Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

Itun emo Mulla ei ole mitään faktatietoa, mutta luulisin ettei vauva saa äidinmaidon kautta äidin syömiä maitohappobakteereja. Ne ei kuitenkaan imeydy vereen (veri on steriiliä ts. ei sisällä bakteereja) ja äidinmaitoon kaikki ainekset siirtyvät juuri verenkierron kautta. Mutta tämä siis vain omaa päätelmää... Tsemppiä yösyöttöjen lopettamiseen!

Meillä on myös käytössä maitohappobakteerit pojalla alun masuvaivojen ja sairasteluiden takia. On jotenkin tullut tavaksi niiden antaminen vaikka ei varsinaista tarvetta ehkä enää olisi... Esikoinenkin taisi syödä vuoden ikään asti aikoinaan.
 
Meillä on vihdoin tulossa ensimmäinen hammas läpi, ja sen kyllä huomaa... Aamulla vielä maistui ruoka ihan ok, mutta joka kerralla sen jälkeen on syönyt vähemmän ja vähemmän. Itkuinenkin Niia on, sai päivällä melkeimpä raivarin kun oli niin väsynyt, nukkui kyllä sitten 1,5h unet, mutta unien jälkeen on alkanut itkemään tosi herkästi ja ikeneen ei saa enää yhtään koskea. Käytiin ottamassa särkylääkettä ja nyt taas voi leikkiä :) Varmaan annetaan yötä vasten kanssa että saa nukuttua. Hammas kuultaa jo ikenessä ja tuntui aamulla jo ihan terävänä, epäilen että huomenna tai viimeistään lauantaina on läpi.
 
mukavaa kesäkuuta täältäkin!

Samanlaista meininkiä täällä kuin ennenkin, nyt vain seisotaan koko ajan!!! :D Ja poitsu nousee hyllyä/sohvaa vasten seisomaan, huvittavan näköistä touhua. Mutta joo tänään lasketaan siis pinnasängyn pohja alas kun eilen harjoitteli jo siellä seisoskelua... Ostin myös kirppikseltä ihana puisen taaperokärryn ja sen kanssa menee muutamia askeleita, ihanan näköistä menoa :D

Päiväunet on menneet ihan kummallisiksi, poitsu nukkuu vain noin 30 min kerrallaan, vaikka yritän aina heijailla vaunuissa takaisin uneen, ei se aina onnistu. Ja niinä aamuina kun ollaan herätty klo 05 niin meillä nukutaan 4 päikkärit parhaimmillaan... apuva! mä kun luulin että ne alkaa vähenemään tässä eikä suinkaan lisääntymään :D

Ruoka maistuu kuten ennenkin, eli melkein kaikki menee ja nyt menee myös vähän isompia palasia!

ja pottailua jatketaan, välillä tulee onnistumisia ja välillä ei. väliäkö sillä, harjoitus tekee mestarin :D

En muista kaikkea mitä piti kommentoida, mutta tulin lähinnä ilmoittautumaan että elossa ollaan ja hengessä mukana...

Mukavaa viikonloppua kaikille :D tää äippä pääsee huomenna erään nuoruudenidolinsa bändin keikalle, ihanaa! :heart:
 
Talvicille taas isoakin isompi kiitos uudesta pinosta :heart: :heart:

Mä en tajua mikä ihme Saraa vaivaa. Öisin heräilee itkemään ja nukuttaminen on sellaista taistelua, ettei oo tosikaan. Yks ilta meni vissiin kaks tuntia ennenkuin sain neidin nukkumaan :kieh: Ja mä oon niiiiin väsynyt. No, onhan tässä saanutkin nauttia monta kuukautta ehjistä öistä, et ei mulla olis syytä valittaa, mut valitan silti... :whistle:

Enhän mä muista mitä mun piti kommentoida... Oon kyllä niin sekaisin ja väsynyt kun olla ja voi. Jos sitä suihkuun yrittäis raahautua ja edes pakolliset hommat hoitaa :ashamed:

Missah, Sara ja :heart: 5+
 
Missah: sulla varmaan raskauskin korostaa väsymystä, jaksamista sinne! :hug: Tuosta nukkumisesta en kyllä tiiä, jos siellä taas joku uusi taito tai hampaat kiusaavat ja sekoittaa yöunia? Eli ohimeneväähän se on..

Meillä alkanut aamuyöstä sellanen tuttirumba että! Alkuyön nukkuu todella hyvin heräilemättä mutta sitten 03-04 aikaan alkaa se että pitää tuttia laittaa suuhun. tyttö herää siihen, alkaa itkemään, mutta silmät on kuitenkin kiinni ja hamuaa tuttia. sit jatkaa heti unia kun saa tutin suuhun. Mutta jonkin ajan päästä uudestaa..VÄSYTTÄÄ minuakin!! Mitähän sille tekis?? Hampaat kyllä nyt on kans vaivannut..ollu niin kärttynen ja kuolanen tyttö että :kieh:

Heilutteleeko muilla vauvat päätä ees taas?? :) siis ku meillä ku tyttö syö niin välillä alkaa heiluttelee päätään edes taas ihan kun sanois, että EI enää!! :D
En tiiä taitaa nyt olla taas uusia asioita tulossa niin paljon että on koko tyttö ihan levoton :D Ehkäpä se tästä :)

Ja se sängyn pohja pitäis muistaa laskea pian..ku muistaa vasta illalla että, ai niin se sänky..no huomenna sitten :D

Hohhoi, väsymystä kyllä täälläkin ilmassa..henkisesti ja fyysisesti. Alkais se miehen loma pian ni minäkii saisin huilata!!

 
Moikka!

Missahille jaksamista!
Muistan, kun Iinaa aloin odottamaan, niin se väsymys, luoja ja kun tietenkin piti poikaa hauskuuttaa, tehdä ruokaa, siivoilla jne. jne. niin ajoittain tuntui aivan ylivoimaiselta, mutta onneksi se vaihe, siis tuo yletön väsymys, meni ohi. Taisi olla rv10 tietämillä, kun olo normalisoitui.
Kyllä se siitä :hug:

Noista nukkumisongelmista ja muutoksista pakko kommentoida, siis omaa havainnointia ei yleistäen tosiaan =)

Eli kun tyttö oppi nousemaan seisaalleen ja treenasi sitä, meni ensin päikkärit aivan sekaisin, oli vaihe, jolloin nukkui pieniä pätkiä kerrallaan, siis 30-40min ja päikkyjä oli useampi.
Samaan aikaan tuli sitten myös yöunille nukahtamisen vaikeudet.
Tyttö huusi ja itki kuin syötävä, aivan kamalaa ja kesti kyllä hyvä tovi, ennen kuin lopulta nukahti.
Tätä kesti muistaakseni pari kolme viikkoa, jonka aikana tilanne alkoi rauhoittua ja tämän jälkeen öistä tuli varsin hyviä ja päikkärit vakiintui 2 kertaan, joista ekat oli ja on yhä lyhyemmät ja toiset pidemmät ja yöunille meno on simppeliä, ei raivareita, ei itkuja, siis helppoa =)
Eli uskallan väittää, että on vaihe, mutta sitten taas tiedän pojan vauva ajasta, että katkonaisuus unissa ja nukkumaan meno ongelmat voivat viedä aikaakin. Mutta kyllä kaikki ongelmat on yleensä ratkottavissa =)

Jahas, lapset heräsi :wave:
 
Biba: Meillä on toi sama, toi pään heiluttelu :D On ihan hassua. Aikasemmin sitä esiinty vain sillon ku oli väsyny, mut nyt heiluttelee just ku syödään, tai tänään ihan muuten vaan leikin lomassa.

Mun äiti tuli just lentokentälle Suomeen Sambiasta! Näkee kohta ekaa kertaa tyttärentyttärensä :heart: Jännittää :)
 
Hei, selailin tuota syysmammojen keskustelua ja niillä on tuossa äitien listalla vain ne ketkä oikeasti kirjottelee tänne? Pitäisikö lokamammojenkin listasta poistella sellaiset jotka ei ole kirjotellut ollenkaan? Vai onko tökeröä tehdä niin? Voihan tänne sitten ilmottautua uudestaan? :) Olisi ehkä selkeämpi ja mukavempi päivitellä kun ei olis niiin pitkä lista..talviccia ajatellen :)
 
Missahille jaksamisia :hug:
Meillä kans tässä välissä nukuhtaminen oli yhtä taistelua mut se sitten onneks meni ohi...

Biba
Meillä kans harrastettiin tuota pään heiluttamista varsinki vähän pienempänä tissiä syödessä...
Ja nyt saattaa välissä heilutella syödessä ihan ku merkiks että maha on täynnä niinku hemarillakin.

Tuosta listasta...Mä yhessä välissä poistelin semmosia joista ei ole kuulunu aikoihin. Nimenhuutojaki oon pitäny että neki jotka ei jostain syystä kerkee kirjotella mut lukemassa käyvät, voivat ilmottaa olevansa kuitenkin mukana...
Pitää melkein kattoo taas onko paljon niitä jotka on täysin kadonnu :whistle:

Mitäs muut ajattelee tästä? :whistle:

*[color] merkinnän laitoin nyt ainakin näin alkuun niille jotka on tässä ja viime kuussa kirjotellu... :)

*Muoks.* Poika nukku niin aikani kuluks kurkin millon hukassa olleet on viimeks kirjotellu...Mä nyt poistan kyllä aluks ainaki ne jotka on tyyliin puol vuotta sitten viimeks kirjottanu...
Takasinhan tänne aina pääsee...Kurja vaan roikottaa mukana vaikka ei enää kirjottele ollenkaan...Toivottavasti tästä nyt ei kukaan loukkaannu... :)
 
Meilläkin on nyt menny unet ihan sekaisin. Niia menee aikaisemmin päikyille ja nukkuu pieniä pätkiä ja eilen nukahti yöunille vasta 21.30 vaikka normaalisti on jo 20.00 unessa... Mutta meillä tosiaan on kaikki taidot tulleet kuukauden sisään ja vielä nuo hampaat puskee itseään tuolla suussa. Vielä ei ole puhjennu, mutta eipä tytö ole ollut kiukuinenkaan, että varmaan helpottaa kutina/kipu. En silti usko että pitkään menee puhkeamiseen.

Missahille jaksamista! :hug: Mä olin ihan älyttömän väsyny koko alkuraskauden ja melkein vaan nukuin illat. Jos kuvittelisin sen väsymyksen tähän vielä päälle niin olisi varmaan puolikuollut... Kiitettävästi kertyy univelkaa tästä tytön vahtimisestakin.
 
Heipä hei!

Noniin, siskojeni kevätjuhla ruljanssit takana, kylläpä korkkareilla kävely on kamalaa, kun pitää niillä seista yht. 3h :whistle:

Nuorin siskoni pääsi kolmannelta luokalta pois ja keskimmäinen siskoni on nyt suorittanut peruskoulun ja saa hienosta koulun päättötodistuksesta lahjaksi skootterin, joka on ollut porkkanana hänelle 7lk lähtien, kun silloin meinasi hormoonit saada tyttösen sivuraiteille koulunkäynnistä :D Kyllä hän sai 8,5 keskiarvon =)

Tyttö on ihanasti alkanut antamaan haleja ja suukkoja. Myös vähän tuntemattomammillekkin (onpa muuten hirveän hankala sana tuo, jos edes on oikein kirjoitettu :LOL: ).
Aamulla varsinkin kun hakee sängystä, kurottaa kädet ja oikein hypähtelee istualtaan, että syliin syliin, ja kun pääsee, niin voi sitä suukkojen ja halien määrää...IHANA :heart:

Minun on kyllä pakko olla tosi onnellinen tytön hyvistä unista. Koko ajan, siis tähän saakka olen vain odottanut, että tulee pahemmaksi, mutta onkin vain parantunut.

Saa nähdä, miten pitkään menee totuttelussa lapsilla, kun pääsevät samaan huoneeseen.
Noh, helpompi se on nyt hoitaa näin, kuin sitten kun olisivat isompia, siitä syttyisi taisto ;)

Jaa jaa...taas pitää mennä :wave:
 
Taas vuosi mennyt ihan huomaamatta!!!!
Herranjesta kun eilen oli vielä pieni eskarilainen ja ens syksynä menee jo 8 luokalle :eek:

Kuulumisia: Jätkä sitten ottaa jo haparoivia askeleita tukea vasten... Eli kohta juostaan ja äitillä pettää herrrrrrmo :D :heart:

Allergia on nyt kurissa, toivottavasti pysyykin!

Jaha, herra nousi pöytää vasten ja nyt karjuu kun ei yllä tietokonetta :headwall: Lyhyeksi jäi taas tämäkin.

Kaunista kesäiltaa kaikille !!!!
 
Talvicci: hyvä että jaksat siivoilla listaa, kiitos! :)

Meillä tyttö kipeenä :( Oli viime yön hoidossa mummolassa, kun meidän piti purkaa kylppäriä ku alkaa remontti.
Oli jo eilen vähän räkänen, mutta nyt sitten jo kipeempi. Ja varmasti myös hampaat vaivaa. Kun tultiin kotiin niin itki melkein koko iltapäivän ja illan kunnes laitoin 19.30 nukkumaan. Supon laitoin jos auttais ja sängyn päätyä koholle..rassukka :( mummolassaki itkeskeli eikä halunnu yhtään jäädä yksin esim lattialle kun sylissä vaan piti pitää..kuhan ei nyt oo mitään korvatulehduksia tms. Torstaina meillä olis neuvolalääkäri, mutta jos ei ala helpottamaan niin pitää aiemmin käydä jo lääkärissä. Tuntuu niin pahalta katsoa toista ku toinen vaan itkee.. :'( Sitten kun ei aina tiedä mitkä on hätänä. ikeniä haro kovasti ja näytti kyllä siltä että ikenet vaivaa enempi kuin se nuha..!?

No jospa se tästä :heart:
 
[/b]Talvicille kiitokset taas uudesta pinosta!!

Lasten kevätjuhlat ja todistusten jakotilaisuudet takana.
Vanhimmaisella olikin hieman juhlavampi tilaisuus tänään kun siirtyy ensi vuonna yläasteelle.
Ihan älyttömän nopeasti menee aika, ihan vasta hänkin oli vauva.. :heart:
Ikävän kylmät ilmat vaan tuli näin loman alkaessa :(

Atella on nyt neljä hammasta, edelleen tuntuu ikenet toista haittaavan, saa nähdä milloin lisää hampaita tulee.
Ensi viikolla olisi 8kk lääkärineuvola, sitten kuulee kuinka on kasvanut, ainakin vaatteet käy pieneksi :D

Mutta nyt taidan mennä nukkumaan, meinaa himpun verran väsyttää, kun aamulla olen herännyt jo kuudelta..

Mukavaa viikonloppua ja kesäkuuta kaikille lokamammoille ja pikkuisille!
 
Mukavaa ja toivottavasti lämpenevää kesäkuuta mammat ja naperot :)

Talvicille suuret kiitokset uudesta pinosta :flower:

Meillä on taas hiukkasen raskaampia päiviä, kun esikoisella puskee uhma jälleen pahemmin päälle. Rääkyy heti, jos ei mee asiat niinkuin hän toivois ja pikkuveljeä kiusaa välillä heti, kun silmä välttää. Pitkiä päiviä silloin, kun sama meno jatkuu aamusta iltaan. Mut kai tää uhmakin jossain vaiheessa ainakin vähän helpottaa..

Poitsun kans syömiset on melkoista hulabaloota. Hän ei viihtyis sitterissä köllöllään ollenkaan ja tai sit, jos köllöttelee niin vatkaa ja vispaa käsillä sekä jaloilla niin julmetusti et sitteri heiluu mielettömästi. Siinä saa sit melkoinen tuuri käydä et sais se lusikan osumaan suuhun (joka aukeaa vain satunnaisesti). Tänään ei menny aamupuuroa ollenkaan. Istuminen alkais kai kohta oleen semmosta et vois kokeilla syöttötuoliin laittamista.

Noita puuroja pitäisi kai kehitellä erilaisia versioita et sais vähän vaihtelua niihin. Kertokaapas millaisia puuroja teillä syödään? :) Mä oon tehny kaura, ruis, ohra ja vehnäpuuroa. Yleensä laitan jotain sosetta kaveriksi. Eilen soseutin mansikkaa ja mustikkaa kaveriksi. Oletteko keittäneet mannapuuroa? Poitsu ei kestä maitoa ja se siis pitäisi meillä keittää veteen et tuleekohan siitä aivan järkkyä..

Vietän täällä rauhallista hetkeä yksin. Pienin nukkuu. Typy on isänsä kans uimassa. Sen jälkeen lähtään mummulle kyläileen jonne tulee myös neitokaisen kummit.

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Nipsulainen ja poika
 
juhuu, mukana ollaan :wave:
kiirettä pitää niin kauheesti että lukemassa oon ehtinyt käydä mutta kirjottamaan en ole ennättänyt....parveketta ja terassia ollaan rakennettu,niin aika menee ulkona touhutessa.

eilen oltiin ensin aamulla teinien kevätjuhlissa ja tää äitee taas pääsi tirauttamaan pari kyyneltä kun esikoinen pääsi peruskoulusta pois ja niille jaettiin ruusut ja tokarit juhlasalissa....nyyh,mun pikkunen on jo niiiin iso tyttö :heart: :heart: stipendinkin sai niin äiteen sydän meinas pakahtua ylpeydestä :D :heart: poika pääsi nyt 8 luokalta ja hyvän tokarin sai myös :heart:
iltapäivällä sitten mentiin juhlimaan veljen tytön lakkiaisia,eli yhtä juhla oli eilinen päivä =)

mahottoman vauhdikkaita lapsia teillä kun jo tukea vasten käveleevät ja konttaavat =) mitä työ syötätte niille :LOL:
meitin herra vaan kierii jonkin verran,mutta jos ei haluamansa lelun luo pääse niin sitten ottaa vaan lähimpänä olevan lelun ja tyytyy sillä leikkimään :D pikku-laiskimus :heart: ilman tukea ei osaa istua vielä yhtään,heti kaatuu sivuille tai taaksepäin,ei hoksaa ottaa käsillä yhtään vastaan.seisoessa varvistaa niin paljon ettei kauheesti arvaa vielä seisottaa kun on ihan varpaillaan , sandaaleja yritin jalkaan laittaa että sisälläkin vois niitä pitää jos varvistaminen vähenis sitten niin eihän niitä jalkaan saanut kun on niin pullea jalka ja nilkkaa tökötti niin jäykkänä etten saanut nilkkaa taivutettua jotta olisin kengän siihin saanut :D ollaan nyt yritetty jumpata nilkkoja kun tuntuvat olevan tosi jäykät.
hampaita on alhaalla 2 ja aamulla huomattiin että ylös on etuhampaiden viereen tullut hammas,ei taida viittiä etuhampaita ylös tehäkkään :D

sori oma napainen juttu tälläkertaa , yritän ehtiä myöhemmin lukemaan ja kommentoimaan teiän juttuja..... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä , huomenna 8kk :heart: :heart:
 
Helletervehdys!

Kovasti on tullut uusia taitoja kaikille, onnittelut niistä!

Aika kuluu ihan turhan nopeasti, kohta alkaa äitiyslomakin olla lopuillaan. Mä jään vielä loppuvuodeksi hoitovapaalle ja mies jatkaa sitä sitten vuoden vaihtuessa. Oon tosi hämmästynyt, en ole yhtään kaivannut töihin, vaikka etukäteen niin luulinkin käyvän. Kyllä tää on ollut elämäni parasta aikaa, enkä millään vaihtaisi hetkeäkään pois.

Meillä on opittu seisomaan tukea vasten ja vähän jo otetaan sivuaskeliakin. Vihdoin on myös opittu laskeutumaan seisoma-asennosta, eikä enää heittäydytä vapaapudotukseen taaksepäin. Konttaamista ei harjoitella lainkaan, mahtaakohan pikkumies jättää sen vaiheen kokonaan väliin. Tuntuu että joka päivä tulee uusia taitoja, kehitys on kyllä ihan mielettömän nopeaa!

Kovin tuli omanapaista tekstiä, mutta nyt just on karattava ulos kesäkukkia istuttamaan. Ihanaa kesäsunnuntaita kaikille! :)
 
Heipä hei!

Aika todella menee niin älyttömän nopeasti.

Eilen tosiaan mietin, että vastahan tuo keskimmäinen siskonikin syntyi ja oli niin söpönen hopeanhohtoisen mustan hiuspehkonsa kanssa ja nyt sitten pääsikin jo ysiltä =)
Ja sitten isäni vähän piikitteli, kun olen katraan vanhin, että muistatkos kun sinä menit 17v sitten ekalle :eek: :LOL:
Kuulosti noin äkkiseltään hiukan suurelta numerolta :D

Ja sitten tuli näitä äitinä olon suruja...ei mitään siis kamalaa, mutta siis kuitenkin.

Meidän poikahan rakastaa nuorinta tätiään (10v ) ihan mahdottomasti.
No meillä oli alustavana suunnitelmana, että poika menisi tänään äidilleni yöksi ja tekisivät tätin kanssa kaikkea kivaa ja nukkuisivat sisarpedissä yön, joten kerroinkin eilen siitä pojalle.
Poika sitten oli kovin tohkeissaan ja jankutti asiasta koko illan ja meni kiltisti nukkumaankin kun niin odotti tätä päivää.
Noh, sisko sitten lähtikin mökille kaverinsa seuraksi ja tulee maanantaina tai tiistaina ja poika oli niin surullinen, siis todella todella surullinen, kun ei tänään sitten yöksi päässytkään ja minä olin niin surullinen toisen puolesta :'(
Noh, onneksi sitten kaikki muu kiva sai pojan ajatukset muualle tänään, joten ei hätää.

On se vaan, kun tahtoisi ettei toinen surisi, mutta väistämättähän vastoinkäymisiä ja pettymyksiä tulee, ei niille mitään voi, ei kaikelta voi eikä pidäkkään suojella.

Jahaas...tyttönen tuolla huuteleekin sängyssä :wave:

Laitan kuvan myöhemmin tytsystä :D
 
Heippa ja mukavaa sunnuntaita :wave: Poitsu nukahti tissille ja jäi päikkäreille =) Mieskin nukkuu nokosia,joten äitillä omaa aikaa :D
paapelo niinhän se on,että kyllähän elämässä pettymyksiä tulee,sitä vaan tahtoisi tietenkin suojella ettei pienen tarvisi kovin aikaisin niitä kokea, ainakin näin minä ajattelen.Mulle tuli surumieli oman siskoni puolesta eilen,hän on kyllä jo 18v, mutta oli kovin kovin ihastunut nykyiseen poikaystäväänsä, ja nyt heillä meni poikki :( Siskoraasu oli kovin murheissaan.Oli vähän kurja kesäloman aloitus siskolle.

nöpötin ja poitsu :heart:
 
Tässäpä kuvat meidän Iinasta :D

Tämä tässä on hyökkäysilme, se ilmestyy kasvoille, kun tähtäimessä on jotain kiinnostavaa joka on saatava, ehdottomasti...tässä kohde on minun kamera :D


Tässä Iina katsoo spanielina veikan leipää.


Ja tässä iski kiukku, kun ei saanut sitä leipää


Jonka siivittämänä heittäytyi lattialle valittamaan epäonneaan :D


Ai, meilläkö Dramaqueen ;) :D

ja huomasimpa tuossa miehen tavaramerkinkin kuvassa, likainen sukka :x |O
 
Joo... Luin kyllä ja arvatkaa vaan muistanko enää puoliakaan... :ashamed: No ainakin se, et ihan hyvä siivota pois niitä, kenestä ei kuukausiin ole kuulunut mitään.

Paapelon Iina on kyllä niin super suloinen :heart: Ihania kuvia taas =) Vois ens viikolla Sarasta kans laittaa jonkun kuvan.

Sara sitten oppi ryömimään.. Liikkuu poikittain jotenkin ihan hassusti :heart: :heart: Tähän loppui mun lokoisat päivät kiltin ja liikkumattoman vauvan kanssa :whistle: :heart:

Puuroista... Meidän neiti nirso sihti kurkulle kelpaa sellaiset omat tekeleet, et laitan joko hedelmää tai marjaa sekaan puuroon ja soseutan koko mössön. Banaani on ihan hitti. Ja puolukoista tein vispipuuroa, joka kelpas kans hyvin. Mä en oikeesti sitäkään ymmärrä, kun hirveesti puhutaan ettei saa totuttaa liikaan makeuteen vauvaa, mut maistakaapa niitä kaupan vauva puuroaineita mitkä vaan sekoitetaan veteen :x :x Nehän on ihan ällö makeita, hyi :/ Eihän siinä muuten mitään, mut mä tyhmä niitä eka syötin Saralle ja sit ajattelin ihan normi hiutaleista alkaa tekee puurot, niin arvata saattaa, et ei ihan enää kelpaa tavallinen puuro. Siksi mä aloinkin tekemään niin, et laitan hedelmiä tai marjoja sinne sekaan. Noh, seuraavan kanssa olen tuossakin asiassa viisaampi.

Missah, Sara ja :heart: 5+
 
Heips PITKÄSTÄ aikaa.

Käyn kyllä välillä lueskelemassa juttujanne, mutta usein ei aika riitä kirjoitteluun eikä aina lukemiseenkaan sen verran aktiivista on tämä keskustelu.

Lyhyesti meidän kuulumisia:
Eemi on nyt 7,5kk ja on vasta jonkin aikaa ryöminyt eteenpäin. Tahtoa pojalla kyllä riittää ja kaikki asiat kiinnostaa, isoveli on meillä ihan suosikkijuttu. Ihana nähdä, miten pojat ovat alkaneet kommunikoimaan keskenään (Ikäeroa 1v2kk)
Kovin on pieni mies äänekäs esikoiseen verrattuna, joka aamu minut herättää ihana TÄ TÄ TÄÄ -huutelu. Vielä ei itse osaa ilman tukea istua. Ensimmäinen hammas tuli pari viikkoa sitten.

Imetys on ollut viimeaikoina varsinaista taistelua ja olenkin nyt melkein täysin pulloruokintaan siirtynyt. Tosin käytiin eilen lääkärissä rohisevaa poikaa näyttämässä, ja ikäväksi kuultiin, että toisessa korvassa oli märkivä tulehdus ja kurkunpää myöskin tulehtunut. Tämän vuoksi varmasti juo mielummin pullosta maitonsa, onneksi kuitenkin on muuten tyytyväinen ja unenlahjat ja ruokahalu tallella.

Eemi rakastaa puuroa, teen ihan tavallista kaurapuuroa, johon vaan hiukan korviketta ja hedelmäsosetta joukkoon. Kaikki makeat menevät hienosti, mutta useita liharuokia herra tahtoo sylkeä pois suusta. Joudunkin välillä vähän huijaamaan, joka toinen lusikallinen hedelmää ja joka toinen lihasosetta.

Koitanpahan jatkossa lueskella vähän ahkerammin, jotenkin on jo vähän sellainen olo, että on tippunut kärryiltä. Kiva kyllä kuulla, mitä toisille samanikäisille lapsosille kuuluu. Nämä ovat kyllä nyt niin ihanassa iässä. :)

 

Yhteistyössä