~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Hyp hyp uuteen pinoon, kiitos Mama-L =)

Oikein paljon onnea Heikulle! :heart: Onneksi vauva on ollut jo ihan hyvän kokoinen.

Mä oon nyt saikulla kipeän selän vuoksi viikon. Odottelen tässä et soitan töihin kohta, sitten aamuteelle ja keveiden kotiaskareiden kimppuun (lähinnä vauvan kaapin järjestely, imuroinnin jätän suosiolla miehelle...). Saikun jälkeen oonkin töissä enää 1,5 vk ja sit äitiysloma.

Nappula-10 soita ihmeessa päätöksen perään! Mä soitin kans niin siinä vaiheessa tuli ilmi ettei hakemus ollut vielä edes käsittelyssä (edes pakkauksen osalta, jonka osalta kela voi tehdä päätöksen heti kun paperit tulee sisään) ja että mun tarvitsi täydentää hakemusta (olin jättänyt jotain täyttämättä vahingossa). Unohdin ton hakemuksen täydentämisenkin yli viikoksi mutta silti sieltä ei missään vaiheessa tullut esim kirjallista täydennyspyyntöä.

Miltäs Lara-:sta tuntuu, onko vauva tulossa pian? Monesti oon kuullu että lopulta ne ennenaikaisella synnytyksellä säikäytelleet menee sitten yliajalle :D

MinkuK ja Möttönen 32+4
 
Paljon Onnea Heikulle ja koko perheelle!:flower:
Ja kiitos mama-L uudesta pinosta!

Täällä poika ja mies kuumeessa ja ittellä jatkuva väsynys ja päänsärky. Ja alkaa ärsyttämään kun ei äitipolilta kuulu aikaa sinne synnytystapa-arvioon:headwall:

En viitti enempää nyt kirjotella ku ärsyttää vaan kaikki. Palailen paremmalla tuulella...

Nipsuliina ja Sindi 35+3
 
huomenta ja onnittelut Heikulle täältäkin!!:flower: kävin kanssa katsomassa oisko ollut mitään lähdön merkkejä mut eipä kai muuta kuin se flunssa :)

itellä vähän huono aamu taas.huomaan että jos meen pojan kanssa aamupäiväks pihalle niin oon ihan raato illan, ja nyt päätin sit että tänään ollaan sisällä vaikka sit hyppis mun päällä, kun iltapäivällä pitäis kaupoille lähteä. ja päätä särkee jostain syystä taas.höh.

bumgeniuksia hehkutan minäkin! meillä on jotkut 4-5:t bg:t just ne yhdenkoon taskuvaipat missä tulee imut mukana. ne oli ihan ykköset tuonne kevääseen asti pojallamme, kunnes rupes ne tarrat menemään käppyrälle ja sit poika hoksas etät nehän saa tosi iisisti auki myös vaatteet päällä... nyt sit oottelee tuolla tätä toista käyttäjää. Muita hyviä merkkejä meillä on olleet Thirsties (sisävaippa sekä aio), Monkeydoodlez-tasku,Fuzzi Bunz-yhdenkoon,Ronja&Roope, Swaddlebees..nyt muutaman ainaskin mainitakseni. Myös jotkut äitien itsetekemät vaipat mitä oon ostanut on osoittautuneet hyväksi.
Noi yhdenkoon vaipat on tosi hyviä,menee pitkään ja niissä säästää kun ei tarvii koko ajan olla ostelemassa uutta kokoa. Meillä pienempänä tarralla kiinnitetyt vaipat oli mukavia mutta nyt on lähes poikkeuksetta oltava nepparilliset, muuten ne on auki koko ajan ;)
 
Heikulle onnittelut! :flower: Ihanaa,vauvoja alkaa tulee :heart:

Tatara Meinaako ne koittaa kääntää vauvaa? Meidän pötkö on kans taas tällä hetkellä aika varmasti poikittain tai perätilassa kun potkut tuntuu niin tuolla alhaalla : / Mä en tajuu miks se ei asetu ollenkaan.. Mun kaveri oottaa ekaa lastaan nyt ja vauva on perätilassa ja ovat TYKSissä kyl sitä mieltä että synnyttäis alakautta kun lantio on "tilava". Ite jotenkin "kammoksun" tuota perätilavauvan synnyttämistä vaikka ensisynnyttäjä en olekaan. Noh,luottavaisin mielin kumminkin loppua kohti! :)
Nappula Sä oot luultavasti menos kääntöyritykseen..Oliks sulla jo kokoarvio vauvasta?? Mä olisin kans kiinnostunut kuulemaan kääntöyrityksestä..Toivotaan että vauvelimme tajuis heittää itsensä ympäri lähiviikkoina :whistle:

Tänne ei kummempaa.Vauva liikkuu/myllää vielä aktiivisesti.Maanantaina ois taas neuvola.Ostin eilen vaippapaketin ja pari purkkia korviketta.Pikkusälä rupee kohta olee hankittuna.Kaappi tarvis vielä siivota ja järjestää mut en saa aikaseksi..Pinniksenkin vois pedata.Ajatus on kumminkin että kyllä tässä on vielä niin pal aikaa että kyl sen ehtii. Mut ikkunat sain kaikki pestyä,jess :rolleyes:

Nyt puuhastelemaan jotakin kun typykin on päikyssä :wave:

MUKSU ja pötkö 35+4
 
Heikulle oikein paljon onnea pikkuisesta! :flower:

Täällä tuli nuo kelan päätökset kyllä tosi nopeasti, pakkaus on ollut jo jonkun aikaa kotona samoin tuo raha päätös tuli viime viikolla (kesti kun piti yksi lisäselvitys tehdä).

Ihanaa kun on taas ollut 2 vapaa päivää, huomenna siis taas töihin. Ei kyllä huvittaisi yhtään! :|

Kestovaippoja on täällä aika iso pino monenlaisia kaapissa, katsotaan mitkä niistä sitten osoittautuvat hyviksi. Ihan harsoilla olen kyllä ajatellut aloitella ja sitten niillä imse vimsen flanelleilla, mitä esim viime vuoden äippä paketissa oli. Säästän nuo yhden koon vaipat sitten vähän isommalle. Niin ei jää nuo pikku vaipat käyttämättä. Mutta tämä on tosiaan vain suunnitelma jos jostain syytä ei tunnu mun hommalta niin enpä aio hirveitä tunnon tuskia ottaa kertsien käytöistä.

ON, vauva myllää aika paljon, tosin huomaan että työpäivien jälkeen liikkeet on paljon vähäisemmät. Kun itsekin on niin väsynyt. Ensi viikolla olisi neuvola ja sen jälkeen siirrytäänkin viikottaisiin käynteihin. Onko kellään muulla sellaista "ongelmaa" että ei oikein mene ajatuksen yhteen tuon neuvola tädin kanssa? :ashamed:
Meillä tuo täti on niin kauhean kiinnostunut esim siitä miten parisuhde on muuttunut ja onko raskaana oleminen nyt vastannut sitä mitä olen ajatellut yms yms. Enkä minä osaa tuollaisiin vastata ,sitten se jää tuijottamaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa kuin odottaisi että sanoisin vielä jotain. Todella ärsyttävää! ja kun tämä sama juttu käydään melkeen joka kerta, luulisi että voisi sen verran tulkita ihmistä että kaikki eivät ehkä halua puhua samoista asioista...

Siinäpä taas vuodatusta..

R ja pyöriäinen 31+2
 
Jihuu, ONNEA HEIKKU!! Ja koko perhe tietenkin myös!! :flower:

Avee ja danuli79: Olen soittanut tuohon KELAn numeroon parhaimpana päivänä kuuden tunnin ajan ja jonottanut oikeasti siellä niin paljon, että tulee tatusti 100e puhelinlasku. Enkä pääse linjoille. ÄRSYTTÄVÄÄ! Olen myös käynyt katsomassa KELAn sivuilla oman asiani käsittelyä koskevia tietoja, siellä lukee vain että hakemus saapunut heinäkuussa ja ei päätöstä. Ja päivittäin yritän soittaa sen sata kertaa. Mulla on NIIN hermo loppu!! Ja kun tosiaan alusta asti olen asioinut viraston tiskillä, että saisin paperit kerralla kuntoon kun ne työntekijän kanssa läpi käydään. No, kolme kertaa jouduin lopulta käymään, kun aina tuli kotiin lappu että selvitä lisää. En voi tajuta miten tollasta porukkaa voi olla töissä!! Ja nyt kun vielä tuo pakkauskin viivästyy ja päätöstä ei kuulu, niin kyllä on intressit ihan nollassa sen firman suhteen. :mad::mad::headwall:

Bubbeli ja Muksu1: Käyrän mukaan arvioivat vauvasta yli 4kg mötikkää. Sen tarkempaa painoarviota en ole saanut. TAYSissa kyllä sitten ilmeisesti ultraavat kunnolla ja tekevät nuo tarkat arviot painosta ja lasketusta ajastakin vielä. Kyllä se vahvasti täälläkin sektiolta vaikuttaa. Kuitenkin kyseessä ensimmäinen raskaus, vaavi täysin jalat edellä ja kokoa noin paljon. No, eipä siinä mitään leikkaus käy kyllä mulle ihan ok. Ja saisivat leikata vaikka jo 37-38 viikolla ettei tulisi niin isoa vauvaa. Neuvolassa kyllä epäilivät, että enää onnistuisi tämän kokoista kääntää mahassa. No, siitä kuulen lisää maanantaina, kun on neuvolaan meno.

Eikö kukaan ole ollut kääntöyrityksessä aiemmin? Meitä kiinnostuneita on ilmeisesti enemmänkin täällä. Olisi kiva kuulla siitä kokemuksena ja että onnistuiko ja millä viikolla käännettiin/ yritettiin. Neuvolassa sanoivat, että voi olla niin kivuliasta yrittää isoa lasta ympäri, ettei ehkä siksi yritetä tai yritys keskeytetään. Jännittää kyllä vähän, miten tässä itselle käy. :p

Ihana syysilma täällä Tampereella, jospa pienelle kävelylenkille tukivyön kanssa yrittäisin kyetä!

Nappula-10 33+6
 
Mulla kans vauva sitkeesti perätilassa/viistossa ja isokokoista odotetaan. Mulle neuvolassa sanottiin et jos synnytystapa-arviossa on edelleen perätilassa niin tulee suunniteltu sektio. Lohjalla ei siis edes ilmeisesti yritetä vauvaa kääntää. Mikä sopii kyllä mulle, olen aikasta epäileväinen tuon toimenpiteen suhteen. Ja sektio ois sit ilmeisesti viikolla 38-39. Mutta siis tarkempaa tietoa saan sit synnytystapa-arviossa, kunhan sinne nyt saisin sen ajan... Maanntaina meinaan soittaa ja kysyä jos ei aikaa sitä ennen tule. Lähetteen laitto joku harjottelija neuvolasta, joten olen vähän miettinyt et jos ei olekaan menny ihan oiken perille. Tai sit oon vaan todella malttamaton:LOL:

Poika nukahti ja taidan itekin kömpiä peiton alle ottamaan nokoset :)

Nipsuliina ja Sindi 35+3
 
Onnea Heikulle!:flower:

Taas pikana, meilläpäin on lastentarvike kaupassa tarjouksessa lampöussi merkkinä eisärchen, tai jotain sinnepäin näkyy niin huonosti teksti lehdessä, tuommonen jääkarhu logo. Niin tietääkö/onko kokemusta meneekö se ihan pienellä vauvalla? Kun ei viitsis ostaa kantokoppaa, kun on jo yksi kova mutta se ei ihan mahdu toisiin vaunuihin.

-T
 
ONNEA heikku pikkusesta tytöstä!!! :flower:

MUKSU1 Tuo mun neuvolalääkäri ei puhunu eilen mitään kääntämisestä, vain suunnitellusta sektiosta. Pari viikkoo sitten neuvolan terveydenhoitaja tosin sano, et sit KYS:ssä ne kattoo ultralla onko tarpeeksi lapsivettä ja onko vauva jo laskeutunut/kiinnittynyt, että voidaanko kääntöyritystä edes tehdä. Mulla ei oo mitään faktatietoa ulkokäännöksestä, mut silti mulla on siitä vähän negatiiviset ajatukset. Miehen veljen vaimolla oli sama tilanne ja hänen neuvolassa ei oltu suositeltu ulkokäännöstä mm. napanuoran kiertymisen vuoksi. Olivat sit KYS:ssä päätyneet suoraan suunniteltuun sektioon. Olishan se ihana, jos pääsis raivotarjonnassa olevaa vauvaa synnyttämään alakautta, mutta en mä haluais mitään riskiä ottaa sen käännöksenkään kanssa... Ulkokäännöksestä kokemuksia siis kaipaisin minäkin!!! Just muuten KYS:stä soittivat, et mulle on varattu aika 6.9 tarkempaan synnytysarviointiin...

ryöminkäinen, tollasella neuvolantädillä on varmaan ärsyttävä käydä! Koko ajan pitäs hirmu syvällisiä miettiä ja jakaa sen kaa... Huh! Mut se sentäs on kiinnostunut muustakin, kun vaan rutiininomasesti ottamaan pakolliset mitat. ...Tuli tuosta hiljaisista hetkistä ja tuijotuksesta mieleen oma opiskeluihini liittyvä harjottelu, jossa pidin henkilökohtaisia ohjauksia yläkoululaisille oppilaille. Usein oppilaan puheenvuoron jälkeen kävi niin, etten heti jatkanutkaan juttua, vaan tuli pieni hiljainen hetki. Kerran mua rupes huvittamaan yks poika, joka katto mua niin kysyvästi kulmakarvojaan nostaen. Näki pojan naamasta, et se mietti, et "niiiiin... onkohan tuolla kaikki kotona?" :LOL: Sunkin kannattas varmaan vaan tuojottaa takas neuvolantätiä oikein kysyvästi, niin josko tuo tajuis lopettaa turhat utelut. :)


Jeppis, ei kun opiskelujen pariin siis...

Tatara ja tirriäinen 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mama-L uudesta pinosta ja Heikulle paljon onnea pikku prinsessasta.

Täällä vointi ihan hyvä ellei lasketa mukaan inhottavaa ummetusta mihin luultavsti apteekista haen tänään apua ellei muulla helpota. Täällä alkais siivoukset kohta ja huominen päivä menee leipoessa kun lauantaina on meidän pikku neidin 2.v synttärit vaikka virallisesti täyttää huomenna 2.v. Supistelu ilmaantuu päivittäin ja aina tuntuu vaan kipeempiä olevan no onneks ens viikolla vikä lääkäri tarkastus niin siellä siten selvinee enemmän kohdunsuun tilanteesta.

Tiukuliina ja tinttaralla 32+6
 
Miltäs Lara-:sta tuntuu, onko vauva tulossa pian? Monesti oon kuullu että lopulta ne ennenaikaisella synnytyksellä säikäytelleet menee sitten yliajalle :D
Mä olen kuullu samaa :) Mä veikkaan että ei mene ainakaa yli lasketunajan... Mutta se on vaan veikkaus ;) Eilen taas supsiteli ja tänään tuntuu, että kaveri painaa päätänsä tonne jonnekkin kovasti... Voi tulla sitten kun katsoo sen sopivaksi :heart:
 
Mäkin nyt kirjoitan ekaa kertaa näille uusille sivuille. Onpahan tämä taas unohtunut.. Onnea Heikulle ja koko perheelle!

Kävin eilen neuvolassa ja jäi vähän kökkö maku, kun oli olkapäitään kohautteleva sijainen. Oltiin jo oikean terkan kanssa puhuttu mm. kokoarvioon menosta yms., mut en sit jaksanu tälle edes puhua moisesta. Mulla vaan alkaa tulla, kun synnytys lähestyy, melkeinpä pakokauhu : / Varasi se sentään mulle ajan ens viikolla lääkärille noiden supisteluiden takia. Saikulla oon jo hetken ollut selän takia ja oon nyt sitten äippäloman alkuun saakka eli reilun viikon.

Mut siis Hb 124 (tosi hyvä mulle), rr 138/76, painon muutos/vko +100g (yhteensä nyt 3,9 kg), fundus 30, turvotus +, syke 130+ ja tarjonta rt.

Meillä esikoinen täyttää kans 2-v. reilun viikon päästä ja tuntuu, et mulla on nyt kaikki vauvajutut jäissä, kun en jaksa keskittyä kun noihin pippaloihin. Vauvan vaatteet oon pessy ja silittänyt, that's it! Edelleen puuttuu kaappi mihin ne laitan ja sit vasta pystyy tekemään kunnon inventaarion onks kaikkee tarpeeks. Meillä oli kuiteski aika paljon esikoisella lainassa niitä ihan pienimpiä ja nyt ei saada lainavaatteita. Hoitopöytä puuttuu, kantoliina puuttuu, kaikki pikkusälä siis esim. vaipat puuttuu. Tuttipulloja on mut varmaan ne tuttiosat heittelin esikoisen jäljiltä pois, joten niitä täytyy vielä hommata. Lisäks meillä on haaveena saada olohuoneen lattia uusittua ennen Tirpan syntymää. Se piti oikeestaan tehdä jo ennen esikoisen synttäreitä, mut budjetti kusi ja pahasti, joten eipä sitten pystynytkään.

Hituli ja Tirppa rv 33+3

muoks* Kiitos mama-L uudesta pinosta!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Heikulle! :)

täällä on alkanut nyt selkä kipuilemaan nukkuessa ja muutenkin olo on tuskainen, varsinkin kun käy lenkillä koirien kanssa.. Inhottavaa :(

Kelasta en ole saanut päätöksiä, odottelevat mun elokuun palkkatietoja ja uhkasivat kaikenlisäksi jättää mut kokonaan ilman äitiyspäivärahaa koska hakemus myöhästyi muutaman päivän. Saa nähdä miten käy, stressaa :(

Asuntokin pitäisi löytyä, mutta kun ei löydy. Naapurissa olis yks asunto tyhjillään mutta siitä on vuokrat maksettu joten eipä sille mitään voi. Olen pari kertaa siitä soittanut että mikäs tää juttu on mutta sopimukset on voimassa :( Plaah.

pitäisi alkaa siivoamaan ja järjestelemään vauvanvaatteita.

Kiitos uudesta pinosta muuten!

Mites muilla, jännittääkö synnytys? Mua jännittää ihan mielettömästi. Vesialtaaseen haluaisin pyytää kun helpottaa kuulemma kipuja. Kivut ovat juuri ne mitä pelkään :(

limee 35 + 4 :)
 
Kiitos mama-L uudesta pinosta!! =)

Heikku: Suuren suuret onnittelut pienen tyttövauvan johdosta!! :heart:

Mulla on ollut näille uusille sivuille kirjautumisongelmia, joten oon ihan tippunut kärryiltä missä täällä mennään, mutta selailen sitten ajan kanssa sivuja taaksepäin niin pääsen taas jyvälle =)
Oon ylläpidon kanssa sumplannut mun tunnuksien perään ja vihdoin he onnistuivat saamaan vian korjattua että pääsin kirjautumaan =)

Onko kukaan käynyt pelkopolilla?
Mulla on ensi ti aika ja olis kiva kuulla mitä siellä tapahtuu?

Nyt syömään ja lenkille..

Hoikkalori ja rusina 35+5
 
Torstaita mammat!

Paljon onnea Heikulle tytöstä!! :heart::flower:
Kiitos mama-L uudesta pinosta! :flower:

Peukut pystyyn, että perätilassa olevat vauvat vielä kääntyilisivät oikein päin. Itsekin pari viikkoa sitten panikoin, kun vauva oli perätilassa ja puhuin asiasta neuvolassa, jossa rauhoittelivat että vielä hyvin ehtii kääntyä. Ja kuinka ollakaan parin päivän päästä aamulla ihmettelin, kun potkut tulikin ylävatsaan, kaveri oli hoksannut kääntyä. =) Nyt on onneksi malttanut hyvin pysyä rt:ssa. Olen kuullut, että jotenkin ihmeesti ne vauvat isokokoisinakin löytää tilaa kääntymiseen ihan viime tipassakin. Joten toivossa on hyvä elää!

Nappulaminullakin tökki päätöksen saaminen milloin sairauskassan kuhnailun ja Kelan oman säätämisen vuoksi. Tuosta lapsiperheiden palvelunumerosta minäkin asioita muutaman kerran tiedustelin ja palvelu pelasi kyllä ihan hyvin. Jonottaakaan ei yleensä tarvinnut. En tiedä sitten missä vika. :O

Kestoilusta oli puhetta..täällä myös yksi, joka meinaa kokeilla ainakin osakestoilua. Olen hankkinut erilaisia käyttämättömiä harsoja ja kestovaippoja kirppareilta, huuto.netistä sekä nettikaupoista ja 2+mammojen suosiollisella avustuksella. =) Myös kestovaippayhdistyksen sivuilta Kestovaippayhdistys ry saa hyviä vinkkejä alkuun ja muilta kestoilijoilta kyselemällä. Alkuun ajattelin kokeilla harsoja ja sisävaippa+kuori-yhdistelmiä ja myöhemmin taskuvaippoja ja a-i-o-vaippoja. Saas nähdä kuinka käy.. :D Onneksi mieskin on innostunut aiheesta, joten ei sen puolesta tarvitse kotona taistella.

ON: Nyt olen ollut saikulla ja se jatkuukin onneksi äippälomaan asti, joka muuten alkaa 13.9.
Supistelut on pysyneet melko hyvin kurissa. Lähinnä ongelmana yöt, jolloin liitoskivut pitävät hereillä. Nyt vielä olen uudestaan flunssassa vaikka sen juuri sairastin.
Vauva masussa temmeltää onneksi entiseen malliin ellei enemmänkin, vaikka tilanpuute selvästi on jo havaittavissa. Ensi viikon tiistaina meillä on taas kontrolliultra vauvan painosta, ja toivon todella, että napanuora pelittäisi edelleen hyvin ja vauva kasvaisi tasaisesti.
Kaikki vauvan hankinnat meillä alkaa jo melkeinpä olla kasassa ja tällä viikolla sain sairaalakassin jo pakattua. :)

Mukavia syyspäiviä kaikille mammoille!

:snotty: Minkuli ja pikkuheppu 33+4
 
Kääntöyrityksestä, mä oon tästä ennenki maininnu, mut mulla oli tosiaan esikoine perätilassa pitkään, 37+0 oli varattu se kääntöyritys, ja tuollon vauvan painoarvio oli 3200g! Eli kyllä ne isojakin vauvaja yrittää kääntää, riippuu tiesti muista tekijöistä. Esim. onko vauva laskeutunu tai kiinnittyny. Mulla oli tosi ylhäällä, jollon on tiesti helpompi kääntää. Ja mulla on suht pitkä maha (oon 170cm), et sinällää vaikka vauva oli iso, tilaa oli kohatalaisesti, ja samoin lapsivettä normaalisti. Ja olihan sillä vauvalla tilaa kääntyä ku teki sen iteksee just edellisenä yönä enne kääntöyritystä. Ja sillon ku aamulla menin sinne ni kätilö meinas viel laittaa suorilta makaa sinne sängylle, mut onneks lääkäri ultras kuitenki todetaksee et raivotarjonnassa täällä ollaan. Mutta mä kans pidän peukkuja et teidän kaikkien lapsoset tajuis nyt kääntyä iteksee oikeinpäi, ettei tarttehe tuota miettiä. (Tiiän muute näitä tarinoita monta muutaki joissa vauva iteksee kääntyny vähä enne kääntöyritystä)

Mulla oli hassusti pari päivää välissä ettei paljoo supistellu, mut nyt ne on tullunna takas. Ei kipeitä oo kyllä, eli ei varmaan saa mitään aikaseks, ei ainenkaa viime raskaudessa saanu.

MissHappy rv 34+3
 
Heippulis kaikille!

Mun päänsäryt, turvotus ja punotus ovat onneks hävinneet syytä outoihin oireisiin ei löytyny verenpaineet ja virtsa ok. Mutta siis oireet hävinneet ja nyt voin tosi hyvin! Mulla oli joku viikko sitten laskimovaivoja ja liitoskipuja ,mut nyt on nekin helpottaneet. Oon lisänny liikuntaa ja kiinnittänyt enemmän huomiota mitä syön ja milloin ja olo on jopa parempikin kuin ennen raskautta! Toki selkä välillä vihottelee ja närästää sellasta pientä, mut muuten toivon hyvän voinnin jatkuvan aina h-hetkeen saakka!
Neuvola kuulumisia
Rv. 31+1
Hb 125 (mulle tosi hyvä)
Paineet 110/72
Paino -233g/vko. (yhteensä nyt +2,3kg)
Fundus 32cm.
Syke 135
Tarjonta rt

Ei sais vertailla muihin eikä orjallisesti tuijotella noita neuvolakortin käyriä ,mut toi fundus-mitta on mulla ollu aikas suuri koko ajan nyt jo 32cm vaikka viikkoja vasta 31... vähän hirvittää minkälainen möhkäle sieltä tulee. Eka ja toka ovat oleet 3,5kilosia eikä fmitat oo ollu lähelläkään nykyisiä mittoja, painoarvio tehdään kuulemma vasta viikolla 38 toivottavasti ei liian myöhään...Niin ja siis sokerirasitukses oon käyny ja hyvät arvot oli 4,7-7,4-5,6 eli ei pitäis kuitenkaan olla kysessä ns.sokerivauva.
Hankinnoista kaikkee pientä pitäis vielä hankkia kuten vaippoja niin kestoja kuin kertiksiäkin ja tutteja, harja jne. no onneks vaunut sain sentään tilattua ens viikolla pitäis saada Emmaljungan City crossit+ seisomalauta, rupee jo onneks toi hankinta-stressi jo helpottaa... pitäis kyl kasata pinnis ja järjestellä vaatteet kaappiin ja kyhätä(tai siis mies) hoitotaso ja tehä lista mitä mukaan sairaalaan ja tärkeät numerot kun en viitsi sairaalakassia pakata valmiiksi kun en aijo toivottavasti vain yhtä yötä varten ostaa hammastahnaa, hiusharjaa jne.
Niin siis pistin toivomuksen että jos minä ja vauva voidaan hyvin niin et päästäis kotiin mahdollisimman pian kun en viihdy sairaaloissa yhtään; stressaan enkä saa nukutuksi, neuvolatäti näytti ainakin vihreetävaloa ajatukselle.

Niin Heikulle kauheasti onnea!
Ja toivottavasti kaikkien jotka painiskelevat Kelan kanssa asiat järjestyy!

Yritän nyt vain nauttia hyvästä voinnista ja kerätä voimia niin synnytykseen kuin sen jälkeiseenki elämään! Mahdollisimman mukavaa loppuodotusta kaikille! =)

Ezziina ja RK 31+3
 
Tatara Täytyy varmaan kokeilla ens kerralla, tuota "onko sulla nyt kaikki kotona" tuijotusta :D ja siis tottahan se on että on kiva että on kiinnostunut, mutta jotenkin minusta tuntuu että kun ollaan molemmat suhteellisen nuoria (minä ja mieheni joka on siis aina mukana) Niin hän jotenkin pitää meitä tosi avuttomina ja tosiaan on työntämässä meitä kaikille parisuhde luennoille mitä vaan on. Ihan niin kuin automaattisesti meille tulisi joku kamala kriisi kun vauva syntyy emmekä osaisi itse siihen mitenkään puuttua..

Mutta joo, onneksi hän ei ole sitten enää lapsipuolella meidän neukku täti.
 
Onnea Heikku!!

Täällä takana neuvolakäynti ja siellä tuli taas todettua että poikittain tää kaveri vaan makaa. Huoh. Onneks ens viikolla on taas Taysin käynti noissa sokeriasioissa niin saadaan varmaan tehtyä jotain synnytystapa-arvioo samalla myös. Mulla kun on edellinen synnytys huonona muistissa, en kyllä lähde alakautta synnyttämään muuta kuin jos laps on raivotarjonnassa. Ei kerta kaikkiaan oon kanttia henkisesti mihinkään muihin juttuihin...

Muuten kaikki siis hyvin. Tosin tänään on mieltä painanut ystävä ja hänen jaksaminen. Ystävällä kolmekuinen lapsi ja miehellä ilmeisesti annettu leukemia-diagnoosi tällä viikolla. Pistää taas asioita perspektiiviin....

Ja viikkoja siis olis 34+2
 
Eilen toinen kaksospojista loukkasi kätensä hoidossa ollessaan. Käytiin kuvauttamassa, muttei ollut onneksi murtunut. Viime yön sitten toinen valvotti korvakipuilun vuoksi. Sitten tajusin tiputella noita puuduttavia korvatippoja ja otin viereen makuuhuoneeseen, jossa itse nyt yksi nukun. Äijät nukkuvat omassaan paitsi mitä nyt isoin käy minua välillä viihdyttämässä... Harvaksi sekin alkaa käymään kun vatsa on niin iso, että on jo melkoista akrobatiaa.

Toisaalta minua vähän huolettaa, kun vatsa ei viime viikkoina ole enää niin voimakkaasti kasvanut. Painokin on laskenut yli kilon. Kohta mennään taas SGA-diagnoosilla. Liian suuri kääntyy pieneksi. Tuttava kävi tänään kylässä nelikuisen vauvansa kanssa ja piti vatsaani pienenä.

Itse pähkäilen synnytystapa-ajatuksen kanssa. Sektion suunnitelmallisuus houkuttelee muttei taas huonompi kunto ja kivut sen jälkeen verrattuna alatiesynnytykseen. Meillä olis automatka 700 km:n päähän viikonloppuna. Kai vielä uskaltaa lähteä.

Onnittelut Heikulle vauvan johdosta ! Aika samankokoinen kuin isompi kaksosista eli 2705 g ja 47 cm.

Discovery 34+5
 
huomenia kaikille =) Täällä eilen liikkeiden vähyyden vuoksi käyty KYS:llä neuvolan päivystyslähetteellä ja koko iltahan siellä meni. Käyrälle piirty liikkeiden lisäksi säännöllisiä supistuksia joihin sitten lääkäri määräsi ringeriä tiputettavaksi nopeaan tahtiin pussillisen, tipalla suoisteusten väli sitten piteni reilusti ja kotiin lepäämään pääsin. Ennen lähtöä ne vielä ultras vauvan ja tutkivat kaiken tarkkaan, kohdunkaulakanavaa jäljellä reilustu mutta pehmennyt se jo oli, ja edelleen ulkosuu 1cm auki...koko arvioksi saatiin siis rv 33+3 2010gr ja vaikka sf mitta eilen olikin 35cm (koko ajan on yläkäyrien päällä menty) niin kohtalaisen siro vauva kuulema kumminkin tulossa. Nyt sitten kotona...rr hieman noussu ja painoakin tullut 1140gr/viikko (ja siis raskausmyrkytysepäilykin eilen oli ilmassa, kumminkaan sitä onneksi ei ollut, tätäkin seurataan) Hyviä vointeja kaikille, tämä menee nyt lepäämään (vaikka hommiakin tietty ois vaikka muille jakaa)

Neila rv 33+4
 
Mulla ei oo tullu kirjoteltua tänne nyt kyllä ollenkaan ku on nämä sivut muuttunu, mut lukemassa oon käyny teijän kuulumisia.

Heikulle isot onnittelut tyttärestä täälläkin puolella! :flower:

Mama-L:lle iso kiitos taas uudesta pinosta ja vaivannäöstä tämän suhteen muutenki! :)

Tässä vielä eiliset neuvolakuulumiset kopioituna suoraan fb:stä laiska kirjottaja kun oon. :ashamed:

Kaikki iha hyvin masussa. Verenpaineet oli taas koholla neuvolassa 137/91, mut kotimittauksessa ne on ollu iha hyvät nii ei tarvi olla huolissaan. Paino noussu taas kilon viikossa, mut siitäki vaan kommentoi että ku tuolleen tasasesti nousee nii ei tartte olla huolissaan. Turvotustaki kyllä löytyy, nii siinäki osa syy. Hb 134, pissa puhdas, sf 33cm, vauva rt, syke +145 ja liikkeet ++. :) Eilen saatiin anopin kans siivottua meidän uus kotiki ja voi olla et tälle viikonloppua muutetaanki, ku on aika hyvin saatu jo kaikki tavarat täällä entisessä kämpässäki pakattua. Ei malttais kyllä oottaa ees. :)

Voikaahan kaikki hyvin ja jaksamisia kovasti kaikkien vaivojen kanssa! ? Voi olla et en kauheasti kerkeä nyt viikonloppuna lukemaan jos muutetaan ja sitte uudessa kämpässä ei oo nettiä vielä, nii koittakaa pysyä yhtenä kappaleena kaikki! :)
HayLina+Hippu 35+2
 
Sain äsken puhelun polilta, kun terkkari laittoi lähetteen vaavin hiljaisuuden vuoksi. Aika on nyt sitten maanantaina, ja jos vielä liikkeet vähenee niin sitten päivystykseen. Taisi vaavi kuulla puhelun ja sen päätteeksi pyörahti ja potkaisi päälle, hyvä niin. Täällä siis vkl menee vahtiessa mahaasukasta muiden hommien siivellä.

-T
 

Yhteistyössä