Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Tuuti, no onneksi lapsilla tosiaan kumminkin on nimet :LOL: . Daniel on muutes musta tosi kiva nimi, ihmeen harvinainen taitaa yhä olla? Et oo tainnut sen enempiä kertoa Meripäivistä? Paljonkos sitä tuli juotua, mitä bändejä ja muita törppöilyjä :whistle: . Vai ootko kertonut ja mulla mennyt ohi :ashamed: . Minä olin kans Tammerfesteillä, ensin pussikaljalla pitkästä aikaa ja sitten baareissa. Piti tulla muka yhden bussilla, mutta miten olinkin viideltä taksilla kotona :D . Mies ei muka oikein tykännyt |O . Ja se toipuminen |O , tuntuikin, että riitti taas hetkeks! Vaikka niin hauskaa onkin ;)

Katjanna, ihanaa lomareissua teille! Ihanaa, kun Annikin niin odottaa :).

Piti muuten aiemmin jo kommentoida oliko se nyt Hipkukan poitsun unimuutoksiin, että niin on muuttunut meidänkin neidin nukkumaanmeno :kieh: . Alkaa huutaan ihan oikeesti paniikkipeloissaan, jos huoneesta lähtee, kun ennen jäi ihan nätisti itekseen nukahtamaan. Yhtenä iltana ennen tätä muutosta (muutettiin nukkumahuoneita siinä samalla kyllä) isommat likat ihan turhaa tuota pienintä paapoi ja hoki jotain "ei tarvi pelätä juttuja". Aattelin, että huudot alkoi siitä. Mutta tosiaan, oli meillä siinä samassa huoneen vaihtokin ja sitten on ollut nämä reissut. No, katsotaan, toivottavasti asettuu taas pian. Onneksi nukahtaminen ei yleensä hirmu kauan kestä, että siinä mielessä ei haittaa. Vaan kyllä nuo isommat saa tuohon iskettyä ihme pelkoja, esim kärpäsistä tai muista kesäpörisijöistä. Alkavat hokea pelkäämistä ja muka suojelevat, halaavat jne ja saavat vähitellen toisen paniikkiin. Tavallaan pelottelevat ja sitten suojelevat |O

Ei maar, mut minä haluun vielä sipsipussin kanssa sohvalla. Tosin mitään ei pitäs syödä, lomalla on tullut kyllä turvottua ja äsken kävin kävelyllä, viime kerrasta jo kohta kaksi viikkoa! Pelkään, että mun hyvä kuurini unohtuu...
 
Niinukalle jaksamisia ja :hug:
Joelille onnea omasta nätistä nimestä :heart:

Mä tunnen itteni patalaiskaks kun oon vaan maannu kotona...ei saa mitään oikein aikaan kun ei oo poikia täälä. Onneks pian jo kotiutuvat. Töitäkään ei tänään oo soiteltu, saa nähdä miten huomena sitten.
Muutama kuva mukaan päivitykseks... pikkasen oli lämmin päivä ajella Itä-Suomeen Pessiä vähän jännitti lossilla niin piti ottaa isoveljestä turvaa
 
Rontti no kun miä en sinne varsinaiselle meripäiväalueelle saakka ehtinyt :ashamed: :LOL: Tai käytiin myö yhdessä karaokeaarenalla hetkisen mut sitte takaisin kapakoihin. Tehtiin likkakaverin kanssa perinteinen kapakkakierros. Ukot ei lähteneet meijen matkaan vaan painelivat pikkukuppiloihin ku myö haluttiin Kipsun kummin kanssa tanssahtelemaan :D Puhelimella sitte soiteltiin ja etittiin ne ylös (sieltä karaokeareenalta). Tosin oma ukko katos taas heti kun mentiin kapakkaan :ashamed: Se ei pysynyt meijen perässä ku viipotettiin ees taas. Löysin miä sen kyllä taksijonon luota ennen kotiintuloa :saint: Tuo oikeestaan meni ihan hyvin, saatiin humputella rauhassa :whistle:

Juotua tuli vaikka ja mitä (liikaakin varmaan) ja tanssittua jalat ja kyljet kipeiksi. Miä oon itestäni tänään löytänyt lihaksia :eek: :LOL: Pää meinasin haljeta kotiintullessa. Meijen äiti vaan väitti että käski mun ottaa buranan mutten kuulemma tarvinnut :whistle: Kymmenen aikaan se oli ensimmäinen mitä suuhun laitoin kun vesi alkoi pysymään sisällä. Siis oli kiva kotiutua kun äiti oli vastassa keittelemässä itelleen kahvia :LOL: Tuli taas ihan teiniajat mieleen :LOL:

Meil nuo pimun unet on tänään taas jotain ihmetouhua. On ollut jo kolme kertaa hereillä :/ Saattaa olla tulossa mukava yö... Miä ajattelin että pyöräytän tuon meijen makkarin tavarat taas ympäri kun jaksan ja kiikutan Kipsun sängyn sinne kiinni meijen sänkyyn. Jos se auttais tuohon yöhön. Paniikkihuutoa tuokin itkee vähän väliä ja monina öinä :( Mut jos se olis helpompaa kun nukkuis ihan vieressä.

Muoks. ja en muutes pahemmin törttöillyt tai en ainakaan muista sellaista :saint: Karaokea kyllä kävin laulamassa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kiva kuulla mirkustakin. Aika jännä tuo kuva Micaelista. Kuinka korkeella työ oikein asutte?
Toi kuva Micaelista on otettu Särkänniemestä, Näsinneulasta :) Ei me sentäs noin korkeella asuta :D , ihan luhtitalossa, yläkerroksessa.
Reilu viikko sit sunnuntaina otettu kuva.
Siksi valjaatkin päällä kuvassa, kun ei tuo vaunuissa viihtynyt siellä ihmisvilinässä.




Onnea nimen saaneille pienille :heart:


Jospa nyt kerkiäis vähän enemmän kirjottaakkin :)


Micael kasvaa hirmuista vauhtia. Iso poika jo :heart: Jouduin jo 86cm housut laittaan eteenpäin, kun jääny lahkeista naftiksi tuolle.

En muista kerroinko täällä, että ollaan Micaelin kans käyty pariin otteeseen silmäpolilla. Poitsulla on vasemmassa silmässä hermo halvaantunut. Voi olla synnynnäinen juttu, tai sitten ei. Joskus loppuvuodesta pitäis olla taas kontrolliaika. Micaelin vasen silmä ei siis mene ollenkaan ulkonurkkaan ja jos poika siis katsoo pää paikalla vasemmalle, niin näyttää että katsoo ihan kieroon, kun oikea silmä "ohittaa" vasemman. Näkö on kuulemma kuitenkin hyvä molemmissa silmissä, ja aikaa myöten oppii "käyttämään" silmiään kunnolla, eli ei enää pää paikalla katsele vasempaan. Huomaa nyt jo, että usein sitten kääntää päänsä, jos vasemmalle tarvitsee katsoa.

Karttakielikin tuolla pojalla todettiin 1,5v neuvolassa. Onkos täällä muita karttakielisiä? :)


Sanoja tulee tosiaan muutama. "ei", "joo", "ähi/ahi" (=hei, ja vilkuttaa samalla), "kakka", "tiitti/kiikki" (=kiitti), "äiti" (tulee jo tosi selkeesti), "poppo" (=poppa).. Siinä varmaan ne mitä useimmin käyttää. Sitten jossain vaiheessa oli käytössä myös "tutti" ja "pippu" (=tippu). :)
Kovasti sitä odottaa, et poika alkais enemmän puhuun, niin helpottuis kommunikointi kiukuttelutkin :)

Me alotettiin helmikuussa käynnit perheryhmässä. Lastensuojelusossut ehdotti meille sitä. Oon tykännyt hirveesti ja poika kans. Micael tykkää erityisesti laulu- ja lorupusseista. Innoissaan leikkii mukana :heart:
Nyt on vaan vielä 5 viikkoo lomaa sieltä.

Elokuun loppupuolella alotetaan naperouinti. Sitäkin mä odotan innolla, Micael ei vielä ymmärrä, et sellanen on alkamassa. Uimisesta kyllä tykkää hirmusesti :)


Pottailua meillä ollut nyt n. 1,5kk. Pääasiassa päiväkuiva ollut n. 3vk. Tosi nopeesti oppi. Ei vielä ite osaa ilmasta et on hätä, mut kunhan muistaa potalla käyttää, niin hyvin tulee aina pissat/kakat.

Isojen poikien sänky on ollut n. 2,5kk. Tosin nyt vasta viikon nukkunut koko yöt omassa sängyssä. Mennään vähän joka toinen yö-meiningillä, joka toinen yö nukkuu heräämättä ja joka toinen yö herätään kerran, välillä enemmän. Mut on se ihana kun omassa huoneessaan nukkuu, ja saa ite olla vapaasti hereillä täällä olkkarissa :)


Dodih, eiköhän tässä ollut nää tärkeimmät ;)

Koitan parantaa tapani ja käydä täällä useemmin :)
Ihania kuvia ootte laittaneet :heart:
 
Heippa,

Täällä on tosi sateinen ilma. :( Voi mahoton kun mulla mennyt ihan ohi alkupään kirjoitukset tästä pinosta. Luulin että olen taustaillu aktiivisesti, vaikka en ole itse jaksanut kirjoittaakaan. Nyt kun tämä ilma on tälläinen ettei nokkaa kehtaa ulos työntää, niin selasin ajan kuluksi pinoa läpi ja huomasin että olen aika pihalla :ashamed:

Topsy: me ostettiin leikkimökki yheltä papalta joka teki sen ihan valmiiksi kattoa materiaalia myöten, ( kattomateriaali puuttuu yleensä kaupan valmis mökeistä ) Hinta sisälsi myös kuljetuksen kotipihalle saakka ja maksettiin tuosta 650? punaisella katolla. Punainen katto oli sillä 50? mustaa kalliimpi, mutta kun meillä on talossakin punainen katto niin haluttiin sama väri myös piharakennuksiin. Meille tuon osti mummu ja pappa lapsille ettei tarvinnut kyllä itse maksaa. Maalit sen sijaan maksettiin itse, eikä nekään muuten ilmaisia ollut, upposi ainakin pari satasta niihin :headwall: Voin laittaa kuvaa meidän leikkimökistä kunhan ilmat paranee ja kotiudutaan kesäloma reissulta. En kehtaa tuonne sateeseen mennä nyt.

Mies lähti Annin kans asioille ja minä istun koneella ja odotan että Apinanpoikanen nukahtaa. On meinannut nyt temppuilla päikkäreiden kans muutamana päivänä|O

Ihania kuvia Keffelin pojista :heart: Ei se ole niin vakavaa vaikka aina ei jaksakaan olla aktiivinen kotona :D Mukavahan se on välillä laiskotellakin. =)

Minä katselin tässä jo ulkomaanmatkaa ensi talveksi. :saint: En vielä kehdannut mitään varata kun en ole työkavereiden kans jutellut ajankohdasta. Taas meinaa matkakuume vaivata, vaikka marraskuun reissun jälkeen päätin etten ihan heti uudestaan lähde Apinan kans. Niin se vaan on unohtunut ja toiseksi tuo osaa jo nauttiakin jonkun verran matkustamiesta. Ei se silloin vuoden vanhana paljon muuta tehnyt kuin juoksi joka paikkaan kuin päätön kana. Nyt osaa jo leikkiä hiekkaleluilla pitkiäkin aikoja ja senkin puolesta ois helmpompi olla rannallakin. Uinnistahan meillä tykkää myös molemmat ipanat, vaikka eihän nuo uida osaa muuta kuin käsipohjaa. :D

Nyt hiljeni pojan huone...Pitää käydä laittamassa ovi kiinni.

Minäpäs hipsin tästä tuonne matkailu palstan puolelle :p
 
Heippa kaikille tasapuolisesti

Meillä neiti sai vihdoinkin oman sängyn..nukkuminen sujuu loistavasti kun ei se tajua että sieltä pääsee myös itse pois =)
Mulla olis parin viikon päästä töihin meno...iiiks ku rupee jo jännittämään.

Likalla tulee ääntä taukoamatta.Ainakun mun puhelin soi niin hän huutaa "haloo.haloo" ja kun lopetan puhelun niin neiti huutaa että "moi,moi".

http://www.aijaa.com/v.php?i=4536094.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=4536088.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4536110.jpg
 
Heips kaikille!

Joku olikin kaipaillut, ihanaa!!! Meillä elämä jatkuu samanmoisena kuin ennenkin, Noora myös alkaa olla päiväkuiva ja puhumaan on nyt alkanut enemmän ja enemmän... Talo edelleen hakusessa ja pikkukakkonen toiveissa, mutta kun ei niin ei. Nyt kesä ollaan "pohjosessa" ja aikalailla nettipimennossa, mutta elokuun puolenvälin tienoilla sitten taas enempi tekstiä ja kuvaa.

Niin ja hurjasti onnea kaikille vauvautuneille ja raskautuneille ja nimen saaneille ja ja ja... :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Minkämalliset/laiset puvut Hipkukka teet? En miä vaan jaksais :ashamed:
Vanhasta Novitan lehdestä löysin mallin. Ja viikossa olen saanut tämän verran aikaiseksi..

Tuo on siis kastemekon helmaosa. Se neulotaan ylhäältä alaspäin ja levenee sitä mukaa kun tulee pituutta. Yläosasta tulee yksinkertainen, hihansuihin ja helmaan tulee vielä virkatut pitsit.
Saa nähä saanko kahta oikeasti aikaiseksi tai edes yhtä... Kyllähän tuosta näkee, etten kovin paljon ole neulonut. Virheitä on ja tulee olemaan. Hiukan ne onneksi häviävät, kun laittaa valkoisen alusmekon. Mutta kyllä tuohon saa kaiken liikenevän ajan käyttää.



Poika on nyt vähitellen alkanut taas menemään hiukan paremmin nukkumaan. Ei enää ala kirkumaan täyttä kurkkua sänkyyn kannettaessa. Mie laitan tuon nykyisen nukahtamis ongelman ihan niiden meidän reissujen piikkiin. Kyllähän siinä pieni menee sekaisin kun neljän viikon aikana yövytään viidessä eri paikassa ja päikkärit nukkuu pääsääntöisesti autossa, kun ajetaan seuraavaan vierailupaikkaan.

Nyt mie totesin miehelle, että pitää olla tosi hyvä syy, että jaksan lähteä yhtään mihinkään kotoa ennen joulua. Ja jouluna tuskin lähdetään mihinkään kotoa (ellei sitten synnärille...). Ja mie en suostu edes harkitsemaan mitään, minkäänlaista reissua enenkuin kaksoset on puolivuotiaita (ja mielellään pysyisin kotona kunnes ovat täysi-ikäisiä). Nyt on niiden vuoro kulkea ja matkata keiltä se helpommin käy. Me kun lähdetään pakataan autoon kakara ja koira, tavarat sun muut. Kun suurimmalla osalla niistä keiden luo mennään ei ole lapsia, ei lemmikkejä. Ja mikä tyhmintä, meillä olis jopa paremmat mahdollisuudet majottaa |O

Me ei muuten olla vieläkään kellekään raskaudesta puhuttu. Ajateltiin katsoa, koska joku huomaa. Tosin mie epäilen, että tätä menoa saadaan lopulta laittaa kastekutsut ihmisille :LOL:
 
Juu paska päivä, mutta minkäs teet...
Meiltä lopetettiin tänään tuo Ressu Ressukka. Eemeli totesi, että Ressu meni kuoppaan tutumaan ja laittoi nätisti lakanan hyvin Ressun päälle. Käytiin ostamassa kynttilä palamaan haudan päälle. Ennen nukkumaanmenoa käytiin vielä ikkunasta vilkuttamassa Ressulle.
Huomenna olis tarkoitus tehdä Ressulle risti tuonne, kynttilähän siellä nyt palaakin sitten jo. Olihan tuo piski meillä jo 8 vuotta :'(

Piti joo muutakin kirjoittaa, mutta eipä nyt taida jaksaa... meen käymään vielä ulkona ja sitten taidan mennä nukkumaan... jos vaikka pystyy nukkumaan, kun ei kukaan hauku ja vartioi tuolla ulkona... Tai vartioi kyllä, kuten Eemelille selitettiin, mutta kuitenkin...
Olis vain niin kiva tietää oikeasti mitä tuon ikäinen ymmärtää kuolemasta... Mutta kukapa sinne pään sisään näkee ja ymmärtää...
 
LillaStinalle iso :hug: Koiran menetys on rankka paikka.
Taas olen näin myöhään liikenteessä, joten kommentointi jää lyhyeksi.
Äitivaan tilanteeseen on helppo samaistua. Meillä alkoi omaan huoneeseen ja isoon sänkyyn siirtyminen hienosti, mutta nyt yöt on taas yhtä hulinaa. Poitsu tulee kuin bumerangi pois huoneesta :kieh:
Sanoja tulee lisää hitaasti, mutta varmasti. Yksi tuon lempi sanonnoista on "äiti´ää ei kikkiää" terästettynä pontevalla pään puistelulla. Tarkoittaa: Äitillä ei ole kikkeliä :D
Jotain positiivistakin. Nuori herra suostui ensimmäisen kerran laskemaan ahterinsa potalle, ja siitä on ihan kuvakin todisteena.



No nyt se taas heräsi *syvä huokaus*
 
|O Ohhoijaa, olis viime aamuina vielä niin väsyttänyt, mutta kun neiti ponekee pystyyn virkeenä. Miten sitä sais itteensä aikasemmin nukkumaan, siitähän se vaan on kiinni. Silitin tuossa jo pienen pyykkikasan ja onkin sen verran kummallinen tilanne, ettei täällä sisällä ole kummempaa tekemistä :) . Pitää lähteä ajoissa ulos maalaamaan huonekaluihin vika kerros ja jos sitten jostain saatas piirakkaan mustikat?

Lillikselle myötätuntohali :hug: Toivottavasti saitte jotenkin nukuttua raskaan päivän päälle :/ . Jännästi poitsukin teillä osallistunut hautaamiseen jne, miten lie asiaa tuon ikäinen käsittelee. Ei onneksi niin raskaasti ainakaan kuin me aikuiset :saint: , uskoisin.

Hienot kuvat Susan, Keffelin ja Shendan lapsista :) ja Mirkun pojasta myös :) . Piti jo tuossa aiemmin Tuutille korjata, mistä kuva oli otettu. On nämä niin kasvaneet! Tuota omaakin välillä oikein pysähtyy katsomaan, miten se on iso ja isonoloinen! Mummukin yksi päivä samaa totesi.

Hipkukka, tulee kyllä ihanat kastemekot, kun vaan jaksat ahertaa. Melkoinen homma ja kun kaksi pitäisi olla! Mietin vaan sitäkin, että onko kaksosilla pakko olla samanlaiset mekot? Jos et ehdi kahta tehdä, eikö kävis, että toinen olisi perinnemekossa ja toinen uudessa äidin tekemässä :heart: . Vaikka arpoisitte kumpi kummalle :whistle: . Arvoa ainakin molemmissa mekoissa :heart: . Ja teillä onkin hauska ja jännä juttu tuo, kun olette malttaneet olla kertomatta raskaudesta. Odotan minäkin täällä kuulla, milloin ensimmäinen kysyy ja kuka. Ja sitten kun saatte kertoa vielä toisen yllärin, kaksosista siis :) . Joko sinulla millainen maha on?

Katjanna, jotain Canariaako talvella? Mä oon sit vihree kateudesta kun lähdette. Meillä ei taida tavella olla rahoja, kun nyt mentiin. Olis NIIIN ihana päästä etelään kerran tavella ja kerran vielä vaikka kesälläkin :saint: B) . Ja nyt siis Powerparkin suunnilla :)

Meillä mies lomien jälkeen pitkästä aikaa yövuorossa ja nyt siis ylhäällä nukkumassa. Tuntuu tylsältä, että täytyy vain kävästä siellä hiippailemassa eikä voi lapsiakaan leikkimään sinne päästää.. Onneksi ei sada, että tosiaan ajoissa ulos päästään. Vielähän nuo isommat nukkuu.

Muutes, mietin tässä yks päivä, että Dogtor on kovasti vähän kirjoitellut enää tänne :/ . Fb sentään kuuluu, mutta miksi ei täälläkin enemmän??
 
No ilmankos näytti niin korkeella Micael olevan :LOL: Enhän miä paikkaa tunnistanut vaikka joskus oonkin käynyt.. ööö, ala-asteikäisenä :D

Koskas myö nähdään se katjannan leikkimökki tai siis teijen lasten? =) Piitulikaan ei ole mansikkalaa tällä puolen esitellyt mut fb:ssä kuvia oli.

Shendalla
suloinen pikkuneiti :heart:

Hurja homma hipkukalla Varmasti aivan ihanat tulee kun valmiiksi saat :) Onhan ne ihania kun äiti omin käsin on rakkaudella neulonut. Siirrätte vaan ristiäisiä niin pitkälle että molemmat on valmiit :whistle: :LOL:

Se on tosiaan jännä koska joku tajuaa teille pienen tai oikeastaan pienten tulevan? :D

LillaStina :hug: Tuo on aina se ikävin puoli lemmikkien kanssa, vaikeaa luopua mutta jossain vaiheessa on aina pakko :'(

Mirkku kyseli karttakielestä. Mun esikoisella on mutta ei kellään näistä pienenmistä :)

Susa
meillä ei Kiia VIELÄKÄÄN suostu potalle istumaan :headwall: Nukkeaan siihen vaan änkee. Hieno kuva iloisesta poitsusta =)

Meillä Kiia nukkuu taas meijen makkarissa yöt. Siirsin sen metallisen jatkettavan sängyn seinän ja meijen sängyn väliin. Ja helpompaa on. Heräilee muttei jää kukkumaan. Pitäis se pullotaistelu aloittaa nyt uusiksi.

Rontti fb söi täältä paljon... ite tunnustan myös että siellä tulee roikuttua enemmän nykyään. :ashamed:

Mitäs vauvaperheisiin kuuluu nyt?
 
Ilmottaudutaan taustalta! =) :wave:

On kyllä hiljaiseksi menny täällä...elkää kaik mänkö sinne fb:iin... Tässä yks joka ei oo sinne menny! =)

Tännepäin kuuluupi paljon paljon puhetta, parhaimmillaan 3 sanaa tulee peräkkäin! =) Isommat tappelee keskenään, lähinnä keskimmäinen kiusaa vanhinta neitiä ja huutokonserttia siis riittää!!! :headwall: :headwall: Ei oikein jaksais kuunnella enää....... |O Vissiin taitaa tuota keskimmäistä tuo koulun alkaminen jännittää, se varmaan yks syy tähän ihme härnäämiseen. Pienin neiti sitten mukavasti liittyy tähän kilpajuoksuun ja huutoon kun kiljuu ja kirkuu perässä! :LOL: Välistä naurattaa kuunnella koko touhua!

Pottailut sujuu mukavasti, isomman hädän osannut sanoa jo pari kk, harvoin vaippaan enää tulee. Pissit tulee välillä hyvin, välillä vähän vähemmän onnistuu. Ja ei tuo neiti istu potalla edes jos ei oo pissihätä tai kakkahätä. Vaippaa en oo ajatellu ottaa vielä pois, kun ei tuo pissiminen ain onnistu. Saahan sitä talvellakin opetettua. No pikku hiljaa...

Töihin ei oo mulla vieläkään hinkua. Meinaan tästä nauttia siihen saakka, kun on sitten jo pakko mennä! Että ainakin reilu vuoden naatiskelen kotona olosta! =)

Lopuksi vielä tasaisesti onnittelut vauvautuneille, raskautuneille ym! :heart:
Ihanaa seurata vauvauutisia! Edelleen oma vauvakuume ei laske ainakaan... :LOL:
Mutta nyt pakkaan tavarat autoon, mennään loppupäiväksi möksälle uimaan ja saunomaan! =) :wave:

P.S lisäys, mustikassa ollaan käyty lasten kanssa kolme kertaa ja mansikat kerättiin myös pakkaseen! Mettässä on ollu tosi mukavaa ja rauhallista, ei nuo isommatkaan tappele siellä ollenkaan! Ilmankos ollaan jo kolmesti käytykin... :LOL: Vissiin tarttee mennä vielä par kertaa, vaikka omaan tarpeeseen marjat on jo tallessa! ;)
 
Mirkku meillä ei ole lapsilla karttakieltä mutta ite opiskelen suuhygienistiksi ja potilailla niitä aina toisinaan näkee, n.2% väestöstä sellanen on. Ja ihan vaaratonhan tuo on, joillakin saattaa jotkin ruoka-aineet kirvellä mutta ei kait siitä muuta "haittaa" ole. Usealla karttakielisellähän saattaa olla myös uurrekieli millon kielenpinta on tavallista uurteisempi ja sillon vaan pitää puhistella niitä uurteita tavallista enemmän ettei tule mitään tulehuksia :)

Parin viikon tauko ollut palstailusta kun mies oli viimeviikon lapissa miesporukan kanssa ja oli vähän kiirus täälä kotosalla näitten neitosten kanssa ;) onneks juniori on ainakin tällä erää osottautunu oikein mestarinukkujaks, nykysin syö vain kerran aamyöllä ja sitä ennen vetelee n.5-7h unet putkeen :whistle: nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä että ei ihan heti menis ihan persiilleen tämä lupaavasti alkanu homma...

Tuutis nukkekotikuume on korkea :p
http://www.minimaailma.fi/shop2/cat/product_catalog.php?c=1 ja sieltä Nukkekoti DH021PP
on se minkä meinaan hankkia heti kun selviää kauanko miehen lomautukset kestää, ennen sitä en viitti mitään isompaa hankintaa tehdä. Olisko sun mielestä tuo hyvä nukkekoti, ymmärstin että tuo ullakkokerroskin sitten aukeaa? Ja nuo kaikki huonekalut, harmi kun kaikista ei ole ilmotettu niitä cm mittoja, mutta passaavatko ne kaikki mitotuksiltaan noihin aikuisten nukkekoteihin? voi että kun pääsis jo laittaan, tekis mieli tilailla noita huonekaluja vähän ennakkoon ;) ja onko sun mielestä tuo minimaailma hyvä liike vai mistä kannattaa tilata?

Meillä kans ristiäiset lauantaina, nimi vaan vielä vähän mietinnässä :whistle:
 
keffelillä,shendalla ja susalla kivoja kuvia :D

mirkku mitä tarkoittaa karttakieli? :ashamed:
pottailusta ellalla joku ei vaihe päällä ja ei suostu potalle.Aijemmin kertoi kun kakka tulee ja teki kakat pottaan.Nyt ei ollenkaan :( Lempilause onkin nykysin "yök vauvan/äitin/isin/ellan kakka" jota toistelee päivän aikana ainakin 20kertaa.

Olikos se niinukka joka aika hyvin kuvasi neitinsä uhmista.Täälä ihan samaa meininkiä,ihankuin itse oisin kirjottanu kuvauksen.

Meillä on ollu hermo kireellä miehen kanssa ja selvästi heijastuu lapsiinkin
:'( Meidän piti muuttaa 1.8 omakotitaloon vuokralle,ollaan tässä viety jo puolet tavaroista sinne.Tänään ilmotettiin että se(kin) talo on myyty!! :eek: Iski paniikki-vko aikaa löytää asunto ja muuttaa :eek: Mies soitti yh rakennuttajille vuokra asunnoista vaikka vasta kyseltiin sieltäkin.Sieltä oli juuri vapautunut kolmio aika uudesta kerrostalosta ja alueelta mistä oltaisiin vain voitu toivoa :D Väliaikasesti tosi ihana päästä sinne.Omakotitalon etsintä jatkuu.Tänään käytiin katsomassa yhtä ja oli tosi hyvä mutta molemmat ollaan nyt niin väsyneitä tähän rumbaan että vaikka tekisi mieli tehdä tarjous-ei jakseta :|

Pikkuneidin kanssa menee hyvin.Jotenkin on niin outoa kun on niin rauhallinen,nukkuu ja syö hyvin...ella kun oli aivan toista luokkaa tuon ikäisenä.Ellan uhma on kyllä niiiiin stressaavaa että...

LS :hug:
tuutikselle hyvää työpäivää :wave:
 
Pika pikaa Tiipii mun mielestä (muistaakseni) tuo katto osa aukeaa tuosta ylöspäin. Ja jos oon oikein ymmärtänyt niin minimaailman huonekalut on periaatteessa 1:12 sopivia kaikki ellei toisin ole mainittu. Nuo talothan on yleensä sitä mittakaavaa. Et jos ite tilaan niin tilaan vaan ja luotan että mahtuu. Ja kaikki tähän asti tulleet on mahtuneet :D

Vip karttakieli on helpompi laittaa linkinä kuin selittää http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/karttakieli/
 
Olipa taas kiva kuulla Vipistä ja Tiipiistäkin ja siitä, että teillä on tyytyväiset vauvat :D . Vip, miten ihmeessä noin voidaan talo myydä :eek: :headwall: ? Onneksi kuitenkin saitte jo uuden paikan mihin muuttaa ja vielä mieluiselta paikalta!

Olihan se Hemulikin paikalla :D . Mites minä en muistanutkaan enää, että teilläkin on kolme lasta. Elikäs minkäikäisiä, tai siis keskimmäinen vissiin kouluun menevä, entäs vanhin? Tuon nuorimman ikä taidetaankin tietää :LOL:

Keffeli :attn: :attn: , kerro nyt jotain :whistle:

Tuutille mukavia työpäiviä! Tuolla jo fb ehdin ihmetellä, että oot vissiin töihin mennyt. Ihan virkistävääkin varmaan tuollainen pieni keikkailu :)

Pottailusta... Hitto että mä oon laiska. Meillä tuo varmaan kyllä istuis, mutta kun sinne ei ole mitään tullut, niin eipä ole taas aikoihin tullut istutettua |O . Mä kun jotenkin ajattelin tässä kesällä tsempata asiassa... Noooo, jos ne sitten päikyssä hoitais tän homman :LOL: . Meillä kaikki erinäiset marjat mitä neiti on viime päivinä syönyt, selvästi löysännyt neidon mahaa ja herkemmin alkaa takamus punoittamaankin. No, syököön silti.

Minä oon kanssa kahtena päivänä kyykkinyt mansikkamaalla (ihanaa, tykkään) ja varsinkin hernemaalla herkuttelu siihen päälle on iiihanaa. Tänään olin likkojen kans sit eka kertaa mustikassa. Saatiin huomiselle litra piirakkamarjoja. Mutta paljon enemmän mustikkaa kyllä haluaisin. Saapa nähdä. Lasten kanssa en kovin kauaa kerralla viitsi olla...

Minä oon jatkanut huonekalujen ym tuunailua lähinnä maalailuilla. Vähitellen kaikki puunväriset lipastot ja muut saaneet valkoisen värin ja nupit mustaksi. Tykkään :) . Tuo tuleva koululainen kun sai juuri oman huoneen niin siitä tuli punavalkoinen. Esikoisen huoneen valkoisessa lipastossa on sitten punaiset vetimet. Vanhat airot pesin yksi päivä ja nyt ne on meidän olkkarissa telkkarin takana nojaamassa :LOL: . Pitäkää vaan hulluna, mutta musta ne on kivat, jossain vaiheessa niistä vois tehdä jonkunsortin tauluhyllyt tai verhotankoinakin ne olis hienot. Yhdet ikivanhat maalausrappuset tai mitkä lie pesin kanssa ja maalasin. Ne on nyt olkkarissa "kirjahyllynä", kun olkkarin pienen kirjahyllyn maalasin esikoisen huoneeseen jne. Paljon on saatu uutta, mutta ei ole mennyt kuin yks maalipurkki ja jonkun verran aikaa. Suosittelen :)

Jos vielä jotain söis, vaikka vieläkään en ole päässyt painoon ennen lomaa...
 
Niin ja vaikka mäkin olen fb, niin toivon, ettei väki vain sinne jää. Mullakaan ei ole siellä edes kaikkia kavereina ja tänne on kumminkin eri kirjoitella :). Oikeastaan huomaan, anteeksi vaan, fb enemmän lukevan ja kommentoivan muiden kavereiden juttuja kuin palstalaisten. Joskus jopa harkitsin, että poistaisin palstalaiset fb :ashamed: . En tiedä mikä, mutta jotenkin tykkään täällä enemmän teidän kanssa jutella. Toivottavasti en sanonut pahasti, mutta jostain syystä moinen pyörinyt välillä mielessä. Sitten olis fb vähemmän luettavaa, kun olis vaan ne ns vanhat kaverit siellä. Vaikka siis tietysti teitäkin jo kavereinani pidän, varsinkin niitä, jotka enemmän kirjoittelevat ja ja ja. No, se siitä, mutta älkää kadotko täältä :saint: :LOL:
 

Yhteistyössä