Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*



Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin.

Lokakuisten odottajien lista

* Meitä on yhteensä 143 odottajaa *
(Päivitetty 29.04.2013)


26.09.2013
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /

28.09.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS / poikaolo
Peity 26v / 2. lapsi / PHKS

29.09.2013
Nimia 32v / 2. lapsi / TYKS
Hedgie /2.lapsi / KS-KS

30.09.2013
kirsikka92 20v / 1. lapsi / P-KKS / poikaolo

01.10.2013
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Saanni 29v / 2.lapsi / K-SKS
Nii1 27v. / 1. lapsi / TAYS
Duppeli/27v./ 2.lapsi /K-SKS

02.10.2013
janskuli83 29v / 5. lapsi / NKL /
Syksynlapset 22v / 2. lapsi / TYKS
beibipupu 30v / 2. lapsi / LS / poikalupaus
MollyDee / 2.lapsi / OYS

04.10.2013
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo
akkiiR 25v / 2.lapsi/ K-SKS / tyttöolo
Nanneli82 / 30v. /ensimmäinen / OYS

05.10.2013
muumimamma-81 31v / 3.lapsi / K-SKS
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Jauj 24v / 3. lapsi / NKL
nemo / 3.lapsi / JS
Anna_85 / 27v. / 1. lapsi / K-SKS
4+1 / 29v. / 5.lapsi / MKS

06.10.2013
Miab5 31v / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL
Helmikoo 34v / 3. lapsi/
wentti 30v / 3.lapsi / KOKS
sannita 26v / 1. lapsi / SatKS
Salmiakki13 / 1.lapsi / TAYS
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo
jk74 39v / 2. lapsi / TAYS

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v / 4. lapsi / seks
Helleka 31v / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
Hopeakissa 24v / 1. lapsi / OAS / poikaolo
viida 27v / 2. lapsi / K-SKS
ebbe 33v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22v / 1. lapsi /
Eessii 20v / 2. lapsi /
Vihervaara 28v / 1. lapsi /
mriic 23v / 1. lapsi /
Papumamma/ 24v/ 3.lapsi/ OYS
Ruspukka/ 4. lapsi /MKS
Heikku89 23v / 2. lapsi / VKS
mamx3 28v / 3. lapsi / KOS

10.10.2013
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19v / 1. lapsi / LPKS
Fossiili 33v / 2. lapsi / K-KSK
Emskis 34v / 2. lapsi / JS / tyttöolo
o873060 31v / 1.lapsi / LKS
Misu78 34v / 4. lapsi

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25v / 4. lapsi / koti/VAS
MomToBeX2 29v / 2.lapsi / NKL
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39v / 2. lapsi / TYKS
neeta83 29v /5.lapsi/NKL

12.10.2013
Dana88 25v / 2.lapsi / LPKS
Bibi77 / 3. lapsi / LS/NKL
2+2 31v / 3. ja 4. lapsi (kaksoset) / KOS

13.10.2013
Kairi 28v / 2. lapsi / KYS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS poikalupaus
Nelperi 29v / 2.lapsi/ LS

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Laala 28v / 2. lapsi / TYKS
Pörrö 29v / 2.lapsi / LKS
petite 26v / 5. lapsi / K-PKS
Matuli 31v /3.+ 4. lapsi / JS

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS / poikaolo
Tikkaritar / 3.lapsi

16.10.2013
heinis1 35v / 2. lapsi /
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
hepzu 26v / 2. lapsi / EKKS
meppuli 24v / 2. lapsi / K-SKS
Marjaana84 28v / 1. lapsi / K-SKS
Starlight84 28v/ 1.lapsi/
iisanen / 4. lapsi/ KOS
Suvitar89 23v / 1. lapsi / JS
Addoda / 1.lapsi

17.10.2013
Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS
Pullero85 / 1.lapsi

18.10.2013
Hope81 31v / 1. lapsi /
Annuliini84 29v / 3. lapsi / JS / tyttöolo
Mimskuliini 24v / 3. lapsi / VAS tai TAYS

19.10.2013
Tagzy, 29v / 2. lapsi / K-SKS
dita 30v / 3. lapsi / K-PKS
Lisa Maria 28v / 1. lapsi
zoelle 37v / 3. lapsi / NKL
Kesä81 31v / 1.lapsi

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Bethany 27v / 2. lapsi / OYS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS
Jaxx1977v /34v / 2. lapsi / JS
fenixlintu 37v / 2. lapsi /

21.10.2013
kääkkis82 30v / 4. lapsi / PHKS
Hanneka 30v / 1.lapsi / SeKS
icy 23v. / 2. lapsi / SatKS
nouna 25v / 3. lapsi / VKS

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Tigridia 34v /4. lapsi / K-SKS
Millamagia / 2.lapsi / PKKS
MarianneEmilia / 1. lapsi / K-HKS
minnuliis 34v. / 1. lapsi / KOS

23.10.2013
annelin 30v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi
mymmeli87 / 1. lapsi /
LizMon 28v / 1.lapsi /

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v / 2. lapsi / JS
Marlin 29v / 3. lapsi / OYS
Susanna1979 33v / 4. lapsi / LS
Mariah33/ 33v/ 1.lapsi / SeKS / tyttöolo
Unnie / 27v. / 2.lapsi / OYS

25.10.2013
Zuzme 17v / 1. lapsi / NKL
Tertsi79 / 33v. / 2.lapsi / PHKS

26.10.2013
minima 21v / 2.lapsi / Kät
PottuSäkki / 5. lapsi / PS
Maakkuli 27v / 2. lapsi / MKS / tyttöolo

27.10.2013
Malsa / 23v / 1.lapsi / KOS
Bamboo 33v / 1. lapsi / TYKS

28.10.2013
Shenda81 / 32V / 3.lapsi / HYS
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS

29.10.2013
Duppaduulix 27v./ 4. lapsi / KOS/NKL
SONJJ 19v. /1. lapsi / VKS

30.10.2013
Mannaa 19v / 1. lapsi / PKKS / tyttöolo
danita 26v / 2.lapsi / LA 30.10. / PKKS
Vaelimerkki 22v /2. lapsi /K-SKS
Pömppis83 / 1.lapsi / TAYS
Malinelle24 24v. / 3.lapsi / HUS

31.10.2013
jau11 27v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ei ilmoitettu:

Alii 28v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
elsanen 26v / 1.lapsi /

Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

HUHTIKUU

3.4. Väinö-Irmeli/NL - Misu78/N - meppuli/NP - Marjaana84/NP - Fossiili/NP - elwwis/NP

4.4. Annuliini84/NP - mymmeli87/NP - Misu78/NP - linnea80/NL - Kesä81/NP - sinnuli/NP - heinis1/NP - Nanneli82/NL

5.4. LukLu/NL

8.4. meppuli/N - Luna85/N - Marlin/N - Lapanen85/NP - Suvitar89/NP - Padmerine/NP - Lisa Maria/NP - Papumamma/NP

9.4 Jaxx1977/NP

10.4. Kairi/NP - kääkkis82/NP - icy/NP - kirsikka/N - rakkaudesta äiti/NL - Pömppis83/NP

11.4. LizMon/NP - Tigridia/NP

12.4. Viola30/NP - Mariah33/NP

15.4 Maakkuli/NP - Kesä81/N - Malinelle24/NP

16.4 Peity/N - Mymmeli87/NL

17.4 Duppaduulix/ ÄPKL

18.4 Mannaa/NP - Tikkaritar/NL - Pottusäkki/NP

19.4 Marlin/NP - Duppaduulix/NP

22.4. muruliini82/VU - danita/NP - Marlin/NL - Duppaduulix/S

23.4. akkiiR/N - Nimia/N - kääkkis82/N - Bibi77/N

24.4 Mannaa/N

25.4 Väinö-Irmeli/N

26.4 Emskis/N - Marlin/S

29.4. Suvitar89/N - Fossiili/N - Misu78/N

30.4 Jaxx1977/N - Nelperi/N

TOUKOKUU

2.5 Linnea80/N - Mariah33/NL

6.5. Tigridia/N

13.5. Maana-mamma/RU - Peity/RU - Marlin/N - Pottusäkki/N

14.5. Vilijonkka/RU - Tertsi79/N

15.5 Beibipupu/RU

16.5 rakkaudesta äiti/RU

20.5. kirsikka/RU - Misu78/RU - Duppaduulix/N

21.5. LukLu/RU - akkiiR/RU - kääkkis82/N

22.5 Anna_85/RU - Duppaduulix/NP

23.5. Luna85/RU - elwwis/RU

24.5. Emskis/RU - emja/RU

27.5. linnea80/RU - Padmerine/RU - Nelperi/RU - mamx3/RU

28.5 petite/RU - Fossiili/RU - Starlight84/RU - Bibi77/RU

29.5 Meppuli/RU

31.5 o873060/RU - Marjaana84/RU - Suvitar89/RU - Lapanen85/RU

KESÄKUU

3.6 Nanneli82/RU - heinis1/RU

4.6. Väinö-Irmeli/RU

5.6 kääkkis82/RU

6.6. Viola30/RU - fenixlintu/RU - Jaxx1977/RU - Tikkaritar/RU

7.6 Kesä81/RU

10.6 Sinnuli/RU - mymmeli87/RU - Lisa Maria/RU - Tertsi79/RU - Malinelle24/RU

12.6 Duppaduulix/RU

13.6. LizMon/RU

14.6 Mannaa/RU - PottuSäkki/RU - muruliini82/RU

18.6 Icy/RU

22.6 Pömppis83/RU

HEINÄKUU

11.7 Duppaduulix/ÄPKL


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, ÄPKL = Äitiyspoliklinikka



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Emskis


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti joko kirsikka92 tai Maana-mamma
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.

Meidän aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244234-lokakuun-lapset-2013-3-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235009-lokakuun-lapset-2013-3-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2234274-lokakuun-lapset-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa huhtikuuta kaikille! :heart:

Minä nyt aloitin huhtikuun pinon ja voin myös ottaa päivitykset hommakseni huhtikuussa.
Kopioin tuonne suoraan aijemmasta ketjusta myös Maana-mamman, clearbrookin ja Zoellen nimen päivityksientekijänä, mutta en tiedä oliko niin että Zoelle toivoi ainakin jotakuta muuta päivityksiä tekemään tässä kuussa? Minä voin tosiaan tehdä, jatkuvasti kun tuppaan täällä roikkumaan muutenkin.=)

Suuret pahoitteluni jk74! :hug: Todella todella surullista!:'( Voimia sinulle hurjasti!!
(jk74 suruviesti tuli tänään maaliskuun pinoon)


Emskis 12+4

* Muoks * niin tosiaan eihän tätä voikkaan kukaan muu päivittää kun minä kun kerran aloitin tämän pinon :p
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! :) Vielä täältä yksi uusi ilmoittautuu mukaan lokakuun odottajiin. :)

Olen käynyt tuolla terve.fi sivulla lukemassa lokakuisten odottajien keskustelua, mutta nyt huomasin että täällä kaksplussan puolellahan on huomattavasti aktiivisempi keskustelu, joten päätin loikata tänne... :)

Tein tosiaan raskaustestin 5.3. kun menkat oli jo yli kaksi viikkoa myöhässä. Ajattelin että en varmastikaan oo raskaana, mutta poissuljetaan nyt se vaihtoehto kuitenkin ja tehdään testi. Mun silmät oli varmaan lautasen kokoiset kun tuijotin yllättyneenä sitä positiivista testiä, en meinannut uskoa sitä todeksi. :D Seuraavana päivänä oli haettava vielä toinenkin testi varmistukseksi ja samantien siihenkin nousi kaksi komeaa viivaa näkyviin. :) Elämä heitti härän pyllyä seuraavat päivät... Asia on kuitenkin niin iso, että kaikenlaiset ajatukset pyöri mielessä. Tuntui niinkuin ennen testiä mulla olis ollu ihan eri elämä, josta oli ikuisuus, vaikka tosiasiassa siitä oli vaan muutama päivä kun en tiennyt vielä mitään. :)

Ensimmäistä kertaa käytiin neuvolassa viikko sitten maanantaina 25.3. ja silloin heti katsottiin ultralla vauvan alkua vatsan läpi ja sain ensimmäiset kuvatkin siitä "pikku pötköstä" mukaani. :) Oli kyllä ihmeellistä nähdä se siitä monitorista. Sillä oli jo pienet nysäjalat, kädenkin jo erotti ja sydän löi tiuhaa tahtia. :heart: Hoitaja sanoi että se sydän toimii jo omilla voimillaan ja kaikki näyttää muutenkin tosi hyvältä. :) Tuolloin elettiin viikkoa 9+4. :) Lasketuksi ajaksi kirjattiin neuvolakorttiin 24.10. :) Mulla on np-ultra äitiyspolilla 12.4. ja seuraava aika neuvolaan 2.5.. Tuo np-ultra kyllä jännittää, mutta yritän olla stressaamatta.

Raskausoireita mulla on ollu ihan niitä peruksia: erittäin kipeät tissit, etova olo, metallin makua suussa, erittäin suuri väsymys (suorastaan uupumus) yms. Ei siis mitään oiretta mikä ei olisi ihan tuollainen normaali (kun täältä netistä oon noita oireita tutkinut). Oksentaa mun ei oo (onneksi!) tarvinnu montaa kertaa. Oikeastaan on ollut vain yksi todella pahoinvointinen päivä, jolloin piti oksentaa vielä illallakin... Mutta etovaa oloa on ollut päivittäin. Joinain päivinä on ollut hyvä/normaali olo ainoastaan sillä hetkellä kun on syönyt. Silloin muuten kun mulle tämä raskaus selvisi niin ajattelin että nyt sitten syön monipuolisesti ja terveellisesti sekä liikun paljon. Oli muuten helpommin sanottu kuin tehty! Kaikki terveellinen (kuten esim. salaatti ja kana) etoo ja oon ollu niin väsynyt että hyvä kun juuri ja juuri oon jaksanut koiran kanssa käydä pihalla kävelemässä... :( Th meinasi kyllä että kesää kohti varmasti helpottaa ja alkaa kevyemmät ruuatkin taas maistua. Toivottavasti. Oon nimittäin pudottanut painoa 25 kg viimeisen puolen vuoden aikana ennen tätä raskautta ja en kyllä millään jaksaisi aloittaa urakkaa taas alusta tämän jälkeen... :|

Ollaan kerrottu tästä raskaudesta meidän läheisille ystäville, äideille ja mummoille. Nii ja mun veljelle. :) Töissä en oo vielä puhunut vielä mitään, mutta th kehotti jo pian kuitenkin kertomaan, koska mulla on semmonen työ että siihen pitää perehdyttää äitiysloman tuuraaja ajoissa. Pitää varmaan ensi viikolla sitten antaa "heads upit" esimiehelle... :)

Jotenkin mulla on vahva tunne että tää on tyttö, mutta sitten taas voisi ajatella pojaksi koska mulla ei oo ollu mitään pahaa pahoinvointia... Ainakin ystävien odotukset on ollut semmosia että poikia odottaessa niillä ei oo ollut niin huonoa oloa, kun taas tyttöjä odottaessa on pönttöä jouduttu halailla usein.. :D Onko vain sattumaa vai onko tuossa perää...? :)

Onnea kaikille odotukseen! :heart:

Mariah33/ 33v/ 1.lapsi/ la 24.10./ SeKS
 
Voiiii Jk74 otan kovasti osaa suruusi ;( Ihan hirveää, että np ultrassa vielä kaikki hyvin ja sitten käy noin. Kaksplussalla on keskustelu kesenmenon kokeneille, jos siitä olisi jotakin hyötyä, jutella muiden kanssa :( Elämä on niin epäreilua...

Mariah22 Tervetuloa mukaan!

Minä pelolla odotan torstain 4.4 np ultraa, kaksi kmää takana, eikä osaa ollenkaan alkaa luottamaan, että kaikki menee hyvin.
Täällä oli keskustelua suhteesta vauvaan. En ole uskaltanut ollenkaan edes ajatella sellaista. Tuntuu, että aina kun puhuu asiasta, pitää sanoa "jos tämä nyt sujuu hyvin loppuun asti". Kaksi VUaa kuitenkin takana ja kaikki niissä ollut hyvin. Joskos sitä np ultran jälkeen uskaltaisi vähän rentoutua. :)
Heinis ja nyytti 11+4
 
Poks tänään 12+0

Kiitos uudesta pinosta!:)

Mulle voi päivittää rakenneultran 28.5Aika pitkä aika sinne, mutta eiköhän nämä kuukaudet mene aika nopeaan.

Taas oli suru-uutisia tullut:( Että ei oikein uskalla vielä itsekään ottaa varman päälle. Toisaalta koko raskautta ei voi kaikkea mahdollista pelätä. yrittää vain luottaa ja uskoa että menee hyvin. Halauksia ja lämpimiä ajatuksia suru-uutisen saaneille:hug:

Mä huomaan että pahoinvointia on heti enemmän seuraavana päivänä jo edeltävän päivän ruoka on ollut rasvaisempaa, makeita on syönyt ja maussteista ruokaa. Takuu varmasti tulee pahoinvointi kuin krapula:LOL:

Mä ostin ihan huvin vuoksi apteekista oliskohan ollut bio-oil nimistä ihoöljyä. Tarkoitettu mm. raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon. Ei mulla ole älyttömästi arpia tullut ikinä. Muutamia reiteen ja alamahaan. Lähteneet kyllä aina aika hyvin pois. Kunhan nyt vähän kokeilen että jos tuon avulla ei tulisi yhtään.

Eilen oltiin kokoperheen voimin +sisarusten perheitä ja omat isäni ja äitini, meren jäällä monta tuntia retkeilemässä:) Paisteettiin rannassa makkaraa, juotiin kahvia ja syötiin jotain pientä. Aivan mahtavan aurinkoinen ilma oli ja ei edes tuullut! Meren lähellä kun asuu, niin kauniina päivänä melkein aina tuulee mereltä:/ Mutta mä kyllä rakastan niin merta, etten kovin helpolla sen läheltä muuttais pois. lapset kyllä nautti kun saivat kiipeillä rantakivissä ja olla moottorikelkan kyydissä. Itsekin sai energiaa siitä ihanan lämpöisestä auringonpaisteesta.

Unet/painajaiset: mulla on yhtenä raskausoireena kauheat unet! Ja nimenomaan loppuakohti pahenevat painajaiset. Yleensä oon kyllä aika peloton ja luen aika karmeitakin kirjoja. raskausaikana ne on vain pakko jättää väliin. Kaikki kauheat asiat tuntuu tulevan uniin mukaan. Saa sydän pamppaillen herätä hikimärkänä kun on jotain kammotusta juossut karkuun. Nyt viimeksi näin unta että meijän vauva synty ihan ilman nenää:) Onneks jälkeen päin voi jo vähän naureskella.

Eipäs muuta, vaan mukavaa viikon alkua kaikille!!

petite pienoinen rv 12+0
 
Tervetuloa mukaan Mariah33! Minäkin olin aijemmin tuolla Terve.fin sivustolla mutta siellä on tosiaan aika hiljaista. Täällä on tosi aktiivinen porukka.
Haluatko Mariah33 että laitetaan sulle tonne että tyttöolo? Onko niin vahvasti sellanen fiilis että tyttö se on? =)

Heinis onneksi pian on 4.4, enää pari päivää murehtimista. Mutta koita olla positiivisella mielellä, olet raskaana kunnes toisin todistetaan.:heart:

Petite mä oon kuullut että toi bio-oil olis hyvä. Kerro sitten miten toimii! Imeytyykö hyvin? Onko voimakas tuoksu? Riittoisa? Mulla on Body Shopin cocoa stick, käytin sitä myös edellisessä raskaudessa. Oli todella hyvä! Mulle ei ainakaan tullut yhtään raskausarpea. Tykkäsin myös kun se sticki on niin siisti ja helppo käyttää. Ei kyllä mikään hirmu riittoisa sitten enää kun maha on rantapallon kokoinen.. :p Masu alkaa useilla kutista joskus rv 20+ kun se rupeaa venymään niin paljon ja iho kiristymään, siihen kutinaan tuo sticki auttoi ihanasti.

Ainiin piti kysyä että beibipupu että joko sinulle on siis sanottu sukupuolesta ultrassa jotain kun olit kirjoittanut että poikalupaus? Vai onko sinulla itsellä poikaolo? =)

Emskis 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Emskis Kyllä se tyttöolo aika vahvasti on päällä... :D Mutta saas nähdä. :) Mä vaan näen sen mielessäni niin tyttönä, vaikka kokemustahan mulla ei oo raskaudesta etukäteen, joten oireita en pysty mihinkään edelliseen verrata... :) Mutta voi sinne mun tietoihin päivittää sen "tyttöolon".. :D Katotaan sitten kuinka käy, osuuko mun tuntemus oikeaan! :D Sen verran haluan vielä tarkentaa että yhtään en oo kyllä sitten pettynyt vaikka olisinkin väärässä. :) Oli tyttö tai poika niin yhtä rakas tulee olemaan. :heart:

Ootteko muuten jo tässä vaiheessa miettineet tulevalle lapselle nimeä? Me ollaan mun miehen kanssa jo mietitty nekin molemmille vaihtoehdoille.. :D Onhan se nimien mietintä vähän liian aikaista, mutta kivaa ja ompahan ainakin aikaa muuttaa vielä mielensäkin jos on tarpeen. :) Toivon vain että kukaan tuttu ei ehdi ottaa niitä meidän nimiä käyttöön... Ne on nimittäin sellaiset nimet että en tunne ketään sen nimistä ja silti ne ei oo mitkään tosi harvinaiset nimet... ;)
 
jk74 Myös täältä suuret pahoittelut ja voimia suuren surun keskelle! :hug:

Mariah33 Tervetuloa mukaan! Nimistä meillä on kaksi tyttöä ennestään ja silloin kun esikoista odotettiin meillä oli sekä tytön että pojan nimi valmiina- Silja ja Väinö. Tytön nimi on meidän esikoisella, mutta mikäli nyt tulis poika niin hänestä tulisi todennäköisesti sitten Väinö. Tytön nimeksi olen vähän miettinyt esim. Laura tai Elsa, miehen kanssa ei olla kuitenkaan asiasta vielä puhuttu :)
 
dita Meillä mies oikeastaan valitsi pojan etunimen, mutta se oli semmonen nimi josta itsekin pidin, joten sillä mennään... :) Tytön nimen keksin minä ja mieskin tykästyi siihen nimeen. :D Sanoin nimittäin viimeksi eilen että "kyllä se voidaan vielä vaihtaa joksikin muuksikin jos halutaan..." mutta hän sanoi että hän tykkää siitä nimestä ja on kuulemma tosi hyvä nimi. :D Että helpolla päästiin kun oltiin molemmat niin tyytyväisiä toistemme ehdotuksiin. :D

Hellittelynimenä on tällä hetkellä ollut vain "pötkö".. :D Se näytti meinaan ultrassa semmoselta maapähkinän ja kimble-nappulan sekoitukselta.. Semmoselta "pötköltä". :D Innolla odotan sitä np-ultraa (vaikka se tavallaan pelottaakin) mutta kun siellä taas sitten näkee miten meidän rakas pikku "pötkö" on kehittynyt. :) Np-ultra on ensi viikon perjantaina. :)
 
voi surkujen surku että taas oli tullut suru uutisia :'( jk74 Hirmuisesti voimia :hug: Tosi kamalaa että vielä näinkin pitkällä voi käydä huonosti!

Itelläkään ei ole vieläkään täysin luottavainen olo siihen että kaikki varmasti menee hyvin.Suurimmaksi osaksi luotan siihen että hyvin tää jo menee ku mulla yhä pahoinvointikin muistuttaa raskaushormoonien olemassaolosta ja äippähousutkin jouduin jo ostaan ja ottaan käyttöön ku muut ei enään mahtuneet,mutta lapsille en ois vielä halunnut kertoa siltä varalta että jos käy huonosti niin en tiiä miten niille sit kertoa huonot uutiset.No kuitenkin menin vahingossa möläyttään ostaneeni ihanat äitiyshousut ja siitähän esikoinen heti tajus että vauva tulossa.
Lapset olivat ja ovat kyllä ihan innoissaan,että toivottavasti kaikki nyt menee hyvin.

Mulle voi päivittää poikaolon ja lääkärineuvola on 10.4 ,rakenneultra taas 16.5

En millään pääse nyt tuosta poikaolosta kun siinä ultrakuvassa näkyi haarojen välissä pieni uloke ja muidenkin mielestä se on pippeli :LOL: vaikkei sitä välttämättä olekkaan niin silti siitä tulee poikaolo=) Kaupassakin huomasin että nyt tuli vaan ihailtua poikavauvojen pikkuriikkisiä vaatteita enkä osannut tyttöjen vaatteita katella ollenkaan.Saa nähä mitä rkenneultrassa sanotaan sukupuolesta vai sanovatko mitään.En ainakaan ennen sitä viiti mennä mitään poikamaisia vaatteita osteleen.

Rasvaamisesta: kuinka moni jo rasvailee mahaa? Mää oon siinä varmaan tässä raskaudessa vähän myöhässä nimittäin oon rasvannut mahaa tasan kerran.Säikähin niin paljon sitä kkm että oon vältellyt koko alkuraskauden kaikkea kosmetiikkaa ja lääkkeitä,mukaan luettuna siis myös rasvat.Tai no käsirasvaa oon laittanut mutta vatsaa en oo rasvaillut aijemmin kuin vasta nyt yhen kerran.Nyt aattelin kuitenkin alkaa raskaileman koska näyttäs vähän sille että arpia on alkanut jo vähän tulla tai sitten ne vanhat haaleat arvet on tulleet vähän enempi näkyviin ku vatsa on kasvanut.

Äitiyspakkauksesta on ollut aijemmin paljon puhetta.Me on aina otettu kaikille lapsillemme se ja aijotaan ottaa tällekkin.Se on aina niin ihana saada ja musta on niin kiva että joka vauvalla on ollut aina jotain uutta omaa.Vaikkakin äippäpakkauksessa on aina ollut sellastakin mistä en oo tykännyt ja jota ei oo tullut käytettyä mutta on siellä myös paljon sellasta mitä tulee käytettyä.Kauheestihhan tykään kyllä ostaakkin uusia vaatteita.Lastenvaatteet on vaan niin söpöjä =)

Oonkohan mää laittanut tän koko lopputekstin punasella;) Toivottavasti en.

Pitääpä lähtä koiran kanssa lenkille kun aurinkokin vielä paistaa nuin kauniisti.
Mukavaa loppupäivää myös muille.

rakkaudesta äiti rv.13+2 & lokakuun lapsonen:heart:
 
Mariah33 meidän kaveripiirissä raskaana olevien kesken on ollut tapana kertoa etukäteen vahvimmat nimiehdokkaat. Näin on sitten "varattu" valmiiksi itselleen rakkaimmat nimet.=) Mutta tämä ei toimi tietenkään jos haluaa pitää nimen salassa ristiäisiin asti.
Meillä on myös aika hyvin selvillä molemmille sukupuolille nimet, varsinkin pojalle olen varma nimestä. Esikoisestakin olimme päättäneet nimen etukäteen kun saimme tietää että tulee tyttö.

Rakkaudesta äiti mä olen jo alkanut rasvailemaan masua kun se on venähtänyt jo niin isoksikin.
Meille muuten sanottiin ultrassa, kun mies innoissaan kyseli että mitäs tuolla pikkuisella on jalkojen välissä, että kaikilla sikiöillä on tässä ikävaiheessa se uloke jalkojen välissä joka siitä sitten muotoutuu lähiviikkoina ja kehittyy joko tytön tai pojan värkiksi. :)

Emskis 12+4
 
Kirjottelen paremmalla ajalla enemmän mutta pakko tulla hehkuttamaan !! Lueskelin eilen että saatiin mukaamme Mannaa !
Olen niiin kovasti kaivannu nuoria odottajia täältä pkks alueelta ja nyt sinä tupsahdit! TERVETULOA! :) Ja paljon paljon onnea plussasta <3
 
Emskis: lisäätkö listaan:

* danita/2.lapsi/LA 30.10./PKKS
* Mannaa 19v / 1. lapsi / PKKS / tyttöolo. LA 30.10. ja NP 18.4.

Mun silmään ei ainakaan osuneet, enkä ehtinyt maaliskuun pinoa päivittää ennen kuin aloitit tän uuden. Kiitos Emskis uudesta pinosta!

(.) "Lomafiiliksissä" superräkäisen naperon kanssa. Jokainen aivastus tarkoittaa räkälassoa puolen metrin päähän.... :x Itselläkin kurkku tosi kipeä. Palailen ensi viikolla taas palstailemaan, nyt on pakko levätä niin paljon kuin ehtii.
 
nimistä meillä päätettiin esikoisen nimi heti kun tulin raskaaksi, päätettiin vain pojan nimi. Oli niin vahva poikaolo ja se piti paikkaansa. Nyt ollaan päätetty jo kokonimet sekä tytölle että pojalle. Ehkä pikkuisen enemmän toivon et pääsis käyttää sen tytön nimen, mutta olis se toinen poikakin nii ihana..

mahan rasvauksesta mulla ei ensimmäisessä raskaudessa perusvoiteet auttanu mitään, vaikka rasvasin säännöllisesti. Silti tuli paljon arpia. Nyt ajattelin rueta käyttämään sitä bio oilia, pitääkin tällä viikolla se käydä ostamassa.

Listasta unohdin näköjään iän eli 26v sen lisäksi np ultra 22.4.
 
Tervetuloa uusille :flower:

JK74 Kamalaa, kun hetki sitten kaikki oli hyvin ja sitten käy noin :'( Voimia tulevaan ja toivotaan, että seuraava onnistuisi.

Mariah33 Tervetuloa joukkoon! Sitähän tosiaan sanotaan, että tyttöä odottaessa olisi pahoinvointia ja poikaa odottaessa ei. Taitaa kuitenkin olla aika paljon kiinni odottajasta. Minulla on sekä poikia, että tyttö ja kaikki odotukset on olleet ihan samanlaisia =) Toisaalta kyllähän ne uskomukset aina jostakin lähtee eli voi niissä jotain perää ollakin =)

Nimistä Hyviä vaihtoehtoja löytyy, mutta mitään ei olla päätetty.

Rasvauksesta Minä, kun keräsin esikoisen aikana sen 25 kg niin repeshän se nahka aika kivasti :LOL: No sen jälkeen en oo rasvaillu, mutta kun ei painoakaan ole tullut enää tuollaisia lukemia niin uusia arpia ei muiden odotuksissa ole tullut.

(.) Puhistaa... tuli syötyä ihan liikaa pääsiäisen aikaan. No nyt kun arki taas koittaa niin pitää palata ruotuun. Kävin muuten ostamassa ekat äitiyshousut. Ne oli kyllä sellaiset ettei sinne mitään mahdotonta mahaa mahdu eli on varmaan ihan hyvät tästä tuonne kesään, mutta syksyllä ei kyllä enää mahdu. Toisaalta uskon, että ne on sit synnytyksen jälkeen hyvät, kun ei se maha siitä kumminkaan heti häviä =)

Täällä muuten kans yks palsta addikti... käyn puhelimella lukemassa mooonta kertaa päivässä =)

Linnea 13+1
 
Lomalta töihin, entistä väsyneempänä. Sentään näyttäis että pahoinvointi voi olla jo kärsitty kun pysynyt melkein kaksi viikkoa poissa.
Tänään 12+0, aamu alkoi sen johdosta itkulla. Voi lapsi parkaa kun tälläsen vollottavan huoltajan saa... En siis hillitse/hallitse itsenäni enää millään muotoa, tuo perskutin itku voi yllättää ihan missä ja koska vain. En niin välitä mahan kasvusta enkä muista oloista mutta tää tihrustaminen on piiiiinaaaavaaa. Kaikista pahinta jos se iskee töissä, tähän asti oon vielä pystyny sen välttämään, mutta saa nähä milloin ekaa kertaa pokka pettää, jaiks.
 
Mulla pahoinvointi edelleen samanlaista kuin ennenkin eli ei ole vielä helpottunut. Painoa on ihanasti tullut alkupainosta jo 4kg mutta se johtuu täysin tästä koko ajan syömisestä :( Mutta jännät ajat edessä kun maanantaina niskapoimu- ultra edessä :)


Padmerine & Pampula 11+0 *POKS* :heart:
 
Huomenta :)
Tänään on eka uä, tässä tapauksessa se vu :D rv 10+1 (menkkojen mukaan)Saas nähdä mitä masusta löytyy.. Mulla ei oo ollu enää kahteen viikkoon mtn etomisiakaan, maha vaan kasvaa.. Toivottavasti kaikki on hyvin, mulla on ollu nyt 1½viikkoo influenssa ja en oo koskaan ollu näin kipee. Eilen illalla yskiessä alkoi sattua oikealle alamahaan, mut jospa kyytiläinen ois vahva ja kestäis tän taudin kiltisti kyydissä.
Painoa mulle ei ole tullut yhtään, onneksi. Mulla oli bmi ennen raskautta 29. Ja raskausdiabetes mulla todettiin tosiaan jo ekalla neuvola käynnillä. Tarkoitus on aloittaa lenkkeily heti kun olen kokonaan toipunut taudista ja ruokavalio hoitoisesti heti alusta asti on menty. Se on hyvä "painon rajoittaja" ;) Mulle on tullu kiloja joka raskaudessa 15-17kg, nyt ei tarviis tulla hirveesti. Edellisetkin raskauskilot "komeilee" vielä kropassa, vaikka imetin nuorimmaistakin 8kk (neiti nyt 11kk) ja taisihan noita kiloja jäädä kolmannelta pojaltakin (2v5kk)..

nimistä, hmm..nyt ei oo vielä nimiä mietitty, mulla vahva tyttöolo, mutta tiiä sitten. Kai ne "tekonimet" on keksittävä ennen synnytystä. Meillä neljällä muulla lapsella ihan tavalliset nimet, joten viideskin tulee saamaan tavallisen suomalaisen etunimen :)
 
Tervetuloa mukaan uusille! Niin, ja ps. kirsikka92 vai nuoria odottajia oot odotellut ;) Ja minä kun vielä kuvittelen, että alle 30 olen minäkin vielä nuori, reps :LOL: Ei vaan, tottahan tuo on, oli aika hassua kuulla kuuluvansa ikänsä puolesta jo "riskiryhmään" ja sen vuoksi joudun sokerirasituskokeisiin.

Painonnoususta MASENNUSTIRINÄVALITUS VAROITUS: Huh, tänään näytti vaaka +5kg! Järkyttävää! Vaikka ei saisi laihduttaa, niin nyt kun on ollut taas muutama parempi päivä että oon pystynyt jo syömään lähes normaalisti, niin nyt alkoi kyllä ruokakirjan pitäminen ja tietystä ruokavaliosta kiinni pitäminen. Nuo hiilihydraatit ilmeisesti kerryttää mulle tota painoa, vaikka muuten en olekaan herkutellut tai syönyt epäterveellisesti. Ei yhtään pizzaa, hampurilaista tms ole mennyt. Aamupalaksi puuro reajuustolla, lounaaksi salaatti lihalla, välipalaksi leipä (hedelmä), normaali päivällinen ja iltapalaksi rahka marjoilla. Tuolla ruokavaliolla ei paino voi enää nousta!? Siis 5 kiloa pelkkää läskiä tullut?! Oon kyl aika masentunut ja maha on pallona varmasti pelkästä läskistä. Ja siis ymmärränhän minä että raskaus nostattaa painoa, mutta ei sen sitä vielä tässä vaiheessa tarvitsisi tehdä kuin 0-2kg. Kaverilla tuli koko raskausaikana 8 kiloa ja ollaan oltu lähtötilanteissa yhtä hoikkia. ARGH! :headwall: Ja ihan kamalia asioita pyörii päässä kun suoraan sanottuna vit**aa tää touhu niin paljon, että jos nyt kävis jotain kamalaa niin kaiken muun tuskan ja kärsimyksen lisäksi olis muuten helvetinmoinen työ kärsiä että saisi itsensä taas normimittaiseksi (mulla ei paino putoa kuin järkyttävällä nälkärääkillä, tyhjän vatsan kuntoilulla ja hullulla määrällä salitreeniä).

LisaMaria yritti tsempata tuolla edellisellä palstalla olemaan murehtimatta asioita etukäteen, ihan olet oikeassa. Muutoin mä olen aina ollut tosi positiivinen luonne, nautin ja iloitsen joka päivä pienistä asioista, mutta meillä varmasti jo tuo yli vuoden kestänyt lapsettomuus teki muhun arpia, joiden vuoksi luulen, että pelkään niin kovasti menettäväni tämän onnen, joka vihdoin meille suotiin. Niinhän se menee, että kun joku on erityisen tärkeä, pelkää koko ajan sen menettävänsä?!

Onpas aamu... Huoh. Kamala huoli huomisesta (np-ultra) ja kai tuo aamuinen lukema vaakassa sai olon apeaksi, jolloin muutkin asiat kerääntyvät. Pahoittelut tirinöistä ja kiitos kun sain kirjoittaa ne pois ajatuksista!

Marjaana84 11+4
 
Huomenta ja tervetuloa takaisin arkeen! Kyllä teki neljän päivän vapaa hyvää kropalle ja sielulle. Olisin mielelläni jatkanut :). Pääsiäisen aikana on tullut ulkoiltua tosi paljon, syötyä herkkuja ja levätty.

Tänne on kuitenkin tullut taas huonoja uutisia ja lähetän pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille :hug:. On se niin epäreilua että vielä tässä vaiheessa tulee huonoja uutisia!

Uusia on jälleen saapunut joukkoomme; tervetuloa!.

Marjaana Älä hätäile, kyllä se paino siitä tasoittuu. Mullekin on tullut hirveesti painoa nyt alussa, mutta luotan siihen että nousu hidastuu kohta ja tulee vähemmän. Tai ainakin kuvittelen ja toivon niin :D. Ei se kyllä vaan läskia ole. Alussa tulee syötyä enemmän kun on koko ajan nälkä tai huono olo, ja siitä niitä kiloja sit tulee. Kun syöminen normalisoituu sitä painoakaan ei pitäisi enää kertyä niin huimaa vauhtia.

Rasvauksesta Olen rasvannut mahani edellisissä raskauksissa, mutta ei se pahemmin ole auttanut. Tutkimukset osoittavat että rasvauksesta ei ole hyötyä; jos on taipumusta saada arpia ne tulevat rasvauksesta huolimatta. Mutta onhan se muuten mukavaa rasvata sitä kasvavaa palloa kun iho on kuiva muutenkin :).

(.) Olen parina päivinä käynyt pidemmällä kävelyllä ja huomasin että mulle tuli lonkat kipeiksi jo tässä vaiheessa! Hmm... ei lupaa hyvää tuleville liitoskivuille jos jo tässä vaiheessa kipeytyy paikat kävelystä. Tai sit olen vain "ruosteessa" kun on tullut liikuttua niin vähän talven aikana. No, tulevaisuus sen näyttää missä kunnossa lonkat ja nivelet ovat sitten. Turhaa sitä on murehtia etukäteen.

Huomenna olisi neuvola ja ylihuomenna kauan odotettu ULTRA. Mahtavaa! Huomenna pääsen siis ensimmäistä kertaa kuuntelemaan sydänääniä! Toivottavasti niitä kans löytyy :whistle:.

Misu78 rv 12+4
 
Suuren suuret pahoitteluni JK74!!

Padmerine samaa tahtia mennään, ei ole pahoinvointi vielä helpottanut täälläkään ja ainakin tuo 4kg on tainnut tulla, kun koko ajan pitää syödä. Aamun aloitin taas pää pöntössä. Tsemppiä ma ultraan! Mulla vasta torstaina.

Äitijapojat mä olin torstaina varhaisultrassa 10+2. Siellä pieni heilutteli lyhyitä käsiään ja jalkojaan ja näytti jo ihan ihmiseltä :) Ihanasti rauhoitti se näkymä ja pääsiäisenä kerrottiinkin jo suvulle.

).) torstaina siis pieni eläväinen näkyi ultrassa ja sen jälkeen olenkin ollut hyvillä mielin. Turhan moni on jo uutiset kuullut ja ensi viikon seulontauä vähän jännittää. Luotan kuitenkin, että kaikki sujuu hyvin.

Tigridia&Lilius 11+0
 
Huomenia ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

Olipas oikein mukava Helsingin reissu ja tosiaan tuo Heurekan näyttely oli hyvin mielenkiintoinen kokemus. Näin myös parasta ystävääni pitkästä aikaa ja oli mukava viettää aikaa löhöillen ja rupatellen.

Marjaana84 Tunteiden vuoristoradalla mennään täälläkin. Olen kovasti yrittänyt ja aika hyvin onnistunutkin ajattelemaan positiivisesti ilman ajatuksia pahimmasta. Valitettavasti ikävät uutiset saavat mielen rauhattomaksi ja ajatukset väkisinkin siihen että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin :( Itselläni tuo doppleri on tuonut paljon helpotusta, varsinkin jos tulee sellaisia itkupelkokohtauksia. Löydän laitteella sykkeen nopsaan ja puolen minuutin sykkeen kuuntelulla mielikin rauhoittuu. Mies minulla tukee myös kovasti, minulla on huono tapa lueskella kokemuksia raskaudesta netistä, ja väkisin tulee luettua myös niitä keskenmenoista kertovia. Oma mieli ruokkii entisestään sitä pelkoa pahasta. Varsinkin kun olen ajatellut, että viikon 12 jälkeen saa hieman huokaista, niin silti näitä myöhäisiäkin keskenmenoja tapahtuu. Painoa on tullut itsellänikin liikaa. Minua vaivaa kyllä tosi hidas suolentoiminta nyt ja ääretön turvotus masussa, kaikki normivaatteet kiristää keskivartalon kohdalta. Tosin itselläni vaikuttaa liikunnan radikaali vähentyminen nyt raskauden myötä. En ole uskaltanut tehdä mitään kunnolla sykettä nostattava liikuntaa, kun en tiedä onko hematooma kohdussa kuivunut vai kasvanut, ja sekin vaivaa vielä kovasti. Äklötyksen vuoksi olen syönyt suklaata, koska en ole saanut alas kunnon ruokaa. Oma keho näyttää siis melko mätisäkiltä, mutta onneksi mies vaan tuijottelen kasvaneita rintoja :D Jospa np-ultra tuo mukavia uutisia, että voisi aloittaa tuon liikunnan niin se hidastaisi edes vähän tätä turpoamista.

En muista, että onko tästä keskusteltu täällä... Mutta miten tuo hiusten värjääminen vaikuttaa sikiöön raskausaikana? Mietin vaan, että aika karsee tukka on syksyllä jossei saa värjätä päätä puoleen vuoteen :O Asiasta on vissiin risteäviä mielipiteitä.

Loppuun vielä suurensuuret voimahalit JK74!

Lisa Maria ja kääpä 11+3
 

Yhteistyössä