~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Heippis vaan tännekkin. Oi jee kun mä taas terveysintoilin viikonloppuna..tein pellillisen pizzaa,leivoin 13 laskiaispullaa ja ostettiin limuakin.Ja eikä kuulkaa tässä vielä kaikki..just kun alkoi hieman kaduttaa eilen tää mun mässäily niin meikäneiti vetäs äskön aamupalaks laskiaispullan,että terve vaan!

Muilla samaa onkelmaa? :p

Ja nyt pakko hehkuttaa meillä nukuttiin tänään klo 10.00 asti!! Mun tyttö osaa nukkua sittenkin :attn: :LOL: .Toivottavasti on noususuhdanteessa nämä tällaiset yöt.Niin ja kiitos kommenteista tähän askaan liittyen Emmabella ja Leli82!!

Täällä olis siis tasan viikon päästä eka neuvola eli 22.02 juu.Ja sit siitä viel ehkä kuukausi niin pääsee ekaan ultraan.Eiks ookkin..kuinka teillä,muistatteko milloin eka ultra?Mä enää muista..ei mutta hei onhan mulla toi äitiyskortti esikosta,siitähän mä nään oottakaas..14+4 viikoilla oon käyny ekassa ultrassa siis Naistenklinikalla..eli mit vit?Pitääks mun oottaa viel 7 viikkoo ultraan,mitääääh?

Jos kukaan osaa kertoo,kertokaa ihmees siis millon teillä eka ultra,ei siis mikään varhaisultra,vaan neuvolasta määrätty aika :attn: :attn:

:heart: :heart: Heidi ja Muxu-kax 7+1 :heart: :heart:
 
Kauhiasti tekstiä tullut! Tervetuloa uusille! :flower:

Nyt alkaa omakin vatsatauti hellittää, kestikin mulla kaksi vuorokautta... :snotty: Älkää saako vatsatautia! Se vie kaikki mehut!! |O

Noista ikäeroista: Meidän lapsilla on ikäeroa aika tarkalleen 1v.6kk ja kakkosen ja tämän kolmosen välille tulee ikäeroa 1v.9kk. Kakkosen vauva-aika oli tosi rankkaa. Poika oli koliikkivauva ja huusi ensimmäiset 2kk ympäri vuorokauden. Esikoisella oli ensimmäinen uhma... Mies ei saanut pidettyä lomaa kuin viikon vauvan syntymästä kun oli pahimman luokan lomautukset menossa. Voi aikoja! :xmas:

Ei tämä pikku kolmonen ollutkaan nyt aivan suunniteltu juttu näin pian, mutta toisaalta uskon että jos jotain opin viime kerrasta, niin sen että kannattaa totaalisesti varautua siihen ettei tee ensimmäisinä kuukausina mitään muuta kuin imettää ja vahtii vanhempia lapsia. Kannattaa myös varautua siihen ettei vauvaa voi jättää sekunniksikaan muiden lasten kanssa keskenään. Meillä ainakin esikoinen antoi mielellään vauvalle "haleja" vähän liiankin kovaotteisesti. Sitteri on tosi kätsy kapine tässä tilanteessa ja siinä kantelin kakkosta mukanani vessaan ja keittiöön tekemään ruokaa... Nyt ajattelin ostaa jonkinlaisen leikkikehän tuohon olohuoneeseen, jotta vauva saisi viettää aikaa myös lattialla.

Sen verran vielä, että nyt kun meidän muksut ovat 2v.7kk ja 1v.1kk niin ovat jo hyviä kavereita ja viihtyvät keskenään pitkiäkin aikoja. Esikoisesta on oikein ilo katsoa kuinka hän kohtelee veikkaa ja lukee tälle kirjoja yms. Pikkuveli puolestaan kulkee siskon perässä joka paikkaan ja naureskelee siskon jutuille. Mutta ekat kuukaudet! Enpä olisi silloin uskonut että näin hyvin käy... :LOL:

Mun piti vastata johonkin muuhunkin... Mutta taidan hetken lueskella ketjua taaksepäin kun jäi sivu välistä!

Hyvää maanantaita! :wave:

BJ, muksut ja Öttimönkiäinen 6+3
 
heikku juuh, täällä toinen joka veti koko viikonlopun kaikkea hyvää mitä mieli tekikään. :D Ja iha hyvällä omalla tunnolla vielä. Meni kyllä kans pizzaa, karkkia, juustonaksuja ja limpparia. No tein mää kuitenki perjantaina kanasalaattia, nii se vähä tasapainotti tuota mässäystä. ;) Nyt ei kyllä sitte maistu mikään senkää eestä tai pysy ees sisällä, et se siitä hyvästä viikonlopusta. Ehkä se tuo Hippu nyt yrittää ajatella mun linjoja, ettei enempiä tarvi taas syyä hyvää. :LOL: Ja mulla on muuten se eka neuvola sitte seuraavana päivänä ku sulla eli 23.2. Me kaimat kuletaan melekee sammaa tahtia. Paitti et oot raskausviikoissa vähä eellä. :D
 
Tervetuloa kaikki uudet :flower: :heart:

Mama-L Laitoin kutsun kerhoon?

Mamita87 Meillä taitaa esikoiset olla aika saman ikäisiä. Meillä tulee 10 kk ens kuun alussa :)

Ekaneuvola Voit varmasti pyytää että sydän äänet kuunnellaan mutta ne eivät pakosti kuulu vielä. Minulla oli esikoisesta 8+4 neuvola eikä kuulunut sydän äänet. Jotkut eivät kyllä kuuntele sydän ääniä jotta äidit eivät huolsestu turhasta.

Paino Iltaisin maha on TOSI turvonnut. Päivälläkin kyllä huomaa että toppahousut tekevät tiukkaa.. Lihosin esikoisesta heti alussa 3 kg. Tietenkin kun lopetti tupakan polton niin teki koko ajan jotain mieli :) Ja nytkin on hirveä himo sipsiin :)

Ultra np-ultra on meillä ainakin 10-12 viikolla.. Laskeskelin että itselläni se on joskus maaliskuun lopulla. :)

Neuvolan täti nyt merkkas että minulla on alkanut viimeiset menkat 9.1 eli nyt olis sit 5+2. Eli jos nyt alussa mennään noilla viikoilla ja sitten muutetaan ultran jälkeen.
Mä en ymmärrä miten voi olla näin väsynyt.. Voisin vaan nukkua!

Pikku prinssi 5+2

 
Aurinkoista maanantaita kaikille B)

Uusille: Tervetuloa ja onnea plussasta :heart: :flower:

Mulla edessä toisaalta järkky-rankka viikko, mutta toisaalta ihana!!
Tällä viikolla 5 iltavuoroa... :whistle: Mutta torstaina ultra ja perjantaina eka neuvola :heart:

Jokos moni on paljastanu raskauden lähisukulaisille tai kavereille?
Mun tekis niin mieli huudella tästä jo ympäri kyliä, mutta ainakin torstaihin asti on maltettava, että saa varmuuden onko siellä mahassa edes elämä..
Kolme kaveriani tietää asiasta, mutta jos torstaina kaikki hyvin, tekis mieli kertoa siskolle ja vanhemmille.. Saa nähdä =)

Joku kyseli (en muista nyt kuka), näkyykö syke jo 7+1. Mun tietääkseni pitäis jo näkyä. Mulla to 7+2 ja luotan että syke näkyy jos kaikki on hyvin.

Mulla ei kuunneltu viime raskaudessa sydänääniä ekalla kerralla, sillon vkoja oli 8+0. Tais olla 10+jotain kun kuunneltiin ja äänet kuului. Ei siis mulla varmaan kuunnella vielä perjantaina.

Nyt lähettävä laittamaan naamassa kukkivat finnit ja näppylät pakkelilla piiloon ja töihin :LOL: :LOL: :LOL:

Hoikkalori ja rusina 6+6
 
Siis vitsi mulla oli NIIN ihana neuvolantäti!!! :heart: :heart: Puoltoista tuntia vaan pölistiin kaikenlaista. Se kuunteli mua tosta edellisestä traumaattisesta synnytyksestä, vasta-ainekauhuskenaariosta ja siitä miten edellisessä raskaudessa vaihtu kokoajan terkkari ja kaikki oli ihan peestä ja suhtautu NIIN kivasti. Just tollasta terkkaria mä oon aina toivonu. :)

Mulla meni nyt sit seuraava normikäynti tonne rv 16 paikkeille. Kysyin sit et millon sydänäänet pääsee kuuntelemaan, et kuuluuko esim. siellä nt-ultrassa niitä. Niin se sano vaan et "no haluutko tulla kuuntelemaan tossa kuukauden päästä niin laitetaan sulle yks ekstra-käynti?" :D IHANA :heart: Että joku viittii oikeesti olla noin mukava!!

Pääsen sit kans pelkopolille tossa puolenvälin jälkeen sitä synnytystä läpikäymään ja sit mulle tulee se synnytystapa-arvio + kolmas ultra joskus rv 36 kun oon niin pienikokoinen. Huojennus tuokin...

Hemoblogiini oli nyt sit 125 ja se alkaa olla jo anemian rajalla mut mulle kyllä aika hyvä arvo... Ei silti ihme et väsyttää. Painoo ei ollu vielä tullu yhtään ja verenpaineet oli 116/67 eli ihan ok. Vasta-aineita tsekkaillaan multa verestä nyt sit se 3 kertaa raskauden aikana. Ja pissanäyte täytyy käydä antamassa labraan viikon sisällä ku mulla oli tässä viikonlopun aikana taas vähän virtsatieinfektio-oireita...

Oon vaan nyt niin ONNELLINEN tosta tädistä et tekis mieli heitellä kuperkeikkoja :LOL:

Niin, ja LA siirty sit mullakin neuvolan laskurin mukaan 1 päivällä niinku muutamalla muullakin täällä eli se olis nyt menkkojen mukaan

2.10 !



.. joku kyseli :heart: äänistä, mulla kuuluu esikoisen kohdalla ne vasta joskus rv 9-10. :) Joillain kuuluu siinä 8+ viikoilla mut eipä oikeestaan aikaisemmin, näin oon ymmärtänyt.
 
mama-L Kiva että neuvola täti oli mukava :) Meillä on myös todella todella mukava neuvola täti. Jään aina esikoisenkin neuvola käynneillä juttelemaan sinne vaikka kuinka kauaksi aikaa :) Nyt kun esikoisella harvenee neuvola käynnit kohta niin pääsen sitten itse useammin sinne :LOL:
 
Pikku prinssi, mulle just sanottiin et tässä tokassa raskaudessa jää eka neuvolalääkäri kokonaan pois... Ja yleensä muilla ku esikoisen odottajilla on ilmeisesti vaan yks lääkärikäynti. Esikoista oottavallahan on 3. Mulla nyt sit vissiin kuitenki se 2 kun tehdään synnytystapa-arvio... Näin täällä. Mut täähän vaihtelee kuntakohtaisesti. Mua ei haittaa vaikka jää ronkkimiset vähän vähemmälle :D
 
Oikein oli mukava neuvolan täti täälläkin! Varhaisultran sain 2.3., pitäisi vielä pari viikkoa kärvistellä. Joo laskettuaika mullakin olisi päivän aiemmin menkkojen mukaan 6.10, mutta ei sitä toine vielä muuttaa - katsotaan sen ultran jälkeen!

Lääkäriajasta sanoivat mulle tosiaan, että olisi vasta joskus viikolla 26-28. Eikä mua haittaa vaikkei olisi useammin. Meillä on sama lääkäri neuvolassa kuin omalääkärinä - jotenkin hassua, että oli vaiva mikä tahansa, niin yksi lääkäri tutkii joka "reiän"...

Neuvolatäti sano, että voitais yrittää kuunnella sydänääniä jo nyt, mutta jätin itse suosiolla kuuntelematta ettei pety. Katsoin viikolla äitiyskorteista että itsellä on sydänäänet saatu kuulumaan edellisillä kerroilla vasta viikolla 11.

Mutta kunpa menisi pari viikkoa nopsaan :)

mama-L, liittyisin mielelläni mukaan kerhoon, jos vain sopii? Pitikö sulle laittaa yv:nä jotain tietoja?

-sannri 6+4
 
En sitten malttanu olla varaamatta varhaisultraa. Varasin ajan huomiselle, jolloin viikkoja on kasassa 6+3. Kunhan nyt näkee,että ei ole mikään kohdunulkopuolinen ja toki jos saadaan poissuljettua tuulimuna,niin vielä parempi :) Ja jos kuullaan sydänäänet,niin parasta :D Olen kyllä varautunu siihen, että menen liian aikaisin, mutta en voi itselleni mitään :p Joten nyt sit jännään huomista..varmaan menee yöunetkin!

Eilen sain jonkun järkyttävän pahoinvointikohtauksen, ja oksensin meidän pihalle :D Tänään meinas aamulla olla sama juttu,mutta onneksi olo helpotti. Toisaalta toivonkin sitä pahoinvointia, se jotenkin "rauhoittaisi mieltä". Menispä aika nyt vaan nopeasti, ja olis jo vähintään kesä!
 
Tässäpä astelee mukaan porukkaan Maailman Onnellisin ihminen :wave:
Tänään viimein kädet vapisten testattu voimakas plussa+++++++++ :heart: :heart: :heart:
Laskurit antoivat LA:n 14.10 ja nyt siis rv5+4 Synnytyssairaala MKS =)

Tämä pikkuinen Rakkaus on meille toinen ja toivon enemmän kuin mitään muuta, että se kasvaa vahvasti terveenä syliimme saakka. Edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan 2007 ja synnytin rv22. Eli siis ensimmäinen Rakkautemme on enkelinä sydämissämme :heart:

Olen sisimmässäni tiennyt reilun viikon ajan, että olen raskaana . Oireet on vahvat...lämmöt koholla, paleltaa vietävästi, ällö olo(varsinkin iltaisin), rinnat vieläkin kipeämmät kuin menkkojen aikaan(siis voitte uskoa että Toooooooosi kipeät), selkäsärkyä, repäisykipuja ja välillä juilii muutenkin alavatsaa, lievää päänsärkyä ja väsyttäää vaan. Olen niiiiiiiiin onnellinen näistä tuntemuksista!!!!!!!!!!!

Tämä tuntuu ihmeelliseltä ja ihanalta. Onnea kaikille meille samassa veneessä seilaaville :flower: :flower: :flower:

Rakkaudella White Lily ja natunen 5+4
 
voikun paljon tekstiä taas... :) kiva kuulla muiden kokemuksia pienten lasten kanssa pärjäämisestä et kiitoksia.. :) kyselisin tuosta kun nuorimmainen on siis 10kk kohta ja imetän vielä ja mulla aika supistusherkkä kohtu ja kohdun kovettumisia tulee siis jo nyt satunnaisesti imetyksen aikana tai jälkeen, että pitäisköhän imetys pikku hiljaa lopettaa? oletteko millä tavalla vieroittanut rinnasta kun esikon kohdalla lopetin 4-5kk kohtaan niin kävi suht helposti mutta nyttenhän ymmärretään jo rinnan päälle enemmän ja ilmoitetaan etenkin öisin kun sitä halutaan.. :/ ??

mamiti ja papu rv 5+5 :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea :heart:

Ekasta ultrasta oli puhetta, mulla on np-ultra 17.3, eli silloin ois sit kai 11+2.

Laskiaispullaa on täälläkin syöty liian kanssa :snotty: Ylipainoa on jo valmiiks ja vähän kyllä hirvittää paljon painoa tulee. Toisaalta välillä yököttää kaikki niin ettei pysty mitään syömään. Esikoisesta tuli 10kg, siihen olin tyytyväinen ja ne lähtikin helposti synnytyksen jälkeen.

Niin paljon ootte taas kirjotellu et en millään muista kaikkea kommentoida. Ikäeroks meillä tulee kans 1v9kk ja vähän kyllä jänskättää. Tuplarattaita olen ruvennu jo kattelemaan
:)

Mulle iski nyt tän väsymyksen ja yökötyksen päälle vielä flunssakin, ei kiva. Ja melko varmasti on sit kohta poikakin kipeenä :/

Mulla on varhaisultra ylihuomena, nyt kyllä jo jännittää. Kunpa siellä pieni sydän sykkisi :heart:

Muille kertomisesta vielä kommentoin, että mun ja miehen vanhemmat tietävät sekä yks ystäväperhe. Vanhemmille kerrottiin, kun on sit helpompi mennä ultraan ym. kun saa lapsen hoitoon, ja toisaalta jos menis kesken ni tietäisivät sit miks oltais alamaissa... Ja ystävä arvas ihan ite, ni en viittiny kiletääkään asiaa :LOL:

Nyt on mentävä pesemään meiän pikku haisuli, vitsi et muuten tekee pahaa tuo poitsun kakkojen pesu nyt raskaana.. :LOL:

Nipsuliina ja Sintti rv 7+0 POKS
 
Heipsis!

Täällä kyseltiin ekasta ultrasta ja neuvolalääkäristä!
Mähän olen ollu jo ultras kaks kertaa ja meen viikon päästä taas... (munasarjakystan tarkkailua!) Mutta eka ultra olisi tuo np-ultra ja mulla viikkoja sillon 11+4 ja neuvolalääkäri samana päivänä! Ekassa neuvolassa olin jo 6+3, kun muuten ajat menis niin pitkälle!
Neuvolassa kuunnellaan sydänääniä kuulemma yleensä rv8-10+, että saataisiin varmasti kuulumaan... Mitä myöhemmin, sen varmempi ;)

Meillä on ainakin niin, että neuvolaan ja ultraan pääsee aika useinkin, jos todella tahtoo. Meillä taitaa olla niin vähäinen syntyvyys täällä, että aikoja riittää :D

Tuosta kerhosta joku kyseli, niin mama-L hoitaa salasanoja, eli yksäriä hänelle menemään! Kerhoon sitten pääsee vaan aktiiviset ja varmasti aidot odottajat (paltalla liikkuu huijareita.. :O ) ja tarvittaessa suoritetaan tunnistautuminen esim. facebookin kautta!

(.): Mulla on ihan karmeesti ilmavaivoja!! :LOL:
Onko muilla tällasta ongelmaa?? :D

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Ai niin ja mässäystä on todellakin liikkellä! Roskaruokaa, limpparia, keksejä, suklaata, vanukkaita ja hampurilaisateriat aij että mä haluun taas heseen... :) Mutta vasapainona, jogurtit, murot ja hedelmät on kans jees. ;)

Joku puhui korvan vaikkuuntumisesta??
Mulla on ollu toinen korva ihan lukossa koko päivän, taitaa olla tukossa?? :O

Lara- rv7+3
 
Kaasutus hirveätä täällä myös... voi mies ja lapsiparkoja...
Viikonloppuna olin kaverin luona yökylässä ja rupesi jo kyllä hävettämään kun päästelin niin pahoja. Jospa helpottas kun ruokavalio normalisoituu noista herkuista!
 
Tervetuloa taas uusille :flower: :heart:

Mie aattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja soittaa huomenna sinne neuvolaa, ärsyttää kun siellä on toi ajanvarausaika kello 10-11 |O Minä kun tahtoisin vaan nukkua! Kävin myös miettimään jos tilaisi jostain sen Angel Soundsin, vai mikä se nyt oli :D

Menhit ja lörttis rv 5+3
 
Heissan!

Kiitos kaikille tsempityksistä!

Tein sitten äsken sen digitaalisen raskaustestin,kun niitä oireita ei oo oikein ollenkaan. Tulos oli raskaana ja viikotkin ihan oikein. En kuitenkaan tiiä onko siihen luottamista..voiko ne näyttää vielä väärin jos keskenmeno ois tapahtunut?

Sen verran oiretta on et suolasta tekee mieli ja äsken maitoa,maitoa en ole juonut vuosikausiin. Esikoista odottaessa suurinta herkkua oli makkaraperunat valkosipulilla :LOL:

t 77 ja asukki 5+6
 
tervetuloa uusille :)

paljon on tullut taas tekstiä tänne:) tein kolmannen raskaustestin tänään kun olen ihmetellyt ettei ole oireita mutta vahva plussahan tuli.. :D jospa kaikki olis hyvin :) kirpparilla tuli tänään käytyä tarttuhan sieltä mukaan pienokaiselle vaatetta:)

ensimmäisiä neuvoloitakin ollut joillakin,minulla vasta maaliskuun puolessa välin.ultrakin on vasta sen jälkeen sitten.varhaisultrassa en ole kenenkään kohdalla käynyt,ensimmäinen ultra aina ollut np-ultra.

nyt pitää taas mennä:)

bakukaa 5+5
 

Yhteistyössä