~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

heipparallaa ja onnea kaikille jo vauvaantuneille :)

Täällä ei sitten niin mitään uutta, muuta kuin että tällä viikolla ei oma paino näytä nousseen ollenkaan :O huomenna neuvola niin näkee mikä on sitten sf mitan laita.
Tänään mennään synnärille tutustumaan, niin tietää edes mistä ovesta pitää tosipaikan tullen mennä sisään :D

Tsemppiä kaikille joilla synnytys on jo lähellä!

R ja pyöriäinen POKS 37
 
Heippa!

Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että meille syntyi ihana tummatukkainen prinsessa 6.10.2010, mitoin 2740 g ja 46 cm. Raskausviikkoja tuolloin 38+0. Tyttö voi mainiosti, samoin kun äitikin :) Palailen paremmalla ajalla kertoilemaan lisää synnytyksestä, nyt neiti odottaa : )

miraaz ja pikkuneiti 6 vrk :heart:
 
Oikein paljon onnea miraaz ja lemission :flower:

Täällä ei mitään uutta auringon alla, univelka kasvaa kun viimeyönä sain nukuttua yhteensä varmaankin neljä tuntia ja sekin 10 minuutin pätkissä. Mitenköhän sitä jaksaa huomenna raahautua sairaalalle kahdeksaksi. Huoh... |O

Sähikäinen 38+0 POKS
 
Täällä se lintunen lentelee! :D On jotenkin laiskottanut tän kirjoittelun kanssa, lukenut kylläkin olen päivittäin.. Tuntuu, ettei ole mitään kummempaa tapahtunut itselle :) Kyllähän se alkaa jo aika malttamaton olo olla! Miten voikaan tuntua muutama päivä niiiiin pitkältä näiden lukuisien kuukausien jälkeen.... :confused: Kun perjantaina se sektio siis edessä :) :heart: Saadaan vihdoin pikkuinen tälle puolelle!! Aivan mahtavaa... =) Ja jotenkin edelleen käsittämätöntä...

Bubbelilla siis edelleen se tilanne, että saatat alakautta pullauttaa vaavin? Mitkä fiilikset?

Näin muuten jännää unta viime yönä.. :D Olin neuvolassa ja täti siinä koitteli mahaa ja kuunteli sydänääniä. Totesi siinä sitten yhtäkkiä, että täällähän onkin kaksoset, onnea! Olin ihan ihmeissäni... Häh? Juu, täällä on kaksoset jo tulossa seuraavaksi, täti kerto iloisesti. Mietiskelin hetken..: Eli on siis ihan normaalia, että siellä on jo reuraava(t) tulossa vaikka tämä edellinenkään ei vielä oo syntynyt? Täti: Juu kyllä! Vauva on jo niin alhaalla, että sen yläpuolella on hyvin tilaa olla ja kehittyä. Minä: Ai, no sepä kiva! :D Herätessä piti hetki miettiä, että missäs sitä nyt mennään ja kuinkas monta vauvelia sitä masussa onkaan! Huvittavaa :D

Lintunen 38+5
 
Onnea Miraaz ja Lemission!

Ihmettelen täällä kasvojen turvotusta. Ilmenee aina aamulla, mutta laskee hiukan iltaa kohden. Missään muualla ei ole turvotusta. Verenpaineet ovat kotimittauksissa normaalit ja eilen neuvolassa myös pissatesti ok. Joskus olen lukenut, että synnytyksen lähestyessä joillakin naama turpoaa, vaikkei kysymyksessä olisikaan raskausmyrkytys. Ruokahalutkin ovat selkeästi vähentyneet. Tuntuu, että voisin olla koko päivän syömättä. Voisin kyllä lähteä synnyttymään vaikka heti, ei nappaa pätkääkään olla raskaana. Olen ihan hirveän kränänen.

Neuvolassa oli kaikki ok. Terkkari lähes haukkoi henkeä, kun otti mun hemoglobiinin: 149. Sanoin, ettei sitä tarvitse mitata, kun se on aina hyvä.

rv 38+3
 
Onnittelut jälleen vauvan saaneille!! Ihanaa, kohta meillä kaikilla on oma tuhiseva käärö sylissä:heart:

Tänään oli tosiaan äitipolikäynti, kaikki kunnossa. Vauvan painoarvio lääkärin "käsikopelon" mukaan noin 3kg(ehkä vähän päälle) ja ultran mukaan 2,9kg. Elikkäs ihan hyvän kokoista vauvaa odotellaan=)
Lääkäri teki rajuhkon sisätutkimuksen ja sen jälkeen hetken aikaa olo oli tosi tukala. Toki menkkamaista kipua oli jo ennen sisätutkimusta, mutta sen jälkeen kivut selvästi paheni. Nyt ovat vähän hellittäneet, mutta juilii vieläkin. Kohdunkaulaa oli vielä jäljellä vähän ja sormelle auki. Elikkäs taasen sitten vain odotellaan, ya-kontrollia ei suostunu antamaan, koska lääkärin mielestä synnytän ennen ens viikkoa?!?:cool: Toivotaan!
Tällasta tänne, päivät matelee...|O

lupo rv 40+4
 
Se olis tänään LA.... aika hiljasta on ollu sillä osastolla :kieh:

Mä näin viime yönä unta että synnytin ja että synnytys oli ns. helppo. Voitte kuvitella mikä oli pettymyksen luokka kun heräsin :headwall:
 
Onnea taas vauvansa saaneille!:)

Neuvolassa käyty viimeisen kerran yhdessä kasassa. Kaikki oli taas ihan hyvin, paino nyt oli vaan noussut 1,2kg/viikko olihan tässä kolme viikkoo välissä ettei noussut melkein yhtään.
Eilen tuli jo aikas kivan tuntusia supsiteluja, mutta ne sitten loppu. Sentään ne sai sen aikaseks, että vaavi on nyt jo vähän laskeutunut!:) Ilmeisesti tuon tuleminen olis vaan supistuksista kiinni, että alakerta olis valmiina, ainakin vyöhyketerapeutin mukaan. Vyöhykeessä eilen kävin ja huomenna taas niin jos jotain alkais kunnolla tapahtun:)

Kontrolliajan sain polille perjantaille ja neuvolan kätilöopiskelijan mukaan saattetaan jo sillon alkaa käynnisteleen! Nyt alkaa jo pikku hiljaa jännittään enkä meinaa pysyä paikoillani yhtään:D
Mä oon ollut tän päivän ihan sekasin kellonajoista, koko aika tunnin myöhässä kaikesta enkä millään opi kattoon kelloo:D En tiiä jännitänkö mukamas sen verran, että miettii vaan tulevaa enkä keskity mihinkään muuhun. Jos huomenna vois pysyä kellon kanssa samassa aikataulussa:D

Multatassu 41+1
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Mulla oli tänään se kontrolliultra vauvan koon takia. En jäänyt käynnisteltäväksi, vaan lääkäri sanoi sektion olevan nyt paras vaihtoehto. Hänen mielestään ei kannata lähteä yrittämään synnytystä alakautta. Vauvan painoarvio oli nyt 4,4kg. Sektioaika varattiin ensi viikolle. Harmittaa, kun en saa vauvaa rinnalle heti syntymän jälkeen ja pelottaa niin suuri leikkaus. Nyt pitää kuitenkin ajatella vauvan parasta. Olin käyrilläkin ja syke oli hyvä. Vauva voi hyvin ja se on pääasia.

Nallu ja Hattivatti 38+3
 
Onnea lemission ja miraaz :flower:

Loppuviikolla ja ensi viikon alussa taitaa tulla rytisten vauvoja :D Jännittäviä aikoja elellään!

Tänä aamuna oli ihana herätä, kun maata peitti valkoinen lumipeite <3 Piristi kummasti mieltä heti ja sai paljon enemmän aikaiseksi kuin moneen päivään tätä ennen. Vauvan vaunut pesin läpi ja pyykkäsin kaikki irtoavat kangasosat, "desinfioin" vauvan ammeen, putsasin myös hoitopöydän, joka ollut varastossa jne... Nyt pikku hiljaa kaikki alkaa olla valmista. Vauvalle kun saisin vielä sairaalakassin pakattua :)

Touhuamisen jälkeen alkoi jälleen painamaan kunnolla alapäähän ja, kun mentiin kauppaan niin mies jo kyseli, että pääsetkö varmasti omin avuin kassalle asti :D Alakertaan siis painaa selkeästi nyt vauvan pää kunnolla ja aiheuttaa kunnon juilimista välillä! Piti todellakin kävellä kuin ankka vaikka tähän asti oon pystynyt kävelemään ihan normaalisti ilman kummempia vaappumisia.... Myös häntäluuhun päin tuntuu painetta eli selvästi nyt laskeutumista tapahtunut. Huomenna onkin neuvola, jonka jälkeen luultavasti enemmän tietoa vauvan "sijainnista".

syksyinen ja kyytiläinen 37+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Ja Nallulle tsemppiä tulevaan sektioon, ei se niin paha ole miltä tuntuu. 2 lasta alakautta synnyttäneenä ja yhden sektiolla, niin en pidä eroa juuri minään. Toipuminen vaihtelee tietysti yksilöittäin. Mutta hyvin se leikkaus menee, usko pois! Ja vauvankin voit saada rinnalle nopeammin kuin uskotkaan! Ja mies hoitaa sitä sen aikaa hyvin ja hellästi :hug:

Itse on TODELLA väsynyt ja lähdenkin tästä nukkumaan.
Meillä oli vauvalla ensin yö ja päivä sekaisin, pääsin jok yö nukkumaan klo 4-5 ja isommat herätti klo 7. Nyt on sitten pahat masuvaivat palanneet, niitä oli jo sairaalassa mutta oli välillä helpompaa. Tänään vauva ei ole nukkunut yhtään, vaan itkenyt koko päivän mahaa. Olen yrittänyt hoitaa isommat lapset samalla kun vauva on sylissä ja itkee...
Mies on raksalla ja kaikki kaatuu mun päälle. Nyt ottaa koville.
 
Heipsan!
Olen ihan irtautunut koko kaksplussasta (itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kun olen kirjautunut sisään tuon uudistuksen jälkeen), mutta ajattelin silti tulla jakamaan iloni teidän kanssa! :)

Eli meille syntyi täydellinen mutruhuulinen neitonen viime perjantaina 8.10. rv 40+1. Tytön paino oli 3464g ja pituus 51cm. Kaikki meni meillä oikein hyvin ja kotiuduimme maanantaina. Nyt vain eletään ja ihmetellään uuttaa perheenjäsentä!

Paljon voimia kaikille masukkaille viimemetreille ja onnittelut vauvan saaneille! :D
 
onnittelut kaikille vauvansa saaneille!:flower:

täällä edelleen yhdessä kasassa, hermot piukilla ja kaiken maailman "tuntemuksia" kokeneena. supistuksia tulee pitkin päivää mutta eipä nuo ole tiuhentuneet ja koventuneet. yötä vasten aattelin ottaa panadolia, josko sais paremmin nukuttuakin.
esikoinen on mummolassa hoidossa, sinänsä ihan rentouttavaa ollut olla miehen kanssa ilta kaksin, mutta ikävä jo vähän painaa :heart: taitaa jopa toista kertaa olla poika poissa kotoa :)

soittelin tänään kätilöopistolle yliaikaiskontrolliaikaa (vaikka olisin kai saanut soitella vasta huomenna) ja sainkin sen jo huomisaamulle, kuulemma torstai ja perjantai olivat ihan täynnä. tuun sit huomenna kertoilemaan mitä infoa sieltä saan :eek:
täti puhelimessa sanoi että pitää myös varautua siihen että alkavat käynnistelemään, mutta enpä usko mun tilanteessa tuohon. esikoinenkin käynnistettiin 42+1 joten uskon että varmaan ens viikon maanantaina vasta laittavat tapahtumaan jos nyt sitä ennen ei tämä lähde itsestään tulemaan ulos.
aikamoisen masentunut fiilis on omasta kropasta kun ei osaa puskee tätäkään lasta itekseen pihalle... no, näillä eväillä mennään mitä on annettu... :|

noonie+plikka 41+3
 
Heippa ja onnea vauvaantuneille! :) Eipä täällä mihinkään synnyttämään päästy! -.- Kipeitä suppareita tulee ja yritän niiden aikana touhuta mahdollisimman paljon mutta eipä ne ole siitä yltyneet.. Luulin jo silloin sunnuntaina että pääsisin lähtemään mutta ei :/ No, huomenna taas neuvola. Lupailin kyllä viime neuvolassa etten enää tule mutta näköjään olin väärässä :D Vauva painaa todella alas, se on hyvä mutta oon niin kärsimätön! Haluan jo synnyttämään. Pari kaveriakin sai tällä viikolla vauvan että se ei ainakaan helpota mun oloa yhtään. Odotellaan...

Ankkamuki 40+0 (vartin päästä) :D
 
Onnea, onnea uusille vauvoille:heart:

Kaikilla tuntuu olevan päällä jos jonkinlaisten tuntemusten kyttääminen, varmaan johtuu viikoista;)

Tää kävi sairaalassa näytillä sunnuntaina ja ottivat tarkkailuun yön ajaksi.
Pojilla oli treenejä ja pelejä sillon päivällä ja jossain vaiheessa rupes tuntumaan aika voimakasta painon tunnetta peffassa. Suppareitakin tunsin, mutten mitenkään kipeitä.
Viimesessä pelissä aloin kiinnittää siihen painon tunteeseen huomioo, et se voimistui aina hetkeksi aikaa ja oli tosi tukala olo (välillä ihan koplasin jalkovälii, et tuntuuko siellä jotain). Katoin huvikseni kellosta aikaa ja se pahin toistui noin 3-5 min välein.
Sit aattelin et soitan synnärille ja kysyn tosta, eihän sillä soitolla mitään häviä. Pyysivät tulemaan näytille ja ottivat sitten käyrää. Siihen piirtyi tasaseen supistuksia, ei mitään supervoimakkaita, kut ihan kunnon käytää tuli. Sisätutkimuksesta selvis, et oon vajaa 4 cm auki ja vauva tosi alhaalla. Tosi tosi tyrkyllä...
Ei halunnut päästää kotiin, koska jos yön aikana alkaa tapahtua jotain, niin saattais tulla sitten vauhdilla. Samalla sanoi, et koska viikot on jo noin hyvät, niin aikoi puhua aamulla lääkärille, josko voisi jotenkin vauhdittaa synnytystä. Lisäksi arvioi, et vauva olisi jo 3,8 kiloinen, et kokonsakin puolesta ihan valmis.. Lisäksi kielsi menemästä yksin vessaan mahdolliselle isolle hädälle yön aikana, koska ei tiiä miten toi tosta etenee..
Yön aikana supparit rauhottuivat ja harvenivat, mutta aamukäyrällä niitä tuli kuitenkin jonkin verran. Lääkäri sitten kävi kierrolla ja sanoi että ei tässä ainakaan synnytys oo käynnissä, ihan ennakoivia supistuksia nuo kaikki... ? Synnytyssupistukset ovat kuulema kipeitä.. Jooh, käsittääkseni ennakoivat eivät kuitenkaan avaa kohdunsuuta, mutta eipä siittä sitten enempää..
Lääkärin mielestä ei ollut edes syytä tutkia kohdunsuuta, kotiin vain odottamaan synnytyksen käynnistymistä. Sanoin siinä vaiheessa mun historiasta synnyttäjänä, et oon aina tarvinnut lisäapuja, kun omat supistukset ovat joko alkaneet hiipua tai olleet tehottomia, mut hän oli sitä mieltä, ettei kalvoja kanaata lähteä puhkomaan..Lisäksi kerroin pelkoni, et jos vauva ehtii kasvaa isoksi. Katteli papereita, et on arvioitu kuiteskin ihan normikokoista, kotiin vaan.. No mulle oikeestaan ihan sama, olin nukkunut tosi huonosti koko yön. En ollut ees kovin pettynyt...
Kätilö taas oli, hän palas huoneeseen irrottaa mua käyriltä ja sanoi että jos hän kuitenkin teksi sen sisätutkimuksen vähän kuin "salaa" ja pyöräyttelis samalla kalvoja kunnolla. No kohdunsuu oli samoissa kuin illalla ja otti aika imakasti se kaivelu..:stick: Käski kotiin siivoomaan ja sitten mielellään yhdyntää päälle.. Ja vannotti, et heti jos tunnen vähänkin kipeitä suppareita, niin välittömästi takaisin, ettei sit matkalle synny

Kotona käytiin tietty heti punkkaan ja sanoin miehelle, et paukutakin sit kunnolla.. Ei se mitään herkkua ollut.. Naurettiin sit niin hemmetisti, et toisen pää on ihan siinä hollilla, et millasethan mustelmat raasu sai.. No kahdesti häädetiin, sit nukuttiin päikkärit. Eilen sit siivosin koko talon..
Tulos.. supistelee ja aika useinkin, mut edelleenkään ei kipeästi. Eilisen päivän oli aaltomaisia menkkakipuiluja, mutta pientä mun oikeisiin menkkakipuihin verrattuna.. taisi tulla loputkin limatulpasta, sitä on tullut jo kaksi viikkoa sitten ekat klöntit.

Argh! mulla on alkanu pikkuhiljaa iskee pelko persauksiin, kun tää nyt etenee näin. Tietty kiva, kun ei satu.. Menis ees vedet! Ehkä tää on se latenssivaihe ja kohta rupee tuntumaan!!!:eek:

No joo, tällänen jännitysromaani tähän aamuun. Käyn neuvolassa nyt aamupäivällä ja ehkä saan jo lähetettä sinne yliaikaisseurantakäynnille. Sit viimestään selviää.

:wave:puskis ja onni 41+1:heart:
 
Onnea miraaz , lemission ja Bridget Jones vauvaantumisesta!:flower:

Lintuselle ja Nallulle tsemppiä sektioon! Ja muillekkin synnyttämään lähteville tsemppiä! Ihana kun täällä jakaannutaan tasaseen tahtiin, saa nähdä kuinka moni vielä tälläkin viikolla saa pienen syliinsä!

Bubbeli aika hassu et sulla sydänääniä seurattiin liian tasasuuden vuoksi, hyvä että kaikki kuitenkin oli hyvin! En mäkään tosta hirveesti stressiä ottanut kun itellä seurattiin tarkemmin noita sydänääniä, kun terkkakin oli vieras ja ekaa kertaa tapasin hänet, niin halus varmaan olla tosi varma kaikesta et uskalti lähettää kotiin.

Thyme kasvojen turvotuksesta...mustakin tuntuu et mun kasvot on aamusin turvonneemmat kun iltasin, tai siis on ne öisinkin turpeessa, kun joskus satun vessakäynnin yhteydessä katsomaan:D Muualla mulla ei oo turvotusta, paitsi tietty sormissa sellasta kai normaalia loppuraskauden turvotusta, kun ei sormukset mahdu. Mustakin tuntuu et kasvojen turvotus laskee päivän aikana. Toivottavasti enteilisi lähestyvästä synnytyksestä!

Onks kellään tietää et nouseeko verenpaineet synnytyksen lähestyessä? Mulla kun oli viime ja tälläviikolla pienoista nousua paineissa, ei siis mitään radikaalia, eikä raskausmyrkytykseen viittaavaa, mut nousua kuitenkin ennen niin tasaseen paineiden "riviin".

Tänään aattelin lähtee vähän kiertelee kirpparille, jos vaikka jotain kivaa tarttuis mukaan, ihan kun enää mitään tarviisiin, kun on kaappi täynnä vaavinvaatteita, mut jos vaikka kattelis jo vähän isompia kokoja:whistle:

Ankkamuki ootkohan seuraava vauvaantuva?;)

danuli + toppis 39+5
 
Danuli79, olen ymmärtänyt, että tosi monella nousee verenapaine hitusen, tai jopa ihan kunnolla, hiukan ennen synnytystä. Kyse ei siis aina ole raskausmyrkytyksestä. Minulla on noussut kotimittauksissa alapaine noin 15 yksiköä eli on siinä 75-80. Terkkari sanoi, että jos kotimittauksissa nousee tuonne 95 kulmille, niin sitten pitää tulla pissatestiin. Asia on silti niin, että äitiyspolilla ei olla kiinnostuneita alle 100 olevista alapaineista. Viime raskaudessa oli noista satasen alapaineistakin kokemusta. Tuo oma mittari on kyllä niin rauhoittava asia.
 
huomenia kanssasisaret !

Täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia siitä että synnytys ois lähelläkään...tänään ois neuvola ja sitten taas ens viikolla kai seuraava, muuta ei ole luvassa. lapset on lähdössä syysloman viettoon mummille ja ukille pe-ti joten pari lepopäivää luvassa, ois aika hyvä synytyä tuolloin niin ei tarvitsisi lastenhoitoakaan sen enempää järjestellä mutta alkaa mennä usko moiseen...

vauvan jo saaneille onnea, ja mukava lukea kun monelle jo lähtöä "lupailee" nuo tuntemukset....no, eteneehän se lokakuukin kokoajan.

Eilen siivouksen tiimellyksessä muuten istuin takkahuoneessa ja huomasin yks kaks et mulla on housut ihan märät alushousuja myöten...hyvä etten jo miehelle soittanu et VIIMEINKIN se ainakin etenee tää touhu...kunnes, huomasin et koira oli kantanu märän lattiarätin penkille, ja tämän rätin päällä minä sitten istuin ...:LOL: että ei tullut lähtöä ei...

nyt saatteleen lapsia koulutielle ja sitten hetkeksi vielä sänkyyn...

Neila rv 39+2
 
Tulin kertomaan kuulumisia tällekin puolelle. Tänään onkin laskettuaika ja päästään normaaliin kehitysseurantaan neuvolassa. Ovat olleet siellä hiukan hukassa, pitääkö jotain seurailuja tehdä...

Meidän poika pääsi kotiin tasan 7 viikon iässä, eli rv35+2. On todella kiltti ja rauhallinen. Öisin herää 2 kertaa syömään. Maha hiukan vaivaa, mutta siihen vaivaan käytetään Lactolusta.

Pirkkis ja Urho 2,5kk
 
Neila
Aika paha! Onneksi et sentään laitokselle vielä lähtenyt :LOL:

Nallu ja Lintunen-
Tsempitykset täältäkin sektioihin! Lintunen on muistaakseni perjantaina menossa :)

Lintunen
Juu, mulla on alatiesynnytyslupa vaikka vaavi onkin perätilassa.

danuli
Olen aika usein maannut tuolla käyrillä ja kuullut aiemmin, että muillekin on sanottu liian tasaisesta sykkeestä. En tiedä mihin tuo perustuu, että liian tasaiset ei ole hyvä.
Pitäisipä ihan googlettaa asia! Jäi mietityttämään.

Puskajussi
:LOL: "paukuta oikein kunnolla"
En mä voi muuta sanoa :D

(.)
Hirveä kipu tuolla alapäässä! Tuntuu, että luita vedellään erilleen ja vauva varmaan yrittää istua alapäästä läpi. Viikko sitten olin sormelle auki ja vauvan pylly tuntui jo tuolla. (Rivien välistä voinette päätellä, että pikkasen jo odottavalla tunnelmalla..)
No, kunhan saisi käveltyä kunnolla, niin olisin onnellinen. Nukkumisesta ja kääntymisestä en viitsi edes puhua enää ;D

Bubbeli 38+6
 

Yhteistyössä