~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Hei vain jälleen!

Ei ole tullut kirjoitettua itse mitään kun ei ole neuvolaakaan ollut kohta 4 vkoon, ahkerasti olen lukenut teidän kuulumisia kyllä. Onneksi ensi maanantaina pääsee taas punnittavaksi ja tutkittavaksi :)

Bubbeli oliko sinun tarkoitus laittaa yksärillä jotain kysyttävää? Ei ole minulle asti saapunut, tyrkkää uusiksi jos on jotakin :attn:

Mama-L siis aivan huippu tuo ultra-kuva! Voi jestas, mainiota :D

Minttu-Maaria75 otan osaa, raskaus oli jo ehtinyt kuitenkin niin pitkälle, että ei osaa enää odottaa tällaista tapahtuvan :'( Jaksamista koko perheelle, sinulla on vielä iso henkinen koetus edessä kun synnytät lapsen :hug:

Hellettä on kyllä pitänyt, mutta ensi viikolla jäähtynee ainakin toistaiseksi. Rakenneultraan ei olisi enää pitkä aika, 2 vkoa =)
Selkä on kipuillut aika paljon, selällään ei voi enää olla lainkaan, toivottavasti ei jää pysyväksi vaivaksi :/ Lisäksi vaivaa järkyttävät tuikkaisut alarööperiin, ihan kuin joku tyrkkisi sukkapuikolla perberiin välillä! :eek: Onko muilla vastaavanlaisesta kokemusta? Onkohan kyseessä supistelut vai kasvukivut, tilanteet on tullut silloinkun olen tehnyt jotakin fyysisesti raskaampaa, kyllä loppuu tekeminen hetkeksi siihen paikkaa kun puikko tuikkaa :$

Liikkeitä tuntuu täällä hyvin vähän, silloin tällöin "ehkä potku" kylkeen. Syynä edessä lohnottava situkka, harmittaa kyllä, samaa kuplintaa mitä esikoisesta tuli on sitten turha odottaa :(

Mutta nyt taas töiden kimppuun, aurinkoista viikonjatkoa kaikille :wave:

Signature83 18+5
 
aurinkoista päivää.....huh,tätä kuumuutta,neuvola oli tänään hb huikeat 114,sf 15,5,pissa ok,liikkeet++ ja syke pikkuisella150 :heart: ,mitähän muuta....painosta huomautteli kun on tullut melkein 700g viikko,huh :whistle: jos jatkaa tätä rataa niin seuraavaksi sokerirasitus vai mikä se oli.....seuraavaksi oottelen rakenne ultraa joka siis 4.6 ja lääkäri neuvola 16.6.....

sutulii 18+0 poks
 
Minttu-Maaria75 :hug:

Ei sais valittaa kun on tullu kesä....Mut aaargh.Oon kärsinyt tosi pahoista allergiaoireista ja pihalla en oo oikein viihtynyt kun koko ajan aivastuttaa ja sitä menoo on muutaman kerran kus tullut housuun!Nyt oon niiistänyt niin ahkerasti et eilen tulu 2 kertaa verta nenästä!Mulla tullu varmaan 4 krt elämän aikana verta nenästä!!
Tänään sain nenäsumutteen ja hain myäs A-vita tippoja ,josko nää oireet tästä helpottaisi ja pääsisi nauttimaan pihalla olosta.

Kovasti suolasta tekee mieli,nyt ranskalaiset uunissa....Ja sen sit huomaa nilkoista et on tullu syötyy suolasta! Muuten ei raskaus oo tuonu oireita mukanaan,edelleenkään.
Pienen pieniä liikkeitä oon tuntenut viikon ajan.Joskus enemmän ja on päiviä kun en tunnu lainkaan.

Kommentoitavaakin taas oli mut tää helle vie sen pienimmänkin aivotoiminnan mennessään...

Jaksamisia kaikille mammoille tasapuolisesti!!

H+ Pulla 17+3
 
Vieläkin vaan surettaa tuo Minttu-Maarian kohtalo :'(

Omaa napaa sen verran, että täällä kärsitään taas siitä verisestä vuodosta (liekö olis menkkojen aika vai mistä johtuu)...sellasta enempi ruskeeta tuo vuoto on ollut ja nyt sitten toista vuorokautta kestäny. Ei oo siis mitään hirmu runsasta, mutta pelottamaan kyllä pistää ettei vaan siitä ylly ja enteile pahinta.
Onneks oon hommannu tuon doplerin itelle jo jokin aika sitten, niin saa hiukan mielelleen rauhaa, kun voi aina välillä kuunnella kuinka ihanasti se vauvan sydän jumputtaa tuosta vuodosta huolimatta :)
Kun nyt vaan siis olis tosiaan sitä ns. menkka vuotoa tämä. Kolmesta edellisestä ei tosiaan oo mitään vuotoja odotusaikana ollut, mutta niinhän sitä sanotaan että jokainen raskaus on omanlaisensa ja siltä se nyt todellakin tuntuu.

Enpä nyt sitten taas kummempia oikein osaa kirjotella, kun tuo asia vaan koko ajan mielessä pyörii. Mutta toisella kertaa sitten enempi taas :)

merette 17+4
 
Mama-L aivan ihanan tarkka ultrakuva sulla. Sukupuolestakaan ei ole epäilystä! Ja onnea muillekin rakenneultrassa käyneille!

Hankinnoista Eli yhdet mammahousut on ostettu jo ajat sitten, kun mitään muuta ei ole aikoihin enää mahtunut päälle. Vauvalle on tullut hankittua muutamia vaatteita ale-myynneistä ja kirpputorilta. Vaunutkin ostin alesta, emmaljungan duo edget. Olen niihin aivan ihastunut.

Vauvan liikkeistä sen verran, että päivä päivältä tuntuu aina vähän paremmin noi potkut. On aivan ihanaa tuntea oman vauvan liikkeet masussa :)

Vauvan sukupuolesta, aijon kyllä kysyä rakenneultrassa kumpaa sorttia tulokas on. Toivon että vauvelin asento on sellainen, että sen voi nähdä.

Neuvolassa kävin maanantaina ja tälläisiä tuloksia sain:
Paino noussut nyt 10kiloa (huh huh)
Paineet 113/67
Hemoglobiini 112 -joten aloitin syömään tota Obsidan-rautavalmistetta
Sf-mitta 19cm
Sykkeistä ja liikkeistä sain plussat.
Nämä siis rv 18+3

Ilolintu ja toukka 18+5
 
Voi Minttu-Maaria oon niin pahoillani :hug:

ON: maha on pömpsähtänyt ihan yhtäkkiä esiin ja mulla on lähes jatkuvasti semmonen venytys-olo tossa mahalla..kiristää. Ei niinkään ehkä ihoa, vaan vatsalihaksia. Onneksi se ei satu, mutta on vähän epämukavan tuntusta. Asukas liikuskelee jo aika paljonkin, mutta edelleenkään en tunne liikkeitä muualla kuin hyvin alhaalla ja sivussa. No, onpa edelleenkin sitten jotain mitä odottaa..tällä hetkellä oon ihan onnessani siitä, että My little Alien has finally made contact with me! :)

Hankinnoista En ole vielä uskaltautunut hankkimaan mitään isoa; yhden pastellisävyisen yöpuvun, jonka löysin Helsingistä viikonloppuna..siinä on pieniä vihreitä virtahepoja :D

Aurinkoista päivää kaikille!

Lavelyn ja Alien 17+2
 
Minttu-maarialle paljon haleja ja jaksamisia :hug:
On se varmasti raskasta ja siihen vielä se synnytys lisäksi. Ei näin pitäisi enään käydä. Surullista.

Itse tulin taas vilkuilemaan mitä täällä on tapahtunut ja hienoja ultrakuulumisia on ollut.
Itsellä rakenne kuun lopulla ja välillä tässä unohtaa sen että on edes raskaana. Töissä menee päivät ja illat pojan kanssa. Pyöräillessä huomaa että tuo maha on alkanut pullottamaan kun tekee maastopyörällä tiukkaa polkea kun maha on tiellä.
Aurinkorasvoista, meillä on käytetty pojalle (1,4v)jo viimekesänä kaupan rasvoja. Lekurilta kyselin että mitä voi 4kk pojalle käyttää etelänreissulla rasvana ja se sanoi että huoletta lasten korkeaa suojakerroinrasvaa voi käyttää.
Kaverin liikkeet masussa olen tuntenut jo pitkän aikaa ja hienoa tuntea että ne tulevat voimakkaammiksi viikko viikolta. Viimeks neuvolassa ei sydän ääniä saatu kuulumaan kun kaveri luisteli pakoon kovaa vauhtia mutta ne liikeet tunsin.

Jaha, josko sitä alkais taas palvelemaan asiakkaita..
Ihanaa ja lämmintä kesänalkua kaikille

tiltalitti ja hattivatti olisko jotain 18+1 tai sinnepäin... ei enää pysy kärryilläkään
 
Minttu-Maaria, laitoin sut meidän in memoriam-listalle, toki otetaan sitten pois nimi jos se tuntuu susta pahalta.

:hug: vielä suuren surun keskelle!!

Oon jotenkin niin suru puserossa näistä uutisista että en jaksa enempää kirjoitella. Mistään ei ikinä voi tietää mitään... enkä mä tiedä kuuluisiko niistä tietääkään. Mutta silti, raskasta ja surullista.

mama-L 20+2
 
soittelin joku hetki sitten seuraavaa,eli siis toista, neuvola-aikaa ja se menee vasta tonne 7.6.!! ja kaiken lisäks se mun oma neuvolan ihminen joka tuntui sillon ekal kerralla niin mukavalta jää lomalle ja sijaisena sit toimii pojan neuvolatäti joka on ihan puosta!! ja samalle viikolle sit sain pojalleki neuvola-ajan(1v6kk).tyhmää... :|

mut huomenna ultra ja mies tulee yöllä kotiin,jeee!! ärsyttää vaan se että ilmeisesti mies ei taaskaan pääse ultrahuoneeseen sisälle kun täälä Kättärillä eivät päästä jos on lapsi mukana (oikeesti,en tajua kun voin taata sen että tuosta ei häiriöks ole ja jos on niin helpostihan siitä ulos lähtis miehen kans.. ) siskooni vähän kyselin lapsenvahdiks mut ei vielä osannut sanoa mitään,eli tuskin tulee toisesta kaupungista tänne sen takia.

viime yönä näin ekan kerran unta tästä raskaudesta! en nähnyt vauvaa tms.mutta unessa olin raskaana. ja yö meni muutenkin tunnin välein vessassa pomppien...kannattaa tankata vettä illalla juu :whistle:

nyt lukaiseen päiväpostit ja kaippa toi pikkumieskin kohta herää :wave:

noonie+muru 20+4
 
Minttu-Maaria75 osanotto ja paljon jaksamista :hug:

Pitkästä aikaa jaksoon itteni raahata koneelle asti ja lukemaan teirän kirjootuksia joita oliki tullu monta sivullista lisää....

Ittellä ei olotilas paljoa muutoksia, edelleen väsyttää ja pahoinvointi vaivaa jos ei ehdi syödä parin tunnin välein. Seuraava neuvola on vasta 7.6 ja rakennu ultra 18.6, ei vain millää jaksa odottaa sinne asti.. :eek:

Oon täs nyt miettiny et soittaisko neuvolaan vai en. Muutamana päivänä on alamahas tuntunu kipeitä vihlaisuja, ihan kuin puukolla pistettäis!! Onko muilla on saman tyylisiä kipuja? Jotta liittyykö ne vain kohdun kasvamiseen, koska kumminki olen kipujen tullessa ihan rauhallisesti istuskellu...

Nyt täytyy lähteä anoppilaan kyläilemään

teijuli ja verkku 17+5
 
Miten se elämä taas osoittikaan valtansa, ensin annetaan jotain niin ihanaa joka kuitenkin otetaan niin julmalla tavalla pois..:'( paljon,paljon voimia tulevaan..!!

meillä olis huomena se rakenneultra. ei kauheesti tee mieli hehkuttaa.

:( :( kauhee tätä elämää,ikinä ei tiedä..l

Emmabella ja pikkujii 20+5
 
Minttu-Maarialle paljon voimia ja jaksamista tulevaan :hug:

Täytyy sanoa että vaikka onkin tavallaan mukava kun on kesä niin minä kyllä kärsin tästä kuumuudesta ihan sikana, on paha olo ja väsyttää ihan sikana, sekä päätä särkee joka päivä :( Vois ihan vähän viileämpää olla.. Kämpässä on sellaiset kevyet 26-28 astetta koko ajan!

Mutta täytyi oikeastaan tulla hehkuttamaan tilasin tuolta linuslotta.com:sta sellaisen mama delicous (tai miten nyt kirjotetaankaan) topin joka aluksi epäilytti kun oli on size, mutta istui tosi hyvin ja aivan ihanan pehmeää materiaalia! tykkäsin tosi paljon :) samoin tilasin jonkun muun merkkisen farkku hameen mikä oli kyllä kanssa tosi mukava ja nätti :)

Täällä ollaan ehkä jotain ihan pieniä kupla liikahduksia tunnettu, tai sitten vaan kuvittelen.. eiköhän ne lähi viikkoina tarkennu!

Ihanaa loppu viikkoa kaikille!
R ja öttiäinen 16+2
 
Minttu-Maaria Olen todella pahoillani siitä, mitä joudutte kokemaan. Voimia tuleviin päiviin!

Veti kyllä oman mielen aika hiljaiseksi nuo surulliset uutiset, ja niinkuin sitä luuli, ettei enää tulisi näitä uutisia. Meinasin kuulumisiani kertoilla, mutta jäin vain pähkimään elämän haurautta, enkä saa enää ajatuksiani kasaan. Joka tapauksessa huomenna on neuvola, josko sen jälkeen saisin muutaman rivin raapustettua...

lupo rv 19+4
 
Heips! Olen tippunut ihan kärryiltä ketjusta, mutta nyt lukaisin ja oli ihan pakko kirjautua ja toivottaa tuhannesti voimia Minttu-Maarialle! :hug: En voi edes kuvitella kuinka raskasta tämä on tässä vaiheessa! Kyllä vetää hiljaiseksi tällaiset uutiset tässä vaiheessa.... :(

Ei tähän nyt muuta osaa sanoa...

BJ, muksut ja Ötti 19+6
 
Minttu-Maarialle paljon voimia ja haleja! Ihan tippa tulee linssiin ku ajattelee, miltä susta tuntuu, vaikka tuskin sitä ees osaa aatella kuinka pahalta tuntuu..

ite oon viettäny hiljaiseloa ku oltiin pari viikkoa turkissa lomailemassa. raskausviikot alkaa mennä jo sekaisin, niin joutuin tää aika tuntuu menevän! ens viikolla ois rakenneultra..

hei muuten, mitä kaloja ei saanu syä raskaana ollessa? appiukko on kova kalastelemaan niin sillä kyselen. hauki tais olla yks, oliko muita?

yläkerta on hiljainen, joten taidan ottaa kirjan käteen ja mennä lukemaan. väsymys painaa jo...

terkuin
justiina ja ei enää niin salamatkustaja 18+2
 
noonie Toivottavasti teilläolisi mukava ultraaja. Lohjalla on laput seinillä että lapset eivät pääse ultraan mukaan. Mutta esikoinen joka oli silloin np ultrassa n. 11 kk huus koko ajan et baua baua baua baua ja oli ihan todella villillä päällä eikä suostunut sylissä edes olemaan niin silti ultraaja pyysi isän esikoisen kanssa myös sisällä hetkeksi. Ei ne siinä kauaa ollut kun esikoinen päätti mennä tutkii kaikkia paikkoja :LOL: :LOL: Mutta oli ihanaa että myös mies pääsi edes kurkkaamaan maha asukkia.. :heart: Joudutaan myös rakenneultraan ottaa esikoinen mukaan.. Toivotaan että pääsis miehen kanssa silloinkin hetkeksi mukaan.

Mahan / selän vihlasuja Välillä selkää vihloo niin kovin että ei pysty kunnolla kävellä ja nyt on tosi usein ollut kun kävelee niin ala vatsaa vihloo.. Ei ole supistuksi mun mielestä...

Ihanaa meijän auto oli siel korjaamolla ja ei maksanut kun 400 euroa se vaihdevian korjaus :) :) Luultiin et joku 1000 euroa tai jos vaihdelaatikko vaihdetaan niin 2000 e... Sunnuntaina mennään nyt auto vaihtaa uuteen :D

Ei malttais odottaa sitä rakenne ultraa.. Miehen siskolla on ens viikolla rakenne ultra :heart:

Mammavaatteista Haluaisin hirveesti kaikkea ostaa mutta mutta.. Ne maksaa niin paljon.. Pitäis huutiksesta taas pitkästä aikaa katella.. Mulla on siis jonkun verran mutta haluaisin vähä enemmän vielä.. :)

Pikku prinssi 17+5
 
nopsaa tulin kiireen keskellä kommentoimaan..
justiina83 "Raskauden aikana tulisi välttää myös eräiden kalojen, kuten sisävesien suurten ja vanhojen petokalojen, hauen, ahvenen, kuhan ja mateen sekä itämerenalueelta pyydetyn yli kolmevuotiaan silakan ja rasvaisten kalojen kuten merilohen ja -taimenen runsasta ja yksipuolista syömistä niissä todettujen korkeiden ympäristösaastepitoisuuksien vuoksi. "
MUTTA kohtuudella voi varmaa syyä melkee mitä vaa..luulisin =)
 

Yhteistyössä