Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

tuutilulla miulla oli puh.äänettömällä,aamulla vaan katoin että oli puhelu tullu..mutta sitten ajattelin että kun ei mitään textarii tai toista soittoo niin ei kai mitään tärkeetä ollu..

meillä venla rämppäilee aina miun puhelinta,yhen kerran oli yhelle tutulle soitellu,ja mitenhän monta kertaa se on tyhjiä textareita isännälle laittanu. :D

niskajumi pikkusen hellittäny,mutta ei oikein tykänny kun jouduin sellasta 10kk ikästä tänää töissä kantelemaan..

kiva vastaanotto kotona kun tulin töistä,mukula kiukkune ku ampainen,mikään mikä ei mene sen mielen mukaan,niin on huuto sitten kamala.
ja nyt on tullu se ettei antas vaihtaa vaippaa,tai laittaa päällensä,juoksee karkuun ja huutaa ku syötävä.ja mikä retkuilu ja rimpuilu sylissä,siis ihan kamala.

sanoinkin tossa miehelle että ei kyllä miun nuo isommat ole noin känttyröitä ollu..
taitaa se oma tahto tuolta ruveta esiin tulemaa.
 
Niinukka ukko osti mulle jonkun made in intokiina-puhelimen jota en osaa käyttää :kieh: Onhan se söpö litteä vaaleanpunainen kosketusnäytöllä mut perhanan vaikea käyttöinen |O Ja on muuten mennyt monen monta huti soittoa :ashamed: Edellisen puhelimen kanssa Kipsu lähetteli tyhjiä viestejä ja onnistui videonkin itsestään kiukuttelemassa saada matkaan :LOL:

Meillä viime yö meni ihan päin persettä.. näin kauniisti sanoen |O :headwall: Ollaan Kiian kanssa noustu jo ennen klo6 kun pimu sai mielettömät raivarit herätessään. Edelleen ilman pulloa on ja sen kyllä huomaa :whistle:
 
popolini kestovaippasettiä onko kellään jääny kaapin perälle ja olis halukas siitä edullisesti luopumaan? meillä olis tarvetta! Noitahan tuli ennen äippäpakkauksen mukana ja isommatkin koot tietysti kelpaavat. Nuo mitä nykysin tulee (imse vimset) alkaa olla meille jo pieniä ja tarttisin lisää siis juuri noita popolinoja :wave:
 
Keiju07
Minä täällä ristiäispähkäilyjä...

Tein juuri eilen ja tänään, kun oli "luppoaikaa" miehen ja Vienan mentyä mökille, sellaisen power point slide shown, johon tuli aina yhdelle sivulle kunkin vieraan etunimi, nimelle historia tai selitys (nimikirjoista etsin) ja sitten ko. nimen lukumäärä vieraan syntymävuonna ja nimien lkm yhteensä Suomessa. Tuli aika kivannäköinen setti, mutta vaivaahan tuossa oli, kun vieraitakin tulee tasan 50 (siis oma poppoo mukaan laskettuna ja kaikki vaavit).

Kirkon tiloissa ollaan, kutsuttiin runsaalla kädellä kavereita aatellen, että loma-aikaan ovat mökeillä ja liesussa, mutta kuinkas ollakkaan, tulevat lähes kaikki. Nyt sitten ruokaa kovasti pähkäilen. Kysyin jo pitopalveluilta, paljon maksais keittolounas tuolle poppoolle ja sitten vaan kakkua päälle, mutta varsin vähän tuli tarjouksia - kokonaista yksi kappaletta - ja sekin sikahintainen, joten jää väliin. Nyt pitäis sitten itte alkaa soppaa väsäämään.

Ärsyttää, kun mulla on kiva idea: kasviskeittopohja, jota voi kaikki ruoka-allergikotkin syödä ja johon sitten jokainen saa lisätä, mitä mieli tekee: pekonia, crutongeja, juustoa yms. Lisäksi sämpylöitä ja päälle kakkua ja keksejä lapsille. Mutta siis... anoppi ja about kaikki muut torpedoi tota ideaa. "Onko pakko tarjota lounasta?" "Eikö voisi tarjota vain voileipäkakkua" "Eikö pelkkä makea riitä" "blaa blaa blaa". Tukisivat kerrankin (mies onneksi on innoissaan). Onko idea niin kovin huono? Kellonaika on 12, joten monilla on silloin jo nälkä ja etenkin lapsilla lounasaika. En jaksa alkaa väsäämään viittä suolasta tarjottavaa jne., mutta onhan tuossaki työtä.

Aha, vaunuista kutsutaan...
 
Hellurei ja hellät tunteet =) B)

Meillä täällä ensimmäinen kesälomaviikko lähti käyntiin sateisissa tunnelmissa. Jospa se tästä vielä poutaisemmaksi muuttuisi neljän seuraavan viikon aikana B)

Tuutilullalla hieno muksula =) Oli kiva katsella verho ja muita sisustus vinkkejä. Meilläkin leikkimökki on viittä vaille valmis. Enää pitää kuistin lattia kyllästää toiseen kertaan huomenna ja sen jälkeen sitten pääsen sisustamaan, kädet oikein syyhyää.... Minäkin haluaisin sohvan takaseinälle, mutta en oikein tiedä millaisen tuonne saisi mahtumaan ovesta sisään. Pitäisi rakentaa sisällä paikan päälle niin tulisi hyvä, mutta ei nyt sentään sitä aleta tekemään. Miten sait sohvan sisään ja mistä sait ylipäätään noin pienen hankittua? Mulla on muuten puhelimen käytön kans vähän samaa vikaa, yleensä lähettelen keskeneräisiä tai sitten tyhjiä viestejä :D

Vip: enkä minäkään alkaisi kahden pienen kans rakentamaan mistään hinnasta. En edes välttämättä sitä avaimet käteen versiota, koska siinäkin on tekemistä ihan tarpeeksi asti. Maalaukset ja siivoukset jää yleensä rakennuttajalle itselle ja voin sanoa että maalaaminenkin jo pelkästään on aika hitsin iso työmaa. Me rakennettiin tätä silloin kun Anni oli vajaa kahden vanha ja olin käytännössä ihan yh-äiti. En voinut raksalla olla yhtään tytön kans auttamassa kun mun aika meni tytön vahtimiseen ettei loukkaa itseään kaiken maailman sähkölaitteisiin mitä rakennustyömaan lattialla on pitkin ja poikin. Ja sitten tuo onneton työnsi jopa nauloja suuhunsa :eek: :headwall: Ei ikinä enää |O ainoastaan se avaimet käteen olisi meille vaihtoehto jos tosiaan sekään.

Meillä Apinanpoikanen oli viikonloppuna eka kertaa yökylässä. Oltiin miehen kans yhdessä Rotuaaripiknikissä. Itkuksihan se oli mennyt ja huutanut äitille suoraa kurkkua ilta yhdeksästä-yhteentoista. En kyllä toista kertaa raski ihan heti antaa tuota, vaan saa tulla hoitajat meille kotiin, niin kuin ne on tähän astikin tullut ennen tätä kertaa. Poika raukka oli alkanut jo iltasella kulkea ulko-ovella ja hokenut että; isi kotiin, kun oli hoksannut että iltapuuhat alkoi mummulassa. :'(

Mutta nyt saunaan lämmittelemään, kun täällä on niin hitsin kolea ilma. :wave:
 
Keiju hyvältä kuulostaa tuo sinun idea. Meilläkin tarjottiin ihan ruoka Pihlan ristiäisissä kun ne olivat klo 12.30 ja vieraita tuli läheltä ja kaukaa. Ja tietysti alkaa lapsivierailla olla nälkä jo noihin aikoihin. Minusta oli senkin takia fiksumpaa tarjota kunnon ruoka kuin sitä "suolaista" kun sitä olisi pitänyt varata reilusti kun ihmiset nälissään olisi napostelleet enemmän :whistle: helpommalla pääset kun tarjoat sen keiton :D Ja kun on maha täynnä ruokaa ei tarvitse kahvipöytäänkään varata kovin montaa sorttia tarjottavaa :whistle:
 
Keijun ristiäissuunnitelmat kuulostaa ihan hyvälle. Nehän on teijen juhlat ja teette just niin kuin haluutte :)

katjanna tuo ns. sohva on poikien vanha jatkettava sänky. Tein siihen vain patjat ja selkänojaksi toisen. Ikeassa oli minusta kivoja lasten puusohvia (tosin niissä ei varmaan mahtuis makailemaan) ja sitte se hinta tuli vastaan (reilu 70?). Meillä tuo mökki rakennettiin ja sisustettiin mahdollisimman halvalla ja saahan sinne joskus myöhemmin hankittua yhtä sun toista jos siltä tuntuu ja tuota varallisuutta on enempi... eli sitten kun ite on työelämässä
 
ristiäiset meilläkin seurakunnan tiloissa kuten oli Siljaltakin. Mun äiti on seurakunnalla töissä joten saadaan tilat ilmaseks ja järjestäminen on helppoa. Tarjottavaa ei tule kovin paljoa kun anoppi aina jaksaa toitottaa että ristiäisissä ei saa olla kuin muutamaa sorttia tarjolla. Suolasia voileipiä, kakku ja keksejä, näin ollaan nyt sovittu.
 
Miä luovutin :ashamed: Ja Kipsu voitti. Taistelin taas pimua unille ja ei millään käynyt. Suussa on jotain nyt, joko hampaat edelleen tai sitte kurkku kipeä... ihmekös tuolla huutamisella, kirkumisellä ja räyhäämisellä :kieh: |O

Annoin toiselle pikku pullon maitoa. Katto ihan ihmeissään sitä :eek: Maistoi kumminkin ja voi sitä autuutta :heart: Joi sen ja kääntyi mahalleen ja nukahti samantien :eek: Ettei tää ihan turhaa olis ollut niin yö yritetään mennä ilman ja korkeintaan vettä saa nokkiksesta. Tässä samalla tuo siirtyi isojen tyttöjen sänkyyn nukkumaan... että ei ihan turhaa silti. Yritän ettiä ees jotain hyvää ja jotain mitä oisin voittanut :whistle: :LOL: :ashamed:
 
Pikaiset kuvat terkut Bulgariasta :wave: B) . Hieno reissu oli, palaan paremmalla ajalla lukemaan ja kertomaan matkastakin vähän. Laitan fb kuvia, niin samalla tännekin muutamia :)
Lomalainen sonnustautunut ihan itse oikein kellukkeisiinkin...

Näitä vedettiin antaumuksella päivällä monta :p

Uima-altaalla pulikoitiin monta tuntia päivässä
http://www.aijaa.com/v.php?i=4472646.jpg
Rannalla oli ihana olla auringonlaskun aikaan :heart:

Simpukan saalistajat valmiina toimiin...

Hiekkaleikeissä siskojen kanssa

Rantatanssit äitin kanssa :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4472667.jpg
 
dogtor onnittelut ihanista ja helpottavista uutisista!!! :hug:

rontti voi miten ihania kuvia! Kyllä tekis itekki mieli lähteä tollaselle lomalle, ei vaan taida tämä ajankohta olla meille nyt oikeen suotuisa ;) mutta ehkä vuoden päästä sitten...
Ja on sulla muuten hienot käsivarret! harrastatko jotain urheiluliikuntaa muutakin kuin tätä kotihommien ja lastenhoidon parissa ahertamista? Ei mulla vaan tommosia... :whistle:
 
hellou :)

nonnii,nyt ollaan muutettu,kyllä olikin kova homma,tavaraa riitti ja riitti..puuh..
nettiyhteytttä meil ei vielä oo,on tässä siskolla ja piti tulla teijänki kuulumisia kurkkaa :)

poika nukahtanut joka ilta omaan huoneeseen,ja pakko kehasta että nukutushomma helpottanut!ei enää mee sitä tuntia tai kahta,noin vartissa selviän nyt :)
mutta tuo herää joka aamu 5n pintaan ja kömpii viekkuun.

ollaan hyvin viihdytty täällä uudessa asunnossa,ja tää on niin kiva kun sisko perheineen asuu talon toisessa päässä :D

minäpä meen kahvin juontiin,täytyy kiriä teijän jutut kunnolla kiinni kun joskus se nettiyhteys ittelle saatas..

hyviä heinäkuun jatkoja!
 
Helppiä :wave:


Nyt kaikki neuvot kehiin....miten teidän taaperot nukahtaa jatkettavaan sänkyyn? Ja kauanko meni kun vaihdoitte pinniksestä pois, niin tottua uuteen sänkyyn?

Minä oon aivan rikkipoikkipuhki tuon lapseni nukuttamiseen just nyt.... :'(
Vaihdettiin pinnis jatkettavaan, kun meinasi tulla laidan yli. Koskaan ennen tuota ei oo tarvinnu nukuttaa, vaan on jääny kiltisti maitopullon kanssa itekseen ja aikansa "hillunut" siellä ja nukahtanut. Noh, nyt on jätetty tuttipullokin pois, kun ei sitä selvästi enää tarvinnut, toki ois litkiny maidon siitä illalla, mutta kun pärjäsi ilmankin niin pantiin ne pois. Mutta kun ei ollu enää pulloa minkä kanssa rauhoittua sänkyyn niin alkoi kiipeilemään pinniksessä, ja sithän mun oli oltava vahtaamassa sitä vieressä...ja kun minä oon vieressä niin ei rauhotu nukkumaan. Eli siis vaihdettin sänky isompaan. Ja kuinka ollakkaan, eihän tuo tietenkään enää sinne yksin jää, vaan tulee pois jo ennenkun oon kerenny ovelle asti mennä...ekana iltana jaksoin viedä kymmenisen kertaa takasin kunnes päätin mennä viereen nukuttamaan. Silityksestä tai kiinnipitämisestä tuo ei tykkää yhtään vaan raivostuu, joten vieressä täytyy vaan maata. Mutta, kun tuo ei rauhotu sitten millään, hilluu ja hilluu ja hilluu ja hilluu tunnista kahteen niin ettei oo kahta sekuntia paikallaan ja sitten nukahtaa.
Millä ihmeellä minä saan tuon rauhoittumaan?????????????????????????? Tarviis ihan selvästi apua tuohon nukahtamiseen, kun ei anna itsensä rauhoittua ja sitten menee aivan yli ja sit alkaa nukuksissaan hillua ja lyö päätänsä sängyn reunaan tms....

Pikaisesti laskettuna nyt on viimeiseen viiteen nukutukseen menny aikaa yhteensä 8.5 tuntia :eek: :eek: :eek: oon aika poikki...se vaan raastaa niin paljon hermoja kun ei auta vaikka minkä teet. Ja kuinka komennat tai mitä niin eikun nauraa vaan ja hilluu entistä enemmän. Äsken kokeilin musiikkia rauhoittamaan ja aluksi näytti että jee, nukahtaa alle puolen tunnin, sen aikaa olikin iisisti mutta sitten se hillunta alkoi... eikä tässä muuten mitään, varmaan jonkun mielestä kuulostaa oikein tutulta ja monella voi olla jokapäiväistä tämmönen, mutta siksi tämä on mulle nyt niin vaikeeta kun ei oo koskaan tarvinnu nukuttaa tuota...ja mielellään minä makoilisin vieressä ja silittelisin, jos siitä jotain hyötyä olis ja tuo siihen nukahtais. Ekan puoli tuntia sitä jaksaa, mutta sitten alkaa verenpaine nousta ja vaan oottaa ja oottaa että nukunukunuku ja ei...taas kaikki alkaa alusta huhhuh.

Anyway, että neuvoja ohjeita saapi antaa jos jollakulla ollu samanlaista...kaikki on tietysti erilaisia lapsia eikä kaikille käy kaikki, mutta jotain tarttis tehhä. Mietin kyllä, että jos jaksaisin niin koittasin vielä opettaa itekseen nukahtamaan sitä tuonne, koska mun läsnäolo sitä myöskin häiritsee siellä...

Ehkä tämä sängynvaihto tehtiin nyt huonoon aikaan, mutta turha enää perua...ollu muutenkin hieman raskasta viime aikoina ja oon ollu paljon yksin menossa tuon lapsen kanssa ja hirvee uhma puskee päälle. Ukolla loma niin ajateltiin tämä ajoittaa tähän, mutta ois ollu tarpeen eka vähän huokaista ja levätä näköjään ennenku tähän ralliin alkaa...

Onneksi pääsen lauantaina nollaamaan päätäni kaverin kolmikymppisille B) sen aion totisesti tehdä...

olipa valitus, mutta kylläpä helpotti :LOL:

Tsemppiä kaikille eri elämäntilanteisiin

:hug:
 
:headwall: :headwall: :headwall: Hitto, kun ei tää taas toimi... taas meni isot kirjoitukset jonnekin ihan muualle...

Siis uudestaan lyhytkäisyydessään.... :attn: :attn: Tuutille ja muillekin kyselijöille :attn: :attn:
6+5 ja syke löytys. Ei mitään selitystä viime aikaisille krampeille ja veren vuodolle. Raskaana joka tapauksessa ollaan ainakin nyt. Katsotaan asiaa uudestaan parin viikon päästä ultrassa.
"Saikulla" olen, eli en saa mennä tekemään sijaisuuksia.

Mutta nyt taas puuhiin, palaan asiaan... :wave:
 
Keiju07
Pikaseen yhellä kädellä...

dogtor, helpottavia uutisia! :hug:

tuutis
, ehkä se pullovierotus kantsii tosiaan tehdä tuolleen asteittain, ensin yöltä pois ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa nukutuksesta vasta. onnittelut isojen tyttöjen sängystä!

rontilla niin idylliset kuvat, kaunis äiti ja kauniit likat!

lillikselläkin mukavampia uutisia! :heart: mites se alhainen lhs taso selittyy? toivotaan, et nyt menis parhain päin!

äitivaalle en osaa antaa vinkkejä, kun meillä isojen sänky odottaa autotallissa. meillä onkin nukuttu matkasängyssä jo viimiset 9 kk, kun alkoi kolauttelemaan päätään pinnoihin, matkiksesta ei pääse kipuamaan poiskaan. olisiko se teille hyvä tilapäinen ratkaisu?

katjannalle lomanalkuja! B) aurinkoa odotellessa!

keffeli, onko peetulla virallisesti nimipäivää, onko siis almanakassa? kummipoikani on peetu nimittäin nimeltään.
 
L-S ja Dogtor Hienoja uutisia molemmilla :D

Isojen sänkyyn siirtymisessä ei miulla ole kummampaa neuvoa. Me ollaan jätetty sänkyyn peitelty ja poistuttu huoneesta. Monesti lähtee kömpimään pois ennen kuin ollaan huoneesta poistuttu. Mutta odotetaan ovella ja palautetaan takaisin.Me palautetaan vasta kun on tullut ovelle, joskus meinaan palaakin itse takaisin sänkyyn. Toki jos alkaa lelujaan kaivamaan hyllystä puututaan asiaan. Kolmella kertaa mie sanon palauttaessa 'nukkumaan'. Neljännen jälkeen vaan nostan syliin laitan sänkyyn ja poistun, jos pyytää peittoa laitan sen pojan päälle. Mitään kontaktia, silittelyä tms en anna. Joskus on kausia, että saadaan palautella pari tuntia puolen minuutin välein, joskus jää heti :whistle: Useimmiten jotain tuolta väliltä. Sen olen huomannut, että jos kertaakaan erehdytään paijaamaan ja nukuttamaan, niin seuraava nukutus on monta kertaa hankalampaa. Mitä vähä eleisemmin saadaan edellisenä iltana nukkumaan sitä helpommin menee seuraavan kerran.
Päiväunille en ole omaan sänkyyn kokeillut. Mie haluan myös nukkua päikkärit, joten otan omaan sänkyyn viereeni nukkumaan :ashamed: Saa nähä kun tuosta tavasta pitää luopua, että miten käy...

Meillä on pojalla nokkis sängyssä ja siinä vettä. Siitä joskus hörppää ennen nukahtamistaan. Muutenkin nukahtamista varten täytyy olla tarkasti kaiken oikein eli yövalo, ovi puoliksi auki, televisiossa ääni tietyllä tasolla (ei liian hiljaa /kovaa), unilelut, verhot kiinni. Tuo on tarkka noista, huutaa ja osoittelee vaikka kuinka kauan, kunnes huomataan, että jokin on väärin :D
 
LS sielähän on ihania uutisia! Voi kun kaikki lähtis sujumaan hyvin, nyt vaan pienin askelin eteenpäin ja toivotaan että pieni pysyisi tällä kertaa mukana masussa :hug:

äitivaan mulla ei ole vielä mitään kokemusta tuosta sängynvaihdosta kun Silja edelleen pinniksessä, ja sielä saakin pysyä vielä pitkään sillä mua oottaa luultavasti sama rumba kuin mikä tiellä on nyt parhaillaan menossa |O Jossain oli että kun lapsi tulee pois sängystä pitäisi hänet viedä sinne takaisin mutta mitään ei sais puhua, ei ees komentaa sillä se on vähän kuin palkinto...eli siis sitä puhetta ja huomiota juuri hakeekin joten pitäis vaan olla ite hiljaa ja viedä lapsi takasin sänkyynsä. Uskon että on hermoja raastavaa puuhaa! Nyt kun meillä on vauvakin talossa niin menen sieltä mistä aita on matalin eli pinniksessä pysytään ja tarvittaessa mies saa tehä lisälaidat mikäli alkaa yli kiipeämään :kieh:
 
Keiju se on viitearvojen sisäpuolella... piti tänään muistaa soittaa ennen 15 se uusin tulos, mutta unohdinpa ihan totaallisesti... No pitää huomenna muistaa soittaa heti aamusta ja katsoa onko se noussut kuinka paljon...
 
äitivaan tää tietysti ei oo mikään hyvä idea..meillä nukahtaa viereen,ja siitä nostan sitten sen omaan sänkyyn,sitten yöllä saattaa kömpiä viereen,tai toisinaan nukkuu jopa koko yön omassa sängyssä..mutta tää toimii meillä.samon päikkäreille nukahtaminen,pikkusen aikaan olen vieressä,ja sitten lähen pois,ylensä hää nukahtaa n.5minuutissa,illalla saattaa mennä pikkusen pitempään,jolloin itekkin saatan nukahtaa..

mutta nyt kahtena iltana ite oon valvonu yhteentoista :eek: :D kattonu sängyssä telkkuu,eikä oo nukuttanu yhtään..sanoinkin miehelle että mikähän on oikein iskeny,kun ei nukuta :eek:

meillä on sitten vanhempi tyttö muuttamassa kotoa pois,sai kaverisa kanssa kaupungista soluasunnon..toivottavasti myös saa siihen asumistukea..
ja omatkin työasiat taas mietinnässä..pakko katella vähän oman alan työtä,missä maksettas koulutuksen mukaan...

nyt olis tuolla päikkärillä enää 9 päivää töitä :D sitten alkaa loma..
 
Katosi pitkät pätkät kirjoitusta |O joten lyhennetysti..
Dogtor hienoja uutisia äidistäsi :hug:
Lillis toivotaan että pieni kyytiläinen jaksaa loppuun asti ja pääsette nauttimaan vauvantuoksuisesta arjesta ensi kevättalvella :hug:
milla-mariaOnnea uuteen kotiin!! Hyvä että muutto sujui ilman kommelluksia ja koti on mieleinen :D
Rontti hienoja lomakuvia :D Jospa mekin pääsisimme joskus :whistle: mutta ehdottomasti sitten kun lapset on isoja, sillä tämän kiljusen herrasväen kanssa reissaaminen ei kyllä lomalta tunnu :ashamed:
Äitivaan meidän "kokeilu" siirtyä jatkettavaan sänkyyn päättyi siihen että kaivoimme Ilonalle matkasängyn käyttöön. Tyttö oli kärttyinen ja itkuinen kun ei nukkuminen siinä sängyssä onnistunut. Nyt nukkuu yhtä hyvin kuin aina ennenkin ja tyttö on tyytyväinen :D Kokeillaan siirtoa myöhemmin uudestaan kun tyttö itse on siihen valmis.

Meille ei mitään muuttojärjestelyjä kummempaa...

Hyvää lomaa kaikille kesälomalla oleville ja tsemppiä viimeisiin työpäiviin lomaa odottaville!!!
 
Keiju, hyvältä kuulosti tuo ristiäistarjoulu :p ja tosiaan, ei aina tarvi olla "kaavoihin kangistunut" eli voileipäkakkulinjalla jne.
Mua jäi ihmetyttämään, että vaan yksi pitopalvelu oli tarjonnut :eek: huh, no häätkö sitten vie pitopalveluita niin paljon vai mitä ihmettä...

Tohtorilla ihania uutisia!! :hug:
Lilliksellä kanssa :heart:

Rontilla melko makosat lomakuvat B) ihan sitä rupes ittee himottamaan joku loma.

ÄitiVaan, en osaa neuvoa en. meillä sama juttu, joka päivä ja ilta nukutuksiin menee tunti puoltoista pääsääntöisesti, joskus saattaa päästä helpolla (eli parillakymmenellä minuutilla). Makaan siis itse vieressä ihan hiljaa, en silitä tai mitään, aikansa Juho höpöttää ja pyörii ja sitten sammuu kesken kaiken. Poju on muutenkin niin vähä uninen, että tuo ei varmaan nukkus ollenkaan. Ja tää tällänen nukahtaminen on ollu aina, paitti ihan vauvana.. Pitäs jättää tuo nukutus ja koittaa miten nukahtais ittekseen, mutta oon pitäny sitä vielä viimosena päivän yhteisenä hetkenä, vaikkakin mullakin meinaa väliin se verenpaine nousta, varsinkin kun puolitoistatuntia illasta alkaa jo olla menny nukutukseen.

Juho sanoo monesti puhuessaan sanan ihan oikein, joitain muutamia on mitkä on sitten jotain lähelle sitä, kuten traktori on ollu aina traa ja nyt lintu on sitten littu :|
Ei muuten väliä, mutta tänäänkin kaupassa ollessa Juho näki siellä lintupatsaan ja huusi rattaista kovaan ääneen: Hei, kattokaa littu! Arvatkaa vaan miltä se yleensä kuulostaa, ja mua hävetti, totesin vaan äänekkäästi joo katos niin onkin lintu. :whistle: Vähän on kyllä hävettäny ja naurattanu tuo littu. mut se kuulostaa just siltä miltä ei pitäis.
No nää kuuluu tähän puheen kehitykseen, mutta :whistle:

Jaaha, mulla alkaa vissiin kohta oleen sauna lämpimänä. huomenna pitäs muka lähtee mökille :/ mies on yhtä kaveriaan sinne pyytäny kalaan. mua ei kiinnosta ollenkaan, mutta pakko se kai on lähteä kun siellä muutenkin niin harvoin käydään ja nyt saa olla ihan rauhassa kun ei sinne oo muita menossa. Millähän mä kerään fiiliksen siihen :/
 
Rontti tosi ihania lomakuvia siula B) Tykkään erityisesti tosta missä siskokset kävelee käsikkäin ja aurinko laskee takana. Joo ja miekin ihastelen tiipiin tapaan noita siun käsiä :whistle: Ompas ne treenatut-haluu kans tommoset ;) :whistle:

dogtor :hug: tosi mahtavia uutisia.Onneksi äitisi paranee :saint:
LS Paljon tarrasukkia pienelle matkaan :saint:
milla maria onnea uuteen kotiin :flower:
äitivaan meille sama ongelma ja myökin oltiin totuttu et jättää vaan sänkyyn ni nukahtaa.Toista se on nyt :/ Ollaan kans kokeiltu kaikkea.Välillä auttaa että laitetaan keittiön tuolit (pitkäselkäset) sängyn eteen ettei pääse pois,toissailtana puski niiden läpikin ja jalka jumettu pahannäkösesti, joten otettiin pois.Ollaan myös juostu edestakasin. Eilen nukutettiin ekana 2h ja sit annettiin hetki hillua rauhassa.Otin meidän sänkyyn viereen mutta hilluminen jatkui.Sit meni miula hermo ja vein hänen omaan sänkyyn ni lopulta nukahti sinne.Ei miula oikeen mitään neuvoa ole antaa :( Sympatiat on siun puolella.Kyllä tommosessa menee hermot |O :(

Meillä alkoi muutto puuhat, saatiin vuokralle kaverin vanhempien omakotitalo joka heillä on ollu myynnissä muttei ole kaupaksi menny vielä.Vuokra on vaan 550,miusta aika halpa isoksi omakotitaloksi.Mutta siis oman kodin etsintä jatkuu.Toivottavasti saadaan olla tuossa vuokralla niin kauan kun oma asunto löytyy.
 
äitivaan meillähän ei poika nukkunu ollenkaa pinniksessä,elämänsä aikana nukutut yöt siinä voi laskea yhden käden sormilla,nukuttiin siis perhepedissä..nyt on puolisen vuotta nukkunu jatkettavassa joka on meidän sängyn vieressä..sinne se nukahtaa kun menee maidon ja tyynyn kanssa,aina nukahtanut hyvin,jompikumpi meistä makaa meidän sängyn ladalla ja jutustelee pojan kanssa kunnes silmät menee kii..

paitsi nyt,liekkö joku kasvu vaihe,ettei meinaa millään asettua nukkumaan,juttua piisais vaikka miten paljon,ummet lammet höpöttää vaan..

melkoinen kivi putos kyllä hartioilta ku äippä aamulla viestin laittoi,oli siis eka hoidossa ja sai samalla koepala vastaukset,ei ahdista enää kun ei tarvi sitä asiaa pelätä ja murehtia!kiitos haleista!!

mä oon tänään syöny ainaki 6 palaa pizzaa jota eilen tein ja nyt illasta vedin 2 pakettia nuudeleita,on hiukan ähky,ehkä renniee pitää kohta napsia ku närästää :| ja näillä syömisillä ei tuo perhanan paino nouse,eikun laskee vaan,alan olla samoissa mitoissa ku poikaa odottaessa,eli likelle 16kg on kohta tippunut tammikuusta :eek: ja laihdutuksen lopetin huhtikuussa..noh,kerkeehän se nousta mut ei tarviis tippua enää..
 

Yhteistyössä