~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Mä olen miettinyt myös tuota FB-ryhmään liittymistä sitten kun "julkistan" raskauteni muutenkin facessa. Ajattelin sen tehdä parin viikon päästä kun jään töistä pois.
Täällä olen nyt kirjoitellut keväästä lähtien noi 100 viestiä, eli luulisin täyttäväni "kriteerit". Jossain vaiheessa täällä oli keskustelua, että fb-ryhmään pääse vain ne, jotka ovat myös täällä kirjoitelleet riittävästi. Mutta jospa sitten parin viikon päästä laittelisin pyyntöä ja katson onnistunko pääsemään mukaan. =) =)

Huomenna poksuu ja olisi tarkoitus kasata hoitopöytä tuolta Ikean laatikosta. Ja voisinpa kurkistaa pinnasängynkin, että miten paljon tarvitsee petsausta tai muuta fiksailua. Ostettiin kavereilta aika vanha sänky, ja tykkäisin laittaa kuntoon/ nätiksi, jos on jotain kolhuja saanut vuosien varrella. Valmisteluja siis pikkuhiljaa... viikot kuluu niin nopeasti.

Nappula-10 30+6
 
Huomenna mennään kirpputorille kattelemaan mitä kivaa löytyy Tiiulle ja uudelle tulokkaalle ja sitten hämeenlinnan elomessuille kattelee mitä löytyy ja syömään herkku ruokia kun niin hirveesti tekee taas mieli roskaruokaa. Jospa sitä alkais myös ens viikolla pesemään vauvan vaatteita ja kattelee listaa mitä pitää vielä ostella. Tiiulle pitäs jatkettavaa sänkyy hommata ja jos kantoliinan hommais niin sitten taotaakin olla kaikki ja vaippojakin vois varastoon jo ostella.
 
Äitipolilla käyty ja diaknoosi oli monimuotoinen raskausihottuma. Lääkkeeksi sain Bemetson-K 100mg rasvaa joka on jonkinlaista kortisonia, sitten Ataraxia kutinaan, Xylocain geelivoidetta joka puuduttaa ihon niin ettei kutinaa pitäisi tuntea ja vielä Xylocain liuosta.

Maanantaina pitää soitella mielen mukaan joko naikkarille taikka khks:n koska multa otetaan ihosta koepala jolla varmistetaan että tämä iho oire on varmasti kyseistä ihottumaa. Kovin oli ihotautilääkäriä myöten kiinnostuneita tästä mun oireestani, liekkö sen verran omituinen vai mitä, mutta..Suljetaan pois mahdollinen samannäköinen, oloinen iho-oire joka on vakavampi.
Jos iho oireet ei ala helpottamaan vaan pahenevat niin käynnistystä on syytä harkita 34+ eteenpäin

Noh, onneksi sain nyt jonkinlaisen mielenrauhan, sappiarvotuloksia en vielä saanut kun niissä kestää useamman päivän, mutta tän aamun maksa arvot olivat hyvät kumminkin. Jotain positiivista jopa!.

Mutta nyt mä meen pitkälleni, olen ihan loppu, katki ja poikki ja vaikka mitä muuta
:wave:

Ihanaa viikonloppua kaikille, toivottaa

Heidi ja Mörkky 2,2kg (tänään saatu painoarvio)
 
Heikku, no ihanaa että sait jotain siihen kutinaan! toivottavast nyt selviäisit tuolla raskausihottumalla ettei olisi mitään vakavampaa :( ootko kokeillu helpottaako ne voiteet ja liuokset yhtään oloa?

me käytiin vähän metsässä käppäilemässä ja ilmeisesti tuo kallioilla kiipeily ei sovi raskaana olevalle kun on sen jälkeen supistellut jonkin verran. ei mitään "ai-saa**na-kipeitä" vaan ennemminkin semmosta etä hampaita purraan vähän yhteen, jos kukaan nyt tajusi mitä tarkoitan :LOL: kelloa vähän seurailin supistusten väliä ja semmosta 7min-30 min tulee, ettei nyt mitenkään sännöllisesti..ei vain oikein tiedä miten päin olis hyvä olla kun seistessä alkaa selässä tuntumaan pahimmilta ja maatessa alavatsassa, istuessa ylävätsassa. no, ehkä tää tästä kohta, panadoli nyt tuntuu vähän auttavan :)

Ilolintu kysyi huonosta olosta niin mulle on ainakin tullut ihan selvät alkuraskauden oireet takaisin.luulin ensin että kuvittelen mutta paha olo tulee joka ikinen päivä puoliltapäivin ja väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa klo14-16 aikoihin, muutenkin tuntuu että on ihan ihme horroksessa koko päivän ja aivot on ihan tööööööööt, ajatus ei kulje pätkääkään |O lisäksi on alkanut särkemään taas päätä vähän ja närästää.

mutta eihän tässä enää kauaa mee niin pääsee näistä oloista, tänäänkin juteltiin, että meillä saattaa reilun kuukauden päästä olla jo vauva..silloin ois n rv38.. :heart:

no mutta nyt poistun miehen hierottavaksi ennekuin hän lähteepi taas töihin :wave:

emmabella ja tytär 33+0 jokeri-pokeri-poks B)
 
tiukuliina89 ja nappula-10 sinne fb-ryhmään pääsi muistaakseni lähettämällä yksäriä olikohan se pikkuprinssille...ja tais olla jonkun muunkin kautta, oisko laralle..korjatkaa jos oon väärässä!

äh mä sulan tänne taas kun on niin kuuma!
 
Noonie: Puolikova kanokoppa, miten eroaa pehmeästä? oliko minkä menkkinen?. Katselin eilen netistä vaihtoehtoja, rupestuntumaan että haluan vauvan ympärille jotain. Että ei ihan vaan makuupussiin. Koppa tuntuu suojaisammalta.

Hyvä että heikku sait diaknoosia, jaksuja :flower:

Taikamyrsky
 
Taikamyrsky:
se oli semmoinen gessleinin koppa, missä on selän alle menevät tukiraudat ja kovikepahvi selän alla, mutta ei tainnut olla reunoissa sit muuta kuin pehmustetta. ja noi raudat ja pahvin sai pois ja sit siitä sai tehtyä lämpöpussin kun vauva on rattaissa istumisiässä, ja myöskin sai irrotettua pelkän sen pehmeen pohjan jonka pystyi laittamaan rattaidne istumaosaan pehmusteeks jos tuntui liian kovalta ja isolta vielä se istuin (kun se oli tosiaan aika hulppean kokoinen istuinosa)

hitto että meni harakoille yöunet, onneks sain pari tuntia tässä aamusta nukuttua jotenkin kun mies nousi pojan kanssa puol seiskan aikaan aamupuuhiin (ja alkoi sataan vettä niin kodin lämpötila vähän laski)

ai niin POKS!!! 33+0!!!

noonie
 
Poksautus 31+0! Taas mennään kohti seuraavia lukuja... B)

Hurja painonnousu viime viikkoina: Miten teillä muilla tuo painonnousu viikoista esim. 28-29 eteenpäin? Onko teille tullut "kasvupyrähdyksiä"? Itse alan olemaan huolestunut omasta painostani, jota tuntuu nyt tulevan YLI KILON viikkovauhtia!!! Tää ei voi olla normaalia?!?! Elokuun aikana on nyt siis tullut jo pari kiloa ja viimeisen kuukauden aikana yli 3kg. Kokonais painonnousu mulla on nyt noin 7-8kg eli ei mitään järisyttävää, mutta jotenkin tuntuu, että nyt tuo paino nousee liikaa. Täällä joku oli muistaakseni joutunut uudellee sokerirasitukseen, kun alkoi painoa tulemaan nopeasti. Ja mulla neuvolaan vielä 1,5 vkoa aikaa, eli täytyisiköhän olla yhteydessä aiemmin, jos tämä jatkuu? Minulla oli siis noi 10kg ylipaino ennen raskautta, eli siksi tuo painonnousu on noin "maltillinen" kokonaisuudessaan.

Missä vaiheessa huolestuisitte esim. lievästä raskausmyrkytyksestä? Mulla on ollut koko raskauden ajan korkea verenpaine. Oliskohan matalin ollit jotain 130/85 eli se "oire" on jo olemassa. Paino nousee nyt siis lähes 0,5kg päivävauhtia ja turvotus on varsinkin käsissä niin paha, että öisin herään nivelsärkyyn ja käsien nyrkkiin puristaminen tai jonkin pienemmän esineen käyttö on tosi vaikeaa ja kivuliasta päivälläkin. Pissa on otettu neuvolassa viimeksi 10pv sitten ja oli puhdas. Eikös tuohon raskausmyrkytykseen liity pissan valkuainenkin. Mutta en siis tiedä huolestunko nyt siis ihan turhaan. Heikkoa oloani selitän lähinnä vaikeutuneella hengityksellä astman ja vauvan kasvamisen vuoksi. Olen vähän kuin kala kuivalla maalla, mutta eiköhän tämä tästä....

Vanhemmat tulee tänään kylään, ja mennään vähän kiertelemään lastentarvike liikkeitä. Katsotaas mitä kivaa ne mummu ja pappa haluavat tulokkaalle ostaa.
;)

Nappula-10 31+0
 
Huomenta! :wave:
Ukkeli lähti kasin maissa Lohjalle ja mä nousin sit kans ottaas rautalääkkeen joka on niiin hirveen pahaa että :x Typy vielä koisii.

Hyvä heikku et sait lääkkeet tuohon ihottumaan.Toivottavasti rupee helppaamaan.

Mies sanos eilen kun oltiin suihkussa että mun maha on laskenut jonkun verran..Mä olin et täh?! On vai.. En kyllä ite oo huomannut. Aika aikasin se sit jo laskee.Esikosta laski kyl myöhempään.

Nyt kun oon ollut saikulla ja vienyt typyn päikkäriin niin on kyllä kans nuo päiväunet maistunut :p Se on kyl kumma kun tuo hemppa ei nouse,ei niin millään. 95-102 on vallan :/ Voikun ihminen vois nukkua varastoon :snotty:

Jaahas,jos sit aamupalalle kun typy heräs.Sit ootetaan mun pikkuveljee saapuvaksi ja lähetään markkinoille ainakin lakua ostamaan :D

Kivaa päivää kaikille! Toivottavasti ei tule rajuja ukkoskuuroja minnekkään,täällä tuli äskön krohaus vettä ja mittarissa +23.

MUKSU 32+6
 
Nappula-10 Raskaumyrkytykseen kyllä liittyy joo proteiini pissassa. Ja 130/85 ei oo viel kovin korkee, tosin jos se on matalin en tiiä kuin paljo ne muut mittaukset on mut sinällää toi ei oo viel paljoo koholla. Aika hurja kyllä painonnousu. Mut jos sua huolestuttaa ni kantsii soittaa neuvolaan ja kertoo huolet ni ei vaivaa nii paljoo :)

Mulla oli ihmekyllä paino laskenu rv 28->30, nyt on varmaa noussu senki puolesta :D Nyt ei taas jaksa muistaa mitä muuta ootte kirjotellu, pitää palailla paremmalla ajalla..

MissHappy rv 31+5
 
Nappula:
Raskausmyrkytyksen oireita on mm. proteiinia pissassa, verenpaineet about 140/90-100-->, päänsärky, valoherkkyys silmissä ja/tai "kuvioiden" näkeminen, turvotus (aamusta alkaen oleva turvotus, ei päivän mittaan tuleva ja paheneva).
Raskausmyrkytys voi edetä hyvinkin nopealla tahdilla, joten kannattaa olla yhteydessä synnäriin jos alkaa asiaa epäilemään tai oireet pahenevat!

Bubbeli 30+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja noonie:
tiukuliina89 ja nappula-10 sinne fb-ryhmään pääsi muistaakseni lähettämällä yksäriä olikohan se pikkuprinssille...ja tais olla jonkun muunkin kautta, oisko laralle..korjatkaa jos oon väärässä!

äh mä sulan tänne taas kun on niin kuuma!
Tämä tieto pitäis paikkansa. :)
Mulle jos laittaa sähköpostiosoitteen (jonka myös ootte rekisteröiny FB:hen) niin laitan kutsua... Ryhmä on kyllä sitten tarkoitettu vain aktiivisille Lokakuun Lapsille, eli ihan tuntemattomia kirjottelijoita emme sinne hyväksy... :)

Mä oon äitillä maalla viettelemässä viikonloppua... Täytyy tulla lukemaan kun pääsen kotiin, täällä on niin hidas netti että voi haukotus!!!

Marraskuisiin on syntynyt vauva??? :O

Lara- ja Väkkärä rv34+2 :heart:
 
Nappula-10, noiden yllämainittujen lisäksi raskausmyrkytykseen kuuluu sellainen vanteen tunne ylämahalla ja minulla oli vaikeuksia hengittää. Minusta voisit käydä tarkistuttamassa tilanteen synnärillä. Tuohon raskausmyrkytykseenhän kuuluu sellainen piirre, että se voi vuorokaudessa pahentua radikaalisti. Onpahan sitten tarkistettu ja voit puuskuttaa rauhassa kotona :)

Marraskuisiin on tosiaan syntynyt todella huonokuntoinen ja pieni mies :´( Toivotaan kaikki, että hän jaksaisi vahvistua.

Minun puolestani tämä jatkuva kuumuus saisi jo hellittää. Mie sulan ja paistun ja läkähdyn!

Hyvää lauantaita Mammat Kalliit!

Noora ja Vilja 29+4

 
Huh, on kyllä hikistä, onneksi ees vähän ripsii vettä :heart: ollaan kaverin mökillä oltu eilisestä, ihanaa nähdä vanhoja ystäviä..

mie kanssa katoin että marraskuisissa on syntynyt vauva :eek: ja ilmeisesti ei ole kovin hyvässä kunnossa :/

Menhit ja Mr. Hyde 32+0 *poks* :heart:
 
Nappula tuo "nivelsärkysi" on todennäköisesti tätä minunkin kärsimää rannekanavaoireyhtymää. Siinä hermo joutuu pinteeseen turvotuksen takia. Kipua etenkin yöaikana. Itselläni kyllä jo päivälläkin. Oike käsi aika remppa. Ei taivu sormet kunnolla. Tavalliset särkylääkkeet ei auta ja hermosärkylääkkeitä ei voi nyt käyttää. Saattaa säteillä kyynärpäähän ja jopa olkapäähänkin. Tosi v-mäinen vaiva pahimmillaan. Nukun 1-3 tunnin jaksoissa, sitten pystyyn että kipu helpottaa. Onneksi loppui viimeksi synnytykseen, muuten leikkaus ainoa vaihtoehto.

Discovery 31+6
 
Soittelin äippäpolille oireistani ja sanoivat, että jos ei iske kova ylävatsakipu ja päänsärky lisäksi, niin voin odottaa ma aamuun ja neuvolaan tarkistamaan tilanteen. Eli nyt vaan lepoa.

Lara-, luen itseni kyllä aktiiviseksi kirjoittajaksi, kuitenkin 100 viestiä on kertynyt jo tähän Lokakuisten ryhmään täälläkin. Laitan siis sinulle yksäriä, kunhan julkistan raskauteni muutenkin fb:ssä äippäloman alkaessa. :)

Nyt siis vain puhhuh ja lepoa...

Nappula-10 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja noonie:
tiukuliina89 ja nappula-10 sinne fb-ryhmään pääsi muistaakseni lähettämällä yksäriä olikohan se pikkuprinssille...ja tais olla jonkun muunkin kautta, oisko laralle..korjatkaa jos oon väärässä!

äh mä sulan tänne taas kun on niin kuuma!
Tämä tieto pitäis paikkansa. :)
Mulle jos laittaa sähköpostiosoitteen (jonka myös ootte rekisteröiny FB:hen) niin laitan kutsua... Ryhmä on kyllä sitten tarkoitettu vain aktiivisille Lokakuun Lapsille, eli ihan tuntemattomia kirjottelijoita emme sinne hyväksy... :)
Joo mäkään en päässy sinne heti kun tänne aloin kirjoittamaan tähän ketjuun. Mun mielestä tää on ihan p**** käytäntö, sillä fb:ssähän sitä ollaan enemmän aitoina, omilla nimillä, tiedoilla ja kuvilla. Täällä ollaan nimimerkin takana. Itse ainakin käytän fb:tä paljon enemmän kuin notkun kaksplussan odotuspalstalla, joten siinäkin suhteessa saattaisin olla fb ryhmässä hyvinkin aktiivinen.
 
MinkuK: Niin kiva olisi tietää se "kriteeristö", eli milloin täällä lasketaan aktiiviseksi?
Mulle on tullut välillä olo tässä kuukausien aikana, että fb:ssä on enemmän sellainen insider-piiri & jutut. Mutta saapas nyt sitten nähdä, jos/ kun siihen ryhmään tulee liityttyä.

Täällä tulee tosiaankin käytyä hurjasti harvemmin kuin facessa.

Nappula-10
 
Hei taas!

Mie en ainakaan ole kokenut, että se fb-ryhmä olisi mitenkään insider-juttu. Siellä ihmiset tosin puhuu vähän avoimemmin tilanteistaan ja laittaa kuvia usein. Mullakin on täällä kirjoittelu jäänyt vähemmälle, kun fasessa tulee muutenkin notkuttua pitkin päivää. Luulisin, että tänne enempi tai vähempi säännöllisesti kirjoittavat ovat tervetulleita fb-ryhmään. Kai siinä oli tarkoituksena, että sinne tulevat olisivat aktiivisesti mukana keskusteluissa.

Ja vielä siitä, että fb-ryhmä on suljettu. Että kukaan muu kavereistasi ei tiedä että edes kuulut siihen ryhmään. Eli vaikka et olisi julkistanut raskausasioita facessa, niin nämä kirjoitukset eivät näy muille. Siihen voi luottaa. Rohkeasti mukaan vaan.

Minun puolestani olette tervetulleita ryhmään! Ottakaahan muutkin kantaa, kerran tästä on moni pahoittanut mielensä.

Noora ja Vilja

 
Täällä käyty tänään hämeenlinnan elomessuilla ja kirpparilla ja vauvan vaatteita tarttu kirppikseltä taas pussillinen ja kohta niitä pääsee pesemään ja laittelemaan kaappiin valmiiksi.

Painon noususta oli puhe ja aikasemmin mullakin on noussu noin kilo viikkoo kohden mut nyt yllätys olikin laskenu 607g/vk eli edellisestä käynnistä 1.4kg toivotaan vaan ettei tulis sitten seuraavalla kerralla mitään hurjia nousuja vaan jos nousis tasasesti niin ois hyvä.

 
fb-ryhmästä: mä oon käsittänyt että tolla "aktiivisill"-jutulla tarkoitettiin lähinnä sitä ettei sit tuu sellaista haamu-jäsenien ongelmaa, hirveesti porukkaa ryhmässä ja ei kirjoiteta tms? alussahan täällä tais olla hieman ongelmana se että oli jotain kyttääjiä tai outoja tai jotain semmosta liikenteessä..en nyt muista tarkemmin.
ite hillun kans niin paljon fb:ssa, siellä tulee enemmän juteltua ja kerrottua "intiimimpiä" asioita kun on suljettu ryhmä :)
eli munkin mielestä tervetuloa vaan siitä kiinnostuneet! jotenkin kivempaa siellä on jutella omilla pärstöillä ja nimillä ;)
 
ihanaa kun on pimeetä, eilen kaivelin lyhtyjä esiin ja totesin että kynttilöitä pitäis mennä ostamaan, kävin kyllä tänään kaupoissa mutta en mitään kynttilöitä ostanut.

Ihanaa nyt meillä on uusi ehjä valokate terassilla, vanha oli hirveässa kunnossa reikiä täys. Aamulla oli ukkonen ja vettä tuli niin paljon että vanha valokate ei paljoa hyödyttänyt kymmenine reikineen. Sanoin miehelle että maksan sen katteen jos se hommaa auton jolla haetaan, sai sitten kaverinsa heti apuun, mikä parasta sain ne myös heti laittamaan uuden paikoilleen.

Kävin tänään myös ostamassa Aventin rintapumpun ja pari pulloa, katselin samalla muutakin pikku "sälää". Kaikki isot hankinnathan on jo tehty mutta vielä olisi näitä ns. pienempiä/halvempia ostoksia.

Shoppailun lisäks tänään on tullut keräiltyä marjoja ja tehty mehua NAM niin että nyt tietää taas touhunneensa.

Pojulla rupee olemaan ilmeisestiikki ahdasta kun kaikki liikkeet rupeaa tuntumaan minusta kaikkea muuta kuin kivoilta. Välillä tuntuu siltä etä tulee ihan just läpi....

nyt nukkumaan, sauna vei viimeisetkin mehut

Uni ja Poju 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja noonie:
fb-ryhmästä: mä oon käsittänyt että tolla "aktiivisill"-jutulla tarkoitettiin lähinnä sitä ettei sit tuu sellaista haamu-jäsenien ongelmaa, hirveesti porukkaa ryhmässä ja ei kirjoiteta tms? alussahan täällä tais olla hieman ongelmana se että oli jotain kyttääjiä tai outoja tai jotain semmosta liikenteessä..
Ymmärtääkseni asia on juuri näin. Minulle on ainakin jäänyt se käsitys, että heti ensimmäisen kirjoituksen jälkeen (Kaksplussaan) ei fb-ryhmään pääse jäseneksi. Syynä noonien mainitsemat syyt.

Ja minä ainakin kannatan käytäntöä, mutten ole oikea henkilö ottamaan kantaa siihen, kuka pääsee jäseneksi ja kuka ei. Lara-- ja pikkuprinssi saavat tämän päättää.

Bubbeli 30+3

 
Sitä piti vielä laittaa, kun kävin uteliaisuuttani marraskuisissa katselemassa vauvauutisia.
Siellä valitettavasti suurin osa kirjoittelijoista on ihan pihalla, kun Facebookissa on kirjoiteltu vauvan syntymisestä.. Toivonkin, että meillä osattaisiin ns. pitää erillään asiat, ettei tule miljoonia kirjoituksia "en ole fb-ryhmässä, kertokaa mitä on tapahtunut?!" Silloin viimeistään tulee inside ja outside olotilat. Mutta, tuolla fb-ryhmässä taitaa olla jo 50 jäsentä, joten ei se ihan piiri pieni pyörii ole enää..

Bubbeli
 

Yhteistyössä