LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Keijulle yksäriä :)

Voi että tekis mieli tilata tuosta ylhäältä Tohvelisankarien tossut tytöille... Vaan nyt en raski, just vetelee viimeistä pesua pesukone tuossa vieressä, puolet vedestä tulee keittiön lattialle :eek: Tarkoittanee että haluaa pesukoneiden hautuumaalle ja uusi on ostettava?

Jahas, vierestä kuuluu "issää oppaa" ja tomerasti osoittaa puurolautasta, eli lähdenpä antamaa lisää soppaa. :heart:
 
Dogtor kiitti kysymästä :flower: hyvin on sujunut, varsinkin nyt kun ei ole enään muutamaan viikkoon ollut pahoinvointia niin voi ollakkin taas :D tänään iteasiassa on tasan 22+0 :eek:
Tutuille ja sukulaisille kerrottiin sillon kun sanoin tähän palstallekkin, eli siinä 12 viikon tuntumassa kun oltiin käyty siinä np-ultrassa, vaikka oli jo sitä ennenkin kahteen kertaan katsottu kun meillä on neuvolassa niin hyvä palvelu että kattovat siellä alussa jo muutamaan kertaan.

Meillä on tossa 12" polkupyörässä työntöaisa, prismasta ostettu jupiter merkkinen.
Olisin laittanu kuvankin, netistäpoimitun, vaan en löytänyt :eek:

Jep niin siinä sitten kävi että telkku on edelleen huollossa eikä sieltä koskaan tule :'( puhdistus oli suoritettu, mutta setä sanoi ettei tuo kyllä tule toimimaan ilman korjaamista, antoi korjausarvion... 900eur :eek: No, tv meni sitten vakuutuksiin ja nyt ootellaan koska vakuutusyhtiö maksaa rahat jotta päästään tv ostoksille.

Toivottavasti milla-marian mies löytää jotakin työtä, niin olis sitten rahallisesti ehkä vähän helpompaa. Tää lama on kyllä tosi suolesta |O
 
Pika pikaa... oon eilen ja tänään muokannut tiimarin hämppypukua Jepelle sopivaksi. Kaula-haaravälin ollessa liian pieni, katkaisin puvun ja lisäsin housujen yläosaan lisää kangasta. Hupusta poistin valmiin hämpyn pään ja ompelin tilalle punaista "karvaa". Naamari on tehty samasta kankaasta, pahvista ja karvasta. Jeppe ei vaan malttanut poseerata, tuijotti vaan töllöä. Jalkoihin tulee vielä mustat sukat. Jos ei pojalle kelpaa niin olkoot ilman *manaa vappupirskeitä* :kieh:

 
kaikki taitaa olla vappu tai jossain muissakin tunnelmissa kun eilenkään ei paljoakaan kukaan ollut kirjoitellut :eek:
ite kirjoitin toissa päivänä,mutta teksti katos taivaan tuuliin,joten empä sitten enää kehannut sepustaa uutta tekstiä.

meillä oli eilen hoidossa jo pientä vappupirskettä,ja tänään sitten kemut senkun jatkuu,läksiäisillä,ja yksillä synttäreillä :D

onneksi sitten on kolme päivää vapaata..niin vapaata ja vapaata,työlomaa |O piha pitäs haravoida,etupihalta sain jo jonkun verran haravoituu mutta koko takapihan alue haravoimatta :headwall: hartiat ja kädet kipeenä jo tosta etupihan raaputuksesta.

tuutilulla tehny kivan naamiaispuvun :D

kohta pitäs tyty lähtee viemään hoitoon,se jo tossa hattupäässä kuleksiikin.
mikähän ihme vimma tolla on,kumisaappaat jalassa lontustelee illat,tunkee hattunsa päähän,lapaset käteen..ja se on kivaa :D mies sano et yhtenä päivänä oli koko päivän kävelly toinen kumppari jalassa,ja tietysti vielä väärässä jalassa.hän kun oli ottanu pois,niin kohta oli käyny tuolta kaapista hakemassa,sen takas jalkaansa..

mutta nyt tuo emäntä tossa haisee..pitää lähtee vaippa vaihtamaan.
 
hauskaa vappua kaikille!! B) :D
taitaakin olla kaikki mammat vappua laittamassa,munkin täytyy kipasta hakemassa pojalle ilmapalloja ainakin.

en tiiä yhtään mitä sitä tänää tekis..ja saadaanko ees lapsenvahtia?
ostin yhen lonkun itselle,joku karpalo tais olla.
hakkee vaikka pari lisää jos jonnee lähtee.

tuutis:mahtava tuo puku!!

ai se on pupullakin raskaus jo noin pitkällä,ihanaa :heart:
voi kamala tuota korjaussummaa,mulla oikiasti loksahti suu auki,900e :eek:
ompa harmi ku hajosi.

me aateltiin miehen kanssa että jos se menis vaikka työharjotteluun ja niitähän on muillakin nimikkeillä,sais päivärahat ja 8euroa päivälle,oishan sekin jotain :)
tai sit hakee uutta paikkaa..?
mulla alkaa tämä kyläkin jo niiin ahistaa..
mutta miten sitä muualla pärjäis,tulis nuita muutamaa erittäin rakasta ihmistä ikävä.

meijän pikkumies ei muuten nukkunut eilen päikkäreitä ollenkaan,ja yöunille meni siinä 19.30 paikkeilla.
yöllä oli ihme pyörintää ja hyörintää,piereskeli kamalasti ja raapi!!
varmasti on joku uus allergia.
mullakin meni yli 2n että sain unen ku tuo napero hääräsi.
ennen seiskaa heräsi sitten,mua ois vielä nukuttanut.

mukavan näköinen ilma ulkona!

noniin,viettäkääs kaikki oikeeeein railakasta vappua



 
Hauskaa vappua kaikille :flower: :flower: Pitäisi siivota, viiden maissa tupsahtaa grillikansa kylään :D

Meillä eilen vähän säikähdin, luin netistä että sikainfluenssan oireet ovat kurkkukipu, korkea kuume joka nousee nopeasti ja väsymys. Yhtäkkiä puolilta päivin Anni väsähti sohvalle, kuume nousi 40 asteeseen n. tunnissa ja valitti kurkkua niin ettei voinut niellä. Minä soitin palopuhelun OYSiin, olin varma että ollaan turkista tuotu tauti. Vaan huh, sitä ei voi kantaa oireettomana, ois siis pitänyt olla meilläkin. Ja nythän tuo alkaa olla jo ihan ok.
 
Hauskaa vappua kaikille myös !
Tai no, sellaista vappua kuin itsekukainenkin tarvitsee, kaipaa ja halajaa ...
Vaikka rauhallista !
Tai mukavaa !
Tai .... :heart: :heart:

Meillä ollaan varmaan aika rauhallisesti kotosalla, pitää alkaa kokoamaan kyläilypaikkoja.

Laitoinkin tuossa threadin taaperoiden karkailuista - onko muiden mukuloilla samaa vikaa ?
Voiko asialle itään tehdä ?

Jaksua kaikille kipeille ja sairaille , ja
onnea odottaville ...


Jaa - voitaishan me pyöräille - eilen saatin varavaarin ja mummon avustuksella istuin kiinni pyörään ... ja se nopsan triken satulaa alemmas - tosin meän persjalkaisen suvun pienimmällä ei kyllä vieläkään yllä jalat polkimille ko vempaimeen.

Ja meillä on ihana oranssi nystyräinen jumppapallo 65 cm ... sillähän me jumppaillaan, jeeee.
Ja voisi nyt panostaa vaikappa valokuvaukseen, mulla tahtoo moinen aina unohtua kun en ole valkokuvaimmeinen luontojaan.

Niin, ja ilmeisemmin tulee Meidän perheeseen se kainalojuttu meistä nyt viimein ja kumminkin... freelancerhan haastatteli jo joulukuussa... Nyt oli toimittaja sieltä yhteydessä... ehkäpä päästään ammattikuvaajan kuvaukseen taas ... saisi vaan jollakin niitä otoksia sitten itsellekin...

 
Keiju07
No kerrankin on vappuilmat! Ainakin täällä etelässä! Aamupäivällä oltiin viettämässä leikkipuiston 30 vee juhlia hevosajelun ja munkkikahvien kera, nyt minä hinkkaan höyrypesurilla eteisen lattian saumoja ja nuo kaksi tekevät pihahommia. Että siinä meillä kunnon vappubileet :D . Mies lähtee kyllä vielä pirskeisiin, mutta ite en pääse, kun mun vanhemmat ovat reissussa ja kukaan muukaan ei halua lapsenvahdiksi, yllätys yllätys.

Onko hyviä vinkkejä, millä valkoiset laattasaumat saisi puhtaaksi... :headwall: Ei näytä irtoovan edes tuolla höyryllä... ikinä en enää laita valkosta saumauslaastia lattiaan (saati vaaleeta laattaa). Näyttäähän se kivalta uutena, mutta ei enää näin viiden vuoden jälkeen...

Dogtor, juu muistat oikein, että meillä on sukua Mehikossa, mutta eivät onneksi ole ihan pahimmalla tautialueella. Tekevät kumpikin onneksi sellaisia hommia, että voivat varmasti pysytellä kotona jonkin aikaa tietokoneen ääressä... Toivotaan, että toi koko tauti tuosta pikkuhiljaa laantuu, niin ei tarvii täällä Suomessa alkaa jännäileen tartuntoja. Onneksi maantieteellinen periferia hieman antaa suojaa...

Mulla ei nyt oikein juttu enempää luista... tai ei ole mitään kovin tähdellistä... Toivotanpa siis teille muillekin hauskaa vappua! Ai nii, pääsenhän mä siis huomenna juhlimaan brunssille!! Ja kerrankin jonkun toisen "kattamalle" piknikille, kun usein oon ite se tekevä osapuoli, ja aikakin mitä mainioin, klo 9 alkaen, sopii meidän aikaiseen "herätys-kello-kuudelta-rytmiin". Yleensä nuo aikuisten brunssit kun on noin 12 alkaen, mikä ei sitten Vienalle oikein passais. (Avaudun jokin toinen kerta noista taas kerran aikaistuneista aamuherätyksistä...)

Niin, ja Topsy, kiitos, jään odottelemaan pakettia ja laskua!

 
Keijun kanssa samat ongelmat -siis nuo saumalaastit! Viimeksi tänään tuskailin. Sappisaippualla olen viimeksi hangannut ilman mainittavaa tulosta. Hyviä vinkkejä siis otetaan vastaan. Onkohan niistä saumakynistä mihinkään? Siis jos värjäisi saumat tummemmaksi.

Täytyy tästä lähteä nukutus hommiin. On taas meillä tuo nukuttaminen venynyt raivostuttavan pitkäksi :kieh:

Eeli sai tänään ekan vappupallonsa. Täytyihän se kuvata. Meillä on kyllä kuvaaminen vähentynyt. Olen vähän tuskastunut tuohon järkkäriin. Rakastan kuvaamista, mutta vihaan kaikenmaailman valotusaikoja jne. Liikuvan lapsen kuvaaminen on melko haastava harjoituskohde. Tässä taas yksi tärähtänyt otos teidän iloksi ;)

 
vinkki vitonen saumojen puhdistukseen
tahranpoistoa,esim vanishia levittää kosteille saumoille/kaakeleille antaa vaikuttaa ja hörypesurilla pesee..meillä toimi ja ilman tuota tököttiä ei pashat lähteny..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
vinkki vitonen saumojen puhdistukseen
tahranpoistoa,esim vanishia levittää kosteille saumoille/kaakeleille antaa vaikuttaa ja hörypesurilla pesee..meillä toimi ja ilman tuota tököttiä ei pashat lähteny..
Kiitti Dogtor. Höyrypesuri vain uupuu... Voiko niitä esim. vuokrata jostain vai onko pakko ostaa oma? Onko ne kalliita?
 
Huikkaampa tännekin hyvää ja aurinkoista vappupäivää kaikille!! Mitäs ihmisillä ohjelmassa? Me on tässä pienimmän kanssa jo tunti kotihommia puuhailtu, mutta myöhemmin lähdetään työväenteatterin lasten vappuhulinoihin, johonkin ehkä syömään, keskustorilla lasten on saatava hattaransa ja ehkä muutama teekkarikastekin katsellaan. Iltaa sitten kotosalla pihalla toivottavasti lämpimässä grillailleen. Yhdet tuttavat poikkeavat myös. Ihanaa, kun tämän jälkeen on vielä normi viikonloppu edessä ja hienot ilmat B) .

Keijun aamuinen vappubrunssi kuulosti mukavalta :) . Mikä oli menu :p ?

Ihana pallokuva Susalla :). Meillä pienin jäi vielä ilman omaa palloa :ashamed: , vaan hyvin piisasi tavispallotkin. Meidän neiti oli eilisissä pirskeissä suloisen tuhti ja vaaleanpunainen balleriina. En vaan kuvia muistanut ottaa :eek:

Nyt laittaan pyykkiä koneeseen ja puuron keittoon :wave:
 
Hyvää vappupäivää kaikille!

Ja Jepen puku oli kelvannut oikein hyvin. Kenelläkään ei ollut ollut samanlaista :D Siis ei edes samaa alkuperäisen mallista. Kyllä tuo poika katseita käänsi kun piipahdettiin lähikaupassa koulun jälkeen.

Pidetään peukut pystyssä että Keijun sukulaiset säästyisivät tuolta taudilta :hug: Ja toivottavasti ei tänne rantaudu rajuna ainakaan. Meillä kun nuo kaksi nuorinta tuntuvat kaikki taudit haalivan :/ Räkä valuu edelleen ja Jeppe liittyi eilen seuran jatkeeksi. Tänään omaa nenuu kutittaa siihen malliin että :headwall:

Eipä täällä sen kummosempia suunnitelmia tälle päivälle ole. ulkoillaan ja syödään ja tapellaan eli ihan normaalia :LOL: Just suunniteltiin Taavin kanssa että saavat tehdä Jepen kaa coctailtikkuja mihin laittavat sitä sun tätä. Jos vähän jotain pientä ekstraa edes :D Ja Taavi on taas huonosti syönyt niin jos nuo edes uppois paremmin...

Jos lähtis viikkaamaan pyykkiä :x ....
 
tuutilullafb.asiaa,tuleeko siulle siihen kohtaan tuolla naamakirjassa,jossa yläpalkista klikkaat kaverit,ja kaikki kaverit niin joku "etsi kavereita kohta..?oonkoha mie sekoillu ton kanssa vai onko joku uus muutos,kun eilen ainakin tuli kaikki kaverit ja sitten näky että kuka mitäkin ajatusta kirjoittanu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
tuutilullafb.asiaa,tuleeko siulle siihen kohtaan tuolla naamakirjassa,jossa yläpalkista klikkaat kaverit,ja kaikki kaverit niin joku "etsi kavereita kohta..?oonkoha mie sekoillu ton kanssa vai onko joku uus muutos,kun eilen ainakin tuli kaikki kaverit ja sitten näky että kuka mitäkin ajatusta kirjoittanu..
Ootas meen kattomaan. Muoks tulee joku Haluamme auttaa sinua löytämään kaverisi jne.. Sitäkö tarkoitit?
 
Hauskaa vappupäivää kaikille!!

keijulla varmasti mukavaa brunssilla!:)

ei lähetty illalla miehen kaa minnee terassille,ei mua huvittanut.
se lonkerokin vielä kaapissa.
pyöräilemään illalla lähdettiin ja mentiin koko konkkaronkka mun vanhemmille.
siellä muutama tunti oltiin,sai poika leikkiä serkkunsa kanssa.
tulihan tuolle mukavasti uni silmään ku kotiin tultiin.
mukava ilta meillä oli kuitenkin,poikien töhinää,limpparia ja munkkeja :)

jaa,mitäs sitä sitten tälle päivää,jos taas pyöräilis vanhemmille ja laittas makkarat grilliin :p
ihana ilma ulkona! B)

:wave:
 

Yhteistyössä