~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~





23.9.

Lara- - 21v - esikoinen - KHKS

29.9.

heikku - 24v - toinen - NKL - poikaolo

30.9.

Tuike81 - 29v - esikoinen - SATKS - poikaolo
Auroora - 23v - toinen - VKS
uni-hki - 27v - toinen - KOS - poikalupaus

1.10.

Emmabella - 27v - toinen - KOKS
Sutinaa - toinen - KOS
Ouska - toinen - LS

2.10.

Tatara - 27v - esikoinen - KYS - poikaolo
Hoikkalori - 30v - toinen - KSKS - poikaolo
noonie - toinen - KOS
Hanttaliini81 - 29v - kolmas - KYS

3.10.

limeee - 20v - esikoinen - TYKS
j-22 - 22v - toinen - OYS
Heilo - 26v - esikoinen - KOKS - poikaolo
MUKSU1 - 26v - toinen - TYKS
Zeena - kolmas - TAYS

4.10.

nipsuliina83 - 27v - toinen - LS
Virtanen - 30v - toinen - MKS
miinuliini - 30v - toinen - KYS
mama-L - 22v - toinen - KSKS - poikaolo
multatassu90 - 19v - esikoinen - TAYS

5.10.

Taikamyrsky - 26v - toinen - KOKS - poikaolo
puskajussi - 38v - neljäs - PS - poikaolo
perlage77 - toinen - NKL
Pinklady81
P123 - 33v - kolmas - KOS
Aisla - 30v - toinen - NKL

6.10.

vauvakuumeilija - 25v - esikoinen - KYS
HayLina - 25v - esikoinen - OYS - tyttöolo

7.10.

Sara80 - 29v - toinen - LKS
Supukkasuu - esikoinen
Tepa75 - viides - EKKS
sannri - 33v - kolmas - KYS
Haikara - toinen - OYS
BridgetJones - 25v - kolmas - NKL - tyttöolo

8.10.

Kultasiipi - 25v - esikoinen - KSKS
PieniRunotyttö - 27v - kolmas - TYKS
lemission - 23v - toinen - LKS
lupo - esikoinen

9.10.

Leli82 - 27v - toinen - KOKS - tyttöolo
Menhit - 21v - toinen - PKKS

10.10.

Murmu - 22v - esikoinen - HYS
Rebecca78 - 32v - toinen
miukatti - 26v - esikoinen
Discovery - kuudes

11.10

Pirkko23 - esikoinen
t 77 - 32v - toinen - OYS - poikaolo
Expat - 33v - esikoinen

12.10

Cleopatra - 34v - toinen - TAYS
Valeska - 27v - esikoinen - OYS
voltti - kolmas - TAYS
buggie - 33v - toinen
Buono
KeuKeu - toinen - TAYS

13.10

bakukaa - 22v - neljäs - OYS
onnellinen onneton - 24v - esikoinen - KSKS
Pirkkis - 30v - toinen - KSKS

14.10.

White Lily - 33v - toinen - MKS
Minttu-Maaria75 - 34v - neljäs - SEKS - poikaolo

15.10.

Duffy - 28v - esikoinen - OYS/OAS
tähtynen - 21v - esikoinen - VKS
Nietos - kolmas
äiti03 - kolmas - NKL
Signature83 - toinen - PKKS - poikaolo
kevät10

16.10.

R u u s u t a r h a - 23v - kolmas - HYS
Ilolintu - 24v - esikoinen - PHKS
milip - 22v - esikoinen
aaliyah - 22v - esikoinen - NKL
Eliiz - 25v - toinen - HYS - poikaolo

17.10.

fairytales lover - 20v - esikoinen - LKS
pokermama - esikoinen - HYS
Nappula -10 - 35v - esikoinen - TAYS

18.10

apila87 - neljäs - KPKS
danuli79 - 30v - esikoinen
justiina83 - 26v - kolmas - VAS - tyttöolo
Hituli - 28v - toinen - TAYS/VAS - tyttöolo

19.10.

snowangel - kolmas
PippuriPylly - 24v - toinen - KYS

20.10.

fairytale87 - 22v - esikoinen - JS
tiltalitti - toinen
Neila - 28v - kolmas - KYS
hömpiäinen - 26v - kolmas - TAYS - poikaolo
Jolian - toinen - KPKS
sutulii - 30v - kolmas - VKS - poikaolo
miraaz - esikoinen - LPKS - poikaolo
Ninnu-87 - 23v - toinen - KSKS

21.10.

bubbeli - toinen - KHKS
viivu - kolmas - LS

22.10.

mude79
Pikku prinssi - 23v - toinen - LS - poikaolo
Nana09 - 20v - esikoinen - SEKS - poikaolo
Mintukas - kolmas
Tare- 25v - esikoinen - tyttöolo
Tiukuliina89 - 20v - toinen - KHKS - tyttöolo
teijuli87 - 22v - kolmas - SEKS - poikaolo
hohto - SAS

23.10.

minilokari - toinen - TAYS - tyttöolo
merette - neljäs - TAYS

24.10.

höplömmöö - 32v - kolmas - HYS

25.10.

Happy79 - toinen - poikaolo
PikkuRinsessa - toinen
Stemia - 28v - toinen - HYS
Lavelyn - 23v - esikoinen - TYKS
Maj10 - 28v - esikoinen - OYS

26.10.

Sähikäinen - 28v - esikoinen - VKS - tyttöolo
nordenskjold - 33v - viides - TAYS - tyttöolo
sofiia - 29v - esikoinen - NKL
Ulla Unelma - 23v - esikoinen - TAYS - poikaolo
saduli - kolmas - tyttöolo
Vilma vasikka - neljäs

28.10.

angel08 - 28v - toinen - TYKS - poikaolo
hyrskylän muori - 25v - kolmas
Peili87 - toinen
aava olivia - kolmas

29.10.

Jaja78 - 31v - kolmas - KOS - tyttöolo
syksyinen - 33v - kolmas - OYS
Viuhti2010 - kolmas


30.10.

Mustikka83 - kolmas
Jadelia - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo

31.10.

mimskeli - toinen - KYS/OAS
Startti79 - toinen
Wednesday
sosuli - 36v - toinen

1.11.

ryöminkäinen - 22v - esikoinen
Ezziina - 25v - kolmas - TAYS - poikaolo

2.11.

elämä kantaa - kolmas



In memoriam

Kätsy - LA 3.10.

Ebba-Ilona - LA 9.10.

manna- - LA 4.10.

emily67 - LA 12.10.

Keffeli - LA 15.10.

wendy79 - LA 15.10.

durasel

maska82 - LA 27.10.

Muutosta

Hempukka87 - LA 10.10.

Smurfi LA 4.10.

perämaan emäntä - LA 23.10.

mamiti87 - LA 13.10.

Iisaon - LA 17.10.

Lilein - LA 11.10.

shenda81 - LA 18.10.

Scala - LA 16.10.

Peppioliina - LA 22.10.

Champion - LA 28.10.

miimii10 - LA 30.10.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Aikaisempia tarinointeja:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1663723
 
Paljon olikin tullu taas uusia, tervetuloa!!! :flower:

ja Peppioliinalle jätti-kokoinen :hug: .. ei oo reilua, voimia koko teidän perheelle.

Mä oon aivan poikki, alotin rautakuurin tänään ihan kunnon 100mg Obsidanilla, ei tästä meiningistä tuu muuten mitään ku oon aivan zombi. Hemppahan mulla oli 111 joten ei päätä huimaa... Nukun, nukun ja nukun ja silti vaan oon niin POIKKI. Mutta eiköhän tää tästä.

Sisko on kylässä pääsiäisen yli, kivaa kun on seuraa. :heart:

mama-L ja Bebe 13+3 siis tänään!
 
Ihana huhtikuu.Tän kuun 21 päivä tulee tasan vuosi kun sain esikoisen syliini :heart:
Niin paljon muistoja ihania :)

Peppioliinalle osanottoni ja voimia. :hug: Miksi elämän pitää olla niin epäreilua!

Täälläkin on perhosen siivet hipaisseet vatsaa,todella harvoin kyllä mitään tuntee,mutta sitäkin jännittävämpää tämä on kun niitä bongailee oikeen :)

Uusille immeisille tervetuloa vaan munkin puolestani ja tätä myöden hyvää yötä kaikille toivottavat Heidi ja Muxu-kax 14+1.
 
tervyysiä ultrasta...
La pompsahti hiukan eteenpäin, olis nyt sit 24.10. Korjaatko Mama-L... Oli tosi kiva täti ultraamassa. Niskaturvotusta ei meinannu saada mitattua kun tyyppi pomppi koko aika ja on aika pienikin kai vielä, mutta vattan päältä sai sitten nappastua nekin mitat, 0.5. Kaikki osat oli missä pitikin ja tosiaan aika sähläri siellä kasvaa ;)

nyt öitä!

Höplis 10+4
 
Ihanaa kun nämä viikot ja kuukaudet valuvat hiljalleen eteenpäin! Kyllä se syksykin taitaa sieltä joskus tulla =) Kiitos Mama-L uudesta pinosta!

Peppioliinalle osanotto myös täältä! :hug: :hug: Tuli kovin surullinen olo. Jaksan vaan ihmetellä tätä elämän epäreiluutta.

Seksistä oli keskustelua vanhassa pinossa. Minä kuulun myös niihin, joilla halut täysin kadonneet. Miehen kanssa olen tästä puhunut, hän tuntuu ymmärtävän, eikä painosta, eikä oikeastaan nykyään edes yritä tehdä aloitetta. Eipä oo tässä kolmen kuukauden aikan kovin montaa kertaa peitto heilunut. Ei vaan huvita, ei fyysisesti eikä myöskään ajatuksen tasolla. Toivottavasti tämä vaihe menis pian ohi. Nyt voinkin sanoa miehelle, etten oo ainoa pihtari :D

Rentouttavaa pääsiäistä!
Heilo 13+4 tai jotain...
 
Peppioliinalle suuren suuri :hug: Olen niiiin pahoillani :'(

En muista enää mihin piti kommentoida koska omat ajatukset on niin vihansekaiset!!
Mä sain miehen kanssa vuosisadan riidan aikaiseksi :kieh: :kieh: :kieh:
Jos kehtaisin, säestäisin tätä kirjoitusta kaikilla kirosanoilla jotka osaan, mutta jätän ne kuitenkin kirjoittamatta..

Miehellä alkoi tänään loma, pitihän sen kunniaksi lähteä paikalliseen kaljalle... Ei siinä mitään, mutta huomenna hällä on tiedossa kaverin synttärikekkerit, johon hän on peräsuoli pitkällään menossa. Meillä pääsiäinen taitaa mennä aivan pelastusarmeijalle :'(
Mullakin olis neljän päivän vapaat ja mies paskat veisaa että mä hoidan täällä kaiken poikaa myöten yksin ja mikä paskinta, vietän nämä vapaat yksin sillä aikaa kun hän pitää hauskaa ja nauttii loman alusta josta ei mulle näköjään ole mitään hyötyä!! Miehen tuntien loppu viikonloppu meneekin sitten oloja parannellessa ja päätä selvittäessä! Mä olen niin kypsä!!!! Ei ajattele muuta kuin itseensä ja viis veisaa miltä tää musta tuntuu!! Mä olen niin "kateellinen" teille, ketkä lomailette anoppilassa pääsiäisen, joku kertoi hampurilais-suunnitelmista jne... Mä haluaisin tällaisia suunnitelmia tehdä itsekkin perheen kanssa mutta toisella on suunnitelmat jo valmiiksi tehtynä omalta osaltaan..
Mulla on niin kurja olo etten osaa nyt kuin itkeä :'(
Tekis mieli viskata koko ukko hevon*****n!! :kieh:

Mun pääsiäinen on niiin pilalla :'(

Anteeksi kamala valitus, mutta nyt ei muuta ajatusta liiku päässä..

Oikein paljon parempaa pääsiäistä kaikille!!! Voikaa hyvin ja nauttikaa pitkistä pyhistä perheen kanssa!! :heart:

Seksigalluppiin vielä.. Voitte vain arvata, kiinnostaako... :kieh:

Loukattu Hoikkalori ja rusina 13+6
 
Hoikkalori, kuulostaa mun miehen touhuilta. Ei tuo nyt hirveän usein käy, pari kolme kertaa kuussa, mutta tuntuu että se osaa valita aina kaikkein huonoimman hetken niille reissuilleen. Eli just silloin kun mä haluaisin jotain "perhekivaa".
Varsinkin raskaana ollessa tympii noi ryyppäilyt, ihan ku mulle kuuluisi yhtäkkiä enemmän lapsenhoitoa yksinäni, kun en minnekkään viihteelle voi ite kerta mennä... :kieh:

Jepjep, tästä on meilläkin paljon riidelty ja todennäköisesti tullaan riitelemään vielä lisää kun noi saakelin terassit aukee ja impulsiiviset ideat lähteä bisselle lisääntyvät.

seksistä. Ei oikeen nappaa. Tuntuu että tää väsymys vie mennessään kaikki halut. Toivottavasti palaavat tuossa keskiraskauden aikaan. Ei oo kivaa olla pihtari.
 
Hoikkalori :hug: kyllä varmaan ottaa päähän tommonen käytös, en ihmettele yhtään. ei sulla ole mitään paikkaa mihin voisit mennä poikas kanssa kyläileen/yökyläileen kuten just mummolaan tai kaverille, niin saisit etäisyyttä ja muuta ajateltavaa ku kotona olemisen?? toivotaan et sillä sun miehelläs on tänään niin kamala olo et sitä ei huvita tänään enää mihinkään lähtee!
 
hoikkalori: :hug:

onko teillä muilla miten oireita? musta tuntuu et ummetus on vaihtunut vatsan löysyydeksi ja väsymys vähenemään ja turvotuskin hieman. paha olokin alkaa helpottamaan jne..ja nyt alkaa sitten pelottaa kun 9/09 koin sen että ultrassa todettiin pikkuisen sydämen pysähtyneen 7+ viikolla ja sillonkin oireet vaan katos, vaikkakaan sillo en osannu pelätä moista kun aikaisempia km ei ollut omalle kohdalle osunut...ens ke ultra, pyhät kun sais mietittyä jotain muakavampaa ja keskiviikkona niin toivon että kaikki olisi hyvin. Maanantaina se maaginen 12 viikkoakin täyttyisi.

lapset on aamupalalla ja päivällä me mennään sitten anopille syömään hirvipaistia, ei ihan perinteinen pääsiäisruoka mutta niin hyvää =) Mies nukkuu vielä, ja yöksi sitten onkin menossa yövuoroon, ja huomenna iltaan elikkäs, kyllä aikalailla lasten kanssa nämä pyhät minullakin menee. Harmi ettei tässä liki asu kamalasti tuttavia jonne vois mennä, ja varsinkin pääsiäisenö kaikilla tuntuu olevan myös omat suunnitelmansa pyhien varalla.

jaksamisia meille kaikille, ja kaikesta huolimatta, hyvää pääsiäistä :wave:

Neila ja toivottu salaisuus 11+4
 
Mama-L, Kiitti uudesta pinosta munkin puolesta!! =)

Voi helv....! että muakin pännii noi ukkojen ryypiskelyt!! Hoikkalori, jaksamista sinne! Täällä kans tapeltu jo oikeen ennakkoon juomisista ja kaikesta. Mies tosin ei hirveesti ryypiskele kun olen asian tehny selväks että mä en täällä ala häntä kännisenä kotiin odotella. Kotona toi aina jonkun ottaa jos ottaa.. Mut se hajukin kyllä etoo..Ei siinä, pitäähän isinkin päästä välillä tuulettumaan.. Mutta entäs äiti?? Tääällä me vaan kökitään neljän seinän sisällä kasvatetaan mahojamme. Käyhän se näin, näköjään..
Siskollani on kohta 6kk tyttö ja hänen ukkonsa ravaa joka viikonloppu jossain ryyppäämässä.. Raskasusajankin hän juoksi omia menojaan, että mua vitutti siskoni puolesta ja tulevan vauvankin.. Onneksi edes pari viimeistä viikonloppua ennen la oli selvinpäin kun sisko ärähti ettei tiedä koska lähtö tulee. Sori ruma kielenkäyttöni.. :ashamed:

No asiasta kukkaruukkuun.. Meidän on tarkotus käydä tänään mieheni vanhemmilla ensin toivottelemassa pääsiäiset.. Sitten mennään mun siskolle tekemään kaikki sisarukset yhdessä ruokaa kun meidän isä tuli eilen illalla Helsingistä tänne savvoon. Näkee sitäkin
:heart: Tätä nää pyhät aina on.. Ja huomenna taas töihin kärsimään.. Ei ole reilua!!
Mutta ihanat pääsiäiset kaikille ja koittakaa rentoutua, nauttia ja syökää paljon munia!!! ;)

SUKLAANMAKUISTA PÄÄSISÄISTÄ!!! :D

Hanttaliini81 & Mötkis 13+6.. Huomenna poksuu, Wuhuu!!!
 
Neila
Mulla kans oireet aikalailla katosi noihin aikoihin.. Sitten ne tuli takas.. Paljon halauksia sinne, tuskin on mitään pahaa!! :hug: Älä anna mielikuvitukselle liikaa tilaa.
Tänäänkin tuntuu ettei mahaa ole juuri nimeksikään.. Vaan toi venynyt nahka roikkuu tossa :/
Kaipa sen turvotuksen kuuluu lähteä ja tilalle pompsahtaa se oikea vauvamasu ihan lähiaikoina!

Mut nyt puuron keittoon!! Moro

:wave:
 
Kiitos uudesta pinosta :flower:

Auroora
: näillä viikoilla on tavallista, että istukka on edessä. Mullakin on ihan kohdunsuun edessä. Mulle kokenut kätilö sanoi, että hän on melkein 100% varma, että nousee siitä pois. Eli rakenneultrassa katsotaan seuraavan kerran. Ja yleensä siis kohdun kasvaessa siirtyy kyllä siitä edestä pois.

Jaa mikä seksi?!? B) No ei kiinnosta. Ja meillä mies ei taas ymmärrä tätä ollenkaan ja tästä asiasta käydään sanaharkkaa varmaan päivittäin. Ja mä en tajua iksei e tajua, tää on jo kolmas raskaus eikä mua missään edellisissäkään kiinnostanu. Mut miehen mielestä mun pitäis aina jaksaa ja haluta |O

Meillä mies ei onneksi sitten juokse baareissa tai muutenkaan ryyppää. Ei ole ikinä käynyt paljoa. Joskus on vähän aikaa kun on työpaikan saunailta tai joku, mutta viikonloppuisin ei käy kavereiden kanssa tai muutenkaan. ENkä mä mitään baarihyppyä alkais kattomaankaan, ei kuulu meidän perheen juttuihin.

Meillä on täällä oikein pääsiäistunnelma. Mies osti jokun sirkkelin ja kokos sen keskelle meidän olohuonetta :kieh: Siinä se nyt nököttää ja se on niin iso ettei se mahdu ovesta ulos :LOL: Se joutuu purkamaan sitä, että saa sen pihalle. Ai elämä tätä hommaa :D

Me lepäillään koko pääsiäinen, ei varmaan tehdä mitään erikoista. Mies vaihtaa autoihin renkaat, ettei jää vaihtamatta...Miehellä alko nyt raksa"loma" ja hommat alkaa heti pääsiäisen jälkeen tiistaina. Ajateltiin, että jos joku aamu jaksetaan niin mentäis johonkin hotelliin aamupalalle syömään kunnon aamiainen. Mutta voi olla ettei viitsitä lähtee...


Zeena 13+5
 
Heisan :)

Juu ei täälläkään oikeen seksitä... oikeestaan loppu sillon siihen verenvuotoon. Kysyin viimeks lääkäriltä ja hän sanoi, että voi ihan normisti sekstailla vaikka tuo istukkakin on tossa kohdunsuun päällä. Mut en tiiä miten voi näin tökkiä!

Meillä oli tosi ahkerat (päivittäiset) pupuilut tossa yrittämisvaiheessa useemman kuukauden ajan. Miehelle on tietty kauhee shokki, ku loppu ku melkeen seinään.
Pahoinvoinnin aikana ei ees voinu mitään suujuttujakaan aatella, mut käsipeliä pitää sillontällön pelata, et ees hää sais jotain iloa.. :/

Meillei mies onneks juo.. kaljan sillon tällön kun ollaan ulkona syömässä ja baaris/saunailloissa käy pari kertaa vuodessa. Itekkin oon normisti yhtä ahkera "dokaaja". Meillon vaan niin paljon muita juttuja isojen poikien kans. Harrastamiset ei onnistu jos on kankkunen. Ja paljo kivempi olla selvinpäin muutenkin ja tehä asioita ihan koko perheen kanssa :D

Auroora, istukka edessä voi tarkottaa, et se on kohdun etuseinämässä. Tai sitten tota mitä jo on kirjoteltu, eli kohdunsuulla. Mullakin se on osittain sen päällä, mutta pitäs kuulema nousta kohdun kasvaessa. Joskus istukka on kokonaan kohdunsuulla ja se tarkottaa, ettei synnyttäminen alateitse onnistu. Mutta sen saa varmuudella selville vasta myöhäsemmässä vaiheessa raskautta.

Mä laitoin muutamille sukulaisille ja kavereille pääsiäiskortteja jossa lähettäjänä perinteisen litanian lisäksi oli masuasukki. Eli nyt on sitten meidän vauvauutinen ihan yleisessä tiedossa ja lopuille varmasti leviää kulovalkean tavoin.. =)

Neila, älä hätäile! Tossa vaiheessa raskausoireet alkaa oikeesti katoamaan ja pääset pian nautiskelee oireettomasta , hehkeästä keskiraskaudesta :saint:

Täällä on pikkasen lensuinen olo. Aivastuttaa ja kurkussa pieni kaktus.. En ookkaan ollu kipeenä sen viime kesän sikalensun jälkeen. Pitää vissiin paikkaansa, kun sanovat että sikainfluenssa suojaa muilta flunssilta. Yleensä otan kaikki taudit ja pöpöt vastaan, mitä on tarjolla.
Siirrynkin punkan pohjille kirjan kanssa, et eiköhän tää ole oohi sitten levolla.

Siellon ihana makoilla muutenkin rauhassa ja kuunnella masuperhosta ajan kanssa :heart: :heart:

Ihanaa pääsiäistä kaikille!!

:wave: Puskajussi ja Onni 13+3 :heart:
 
Hyvät pääsiäiset kaikille !!

Peppioliina, voi kauheeta että sullekin vielä =( Suuren suuri osanotto, aika parantaa vaikkei se nyt tunnukaan siltä! Ja todellakin toivon, ettei näitä kurjia uutisia enää palstalle ilmaantuis...

Täällä mummilassa ollaan pääsiäisen vietossa tosi rauhallisin merkein! Kyllähän sitä siskon kans tulis varmaan otettua lasi jos toinenkin, mut ens pääsiäisenä sitten ;)

Hiustenvärjäämisestä: Tällä en nyt ketään tahdo peloitella, mutta minulla on ystävä jonka lapsi on saanu 90% varmuudella kotiväreillä värjäämisestä huuli/kitalakihalkion! Noista prosenteista molemmille vanhemmille menee 5% josko perinnöllistä, mutta kummankaan suvussa ei ole aiemmin sellaista ollut. Tiedän myös toisen perheen jossa kitalakihalkio lapsi, prosentti todennäköisyys pienempi, mutta siinäkin hiustenvärjäämisellä saattaa olla osansa =( Minä itse värjäsin koko edellisen raskauden kampaajallani Redkenin tuotteilla mutta nyt kun olen tuosta niin paljon kuullut/lukenut, ollut kiinnostunut niin enää en uskalla. Eilen juuri värjäsin Lorealin sillä uudella 10min kevytvärillä ja hyvä tuli. Mulla on vaalee tukka, joten toivon että kesä saisi mennä aika pitkälle värjäämättä, aurinko vaalentaa =)
Tää mun ystävä jolla tosiaan se suulaki halkio poika, on myös nyt raskaana (meillä la ero 4vkoa) ni hän ei meinaa värjätä koko aikana. eipä tietenkään uskalla. Heille tarjotaan yksityiseltä 4D ultra mikäli haluavat, jotta toisen lapsen kohdalla voidaan tarkistaa onko hänellekin tulossa halkio. Tämä pieni poika, on aivan ihastuttava tapaus. Husukessa leikkauksella saatiin halkiot korjattua niin, että niistä ei mitään kosmeettista haittaa edes jäänyt! hampaita murehditaan sitten myöhemmin..
Mut tosiaan, nämä on harvinaisia mut mahdollisia joten suosittelisin kaikille juuri noita kevytvärejä tai raidoitusta! Niinku joku täällä oli niistä maininnutkin =)

Heikku, ollaankohan me oltu huhtikuisissa 2008 samaan aikaan, nimittäin mun esikoinen täyttää 12.4 pari vuotta :heart: Mul oli kyl laskettuaika maaliskuun puolella, mut olin molemmissa pinoissa. Voi ku se aika on rientänytkin!

Seksii en oo antanu positiivisen raskaustestin jälkeen kertaakaan, eikä oo kyl yhtää tehny mielikää! esikoisestakin uhrauduin vasta vkon 12 ultran jälkeen, joten tasapuolisuus tässäkin asiassa ja pikkukakkosesta sama homma ;)
Mies on tyytynyt kohtaloonsa aivan hyvin! ja kyllähän tuota tuli harrasteltuakin, ku niin tosi toimissa vauvaa tuli tehtailtua reilu vuosi!

Huomenna täällä pohjanmaalla trullataan, ja me lähdetään pikkusen kans kiertämään vähä sukulaisia ja kerää pääsiäismunia! tänään askarrellaan virpomisvitsoja =)

Rauhaisaa pääsiäisen aikaa kaikille :heart:

Minä ja pikku voike 10+1

ps. kauhee, valtava, ärsyttävä ummetus oireena. Turvotusta myös. Muutoin olo ok!
 
Täälä aletaan olla elävien kirjoissa, eka päivä kohta viikkoon kun ei ole kuumetta, mutta yskä on viellä aivan mahdoton. Mikälie kuume tauti iski ja vei ihan voimattomaksi viime lauantaina. Ja yllättäen kun meillä oli vapaa ilta, muksu mummollaan ja piti mennä leffaan. No käytiin syömässä ja hettiin vuokraamosta leffaa kotiin. Minähän sitten nukuin tietysti loput 10min B) Kyllä harmittaa kun heti yöllä alkoi nousta kova kuume. Olis meinaan se peiton heiluttelu kelvannut tänne ;) Meillä kun tuo mies on jossain lakossa :| Itseä kyllä huvittisi ja kunolla, mutta kun tuo rakas e-pilleri kiipeää meidän väliin joka ilta. No mummola kutsuu taas muutaman viikon päästä , tuskin maltan odotella :p

Tääkäkin on kalan pyrstön heilunta tuntunut ja muutamana iltana kuin pikkuinen potku :heart: Mies ihan hyppäsi pystyyn kun eilen sanoin sohvalla että nyt taisi liikahtaa taas. Oli tulossa kuuntelemaan, odottaa niin että pääsee huutamaan mahaan hömpötyksiä :)

Pääsiäistä kaikille!

Taikamyrsky ja Aarresammakko 14+0
 
Hyvää Pääsiäistä kaikille :D
päivä kuluu pajunoksia askarrellessa,niinpä täällä pohjanmaalla tosiaan trullitellaan huomenna :heart:

Mama-l mulla hemppa oli viimex huikeet 114 ja väsymys hirvee mut eiköhän se tästä,edellisellä odotuksella hemppa kävi alimmillaan 98 ja lääkäri oli kauhuissaan....mutta kyllä se siitä nousi....

Kiitokset uudesta pinosta :heart:

sutulii 10+4
 
Heippa kaikille!
Mie vietän täällä yksin pääsiäistä kun mies on to-su 17-22 toisessa työpaikassa ja 24-05 toisessa ja aamut tietysti nukkuu :( Maanantaina pitäisi sitten mennä hänen vanhemmilleen syömään lammasta :heart:

Vähän harmittaa kun se ultra on vasta perjantaina kun tuo maanantai olisi muuten niiin hyvä päivä kertoa heille, mutta ollaan päätetty että ultraan asti odotetaan. Tämä kun on meille molemmille ensimmäinen lapsi niin halutaan nähdä hänet ensin itse ennen kun tuleville mummoille kerrotaan :)

Meillä tehty vähän eripäin tämä, ystävät tietävät mutta sukulaiset saavat tietää vasta ultran jälkeen :D

Täällä on muuten ollu aika oireeton viikko, tietty välilllä meinaa alkaa oksettamaan ja hirveä väsymys vaivaa. Mutta muuten niin tosi rauhallinen viikko.
Kävellessä alkaa pohkeet tosi helposti menemään maitohapoille ja luulen että lantio alkaa pikkuhiljaa löystymään, joissain asennoissa vähän kipuilee. (minulla siis muutenkin ongelmia tuon alaselän ja pakara lihasten kanssa)

R ja öttiäinen 10+2

Rauhaisaa ja (suklaa)muna rikasta pääsiäistä sitten vaan kaikille! :)
 
täällä lasten kanssa pihalla tehty puroja ja kaivettu pyörät talviteloiltaan ja suihkussa käyty, sitten kohtapuoliin sinne anopille aletaan valua syömään, matkaakin kun on "huimat" 500metriä :D Ihana kun on tekstiä tullut, ja oikein paljon tervetuloa Jolian. Kiitos rauhoittavista sanoista niitä lausuneille, hieman helpotti jälleen, siis kiitos!
Itse olen omaa aikaa ottanu ratsastamalla tai käyny ajaa heposella ILMAN lapsia, onneks noi alkaa olla sen verta isompia et tossa pihassa osaavat leikkiä kun äitee ratsastaa (kenttä pihassa kanssa...) jos oma aika ois vaan miehen varassa, saattas jäädä vähiin vaikka kiitettävästi osaa ottaakin. anoppi on ollu isona apuna kanssa. =)

neila ja edelleen salaisuus 11+4
 
angel08 Sää olit vissiin Huhti-Hipuissa mä olin meinaan Huhtikuun masuasukeissä.Tyttö siis synty 21.04.09. Olit vuoden mua edellä :)

Täällä ei ihmeellisempiä,lähdetään kohta isomummille Vantaalle ja sitte illalla pistetään kotona sauna lämpimäksi ja syödään (vähän) kiuasmakkaraa,nam!

Heidi ja Muxu-kax 14+2.
 
No just joo! Tällä välillä sitten sattui ja tapahtui!! |O Liityn siis kerhoon,missä miehet valitsee sen JUST VÄÄRÄN PÄIVÄN! Ja tiedän kyllä tai ainakin luulin tietäväni miten paljon mun mies rakastaa mummiaan mutta nyt hän päättikin sitten lähteä kuskaamaan kahta humalaista(toinen näistä miehen oma isä,joka perkele sekin dokaa joka viikonpäivä,stna)-niin monenkytä kilsan päähän johkin KALJAKAUPPAAN! Miten mun mies saattaa olla noin idiootti.Siis kun sanoi että käy äkkiä tossa nesteellä ja sitten lähdetään sinne mummolaan niin ei!! Kun se lähtee johkin kaljanhakureissulle eikä edes ittelleen vaan kahelle pöhelölle!

Aurinkoista pääsiäistä vaan meillekkin joopa joo! |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kiitos mama-L uudesta pinosta :)

Minä oon tälläkin hetkellä töissä, mutta onneksi on vknloppu vapaata, saa vähän nauttia pääsiäisestä. Ja meillä on huomenna eka kunnon ultra! Terveystalolla kuulemma ultraavat pääsiäis-lauantaina, no mikäs siinä, kyllä se meille passaa :D Nyt tietty oon ehtiny jo hermoilla, että jos se pieni ei enää ookkaan elossa ja jos siellä ei oo kaikki kunnossa tai jos riskiluku onki iso ja joudutaan lapsevesipunktioon ym ym :/ Täytyy yrittää pitää pää kylmänä.

seksistä, meillä ei oo ollu seksiä herran aikoihin, ensin ku aloin hoitoa varten kasvattelemaan munarakkuloita, maha oli niin kipeä, ettei paljon voinu sekstailla, sitten munasolupunktion jäljiltä oli niin kipeä että nou nou! No sitten alkionsiirron jälkeen 2 viikkoa tungetaan niitä ihania keltarauhas-palleroita emättimeen, jotka sitten valuu tottakai, niin arvatkaa halusko kumpikaan ja plussasta vuosinki sitten sen 2vk verta, eli ei saanu harrastaa seksiä. Ja sen jälkeen en oo vaan uskaltanu/halunnu ku on ollu pahoinvointia ja oon pelänny mahdollista km. Nyt kun tänään tuli rv12 täyteen, niin vois ehkä ajatella ja harkita, että josko sitä mies raukan päästäs piinasta :D

Miehen juomisesta, meillä mies onneksi juo tosi harvoin. Hällä tosin ikää jo sen verran, että suurimmat juomishimot on tyydytetty aikoja sitten. Mutta voin kuvitella, että Hoikkaloria harmittaa, oon seurustellu joskus sellasen kanssa, jolle kalja maistu ja se on niiiin rasittavaa istua kotona ja miettiä, että onkohan se mies selvänä tänäkään vknloppuna :/

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Duffy ja Oula 12+0 poks!
 
Eliiz ja tuo seksiasia piti juuri tulla esittämään tätä kysmystä! Mua ei kiinnosta ja oon ihan kuollut seksuaalisesti. Ja mua sattuu tonne sisälle kun yritetään harrastaa! Ihan älytöntä! Ei kahdessa ekassa raskaudessa tällasta ole ollu!

Hiustenvärjäämisestä mä sanon höpö höpö noille jutuille et tulis lapselle jotain. Mulle on moni taho vakuuttanut neuvolaa myöten et on täysin vaaratonta! Kitalakihalkiot yms. saattaa tulla vaikka mistä vaikkei suvussa oliskaan ollut. Itse oon värjännyt hiuksia ja joudun käyttään kortisoniakin jossa pitäs kai olla pieni riski kitalakihalkioon mut kunnossa noi lapset on ollut. Mua toisinaan ärsyttää nää raskausaikaiset hysteriat ihan ihme asioista.. Ei millään pahalla ketään kohtaan..

(.) Ihan päivä ollut ja ollaan istuttu ulkona ottamassa perheen voimin aurinkoo ja lapset on päästetty pyöräilemään. Mun isä tulikin hakemaan pojan tunti sitten ja ovat vieläkin pyöräilemässä! Ihanaa kun isä tykkää ottaa tota poikaa mukaan juttuihinsa :) Ja kohta lähdetään iltaa istumaan kavereille ja sinne kans tulossa vauva 1,5 viikkoo la kun mulla :D

Champion ja Tirpunen 10+3
 
Hellurei kaikille :)

Tulin kurkkailemaan teidän kuulumisia ja kertomaan samalla, että hyppäsin tuonne joulukuisiin, nyt pitäisi oviksesta olla 5+1 mutta todennäköisesti vähemmän, ts. myöhäinen kiinnittyminen :) Elikkä täältä tiputtuani plussasin samantien ilman yhtiäkään menkkoja välissä, ja plussaviiva sen kun vahvistuu ja vahvistuu... Toivottavasti tällä kertaa päästään loppuun asti!

Ihanaa kevättä lokakuisille :)

Kätsy ja pikku-tärppi
 

Yhteistyössä