Lokakuun lapset 2013 <3 *Kesäkuussa*

Heippa hei!

Neuvola kuulumisia ei kai nyt juurikaan mitään uutta, sf mitta oli 20cm ja hemoglobiini oli laskenu mutta ei kuitenkaan niin paljoa että tarttis rautaa alkaa vetämään. Hyvä niin. Sokeria oli virtsassa mutta se johtu siitä kun söin sen kummempia ajattelematta karkkia ennen neuvolaa joten oli sitä karkkivirtsaa sitten. Kävin myöhemmin vielä virtsailemassa uudestaan ja oli puhdas eli sokerirasitukselta vältyttiin onneksi!

Maha asukki liikkuu välillä ihan hirveesti ja jos oon liikkunu ja ollu liikenteessä koko päivän niin silloin vähemmän. Yöllä kyllä senkin edestä ja aamulla saattaa herätäki tiukkaan kenkäsyyn kylkeen. :) hauskaa seurailla liikkumisia varsinki kun ne kunnon ninja potkut näkyy ulos päinkin jo hienosti. Oon miettinyki et pitäiskö huolestua vähemmistä liikkeistä vai uskoa että jos kaveri liikuskelee päivässä kuitenkin että kaikki on hyvin.. Hankalaa kun ei aiempaa kokemusta ole odotuksista eikä viitsis neuvolaankaan soitella koko ajan..
Hää hommelit on kohtalaisella tolalla, aikaa olis pari viikkoa vielä joten vähän jännittää saadaanko kaikki valmiiksi ennen juhlia.. Puku tuli mutta totesin että sivuista sais ottaa ainaki 10cm sisään että näyttää joltain edes, teltalle se musta nyt näyttää.. Onneksi on ompelija jo valmiiksi olemassa. :)

Ei mitään uutta siis tähän napaan, tai tohon joka katoaa varmaan tän kesän aikana.. :D

Vakuutuksesta on puhuttu mut ei olla päätetty vielä sen kummemmin mitään.. Pohditaan nyt nuo häät ja sitten on sen aika. :)

Addoda & mini 24+3 jos oon laskuissa mukana vielä. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei vaan pitkästä pitkästä aikaa tännekin palstoille :)

Poikanen herätti pisuhädällään ja enhän sitten saanut unta enää..

Muuten viime aikoina uni on maistunut hyvin. Koko alkuraskauden heräsin kukkumaan jo viimeistään viideltä, mutta viime aikoina on tullut nukuttua reilusti pidempäänkin
Vessaankaan ei tarvi nousta kuin korkeintaan kerran jos sitäkään

Jaa-a paljon on tapahtunut sitten viime rustailun, neuvolakäyntiä (missä kaikki ok) ja rakenneultrakin hyvine uutisineen tuli käytyä.
Käry kävi silloin seulassa, mutta ei osallistuttu mihinkään jatkotutkimuksiin ja sen osalta oli pieni jännitys, mitä ultrassa löytyy. Mutta kaikki siis niin hyvin kuin vain voi olla. Toki lokakuussa sitten nähdään millainen murunen sieltä tulee.
Selkärankakin oli hieno ja ehjä, mistä ehkä oli se suurin huolenpaikka hermostoputken sulkeutumishäiriöriskin takia


Sokerirasitus täälläkin edessä reilun viikon päästä. Pitänee maanantaina soitella ja varmistaa päivä. Mulla on kolmessa kalenterissa kahta eri päivää merkattuna, et hajamielisyyttä ja raskausdementiaakin siis on ilmassa

Laskin eilen, että 38 työpäivää olisi jäljellä ennen mammista. Hurjan vähälle tuntuu!
Mut onhan tuossa toki loma välissä :)
Tässä ollut aikas tiukka työviikko takana, kun muut ovat lomailleet. Se on kostautunut väsymyksellä ja supisteluilla.
Muuten ei kyllä vielä raskaus pahemmin vaivaa, no napa on ajoittain kipeä : laugh:
Ja hellepäivinä oon mieluummin viileimmissä sisätiloissa, muuten loppuu happi

Vakuutusta ei oo tullut ees kateltua vielä, saamattomuutta. Viimeks ei edes saatu sitä ennenaikaisten supistelujen vuoksi ja otettiin se vasta myöhemmin.
Siitä tosin on poissuljettu kaikki korvasairaudet, koska Pojalla ehti olla yksi tulehdus ennen vakuutuksen ottamista. Mutta eipä ole sitten toista ollutkaan sen koommin
Muoksis* vielä.. Tulipa mieleen, et emme ehkä saakaan koko vakuutusra, koska oon jo "vanha". Muistelen et joillain yhtiöillä on toi 40vee rajana vakuutuksen saamiseen


Et tämmösii tänne.. Josko yrittäis vielä sitä unta.. Vaikka vähän suu napsais jo aamukaffeelle

:wave:pottusäkki ja "Urmas" 22+5 (kai?)
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin sokerirasitus ens viikolla edessä. Ja mun mielestä se juoma on hyvää :p Aika nopeeta se aika loppujen lopuks menee kun lueskelee lehtiä. Joku murehti sitä että kuitenkin tuupertuu johonkin puskaan rasituksen jälkeen, niin ehottomasti eväät matkaan että saa heti syödä kun se on ohi :)

ItuH Toisen lapsen la oli elokuussa 2010 ja sillon sattu kunnon helteet siihen heinä-elokuulle. Eikä mulla tehny yhtään tiukkaa. Kaikki muut valitti että onpa tukalaa, mutta ei mulla vaan ollu sen tukalampaa ku muilla :D Mutta nyt sitten on tuntunu tuo helle aika raskaalle välillä. Ihan henkeä välillä ahistaa.

Omaan napaa ei sen kummempia. Paitsi että poltin TAAS jälleen nahkani kun rannalla eilen oltiin. Jospa nyt oppisin että sitä aurinkorasvaa pitää laittaa :ashamed:

Marlin ja Vimma 23+3
 
Heippa täältäkin:wave:

Helteet ahistaa, mutta ei johdu raskaudesta vaan en oo muutenkaan kesäihminen: / Syksyä ootellessa, sitä parasta vuodenaikaa:)
Neuvolassa kävin viime vkolla ja kaikki ok, sf mitta huitelee taas omia käyriään, oli rv24+3 24cm. Mutta se ei yllätä, eikä silti tarkota isoa lasta, ainakaan mulla:). Vauva liikkuu paljon ja nyt jo tuntuu ulospäinkin kunnolla, pitkään oli liikkeet heikkoja ku istukka eessä, mulla ollukkin kaikissa muissa raskauksissa takana.

Vielä ois vajaa 2vkoa lomaa ja sitten pitäisi vielä jaksaa jonkun aikaa... Ajattelin sinnitellä elokuun puoliväliin (virallinen ä-loma alkaa 10.9). Mulla on seisomatyö ja aika fyysinen, paljon nostelua ja kumartelua. Loppuajaksi haen saikkua, olen jo lastenhoidokki irtisanonut heinäkuun loppuun, mun loppu töissä oloaika järkätään sukulaisten ja naapureiden avustuksella ja yritetään sopia eri työvuorot miehen kanssa.

Edelleen kivuton ja hyvinvoiva kuudennen odottaja rv 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Itsekin vihaan kesää ja kuumuutta. Pää on jatkuvasti likomärkä ja vaatteet liimautuu kiinni ihoon. Kyllä on sitten niin raikas olo. Vielä kaksi kuukautta tätä helvetin kuumuutta kestettävä. En jaksa enää yhtäkään kesää. Eikä minullakaan tämä raskaus siihen vaikuta, vaan kuumuus tekee hulluksi muutenkin.
 

Yhteistyössä