Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

Keffelille halit :hug:

Tuttia meillä ei oo syöty ainakaan vuoteen, en muista missä vaiheessa se jäi pois kokonaan.
Vaippa on ulkona, unilla ja kylässä. Yhet kakat sain "pyydystettyä" pottaan yks päivä. Muuten tekee vaippaan yleensä heti kotiin tultua hoidosta.

Tulin juur Latinos-tunnilta. Onpas kiva tanssiharrastus :) Mulla kun tätä painoa edelleen piisaa, Eeron syntymän jälkeen ei pudonnut kuin murto-osa raskauskiloista :'( Herkut maistuu ja aina on nälkä.... Mutta jospa se tästä..

Meillä alko taas Onnilla pissaamis-jutut, eli ulkona pissii harva se päivä housuun. Samoin alkanu kakkaileen ja monesti on pepussa kakkaa, vaikka ei olis housussa..
Hoidossa ei suostu käydä enää kakalla. Joku vaihe?? Ikää 5.5v.

Jahas, olis iltasadun aika.

 
Keffelille kovasti :hug: :'( !! Onneksi sinulla muuten nyt asiat niin ihanasti :heart: . Mutta onhan tuo aina :'(

Meillä on vaippa käytössä kuten Prinsessa-Kipsulla eli kokoajan :D . Kerran on kuulemma päikyssä pissannut pönttöön, muuta ei ole saatu metsästettyä |O . Tosin en ole aktiivinenkaan, kun ei kerta mitään tule. Päikyssä onneksi saa harjoitusta paremmin. No, eiköhän ja toivottavasti :attn: :attn: kesällä opita.

Meilläkin se "tyhmä" ja "kakkapylly" oli tovi sitten kovassa huudossa, ei suuremmin reagoitu niihin. Tietysti aina väliin sanottiin, että ei viitsi tuommoista jne tai jos isommat nauroi, toruttiin niitä, etteivät vahvista toisen puheita. Kyllähän sitä tyhmää vieläkin kuulee, mutta vähemmän ainakin tällä hetkellä.

Minusta myös mukava kuulla, että odottajat viihtyy edelleen täällä :heart: !
Mitäs Lillikselle ja Santille ja ketä teitä olikaan?? Minä alan olla jo ihan sekaisin, että kuka on jo saanut, kuka odottaa jne :whistle: . Sen muistan, että Tuuti, Piituli, Topsy, Mileko ja Katjanna ei ainakaan ole ilmoittanut raskauksistaan ;) :LOL: Ilmottakaas nyt :D :attn: :attn:

Keffeliltä muuten monta kertaa pitänyt kysellä Peetusta, mitäs pojalle kuuluu? Ajoittainhan pojalla oli aina joskus kausia, kun kiukkusi ja taisteli ilmeisesti vähän enemmänkin? Onko teidän uusi elämäntilanne auttanut asiaa, vai onko kapinoinut muuttoa vastaan tms.? Ai miten niin utelias :ashamed: , ei ole pakko vastata jos et haluu :)

Tuota Keijun sisaruskirjaa joskus täällä varmaan kyselinkin, täytys nyt muistaa ottaa se ylös. Pitäis kyllä lukea, ihan kiinnostavan ja mukavan kuuloinen :)

Ihanaa, enää huominen työpäivä ja sitten loma! Kyllä jotenkin tuntuu, että ihan tarpeeseen tulee ja tuntuu myös, että pitkästä aikaa ollaan koko perheen voimin tekemisissä vähän paremmin. Tarpeellista sekin.

Jospa vielä fb ja sitten pois koneelta!
 
keffelille voima :hug:

Täälä toivuttu paskataudista ja kuumeesta.Luojan kiitos että kesti vain päivän!
Meillä ei vielä ainakaan kylvetä tyhmä,pylly tai muita kirosanoja.Mies kiroilee paljon mutta ei onneksi ole tarttunut neitiin ja toivottavasti ei tartukaan.Suosikki sanat on "itte,mee pois,tämä on minuun,mitä häh..." vessassa haluaa käydä yksin ja oven laittaa aina perässään kiinni,jos joku menee viereen katsomaan niin huutaa "mene pois ja ovi kiinni" :D Joo eli päiväkuiva on,pitkillä matkoilla ja öisin pidetty vaippaa. Välillä saattaa leikkiä kakalla.tätä tapahtuu lähes joka viikko...yks päivä oli kakannu huoneesa lattialle josta levitelly seiniin, matolle,sänkyynsä,itteesä,syöny sitä ja löyty jopa nenäreijistä :x Leikkimistä yleesä tapahtuu sillon jos ei vie heti päikkyjen jälkeen potalle.
Tutti jäi pois joskus 1v9kk

tin miula tuli annista tosi aikasin maha näkyviin.Ulkopuolinen kysy jo rv 10 että odotanko vauvaa :eek: ja olihan tuo isokin syntyessään.

Hmm..miun piti taas kommentoida vaikkasta mitä mutta en taas muista mitä.. :ashamed:
 
Niin tosta pelosta vielä piti...meillä Ella on ruvennu näkee millon mitäkin kummituksia huoneessaan.Millon on kissa katossa ja varsinkin varjot huoneessa pelottaa kovasti.Äsken jouduttiin ottaa katosta roikkuva lelusäilytysjuttu pois kun ei meinannu millään rauhottua kun sieltä "roikku" kaikkea kauheeta.Mie ite oon aika pelokas pimeessä ja jos neiti välillä huutaa yöllä ja osottelee ei mitään ja on olevinaan et näkee siinä jonkun niin voi helvetti..kyllä miulakin menee papanat pöksyyn.Yritä siinä ite sit olla suojeleva. :LOL:
 
Rontti on Peetu selvästi rauhoittunut. Joulukuu ja tammikuun alku meillä oli aika kamalaa... ite ihan rikki Peetun isän kuolemasta ja Peetu todella sitten tietenkin siihen myös reagoi. Nyt on kyl selvästi sit rauhottunut. Varmaan tulllut nyt reppanalle selkeyttä elämään kun poistui epävarmuus tekijät ja tasottu muutenkin elämä sitten.
Tässä vaan mietin just että eikös se niin mee että ei kahta ilman kolmatta, mahtaakohan joku vielä mun elämästäni kuolla... hope not...

Nyt kullan kans saunaan, pojat unilla ollu jo hyvän tovin. Ja aamulla tooooosi reippaana töihin klo.7. Ensimmäinen viikko takana uudessa paikassa ja oon kyllä viihtynyt tosi hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Sen muistan, että Tuuti, Piituli, Topsy, Mileko ja Katjanna ei ainakaan ole ilmoittanut raskauksistaan ;) :LOL: Ilmottakaas nyt :D :attn: :attn:
:LOL: Kauhee kun luin tän niin hetken jo mietin että onko tapahtunut mulle jotain ilman että itse tiedän :eek: :D Juu ei meille enää kiitos, rotan otamme seuraavaksi kun vauvakuume iskee :saint:
 
Keiju07
Keffelille :hug: :heart: Kyllä se siitä, rankkaahan se on, vaikka positiivinen ihminen oletkin!

Täällä huono äiti :wave: :ashamed:
Mainilla kummatkins (siis kummatkin!) posket paleltuneet ja toinen mielestäni aika pahasti. Kaksi kertaa euron kolikon kokoinen punainen ja kovettunut paleltuma toisessa poskessa, reunoilta valkoinen. Toisessa poskessa pienempi punainen kovettuma.

Veikkaan, että nuo saivat pahentua muutaman päivän huomaamatta... Mainilla on taipumusta siihen, että posket lehahtaa punaisiksi vähän mistä tahansa - todennäköisesti etenkin kananmunasta - jota äiti on syönyt. Aina kun syön leivonnaisen, niin sen jälkeen kohta jo neiti helottaa... Eli en ole kummosesti kiinnittänyt huomiota tuohon punaisuuteen. Ja tietenkin kun päähoitovastuussa on päivisin isä, niin hän nyt vielä vähemmän välittää naaman siisteydestä. Mainin 10-vee serkkupoika oli eilen kysynyt mieheltä, että miksi Mainin toinen poski on kova. Eivätpä sitten olleet tajunneet sanoa minulle asiasta, vaan tyttö joutui vielä yhdille ulkounille. Lopputuloksena illalla hysteerinen huuto, ilmeisesti tekee kipeää kun paleltuma alkaa sulaa... Huomasin vasta puuron jälkeen suuta pestessä, että nyt poskessa oleva punainen ei olekaan sitä tavallista vaan siinä on tosi iso paukama... :ashamed:

Lääkärilanko lohdutteli, että kyllä ne paranee... se ottaa vain aikaa... Itse olin kahden vaiheilla lähdenkö tuota pahemmin paleltunutta tummanpuhuvaa näyttämään jonnekin, mutta mies sai mut luopumaan hysteriasta...

Ihme, että nyt iski. On nukutettu koko talvi ulkona ilman mitään poikkeuksia, siis -20 asteessakin. Nyt kun -3 kelit, niin neiti paleltuu....

Sitä vois kyllä soimata itseään loputtomiin!!!!!!!!!!

Sori oma napa. Ja ihana kun olette olleet aktiivisia!!
 
Keiju07
Ai joo, ja Pupulla soma rakkaudentunnustus koko maailmalle :heart: . Mulla ei ole ihan noin lämpiä aatoksia kaikista perheenjäsenistäni - aina. Viime aikoina ollut taas kädenvääntöä - tosin rakentavaa keskusteluakin - ajankäytöstä. Kyllä kaksi lasta on vaan toinen juttu kuin yksi. Ja mun työt päälle... Siitä sit syntyy soppa. Mut aikansa kaikkea, kyllä se tästä...
 
Moikka pitkästä aikaa! On tämä melkoista hullunmyllyä kahden kolmevuorotyöläisen perheessä. Ja kutsujakin pitäisi ehti pitää.. ja jumpata ja tehdä veroilmoitus ja järjestellä häitä ja ja... *huokaus*
Koneella istun edelleen liian paljon, mutta enimmäksen surfailen hääaiheisilla sivuilla ja etsin inspiraatiota ensi kesän juhliin. Äitivaan oli ainakin meitä kaipaillut. Kylläpä lämmitti mieltä. Vaikka onkin ollut hiljainen kausi palstailussa niin mukavaa että meidät vielä muistetaan.

Eeli on viihtynyt tarhassa hyvin. Käy siellä muutaman päivän kuukaudessa kun vuorot menee ristiin. Pottalla istuu jo välillä mutta vaipat on vielä käytössä (varmaan kouluikään saakka.) Tutti jäi pois kohta vuosi sitten. Nyt kärttää tuossa äitiä leikkikaveriksi joten täytyy kai totella kun ei tuo muuten hiljene.



:wave:
 
:LOL: Arvasinkin, että ainakin Tuuti reagoi mun raskaus höpinöihin :LOL: . Ja että Topsykin rotan mieluummin :whistle:

Aivan mahtava kuva Susalla taas!!!!!! Ja kyllä minäkin oon kaivannut :heart: , ei vaan aina muista, ketä kaikkia kaipaa :D . Olitkohan häistä aiemmin ilmoittanut, en ainakaan enää muista, paljon onnea teille :heart: ! Voin vain kuvitella, että on hienot häät tulossa :) :heart:

Keijulle tsemppiä itsesyytösten kanssa. Kuulostaa pahalta tuo paleltuma, mutta ei aina kaikkea voi huomatakaan. Ja jännä tosiaan, ettei aiemmin ole paleltunut, kun pakkasia on kyllä riittänyt! Minulle oli uutta, että paha paleltuma on punainen, aina niitä valkoisia läikkiä katselen, töissäkin.

Ja Keffelille, hienoa, että Peetu on rauhoittunut, tasainen elämä tekee varmasti terää. Rankkaa teillä on tosiaan ollut, mutta onneksi nyt kaikki näyttää kovin hyvältä, jollei tuota km lasketa. Mahtavasti sait työpaikan ja hienoa jos heti tuntuu, että viihtyy. Se on hyvä merkki!

Ihanaa, nyt alkoi hiihtoloma!! B) ! Pari pientä reissua tehdään, ensin mökille, sitten kavereille Pohjanmaalle :)
 
keiju mulla itellää aikoinaan on posket palentuneet,ja niihin tulee nykyisinkin valkoset läntit kun ja jos viima ja pakkanen käy.samoin tuolla töissä yhen tytön poskiin tulee valkoset läntit kun on pakkasella ulkona,sitten vaan laitetaan sisälle.on ne aika hurjan näköset.

mulla alkoi loma,ens viikolla olis ollu vaan kolme päivää,mutta nyt mulla onkin puoltoista viikkoo :D ihanaa,ei tartte lähtee mihkää,tosin jos alkaa se kuljettajien lakko,niin sitten torstaina pitää vissiin etätytöt viedä johonkin..tuskin nyt ihan jyväskylään asti kuitekaan..

tein pizzaa :p tosin ei sovellu nyt minun vatsalle,kun tuntuu että nykysin kaikki käy mahaan :headwall:

keffelille :hug: ja voimia.
 
Rontti Mennään naimisiin maistraatissa ja pidetään sellaiset rennommat juhlat lähimmille ystäville ja sukulaisille. Yritetään pitää budjetti aisoissa. Teemana luonto (ei kuitenkaan naavaa ja männynkäpyjä ;) ) koska paikka on luonnonläheinen. Paljon valkoista ja luonnon värejä. Modernia yhdistettynä vintageen. Heh, kaikki on vielä mun päänsisällä. Katsotaan miten toteutus onnistuu pienellä budjetilla. Oletko käynyt koskaan Etsyssä? ( www.etsy.com ) Kaikkea ihanaa käsintehtyä! Paljon muutakin kuin hääaiheista. Tuolla on vierähtänyt tunti jos toinenkin.
 
Muistanko oikein, että joku muukin oli menossa naimisiin ensi kesänä? Vip? Olisi mukava kuulla suunnitelmista. Ja tietysti myös rouvien kokemuksia jos tulee jotain hyväksi havaittuja käytännön vinkkejä mieleen.
 
rontti Mukavaa reissua ja lomaa samoin myös niinukalle ja muille lomailijoille B)

susa79 Joo muistit oikein,miula kans hääsuunnitelmia kovasti (sen lisäks pitäs miettiä taloon kaakeleita ja takkaa ja tapettia jne jne,.) Kuulostaa tosi kivalta tuo tein luontoteema. =) Onks teillä jossain juhlapaikassa kuitenkin vaiko kotosalla?Olin yhissä kaverin häissä jotka oli pienet ja kotipihalla.Oli kyllä tosi onnistuneet ja nimenomaan rennot juhlat =) Meillä on kirkkohäät ja vieraita on n. 100 (sukulaiset ja lähiystävät/lapsuudenystävät) Hääpuvun tilasin täältä http://www.weddingo.net/ tekivät mittatilauksena.Muuten oli hyvä mut silti joutuu viemään ompelijalle (mahamakkara puristaa hiukan) :kieh: Miula on väriteemana valkonen ja lila...

Perkules...taitaa tulla taas paska yö naapureiden suhteen.Kuulostaa aika painavalta nuo niihen askeleet tuola...aina sillon tietää että riita on alkamassa ja ovet paiskoontuu jo kiinni. Ellakin jo aikasemmin huuteli sängystään et äiti mikä kuuluu...Kyllä tää kerrostaloelämä on sitten niiiiiiin hanurista |O
 
Vip Ihania pukuja! Ja Halpoja! Mun ei pitäis enää katsella noita kun oma on jo ostettu.
Ostin sen tapojeni vastaisesti tosi nopeasti, kun sattui olemaan erään liikkeen rekissä -50% Puku on kyllä mieleinen, mutta mulla on tapana alkaa jossittelemaan ja etsimään vielä kivempiä kun päätös on jo tehty. Kyllä noita valmispukujakin joutuu ompelijalla käyttämään. Mulla pitää ottaa tisseistä sisään (kiitos Eeli) :/ On meillä ihan vuokrattu hääpaikka. Keskellä metsää sijaitseva eräkämppä. Ois kiva nähdä kuva sinun puvusta kunhan häät on juhlittu. Mun puvun on kyllä nähnyt jo vaikka kuinka moni kun se roikkuu verhotangossa. Mä en jotenkin malta pitää tämmösiä asioita itselläni :D
 
keffeli paljon jaksamisia :heart: :hug:
vip mä pelkään ite kans kaikkee :LOL: simppa tuossa syksyllä sanoi kun nukkumassa oltiin et täti nukkuu tuolla ja osoitti kattoon :eek: hyvä etten pashahalvausta saanu..mä en uskalla öisin käydä veskissä yksin,ja jos oon yksin tahi muksujen kans keskenään kotona nii mul on ovet lukossa ja vähä vaikka mitä ryminä virityksiä et koirat räyhää jos joku tulee sisälle :ashamed: ei voi mitään,kun pelkään kaikkee "yliluonnollista" koska itellä on niin paljon niistä kokemuksia enkä halua uskoa niihin..minä olen nähnyt todistettavasti monia enneunia,sitä meidän suvussa on,ja meidän kodissa on enkelipalloja,voi googlettaa jos kiinnostaa..
susa onnea etukäteen naimisiin menosta :heart:


arki sujuu hyvin lasten kanssa..ite oon tosi väsynyt koko ajan,vaikka saan nukkua yöt ja vauva on kiltti..mä vaan voisin nukkua 24/7..onnellinen olen siitä,ettei nyt ole hormoni myrskyjä ollut ollenkaan,ja kun kärsin aiemmin unettomuudesta,oon onnellinen että voin nyt nukkua :heart:
aada painoi 2kk neuvolassa 4500g ja oli 54cm pitkä :heart: mun ihana kirppu :heart:
oma maito meinaa olla niukkenemaan päin joten lisäpumppailuja on aloitettu et sais nostettuu maitomäärää..aada nimittäin raivoo tissillä,repii nänniä ja kiljuu vaikka sieltä maitoo tulee,mut ei tarpeeks nopeesti.mulla kun suihkuaa tissit,mutta tyhjempänä tulee luonnollisestikkin hitaammin se maito..

simppa voi hyvin..sillä oli tuossa vähä aikaa sit märkivä korvatulehdus,käytiin yksityisellä ku poika oli 1kk syömättä ja tk:s väittivät kaiken olevan ok..no,nytpä syö kun on antibiootit korviin saanu :/
tutti jäi synttäripäivänä pois,vaipat on edelleen,enkä ota pois ennenku on otettu tuttipullo pois..potalle tekee pissit päivittäin monta kertaa,ja osaa kaataa pissat itte pönttöön,pyyhkii pipulin ja pesee kädet :heart:
tuttipullo saa vielä hetken olla,kun ensin lähti tutti,sit tuli vauva nii en heti kehtaa pulloo ottaa pois et ois vielä yks "lohduke" jäljellä..

meillä on kiroilemaan alettu,kiitos miehen veljen ja mun siskon jotka kiroilee paljon |O :kieh: pittua-jumalautaa-taatanaa ja peekelettä kuuluu,mut on oltu huomioimatta niitä,koska jos kielletään niin varmasti rankuttaa kahta kauheammin..

hienosti on oppinut anteeks pyytämään jos tekee tuhmia,tajuaa siis itsekkin jos läppäisee esim. minua niin tulee heti pyytämään anteeksi ja antaa halin..
laulaa paljon fröbelin palikoiden lauluja,sekä seikkailija doran marjoja mä metsästän laulua..ihana :heart:
 
Dogtor Ihana nimi teidän kuopuksella. Meni hetki ennen kuin huomasin kuinka hyvin ne sopii toisiinsa. Aada ja Anton. Mietin vaan Simppaa ja Aadaa :LOL: Tuo Aada oli vahva vaihtoehto Eelillekkin jos olis ollut tyttö.
 
Moi,
hengissä ollaan,
jaksua keffelille !
Vaikkakin moni asia onkin aika mallillaan , eli onneakin Sulle !

Kuka alkaisi meitä Tampereella , tullaan sinne lomalle viikko 10 ?
Kahvilla, kylpylässä, delfiinaariossa tms tai ollaan yötä kylpylässä, aika muikeesti vielä. Sviitissä :) 98 neliötä, oma sauna yms ... niitä hcresortsin pikalähtöjä, sorruin siihen koejäsenyyteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Kuka alkaisi meitä Tampereella , tullaan sinne lomalle viikko 10 ?
Kahvilla, kylpylässä, delfiinaariossa tms tai ollaan yötä kylpylässä, aika muikeesti vielä. Sviitissä :) 98 neliötä, oma sauna yms ... niitä hcresortsin pikalähtöjä, sorruin siihen koejäsenyyteen..
Kerrohan lisää, millainen tuo koejäsenyys on? Tai saako netistä siitä lisätietoa? Mekin ollaan harkittu tuota osakkuutta mutta en ole kuullutkaan koejäsenyydestä. Laita vaikka sähköpostia jos et halua täällä kuulutella :)

 
Lauantai päivää


Olipas kiva tulla tänne ja huomata että tämä palsta on herännyt henkiin =) =)

Keffelille ihan ensimmäisenä :hug: Ja niin kuin moni onkin jo todennut että muuten on kyllä mallillaan teidän elämä :heart:

Keijulle :hug: Toivotaan kovasti että ei sentään valkoiset läiskät vaivaisi pakkasella koko loppu elämää. Ei se sun syy ole millään lailla! Ihan niin kuin sanoit jos ei paukkupakkasilla ole paleltunut niin ihme ja kumma kuinka lauhemmalla sitten noin pääsi käymään. Joko neitin posket on jo paremmat?

Rontti ja ei taatusti meillekään tule kyllä vauvaa. |O Tänään vauva asia sai vain vahvistusta. Meidän Apinanpoikanen on herännyt viime yönä neljän jälkeen ja minusta ei ole kerta kaikkiaan enää valvomaan. On ihan ihme miten noin aikasin viikonloppona herää. Yleensä poika heräilee viimeisinä ylös, niin arkena, kuin viikonloppunakin. Yskä meillä vaivaa nyt kovasti ja se kai herätti, mutta että nousi lopullisesti ylös jo kuuden aikaan |O |O On tämä ihan kamala olla kun joutuu heräämään ennen kukon laulua |O |O

Ja meillä on vaipat edelleen käytössä. Ei siis mitään yritystäkään kuivaksi. Päiväkodissa kai käy aktiivisemmin, mutta kotona ei osaa sanoa vähääkään jos pissattaa, saati sitten isommalla asialla. Kotona on oltu jonkun verran pikkuhousut jalassa, mutta joka kerta ne on märkänä. Sanoo sitten kun vahinko on jo tapahtunut.

Anni meni naapuriin synttäreille ja tuo Apinanpoikanen heräsi just ja laitoin sen katsomaan Lauri kilpa-autoa boxilta. Nukkui sitten viime yön jäljiltä neljän tunnin päiväunet. Toivottavasti meillä ei mene rytmit ihan sekaisin. Nyt se tuolla huutelee jogurttia joten pitää mennä antamaan välipalaa.
:wave:
 
No niin, nyt on välipalat annettu ja laitoin taas katsomaan Lauria että saan jatkaa kirjoittelua. :ashamed: Meillä poikaa ei mikään muu lastenohjelma kiinnosta, paitsi tuota Lauri Kilpa-auto. Olen nauhottanut Pikku kakkosesta perjantain jaksot jolloin se Lauri siinä tulee ja kelaan aina siihen kohti että Lauri alkaa. Jaksaa sen kymmenen minuuttia minkä tuo jakso kestääkin istua hiljaa paikoillaan, jos ois pidempi ohjelma ei varmaan jaksaisi katsoa vaikka olisi kuinka hyvä tahansa.

Vip: mun piti ihan selailla viestejä taaksepäin kun mietin että onko teillä jo uusi vauva. Olen tippunut ihan jo kärryltä näitten vauva asioitten kans ja mulla oli vaan sellainen tunne että olet raskaana tai sitten teillä on jo vauva syntynyt. Huomasin tuosta parista viestistä että puhut Annista ja Ellasta, eli vauva on jossain vaiheessa syntynyt. Ei niin kuin mitään hajua minkä ikäinen kuopus on :ashamed: Sitä mun piti vaan kysästä että vieläkö käyt juoksemassa? Minä käyn edelleen, paitsi nyt on ollut paussia pakkasten takia. Kohta lähden taas lenkille ja tuli vaan mieleen että vieläköhän sinä käyt.. Jaksamista sinne naapureitten kans kerrostaloon. Itse ei tuollaista tule ajatelleeksikaan, mutta on varmasti tosi kurjaa jos ei saa naapureitten takia nukuttua. :(

Mutta nyt sinne juoksemaan ja kuulokkeet korviin. Nytkin kyllä sataa lunta ja ei varmaan sen takia ole kiva juosta.
 

Yhteistyössä