~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Heips!

Perämaan emännälle voimia. Pienikin heitto noissa päivissä, voi muuttaa sitä lopputulosta. Koitapa vaan aikastaa vaikka viikollakin, niin ei tartte noin kauaa stressata.

Huhhuh, pakkanen vaan jatkuu ja kauheet kinokset jokapuolella. Aika hienon näköistä kyllä, mutta kyllä toi pakkanen jo alkaa vähän ottamaan päähän. Aamulenkillä koirien kanssa, molempien tassut kilsan jälkeen ihan jäässä, että ihan mahdotonta lenkkeillä pitkiä lenkkejä noitten kanssa ku molemmat hyppii 5 metriä perässä kuin aropuput konsanaan. Mut musta tuntuu, että ne on kyllä teatterin ammattilaisia, kun joskus jo postilaatikolla on tassut mukamas jäässä. :LOL:

Mä aloin miettimään mun omaa neuvolaa mikä on 17.3 ja oon sillon sitten jo viikolla 10 kaiketi, niin munhan pitäis sitten noitten aikataulujen mukaan saada se ultra sit ihan kohta tohon perään. (Toi aika meni vaan noin pitkälle, että sain kuopukselle samaan syssyyn. ) Kivaa ravaamista sitten koko ajan, uskonpa että alkaa anoppikin jotain aavistelemaan kun koko ajan tarttee hoitotätiä.

Raskausoireista: mä aattelin, että on kyllä aika yksilöllisiä. Tuntuu, että riippuu ihan äidistä. Kun jotkuthan oksentelee pojista rajummin kuin tytöistä. Mä oon edellisissä aina oksennellut ekat kolme kuukautta, nyt ei ole kertaakaan lentänyt vaikka lähellä on käyty. Helppaa kun saa jotain syötävää, mut ongelma on siinä että kaikki ällöttää. Mä oon jotenkin muuttunut paljon rauhallisemmaksi, enkä oikeen saa minkäänlaista riitaa aikaseksi vaikka yleensä oon ollut kyllä hyvä siinä :D Mieli tekisi vaan pupuilla koko ajan... :LOL: Raskauksissa mun maha on ollut molemmilla kerroilla ihan samanlainen, pieni. Ei ketään oikeen oo meinannut uskoa loppuaikana, että La on jo mennyt... Ja aina oon varpaani nähnyt. Voi tietenkin johtua siitä, että olen aika pitkä (177cm) ja hoikkakin, että se maha jotenkin piiloutuu tonne pituuteen. Mites teillä muilla onko ollut selviä tyttö/poika-mahoja? Ootteko kuullut kommentteja?

Meillä täysi kaaos täällä, on jokapuolella jogurttia (joo, tiedän sokeripommi) ton kuopuksen jäljiltä... pakko mennä vähän siivoileen :wave:

Lilein + piipiäinen 7+1
 
Lilein mulle ei kommentoitu mahasta kyllä mitään,mutta lueskelin netistä ja itseasiassa netistä sain ylipäänsä tietooni käsitteen tyttö- ja poikamahat :D
Niin ja tosta pahoinvoinnista et mitä tarkottaa jos yökkäilee niin mulla ainakin oli niin että esikosta ei tullu mitään pahaa oloa eikä juuri mitään muutakaan ja tyttö tuli.Nyt taasen olo oli sillon vähän aika sitten karsee,mutta sekin on hävinny,joten aika kinkkinen tilanne kyl sanoo,et jos pitäs arvaa kumpi nyt ois ni olojen perusteella sitte kait poitsu :D Eli siis se vähänen paha-olo mitä oli.
 
Miten on mahdollista, että näin pian on koko ajan nälkä? 2h välein pitää saada jotain suuhun, hedelmiä nyt ostelin reilusti niin ne ei ainakaan lihota..

Mun iho on paremmassa kunnossa kuin pitkään aikaan, ei finnejä kasvoilla ja muutenkin on tosi hyvä fiilis. Väsymystä on taustalla ja huomaan ettei jaksa aloittaa esim. kotitöitä.

Ella 4+1
 
Ellalle on sitten tulossa poika, kun iho niin hieno on! Jos on ennustuksia uskoman :D

Mulle on kuopuksesta paljonkin kommentoitu mahasta (tuntemattomatkin on ottanut asiakseen) ja niin oli kuulemma poikamaha ja ihan selvä. Mutta tyttöhän sieltä tuli :D Omien kokemuksien mukaan sanon, että yhtä höpönpöppöä, mutta on niitä oireita kiva siltin tutkia :LOL:
 
Lilein, poikaa epäilen itsekin myös siksi, että 5 päivää ennen ovista pupuiltiin ja seuraavaksi juuri ovispäivänä. Sitten taas menikin useampi päivä.
Samaten ekassa raskaudessa mun iho oli pääosin hyvässä kunnossa, kaksospojat tuli.
 
Tervehdys naiset! :flower:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet plussanneet, ja voimia surun kohdanneille :hug:

Liikunnasta, Minä käyn jumpassa ja lenkkeilen. Salilla tulee käytyä myös, ja aion jatkaa kaikkea niin pitkään kun vaan voi! Jotain liikkeitähän sitten joutuu rajoittamaan jossain vaiheessa, mutta se on sitten joskus.. Ihan omien tuntemusten mukaan mennään täällä =)

Voi jestas, mä oon kyllä jo lihonu ja varsinki turvonnu! Vyötä on saanu löysätä jo... Samat farkut kyl menee ku aiemminki :) Ja jotkut paidat ei meinaa sopia enää, ku turvottaa niin ja rinnatkin vissiin jo vähän kasvanu :LOL:
Koskahan nuo muut ketkä ei tiiä, rupee kyselee! :eek:

Murmu ja muru rv 7+2 :heart: :heart: :heart:
 
...luin vaan 39 sivun ja ihmettelin miks kommetit muuttu...
Olikin sivu viellä :D

Mekin halutaan tietää kumpi tulee... Mies toivoo tyttöä, kun saisi hankkia aseluvan ja häätää kosioita haulikolla (???) :LOL:
Oltiin ultrassa yhdessä ja tais vähän innostua mieskin... :heart:

perämään emäntä: mulla näkyi 5+5 vain raskauspussi, älä huoli! :hug:

Mä voisin laittaa ultrakuvan kyllä kerhoon, vai meneekö tosiaan yli...?
heikku Eikös näytäkkin nallekarkilta, mies sen keksi... :)

Lara- ja nallekarkki rv9+0

MUOKS! Laitoin sitten ultrakuvat kerhoon.... :)
 
Plaah... mä täälä pähkäilen ja jahkailen että mitenhän tää masukki täälä kyydissä pysyy :/
Eilen tuli pyyhkiessä ihan pikkusen sellasta vaaleenhaaleen punasta paperiin ja sehän sitten valvotti melkein koko yön. Tänään tullu ihan pikkusen ensin vaaleenhaaleen punasta housuihin ja myöhemmin vähän rusehtavampaa vuotoa. Määrä ei oo suuri mutta kuintenkin... :( Soittelin neuvolaan ja sano täti sielä et ei kuulostas siltä et olis mitään hätää, panikoin kuitenkin. Oireitahan mulla ei pahemmin oo, pikkusen menkkamaista juilintaa ollu alaselässä jonkun aikaa jo ja tosiaan nivusia ja sit tohon häpyluun kohdalle juilii välillä.

Huomena olis neuvola, mutta enpä mä sielä mitään varmuutta mihinkään kuitenkaan saa :( sano täti sieltä et jos haluan niin voi kirjottaa huomisen saikkua, jos tuntuu siltä että en halua mennä töihin jos tiputtelu jatkuu.
Esikoisesta mulla oli istukka tossa kohdun suulla aluks, mutta en muista kuolemaksenikaan et tiputteliko sillon... eikös se voi aiheuttaa tiputtelua? PLAAAAAH.....

Peppioliinalle piti kommentoida tuohon synnytyksen eroihin.Mulla kaks aiempaa raskautta on ollu ihan vastakohtia, esikoisesta ei ollu mitään oireita ja toisesta sitten oli kaikki mahdolliset oireet. Ja molemmat on poikia :)

Nordenskjoldille voimia
 
Hei kaikille!

Tulin vaan nopeesti piipahtaa, lueskelen huomenna paremalla ajalla ja kommentoin sitten.

Mutta :hug: :hug: kaikille ikävää kohdanneille, on se vaan niin väärin!!

Melkein tuntuu pahalta hehkuttaa omaa iloa, mut kävin siel gynellä tänään ja kaikki oli tosi hyvin. Pikkunen oli just oikeessa paikassa ja sykekkin näkyi. Tuntui aika huimalta :) Olenkin pari päivää pidemmällä kun luulin ja laskettuaikakin aikastu hiukan, jos sitä haluu korjata, niin se ois 18.10.

Mut huomiseen!

Danuli + pikkunen rv 6+1 :)
 
Lara en mä tarkottanu että nämä uudet ultrakuvat menis yli,ei tieteskään! =) Mä tarkotin mun esikon ultrakuvaa,kun ei oo niinkun tähän raskauteen liittyvää,sen puoleen ajattelin että mulla meniskö yli.
 
voimia kaikille jotka painii epätietouden kanssa, se on varmasti ikävää. :hug:

itse tein vielä eilen kaksi testiä, toinen ihan kotona ja oli huomattavasti tummempi kuin eka testi mutta ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolli viiva. sitten samana päivänä vielä neuvolassa oli pakko testata :) vanhemmalla pojalla pojalla oli siis 5 vuotis neuvola niin siinä samalla sitten ajattelin käydä vielä varmistamassa =)

oireina on et jos vähänkään nälkä pääsee valloilleen niin tulee etova olo.
neuvolaankin varmaan pitäisi pikku hiljaa varata aikaa, mutta täälä kun ajat saa vasta 10-11 viikolle niin eipä tässä vielä hoppu ole. en sitten tiedä kuitenkaan että menenkö ollenkaan varhais ultraan, selviäähän se sitten sielä np ultrassa, kuinka sydän lyö ja silleen

saas nähdä kun huomenna pitäisi mennä yöhön töihin kuinka jaksaa kun nyt ollut 9 päivää vapaata.
=)

 
tervetuloa uusille :heart: meitähän on jo paljon.... :hug: kaikille ikävää tietoa/muuta saaneille...
ja sitten omaa napaa.... :LOL: mä olen nyt se verran kanssa lueskellu ja ajatellu ihan liikaa vaikka pitäis ottaa rennosti ja nauttia tästä hetkestä....sain soittoajan huomiselle...yksityiselle gynelle....eli aamulla sitten tiedän koska pääsen varhaisultraan :heart: vaikka meinasin etten mene....just joo :LOL: mutta mullahan on nyt 5+1 joten ei kai sitä kannata ottaakaan ennekuin johonkin kuuden-seittemän viikon kohille....vai mitä..... ;) ei oo kokemusta....aikasempien kanssa en tässä varhaisultrassa käynnyt......
 
tyttö/poika mahasta Tuosta esikoisesta oli niin mallikas poikamaha että :LOL: Kaikki tutut arvelivat mahan ja oireiden perusteella pojaks, mutta tyttöhän se tuli :D Saatiin apen kanssa riidatkin aikaseks siitä kun oltiin ultrassa käyty ja sanottu että tyttö sieltä on tulossa. Ja tätä riitaa jatku koko loppu raskauden :ashamed:

sukupuolen selvityksestä Kovasti haluttas se tietää, varsinkin jos ois poika tulossa, tarviin aikaa tottua ajatukseen :LOL: Kun enhän minä osaa poikaa kasvattaa, ne on pelottavia :ashamed: Varmaan jääny mummini sanat päähän, kun kerrottiin esikoisesta että tyttö ois tulossa. Oli vielä enemmän onnessaan kuin silloin kun kerrottiin raskaudesta. Sanoi että on niin onnellinen kun pojat on niin vaikeita tapauksia :D Mummi on itse siis synnyttäny viis poikaa ja kaks tyttöä ;)

Luonnekysymyshän tuo kuitenkin loppujen lopuksi on :D

Täällä pahoinvointi on vienyt toimintakyvyn kokonaan, tällein illalla olo helpottuu pariksi tunniksi, jolloin koitan kovasti tehä koulujuttuja. Vituttaa maata aamusta iltaan sängyssä ja sohvalla hengitellen vuoroin syvään ja vuoroin pinnallisesti koittaen jotenkin huijata pahoinvointia..

Menhit ja lörttis 6+4
 
KOlme päivää ollut ankarat alamaha kivut ja eilen aamulla ihan pikkuisen tiputtelua. No neuvolasta käskivät polille tarkistukseen kun minulla on verenvuototauti, et jos on ulkoinen niin ei ehtisi tulla hätätilannetta.

No ultra tehtiin, kohdussa on jotain muttei mitään selvää esim alkiota, sykettä vielä (niin lääkäri sanoi) ei olisi ainakaan ulkopuolella. Hcgkin otettiin ja se oli 4446. polilla meinasivat että olisiko alkanut keskenmeno tai sitten vasta tulollaan kohtuun asukas. viikkoja silloin laskivat 6+3.. mutta saattaa olla viikkoakin vähemmän kun kierron pituus on 27-36 ja kiekossa on vissiin 28 päivän kierron mukaan viikot.

Vuoto loppui onneksi eilen ja raskaus oireet jatkuvat ja ehkä pahoinvointikin on tänään hirveämpää kuin eilen ja päiväunet tuli otettua, mitä en ole tehnyt vuosi kausiin :) Toivossa on hyvä elää, jännittää kyllä!!! Torstaina uudestaan verikokeeseen ja sen tuloksen perusteella sitten katsotaan jatkot.

mutta mietin etteihän pahoinvointi jatkuisi jos se olisi mennyt kesken? ja vuotokin loppui kerran. vau.fi laskurin mukaan laskurilla laskin että 36 kierron mukaan että eilen olisi ollut 5+2 vasta.. no toivotaan parasta
 
minä olen sairaanhoitajana ja teen pelkkää yötä. edellisen raskauden aikana 5 vapaa yötä, 5 työyötä. Silloin jäin sairaslomalle paria viikkoa ennen laskettua aikaa kun meillä työasento sellainen ettei selkä kestänyt enää siellä olla.
nyt kun on tuo juniori, niin teen vaan puoliskaa tuosta ja se on ihan ok nyt. mahdollisimman pitkälle teen nytkin koska tykkään työstäni. Kun on vuosikaudet jo tehnyt pelkkää yötä niin siihen on jo tottunut
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Lara en mä tarkottanu että nämä uudet ultrakuvat menis yli,ei tieteskään! =) Mä tarkotin mun esikon ultrakuvaa,kun ei oo niinkun tähän raskauteen liittyvää,sen puoleen ajattelin että mulla meniskö yli.
Hahhah en tajunnu :LOL:
...olen aika blondi.
 
Moikka!
Täällä ei edelleenkään mitään oireita :) väsymystä lukuunottamatta. Päivällä väsyttää, mut illalla ei :kieh:
Mulla on 11.3. lääkärineuvola ja samalla käyn niissä verikokeissa. 25.3. on ultra.

Me ollaan parina viime päivänä voitu miehen kans keskustella rauhassa tulevasta vauvasta, kun ollaan oltu iltapäivät kahdestaan kotona. Tytön kuullen ei aiheesta voi puhua :whistle: Yks päivä puhuin jotain ultrasta, niin hetken päästä alkoi samoja asioita kuulua leikissä :LOL: Ja tarkotus olis vielä pari kuukautta yrittää raskaus salassa...

:hug: :hug: :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille. Elämä on epäreilua, sen olen huomannut monesti :(

Mä en tiedä, halutaanko selvittää sukupuolta. Tytöstä haluttiin, mut piti piilossa syntymään saakka =) Mulla oli selvä "poikamaha". Oireita ei ollut sillonkaan tän enempää. Paitsi sillon mulla ei ollut missään vaiheessa hiki, vaikka oli kesähelteet.

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 7+4 (tai 7+0)
 
Moikka kaikki!!

Täältä lyhyesti, omanapaisesti.......eli minut voi poistaa listalta......tänään ultrassa todettiin tuulimunaraskaus, jota jo epäilinkin koska oireet vain yhtäkkiä hiipuivat pois.....

Parempaa tuuria ja ihanaa odotusaikaa teille muille täältä toivottelen :heart: :heart:
Ja lohtu :hug: :hug: niille, jotka ovat myös joutuneet pettymään.
 
Iltaa täältä pahoinvoinnin keskuksesta :snotty: !! Ihan mahoton tää yökkäily/huono-olo.. eilen vieraili yrjö, tänään selvisin pelkiollä yökkäilyillä. KAIKKI maholliset hajut tekee pahaa ja kaikki normaali ruokaki haisee iha kauheelle :x !!
Esikoisesta olin elämäni kunnossa koko raskaus ajan..ei mitään pahoinvointeja ym. paitsi selkäkivut ja poikahan sieltä tuli..ny o kyl kaikkee muuta ku helppoo :snotty: !!! saa nähä!
Niin ja oon AINA ollu aivan kauhee mässää kaikkkee makiaa ja suklaata mut nyt yökki tulee ku aattelen tuota mun suklaalevyä ja ylipäätänsä makeeta..

Vitsi ku kaikki kohta käyny jo varhaisultrassa tai varannu sen mut mää en :ashamed: ..haluaisin nii kovasti mut rahatilanne ei oo kovin hyvä ni ei oikee raski..

100x :hug: kaikille joilla huonoja uutisia.. tiedän surun määrän, enkä siihen oikeen osaa sanoa mitään järkevää! ...muutako iso :hug: !

j-22 ja pikku2 8+2
 
emily67 :hug: olen niin pahoillani.

Kaikille muillekkin huonoja uutisia saaneille jaksamisia :hug:

Itse varasin varhaisultran 5.3, silloin viikkoja 7+0. Sen tekee joku kätilö yksityisesti ja maksaa vain 45euroa! Jos sen jälkeen varailisi neuvolaan ajan.

Mun piti kommentoida tohon sukupuolen selvittämiseen, että esikoisesta kysyttiin vasta synnytystapa arviossa ja eihän se silloin enää selvinnyt. Nyt varmaan kysytään kumpi on jos sinne asti päästään.

Peppioliina rv5+5
 
Huonoja uutisia kuulleille suuri :hug: . Todellakin harmittaa teidän puolesta. Olen todella pahoillani.

Itseäkin niin pelottaa, etten nukutuksi saanut yöllä. Mulla on siis tänään ultra (!). Pariin päivään ei ole ollut pahaaoloa ja heti mietin tuulimunaa.

En nyt jaksa enempää kommentoida. Palaan illalla asiaan..

 

Yhteistyössä