Lokakuun lapsoset - 15 ~*Lokakuu*~ MEIDÄN KUU

Kyllä mies pääsi synnytykseen mukaan, nytkun se tuli sopivasti su-ma yönä :)
Ja saipa mies maanantainkin viettää meidän kanssa / nukkua, että ei tarvinnut mennä töihin sinä päivänä.
Joten hyvään aikaan päätti tyttö tupsahtaa ❤

Ylpeä isosisko on käynyt vauvaa iltaisin hoitelemassa ja odottaa malttamattomana meidän kotiin pääsyä ❤

Tänään onkin lääkärin tarkastus aamupäivällä ja katsotaan päästäänkö lähtemään kotiin, toivottavasti kaikki olisi hyvin ja kotiin pääsisimme :)

Imetys, on lähtenyt aika hyvin sujumaan. Vasen rinta vain kipeytyy, oikeassa ei mitään, mutta vasen on tosi kipeä ja imuotteen pitäisi siinäkin olla oikea, toivottavasti sekin kohta tottuisi.

Kosmo ja typy nyt jo 2 vuorokautta ❤
 
Toivotaan että pääsette tänään kotiin kosmo! :)

Täällä taas levoton yö takana. Vessakäynnillä sisäreisistä lähti tunto ja tuli takas pistellen oikein kunnolla. Tollasta ei ole ollut ennen, mutta oletan liittyvän hermoihin ja vauvan päähän oikealla paikallaan. Esikoinen hortoili myös unissaan eli kaikin puolin on nyt väsynyt olo. Onni on mun äiti joka tuli tänäkin aamuna meidän seuraksi!

Jokohan tänään...? Esikoinen syntyi viikoilla 40+2, joten ajallaan tätäkin ootetaan ja vähän on täpinä jo päällä.

Nenevaan ja Mytty tänään 40+0 !!!!!
 
Toivotaan Kosmo että pääsette kotiutumaan tänään!:love:

Täällä alko ihan ihme harkkasupistelumaratoni eilen iltapäivällä. Parhaimmillaan supistuksia tuli säännöllisesti 5min välein, mutta siis kivuttomia. Jatkuivat epäsäännöllisesti pitkin yötä ja alkoivat tihenemään kun aamusella aikaisin nousin. Edelleen kivuttomia, mutta alakerta on aika hellänä kyllä. Mitä lie tuo hautomo oikeen pelleillee mun kanssa.:LOL:

Tyttö ei tänään mennyt eskariin, kun valitteli kurkkua ja lämpö oli hieman koholla, joten päätin pitää kotipäivän ihan varulta.
Jahka poika tulee niin suhahdan kauppaan hakemaan vähän potilasevästä, josko se laittais näihin jonninjoutaviin supistuksiin vauhtia tai lopettais ne edes. Tosi ärsyttävää kun vähän väliä karsea puristus päällä.:confused:

Huomenna ois laskettu aika täällä, en kyllä kauheesti elättele toiveita, että lähtö vielä tulis. :rolleyes:

Viipulainen ja Hippu 39+6
 
Kiva Kosmo kun jaksoit näpytellä meidän iloks synnytyskertomuksen!

Me käytiin eilen siellä kokoarviossa, ja semmonen 3200g olis poika nyt. Eli ei oo sokerit ainakaan mitään jättiläistä kasvattaneet. :) Lapsivettä oli edelleen normaalin alarajoilla, mut ei vissiin mitään huolestuttavan vähän. Kohdunsuuhun meni yks sormi ja vähän pehmenny. Jokatapauksessa sain vielä armonaikaa, mullahan on täs vielä tekemistä ni en ehtiskä synnyttää.... Nytkin pitää mennä jatkamaan siivousta kämpille, kun mahdolliset vuokralaiset tulevat katsomaan. Ja talokin on kaaoksen vallassa ja kaikki hukassa, huoh. Toisaalta olo on tosi hyvä flunssaa lukuunottamatta, joten pakko tehdä kun jaksaa.

Marmosetti ja Pötkö 38+0
 
PALJON ONNEA KOSMOLLE PIENESTÄ TYTÖSTÄ!!! ♥♥♥

Kukahan mahtaa olla seuraava vauvauutisten kertoja? ;)

Mä kävin tänä aamuna äitiyspolilla siellä kokoarviossa. Kaikki oli hyvin ja vauvan painoarvio tällä hetkellä 3 kg tasan. Syntymäpaino n. 3,5 kg. Ei siis ole pelkoa isosta vauvasta eikä tarvitse alkaa käynnistellä. :) Paikat muuten vielä epäkypsät ja lääkäri ois halunnut kalvoja irrotella vaan ei onnistunut. Kanavaa 3 cm jäljellä, ulkosuu sormelle auki mut sisäsuu kiinni. Nyt kyllä tuntuu aika epämiellyttävälle tuolla alhaalla ja on supistellut enemmän. Kivuttomasti tosin... Kysyin vielä vauvan sukupuolta mut sitä ei enää suostunu näyttään. :) Muutaman viikon päästä sitte selviää onko se todella tyttö vai ei. ;)

Veikkaan siis että odottelua vielä luvassa se 2-3 viikkoa mutta nyt itsellä ihan hyvä ja levollinen mieli niin ei tarvitse stressata.

Carnevalkeksi 37+3
 
Täällä käyty tänään lääkärineuvolassa ja kaikki hyvin. Vauvan pää on jo lähtökuopissa, lääkäri tuumasikin vähän yllättyneenä että onpa todella alas jo painunut. Vauvan painoarvioksi antoi haarukan 2,6kg -3,3kg. Ja tyttöä veikkasi tämäkin lääkäri, vaikka sanoi silti että ei ole 100% varmaa tietoa... Kiveksiä ei kuitenkaan kuulemma kuvaan saanut näkymään joten.. :) Toi lääkäri on juuri aloittanut meidän terveyskeskuksessa, toiselta paikkakunnalta siirtynyt, ja surkutteli niitä "aatamin aikasia" vehkeitä. Uudemmat kuulemma on tulossa ja sitten saa paljon tarkempaa ultrakuvaa. Mä en vaan taida keretä uusista laitteista tässä raskaudessa hyötymään. Asun tosiaan hyvin pienellä paikkakunnalla ja neuvolan palveluissa ei nyt sinänsä oo mitään valittamista mutta kalusto ei ehkä tosiaan oo uusinta ja parhainta laatua :unsure:

Itsellä oli paino pompsahtanut ylöspäin vähän "liikaa" kahden viikon aikana. terkkari kyllä sanoi että kun turvotuksia ei ole ja pissa oli puhdas sekä paineet normaalit, niin ei tartte painon noususta huolestua tässä vaiheessa.. Ja itsekin tunnustin herkutelleeni niin ruualla kuin makeillakin tässä viime aikoina melko reilusti niin eipä tuo ihme jos paino nousee :whistle: siis ihan mieletön ruokahalu iskeny näin loppua kohti!! Eikä kyllä oikeesti vois enää vähempää kilot kiinnostaa tässä vaiheessa...
 
Hei! Tännekin on syntynyt ihana tyttö, tasan laskettuna päivänä. Tosi kiireistä kotona ja ihan mieletön tunteiden vuoristorata! Tähän kannattaa varautua, kun pääsee kotiin. Koskee erityisesti teitä, joilla myös eka lapsi kyseessä... Kaiken kaikkiaan kyllä ihanaa, näitä onnen ja rakkauden tunteita ei voi sanoin kuvata <3
 
Hurjan paljon onnea Kiisuli ja Ekavekara! :love: Nyt näitä alkoi sitten sateleen :love: Tulkaahan kertoon synnytyksestä, kun kerkeätte.

Täällä voidaan paksusti. Liikun edelleen tosi lyhyitä matkoja. Kolme päivää on nyt ollu tauotta sietämätön päänsärky, johon ei auta särkylääke. Sama alko esikoisesta tähän aikaan. En kestä, jos tämä jatkuu loppuun asti taas, ei ajatus toimi ja oksettava olo kokoajan. Syytä särylle ei oo, ei liity raskausmyrkytykseen.

Kaiken kukkuraksi alettiin täsä tekeen pikaremonttia extempore...muutaman päivän oon repiny tapetteja ja listoja, kohta pitäs maalata. Tämä päänsärky vetää vaan aika-ajoin pimeään huoneeseen makaamaan... :devil:

Supistellu on kutakuinki päivittäin, tuntuu lähinnä selässä. Ei mitään erityisen kipeitä tai säännöllisiä.

Viipulaiselle tsemppiä sairastupaan, ettet ite sairastuis nyt. Täällä tupa pystyssä myös. Esikoinen räkätaudissa ollu jo viikon ja miehen poika on kuumeessa. Ei kaipais nyt itelle mitään, saati että mies sairastuis eikä pääsis synnytykseen mukaan :unsure: Ei kyllä vielä kerkeekään synnyttään, kun joka päivälle kauheet suunnitelmat :D Pätkähän kyllä jo vastais melkeen lasketun ajan mittoja...

Metsis ja pätkis 36+4
 
Paljon onnea kiisuli ja ekavekara! :)

Täällä supistellut pitkin yötä ja aamua. Nyt vähentynyt. Maha tyhjeni aamuyöstä pöntöllä istuen oikein urakalla, mutta sama kävi myös miehelle, joten mikähän vatsapöpö meillä nyt jyllää.. Onneksi pojalla ei ole mitään oireita. Mies jäi saikulle täksi päiväksi.

Tsemppiä muillekin sairastaville. Ei ole hääppöistä näillä viikoilla...

Nenevaan ja Mytty 40+1
 
Onnittelut kiisulille ja ekavekaralle vauvoista.

Neuvolassa käyty. Painoa tullut noin kilo viikossa, pissa puhdas, paineet ok. SF 34 ja on sama kuin viikko sitten. Ei ole vielä kiinnittynyt. Terkka muistutteli että jos nyt menee vedet niin pitää makuuasennossa lanssilla siirtyä sairaalaan.
Kerroin terkalle että mua pelottaa että vauvalle sattuu vielä jotain. Ehdotti neuvolapsykologia (olen menossa sinne synnytyksen jälkeen) tai juttelua miehen kanssa. Sanoi että vauvalla on kaikki hyvin, ei hätää. Ymmärrän tämän kyllä, mutta se ei aina auta.
 
ONNEA KIISULI JA EKAVEKARA!! :love::love::love:

Täällä oli eilen kunnollisia supistuksia koko päivän, mutta eivät ottaneet tuulta alleen. Tänään ollu aika iisipiisi päivä, käytiin muksujen kanssa kaupoilla ja äidilläni kylässä ja nyt olo ei vois parempi olla, vedin jäätävän satsin ruokaakin äsken, en oo moista annosta syöny varmaan yli kuukauteen kerralla:LOL::LOL:

Alakerta ollu kyllä erittäin hellänä eilisen jälkeen, joten kaipa ne supistukset sentään jotain sai aikaan, olisi ees pois itse pää toimituksesta. :D

Nyt sitten kun tätä kirjoittelen alko supistaa taas, tokkopa tässä siltikään mihkään lähetään vielä:sleep:
Ei oikeestaan kyllä tarttis tulla ennen perjantai-lauantai välistä yötä ainakaan, miehellä ois huomenna vielä iltavuoro mistä en toivoisi hänen joutuvan luopumaan kun on kivaa työtä kuitenkin. :)

Laskettu aika siis tänään...mieli ihan fine asian kanssa, kunhan ei käynnistettäväksi tarttis mennä.
Tosin jos niinki käy ja jos sais alotettua kalvojenpuhkonnalla, niin meinaan pitää kiinni siitä, että oksitosiinia ei muhun törkätä yhtä nopeasti ku esikosta, ei annettu ku 2h aikaa supistusten alkaa ja säännöllistyä, mikä on mun mielestä jopa absurdia, sillä eihän sponttaanistikkaan niin välttämättä käy ja silloin saa ootella kotonakin vaikka sen 12h jos ei kummosta ilmene.:rolleyes:

Mutta joo, katotaan saisko näihin lisää ytyä taas (ja just tuumin et sais vielä olla syntymättä että mies pääsee töihin huomenna vielä:ROFLMAO:).

Viipulainen ja Hippu 40+0 POKS
 
Ekavekara ja Kiisuli onnea!!
Meille syntyi tänä aamuna 8.10. revontulityttönen 50cm,3185g.Sektio meni hyvin ja lapsi on virkeä.Imettämistä opettelen...Ihana hoitsu/kätilö juuri kapaloi lapsen.Jaksamisia kaikille loppuraskauksiin,maali häämöttää!!t.Ariel ja tyttö
 
Onnea onnea tuhannesti kaikille, joilla on nyytit rinnalla :love: Ei me täällä turhaan kärvistelty :p

Kiva kuulla Ariel, että sektio meni suunnitellusti ja hyvin :)
Mites Kiisulin sektion laita, oliko se suunniteltu tolle päivälle. En muista yhtään.. Vai ottiko pikkukaveri varaslähdön? :)
 
Täällä ollaan vieläkin kasassa :D Tänään 40+3.

Toissa yönä supisteli taas oikeenkin lupaavasti mutta niin ne vaan taas lopahti. Viime yön sai taas nukuttua liiankin hyvin ;)

Eilen oli neuvola, maanantaina pitää soitella yliaikaiskontrollia ensi viikon perjantaille jossei ennen sitä tapahdu mitään ja viimeinen neuvola käynti sovittiin ensi keskiviikoksi.

Nythän olisikin täydellinen aika synnyttää kun lapset syyslomalla ens viikon ja anopillakin loppu tuuraus niin pääsee lapsenvahdiksi:p
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Onnea kaikille vauvan saaneille ❤

Minäkin mietin, että oliko kiisulin sektio sovittu jo tuolle päivälle, sitähän kyllä aikaistettiin?

CVAD, ehkä juttelu jo ennen synnytys jonkun ammattihenkilön kanssa voisi tosiaan auttaa.
Ehkä loppuaika menisi paremmin, kun saisi kunnolla purkaa tuntojaan.
Ikävää, jos koko ajan murehtii erilaisia asioita vain oman päänsä sisällä, saattaa asiat paisua vielä isommiksi kuin mitä oikeasti ovat.

Me päästiin juu keskiviikkona kotiin ja kotona kaikki on mennyt hyvin.
Vauva on rauhallinen, nukkuu hyvin ja syö rinnalla, mutta saa myös lisämaitoa.
Oma maito ei vieläkään ole noussut kunnolla :(
Toivottavasti tämä tästä silti, pumppaan omaa maitoa aina imetysten päätteeksi jotta sinne saataisiin lisää tavaraa.
Vaikka kyllä ne lapset kasvaa pullollakin, mutta olisin niin halunnut onnistua imettämisessä.

Meillä on myös ylpeä ja ihana isosisko joka hoitaa ja hoitaa vauvaa, hän haluaisi tehdä kaiken ja tuijotella ja silitellä vain vauvaa ❤
Ja kaupassa hän kertoo kaikille, että meillä on kotona uusi vauva :)

Ei tässä kauaa enää ole muillakaan jäljellä, ajatella juuri vasta oltiin epävarmoja päästäänkö edes tänne asti ja nyt toisilla on LA:kin ylitetty :)

Kävin muuten vaa'alla kotiuduttuani ja paino oli 15 kg lähtöpainon alapuolella!!
Olen koko aikuisikäni painanut sen noin 70 kiloa, joten nyt taitaa jossain vaiheessa mennä koko vaatekaapin sisus uusiksi, kunhan tuo mahakin joskus tuosta katoaa..
En tosiaan ole näin vähää painanut varmaan rippikouluiän jälkeen :D

Paljon tsemppiä loppuun kaikille, käyn malttamattomana joka päivä vilkuilemassa, josko lisää vauvoja olisi tullut :)

Kosmo ja typy 4vrk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan vieläkin !
Ensimmäinen la meni siis jo 7. päivä (menkkakierron mukainen)
mutta huomenna on neuvolan kiekonmukainen la 10.10.

Supistelua
on ollut,mutta ei tarpeeksi.
Lenkkejä oon tehny ja tahti on kyllä hidasta, mutta eiköhän ne kunnolliset sairaalaan lähtö supikset sitten pian ala :rolleyes:

Joka päivä joku soittaa ja kyselee, eikö mitään?...murrr...:cautious:

katsellaan...

Sarah ja "pian syntyvä"
 
:)Eilen iltana 9.10. 23:35 meille syntyi pieni tyttö 49cm ja 3560g. Kaikki meni sairaalassa hyvin, 3,5 tuntia ja vauva oli maailmassa. Kotona oli rankempaa kun supistuksia oli sen pari päivää. Spinaalipuuduksen sain ja toimi hyvin. Vauvalla ja minulla kaikki ok. Myöhemmin lisää, ehkä jo huomenna päästään kotiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Ja lisää vauvoja, IHANAA :love::love::love:

Onnea kaikille vauvautuneille tasapuolisesti!!!

Kyllä mun sektio meni ihan suunnitellusti, mutta siinä valmisteluissa ennen sektiota supisteli säännöllisesti ja vettä tihkutteli, ja katetrin laitossa losahti loputki vedet :LOL: Eli ei oltais päästy alkuperäiseen päivään... Joten ilmeisesti ne pari aiempaa päivääkin oli tihkunu sitä vettä, mitä toisaalta epäilinkin. Ja se matka sairaalaan tuli supistuksia 10 min välein, ja ennen sektiota kun olin käyrillä, piirti kuulemma "komeita supistuskäyriä" 4-6min välein. Kätilö kysyi, olenk kipeä... En, koin ne vain epämiellyttäviksi. Eli en kyllä osaisi supistuksista lähteä sairaalaan :rolleyes:

Sektio itsessään meni hyvin, oli paras sektiokokemuksistani tähän asti. Leikkaava lääkäri oli aivan ihana, piti mut koko ajan tilanteen tasalla. Ja mikä parasta - mies oli kuin olikin mukana :love: Vaikka vielä viikko sitten oli sitä mieltä, ettei tule. Enkä asiasta keskustellu enempiä, kunnioitin hänen mielipidettään. Ja siksi olikin yllätys, kun valmisteluja tehtiin ja kätilö kysyi mieheltä, että tuleeko saliin mukaan ja mies heti vastas, että " Ilman muuta." Ja jälkeenpäin tuo kertoi, että oli huimaava kokemus, typerä olisi ollut, jos olis väliin jättänyt. Oli niin onnessaan, ku sai vauvan ihokontaktiin siksi aikaa, ku mua karsittiin kokoon. Sielä ukot mua odotteli nakusillaan :D Ja mies rakastui vauvaan heti - sen näki jo salissa:love: Tippa linssissä oltiin molemmat, kun ensiparkaisu kuultiin.
Viilto tehtiin nyt pystyyn, tähän asti aiemmat tehty vaakaan. Eli ny on kiva "ankkuriarpikuviointi" mahassa :X3:

Toipuminen sujui taas nopsaan, ehkä jopa kaikein helpoiten näistä. Samana päivänä olin jaloillani ja hoitelin vauvaa. Tänään tultiin kotiin ja nyt ihmetellään elämää 6 lapsisena perheenä :love:
Ja summasummarum - koko tämä raskaus ja synnytys oli niin hyvin, että jos tätä ikää ei olisi näin paljoa, en ollenkaan epäröisi pikkusisaruksen tekoa tälle vauvalle :geek: Ai miten niin hormonihuuruissani täällä :ROFLMAO:
Poika on aivan ihana, mä olen ihan myyty tuolle suloiselle pikkumiehelle, joka tuntuu olevan hyvin tyytyväinen tapaus. Syö ja nukkuu, ja hereillä ollessaan tarkkailee niin terävänä ympäristöään... ihana:love::love::love:
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, eilen illalla maito nousi ihan tosissaan ja nyt on jo vähän tukalaa näiden ylipinkeiden rintojen kanssa... (ehkä mun siis sittenkin tarvii käydä se rintapumppu ostamassa, mitä vähän raskausaikana epäilin/epäröin... Muuten menee käsinlypsyksi :confused: )

Lapset on ihastuneita uuteen pikkuveljeen, ja koko perhe voi hyvin. Onnea ja rakkautta riittää.

Miehen vanhemmat on myös ihan myytyjä - kävivät torstaina sairaalassa kattomassa meitä, vaikka olin "kieltänyt" sairaalavierailut - en vaan jotenkin jaksa siinä ympäristössä... Mutta eivät malttaneet pysyä poiskaan :p Ja sen ilo ja onni, mikä heistä loisti, hälvensi kyllä mun harmin tuosta sairaalavierailusta ihan täysin. Ja huomenna kuulemma tulevat tänne kotiin :)

Näin meillä. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, loppusuoralla olette joka tapauksessa kaikki (y) Ja kyllä tuo palkinto on kaiken sen vaivan ja kivun ja ärsytyksen ja kolotuksen arvoinen...

Ja meille jo jakautuneille ihanaa vauvantuoksuista vauva-arkea. Nautitaan joka hetkestä, se on niin lyhyt aika :love:


Kiisuli ja pikkumies 3vrk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille:love:

Tääl taitaa tulla "uusi ennätys", keskimmäinen on tällä hetkellä pisimpään mahassa viihtyny ja syntyi 40+5 ja nyt on tän kans 40+5.
Ei tässä odotuksessa muuten mitään, mutta ei oikeen saa tartuttua kiinni mihinkään projekteihin kun vaan odottelee et koskas se syntyis...tuntuu että päivät vaan valuu hukkaan(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Ihanaa sunnuntaita kaikille! Ja hirmuisesti onnea vauvansa ulos saaneille :D
Täällä edelleen ehjänä odotellaan, mutta onhan tuohon la:han vielä aikaaki. Tuntuu vaan pitkältä odotukselta, kun on pelätty ensin useita viikkoja tämän syntyvän etuajassa ja nyt kun saisi syntyä, ei vaan halua tulla ulos :D

Olen tehny pitkiä kävelylenkkejä, mutta nyt neki tais jäädä, kun sain hirveät nivus- ja lonkkasäryt aikaiseksi.. Supistuksia riittää, mutta kivuttomia ja harmittomia. Vauva on tänään liikkunu tosi vähän, kuitenki sen verran, että tiedän kaiken olevan ok. Seuraava neuvola perjantaina ja samalla alkais syysloma lapsilla, pukkais ne vaikka viikoksi mummolaan ja ottais itelle sen ajan rentoutumisen merkeissä :)

Mariann 38+0
 
Helou!

Meille syntyi 10.10. Klo 2.33 täydellinen tyttö. Pituutta oli 52cm ja painoa 3932g.

Supistuksia kävin kotona kellottamaan klo 19.30 ja vedet meni klo 20.00. Sen jälkeen lähettiinkin melkein heti synnärille ja perille kun päästiin olinkin jo tosi kipeä. Sain epiduraalin, mikä ei tällä kertaa toiminut mulla ollenkaan vaikka kaksi kertaa yrittivät. Lopulta kokeiltiin spinaalia ja se auttokin heti ja olo oli kun ois taivaaseen päässyt :)
Yhteensä synnytys kesti siis 7h josta ponnistusvaihe 8min.

Todella hyvä ja positiivinen mieli jäi synnytyksestä.
Tsemppiä kaikille kenellä se on vielä edessäpäin! <3
 
Suurensuuret onnittelut kaikille oman nyyttinsä syliin saaneille! :love:

Hitsi kun tää puhelimella kirjoittaminen ja keskustelun selaaminen on hidasta ja takkuista hommaa! :(

Tulee nyt kyllä käytyä päivittäin tsekkaamassa onko lisää vauvauutisia tullut! ♥ Kylläpä on syntynyt jo monta tyttöä! :)

Täällä poksahti tänään rv 38... Ens viikon keskiviikkona neuvola. Kovasti mielessä, milloin vauva päättää syntyä ja miten kaikki menee... Kauanko odottelua vielä?! Esikoinen rv 40+1 ja toinen rv 39+6.

Carnevalkeksi 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Poika syntyi 10.10 klo.19.00 vauhdilla. Molemmat voidaan hyvin ja eilen jo kotiuduttiin. :)
Huomenna tiistaina on käynti vielä synnärillä tsekkauksessa varhaisen kotiutumisen vuoksi.

Mitat: 3630g, 50cm ja pipo 36,5cm ja kymmenen pisteen poika. :)

Viipulainen ja poju melkein 2vrk
 

Yhteistyössä