~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Pirkkis, Jyväskylässä ei ole äitiyspolilla 4D-mahdollisuutta mutta se Krögerin Jaana ja Carl-Erik mikä olikaan niitä tekeepi siellä Terveystalolla. Minusta kyllä äitiyspolilla on niin hienot ne uudet laitteet ja selkeä kuva et en osaa edes 4Dtä kaivata. Esikoisesta käytiin siinä kun rakenneultraa ei vielä jkl kaupunki tarjonnut. Nyt ei mennä kun tuohon "ilmaiseen" :)

Täällähän haluaakin tosi moni tietää sukupuolen... Mä en oo olleskaan varma et maltetaan olla kysymättä vaikka tällä hetkellä onkin sellaset fiilikset... hmm. Neutraaleja vaatteitakin on tosi vähän kun esikoisesta tiedettiin et neiti tulee jo rv 24.

Supistelut on alkaneet täälläkin... Ensin oli vaan sellasta että seksin/orgasmin jälkeen välittömästi meni maha kivikovaksi. Ei sattunut yhtään. Mut nyt on varsinkin iltaisin muutamakin kipeähkö peräkkäin ja selällään ei kärsi olla enää yhtään... Öisin oon muutaman kerran herännyt kun supistaa. En tiiä tarttisko soittaa neuvolaan kun ei oo ihan vaan sitä kovettumista enää kyllä nuo... hmm.

Kahvia koneeseen,

mama-L <3 Salme-bebe 18+0 ! huuuii
 
Heipparallaa:)

Sukupuolesta:
Me ollaan tässä vielä kahen vaiheilla halutaanko etukäteen tietää, ite ehkä haluaisin pitää jännityksen loppuun asti mutta mies ainakin on utelias sen suhteen. Voi olla että itelläki kyllä uteliasuus voittaa. Toisaalta, sehän on vaan 50% varmaa mitä ne siellä sanoo ;)

Huomenna neuvola, kiva päästä taas kuunteleen pikkusen sydänääniä :heart:

Paljonko teillä muilla on tullu painoa lisää lähtöpainoon? En muista onko tästä ollu keskustelua? Itellä on lähtöpainoon tullu n.1,5kg.Ihan ok omasta mielestä, on kyllä tullu herkuteltuaki =D

Kohta koeajamaan "uutta" ( meille uutta ) autoa :)

Miraaz ja vaavi 15+5
 
Hellurei!

Vappuviikonloppu on takana ja arki koitti taas. Kivasti ihan alko tää päivä, kun yks ope soitti aamulla mua sairaslomansa sijaiseksi loppuviikoksi. Huomenna siis töihin. :)

Mun odotus jatkuu samaan malliin. Huomenna pitäis tulla ne sisätutkimuksen tulehdustestin tulokset. Onneks nyt ei oo niin usein enää supistellu, ehkä pari kertaa päivässä. Mama-L, mullakin ne supistukset tulee tosi herkästi selällään maatessa ja sohvallakin rennosti suorana istuskellessa. Mulle lääkäri sanoi, et sit jos supistukset rupee tulee sännöllisesti, varsinkin jos niihin liittyy kipua ja (veristä/rusehtavaa) vuotoa, niin pitää ottaa ehdottomasti yhteyttä lääkäriin, viikonloppunakin. Muuten se ei osannu sanoo, miten usein harjotussuppareita on ok olla. Mun mielestä kannattaa soittaa neuvolaan, jos mieltä vaivaa ja varsinkin jos supistukset alkaa olla kivuliaita tai jos niitä on usein. Osaavat siellä sanoa paremmin, onko mikäkin normaalia ja kannattaako mennä lisätutkimuksiin.

Sukupuolen kysymistä ei olla vielä päätetty. Mä luulen, että ei ehkä kysytä, koska tekee mieli säilyttää yllätys loppuun saakka. Voi kyllä käydä niin, et me yritetään tiirailla sitä kuvaruutua itse mahdollisimman tarkkaan ja arvailla, kumpikohan siellä masussa asustaa. :D


Tatara ja tirriäinen 18+2
 
Viisi viikkoa kesälomaan! Rankimmat viikot edessä: kokeiden korjausta, arvosanojen antamista yms. Olen siis Tataran tavoin opettaja, tosin aineenope sellainen.
Eipä ihmeempiä uutisia raskauden suhteen. Välillä mietin taas, onkohan matkalaiseni kunnossa, koska vielä en tunne mitään sellaista, mikä ei voisi olla normaalia mahan möyryämistä. Esikoisenkin kohdalla tunsin liikkeet myöhään, vasta rakenneultran jälkeen. Toivottavasti nyt tuntisin jotain jo aiemmin. Neuvola minulla on viikon päästä.
Toivottavasti Zeenalle kuuluisi parempaa. Itselläni on työterveydestä sellaisia kokemuksia, ettei sairaslomaa tipu, ellei suurin piirtein ole kuolemassa, joten en ihmettele, että omiakin työntekijöitä kohtaan on samaa asennetta. En vain ymmärrä tuollaista yhden ihmisen sairauslomien nostamista ajojahdin kohteeksi, kun kyse on sentään raskaudesta eikä mistään mahdollisista krapulapäivistä.

Aurinkoista odotusta kaikille!
Cleopatra 16+6
 
Kiitoksia uudesta pinosta mama-L :flower:

Tosiaankin, on vierähtänyt useampi viikko kun olen jaksanut kirjoitella. Lueskelemassa olen välissä pyörähtänyt, mutten ole ehtinyt/jaksanut raapustella kuulumisia. Onneksi karmee väsymys alkaa väistyä taka-alalle ja iltaisin jaksaa muutakin kuin nukkua sohvalla telkkari vieressä pauhaten :D

Lääkärineuvolassa kävin toissa viikolla, ja masuasukilla näytti olevan kaikki oikein hienosti. Hb oli kyllä laskenut 132sta 113sta, joten jouduin aloittaan obsidan kuurin, 2 tabl vuorokaudessa. Toivottavasti se siitä pikku hiljaa nousee.

HeyLina, mulla on myös rakenneultra vasta kesäkuun lopussa, enkä millään malttaisi odottaa. Välissä käy mielessä, että kävisimmekö yksityisellä ultrassa, mutta taitaa olla niin arvokasta, ettei raaskita.

ou nou, huippumallit on menossa.. Pitääpä lähteä katsomaan ja tulla illemmalla lueskelemaan tarkemmin teidän kirjoituksia.

ai niin, siitä facebook-ryhmästä piti kysymän. Kenelle laitan siitä yv:tä, kun haluaisin mukaan?

snowangel 15+6 (neuvolan mukaan tänään 16+0)
 
Hei kaikille!

Ilmoittauduin mukaan vasta 1.5. ja nyt ensimmäisen kerran kunnolla kirjoittelen.
Odotan tosiaan esikoista, LA 25.10. Sairaala OYS.

Viikkoja alkaa olla jo mukavasti ja olokin on kokoajan helpottumaan päin.
Viikosta 6 viikkoon 12-13 oli jatkuvaa etovaa oloa ja muutenkin olo aivan puhki-poikki.
Nyt alkaa taas elämä voittamaan ja ehkä viime viikon lomakin on tehnyt tehtävänsä, kun on saanut maata sohvalla viikon:)

Painon noususta puheenollen, kauhistelen omaa painon nousuani, 6 KG!
No olen suht hoikka luonnostaan, joten ei mulla ole painoa nytkään kuin melkein 59 kg, mutta ahistaa, jos se tätä menoa nousee niin painan varmaan synnyttämään mennessä 80 kg...heh. No jospa se tästä pikkuhiljaa tasaantuu, kun ei tartte ahmia ruokaa kahden tunnin välein, ettei okseta. Ahistaa vaan, että kun oon lukenut teidän keskustelua, että monella ei ole noussut juurikaan paino kuin muutaman kilon. Ja minä, kun vielä ajattelin joskus aiemmin, että en kyllä lihota itseäni raskauden aikana...hoh hoijaa...

Sukupuolen kysymisestä: aion ehdottomasti kysyä kesäkuun alun rakenneultrassa kumpi siellä oikein uiskentelee, tyttö vai poika. Mies on vähän eri mieltä asiasta, mutta taitaa minun uteliaisuus kuitenkin voittaa.

Parisuhteesta ja miesten osallistumisesta yleensäkin ootte keskustelleet. Meillä mies kyllä osallistuu tosi reippaasti kotitöihin ja on kyllä aina ennenkin osallistunut. Ainut mistä MIES on vähän narissut niin on koiran pissatus ja lenkkeilyttäminen. Minä oon aiemmin 90%:sti huolehtinut koiran ulkoiluttamisesta, mutta alkuraskauden huono olo ja väsymys verotti kyllä lenkkien määrää. Koiran hajukin teki jossain vaiheessa pahaa, että ihan sääliksi kävi tuota meidän pientä tessua, kun emäntä ei enää antanutkaan huomioita ja rapsutusta.
Vois toi mies kyllä olla vähän enemmän innostuneempi tästä raskaudesta kuin mitä nyt on. Jotenkin tuntuu, että se ajattelee, että eipä nyt hössötetä. Mutta miehetpä taitaa olla aina tuollaisia, että naiset vain hössöttää:/

Vaunuista oisin kysellyt (vähän ehkä aikaista joo). Minkälaiset ootte ajatelleet hommata? Minä olen vähän miettinyt Teutonian rattaita, värinä pelkkä musta. Aika kalliit ovat, mutta ajattelin että ois mahdollisimman hyvät, kun pitkiä vaunulenkkejä tulee tehtyä varmaan päivittäin koiran ulkoiluttamisen yhteydessä ja säilyis sitten seuraavillekin lapsille(?!), jos on kestävät rattaat. Onko parempia ehdotuksia vaunuiksi?

No niin minä en osaa kirjoittaa mitenkään lyhyesti ja ytimekkäästi, joten toivottavasti jaksatte lukea.

Hyviä maanantai-illan jatkoja!
Taidampa tästä mennä jääkaapin kautta sohvalle ja Täydellisten naisten pariin:)

Maj10 ja pikkuinen tasan 15!


 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Eipä oo tullu paljoa kirjoteltua kun ei oo ollu oikeen mitään kerrottavaa. Maha on kasvanut ja kovasti odottelen että sais heittää doplerin kaappiin pölyttyyn ja sais tuntee niitä ihania liikkeitä. Mutta josko sitä kohta...

Sukupuoli aiotaan ehdottomasti kysyä, vaikkakin luulen tietäväni asukkaan sukupuolen jo nyt :) Rakenneultra meilläkin tosin vasta kesäkuussa, että hetken saa vielä ootella.

Mukavaa viikkoa kaikille!
hömpiäinen 15+6
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Pikaisesti tuossa hiukan viestejä lukaisin taaksepäin. Tuntuu vaan että aika menee niin nopeasti ettei itse perässä pysy.
Työtahtikin kun on ollut koko ajan kova, niin ei ole oikein päässyt rauhoittumaan.

Meillä NP ultrassa kaikki oli hyvin.. onhan siitäkin jo aikaa 3vkoa.. LA tarkentui siellä vielä päivällä eli meillä LA olisi nyt 28.10. Eli loppupäässä tullaan :) mahdollisesti... Nyt on viikkoja kasassa 14+4 ja olen ollut hiukan ymmälläni supistusten takia. Tässä nyt viikon aikana tuntenut supistuksia varsinkin iltaisin. Esikoisesta oli myöskin aika aikaisin supistuksia, mutta ne alkoi vasta joskus vkon 20 paikkeilla - muistaakseni.. Tai olisiko aika kuultanut muistot. No, ensi maanantaina on neuvolalääkäri ja täytyy hänen kanssaa hiukan tunnustella tätä olotilaa tarkemmin.

Maha on kasvanut ihan hirmuisesti jo - ei pysty peittelemään ei.. kun en halua ihan pelkkiä kaapuja päälläni pitää :) ja toisaalta - miksi masua pitäisikään piilotella, työnantajatkin kun jo asiasta tietää.

Rattaista: Me oltiin ehkä hiukan hätäisiä :) mutta kun saimme ne hyvään hintaan ja juuri ne mitkä halusinkin niin ostettiin pois. Ostettiin Stockan hulliksilta ne Britaxit ja siihen kova kantokoppa. Turvaistuin vielä puuttuu, mutta sen ehtinee hankkia myöhemminkin ;)

Sukupuolen selvittämisestä.. joo kyllä minä ainakin meinaan kysyä sitä rakenneultrassa että näkyykö kumpi olisi tulossa - ja jos ei kerro tai ei selvästi näy niin sitten menemme 4D ultraan. Olen tiennyt sukupuolen tytöistänikin etukäteen, niin haluan tietää myös tämänkin etukäteen. Mieheni on hiukan vielä sen suhteen kahden vaiheilla.. lupasin kyllä että no jos minä saan tietää niin lupaan olla asiasta kyllä hiljaa :D

Mutta tämmöistä meille.. eteenpäin pikkuhiljaa ;)

Viuhti 14+4 / LA 28.10 / ja on Poikaolo

:flower:
 
Hej.. Ihanaa, uusi pino :) Kiitos Mama-L :flower:

Mitä hittoa, koko aamun oon hyräilly heräämisestä lähtien "..unelmien talvi-ihmemaa..." Jouluun on kuitenkin aikasta pitkä aika.. :xmas: Osasyynä voi olla kylläkin koiran repimä tyyny tuolla tarhassa, kaikki valkoiset sisukset nätisti siinä kopin ympärillä...

Eipä tänne ihmeitä, kävin eilen lainaamassa fyssalta tykivyön noihin orastaviin selkä- ja liitosvaivoihin ja niiden ehkäisyyn. Kyllä oli mukava pihallakin kyykkiä sen jälkeen.. Itseasiassa tuntuu, että välttyy virheasennoilta tuon kanssa.
Portaissa liikkuminen tulee olemaan hankalampaa kuulema sen kanssa, mikä ei tälläselle hissien vastustajalle oikeen kuulosta hyvältä. Mutta toisaalta, masukki ensin, kyl mä vielä kerkeen niitä rappusia hilipasta ylösalas

Sunnuntaina oli taas dopplerille käyttöä. Koko päivän oli niin hiljasta mahan suunnalla, että kerkesin ihan huolestua.
Lähettiin aamusta Hämeenlinnaa kohti, kun pojalla oli siellä tanssikilpailut. En tiiä, oliko sitten jännitystä vai mitä, mutta jossain vaiheessa rupesin miettii, ettei oo töytäisyn töytäisyä koko päivänä kuulunu. Iltapäivällä sitten paluumatkalla tökin mahaa joka suunnasta ja yritin herätellä. Kotona sitten illasta kaivoin vehkeet esiin ja kyllähän sieltä se syke kuului, oikein hyvin. Liikkumaan tämä alkoi vasta nukkumaan asettuessa ja sen jälkeen on ollu ihan normirokkailut päällä.
Kaipa toisella oli sokerikrapulat kaikesta siman ja munkkien paljoudesta..
:LOL:

Juoksemisesta vielä.. Oon ollu aiemmin aktiivinen lenkkeilijä, monta kertaa viikossa lyhyempää ja noin kerta viikkoon sellanen kympin reissu. Talviaikaan juoksen matolla ja mun juoksut loppu kuin seinään sen vuodon myötä. Reippaita kävelylenkkejä ja metsälenkkejä oon tehny ahkeraan. Tosin nyt kevään myötä oon tehny pikkusia kevyitä intervalleja kävelyn lomassa.
Noin mettälenkit tuntuvat käyvän ihan juoksusta, oon muutaman kerran ottanu sykemittarin mukaan ja aika hyvin sykkeet pyörii 130 kieppeillä. Tosi tehokasta rinteitä pitkin kiipeily ja risujen ja kantojen yli hyppely. Ja mitä pehmeämpi maato, sen parempi (ja mukavempi). Löysin muuten valtavati karpaloita lauantaisella reissulla ja herkuttelin sitten koirien kanssa, aika harvinaista näillä korkeuksilla..

Vielä viikko rakenneultraan.. Luulen, että ei voi olla kysymättä sukupuolta, mikäli sen vain pystyy näkemään. Toisaalta... Olisi oikeastaan tosi jännä kokea tuo yllätys sitten syntymässä, mistä Mama-l jo kirjoittelikin..
Täs vois kertoa hauskan asiaan liityvän jutun meiän keskimmäisen synnytyksestä.. Miehen kustannuksella :D
Oltiin saatu tietää rakenneultrassa sukupuoli lähes 100% tarkkuudella. Ja synnyttämäänkin mentäessä kätilö kyseli tiietäänkö, kumpi tulee ja kerrottiin että joo, poika.
No sittenkun siinä ponnistin pojan maailmaan vähän sen jälkeen kun vuorokausi vaihtui Jaakon päiväksi ja hänet nostettiin siihen rinnalle, niin kätilö sanoi, että "tässä teiän oma Jaakko, Onnea!" Mies siinä mun takana (olin vielä siinä hänen sylissä) hokee, että " kumpi se on, kumpi tuli..?" Ihan täpinöissään jännityksestä ja onnesta sekaisin. Kätilö ihmetteli siinä, että ettekös te tiennytkään..

Tänään muuten poksuu viikot :saint:

:wave: Puskajussi ja Onni 18+0 :heart:
 
Omaanapaa...

Eilen oli sit pitkin päivää sen verran napakoita supistuksia jo että tänään täytyy kyl soittaa neuvolaan... Pelkään jotain tulehdusta mikä aiheuttaa noita. Kohdun harjoittelu yms. on ihan ok ja tiedän miltä se tuntuu koska esikostakin alkoi aikaisin kovettumiset mutta tää ei oo nyt ihan samaa kaliiberia... Kipeysaste on sellaista että olen herännytkin yöllä, ja jos olen tekemässä jotain niin pitää ihan istahtaa ja hengähtää.

Uskon kyllä et ei ne mitään kummempia vielä aikaiseksi saa mut täytyy sulkea tuo tulehdus heti alkuunsa pois. Mulla on ollu aikoinaan virtsatientulehdukseen estolääkityskin eli mikään maailman 7 ihme ei olis jos taas kerran sit siitä vaivasta kärsisin; tosin oireettomana tällä kertaa.

Niin ja kun ne supistelut tulee ihan millon vaan, eikä vaan jos rasitan itseäni jotenkin...

Pelkään et tulee joku täys-nostelukielto ja seksikielto ja kaikki mahdolliset... :ashamed:

mama-L vähän huolissaan ja Bebe 18+1
 
^

Mulla ei ole ollut virtsatietulehduksen estolääkitystä mutta mulla oli niitä yhdessä vaiheessa joka välissä. Neuvolassa sanottiin ensimmäisellä kerralla, että on todennäköistä, että raskaanakin ko. vaivasta kärsii. Toivottavasti siltä kuitenkin välttyisi *koputtaa puuta*.

Tuntuuko teistä muuten seksi jotenkin erilaiselta? Mua se ei varsinaisesti satu mutta tuntuu, että jotain on "edessä" ja joskus tuntuu hieman ikävältä :/ . Muuten kyllä seksihalut ovat voimakkaat :whistle: .
 
Mähän kävin viime torstaina lapsivesipunktiossa ku veriseula hälyytti np-ultassa. Heräsin tuossa hetki sitten puheluun Taysista, kromosomeiltaan TERVE TYTTÖ asustelee mun masussa!!! <3 :) Olen niin onnellinen!!! Kysyin kätilöltä saman tien että onko sille hyviä vai huonoja uutisia, ja kun se sanoi että hyviä ni alko pillitys melkeen saman tien! Kaiken kruunas ku kysyin sukupuolen ja kuulin että salaa haaveilemani tyttö on tulossa... <3 vaikka tässä tilanteessa oli yks lysti kumpi tulee kunhan on TERVE!

Mutta aivan ihanaa! Tuhannesti onnea muillekin hyviä tuloksia saaneille! Niin ne hormonit voi näköjään näyttää ihan päin persettä, vaikka kaikki oiskin hyvin.. Riskiluvulla 1:85 siis mentiin punktioon, turvotusta ei ollu ku 0,6mm.

<3

Tare 15+4

ps. mama-L, mulle siis voi tyttöolon muuttaa tyttöLUPAUKSEKSI :)
 
Toukokuisia terveisiä pohjoisesta!

Mukava lukea hyviäkin uutisia mammoilta. =)
Tänne kuuluu hyvää,hyvin menny raskaus kaikinpuolin..mitä nyt väsymys vaivaa toisinaan..
syykin siihen löytyi neuvolassa kun hb oli 108 vaikka rautaa olen syönyt :(
Nyt pitää vain kaksinkertaistaa määrä,niin jospa se siitä lähtisi nousuun.

Sukupuolen kysymiseen..kyllä varmasti kysyn rakenneultrassa,ihana tietää kumpaa kantaa! Neuvolan tätönen meinasi että äänet vaikuttas pojalta,mutta tiiä häntä sit.:)

Mukavaa keväänjatkoa mammoille,aurinko antaa hulluna energiaa! :)

mude79 15+6 ja vilpertti
 
hei vaan kaikille,
itsellä pitkä aika viime vierailulta, töissä olen huhkinut ja laittanut yritystäni liikkeelle. Ihana kun on tekemisissä raskaana olevien naisten äitien kanssa kun he tulevat ostoksille, vertailla oloja ja muutenkin keskustella raskaudesta. Ja velä se että osaa neuvoa eka kertalaisia;-) Niin, myyn äitiys ja imetys vaatteita ja alusvaateita noin yleisesti kerrottuna.
Sen takia ei kai ole tänne niin tullut käytyä kuulumisia kertoilemassakaan.
No meillä siis meni vähän tiukille niskapoimu ultran kanssa kun aikoja oli vaikea saada ja viikkolla 13 tasan sain ajan. Vähän myöhäistähän se silloin oli mutta muuten kaveri oli ihan kunnossa ja oikean kokoinenkin. Vallaton pyörijä tämä niinkun oli veljensäkkin.
Meillä on taysiss' sellainen tutkimus jossa kysellään vanhempien reaktiota siihen miltä tuntuu kun saa tietää sukupuolen etukäteen. Se ultra olis sit 27.5 taysissä ja samalla se on sit rakenneultra. kaikkee ne tutkiikin =)

Mutta onnellista odotusta kaikille ja ihania kevätpäiviä

tiltalitti ja hattivatti 15+6 tai jotain???
 
Tare, Onnea hyvistä uutisista!!!! Mä olin niin sekasin ton puhelinsoiton jälkeen että en huomannu koko sukupuoli-asiaa kysyä :) Eli olen autuaan tietämätön edelleen. Tosin varmaan sitten kun ne lopulliset tutkimustulokset tulee kirjallisena kotiin, niin eiköhän viimein sillon sekin tieto tule.

Mulla oli myös tänä aamuna ekä neuvolalääkäri. Paikat kiinni napakasti :)

Noista raskauden "kirouksista" sen verran että en oo vieläkään päässy irti tästä hemmetin väsymyksestä. Nyt on tullu myös sekaan hormonihässäkät eli olen melko kiukkunen tuolla kotipäässä koko ajan. Tuntuu ettei ukko osaa tehdä mitään, ei varsinaisesti tee väärin, mutta ei tarpeeksi. Olen mäkin selkee eukko :kieh: Mä luulin että tässä toisessa raskaudessa ei tarvii käydä läpi tätä parisuhdetta sen enempää, mutta ilmeisesti kroppa tekee tepposet kun pitää vielä tommosia asioita miettiä. Yhdessä siis ollaan oltu ikuisuus ja olen ollu enemmän kun tyytyväinen näihin viikkoihin saakka :heart: Eilinen kiukkupuuskakin oli semmonen että "mä joudun käymään neuvolat ja kaikki yksin ja sä et yhtä kauppalappua saa yksin tehtyä"-luokkaa :D . Totesin vaan sitten nukkumaan mennessä ukolle että tsemppiä vaan sulle, enää puolet raskausajasta jäljellä :LOL:

Täällä on keskusteltu vaunuista. Me tilattiin aikanaan tuolta Saksanmaalta (http://www.pingpong-online.com) Hartanin yhdistelmävaunut. Ne menee hyvin tänkin raskauden läpi.

Mä kävin ostamassa tukivyön kanssa jo valmiiksi. Viime raskaudessa se oli täysin korvaamaton. Mulle parhaaksi soveltu Anitan tukivyö. Mä vaan onnistuin tekemään edellisestä täysin käyttökelvottoman joten nyt piti ostaa toinen samanlainen.

Ei maar, nyt pitää mennä mittaamaan verensokeri. Kun tän viikon jaksais tätäkin hommaa |O

Keukeu ja Tirppi 17+0
 
Tarelle oikein isot onnittelut ihanista uutisista :flower:

Mäkin luulin, että kun 12 viikkoa tulee täyteen niin pääsen eroon etomisesta, mutta mitä vielä. Eilenkin illalla meinasin taas oksentaa ainakin kolme kertaa :x Mulla on edelleen vaikeuksia oikean syömisrytmin löytämisessä. Tahtoo venyä nuo syömisvälit liian pitkiksi ja paha olo tulee aika nopeaan. Samoin on väsymyksen laita, melkein joka ilta täytyy edelleen ottaa päikkärit ja viikonloppuna jopa kahdetkin |O

Nyt näköjään tulee vain omaa napaa, mutta kerronpa sen vielä että eilen oli sitten ensimmäinen perhevalmennus ja ei se niin turha ollut kuin oli luullut. Tosin enemmän odotan kyllä seuraavilta tapaamisilta, joista ensimmäinen on ensi viikon maanantaina.

Sähikäinen ja nöttis 15+0
 
Tervehdys täältäkin!

Heilo ja Pirkkis Nyt en ihan ymmärrä. Onko teille määrätty clomeja ilman mitään tutkimuksia??
Itse en olisi mistään hinnasta syönyt clomeja ilman seurantaultraa. Siinähän mahdollisuus niihin kuuluisiin monisikiöraskauksiin. Jopa minä, jolla on munasolujen kehityksessä häikkää olen saanut pienellä annoksella kasvamaan kolme munasolua.. Siinä ei olisi kauheasti naurattanut kuulla odottavansa kolmosia..
Ja muutenkin, eikö olisi paljon järkevämpää tutkia lapsettomuuden syy ennenkuin aletaan hoitamaan..?
Nämä kommentit ovat siis lähinnä lääkereille, jos ette ole aiemmin päässeet tutkimuksiin! Mielestäni se on erittäin outoa (olen kuullut paljon näistä jutuista, syödään turhaan lääkkeitä ja sitten selviää, ettei vaikka siittiöitä ole tarpeeksi..)

aava olivia Pyydä ihmeessä lappu sieltä lääkäriltä. Meillä ei mennyt töissä ns. jakeluun, ennenkuin vein lapun lääkäriltä.

Sukupuolikysely Me taidetaan kysyä sukupuoli. Viimeksi ainakin meillä Kanta-Hämeessa kerrottiin, kun sitä kysyttiin. Kuulema kaveritkin ovat saaneet tietää, mikäli ovat halunneet selvittää asian.

Painosta Minulle on nyt tullut 3kg lisää ja olen tyytyväinen "suoritukseen". Katsoin esikoisen neuvolakorttia ja tähän mennessä oli viimeksi tullut 11kg!! Huh... Tavoite tässä koko raskausaikana olisi max. tuon 11kg.

Maj10 Oletko harkinnut Teutonioiden hakua Ruotsin puolelta? Tuttavaperheeni kävi hakemassa sieltä ja oli kuulema 200e halvemmat. Toki matkoihin menee rahaa, mutta jos teette vaikka jonkun reissun Ruotsiin samalla lomailumielessä :)
Itse haluaisin Emmaljungan Duo Edget.

Onnea Tare tytöstä ja hyvistä uutisista!

Eto-olo jatkuu täälläkin.. Ei yhtään hauskaa..

OmaNapa
Insuliinit senku lisääntyy, kun viikkoja kasaantuu. Nyt sitten jo kahta insuliinia käytössä, Protaphane ja Novorapid. Illalla ja ruokailujen yhteydessä tää mamma piikitteleekin itteään seuraavat 5kk..
Zeena mitenkä jakselet?
Olen huolissani, kun ei ole mitään kuulunut.. Mä olen meinannut valittaa NIIN paljon huomenna lääkärille. En todellakaan halua mennä töihin enää. Pelkkää kettuilua. Ei edes jaksa kertoa..

bubbeli ja asukki 15+5
 
Heippa!

Pitkästä aikaa tänne!
En edes haaveile jaksavani lukea kaikki mitä on melkeen kolmessa viikossa tapahtunu!
Toivottavasti voitte kaikki hyvin? :)

Nyt on muutettu, hommat kyllä vaan ihan vaiheessa vielä...
Väsymys on iskenyt, liekö hemppa laskenut?

Painoa tullut 6kg, ei kyllä "näy" missään? :D Maha on kyllä kasvanu!

Potkut tuntuu tosi vahvoina joka päivä :)

Mulle voi mama-L laittaa tyttöolon! Katsotaan saadaanko siihen vahvistusta ens viikon maanantaina, sillon koittaa kauan odotettu rakenneultra. Kiitos muuten uudesta pinosta taas kerran!!

Mulla ollut kanssa kiusana kipeät supistukset... Parhaimmillaan olen joutunu valvoo pari tuntia yössä niitten takia... :( Lääkärissä selvis, että olen vaan todella supistusherkkä ja onneksi ne ei sitten ollut tehny mitään kohdunkaulalle jne. Tarvii vaan kestää!

Muina vaivoina ollu tosi kipeät lonkat/ nivuset, liikkuminen on välillä tuskaa...
Pissalla saa käydä niin usein, kun jaksaa, mutta kaikkiin näihin vaivoihin on auttanu semmonen tukivyö! Oon ollu tosi tyytyväinen siihen :)

Lara- ja Nuna rv19+5
 
Tänään käyty ultrassa ja näillä näkymin terve poika tulossa. Varmaks ei vielä sukupuolta sanottu mut anto 80% varmuuden ja kaikin puolin oli kunnossa ja terve. Liikkui kyllä niin ettei kätilö meinannu saada kunnolla mittoja ja painookin oli jo 128g

Tiukuliini89 ja tintti 15+4
 
Tare ihan hurjasti onnea vielä tätäkin kautta!! :hug:

Kyllä tuon huojennuksen voi muistaa taatusti läpi lopun elämää. Ainakin itselleni se viiden viikon odottelu asoiden varmuudesta oli niin henkistä kuolemaa, ettei sitä ihan helpolla unohda.

Mutta nyt siis kaikilla meillä seulassa kiinni jääneillä hyviä tuloksia! Hiphuraaaa!!!
 
bubbeli: Kiitos vinkistä! Meiltä ei olekaan Ruotsin puolelle kuin n. 200 km, sikäli mikäli Haaparannasta löytyy lastentarvikeliikkeitä. Se oiskin hyvä syy käydä samalla Ikeassa, kun ei tuota miestä muuten saa sinne höynäytetyksi ;)

Maj10 ja pikkuinen 15+1
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä, joita sain punktiota ja tuloksia ootellessa!! <3

Tänään kerroin viimein sitte isällekin, se nauro ja itki vuorotellen :D

Koklasin kans tota kiinalaista juttua, mistä selvii muka sukupuoli ja laskeskelin myös ovulaation mukaan että kumpi ois tulossa mut molemmat tykitti aivan vääriä vastauksia. Poikaa väitti molemmat vaikka pikkupimu on tuloillaan :)

Rakenneultranki varasin tänään, 10.6 ois se.. Aiemmin ei saanu, vaikka seulassa kärähdettiiki. Kai ku ei ollu turvotuksia tai muuta" seurailtavaa"..

Kaks viikkoa ni lähdetään Välimerelle ottaa aurinkoa <3 Ihanaa!!! Saa viimein kunnolla rentoutua ja nauttia niin lomasta ku raskaudestakin. Sen jälkeen alkaaki sit kesätyöt..

Pomo laitto tänää tekstarin että mihin asti voin olla kesällä töissä. Vastasin että syyskuun alkuun jonka jälkeen pian jään äitiyslomalle (ja suoritan koulussa viel yhen kurssin). EI vastannu akka mitään!! Ois ny saatana ees onnitellu.. Kysyn torstaina ku meen aamuvuoron tekee että tulikos viesti perille ;) Oon siis opiskelujen ohessa tehny vuodenpäivät keikkaa tuntiliksalaisena...

Tare 15+4
 

Yhteistyössä