~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Heips!

Onpa taas taukoa tässä mun kirjoittelujen välissä. Päivät tuon esikoisen kanssa vilistävät sellaista tahtia ettei peräs tahdo pysyä.

Vakuutuksista oli keskustelua ollut. Mä heräsin päivää ennen viimeistä päivää, eli ainakin Tapiolassa jos aikoo yrittää saada vakuutusta syntymättömällä lapselle, pitää hakea sitä 3kk ennen laskettua aikaa. Nyt vaan toivotaan, et saadaan vakuutus. Päätös tulee sit joskus :|

Sokerirasituksessa tuli sit perjantaina käytyä. Tuloksia odottelen. Viime arvot oli erinomaiset joten en jaksa nyttenkään niistä murehti. Katsotaan sit jos niissä jotain on.

Olo muuten suht ok. Lämpö ei oo ollenkaan mun juttu.. eikä kyllä tuon esikoisenkaan,joten aika paljon vaan sisällä ollaan ja koitetaan selvitä päivistä seuraavaan. Hiukan tuo vasen lonkka kanssa temppuilee,mut niin se teki ekastakin ;I

Ensi viikolla keskiviikkona pitäis mun palata viideksi viikoksi töihin. Katsotaan miten onnistuu.

Onko kenelläkään kokemuksia sisarrusrattaista esimerkiksi Oran. Meilllä esikoinen viel niin pieni et pitää saada hänetkin vakaatasoon jos uni sattuu yllättää. Pitää olla myös isorenkaista mallia koska pitää päästä etiäpäin myös maaseudulla.

Anteeksi omanapaisuuteni :(

Pitää varmaan taas mennä kun esikoinen heräilee unilta. Lyhyeksi jäi nekin tän lämmön takia :'(

Ouska ja Masukki rv 27+ 5 (??)
 
Hellou helteeseen..

Juu lämpöö piisaa, tänään oli melkeen koko päivän pilvistä mutta silti lämmöt yli 25. Oli aika kuuma löhötä jalkahoidossa, kun niillei ole ilmastointia. Mut onneksi ei ittesä tarvinnu tehä mitään.. B)
Varasin kolmannen käynnin tälle kesälle elokuun lopulle, naureskeltiin, et sit onkin jo aika taas lakata kynnet.. kun ei ite ylety. No ei vaan kantapäät on ihan tajuttoman kuivat.
Avojaloin kävely ja lievä turvotus halkoo kantapäät, on sit ikävän näköstä :/

Määkin kävin eilen Ikeassa. Lähin hellettä karkuun Jumbon alennusmyynteihin, matkalla piipahdin Tammiston Lastentarvikkeessa ja VauvaPisteessä (vai mssä...) kattoo hoitopöytiä ja sittereitä. Pyörin melkeen viis tuntii vaatekaupoissa ja shoppasin pikkuselle aikamoisen garderoobin. Nyt on riittävästi vaatteita 68 cm:iin asti. Tosi hyviä alennuksia oli kun lastenvaateliikkeissä -60% kaikki merkkikama ja Stockat ja Anttilat sama homma.
Lähin varta vasten Zaraan, kun niitten vaatteet on tosi ihania, mut nyt en ostanu mitään. Ehkä kun ei kesävaatteille oo tarvis..
Paluumatkalla iski nälkä ja pysähdyin sit siihen ikeaan syömään herkkulihapullat ja nappasin vähän vuodevaatteita vaavinsänkyyn. Kattelin siinäkin niitä hoitopöytiä, mut aika kiikkanoita olivat mun mielestä. Eli ei ikeaa ainakaan :|

Mä kävin ottaa if-vakuutuksen viimesenä mahdollisena päivänä, tasan 3 kk ennen la:ta :whistle:
Saa nähä myöntävätkö, kun on noita perussairauksia mulla. Tosin kaikki hyvässä hallinnassa ja ultratkin todistaa normisti edennyttä raskautta.
Meillä on ollu jokapojan vakuutukset tarpeelliset, perusflunssan jälkitauditkin voi viedä sairaalaan ainakin pienellä vauvalla, niin ei tuu kallista keikkaa.
If maksaa vielä korvauksetkin tosi nopeeta, parissa päivässä. Mun oma sairaskuluvakuutus on Aktiassa ja on ihan paska, kun korvausten kanssa menee vähintään 6 viikkoa. Mut ei kannata lähtee siirtää, kun menetän nykyisiin hoitoihin vakuutusturvan :kieh:

Vaunut löysin sittenkin huutonetistä. Olin jo tilaamassa gessleneitä saksasta, mutta päätin vielä kerran kurkkasta huutonettiä ja bongasin sieltä mieleiset ja vähän pyysin lisäkuvia. Soitin sit et tarjoon 270 ja tuun hakee heti ( he pyysi 300). Kaupat lyötiin lukkoon ja lähettiin samantien ajelee ilta-ajelua..
On ne kivat ja tosi siistit kolhuttomat 2007 mallin vaunut, futuret. Just mitä olin haaveillukin. Ihanaa kattoo miestäkin, kun se tos välillä huristaa niitä ympäri ja hupsuttelee :heart:
Taitaa yhtä malttamattomasti ootella täytettä niihin, kuin minäkin..

Tää helle on kyllä välillä aika ahdistava. Selkeesti lisää supisteluja, soitin neuvolaan ja sain perjantaiksi lääkäriajan. Tähän hätään kävin yksityisellä hakemassa nää alkuviikon päivät saikkua, otin opiksi viime kerrasta ja jätin sen terveys-arvauskeskuksen väliin.
Tän gynen mielestä kohdunkaula oli 2,5 cm ja lepoa voinnin mukaan. Eli heti jos enempi supistaa niin makuulla vaan.

Mietinkin, et onkohan hellejaksojen aikana enemmän ennenaikaisia synnytyksiä..?!

Täälläkin raksatyöt ovat alkaneet, kaivuri jyrää toista päivää tossa pihalla ja aika kaaokselta näyttää
hela touhu, ens viikolla päästään täyttämään alle ja sitten pian anturan tekoon..
Jee, en ois uskonu et tää päivä koittaa. On tuntunut niin iäisyydeltä tää aika lupien ja muiden kanssa.

Plääh, nyt pitäs lähtee kuuntelee jotain turhaa verkostolöpinää. Suoraan sanottuna ei kiinnosta yhtään, mut jotenkin en osannut kieltäytyäkään, et itehän nahoissani kärsin.
toisaalta kiinnostaa, et mikä on nyt laittanut jengin sekaisin, minen usko nuihin yhtään. Oon vaan niin onnellinen ja tyytyväinen nykyiseen elämääni :heart:

:wave: Puskajussi ja Onni 27+0 :heart:
 
Vielä minun tuosta neuvolakäynnistä. Siellä oli siis sijaisena nuori mieslääkäri. Hyvin muuten tutki jne, mutta jotenkin alkoi vaivaamaan sen lausahdus sisätutkimuksesta. Totesi, että vaikuttaa pehmeältä, mutta kiinni on. Kaulaa oli 3,5 cm jäljellä. Minun vakiomittani...

Minä olen vakuutuksen puuttumisesta huolimatta vienyt pojat aina suoraan Mehiläiseen, mutta olen kyllä siitä huolimatta voitolla maksujen suhteen. Kun kävin heitä odottaessa niin monta kertaa lääkärissä ja pojat olivat sairaalassa kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen + kotisairaalassa, niin meillä täyttyi nuo hoidon maksukatot ja sain ns. greencardin. Onneksi ei juuri muuta kuin korvatulehduksia ollut. Ulkomailla meillä on jatkuva vakuutus koko porukalle. Se on hyvä, kun ei voi ollenkaan arvata, kuinka kallista hoito siellä saattaa olla.

Sokeriarvot ovat olleet yllättävän hyviä. Jospa selviäis vähällä tällä kertaa. Toisaalta olen syönyt niin minimaalisesti kuumuuden takia.

Toiveita, että sais ensi yönä nukuttua, kun ostin kunnon tuulettimen. Ilmastointi ei jaksa viilentää riittävästi. Täytyis laittaa lisäksi ilmalämpöpumppu.

Heilo minä ostin summassa Anita-merkkkisen tukivyön L-kokoa. Isohan se tietenkin oli, kun viimeksi oli S, joka oli vaan kutistunut pesussa lainassa olessa. On ollut kerran päällä. On kyllä valkoinen. Musta oli aiemmin ja on parempi väri, kun lähes kaikki vaatteeni tummia.

Mulla on vieläkin Kelan laput viemättä Tänään yritin, mutta pikkukaupungissa kesäaikaan oli tunnin tauko.

Discovery 26+2
 
Minkälaiset vierailuajat teidän muiden saaraloissa muuten on?

Meillä saa vierailla vain puoliso, syntyneen lapsen sisarukset sekä isovanhemmat.
Ja minä en tykkää sitten yhtään!!
Viime kerralla olisin varmaan kuollut tylsyyteen, jos silloin ei olisi saanut käydä myös kaverit! Jouduin makaamaan sairaalassa yhdeksän päivää ilman vauvaa. Ei kamalasti naurata, jos nyt käy samallalailla!!

bubbeli 24+5
 
Minä synnytän Taysissa (siis voi lisätä listaan ja 100 %:sti tyttö). Siellä saa vierailla vain isä ja lapset. Sopii minulla oikein hyvin. Aion "häipyä" mahdollisimman pian. Sektion jälkeenkin olin vain 3 vrk. Siitä yhden vuorokauden kipupumpussa.
 
Mä en valita edelleenkään tästä lämmöstä mutta sanonpahan vaan, että muutama aste vähemmänkin riittäis :whistle: Ja ihanaa kun nyt on pilvistä, tosin kuuma silti. VETTÄ!!!

Mulla synnärinä kans Tays ja siellä tosiaan saa vierailla lapsen isä+sisarukset ja SE ON PARASTA! Mä olin edellisten kanssa niin kypsänä kun kaikki mummot ja mummon kaimat tunki sinne sairaalaan ihan väkisin ja ei saanu olla rauhassa yhtään. Mulle riittää mies+muksut vallan hyvin vieraiksi, hyvä kun jaksaa niitä :heart: Se on tietty eri jos joutuu oleen viikko tolkulla jostain syystä osastolla, sillon varmaan kaipaakin vieraita. Mut näin normioloissa toi on oikein passeli. Vieraat ehtii kotiinkin sitten joskus.

Meillähän anoppi teki kuopuksen kanssa vielä niin, että kotiuduin 3. päivänä sektiosta ja anoppi tunki kylään puoli tuntia siitä kun olin tullu kotiin ja oli meillä koko illan |O Siis se oli ihan kauheeta! Olin ihan poikki, olisin halunnu olla perheen kanssa niin ei. Yritin sit irvistellä miehelle, että sanoo äitileen, et lähtee pois. Mut ei se reppana uskaltanu sanoo :eek: Enkä mäkään sanonu mitään, kärsin vaan.
Nyt jos tapahtuis tota niin sanoisin varmaan, sen verran kauhee pirttihirmu musta on kasvanu :LOL: :kieh:

Onneks on tosiaan tää loma. Tai no, miten sen ottaa. Jos oisin töissä niin joutusin kyllä oleen saikulla, sen verran tää helle verottaa. Että tässä kuluu nyt hyvät lomapäivät :xmas:
Loppuviikosta pitäis lähtee laivalle, pitää levätä ennen sitä että jaksaa muumidiskoilla lasten kanssa :D


Zeena 27+2
 
bubbeli,meille tulee suurelementit simons talolta...ja sitten tosiaan alkaa urakka eli sisähommat tehdään ite....valtaisa määrä ollaan kökkä porukkaa haalittu,kun meillä on aikaa asua tässä vanhassa talossa vuoden loppuun ja muualle ei kuulemma väliaikaisesti muuteta eli jouluksi on tarkoitus roudata kamat,myös aah niin ihanaa ilmastoituun kämppään....Tosiaan aikataulu on niin tiukka meillä että ukkoa ei sitten kotona näy kun ehkä jouluna :LOL:

mä oikeesti toivon pientä sadetta jo....meinaan tukehtua :headwall:

sutulii ja huomenna poksuu.....tänään siis 24+6 ja pian 25+0 :heart:
 
Huomenna on myöskin täällä toka neuvolalääkäri.. Saas nähä, tuskin on mitään muutoksia edelleenkään..
Tänään on kyllä taas jyytäny päätä sen minkä kerkii. Tokan panadolin otin äsken kun aina alkaa parin tunnin päästä pillerin ottamisesta taas koskee uudelleen.. Varmaan tää kuumuus tekee. Vettäkii kun oon juonu varmaan sen 2,5l jo ettei sekään pitäs aiheuttaa.. Että on veemäinen tunne!!!

Oikeen puolen nivunen meni äsken niin kipeeks, kun suihkun lattialla istuin viileen veden alla, et kun nousin niin ihan huuto tuli!! Ja nyt ei käsi istuultaan ollessa varsinkaan oikeen nostaa oikeesta kinttua. Saatikka kun alkkareita laitoin jalkaan ni voihan helkkari mikä kipu!! kävelykin on sellasta könkkäämistä. Tarvii huomenna saikkua pyytää, ja nyt pyydän kerralla vaikka tän kuun jos antaa suoraan niin paljon, kun tosiaan se pomo oli sitä mieltä että sama jäädä pois kun elokuu on lomaa ja syyskuu on äippälomaa :)

Ja kuuma on joo!!! Vaikka sitä aina marisee sillon kun on viileempää et tulis kunnon helteet niin sit kun ne tulee ni kyl mä ainakin toivon jo viileempää ilmaa vähän et jaksas jtn tehäkkin!!

Kyssissä ei saa vierailla muut kun vastasyntyneen sisarukset ja isä. Sit voi mennä kahvittelee alas jos muita tulee kattelee ja näkee ne lasin läpi jos välttämättä haluuvat tulla kattomaan :heart:

Nyt on pakko mennä pitkälleen. Jaksamisisa arvon leidit! :hug:

Hanttaliini ja pittunen 27+3
 
Discovery laitoin yv:tä tukivyöstä :)

Koksissakaan ei saa vierailla kuin lapsen isä, sisarukset ja isovanhemmat. Ehkä se on hyvä niin, mutta toisaalta aika voi käydä pitkäksi, jos joutuu kauan siellä olemaan.

Ja tää nihkeys vaan jatkuu, en kestä! :/

Heilo 27+3
 
neuvolalääkärikuulumisia:

kohdunsuu oli nyt rv 27+4 kiinteä ja kiinni,
ulkosuu oli tosin auki jonkun verran mutta lääkärin (joka oli tosi mukava!) mukaan ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle, pituutta oli 3cm jäljellä.

sokerirasituksen tulokset oli hyvät (huh..) 4.6/6.8/6.4

-painoa oli tullut nyt turvotuksenkin takia 327g/vko ja turvotus +
-verenpaine 120/74
-pissa oli puhdas
-kohdunpohjan korkeus 26, lapsiveden määrä normaali
-painoarvio vauvalle 1080g ja kelluskeli siellä raivotilassa
-sydämensyke uä:ssä + ja liikkeet ++

plikka monotti aika hyvin tutkimuksen ajan eikä oikein suostunut näyttämään naamaansa, vähän nähtiin profiilia. kuvia ei itelle saatu mut ei haitannut kun nähtiin hyvin ruudulta. esikoista oottaessa oli eri lääkäri ja silloin ei vilaustakaan mulle näyttänyt ruudulta. ihan keskikäyrillä oli kaikki mitat vauvalla joten ei mitään huolta siihenkään suuntaan

vaikka nytkään ei mun oma neuvola"täti" ollut paikalla niin varsinkin ton lääkärin mukavuuden takia jäi tosi hyvä maku käynnistä. =)
seuraavan kerran neuvolaan sit 30.7. :)

kauhee väsy ja hiki vaikka yöllä ja aamulla satanut. tänään mies hakee yhen lipaston ikeasta ja sit huomenna sovittiin että mennään lauttasaareen testailemaan phil&tedsin sportteja.

lonkka inhottavasti kipuilee mutta toivon että helpottuis päivän mittaan.

noonie+plikka 27+4
 
Lääkärineuvola ohi ja saikku kesälomaan asti! Jes, ei tartte lääkäriaikoja varailla enää.. Äitipolille soittoa jos supistelut kovenee seuraavaks.

Neuvolakuulumisia: 27+4
paino/vko 443g turvotus +
rr 118/63
pissa puhdas
hemoglobiini laskenut 155->131
syke +
liikkeet++
kohdunpohja 27cm

KOhdunsuu kiinni ja kiinteä 3cm pituutta

Eli kaikki ok.. Kyselin painoarviota niin sanoi että karkeesti sellanen 1,4 kilonen. Jos jatkaa kasvuaan yläkäyrillä jonne nyt siis "tippui" onneks edes käyrille niin kuulemma äitipolille aikaa sitten kokoarvioon myöhemmin..

Eikun "lomailu" jatkuu ja hellettä riittää.. VETTÄ KIITOS!!! :kieh:

Hanttaliini ja pittunen 27+4
 
Moikka!!

Kateellisena lueskelen kun monella näyttää olevan neuvolalääkäri näillä viikoilla =) Ja tosi moni on saanut jonkun painoarvionkin!

Mulla edellinen neuvola oli toukokuussa ja seuraava vasta 9.8 :eek:
Ei minkään valtakunnan lääkäriäkään välissä.. harmittaa..
Haluaisin niin paljon päästä tarkistuttamaan tilanteen hb:n ja "alakerrankin" puolesta jo aikaisemmin. Väsyttää, supistaa (kivuttomasti), jne jne... En jaksais töissä enää päivääkään, 13.8 asti olis vielä kuitenkin taahattava.. huh huh..

Ks-ks:ssa saa tietäkseni vierailla vain lapsen isä ja sisarukset. Isovanhemmat saavat tulla 17-19 välisenä aikana vierailemaan. Muita vieraita ei osastolle saa tulla.

Vaunuista: Meillä on 2 vuotta sitten ostetut Emmaljungan Duo Edget. Vaunut on siis valmiina tulevallekkin vauvalle :heart:

Kuumuus: Auringonpalvojana tunnustan silti että nyt ottaa koville ja rankasti!! Koivet on illalla turvoksissa ja hiki valuu jo pelkästä varjossa istumisesta.. No, eipähän tarvii miettiä mitä pukisi päälle :D Pitkä toppi päällä oon haahuillut meilkein kaiken ajan kotosalla :D

Nyt syömistä ja töihin..

Hoikkalori ja rusina 27+4
 
Hoikkalori, käy joku päivä neuvolassa ihan ohimennessäs mittauttaa hemoglobiini, niin saat tietää onko laskenu. Kyllä ne kerkee sen jossain vaiheessa pikasesti ottaa, niin ei jää asia vaivaamaan.

Ihanaa, kun tulee vettä, niin ei ole niin tuskasen kuuma koko ajan! :)

Ja tosiaan täällä (K-SKS) saa vierailla vaan puoliso, sisarukset ja isovanhemmat.

idamaria123 27+5
 
Sokerirasitus tänään suoritettu, perjantaina neuvolassa saan tulokset!
Voi juma, että toivon hyviä tuloksia. En millään jaksaisi innostua ajatuksesta, että tähän kaikkeen muuhun loppu kuukausien myllerrykseen ja valmistautumiseen pitäisi ottaa mukaan ruokavaliot, sokerien seurannat ja ehkä jopa piikittämiset. EI TAHDO!!

Neuvolalääkäriä toivoisin myös itselleni lähiviikoille, saankohan ajan pe terveydenhoitajalta. Tuntuu hassulta että se lääkäri menisi 30+ viikolle. Kesälomat sotkevat varmaankin tätäkin.

Täällä kuollaan edelleen kuumuuteen ja olo on siis todella huono ja tuskainen. Viime yönä sain nukuttua max 3 tuntia, kun kämpässä on lämmintä kohta 30. En tiedä miten tässä jaksaa, kun ne uhkailee ainakin viikolla vielä jatkuvaksi noita +30 lämpötiloja.

Olipa ylläri lukea että TAYSiin ei pääse isovanhemmat katsomaan. Olen meinaten 99% varma, että omat vanhempani säntäävät sinne silti. :p Itse en tykkää ajatuksesta, että koti on kuin markkinapaikka kun vauvan kanssa kotiudutaan. Haluaisin opetella tätä uutta asiaa ihan rauhassa. No, eiköhän tuo jotenkin sitten lutviudu. Miehen vanhemmat asuvat niin kaukana, että ennen joulua ei varmaan heitä tavata. Joten saadaan onneksi olla edes "puolittain" rauhassa isovanhemmilta. Muutenkin välit miehen vanhempiin ovat "viileät", eli enpä heidän vierailujaan/ tapaamisiaan edes kaipaa. Onneksi ei miehenikään.

Jipii, huomenna alkaa miehen kesäloma ja saadaan viettää 3,5 viikkoa yhteistä loma-aikaa! Luxusta!! :heart:

Tsemppiä kaikille kuumuuden sietämiseen!!

Nappula-10 25+4
 
Minulla oli lapset teholla kaksi viikkoa ja siitä huolimatta poistuin sairaalasta. Eivät varmaan olisi antaneet kahdeksi viikoksi jäädäkään... No vierihoitoon ei tietenkään ollut mitään mahdollisuutta. Asuin kyllä silloin aika lähellä Taysia. Päivät menivätkin sitten siinä, kun olin poikien luona.

Kuumuuden kiduttama Discovery (ja kanssasisaria löytyy)
 
Neuvolassa käyty, kaikki ok.
Painoa tulee tasaiseen tahtiin :LOL: enpä jaksa ottaa paineita, lähtee sitten poiskin ja kun laittaa lähtemään.
Vähän ahdistaa muutoin. Menen neuvolalääkärille sitten kesäloman lopussa, mulla ois sitten vielä 4 viikkoo töitä. Terkka uumoili etten saa saikkua äippälomaan asti. Siis en kestä jos pitää pätkissä hakee ja jos joudun töihin :( oon ollu niin ahdistunut siitä työpaikan jutusta. Ja kun mun pitää ensin hakee saikku neuvolasta ja sitten mennä työterveyslääkärille joka kirjottaa sen uusiks, jos kirjottaa. En tiiä...Nytkin menee osa yöstä työjuttujen miettimiseen ja ahdistukseen...

Kuuma on. Ei pysty mihinkään. Huomenna lähdetäänkin risteilylle, saa nähdä kuinka siellä jaksaa lyllertää.


Zeena 27+3
 
Heilo: Alettaisko me puuhaamaan tapaamista vaikka tänne Kouvolan päähän? Sie kai ainakin olet täältä päin..? Me on muuten katsottu Ora Taigojen lisäksi just noita Bassoneita, mutta mietityttävät, kun käyttökokemuksia ei oikein tahdo löytyä...

Ilmeisesti monella muullakin odottajalla on tuskaisen kuuma.. Mietin, että oletteko huomanneet vauvan liikkeissä eroja nyt helteillä? Itsestä tuntuu, että Pieni liikkuu vähemmän ja mietin, että pitääkö jo huolestua.. Huomenna on onneksi neuvola.

Omanapaista valitusta: Mulla on asentohuimausta! Maailma vaan pyörii tai itseasiassa olo on sellainen, että itse pyörisi.. Vaikea selittää. Lisäksi tähän liittyy nyt etova olo. Ei lainkaan kivaa ja Pienenkin vointi hieman huolestuttaa... Viimeksi (eka tämmöinen kohtaus) joulun aikaan tämä kohtaus kesti reilun pari viikkoa, vaikka kävin fysioterapiassa ja sain sieltä ohjeita, joiden avulla huimaus voi helpottaa. Ohjeet vaatii nopeita liikkeitä jne. ja kun kokeilin niitä, niin masuun sattui kauheasti, joten joudun jättämään niiden teon tältä erää. Pelottaa vaan, että venyykö tämä huimaus nyt sitten edellistä pidemmäksi, kun en pysty "treenata", että tasapainoelimen hippuset asettuisi paikoilleen...
 
Moikka uuteen ketjuun :wave:

Me otettiin IF:in vauvavakuutus tänään, tai siis täytettiin netistä ja se terveyslomake juttu tulee vielä kotiin.

Kuumuus on kamalaa täälläkin. Nilkat on kuin puunrungot :kieh: Asunnossa läpi vuorokauden 27-30 astetta lämmintä. Nyt ostettiin sellainen tuuletin, tuntuu heti paremmalta :) Muttei haittaa vaikka tippus (ulko)lämpötilat tonne 22-23 asteille... Täällä ei ees ollut sitä ennustettua ukkosta :eek: Olin pettynyt..

Mun mielestä on tosi hyvä, että sairaaloissa on rajoitettu vierailuja. Anoppi ja miehen mummo olisivat varmaan muuten siellä samaan aikaan kuin mekin, salin ulkopuolella odottamassa :/ Nyt voi sanoa et on vierailukielto (synnärinä mulla TAYS) ja aion kyllä sanoa, ettei meille ihan heti sitten tupata muutenkaan kylään. Mun mielestä se on uusien vanhempien asia kutsua vieraita sitten kun he haluavat, sukulaiset ehtivät vauvan nähdä sitten kun tilanne on vähän rauhoittunut kotona. Haluan rauhassa tutustua vauvaan ja (koittaa) levätä kotona ennen vierailuja. Mun omat vanhemmat asuvat 500km päässä et he näkevät vauvan joka tapauksessa vasta myöhemmin.

Ultraillaanko teillä jollain neuvolakäynneillä? Meillä ultra on keskusäitiysneuvolassa, normineukkulassa ei ultrata ellei ole jotain häikkää.

Sokerirasitus ja rh-verikoe mulla on ma 12.7. Neuvola on huomenna, saas nähdä onko paino noussu (viime neuvolaan mennessä yht. nousu 1,2kg eli vähällä oon päässy). No toisaalta tuo vauvakin alkaa nyt kasvamaan, et kai painokin saa jo nousta?

Meillä Herra liikkuu eniten illalla, päivällä saattaa jotain pientä potkutella. Mies on innoissaan kun tuntee potkut mahan läpi :heart: Ja makean syömisen jälkeen potkuttelee kans.

Mulla on alkanut pistämään mahaan, silloin kun kävelee liian nopeasti jne. Oikealle puolelle alavatsaan, samalla lailla pistää kuin keuhkoihin silloin kun juostessa hengittää väärin, mutta hengittää voi normaalisti. Muuten olo ok, lisärautaa syön 2-3 kert viikossa nyt kun hemoglobiini on ollut koko raskauden laskusuunnassa (viimeks tais olla 120 eli ei vielä paha, mut tosiaan tippunut tasaisesti koko ajan). Raskausvitamiinejakin koitan muistaa syödä, et sais vähän magnesiumia suonenvetoja estämään.

Me muuten keksittiin Herralle yks kiva nimi, ja nyt väkisinkin mietin vauvaa sillä nimellä... Vahingossa, koitan olla liikaa miettimättä ettei sitten tule sellaista "ei se yhtään näytä tältä nimeltä"juttua. Toisaalta jos 4 kk pyörittelee yhtä nimeä niin osaako sitä muuta nimeä sitten antaakaan :p

MinkuK & Herra Möttönen 24+3
 
:wave:

Juu, kuumuudesta on "kärsitty" täälläkin, eikä viilentäviä sadekuuroja ole ainakaan vielä näkynyt. Ilma on kyllä niin kostea, että ihme, jos ei jossain vaiheessa sada. Takapuoli hiessä oon täällä koneella istuskellut ja vähän yrittänyt saada tehtyä opiskelujakin eteenpäin. :)

Mä oon miettinyt samaa kuin Emmaria. Minustakin on tuntunut, että pikkunen olis liikkunut nyt vähemmän näiden helteiden aikaan. Toisaalta mä oon ollu kipeenä, flunssassa koko nää helteet, joten oon ajatellu et voihan se johtua siitäkin. Sit vielä kolmas syy on, et musta tuntu kun pikkunen olis pyörähtänyt lauantai-iltana raivotarjonnasta perätilaan ja enää liikkeitä ja potkuja ei siks tunnu tuossa mahan päällä. Enemmän sellasta möyrintää ja välillä jytkäytyksiä jostakin, mutta ei niin selkeitä potkun kohoumia kuin aikasemmin.

Mä yritin käydä tänään ensimmäisillä vauvantarvike ja -vaate ostoksilla, mut meidän kylän kaupoissa ei ollutkaaan vannaa tai edes bodia vastasyntyneelle. :eek: Kaikki oli ihan liian isoja kokoja ja selkeesti joko tytön tai pojan vaatteennäköisiä. Haluaisin ostaa näin aluksi parit ihan pienet 50-60 cm neutraalit vaatteet. Me kun ei tiedetä kumpi on tulossa, niin hankkisin nyt vaan ihan alun vaatteet ja sit syntymän jälkeen isompia, kun tietää onko pikkunen tyttö vai poika. No, pitää katsoa jos joku päivä (vaikka huomenna :) ) lähtis Kuopioon katselemaan...


Tatara ja tirriäinen 27+4
 
Heippa taas.

Perjantaina neuvolassa käyty ja kaikki oli ok.

Olen ollut tiistaista asti saikulla liitoskipujen takia. Mulla on enää ens viikko töitä ja sit alkaa loma! Eli siis loppuun asti olen varmaa saikulla!

Meillä saa lohjalla tulla ihan mihoin aikaa vaan vierailee. Tai on siellä vierailu aika mutta ei siellä tulla valittaa vaikka olis klo 21 vielä joku vieras paikalla.

Kävin koittaa tänään helsigissä bebesissä anita tukivyötä ja nyt pitäis huutiksesta sellainen löytää :)

Täälläkin kuumuus vaivaa. Ollaan nukuttu nyt muutama yö alakerrassa kaikki kun yläkerta on kuin sauna! Nyt on itsellä ihan sellainen olo kun kipeäksi olisi tulossa :(

Liikkeet Täällä vauva potkii niin kovin että musta tuntuu ettei koskaa se siellä masussa nuku :LOL:

pikku prinssi ja vaavi 24+5
 

Yhteistyössä