Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Äitijapojat nyt vasta huomasin sun viestin, kun aiemmin tuossa niin hätäseen vaan täällä kävin.. Sulla alkoi nyt sitten piinaavat ajat, ikävää kun ei tiedä selvyydellä mistä on kyse :hug: Täällä tietenkin ollaan hengessä mukana ja toivotaan vielä kun toivoa on!

Jouduin passittamaan äsken meidän tytöt (5- ja 3-v) ilman iltapalaan sänkyihinsä... Yleensä ovat ihan järkipäisiä ja hyväkäytöksisiä, mutta näköjään nuo trullikarkit on saaneet päät sekasin. Monessa paikassa ei käyty, mutta karkkia tuli kuitenkin roppakaupalla. Tuolla keittiönpöydällä ovat kipossa ja tytöt ovat saaneet sieltä sitten väliin ottaa jotain kun ovat lupaa kysyneet. Minä nyt sitten alkuillasta tämän raskausväsymykseni kanssa makoilin makkarissa ja katoin telkkaria ja lapset leikkivät. No tuossa kun menin keittiöön iltapalaa laittamaan niin melkeinpä kaikki kipossa olevat karkit, suklaamunat yms oli kuorittu papereistaan, suklaamunat oli palasina, patukoita oli katkottu ja liotettu lällyksi vesikipossa....huh huh sanon minä. Tuolta 3-vuotiaalta tuollasta voi vielä uskoa, mutta yllätys oli että meidän 5-v alkoi myös tollaseen älyttömään hommaan. Nyt sitten makoilevat sängyissään eikä hiiskahdustakaan kuulu. Nyt mulla sitten tietekin itellä myös paha mieli kun joutuvat surullisin mielin alkaa nukkumaan.. :(
 
Hyi mua harmittaa, että miksi menin suostuu siihen veriseulaan. :/ Oon nyt ihan paniikissa, vaikka ultrassa kaikki näytti olevan mainosti, että jos sieltä tulee kuitenkin soittoa. Vääh, ärsyttävää. Toivottavasti ei tule. Sit ku en tiedä, että kuin kauan pitää pelätä, että jotain tulee hälyytystä, kun käsitin jostain että ne soittaa tyyliin 6pv päästä, mutta en sit toisaalta tiedä, että voinko nyt luottaa tuohon kuuteen päivään, kun oli pääsiäinen välissä. Päh.

Laala ja tyyppi 12+1
 
Tungen teidän pinoonne, sorry. Meillä Taysin alueella on tosi kiva, kun veriseulojen tulos lasketaan np-ultran yhteydessä, kun on mitattu turvotus. Kaiken tiedon saa siinä samalla kertaa, niin ei tarvi jännätä sen jälkeen.

Iloista odotusta kaikille!

WP 38+6
 
jk74 ihan mahtava uutinen! Kerrankin niinpäin, että suuri suru vaihtuukin hetkessä sanoinkuvaamattomaksi onneksi.
Tiedän tunteen, mulla kävi vastaava tilanne pikkumiestä odottaessa.. Tk lääkäri totesi km:n olevan käynnissä, eikä mitään tehtävissä.
Seuraavana päivänä sairaalassa löytyikin yllättäen elävä alkio vahvoine sykkeineen :heart:

Te masun rasvailijat jotka haluatte välttää turhia kemikaaleja, niin ihan oliiviöljy tai esim. avokadoöljy sopii vallan mainiosti ihon rasvailuun. Weledalla on myös ihana babyoil, ihan täysin kasvipohjainen ja ei sisällä teollisia aineosia.
Weledalla on myös olemassa oma öljynsä välilihalle, ite en oo käyttäny, mutta muutama tuttu on suositellu
Luonnonöljyt ovat paljon parempi ja turvallisempi vaihtoehto, kuin teolliset tuotteet

Ja tästä päästään lempiaiheeseen elihiusten värjäämiseen raskausaikana ja muutenkin
Kyllä se vaan siskot on niin, että nykysuositusten mukaan hiusten värjäämistä raskauden ensikolmanneksella ei suositella ollenkaan, muutenkin hyvin harvakseltaan.. Mielellään ei ollenkaan.
Hiusväreissä olevat värjäävät aineosat ovat hyvin reaktiivisia aineita ja kokeissa niiden on todettu aiheuttavan perimä- ja soluvaurioita. Niiden reaktiivisuuden vuoksi niiden pitoisuudet väreissä on rajattu hyvin tarkasti. Silti tarkkaa turvallista rajaa ei voida tietää, kymmenille värin ainesosilke on olemassa tilapäinen lupa käyttöön, koska kunnollisia selvityksiä vaikutuksille ei ole saatu
Selvä yhteys on todettu esim. hypospadiaan ja muihin hormonaalisiin häiriöihin (lapsen tuleva hedelmällisyys) (=resorsinoli)
Yhteyttä leukemiaan tutkitaan, on jo löytynyt puoltavia tutkimuksia ja eikä yhtään vähiten allergiat. Parafenyleenidiamidi on hyvin allergisoiva ja raskausaikana elimistö on muutenkin herkillä, nuin ehkei kannata tuonkaan takia lähteä riskeeraamaan

Eli mahdollisimman vähän ihokosketusta väriaineen kanssa, raitoja, värihuuhteluita, kasvivärjäyksiä. Ekokampaajalla käyminen on turvallista.

Tanskassa ja Saksassa, missä ollaan hyvin valveutuneita, hiusten värjäämistä ei suositella ollenkaan raskaanaoleville
Suomessakin aletaan vihdoin heräämään, värjätäyssuositukset ovat viimein päivitetty. Edelliset olivatkin 60-70 luvun tienoilta

Mikäli joku ei paasauksestani arvannut, olen siis kampaaja ja kyllä, olen jättänyt useamman kerran värjäämättä asiakkaan hiukset raskauden aikana ja ihan yhteisymmärryksessä. Monet alkavat olla jo valveutuneita

Mulla yhdellä pojista on tuo hypospadia, koska sukuraditetta ei ole, niin tokihan lääkäri näki yhteyden ammattini suhteen. Tosin käytän aina hanskoja, mutta siihen aikaan värjäsin usein omaa päätä kemiallisilla väreillä, vähintään kerran kuussa
Tiedäpä sitten..

Oih, mullahan ois tällä viikolla kanssa käynti tuolla veriseulassa.. Mä oon aika lunki tuon suhteen, ei kannata panikoida.. Terkka kyllä varoitteli, että ikäni puolesta voipi tulla aika varmaan hälyytys, kun oon jo yli 40.
Jos häly käy, niin sitten käy, se on sit sen ajan murhe
Ens viikolla lääkärineuvola ja seuraavalla jo se np, kylläp aika menee vauhdilla :)

Ja nyt alkaa vaikuttaa, et miehen puheista päätellen, hän haaveilis tytöstä.. Ihan koko ajan tyttö sitä ja tätä ja puhuu pojille pikkusiskosta ja kyselee et toivoisinko minä tyttöä..
En tiiä, pitäiskö mun toivoa?! Kun en toivo mitään, muuta kuin sitä pientä ihmistä itteään.
Kun värjäsin tänään asiakkaan ripsiä ja siinä putsatessa irtos ripsi siihen poskelle, niin teki mieli puhaltaa se ja toivoo se tyttö ;)
No en ouhaltanu enkä toivonu...

Muksaa viikkoa! (Pahoittelut kirjoitusvirheistä, silmät painuis jo kiinni)

Pottusäkki ja masumies :heart: 10 *riksrakspoks*
 
Tungen teidän pinoonne, sorry. Meillä Taysin alueella on tosi kiva, kun veriseulojen tulos lasketaan np-ultran yhteydessä, kun on mitattu turvotus. Kaiken tiedon saa siinä samalla kertaa, niin ei tarvi jännätä sen jälkeen.

Iloista odotusta kaikille!

WP 38+6
No näin just. En itse edes ehtinyt kommentoida tätä samaa asiaa, kun vasta ihmettelin, et miksei muualla mukamas voida samantien ilmoittaa... Hassua, että käytännöt eroaa näin paljon...


btw. mulla onkin ehkä laskettu aika jo 30.9. Pysyn kuitenkin täällä, koska lääkärinkin mukaan LA saattaa hyvinkin vielä RU:ssa heilahtaa takas lokakuulle ja vaikka ultra muuta kertoo niin myös alkuperäisissä viikoissa pysytään. Hurjasta yhden päivän heitostahan tässä on kyse :D
 
Viimeksi muokattu:
jk74 käsittämätöntä miten voi noin tunaroida ja näin tärkeässä asiassa!? : / Luojan kiitos sulla tulikin lopulta hyviä uutisia, mutta voi sitä tunteiden sekamelskaa varmasti... "ollako vai eikö olla raskaana".. huh huh... Tervetuloa takaisin odottajiin :heart:
 
Ihan uskomatonta että tuollaista töppäilyä voi tapahtua,jk74 ja muut vastaavaa joskus kokeneet!!! Mutta mahtavaa että kaikki kääntyi parhain päin! :heart:

Hiusten värjäämisestä,itse oon värjännyt hiuksia ihan normaalisti,eli n.kerran kk.
Niin..sitä vaan luottaa lukemaansa/kuulemaansa että se on ok,tolleen kohtuudella,mitä se sit kellekin on..Värjäsin eilen ja tästä tuli paljon tummempi kuin piti,johtuneeko sitten niistä hormoneista,en tiiä mut kiva tuli :)

Nimiä on tullut pyöriteltyä huvikseen jo vuosia..kun on tässä keretty ootella naperoa! Jotenkin paljon helpompi keksiä tytön nimiä..kertoneeko se sit jonkinlaisesta toiveesta.. ;)
Olosta en tiiä kun ei oo kokemusta..oon voinut tosi hyvin,ilman mitään oksuja,ni sanovat et poika,mut yks tuttu oksensi päivittäin 6kk(!!) molempien poikien kohdalla,että näitähän riittää ;)

Rautalisiä en varmaankaan ota,ennenku suositellaan.Veret oli hyvät ja kun pitää ruokavalion monipuolisena niin ei välttis tarvii muitakaan vitam.lisiä..(?) Näin sanoi neuvolan täti,joita tietenkin myös moneen lähtöön..mutta näillä mennään :D

Mulle voi päivittää 1.lapsi/TAYS ja NP 10.4.

T. Pömppis 10+0! :heart:
 
JK74 Mahtavaa!! Ja toisaalta ihan uskomatonta, että noin voi käydä! Toivotaan, että Äitijapojat, sinulla olisi samanlainen törppö lääkäri ja kaikki olisi kuitenkin hyvin :)

Hiusten värjäys Itse en hiuksia värjää raskausaikana, mutta en värjää niitä muutenkaan. Itsellä on tosi tumma tukka ja väri on omasta takaa hyvä niin en koe tarpeelliseksi. Mutta olen kyllä Pottusäkin kanssa samoilla linjoilla, että turhia kemikaaleja kannattaa kyllä välttää.

Veriseula Täällä kans veriseulassa käydään yleensä ennen ultraa ja sitten tulokset saa siinä ultran yhteydessä. Mikä on kyllä ihan kiva niin ei niitä tarvitse sitten erikseen odottaa.

Rautalisä En todennäköisesti tarvitse tässäkään raskaudessa. Viime raskaudessa hb oli koko ajan 140-160, eikä siis koskaan ole laskenut kovin matalalle. Hyvä niin... ensimmäisen synnytyksen jälkeen söin vissiin 2 tablettia obsidania ja vatsa meni ihan sekaisin eli kiitos ei! Lopetin silloin heti nuo rautatabletit ja kuitenkin hb oli jälkitarkastuksessa jo yli 140 eli nousi sitten ilman rautalisääkin takaisin normaaliin tosi nopeasti =)

Linnea 13+2
 
Laala mä en ole jotenkin osannut ollenkaan edes miettiä sitä veriseulan vastausta koska jotenkin oletan että se on ok kun niskaturvotusta ei ollut mitenkään paljoa (1,0-1,1mm, ei osannut ihan tarkaksi sanoa). Ne tapaukset joita olen kuullut että on tullut kirje kotiin kohonneesta riskistä niin heillä on niskaturvotus kaikilla ollut 2,5mm tai enemmän. Ja ovat käyneet lapsivesipunktiossa sitten ja se on mennyt hyvin ja terveet vauvat on syntyneet.
Sinulla ikäkin on puolellasi joten nyt vaan rauhallisin mielin odottelet vastausta. :)
Olisipa koko Suomessa tuo käytäntö mistä Whisky Peat kirjoitti!

Liikkeistä Mä olen pari päivää tässä miettinyt jo että tunnenko todellakin jo liikkeitä! Ja alan olla melko varma nyt että kyllä ne liikkeitä on. Ne on niin samanlaisia kuin esikoisesta ekat tuntemukset rv 17 alussa. Mutta nyt osaan jo tunnistaa ne joten kiinnitän niihin huomiota.
Mulla ne ei kyllä ole esikoisestakaan tuntuneet miltään "perhosen siiven hipaisulta" miten moni niitä kuvailee vaan kuplimiselta ja muljahtelulta. Ja tiedän ettei ne ole mitään suoliston ilmakuplia koska ei niitä mulla ole siellä ennen raskauttakaan kuplinut jatkuvasti niin kun esim eilen ja tänä aamuna. Ja parhaiten ne bongaa kun menee makaamaan selälleen mieluiten kovalle alustalle ja juo ennen sitä jotain sokeripitoista (esikoisen odottajille jos ette ole kuulleet niin sikiö reagoi verensokerin nousuun liikkumalla, sen takia horisin tossa sokeripitoisen juoman juomisesta =) )

Padmerine hui kauhistus miten alhainen hemoglobiini! Hyvä että syöt rautaa!

Pottusäkki Kiitos hyvistä neuvoista hiusten värjäämisen suhteen! En ollut ajatellutkaan asiaa noin tarkasti. Tosin omia hiuksiani en muutenkaan värjää mutta tuo oli silti mielenkiintoista mitä kirjotit.
Rasvauksesta vielä; Olen kokeillut tuota Weledan raskausarpi öljyä joka olikin muutoin tosi hyvä mutta voi hitsi kun siinä on vahva tuoksu, se kuvotti minua niin paljon etten viime raskaudessa pystynyt sitä sitten käyttämään loppuun. Ne on niin yksilöllisiä mitä hajuja kukakin sietää tässä "tilassa". Esim tuo tällä hetkellä käyttämäni Body Shopin raskausarville tarkoitettu cocoa stick tuoksuu vähän suklaalle ja ihme kyllä se taas ei ällötä mua ollenkaan ja tykkään siitä tuotteesta ihan älyttömästi!

Ainiin ja toivotan kaikille (meppuli, Marjaana84, Fossiili ja elwwis) tänään NP ultraan menijöille iloista ultra käyntiä, uskon että kaikki saavat nähdä pikkuisensa siellä heiluttelemassa äidille ja isälle! :heart:

Emskis 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Odotuksesta: Tänään voin jo hiukan paremmin. Eilinen iltakaan ei ollut enään niin paha pahoinvoinnin suhteen. Jospa se tästä. Kävin tosiaan eilen neuvolalääkärillä ja jäi vähän mietityttää se mitä lääkäri kyseli. Sisätutkimuksen aikaan kysyi että onko tullut veristä tiputtelu vuotoa? Vastasin että ei, johon sanoi että sinertävät ovat limakalvot. Noh kuitenkin kuului sydämen syykkeet, ja lääkäri totesikin että kaikki on hyvin. Mutta nythän se pyörii mielessä....

Hiustenvärjäämisestä: Itse molemmissa edellisissä raskauksissa värjäsin normaalisti hiuksia. Tässä raskaudessa olen päättänyt odottaa ensimmäisen kolmanneksen yli, mutta aion pian taas värjätä tukan :) Nykyään kuulee ihmisten puhuvan paljon luontaistuotteiden ym. puolesta. Kuitenkin luontaistuotteita valvotaan melko vähän. Niiden vaikutuksista on usein vähemmän tietoa. Ja lisäksi usein myös luonnon omat aineet voivat olla myrkyllisiä. Tätä näen paljon omassa työssäni, jonka takia olen luontaistuotteiden kanssa erittäin varovainen. Mutta tosiaan empä osaa sanoa kumpi on pienempi paha : /

Ihanaa loppuviikkoa kaikille :)

Papumamma LA 9.10/ 24v/ 3.lapsi/ OYS
 
Huomenta kaikille! =)

Täällä on ollut taas ihmeellinen aamu... Oon yrittäny estää aamupahoinvointia sillä että otan lasin tuoremehua aina iltaisin yöpöydälle, laitan puhelimen herättämään n. 15 min ennen kuin on pakko nousta, hörppään sen lasillisen ja makoilen vielä hetken. Tämä monesti auttaakin, mutta ei toimi näköjään arkiaamuina jolloin on pakko heti sen nousemisen jälkeen alkaa touhata ja lähteä liikenteeseen. Siinä valmistautuessa töihin yhtäkkiä nousi oksennus kurkkuun ja ehdin juosten juuri ja juuri pöntön luo kun lensi jo kaaressa... Huh huh. Siitä itseni kerättyä, jatkoin valmistautumista... Koko matkan töihin pidättelin oksennusta (mun työmatka per suunta kestää 45-50 min!) ja heti kun pääsin tänne niin taas juosten vessaan huuto-oksentamaan... :O Nyt alkaa jo olo kuitenkin helpottaa onneksi... Viikonloput/vapaat on paljon helpompia kun silloin voi kaikessa rauhassa heräillä ja vielä mennä uudelleen vaakatasoon jos tuntuu siltä. No joo en viitsi enempää valittaa tästä kun monella muulla on pahemmatkin voinnit kuin mulla...

Hiustenvärjäämistä mäkin oon miettiny... Oon aatellu että voiko se nyt oikeasti olla niin suuri nou-nou. Onneksi mulla on nyt sen värinen tukka että siitä ei heti samantien pieni juurikasvu erotu, joten hätä ei ole hirmuinen, mutta että puoli vuotta värjäämättä tukkaa... Uuh... :headwall:

Sitten noista ravintolisistä... Itse oon ottanu päivittäin näitä: ACO Raskaus ravintolisä 100 tablettia - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki Sekä näitä: Multi-tabs (Omega 3) Sen verran on kuitenkin etonut tämän alkuraskauden aikana, että kovin monipuolisesti en oo pystynyt syödä (vaikka tottakai olisin halunnut) vaan on syönyt vaan sitä mikä on laskenut. Esim. kreikkalainen jogurtti on semmosta että sitä menisi vaikka sangollinen kerralla, mutta esim. salaatti.. Yök. :x

Huomenna poksuu muuten 11+0... =)
 
Neuvolakuulumisia Kävin siis tänä aamuna neuvolassa ja kaikki oli ok, jopa hb. Verenpaine oli melko matala, mutta se on mulle ihan normaalia. Pissa oli ihan puhdas ja painoa oli tullu 1,4 kg. Ja sitten siihen tärkeimpään - eli sydänäänet. Doppler-laite rekisteröi vauvan sydänäänet siinä 160-162 paikkeilla mutta täti ei millään saanut niitä kuulumaan! Kuului vaan mun oma syke ja sitä suhinaa. Toinenkin täti tuli kokeilemaan mutta jotekin se vaavi vaan pääsi pois alta koko ajan. Mut siis syke löytyi joten kai siellä joku pikkuinen hengailee, mutta hirveesti jäi harmittamaan kun en kuullut sitä höyryveturin ääntä : /. Onneksi huomenna on ultra heti aamupäivällä niin pääsee katsomaan minkäkokoinen papana siinä on. Tädit kovin miettivät jospa vaavi onkin oletettua pienempi, mutta kun kiertoni on ollut melko tarkka ja tiedän juuri milloin ovikseni oli ja harrastettiin silloin yhtenä kertana, niin ei se paljon voi heittää. No, huomenna se selviää viimeistään.

Äitijapojat Tsemppiä! Jospa sieltä tulee vielä hyviä uutisia :hug:.
 
Hei kaikki LAHDEN ALUEEN äidit! Tulin huutelemaan tuolta syyskuisten pinkasta, että olen perustamassa Lahden alueen odottajille omaa (salaista) fb-ryhmää. Olisi mukavaa tutustua saman alueen odottaviin äiteihin, jakaa kuulumisia ja vertaistukea, ja treffatakin tietysti. Esikoisen aikana kuuluin samanlaiseen ryhmään, ja siitä oli paljon iloa ja tukea raskaus- ja vauva-aikana. Jos tahdot mukaan, laita minulle yv:llä linkki facebookprofiiliisi, niin lähetän sinulle kaveripyynnön voidakseni lisätä sinut ryhmään. :)
 
Veriseulasta Täällä on taas vähän toinen käytäntö. Eli kävin viime viikolla antamassa sen näytteen ja labrassa sanoivat että pakastavat sen näytteen ja sit kun olen käynyt ultrassa ja gyne on merkannut siihen lähetelappuun tiedot niin mun pitää viedä se lappu labraan koska lähettävät sen verinäytteen mukana. Eli meidän näytteet lähetetään Ouluun tutkittavaksi ja sitten vertaavat siellä siihen ultratulokseen. En tiedä milloin tulos tulee edes, mut kai se näkyy sit neuvolan koneella.
 
Onpas vierähtänyt hetki tänne kirjoittelusta, aka vaan mennyt muissa merkeissä, ja olihan tuo pääsiäinenkin tuossa välissä :)

Eilen (2.4) oli sitten ylimääränen neuvola supistuksien takia; lepoa enemmän (ihan kuin en olisi kotona ollessani aina pitkälläni :D ). Myös sydänäänet kuuneltiin nyt ekan kerran, ja tasainen syke(165) löytyi heti! <3 Voi tätä onnea,kun ei tarvii stressata enää siitä, että onko masussa elämää vaiko ei. Mies olikin tosi innoissaan kun äänet ekaa kertaa kuuli (ensimm lapsi hänelle) ja kyyneleet siinä tirautti :) Iloisen uutisen vuoksi mies vei sitten minut syömään ja katselemaan vaunuja yms isoja tarvikkeita tulokkaalle :) voi sitä valinnan vaikeutta millaset vaunut mm ostettais :D..
Veriseulassakin kävin eilen, ja ihme kyllä kyllä, pysyin tolpillani koko ajan ja labrasta lähön jälkeenki :D .. Otettiin varulta nuo seulontakokeetkin kun ei vieläkään tiedetä että mennäänkö seulaan vaiko ei..
Tästä on nyt hyvä ootella sinne 22pvän ultraan..

oireita ei edelleenkään ole,ne siis ovat pysyneet poissa, kun silloin ykskaks hävisivät. Ainoa mikä tosin "häiritsee" on hirmu poikki -olo kävelylenkin jälkee; silloin vois nukkuu vaikka koko loppupäivän. Jää siis kesäinen Lapin vaellusreissu tekemättä tänä vuonna :/ .. Niin, ja öisin on saanut alkaa nousee pari kertaa pissahätään.. Mies sanoikin aamulla, että valmistaudn jo hyvissä ajoin yöheräämisiin :D
äitiyspakauksesta en olekaan vielä maininnut mitään... Kyseessä on siis minulle kolmas lapsi, ja edellisistä olen pakkauksen ottanut, juurikin siitä syystä että se tunne mikä tulee kun paketin saa postista hakea ja niit tuotteita sitten hypistellä, on avan loistava :) Tällä hetkellä olen ottamisen kannalla,mutta saa nähä...
vauvatarvikkeita emme ole vielä mitään hankkineet.. Vaatteita löytyy ennestään aika paljon,toki jotain uutta uudelle tulokkaalle täytyy katsoa. Isommat jutut on siis vielä iha katselu asteella, ja hintoja vertaillaan. Lastenhuoneen remppa alkaa vkl:na :)

Niin, ja voimahalit heille,jotka ovat ikäviä uutisia saaneet :( Toivottavasti onni vielä koittaa pian..

Muruliini82 ja masuasukki 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti muuten tälläinen "pika galluppi" noista sikiön sykkeistä.
Itse nimittäin omasta kokemuksesta ja lähipiirissä kun ollaan vertailtu niin uskon tuohon että tyttö ja poika sikiöillä on aika selkeesti eri sykkeet, ne niin sanotut tyttö- ja poikasykkeet. Myös neuvolassa esikoista odottaessa sanoivat että selvä tyttösyke. Mutta juu eihän se mikään 100% varma sukupuolen tunnistus keino ole tietenkään.;)

Eli tyypillinen poikasyke on n. 140-150 ja tyttösyke taas 160+. Mun esikoistytöllä oli aina 164-168. Ja tällä masutyypillä jota todella vahvasti epäilen tytöksi on ollut myös 165 tienoilla sykkeet. Mites teillä muilla aikasempien vauvojen kohdalla? Onko pitänyt paikkaansa? Entä teillä jotka odotatte esikoista niin minkälaisia sykkeitä on ollut? =)

Emskis 12+6
 
mulla on ennestää kaksi tyttöä ja poika.
Tyttöjä oottaessa sanottii että aika selvät tyttösykkeet ku oli tosi korkeet.. Mutta, sitten kun poikaa odotin, nii hänelläkin oli korkee syke eikä mitää tyttö/poikasykkeestä ollut puhetta...
Voihan noihin välillä olla uskomista,mutta itse en kyllä välttämättä enää uskois,tai luottais, iha siihen....

Taas unohtui,
Muruliini82 ja masuasukki 10+5
 
Onpas tänne tullut tekstiä sitten viime viikon. Hyviä ja surullisiakin uutisia on mahtunut joukkoon sekaan, mutta jospa nyt pikkuhiljaa alkaisi iloisemmat uutiset valtaamaan palstaa. Täytyy vain ajatella positiivisesti eikä ajatella heti pahinta.

Onnistuin eilen kaatumaan aika komeasti peilikirkkaalla jäällä. Varovasti koitin laskeutua pientä rinnettä alaspäin, mutta niin vain jalat pettivät alta ja takamus otti kovimman osuman, mutta onnistuin myös takaraivon iskemään jäähän. Vähän oli kaulalihakset eilen hellinä ja pienen pientä päänsärkyä, mutta tänään päänsärky on ollut melko voimakasta. Ilmeisesti lievä aivotärähdys. En oikein tiedä pitäisikö huolehtia pikkuisesta. En omasta mielestäni kovin pahasti mahan suuntaan ottanut osumaa, mutta mistäs sitä tietää. Toivottavasti kaikki on hyvin kaikesta huolimatta.

Ensi maanantaina nt-ultra. Silloin viimeistään tietää stressasinko turhaan.

Mitä tapahtuu ensimmäisellä neuvolalääkärillä? Joku aiemmin oli ilmeisesti puhunut mm. sisätutkimuksesta?

Ja taas unohtui, siis
Lapanen ja Nöyhtä 11+6
 
Sykkeestä Yritin yks päivä katso vanhat neuvolakortit läpi enkä huomannut sykkeissä eroa pojissa ja tytössä, joten en osaa sanoa pitääkö se paikkansa.

Nimistä Mulla on sellainen ongelma että mun on pakko odottaa tyttöä, koska pojalle ei ole nimeä :D. Meillä siis kaksi poikaa ja ne ovat jo saaneet parhaat nimet. Vielä vaikeammaksi tekee se, että etunimen pitää alkaa tietyllä kirjaimella ja sit niitä nimiä pitää olla kolme. Mut ne muut saa siis alkaa eri kirjaimilla. Tytölle olisi kolme nimeä valmiina, jos vaan mies hyväksyisi ne (vaikka eihän hänellä ole sananvaltaa :LOL:).

Missä kaikki tänään ultrassa käyneet ovat? Haluamme kuulla uutisia :).

Misu78 rv 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Tyttö ja poikasykkeistä minulla on siis 2 poikaa ja tyttö. Kaikilla olleet sykkeet välillä 120-160, riippuen nukkuuko vai ei mittaushetkellä. En siis ole huomannut mitään eroa sukupuolten välillä. En siis sykkeiden perusteella lähtis spekuloimaan kumpi tulee ja aika paljon tuohon sykkeeseen vaikuttaa kuitenkin vauvan aktiivisuus sillä hetkellä. Käyrillä kun makaa puoli tuntia niin siinä huomaa kuinka paljon se syke vaihtelee ja niinhän se tietysti kuuluukin vaihdella :)

Kauheesta närästyksestä kärsivä Linnea 13+2
 

Yhteistyössä