Lokakuun clomistit

Kuu on vaihtunut jo monta päivää sitten! Pitäsikö aloittaa uusi ketju, kun tuo edellinen on venähtänyt aika pitkäksi?

Kirjoitin jo tuonne syyskuun pinoon kuulumisiani ja vastasin sinne kysymykseen (kuka se olikaan? Pupuvaimo?) ovisoireiden kestosta. Kertauksena, mulla on kp 28 on menossa..ja mielessä tietenkin pyörii vieraileeko täti lähipäivinä vai pääsenkö testailemaan. Odotukset eivät ole korkealla, kun en tiedä onko ovulaatiota tapahtunut. Seurantaultraa ei ole tässä kierrossa ollut. Ovisoireiden kestosta, mulla ne kestää (silloin kun niitä vielä oli) muutaman päivän. Ehkä mahakipu sen yhen päivän, mutta muutoin esim. seksihalut huipussaan useamman päivän.

 
Vastaan tänne pupuvaimon kysymykseen, jonka luin tuolta edellisestä ketjusta. En ole puhunut lääkärin kanssa. Tein tässä kierrossa tasan yhden ovistestin kun ajatettelin että turha niitä on tehdä, rakastellaan kuitenkin melkein joka päivä :kieh:

Mutta outoa on, että viime kierrossa "tunsin" oviksen: oli muka massukipua ja "ovisajankohdan" jälkeen olin puolet kierrosta seksipeto, mutta kuitenkaan kierto ei ollut mitä todennäköisemmin ovulatorinen. Olkohan se vain minun omaa toiveajattelua tai tekikö clomit muutoin oireet?

Tässä kierrossa olo on ollut niin tasapaksu, vaikka olen syönyt suuremman annoksen. Ei mitään tuntemuksia. Olen kieltämättä ihan ulalla. Jos menkat tulevat, otan kyllä heti lääkäriin yhteyttä. Ja seuraavaan kiertoon vaadin ehdottomasti seurantaultran!
 
Tännehän sitä jouduin :'(
Sunnuntaina alkaa kolmas clomikuuri ja ketutus on tällä hetkellä huippulukemissa.Menkkakivut on mielettömät, ei meinaa edes Litalgin auttaa.Kyllä on taas tullut itketty tätä elämää ja sitä, että jaksaa joka kuu toivoa parasta..ja sitten lopputulos on ettei mitään tapahdu :headwall:
Onko teillä muilla samanlaista oloa, että haluais lopettaa positiivisen ajattelun? Ihan vaan siks, ettei tulis pettymyksiä kerta toisensa jälkeen.
Kyllä on nyt niin harmaa ja masentunut olo, ettei mikään tunnu lohduttavan..
 
Keskenmenon jälkeen (15.9) taas clomit syöty (2tabl kp 3-7) nyt 10kp menossa. Ihme oireita ihan samanlaiset kun raskauden aikana. Eikä ole tällaisia oireita ollut aiemmin clomien kanssa. Tuntuu että olis kipeeks tulossa ja pientä kuumetta koko ajan. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että uutta raskautta voi yrittää heti ilman odottelua. Mulla ei clomien tehoja seurata ultralla ja totesi vaan että kyllä se ovulaatio tapahtuu kun kerran tulin raskaaksi. Miten lie..sanoi että kannattaa kokeilla niitä ovistestejä, onko niistä sitten varmuutta? mikä olis luotettavin?
 
Mulle lääkäri sanoi, että clomien aikana ovistestit eivät ole luotettavia. Voi näyttää oviksen todellista ovista myöhemmin. Tässäkin on varmaan lääkärien kesken eri mielipiteitä?

Mulla on ketutus kanssa ollut huipussaan. Raskaustestit näyttää negaa vaikka kp on jo 36. Ei näytä 2 tabl/pv annos yhtään lyhentäneen kiertoa. Jos ei menkat tule luonnollisesti muutaman päivän sisään, joudun turvautumaan teroihin. Mun olisi pitänyt mennä tässä kierrossa seurantaultraan, mutta lääkäri unohti mainita siitä. Olisi ollut hyvä jo olisin mennyt, tietäisin vähän enemmän munasolujen kypsymisestä. Ensi kierrossa sitten. Menkkoja odotellessa...Ottaa päähän!!! :headwall: :headwall:
 
Moikka!

Olen täällä palstalla pyörinyt jo toista vuotta, mutta nyt olen pitänyt aika monta kuukautta taukoa. On alkanut niin ahdistaa tämä lapsettomuus ja vauvan yrittäminen... :'( Clomeja olen syönyt koko kesän pienellä annoksella ilman tulosta. Nyt ollut sitten taukoa elo-syyskuu (omasta tahdosta). Nyt ajattelin ottaa maanantaina 2tabl. päivässä ja katsoa, miten käy. Lääkäri oli sitä mieltä, että voisin jatkaa clomien syömistä joko pienellä tai halutessani tuolla tupla-annoksella seuraavaa lääkäriaikaa (olemme siirtyneet julkiselle puolelle lähetteellä) odotellessa. Seurantaultraa mulla ei nyt sitten tosiaan ole.

Vähän jännittää kyllä ottaa tuota tupla-annosta, koska yhdelläkin tabletilla sivuoireet oli tosi rankat. :eek: Mutta alan olemaan niin rikki jo muutenkin tästä lapsettomuudesta, että nyt tuli sellainen olo, että pakko katsoa vielä tämäkin kortti... Jos tämän kestäisi, kun on pienen pieni mahdollisuus, että vaikka voisi tärpätä. Laboratoriokokeista nähtiin, että ilman clomeja ovulaatiota ei TODELLAKAAN ollut tapahtunut. :ashamed:
 
Toinen clomikokeilu meneillään. Edellisessä kierrossa oli kaikenlaista kolotusta ja sivuoiretta (ja munasolukin ilmeisesti irtoili), mutta tällä kerralla ei mitään. Eikä ole seurantaa ultraäänellä edes. Tänään kp 12 testailin ovulaatiota, ei näkynyt mitään. Mulla on epäilyksiä siitä onko clomeista mitään tehoa tällä kertaa!
 
riksu82
Heipä hei!

Tämä kierto terojen ja 2tbl clomien voimin. Clomeista tuli ihmeen vähän sivuoireita tällä kertaa! Uutena oireena oli aamuisin ja joskus iltaisin näköoireita. Silmissä vilisi sellaisia pystyviivoja.. pelottavaa.. Onko muilla ollut tälläisiä? Pelottaa, että jos kerron niistä lääkärile niin kieltää kohta minulta koko clomit. Tässä kierrossa piti mennä ultraan, mutta en nyt matkan takia päässyt. Kp tänään 14. Ovista yritellään metsästellä...
 
Betania harmaana
Hei!

Olen syönyt nyt clomeja tässä kierrossa 2tabl./pvä, huomenna vielä pitää ottaa viimeiset. Mullakaan ei oo ollu juuri mitään oireita clomeista tällä kertaa, vaikka annoksella 1tabl./pvä sivuoireet oli hurjia! Mistähän tää tämänkertainen oireettomuus johtuu???
 
Tähän ketjuun minäkin sitten kai kuulun :)
Eli menossa ensimmäinen kierto clomeilla, nyt kp 12 menossa ja söin siis kp 5-9 yhden tabletin. Yritystä takana vähän vajaa vuosi, kierrot ilman pillereitä jopa 80 vrk. En uskalla kovin paljon odotella tulosta clomeillakaan, pelottaa etten ovuloi edes niitten avulla. Ja sit taas toisaalta vähän jännittää josko tuliskin monisikiöraskaus, mulle ei määrätty ultraseurantaa lainkaan. Eilen ja tänään yritin tikuttaa ovulaatiota, mutta eipä tulosta ainakaan vielä nakynyt. Toive on kyllä niin kova että tärppäisi, mutta pelko epäonnistumisesta myös.
Tsemppiä ja onnea meille kaikille! :hug:
 
Pink
Hei! Minullakin menossa kolmas clomikierto yhdellä tabletilla. Toisessa kierrossa kävin yksityisellä ultrassa, silloin oli kp 12 suurin follikkeli 17 mm, mutta ei tärpännyt. Nyt on menossa kp 19/28-30. Clomeista ei muita sivuoireita kuin kamalia päänsärkyjä. Mille kiertopäiville olette muut ajoittaneet pupuilun? Me kp 13-20 ja joka toinen päivä. Verikokeiden mukaan ovuloin, mutta ovisliuskoilla en ole plussannut mitään.
 
puuhaneiti
Heipat kaikille!
Tääläkin clomeja syödään 3tablettia kp3-7. ny toinen clomipäivä menossa, ensi perjentaina olisi ultra. Sitten inssi tietty oviksen mukaan jos kaikki mennyt hyvin. Et semmosia tänne. Värikkäitä syyspäiviä. :heart:
 
Pink
Mietin tässä, että voikohan esim. väestöliitolta tilata suoraan inssiajan, jos on jo julkisella puolella käynyt läpi clomikokeilut ja aukiolotutkimuksen... Eli mahtavatkohan haluta itsekin ensin kokeilla jotain muuta hoitoja ennen kuin inssin saa?
 
Onko kenellekään käynyt seuraavaa?

Aconin ovistesteillä ehdin testailla jo muutaman päivän verran negatiivista. Kroppa tuntui kuitenkin jonkin verran ovisoireisiin sopivalta, joten testasin myös Apteekin ovulaatiotestillä, kun sellainenkin kaapista löytyi. Se näytti positiivista. Testasin saman tien vertailun vuoksi myös Aconilla, joka oli negatiivinen. What!! Mitähän pitäis uskoa, Aconin testi lienee kuitenkin markkinoiden herkimpiä? Muutenkin olen epävarmana että tapahtuuko sitä ovulaatiota mulla oikeasti ollenkaan vai ei...
 
En ole koskaan kuulutkaan vastaavaa! Mutta kai ovistestit voi joskus heittää samalla tavoin kuin raskaustestitkin (josta olen kuullut), mutta itselleni ei ole käynyt noin. Voi kun joskus ikuiset negat raskaus/ovistestissä olivatkin oikeesti positiivisia!
 
Kysynpä täälläkin, kun vaivaa.. Eli, kun kierto clomeilla on esim. 31 päivää, onko ovis todella ollut silloin kun se on "mukamas ultrattu ja tikuilla havaittu", vai 14 päivää ennen tuota 31:stä päivää? Eli, onko näissä pikkuisen tavallista pidemmissä kierroissa vain pidempi luteaalivaihe?

..taidan olla vähän maanantaiaamutyhmä... :ashamed:
 
Huomasin että Aconin testien englanninkielisessä ohjeessa neuvotaan mm. jäähdyttämään pissi huoneenlämpöiseksi ennen testin tekemistä. enpä ole tuota tullut ikinä tehneeksi, kun olen lukenut vain suomenkielisen ohjeen. Voiskohan tuolla olla osuutta vääriin (?) tuloksiin? Huoh, olen taas niin kypsä tuohon ikuiseen testailuun, onneksi tämä kierto on nyt siinä vaiheessa että kaikki voitava on tehty oviksen testailun ja hyödyntämisen suhteen.
 
Riksu82
Hei apua mitä tää on!!

Kävin äskön vessassa ja vuoto alkoi ryminällä!! Siis kp23!!! Edelliset kierrot 45 ja 79 ja molemmat jouduttiin käynnistämään teroilla! Siis mulla ei menkkoja spontaanisti tule. Onko tää nyt tavallinen menkka vuoto vai aikainen keskenmeno? Mistä sen tietää....

Huomenna on onneks torstai niin voi soittaa gynelle ja neuvotella miten lähdetään jatkamaan! Jos tää ois menkka vuoto niin hienoa sittenhän mun kroppani reagoi noihin clomeihin! Tietenkin oon surullinen sen takia kun ne nyt alkoivat, mutta parempi tääkin kun että oltais taas jouduttu käynnistämään.

Monentenakos päivänä ovulaatiosta ne menkat alkavat?
 
Riksu: Sitä ei tiedä oliko se varhainen keskenmeno. Mutta runsas vuoto voi on yksi sen tunnusmerkeistä. Mahdollista on että olet raskautunut ja mennyt sitten nopeasti kesken. Yksi lääkäri sanoi minulle joskus että ovulaatio tapahtuu aina sen 14 pv ennen kuukautisia.

Oman napaan, minullakin VIHDOIN tapahtuu kropassa jotakin!!!! =) :kieh: Clomit tuntuvat vihoinkin toimivan. Nyt on kolmas clomikierto ja toinen isommalla 2 tabl. annoksella. Kävin tänään ultrassa ja parin päivän sisällä kypsyy KAKSI munasolua. Toinen oli 20 mm ja toinen 16 mm, molemmat oikealla puolella. Kohdun limakalvokin oli kivan paksu muistaakseni 8 (?) mm. Mutta joka tapauksessa kivat fiilikset. Nyt vaan ovulaatiota odotellessa - ja kovasti hommiin ;) Olen ihan ihmeissäni että voiko nyt eka ovulaatio sitten tapahtua, kun en ole varmaan ovuloinut koko vuonna. Ja salaa toivon [/i]kaksosia...........salainen haaveeni ollut jo kauan.
 
Betania harmaana
Hei!

Mites teillä sujuu, lokakuun muut clomistit? Itselläni todettiin, että luultavasti ovulaatio on nyt sitten tapahtunut tällä tupla-annoksella, menen vielä ensi viikolla labraan. Nyt kp 20. Hieman ollut eilen ja tänään menkkamyllerrystä vatsassa... Mutta toivotaan parasta! :)
 

Yhteistyössä