Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Dita, mulla on otettu viidessä edellisessä raskaudessa sokerirasitus sormenpäästä, mutta nyt oli hommat muuttuneet ja otetaankin kaikilta taipeesta oikeat verikokeet sen 3 kertaa(paasto, 1h ja 2h), ja tuloksen sai vasta seuraavana päivänä.

Meillä menee syksyllä yksi eskariin, 3 koulussa ja 3v jää kotiin kun jään pois töistä. Mulla ois tosi paska olo viedä 3v päivähoitoon ja olla ite vauvan kanssa kotona. En ole ikinä ymmärtänyt tuota että muut lapset saa viedä hoitoon kun äiti vauvan kanssa kotona, kun päivähoitopaikoista on pulaa jo töissä käyvien lapsille! Tyttö käy meidän kanssa sitten perhekerhoissa ja yksikseen seurakunnan ilmaisessa päiväkerhossa, kuten meillä muutkin lapset käyneet kun olen ollut aiemmin äitiys/hoitovapailla. Äitikin saa liikuntaa, ku kävellen kuletaan eskariin viemiset ja kerhoilut kun ei ole autoa käytössä :).

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! Suurperheellisen äitienpäivä: sänky täynnä lasten tekemiä lahjoja ja kortteja ja ihana aamupala kera lasten tekemän täytekakun :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää äitienpäivää :flower:

Mulla onkin ollut ihan hurjan ihana äitienpäivä.Mieskin panostanut ihan kunnolla.
Ensin kun aamulla heräsin tunsin vauvan mylläävän ekan kerran ihan hurjasti:heart: ja tunsin kyllä onnea sydämmessä asti kun oon ollut niin huolissani liikkeiden vähyydestä tai siitä ettei niitä oo tuntunut ollenkaan.Yhtenä päivänä jo repesin illasta itkemään kun en ollut tuntenut liikkeitä kahteen päivään vaikka olin kuinka monta kertaa makoillut yhteensä monen tunnin ajan ja koittanut saada niitä tuntumaan.Eli vauvalta tuo aamun mylläys oli kyllä tosi koskettava lahja ja sai heti aamusta hyvän mielen=) Samassa sitten eskarilainen raotti huoneen ovea ja kaikki neljä pelmahtivat huoneeseen itsetehtyjen korttejen ja lahjojen kanssa onnittelemaan.Oli ne kullannuput taas nähneet vaivaa äitiä muistaakseen:heart: Sitten oonkin saanut laiskotella ja nauttia vauvan meuskaamisesta mahassa,kun mua ei keittiöön huolittu aamupalaa ja kakkua tekemään.Sain mennä valmiiseen pöytään aamulla ja myös ruoka aikaan.Ihanaa että joskus näinkin päin.

Hihii ja sitten tärkeä asia!!!! :D Huomenna on ultra!!!!! Ja vähänkö ootan sitä.oon oottanut jo niin kauan ja välillä hädissään siitä että varmasti vauvalla on joku hätä ku ei liiku,mutta nyt kun tänään ollut niin vilkkaana niin ootan ultraa ihan innoissaan ja luottavaisin mielin.Aivan ihana kans nähä huomenna(toivottavasti nähdään!!)pitikö mun poikaolo paikkaansa vai tuleeko meille sittenkin tyttö.Kumpikin käy:heart: Toivon vaan että kaikki ois vauvalla kunnossa.
Jännittynein tunnelmin siis tässä huomista odottelen.Voi olla ettei tuu uni tänä iltana.
Onneksi mun isä uskaltautuu tulemaan huomenna hoitaan lapsia vaikka eskarilainen tuli kipeäksi.Pelättiin jo ettei päästä kahestaan miehen kans ultraan niinku ei ekaankaan,mutta nyt se onneksi onnistuu.

Lasten hoidosta.Meillä menee vanhin jo neloselle ja toinen lapsi ykköselle joten mulle jää sitten kotihoitoon vauvan lisäksi 5v ja 3v.Kolme pikkusta sitten kotona mun kanssa mutta kaksi lapsista tulee käymään päiväkerhossa pari tuntia kerran viikossa.yritän muutenkin järjestää kaveri treffejä varsinkin 5vuotiaalle että ei oo niin tylsää olla vaan kotona mutta tosi paljonhan meillä pojat leikkii yhessäkin joten ei oo sen puolesta ainakaan niin tylsää vaikka vauvanhoito veis ainakin alussa mun aikaa tosi paljon.Tilasin myös 5veelle nalle eskari sarjan jota tulee vihko kuussa 12 kuukauden ajan,joten on sitten yhessä puuhailtavaa josta myös oppii eskarissakin opetettavia taitoja.Tein myös tän hetken eskarin kanssa nuita vihkoja ja oli kyllä kiva puuhailla yhdessä pienempien nukkuessa päiväunia.

Nyt täytyy lähtä ulkoilemaan lasten ja miehen kanssa kun aurinkokin rupesi tälle päivää paistamaan.Sitten pitää kai kokata huomiseksi ruoka valmiiksi että lasten ukki pärjää nuiden kolmen hoidettavan kanssa ultran ajan =)

Mukavaa päivää kakille!

Rakkaudesta äiti rv.20+1 & lokakuun lapsonen:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onpa kiva, että täällä on keskustelu taas vilkastunut.

Ihanaa äitienpäivää kaikille meille odottaville äideille!

Mies muisti mua myös jalkahoitolahjakortilla, vaikka vähän toppuuttelin. Halusi kuulemma hemmotella mua, kun kumminkin meidän vauvaa kannan <3 on mulla vaan ihana mies <3 Hän on ollut mukana ekassa neuvolassa ja ultrissa ja tulee myös rakenneultraan mukaan. Muuten ei olla koettu tarpeelliseksi hänen tulla neuvolaan.

Viimeksi sain neuvolassa nettiosoitteen ipanaan, jossa pitäisi käydä täyttelemässä esitietoja. Ilmeisesti taysia varten. En tiedä mitä siellä kysytään, kun en ole vielä käynyt täyttämässä.. Muuten ei (ainakaan vielä) ole sen kummemmin tarvinnut lomakkeita täytellä. Paitsi tietenkin sinne ekaan neuvolaan. Mutta täyttelisin nekin ihan mielelläni. En koe, että mulla tai meillä olis mitään salattavaa..

Sain siskoltani bola-korun lainaksi, kun kerroin olevani raskaana. Mutta nyt kun viime viikolla arvasin ja hän varmisti olevansa raskaana (kuudes rv) niin mietin, että pitäisikö minun tilailla itselleni oma bolani, jotta hän saisi korunsa itselleen. Jännä, etten itse osaa ajatella tyttö- tai poikaoloa, mutta olen ihan vakuuttunut, että siskoni odottaa nyt tyttöä :) Ihana odottaa yhdessä! Voidaan sitten mammailla yhdessä talvella monenlaista!

Mulla on alavatsakivut helpottaneet tällä viikolla, mutta voisin taas nukkua aamusta iltaan. Koko ajan väsyttää! Viimeksi pari viikkoa sitten neuvolassa hemoglobiini oli kuitenkin yli 130, joten vähän mietin, et tuskin tämä väsymys johtuu hemoglobiinista, mutta mistä ihmeestä sitten..?

Salmiakki13 ja POKS 19+0
 
Heissan!
Täällä myös ilmoittautuu yksi lokakuun odottaja. Tuolla olenkin toisen lehden palstalla kirjoitellut mutta siellä on keskustelu kovin hiljaista ja täällä tuo fb-ryhmä myös houkuttaa ;)

Eli täällä on olot ollut todella hyvät alusta asti. Pelkäsin jo pahinta koska aikaisemmissa raskauksissa voinut pahoin sen 9kk, mutta tämä on kyllä muutenkin ollut niin kovin erilainen raskaus että jännä nähdä tuleeko samaa vai eri sukupuolta tällä kertaa. Meillä siis ennestään 9- ja 10-vuotiaat pojat. Maha on kasvanut valtavaa vauhtia (siitä johtuen myös aivan järkyttäviä kasvukipuja ollut) ja äippähousut piti ottaa käyttöön jo viikolla 8. Kiloja on tullut yksinään vyötärön seudulle sellaiset 5kg mutta neuvolassa hoitaja sitä mieltä että ihan ok tilanne.

Onko muita äitejä jotka sairastavat verenpainetautia? Minulla hieman tarkemmin tämän vuoksi seurataan raskautta, nytkin ollut ultria jo 3 kertaa ja kuun lopussa on taas rakenneultra <3
Yllättävän hyvin olen myös jaksanut töissä olla ilman yhtään saikkua tähän saakka (raskas hoitotyö) ja kohtahan jo alkaakin juhannuksesta 5 viikon kesäloma. Elokuu olisi sitten tarkoitus vielä olla töissä mikäli kunto sallii ennen kuin äippäloma kutsuu.

Mutta tässä siis lyhkäisyydessä hieman kertomusta täältä.
Niin ja nyt siis rv 18+5
 
Hyvvää alakavvaa viikkoa kanssaoottajat :)

On kyllä kiva, että ketjuun on taas tullu enempi viestejä. Pitäs itekki nyt yrittää ryhistäytyä kirijottamisesa. Tuon puhelimen kans vain edelleen hieman ärsyttävvää touhua..

Sokerirasituksesta ollu puhetta. Mieki siihen kuulemma ikäni puolesta jouvun, joskus rv 25 kieppeilä. En kyllä näitten puhheitten myötä ole ollenkaan innoissani asiasta. Ei minua ne verenottamiset haittaa. Ja tietysti teen kaikkeni selevittääkseni sen, että mukulala on kaikki hyvin.

Mies neuvolasa Mulla ei ole ollu kertaakaan. On ollu mukana ainoastaan np-ultrasa ja tullee RUhun kans. Neuvolasta sanovat kyllä, että olis hyvä jos mies tulis mukkaan seuraavaan neuvolalääkärriin. En vain tosin hoksannu kysyä, että miksiköhän.. No tullee jos tullee.
Ja vaikka esikoista ootanki, niin ei ne ole neuvolasa mulle ainakkaan vielä mittään parisuhekyselyä teetättäny. Olen toki kertonu tämän oman erikoisen tilanteen heti kättelysä, joten johtuuko siittä vai mistä, mutta ei kyllä haittaa vaikka moisia lappuja ei ole näkynykkään. Olen täytelly vain peruskyselyjä sairauksista yms. neuvolale ja sairaalale. Tieten kelanlaput vielä oottaa täyttämistä. Sain ne kyllä jo viime kerrala mukkaani.

Äitienpäivä oli ja meni.. Mie en jostain syystä kyllä ossaa ittiäni vielä mitenkään äitiksi tituleerata. Lokakuusa sitten. Tämä äitienpäivä vietettiin siis ihan ommaa äitiä muistaen. Äiti oli ostanu tulevale lapsele jo vähän vaatteita ja oikein ilosena tuli mulle niitä esittelemmään :) Tämä tuleva on hälle 4. lapsenlapsi.

(.) Olo alakaa ehkä vähän tuon väsymyksen suhteen helepottaa, kiitos rautakuurin alottamisen. Toki vieläki uni tullee heleposti ja energiatasot välilä vähän niin ja näin, mutta parempaan kuiten kait ollaan menosa. Miehän olen ootellu sitä energistä keskiraskautta ihan hulluna ja nyt hieman harmittaa ku ehkä semmosta ei mulle sitten missään vaiheesa tulekkaan. Tähän asti siis se järkyttävä väsymys ollu riesana ja nyt jos se alakaa antammaan periksi, niin nämä liitoskivut kyllä jonku verran jo rajottaa asioita. Välilä ei toki juurikkaan, mutta välilä taas kävelynki on pakko olla semmosta hyyyyyvin rauhallista.. Mukula kyllä heittellee semmosia hyppy-pomppu-kierrepotkuvoltteja välilä, että naurattaa :) Aikasemmin liikkeet tuntu lähinnä sillon ku ite oli rauhottunu istummaan tjtn. mutta nyt ne on kyllä alakanu tuntua liikkeesäki. Eilen justiinsa kattelin mahhaa ku istuin sohovala ja niin vain liikkeet näky tosi hyvin jo pääleppäinki :)
Hieman oman jaksamisen kannalta mietityttää tämä 5 päivänen työviikko. On siis ollu muutama viikko nyt näitä pätkäviikkoja lomien ja pyhien johosta, ja ne pätkäviikot on ollu enenmmän ku tervetulleita! Saas nähä kuin naatti sitä on sitten pe ku pääsee töistä..
Jollaki oli jo tännään RU. Mie kans niin ootan sitä, mutta saan ootellakki vielä tovin. Mulla se on siis vasta 31.5. Sillon siis jo rv 22+, mutta kaitpa tämä aika kulluu suht nopsaan. Mies kans oottellee tuota ultraa aika kovasti.

o873060 ja haba 18+4
 
Tervetuloa Ella :)

Niin, oli ollu puhetta poika/tyttöoloista. Mulle voi päivittää ihan ehottomasti poikaolon Se on ollu jotenki aivan sairaan vahava tunne jo siittä asti ku positiivisen raskaustestin tein. Ja voi kuulostaa karulta, mutta tuon olon takia mulla on vähän sopeutumista asiaan, jos tulokas onki tyttö. Enkä nyt tarkota, että olis jottain tyttöä vastaan, mutta tämä olo sukupuolen suhteen vain on niin käsittämättömän voimakas :O
 
Teillä on sitten o873060 samana päivänä rakenneultra kuin meillä. Meillä sillon myöskin rv 22 mutta miehen reissuhommien vuoksi sitä ei pystytty aikaisemmin ottamaan :(
Mulla ollut aika lailla alusta asti tyttöolo mutta katsotaan nyt. Voi olla ihan sen takia että kun tosiaan niin erillainen raskaus ja mahan malli kun pojista aikanaan. Toivottavasti saadaan se sitten tietää silloin 31.5 :heart:
 
Tämä äiti on ihan sekasin nyt tyttöuutisista :heart::D
Siis meille tuleekin prinsessa vaikka olin ihan varma että mahassa on poika ja puhuttelinkin jo äidin pikku pojaksi :D Katottiin miehen kans että poikahan se on mutta ultraaja ilmotti että ei tuo oo kyllä pippeli kun se on napanuora;) ja sitten sano että tytölle näyttäs.Itellä kyllä menee ehkä vähän aikaa että osaa ajatella vauvaa tyttönä kun tosiaan tähän asti luultu koko perhe että poikaa ootellaan.
Mutta ihan yhtä onnellinen oon tästä uutisesta niinku oisin ollut pojastakin.Tärkeintä että pikkusella näytti olevan kaikki hyvin:heart:
Nyt saa sitten alkaa ostella pinkkejä juttuja ja vaihtaa vaaleansiniset unelmat vaaleanpunaisiin.Luulempa että nyt tuleekin vähän enempi osteltua vaatteita kun kahen pienimmän lapsen jäljiltä jotka on poikia,ei tyttömäisiä vaatteita löydy ja tyttöjen vaatteista ei vättämättä enään löydy niin paljoa käyttökelposia,kun ovat jo sen verran vanhempia.Mutta ihan mielissään mahan ostellakkin kun vihdoin voi sinne tyttövauvojen osastolle päin katsella ja saa mekkojakin ostella =) Kolulaisetko eivät niitä enään juurikaan pidä muutakuin juhlissa.

Mulle sais nyt sitten päivittää tyttölupauksen:heart:

Tervetuloa Ella :flower:

Nyt niin haluttaa lähtä penkomaan tyttöjen vanhoja vauvanvaatteita ja päästää tyttö ajatukset valloilleen että pakko mennä:LOL:

rakkaudesta äiti rv.20+2 & lokakuun prinsessa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa. Oon käyny täällä aina välillä lueskelemassa, mutta tuonne keskenmenon jälkeen plussanneisiin sitten aktiivisemmin kirjottelen. Varsinkin alussa siellä sai sen paremman vertaistuen, kun kaikki muutkin oli saman kokenut kuin itse. Ja kun alussa sitä oli niin paniikissa että tämäkin menee kesken tai on taas kohdunulkoinen.

Nyt vietellään seesteistä keskiraskautta, kun oireet on kadonnu kokonaan. Iltasin tosin tissit on välillä tosi arat kun liivit ottaa pois. Oon saanu nauttia vessareissuttomista öistäkin nyt muutaman yön :D Liikkeet oon tuntenu jo parisen viikkoa. Aamulla kävin neuvolassa, ja siellä kaikki ok. Nyt ootellaan sitten enskuun rakenneultraa :heart: Mulle muuten sais päivittää tyttöolon listaan. Ja RU on 12.6 ja N 20.6

Oli puhetta vanhempien lasten hoitoon viemisestä kun vauva syntyy, ja ite oon nyt kyllä ihan solmussa ajatusteni kanssa. Meillä poika on 4v ja tyttö kohta 3v. Toisaalta järki sanoo että miksi veisin lapset hoitoon kun ite oon vauvan kans kotona, mutta toisaalta taas se tois etes pienen hengähdyshetken mulle. En siis tietenkään veis lapsia joka päivä 8-16 hoitoon, vaan ainoastaan sen 10-12 päivää kuussa, ja sillonkin vaan maks 5t siellä olisivat. Meillä lapset oikeesti tappelee aika paljon keskenään, mutta osaavat toki olla tappelemattakin. Poika taas saa välillä aika raisujakin raivareita, ja tahtoo välillä juonitella joka ikisestä asiasta. Ja se on oikeesti välillä tosi raskasta. Mies vielä kaikenlisäks tekee kolmivuorotyötä, mikä tarkottaa sitä, että oon suurimman osan ajasta yksin lasten kans. Meillä lapset myös viihtyy tosi hyvin hoidossa. Täällä lähellä ei etes oo kerhoja mihin vois syksyllä viiä, niin senkin puolesta tuo pk:hon vienti ois parempi vaihtoehto. Mutta en tiiä sitten. Tuntuu että oon huono äiti jos vien lapset hoitoon, mutta oikeesti oman jaksamisen kannalta se ois fiksu vaihtoehto. No, onneks tässä on aikaa vielä miettiä että miten sitä tekee.

Marlin ja Vimma 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tyttölupauksesta Rakkaudesta äiti!

Piti tulla tännekin välillä pyörähtämään kun oon ollut niin tuon fb-ryhmän pyörteissä :) Omaa ru:ta tieety oottelen innokkaasti, vielä siihen on aikaa... Liikkeitä on viikon verran tuntunut joka päivä, ihanaa! Siis pieniä potkuja :)

Kivaa että vieläkin tulee uutta porukkaa mukaan, tervetuloa!

ebbe 18+6
 
Tervetuloa uusille :) Kiva että tulee vielä uusia! KIva myös että kaikki eivät ole eksyneet fbhen kokonaan :)
o873060 tsemppiä väsymykseen. On niiiiin kurjaa kun on ihan väsynyt olo :( Itsellä on nyt noin kahden viikon ajan ollut helpompaa tuon väsymyksen kanssa. Onneksi kesään ei ole enää kauaa, kiva kun on lämmintä ja aurinkoista.
Onnea Rakkaudesta äitihyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa varmasti ollaa noin pitkällä. Itsellä vasta kesäkuun alussa ja tuntuu, että sinne on ikuisuuuuuus. Marlinkiva kuulla sinusta täälläkin puolella :) Mun mielestä jokainen tekee hoitoasian kanssa sen mikä tuntuu oman jaksamisen kannalta parhaalta. Monet vie vanhemmat lapset hoitoon joka päivä pitkiksi päiviksi. Kuulostaa kohtuulliselta tuo osapäivähoito. Meillä kätevä tuo kerho kun on ihan lähell vielä. lisäksi täällä avoin pk, jossa paljon toimintaa ja saa itsellekin mukavasti vertaistukea ja seuraa :)
Heinis ja nyytti 17+ 5
 
Hei taas kaikille! :))

Olot on taas paremmalla tolalla ja muutenki alkaa tasottuun taas kaikki pikku hiljaa. RU 29.5.13 vasta.. neuvola 12.6. Kela juttuja.. noita vois päivitellä kun ehtinee. Samaten laittaa kans hyvin vahvan tyttöolon <3 :) tosin sen näkee sitten vasta rakenneultran jälkeen kumpi siellä möllötttää. <3 ja synnytys tapahtuisi HYS:ssä.

Liikkeitä olen tuntenu tässä muutamina iltoina ennen tätä päivää, tänään pikkanen monotteli aamusta kovaakin välillä ja sitten rauhottui kun silitteli masusta ja juttelin mukavia naperolle. Nyt taas hetki sitten monotteli kevyemmin mutta selvästi alkaa liikkeet tuntumaan joka päivä enemmän. :) iltaisinki on aikamoista möyrimistä masussa ja mies on ottanu melkein tavaksi silittelyn ja juttelun ja siihennoon itse ainaki nukahtanu sitten eli en tiedä kauanko on mahtanu pyörimistä sitten kestää mutta kovasti noi liikkeiden tuntemiset on omaa oloa helpottanu, kun tietää että naperolla on kaikki hyvin ja kehittyy kovaa vauhtia. :heart: :p

Koirat myös olleet hiukan ihmeissään kun kerran sattui monotus tuntumaan toisen nenään ja siitä sitten armoton haistelu seurauksena, muutenkin tuntuvat suhtautuvan tähän asiaan mukavasti. Ei vedä ulkona vaikka ojassa juoksis jänislauma ja muutenki vaikuttaa hiukan varovaisemmille kuin olisi normaalisti. :)) vahva usko että myös hauvelit ottavat uuden tulokkaan vastaan mielellään kun saavat siitä myöhemmällä iällä sitten hyvän pallonheittäjä kaverin. :))

Tämmöstä tällä kertaa, töissä pitää oman projektin myötä hiukan kiirettä kun täytyy etsiä sopiva ihminen jatkamaan hommia kun jään itse pois.. Saas nähdä, vähän pelottaa että nuo asiat lykkää stressii mulle ja siitä on seuraamus enää sairasloma jonka pituus on luultavasti lähempänä kolmea viikkoa kuin kolmea päivää. Niin ainaki neuvolassa sanoivat kun siellä olin käymässä. :) ei kyllä haittais ollenkaan kun olisi edelleen pientä väsymystä ja pitkien päivien vuoksi väsyy nopeasti. Ja loppu viikosta (to ja pe) oon niin poikki että yleensä noina päivinä nukun päikkärit ja toisinaan myös yöunet samaan syssyyn..

Tämmöstä tällä erää. :) onnea tyttölupauksesta rakkaudesta äiti :heart:


Addoda ja masuasukki :heart:
 
Poks tänään 18+0

Tervetuloa vieläkin uudet mukaan!:)

dita: Teillä sama tilanne kuin meillä. meidän "iso" esikoinen menee nyt syksyllä esikouluun ja mulla jää kun vauva on syntynyt niin 4 pienempää kotia. Mua jotenkin jännittää tuo esikoisen eskarin aloitus kun täytti 5-vuotta viimevuoden joulukuun 31 pvä. Että taitaa olla siellä sitten nuorin. kyllä neuvolasta sanoivat ettei mitään ongelmaa ole ja että on valmis. Mutta siltikin. Voisin suosiolla pitää hänet 2 vuotta esikoulussa. Ihan vain varmuudella. Mutta katsotaan nyt.

(.) Mahassa pieni potkii kyllä ahkerasti. Ei tarvitse miettiä että onko se siellä vielä? Itsellä iski sitten onneksi melko lievä flunssa. kova kurkkukipu, mutta ei onneksi muuta. taisin vain tartuttaa myös sen lapsiin:/ Että täällä on sitten nukuttu huonosti, kun vähän jokainen yskinyt ja valitellut yöt kurkkukipua. Vetäsin sitten kunnon päiväunet kun viime yönä unet muuten jäi vähille.

Tuota rakenneultraa odotta nyt melkein kuin vauvan syntymää:LOL: Mua jännittää ihan tajuna. Yleensä en ole kyllä mikään jännittäjä, nyt raskausaikana kaikki tuntuu jotenkin enemmän jännittäviltä! Mutta pitää yrittää jotain keksiä ettei nyt koko aikaa tuota mieti. Onneksi on nuo lapset!!!

petite ja pieni 18+0 <3
 
Toi rakenneultra jännittää täälläkin :> Ensimmäisen lapsen kohdalle saatiin mukaan 4D-kuvat tavallisten lisäksi. Oli hurjaa nähdä pikkuisen kasvot ja kaikki niin selkeästi. Siellä se imi peukkua ja napanuora oli käden ympärillä. Täti tuumasi että taitaa olla tyttö tulossa, näyttää ihan siltä kun pitelisi käsilaukkua :D Luulin että Tampereella kaikki saa sellaset kuvat, mutta kuulemma tuurista kiinni. Onks muissa kaupungeissa 4Dt oikeesti maksullisia?

Linnie ja mahatyyppi vai typykkä (tyttöolo voimistuu päiväpäivältä) 17+1
 
Onnea Rakkaudesta äiti! :heart:

Hienoa, että alkaa olla näitä uusia ultrakuulumisiakin jo palstalla. Omani on vasta kuun viimeisellä viikolla eli aika myöhään, mutta jostain syystä eivät aikaisempaa tarjonneetkaan.. eikä siinä muuten mitään, mutta en minäkään malttais odotella =) Me saatiin np-ultrassakin ne 4D-kuvat, mutta eihän niistä tietty kasvojenpiirteitä vielä näkyny. Lähinnä raajoja, korvia, napanuoraa ja sikiön yleistä muotoa sai ihailla :LOL:

Noi liikkeet on jännä juttu... monen viikon ajan on tuntunut sellaista epämääräistä möyrimistä ja pyörimistä, mutta eilen sitten ekaa kertaa ihan oikea pieni potkukin. Tuli kyllä niin hyvä mieli, kun toinen reippaana siellä vahvistuu ja kasvaa =)

Tervetuloa vielä uusillekin! :wave:

Nii 19+5
 
Hei vaan kaikille. Päätin nyt vihdoin liittyä tännekin, vaikka olenkin huono kirjoittelemaan tänne mitään. Fb-ryhmään varmaan liityn myös. Toinen tulossa ja tänään 16+3 ts. LA 26.10. Kaikki mennyt hyvin tähän asti. Rakenneultra on vasta kesäkuun puolella joku päivä, en muista tarkkaa.

Line
 
Mistäspäin Suomea Line ja Ella kirjoittelevat? :) On aina niin hauska tietää..

Eilisiä neuvolakuulumisia (20+1):
Hb 127
Paino -3,5kg (nyt -0,5 / 4vkoa)
Pissa ok
Verenpaine 95/55 (neuvolassa mitattuna 136/84 ja pulssi 100.. ;D)
Syke 155
Mittasivat jo kohdunpohjan korkeudenkin: 17,5cm..
Ja sokereita tarvii mitata enää 2pv/vko, 4x/pv. (aiemmin 3pv/vko)
:) Lääkärineuvolakin jo varattu, 25.6., kelaneuvola 5.6. ja toiseen sokerirasitukseen en välttämättä joudu :)
 
Hei taas pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet! Tänne iski flunssa sit oikein kunnolla taas, ensin molemmat pojat ja nyt minä ja tyttö. Olo oli melko raato eilen ja livahdin töistä aikaisemmin ja makasin loppupäivän sängyssä. Tänään on pikkasen parempi olo, mutta edelleen kova flunssa ja yskä :|. Tää on jo toinen flunssa lyhyen ajan sisällä. Yleensä mulla on melko hyvä vastustuskyky mut nyt raskaana ollessa muhun tarttuu kaikki pöpöt!

Äitienpäiväkin tuli ja meni. Aamiaista sänkyyn ja lasten tekemät lahjat ja kortit :heart:. Ilmakin oli mitä mahtavin!

Onnea Rakkaudesta äiti tyttölupauksesta! Mulla on ultra ensi maanantaina ja toivottavasti saamme selville kumpi siellä köllöttää =). Jännittää kyllä!

Meillä esikoinen menee toiselle luokalle syksyllä ja tyttö menee eskariin. Hän on sitten se vakio 4 tuntia eskarissa ja tulee sen jälkeen kotiin. Kuopus täyttää kolme joulukuussa ja jää siis tarhasta kotiin mun kaa syksyllä. Käymme sitten avoimessa perhekerhoissa leikkimässä muitten kanssa. Vielä on liian pieni seurakunnan kerhoon kun ikäraja on 4 vuotta.

Aurinkoista tiistaita kaikille äideille!

Misu 78, rv 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täälläkin vielä uusi Loka-mamma ilmoittautuu. Laskettuaika on 26.10 ja synnytyssairaala on EKKS. Ikää on itsellä 30 ja rapiat ja olin valmistautunut muutaman vuoden "vauvaprojektiin", mutta kas kummaa heti toisesta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen räpsähdin raskaaksi. Masuasukki on vilkas tapaus, joten huolestun heti, jos maha on rauhassa pitkään. Viikkoja on nyt 16+4. Muutama potkukin on jo tuntunut, vaikka viikkoja näin vähän ja kyseessä esikoisemme. Koitamme seurustella ja tanssia masuasukin kanssa päivittäin, nämä ovat selvästi hänelle mieleen, kiireinen aikataulu ja töissä eestaas-juokseminen, taas selvästi eivät. Seuraavat "merkkipaalut": neuvola 24.5 ja rakenneultra 11.6. Rakenneultraa ennen pitää selvitä vielä mm. viikon työreissusta, jolla ei varmasti kerkeä liikoja nukkua. Minkähänlainen kuhina tuolla facebookissa käy, olen itse aikamoinen facebook-addikti. :heart:
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :)

(.) Aamulla oli ensimmäinen neuvola, otettiin ne alkuraskauden verikokeet ja täytettiin äitiyskortti, kurkattiin myös ultralla mitä kuuluu vauvalle. Käden nosti juuri kasvoille ja sydän jumpsutti niin vimmatusti. Verenpaineet ok, pissa puhdas ja hemoglobiinin tulos tulee huomiseksi (sekin siis suonesta samalla kertaa). Neuvolan täti totesi, ettei ole järkeä lähettää sokerirasitukseen kun mittaan jo kotona ja arvot ovat hyvät. Hyvä! :)

Lapsivettä on normaalisti ja sf-mitta 15cm. Rakenneultra sitten parin viikon päästä ja jatkot katsellaan sen jälkeen. Nyt auringosta nauttimaan!

zoelle 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei!

Piti tuohon mies neuvolassa- asiaan sanoa että meillä ei ainakaan mies ole käynyt kuin yhdessä neuvolassa ja Nähdään pian!-ultrassa oli mukana. RU:aan tulee mukaan myöskin. :) en näe mitenkään tarpeelliseksi että mies siellä neuvolassa tulis mukana kun ei siellä ole mitään mikä koskisi häntä. Tietty kerron neuvoloiden jälkeen että mitä siellä oli ja mikä meininki röllöllä tuolla sisuksissa. :)

Eilen oli pää niin jumissa kun suunnitellaan häitä tässä ohessa, kaikki muu alkaa olla reilassa mutta ongelmaksi muodostui mulle puku. Kyseessä pienimuotoiset kinkerit sukulaisten ja lähimmäisten kavereiden kesken. Järjestetään mulle prinsessa häät sit myöhemmin vihkivalan uusimisella ;) jos jollain on vinkkejä tuohon pukuasiaan niin helpottaisi, kaikki mahdollinen apu käy. Etsin valkoista pukua, mielellään polvipituinen, koristuksia saa olla. Ja olkaimeton yläosa. Katselin että jos ostaisin hääpuvun ihan ja lyhennyttäisin sen sekä sitten mahalle muokattaisiin myös tilaa. ;D heinäkuussa pitäisi puoli välissä olla h-hetken aika näille ja mietin yhä mistä sen puvun saan napattua vai teetänkö jollain ompelijalla. Kaikki apu kelpaa, juhlava puku, valkoinen, polvipituinen ja olkaimeton. Ei tarvii olla siis hääpuku varsinaisesti. :)

Huomenna 18+0! Jo!! <3

Addoda ja Röllö <3 17+ <3
 
Rakkaudesta äiti, oliko vaikia siirtää ajatukset pojasta tyttöön? Mietin vain edelleen kuin sitä ittele käy :) Ja onnea tyttölupauksesta!

Ella eiköhän sinne fb-ryhymään oteta mukkaan ku laitat vain sen pyynnön täälä yksityisviestilä etiäppäin.

Koirista täälä ollu puhetta aikasemminki, ja muistelen, että monila koirat reagoinu jotenki erilä tavala jo raskausaikana kuten Addoda mainitti myös. Onkohan tuo minun elukan päänuppi ihan umpiluuta ku ei mittään muutosta mihinkään suuntaan ole havaittavisa? Ihan sama jästipää ku aina ennenki :LOL:

Mites muut, jotka käy ahkerasti salila tai muuten liikkuu.. Mietin täsä ku ittelä nämä liitoskivut alakaa välilä jo aikasta hyvin vaikuttammaan tähän liikkumisseen. Eilen tein salila jalakapäivän (ja toelaki olen jättäny kaikki kyykkäämiset, prässit yms. pois jo ajat sitten) ja sittenpä siittä illala kärsinki. Kaikki liikkeet tuntu kyllä aika mukavasti loppupäivän ja tuntuu edelleen, vaikkakkaan ei onneksi niin pahasti ku eilen.. Kuis teilä muila vaikuttaa? Vai olenko ihan yksikseni näitten kipujen kans?

o873060
 

Yhteistyössä