~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Leli82 mä en oo siitä varma..mutta voisin veikata että esim lapsivedessä kun kelluu niitä hippuja niin ne ainakin tuntisi :heart: Voih,nyt tuli itelle sellanen hellyytys-olo,kun miettii tota.. :heart: Täytyypäs kysyä neuvolasta maanantaina kun meijän neuvolantäti on kätilö,saattaa tietääkkin :D Mutta täältä luin sen http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:103
 
hei kaikille! :)

ilmoittaudun mukaan joukkoon, jos sopii? :)
eli olen 22v ja esikoista odotan, LA 18.10. ja synnytyssairaalaani en vielä tiedä (kun en tiedä miten se määräytyy :p) ja eka neuvolakäyntikin on vasta kahden viikon päästä. kaikki on niin uutta ja jännittävää! :D

takana yksi keskeytynyt keskenmeno 05/10 ja siksi tää tuleva äiti (toivottavasti) on jo kerran itku kurkussa käynyt päivystyksessä ultrattavana tämänkin raskauden aikana (kaikki oli hyvin!) :whistle:

onnellista odotusta kaikille! :flower:

fairytale & pikkuinen ihme 5+5
 
huomenta kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa fairytale! :flower:

Anteeksi en jaksa lukea kaikkia höpötyksiä sillä tässä on menty nyt 5 sivua siitä kun olen viimeksi ollut mukana!! Pari päivää ollut melko kiirettä, piti auttaa kaveria nopeassa muutossa ja ottaa hänet luokseen hetkeksi, eikä hän tiedä että odotan joten en kauhean avoimesti viitsinyt käydä täällä kirjoittelemassa.

Se olis sitten ensimmäinen neuvola ensi viikolla! Jännittää!!

Tuosta mahasta, mulla on jo aika turvonnut massu. täytyy koettaa ottaa kuvaa jos sais esille. Kamera ei vaa suostu toimimaan ja telkkarikin hajosi.. :( kännykkäkameralla jos saan, voi olla että on niin huono laatu että ei viitsi laittaa. katsotaan1

On muuten niin inhottavat kelit, -20 pakkasta ja aivan jäätävä ja kylmä tuuli. Hyvä kun viitsii yhtään ulkona olla!
 
Leli, täällä on mielialat vaihdellu! Oon haukkunu miestä paskapääksi muutamaan kertaan, toki aina sitten perunu sanani ja katunut. Äidilleni huusin yks päivä ku meni hermot :D Töissä tekis mieli haukkua asiakkaat pystyyn, että kyllä on pinna tiukalla.

Voi elämä tätä väsymystä, mä vaan haluaisin nukkua ja maata sängyssä. Mulla hirvee tappovuoro nyt vknloppuna, tänään 11 tunnin työvuoro ja aamulla heti takas :headwall: Mietin jo, että haenko saikkua, mut sinnittelen nyt nämä päivät vielä ja ens vknlopulle haen ku on yövuoroa.
 
Pokermama: jaksamisia :hug:

Ihanaa kun niin moni saanut hyviä uutisia varhaisultrassa!

Neila: Kuulostaa tutulta! Minulla myös anoppi on melkein naapuri ja "ystävä". Asutaan maalla, josta en tunne enää juuri ketään. Kaikki kaverini asuvat kauempana, eikä harrastuksia juurikaan ole. Niihin vähäisiinkään pääsen harvoin kun mies paljon pois kotoa, eikä ole lapsenkatsojaa. Elämä on viimeaikoina ollut töissä käyntiä ja kotona oloa. Pakkasten vuoksi hiihtäminenkin onnistuu harvoin. Nyt elämä tuntuu hieman helpommalta kun on sentään tuo työ, mutta silloin kun olin kotona niin seinät kaatuivat välillä päälle.
Olen terveyskeskuksen vuodeosastolla töissä, täällä kun ei muuta työtä oikein ole. Työ on fyysisesti raskasta, välillä joudun lisäksi menemään ambulanssikeikoille kun en vielä haluaisi paljastaa raskautta.

Edelleenkin oireet hyvin vähäisiä. Pientä etomista välillä ja iho ihan hirveessä kunnossa. Esikoista odottaessa iho oli paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Vatsakipuja ei ole ollut, mutta tänään vihlonut toista munasarjaa harvakseltaan. Mua pelottaa ihan hirveesti ettei siellä mahassa ole elämää. Täytyy varmaan apteekista hakea se digitesti ja kokeilla onko viikot lisääntyneet.

Pakko kai sinne varhaisultraan on varata aika, jotta saa mielenrauhan vähäksi aikaa. Neuvolaa en ole vielä varannut kun pieni paikkakunta ja neuvolatäti "työkaveri" niin en haluaisi paljastaa raskautta. Josko parin viikon päästä, jos sinne asti pääsee...

Peppioliina rv5+1


 
peppioliina:Meillä sama ongelma paikkukunnan pienuuden vuoksi...Testit netistä,ja sillai mutta paljastuminen tapahtuu viimeistään labrassa,nekin kun on "työkavereita" :headwall: Saako kysyä missäpäin suomeaasutte (mikälikin isompi paikka?) meillä Kuopio, jonne matkaa se 80km...Neuvolaan munkin sitten soitettava taas kun sinne varhaisultraan haluan, ilmasiksi siis...viimeks soitin rv 6 ja sitten samantien alko sponttaani km...nyt soitan vasta kun ollaan päästy rv 7 puolelle...

Neila rv 5 tasan
 
ihan samat ongelmat mulla kuin teillä neila ja peppioliina. Neuvolaan kun menee, niin on kuin istuisi näyteikkunassa odottamassa... tos hauskaa! Maanantaina kun kävin ekaa kertaa neuvolassa, niin odotustila oli täynnä ikäihmisiä odottamassa joukko silmätarkastukseen ( laittelivat silmätippoja siinä...) ja kyllähän siellä oli pari saman kylän juoruihmistä, joten eikö liene jo kovat huhut liikkeellä.

Eka raskausajan alussa äiti oli kuullut, että olen neuvolaan mennyt hänen työtoveriltaan, joka oli tullut onnittelemaan äitiä, kun nyt varmaan mummoksi olet tulossa :eek:

sannri 7+2
 
Fairytale87, upeaa, tervetuloa joukkoon! Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! :flower:

Neila juu, lukemista täällä aina riittää! Olin viime yön vielä töissä ja siellä on yöllä hyvin aikaa lukea. Mutta kyllä se lukeminenkin käy työstä :LOL:
Olen psykiatrialla sh:na, teen kolmea vuoroa. Nyt just oli neljä yötä, joka oli kyllä aika rankka rupeama. Kuinkahan saan rytmin käännettyä takaisin... Mun työ ei ole fyysisesti rankkaa, enkä ole ennen pelännyt, että joku potilas riehaantuu niin, että siitä olisi fyysista vaaraa. Nyt kuitenkin mietityttää nuo yöt, jos yöaikaa tapahtuu jotain, kun meitä on vain kaksi vuorossa. Pomolle aion kertoa luultavasti jo seuraavan ultran jälkeen, se siis ehkä rv 9 aikoihin.

Mun pitäis alkaa siivoamaan, tippaakaan ei kiinnosta. Ja olokin on yövuoron jälkeen aika nuutunut. Onneksi mies ei oo kotona, niin saan yksin raivota imurin varressa. PLAAH.
 
Täällä ois yks uus mukaan ilmoittautuja, jos mukaan saa tulla?
Oon 26v ja esikoinen ois tulossa. LA kaiketi 10.10, eli viikkoja nyt 6+6..
Hirvittää, pelottaa ja jännittää kamalasti, mutta samalla onnellinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Eka neuvola vasta joskus maaliskuun alkupuolella..

Aurinkoista talvipäivää kaikille! :)
 
Romaania pukkaa... :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille, laittelin teitä listaan :flower: !! angel08, toki sut muistan, kivaa ku päästiin taas samaan pinoon juttelemaan :heart: Haluutko että laitan vielä ikää/synnäriä etusivulle?

pokermama, :hug: :hug: ! Ootellaanko kuitenkin enempiä infoja ennen listan muuttamista?

MUKSU1, oliko sulla niin alhanen hemoglobiini et on suositeltu jo alkuraskauteen rautalisää? Useimmitenhan se aloitetaan sit vasta toisella kolmanneksella.

Neila, mä muutin tähän kaupunkiin perinteisesti miehen perässä kolme vuotta sitten ja aluksi ei ollu kyllä ketään muita tuttuja ku miehen perhe ja miehen kaverit... Se oli aika rassaavaa ja vei aikaa ennenkun pääs mukaan. Asiaa ei yhtään auttanu miehen aika myrskyisä ero ja melko jäätävä tunnelma oli sukuvierailuillakin aluksi :D Onneksi nyt on kaikki hyvin ja toisena perheenä heitä itelleni pidän. Neidin syntymän myötä sit lähdin noihin perhekahviloihin sun muihin mukaan ja oonkin saanut paljon ihan 'omia kavereita' jotka on tosi tärkeitä kyllä. Ei tulis meidän arjesta mitään jos kotona nyhrättäis. Harrastuksena mulla tällä hetkellä aerobic kerran viikossa, anopin kanssa tietty :D

nordenskjold kirjotti synnytyksistä niin ihanasti jotenkin, oih ja voih :')

Meidän neitokainen sitten otti ja oksensi muutaman kerran viimeyönä... Aamun oli iskän kanssa ja syönyt ihan normisti jne, jospa menis tuolla ohi. Väsynyt on kyllä ja nenä valuu, pikku ressukka istu koko aamupäivän vaan sohvalla sylissä ja näpräs pehmoleluja, yleensä sellanen touhuemäntä kyllä et ei oo hetkeekään paikallaan. Siitä tietää et meidän pikku on kipeä kun muuttuu sylikissaksi.

Mulla yli viikon jo tää flunssa ollut, paranemaan päin jo onneksi, jos ei ens viikolla päästä kerhoihin niin sit ei hyvä heilu, alan muumioitua kotiin :D

Täytyy ottaa vähän eilistä itetehtyä pizzaa lounaaksi kun oksuolo nostaa taas päätään... Enköhän oo kirjotellukin jo ihan tarpeeks :wave: !

mama-L & Ötökkä 8+0 POKS POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Huomenta Kaikille !!

Haluaisin liittyä myös joukkoonne! Eilen kolmen raskaustestin todistavana olen Raskaana ja hartaasti toivottua pikkukakkosta odotetaan syntyväksi 23.10 :heart:
Meillä esikoinen on syntynyt 04/08 ja tätä pikkukakkosta toiveiltu vuodenverran ja ekasta clomikierrosta tärppäsi =)

Mama-L muistelisin et ollaan samaan aikaan oltu tuolla maalismasuissa aikanaan? =)

Varovaisesti mennään eteenpäin, 4.3 on varhaisultra joten sitten selviää tarkemmin!

Tietääkös joku kuinka yleistä on et jos clomien avulla on saatu monta munasolua kasvatettua niin kuinka tod näköistä on et niistä lähtis useampi kasvuun? tarkoitan siis kaksoisraskautta...

Toivottavasti matka jatkuu Lokakuulle asti ja saan jakaa raskauteni täällä teijän kans !! =)

Oikein paljon onnea plussasta angel08 toivottavasti asukki pysyy lokakuuhun asti mukana :D
 
Me pyörähdettiin tänään typyn kanssa Myllyyn kun ukkeli lähti humputtaas kavereiden kanssa.Käytiin siellä syömässä ja jätskillä ja hieman vaateostoksilla.Kivaa ja raskasta oli!! :D

Mama-L: Mä aloin siis ihan muuten vaan tossa loppuvuodesta syömään rautaa kun tuntus että väsyttää vallan. Ja väsymys senkun jatkuu :LOL:

Leli: Juu,jos mielialat ei täällä ole vaihdelleet niin ainakin olen jatkuvasti kuin persuksiin ammuttu karhu..Jos mieheltä kysytään niin varmaan jo hieman kauemminkin :D Toivottavasti kevätaurinko alkais jo paistella niin ehkäpä mielikin kohenisi.

Heikku:Juu,niinhän ne sanoo että toinen syntyis nopeempaa..Tiedän kaksi kaveria jotka ovat synnyttäneet syöksynä toiset lapsensa..Ja huolettaa myös se että jos tulee yöllä lähtö sairaalaan ja meillä ei ole tuota tukiverkostoa kovin lähellä että mihis sitten tuo esikoinen menee..

Eipä tässä sitten taas tällä erää kummempia..kämppä on ku hyryn h*****ti mutta olkoon,ei kiinnosta siivoominen tippaakaan..

Ja tervetuloa taas uusille lokakuisiin!! :flower:

7+5
 
Lisää on taas porukkaa tupsahtanut "tupaan" onnittelut ja tervetuloa!

Täällä eletään kissanpäiviä,neti lähti aamulla mummulaan yökylään. Me käytiin kaupungilla syömässä,nukuttiin 2 tunnin päikkärit ja saunottiin =)
Aamulla saadaan nukkua pitkään ihan rauhassa ja iltapäivällä mennään typy hakemaan kotiin. On ihanaa olla kahdestaan vaikka ikävähän se jo nyt hiipii puseroon.

Mielialan muutoksista..siivosin perjantaina ja olin laittamassa imuria siivouskomeroon,en saanut millään imurin vartta irti. Väänsin ja väänsin,ei lähteny,sit meni hermo ja nakkasin sen loukkoon ja itkua pusersin,noitumiset päälle. Hetken vedin henkeä ja laitoin nahkakinttaat päälle,johan lähti irti ja mikä helpotus :LOL:

Mulla ei esikoista odottaessa ollut mitään tämmösiä "hermostumisia", itkuherkkä kyllä olin silloinkin.

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!

t 77 ja asukki 6+4
 
Mulla on tän päivää ollut mieli tosi maassa. Oon väsynyt yövuorojen jäljiltä ja sit vielä päähän on jostain pälkähtänyt ajatus, että tää raskaus menee, tai on jo mennyt, kesken. Eilen jo päikkäreiltä heräsin tyhjyyden tunteeseen, ja yölläkin mietin, että kuinkahan mahtaa pikkuinen voida. Tänään olo edelleen tyhjä, pahoinvointikin on poissa. Toivottavasti tämä kuitenkin olis vaan jotain tunteiden ailahtelua. :'( Voi kun tulis oikein paha olo, vaikka oikein oksu. Olis varmempi fiilis.
Eli täällä vietetään lauantai-iltaa huonoissa tunnelmissa, toivottavasti muilla paremmin! :hug:
 
Poika just nukahti ja mies on rilluttelemassa B) ...aah mikä hiljasuus ja rauha =) !!

Tänää en enää saanu oksua piettyä sisällä vaa juoksun kans sain si korkattua tuon pöntön ja heti muutamaan otteeseen :snotty: ...mu tulipa kyllä hyvä olo sen jälkee :D !! ikävästi kyllä poitsu siinä vieressä seisoskeli, mut vasta just 1v ni ei taijja onneks ymmärtää!

Ai en ookkaa tienny et vois jo näillä viikoilla alkaa alkio "tunteen" silittelyt :eek: ..täytyy siis alkaa hipsutteleen joka päivä masua :heart:

Tääällä kyl jos ei päivään pääse käymää ni kunnon romaani luettavana :LOL: .. ei meinaa muistaa mitä tai mihi piti kommentoijja.. Nii joo siihe matkaan synnärille.. meil siis tuo OYS oisko ei nii ruuhkaseen aikaan apaut 8min matkan päässä :p .. eli ei onneks sen kauempana..ja miehen ajotyylillä siitä saattaa saaha vielä 2min pois :LOL: !!!!!!!!

Pakko ehkä tehä "vapaa illan" kunniaks pussillinen poppareita :whistle: !

j-22 ja pikku2 7+6 :heart:
 
Voih, täällä on vähän ruskeaa vuotoa alkanut tiputtelemaan ja aiemmin tuossa oli kauhiat alavatsakivut (vähän kuin supistelisi). Soitin sitten tohon meitin terveyskeskukseen (lue arvaus) ja lopputulos: ei ultraa, ei voida siis varmaksi todeta vaan silmämääräisesti ja oireiden perusteella (näin sano lääkäri kolme vee). Kysyin siitä, että jos nyt on keskenmeno niin minun pitäisi saada se piikki varmuuden vuoksi a- veriryhmän vuoksi. No ei tuo tiennyt mitään siitä piikistä, sain sitten itse selittää, lopputulos: ei ymmärtänyt. Noh suositteli että ota yhteyttä maanantaina tuonne naistenpolille. Kiva sitten tässä kärvistellä ja itkua vääntäen odottaa sinne saakka. Porissa ei oteta vastaan, kuin vaan vakavasti "vuotavia", kiireellisiä tapauksia näin viikonloppuisin.

En ole nyt koko kirvestä heittänyt kaivoon, mutta nämä vatsakivut pelottaa... Viime keskenmeno alkoi kyllä verisemmällä vuodolla, mutta en mä tällästä supistusten kaltaista kipua ymmärrä.

Tosi sad Lilein + Piipiäinen (joka toivottavasti kunnossa)
 
Voi Lilein toivottavasti kaikki olis hyvin :hug:

Synnärimatkasta matkaa on jotain pari kilsaa, joten se ei kyllä huoleta, enemmänki huolettaa se ettei tämäkään tahtoisi syntyä sitten itsekseen. Onko täällä ketään jolla ois käynnistetty yliaikasuuden vuoks eka synnytys, mut muut onki tullu itsekseen?

Täällä pahoinvointi vaan pahenee, oon miettiny tuota pahoinvointiranneketta syy miksen oo sitä vielä ostanu on se, että miullaku on niin kapeat ranteet, niin en tiiä pitäskö ostaa sit lastenmalli :ashamed:

Kohta ois hiusrääkki eessä että sais värin päähän :x

Mehit ja slörttis 6+1
 
Täällä kanssa kieriskelty aamupäivällä sellaisten heljatantuskien kanssa että jo itkua väänsin. aamu alkoi normaalia rankemmalla selkäsäryllä ja sitten vähitellen mukaan liittyi voimakas kipu vasemmalla siinä kohtaa missä kuvittelen kaikenlaisten lisääntymiseen liittyvien röörien ja johtimien sijaitsevan... Aloin jo kaivaa tietoa kohdunulkoisen oireista. Sitten se oikeastaan loppui vähitellen, kaupassa vaan vielä huippas ja pyörrytti niin että meinasin maahan tipahtaa.


että sellainen mukava lauantai... Piti pihalla jotain hommiakin tänään tehdä mutta ei tuolla oikeen kykene olemaan ku pakollisen. Hrrr...

Kylläpä on ihmisellä turvonnu olo! Tuntuu ettei henkikään kulje kun oon ku rantaan ajautunu valas :LOL: Nyt jo?? Mitähän sitten myöhemmin? *kääks*

Tjoo, varmaankin kohta sais hipsiä nukkumaan taas =) onhan päiväunista jo reilun neljä tuntia. :whistle:
 
Lilein, Suuri halaus sinulle ja toivon sanoja.

Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa vuotanut runsaasti kramppien ja hyytymien kera. Edellisessä raskaudessa itkin kivuissa sängyllä ja soitin klinikalle että voivat merkitä papereihin keskenmeno. Lääkäri pakotti tulemaan ultraan ja siellähän se pikkuinen vielä tarrasi kaikilla voimillaan kiinni. On todella yleistä että alkuraskaudessa on vuotoja. Mulla molemmilla kerroilla on ollut hematooma eli hyytymä kohdussa joka on vuotanut runsaasti. Riskinä vuodossa on se, että alkio huuhtoutuu veren mukana. Nyt edellisellä kerralla sain jotain lääkettä jota käytetään leikkaussalissa sulkemaan vuotavia suonenpätkiä (sori en muista nimeä ) ja vuoto asettui vähitellen.

Toivon että sinäkin selviät säikähdyksellä. Ehkä jollain yksityisellä lääkäriasemalla olisi huomenna päivystävä gynekologi? Kunnallisella ei ole mitään tarjottavaa alkuraskaudessa! Aivan törkeää käytöstä lähes kauttaaltaan.

Yritä jaksaa. Tuo on henkisesti aivan järkyttävää. Ja koko ajan laukkoo vessassa tutkimassa vuotoa. Voimia!

Noora
 
Iltaa! :) Täällä myös vietetään rauhallista koti-iltaa kissan kans, ku mies on rilluttelemassa. Kävin leffan vuokraamassa ja ostin ison säkin karkkia, nii siinähän se ilta on mukavasti vierähtäny.

Tänään sai sitte taas kolmen hyvän päivän jälkeen aamun alottaa oksentamalla. No sen jälkeen olo koheniki ja on se ollu huomattavasti parempi niitten rannekkeiden oston jälkeen. Kannattaa kyllä kokeilla! Ite meinasin nyt testata, etten laita niitä yöksi ollenkaa, et onko aamusta sitte taas iha hirvee olo. Ja menhit kyseli rannekkeiden koosta, nii nuo mitkä mää ostin nii on kyllä tosi pieni kokoset, mut venyy sitte kyllä hyvin. Itellä kans tosi ohkaset ranteet, et uskallat varmaan sääki ostaa ne ihan aikusille suunnatut. Ne voi ne lasten rannekkeet olla sitte jo liianki tiukat?! Nuo oli semmoset seaband rannkekkeet ja vaaleen siniset. =)

Tervetulotoivotukset vielä kaikille uusille! :wave:

Ja halauksia ja jaksamisia kaikille joilla oli surua tai huolia. :hug:

Hyvää yötä!

HayLina ja Hippu 7+2 :heart:
 
Lilein Toivotaan, että kaikki onkin kunnossa! :hug: :hug:

Itseänikin alkoi eilen epäilyttämään onko tosiaan kaikki ihan ok, kun oireet vähenivät huomattavasti: rinnat läsähtivät, alavatsa on ihan litteän tuntuinen (vaikka aiemmin pömpötti jo!) ja pahoinvointi on pois :ashamed: Tänä aamuna sama juttu; ei tunnu ollenkaan että olis raskaana...vuotoja ei ole vielä, joten taidan vaan odotella tämän päivän.......


emily 6+5
 
Huomenta Kaikille !

Mama-L, toki saat laittaa listaan ikää 28v ja synnärinä Tyks =)
Taaperox: Kiitos, Kiitos! Mistä sinä minut pongasit? =) On tää kyl aika huikeeta !!

Meillä oli eilen hyvän ystävän polttarit ja voin kertoa että aika raskaat juhlat!!
Kuitenkaan reilu vrk aikaa ku olin tehny raskaustestin, seinään lopetin tupakoinnin + sit toi alkomahooli! Ei tehny yhtään tiukkaa, kerta tätä raskautta en mistään hinnasta vaihtais pois mut kyllähän se on hyvien ystävien kännäämistä, "paskan jauhantaa" kauhia selevistä päin katella ;) Tulin hyvissä ajoin ennen 11 kotiin.. Meidän pikkanen on siskolla hoidossa ja soittelivat just et kaik menny hyvin. En tiedä vaan millon saan lapseni kotiin, ku he asuu "maalla" ja yön aikana tullu n. 20cm lunta eikä ne pääse kotoo lähtee ennen ku lumiaura käyny !! No me iskän kans sitte laatuillaan täällä :heart:

Mulla jatkuu menkkamaiset olot alavatsassa, juilintaa ja vihlontaa! Pientä ällötys/ellostustakin jo havaittu =( Esikoisesta, ku ei ollu kummosempia oireita koko raskausaikana!

ClearBlue Digitestistä: Kuinka moni käyttäny sitä testii? Voisitteko kertoo, että onko tää just se testi jonka pitäis näyttää ne viikot kui pitkällä raskaus on? Mä tein sen testin kp 36 ja siinä luki vaan että RASKAANA ei siis mitään viikkoja! Mulle sillä hetkellä riitti tuo vastaus täysin ja vasta jälkeenpäin (testin jo roskiin heitettyäni) tajusin et miks siinä ei muuten ollu niitä viikkoja? Menkkojen mukaan mun pitäs tänään olla 5+1.
Selventäkää mulle, miks se ei viikkoja näyttäny? Kiitoos =)

Sitte täällä on kerrottu synnytystarinoita, jospa ite kertoisin lyhkäisesti omani!

Mentiin viikoilla 41+5, yliaikaiskontrolliin ja sieltä vaadin käynnistystä (olisivat vielä vlopuksi laittaneet kotiin) koska en ollut tuntenut siihen mennessä ainuttakaa supistusta, missään kohtaa raskautta! No lääkäri vastahakoisesti passitti mut osastolle ja sain kohdunsuulle sen ekan käynnistävän tabletin.. siitä neljän tunninpäästä seuraavan ja sitte alkoikin tapahtua! Matkalla kanttiiniin kahville tuli lapsivedet joka oli ihan vihreää mönjää.. Päästiin suorilta synnytyssaliin ja synnytystä vauhditettiin oksitosiinilla! Supistukset alkoivat tulla aika voimakkaina ja tuntia kauempaa siinä ei menny ku olin jo 5cm auki ja tahdoin epiduraalin. No anestesialääkärit olivat kaik hukassa(vittu) joten reilun tunnin jouduin sitä odottamaan.. se oli elämäni pisin tunti! No puuduksen ku olin saanu, ni johan helpotti. Ei se sitä painetta pois vienyt, mut kuitenkin pysty puhua ja ehkä hiukan nauraakin ;)
siinä sitten menikin muutama tunti mukavasti, puol kymmenen aikaan mul laitettiin lisää tippaa ja sit tarkistettiin kohdunsuun niin olinkin jo 9cm auki. Kätilö sano että saan ruveta ponnistusharjoittelemaan ja alotetaa ponnistaa sitte ku tulee sellainen tarve. Reilun tunnin stiä tarvettä odottelin ja pyysin sitte saada ruveta ponnistaa ilman sitä! Eihän sitä ees kaikille tuu... Reilun tunnin kesti ponnistusvaihetta joka oli kyl aika uuvuttavaa.. jälkeenpäin aateltuna mulla oli tosi huono kätilö, se ei antanu mulle mitään vaihtoehtoja, käski ponnistaa vaan selinmakuulta kerta se oli hänen mielestään paras =( mut hyvin mä jaksoin, siinä touhus tuli kyl kuuma, huh huh!! Lopputuloksena 4010g 54cm terve 10 pisteen tyttö ja mikä parasta pään ympärys 38cm, mikä on aika huima :heart:
Synnytyksen kokonaiskestoksi merkattiin 8h ja ponnistusvaihe 1h20min.

Kurjana jälkikomplikaationa.. Mun eka epiduraalipuudutushan epäonnistu ja jouduttiin pistää seuraavaan nikamaan. Anestesialääkäri sano, että tästä saattaa tulla jälkeenpäin hiukan pään särkyä, mut pyydät sitte lääkettä! Tilannehan oli 1.5vrk synnytyksen jälkeen se, että aamulla ku heräsin, en päässy sängystä ylös ku pää tuntui painavan tonnin ja oli sietämättömän kipeä! en saanut huutavaa vauvaa syliini, vaan jouduin soittaa kelloa! Mä itkin ja huusin kivusta (musta synnytyskää ei sattunu nii paljo..) ku päähän sattu niin paljon !! Mulla ei ollu tasapainoaisteja, en saanu edes käsiä nostettua ylös ku ne laitto tippaa =(
Mut kiikuttettiin vuoteella johonkin toooosi kliiniseen leikkaussaliin, riisuttiin alasti ja suihkutettiin koko kroppaan sellasta desingioivaa ainetta. sit mul laitettiin hengitysmaski ja aloitettiin tekemään veripaikkaa epiduraalitilaan jotta päänsärky lakkais! Mun omasta kädestä otettiin verta ja siirrettiin se selkään! sinä aikana ei saanut liikkua, ei puhua.. olla ihan jähmettyneenä paikallaan ja voitte vaan kuvitella ku jälkisupparit oli sillo parhaimmillaan et kui hirveetä se paikallaan olo oli ;)
Sinne veripaikkaan lähtö kävi niin nopeaa etten ennättäny miehelleni ilmoittaa mitään.. se oli tullu siinä välis sairaalaan ja arvakkaas hänen järkytystä ku mun sänky on poissa eikä vauvaa missään =( Tuore isi oli käyny "vauvalasta" kattelee, eikä ollu löytäny omaansa! Sitte onneksi oli rohkaissut mielensä ja kysynyt joltain hoitajalta, ni hän oli selvittäny tilanteen!
Tuon toimenpiteen jälkeen, mun piti 6h maata sängyssä, en saanu nousta enkä ees ottaa vauvaa tissille! Se oli kauheeta.. Mut mikä parasta, se pääkipu jäi leikkaussaliin!
Ainoana toipumiseen, niin mun keskivartalo alko toimia kunnolla vasta 2vkoo synnyksestä, tai siis kyl se toimi ihan normaalisti, mut hitaasti just sillee ku se olis ollu lievästi puudutettu ja niinhän se oliki! Loppu hyvin ja kaikki hyvin :heart:

Meillä on tällä hetkellä 1v10kk ikäinen valloittava neitokainen joka on ihanin kaikista, tietty :heart:

että sellaista =)

Mä taidan painua vielä hetkeksi miehen viekkkuun ja nauttia hiljaisesta aamusta !!
 

Yhteistyössä