~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Huomenta kaikille :)

Tuntuu ettei viikonloppua edes ollut kun meni niin nopeasti ohi :ashamed:

Ens viikolla ultra :heart:

Liikkeistä Mä tunsin joskus rv 19 esikoisesta liikkeet. Olin rakenne ultrassa ja se kysy sieltä et oonko tuntenu liikkeitä ja sanoin et en oo ihan varma ja kun se rupes ultraa niin tuntu oikein kunnon potku sillon ja täti kysy et tunsitko ton se oli potku :) Joo tunsin ihan selvästi ja tajusin et oon jo viikon tuntenu samanlaisia muljahduksia :) Alussa ne potkut olikin aivan ihania mutta lopussa rupesi toivomaan että potkis hieman vähemmän kun oli sellainen pieni energia pakkaus mahassa :) Mitä kyllä vieläkin todellakin on :) <3

Väsymys rupee kanssa helpottaa ihan selvästi :) :)

Nyt lumihommii :|

Pikku prinssi 10+2
 
kirjottelin pitkät tarinat mutta ne katos :( lyhyesti:
ultakuulumisia täällä odotellaan ultraan menijöiltä, ihanaa kun saa nähdä oman pienen.
sairaslomaa haettu 2 päivää pahimpaan väsymykseen ja huomenna ois neuvola...Onko keltään neuvolassa saatu kuulumaan sydänääniä rv 10+ ?

Neila rv 10 tasan.
 
Menhit täällä toinen liinailija. Pojan aikana jo kokeilin ja hurahdin. Kaapissa odottaa trikoinen, kudottu, rengasliinax2, sit tossa on kokeilussa manduca.

SE on huomenna meinaa ultra! APUA kun vähä jännittää nähdä pikkuinen.

Täällä on pikkumies nuhassa. ei toki huomaa muuten kuin että räkä valuu koko ajan. Muuten meno on vallaton.
Tänää luvassa pyykin pesua ja siivousta! Ja jännitystä huomiseen!

Mukavaa viikkoa kaikille kanssa odottajille ja jännittäjille!

auroora 12+4
 
No niin.. täällä saadaan munkin tilanteeseen nyt sit vihdoin selvyys!
Sain omalta lääkäriltä maksusitoumuksen yksityiselle medisonariin ultraan.
Ihan huippu lääkäri Leo Mäkäräinen vielä tekee sen =)
Tänään klo 14, joten alkaa olla jännät paikat..

Lauantain jälkeen ei oo tosiaan tullu vuotoo.. eilen oli kauheeta pahoinvointiakin mut tissit ei oo enää kipeet!!

Nii ja ku lauantaina kirjoittelin et POKSPOSK rv8 ni kyllähän se niin on et se on oikeesti jo 9 =)

minä ja pikkuvoice jännittyneenä 9+2
 
Täältä surulliset ultrakuulumiset. Vaavin sydän ei lyönyt, ei tehnyt kuperkeikkoja eikä mitään muutakaan. Sain lähetteen naistenpolille ja sieltä ilmeisesti sitten saan lääkkeet tyhjennykseen. Aika hiljaiseksi tämä vetää...

Mutta onnea kaikille teille jatkoon, toivottavasti saatte kaikki lokakuussa vauvanne syliinne! Teidän kanssa on ollut kiva höpöttää.

Lilein
 
Voi Lilein, järkyttävä uutinen! Voimahaleja surun jaksamiseen :hug:

Angel Hyvä että pääset tutkimuksiin asiantuntija luo

Liikkeistä Esikon kortissa on vko20 neuvolan kohdilla, että liikkeet tuntuis. Joteskin muistan, että se oli vko 18+, kun ekat lepatukset alkoivat.
Kakkosen kanssa tunsin ne vkolla 15+ ja tämän kuopuksen kanssa epäilin hitusen aiemmin, mutta varma olin vko 14+

Olikohan uudessa Vauvassa, että ensisynnyttäjän kohdun seinämät ovat niin kovat, että siksi ne ei aisti niin aikaisin liikkeitä. Lisäksi ei tiedä millasta se on..

Minäkin kävin tänään ultrassa kurkkaamassa pientä ihmettä kohdun uumenista. Nukkui ensin kätöset kasvojen edessä, mutta kun vaihdettiin kuvakulmaa vatsan päälle, niin kätilö sai hänet hereille. Alkoi sitten ihana jalkojen venyttely ja vilkuttelu.
Kaikki näytti hyvältä, nt 1,9 ja selkäranka hyvän mallinen ja ehjä, mikä huojensi mieltä tuon suuren sulkeutumishäiriöriskin takia. Aivot kohdillaan, vatsalaukku ja rakko ok ja toimivat.
Raskauden kesto oli ultran mukaan 12+2, mutta toistaseksi jäi tämä nykyinen voimaan.
Ainoa mikä pikkasen huolettaa, oli kohdunsuun päällä oleva istukka. Onneksi vain pikkasen alareunastaan, mikä todennäköisesti nousee kohdun kasvaessa siitä pois. Mutta voi aiheuttaa tuhruvuotoja, pahimmassa tapauksessa isompiakin. Mutta sitähän en edes mieti :kieh:

Kysyin kätilöltä dopplerista, hän sanoi että on ihan ok käyttää sitä. Sanoi, että huojentaa mieltä mutta lisäsi kuitenkin, että on ehkä turhaa ihan päivittäin kuunnella.

Jäin sitten miettimään sitä seeruminäytteenottoa, Istuttiin varmaan tunti kahvilla. Olin jo viisi vaille lähdössä, mutta kävin sittenkin. Katotaan josko avaan sitä kirjettä sitten..
Nyt odotan tervettä lasta, kaikki on varmasti hyvin. En vain halua huolehtia ja stressata turhia. Mutta kaikki otan vastaan, mitä annetaan. Rakkaudella :heart:

Lisäksi varattiin rakenneultra tuonne toukokuun puolen välin paikkeille.

Huomenna onkin sitten neuvola ja lääkärin vastaanotto

:wave: Puskajussi ja Onni 11+6 :heart:
 
Lilein, voi kurjuus ! Jaksamisia suureen suruunne =(

Huojentuneena saan kertoa että meillä ultrassa oli kaikki hyvin :heart:
2cm tyyppi siellä pötkötteli ja vähän jaksoi jalkojaan ojennella !
Laskettu aika siirtyi JOPA viikolla mitä olin kyllä suuresti epäillytkin!! ja laskettu aika nyt 28.10
tiputtelu vuotoon ei löytynyt mitään järkevää selitystä, kohdun limakalvot olivat ehyet ja täysin normaalit.
Kyl on Medisonaris muuten huippu palvelu ja hienot vehkeet millä ultrat tehään.
Leo Mäkäräinenhän on yks suomen huippu gynegologi ! Saatiin kaks ihanaa kuvaa muistoksi tirriäisestä =)

Nyt mä meen ansaituille päikkäreille, jos se unikin tulis !

Ihanaa, aurinkoista päivää teille kaikille !!

minä ja pikkuvoike 8+4
 
Lilein :hug: pahoittelut menetyksestä!
Kyllä tässä alkaa iteänikin pelottamaan tosi paljon ultraan meno,kun näin paljon on tässä ketjussa tapahtunut.

angel08 onnea sinulle ihanista ultrakuulumisista!

t 77 ja asukki 10+6
 
Lilein, ei voi olla totta... Oon tosi surullinen teidän puolesta. Voimia koko perheelle. Ei edes riitä sanat enää. Enkeleitä ja halaus! Saanko kuitenkin laittaa sut etusivun muistolistalle?

Tuli niin suru puseroon et en jaksa nyt sanoa muuta omasta ultrastani kuin että viikot vastasi sellasia et tänään olis 12+0 ja LA siirtyi pari päivää eteenpäin ja on nyt 4.10. Kaikki kunnossa (aivot, sydän, selkäranka, seulat) ja vilkas kaveri oli masussa. Kuvia laitan myöhemmin kerhoon.

mama-L 12+0 :heart:
 
Voi ei, taas lisää suru-uutisia. :'( Hirmu iso :hug: Iisaon ja Lilein. Voimia kovasti!

Tuntuu kyllä nyt pahalta alkaa omia juttuja hehkuttelemaan. :ashamed: Kävin tänään neuvolalääkärillä ja kuunneltiin sydänäänet. Siellä se pikkunen sydän jumputti hirmusta tahtia. :heart: Oli se semmonen tunne, et sydän meinas pakahtua. Eli jotakin siellä masussa sitte elelee kuitenki ja perjantaina sitten nähdään se ultrassa. :) Muutenki kaikki vaikutti olevan ok. Ainut et verenpaineet on mullaki koholla ja niitä pitää nyt alkaa seuraamaan ja käymään vähä tiheämmin neuvolassa kontrollissa. Pitää nyt yrittää ottaa vähä rauhallisemmin, ku meinas eilen tanssitunnilla vähä huimailla ja loppuillan oliki sitte kamala päänsärky taas. :/ Mut nyt jotenkin oon vaan niin onnellinen niistä sydänäänistä, etten jaksa mitään murehtia. :)

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti tulee mukavia ultrakuulumisia! :)

HayLina ja Hippu 11+5 :heart:
 
Voi Lilein! Otan tosi paljon osaa, voimia tulevaan! Oli varmaan aika yllätys, kun pari viikkoo sitten kaveri oli vielä hyvissä voimissa... :(

angel08, ihanaa, että kaikki oli vuodosta huolimatta hyvin!

Meillä olis huomenna np-ultra ja totuuden hetki. Nyt kyllä vähän jännittää, miten meidän käy. On näitä huonoja uutisia meidän pinoon jo paljon tullutkin... Peukut pystyyn, että elävä kaveri mahassa olisi! :)

Kyllä mä mietin, että sitkeä pitää mahakaverin olla, jos kestää mun tätä työtä seuraavat pari viikkoo. On kyllä sellanen luokka opetettavana, että joutuu jatkuvasti ääntä korottamaan ja verenpaineet koholla oppilaita ohjaamaan. Mä oon oikeesti tavattoman kärsivällinen ja rauhallinen, mut nyt meinaa välillä keittää. :) Mukavia ne oppilaat on, mutta siinä iässä, et joka asiasta pitää häly nostaa ja kaikkeen jotain ääneen kommentoida ja ohjeita ei malteta kuunnella. HUH! Välillä pitää ihan tietosesti vaan vetää henkee ja yrittää pitää edes itsensä kasassa, vaikka hommat muuten meinaa karata käsistä. ...Niin, että toivottavasti maha-asukki ei mun mielentiloja pahakseen pane. :D


Huomenna tulen kertomaan miten meidän kävi... siis huomiseen! :wave:

Tatara, rv 12+2
 
Kaikki hyvin! Turvotusta vaivaset 1,3mm ja siellä se imi peukkua...
Hän olikin oikein kovasti kasvanut! Koko mitta jo yli 10cm!
Nyt kysynkin teiltä, että saanko jäädä pinoon...?? :ashamed:
Laskettuaika onkin jo 23.9.!!!
Tahtoisin jäädä, koska lääkäri kertoi ensikertalaisten synnyttävän keskimääräsesti myöhemmin, eli menis kuitenki melkeen sinne lokakuulle ehkäpä...

Syvimmät osanotot taas pinosta poistujille, näitä uutisia ei ole koskaan kiva lukea :(

Lara- ja Nuna rv13+4 :heart:

 
Tietty saat Lara- jäädä, ei me täällä niuhoteta. Vaihdan kuiteskin sunkin LA:n listalle, tuleepa joku siitä sit natisemaan tai ei :LOL: Tai jos joku on eri mieltä niin äänestetään sit vaikka mut enpä oikein usko ku oot alusta asti täällä kirjotellu. =)

 
Kiitos kaunis teille kaikille kauniista sanoista!

Mama-L: Juu saa laittaa, muistan kuitenkin tän ketjun vielä kauan.

Tasan viikko sitten oli vielä sikiö hengissä, silloin siis sydänäänet kuuluivat. Olivat kuitenkin 140, et olikohan jo silloin hiipumaan päin... tiedä sitä sitten.


On tällä hetkellä suoraan sanottuna p..ska tunnelma. Ja tulihan tuo vähän pommina. Mulla ilmeisesti joka toinen raskaus päättyy tähän surullisempaan vaihtoehtoon.

Positiiviselta kantilta: mutta mulla on sentään kaksi tervettä lasta ja kaikille ei suoda sitäkään, joten saan heistä kyllä voimia että pääsen yli tästä. Tuo tyhjennys vähän jännittää, mutta toivon että pärjättäis tuolla lääkkeellisellä kun mua pelottaa nukutus paljon.

Tuun sitten lokakuussa onnittelemaan teitä kaikkia =) Ja ehkä mäkin sitten joskus vielä sen kolmannen saan...

Lilein
 
Voi ei, eivätkö nämä ikävät uutiset lopu ollenkaan? Syvät pahoittelut Lileinille!

Oma tilanne tietenkin mietityttää yhä enemmän, ultra vasta ensi viikon keskiviikkona. Onkohan se yleistäkin, että raskaus menee kesken mutta ei tule kipuja tai vuotoa? Mulla ällö olo on vähenemään päin, mutta toivon, ettei ole huono merkki.

Cleopatra 10+6
 

Yhteistyössä