Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Jakoa ketjulle Lokakuun lapsoset 2016
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016.2468947/


Jatkuu ketjussa
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-huhtikuussa.2474070/#post-31261091

Tässä ketjussa ryhmän kuulumisia Maaliskuussa.



Päivityspyynnöt edelleen muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listaan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Ryhmässä mukana:

2.10.

Josmu / 23 / 2. lapsi / TAYS
3.10.
Kotikiss@ / 30 / 4. lapsi / KYS
Minlisi / 27 / 2. lapsi / OYS
Sophi4 / 24 / 1. lapsi / JS
maria080 / 37 vuotta / 2. Lapsi / Kättäri
Nanskuful / 26 / 2. lapsi / KSKS
4.10.
tyty86 / 29 / 3. lapsi / KYS
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
5.10.
homssunen / 31 / 1. lapsi / TYKS
cisne / 29 / 2. lapsi / PS
Naene / 33 / 2. lapsi / NKL
MammaMiina / 32 / 5.10./ 2. lapsi / KOS
kolmasmuru / 24 / 3. Lapsi / LKS
Plussaplussa / 23 / 2. lapsi / Hus
6.10.
Cembalo / 26 / 2. lapsi
innasofia / 26 / 2. lapsi / TYKS
o0o / 40 / 2. lapsi / Jorvi
January Sky / 2. lapsi
miiula 27 / 2. lapsi / OYS
Nissu82 / 3. lapsi
7.10.
Pupelaattori / 37 / 3. lapsi / LPKS
*mama* / 29 / 5. lapsi / PHKS
9.10.
JoRa / 22 / 1. lapsi / K-SKS
Laura73 / 42 / 3. lapsi
Maariah / 25 / 1. / OYS
Naene / 33 / 2. lapsi / NKL
10.10.
marsu88 / 27 / 2. lapsi / KYS
*mimosa* / 3. lapsi
Ceceli / 27 / 2. lapsi / PHKS
snnz / 30 / 2. lapsi / Koks
Babyfever1/ 30 / 2. lapsi / KOKS
11.10.
Toive4 / 26 / 1. Lapsi
12.10.
Neitikesäheinä93 / 23 / 2. lapsi
mymmelimyy80 / 35 / 2. lapsi / HUS
Keinuhevonen95 / 20 / 1. lapsi / TYKS
Kafi / 25 / 1. lapsi / PKKS
13.10.
EllaAdele / 26 / 1. lapsi / TAYS
Nippeli0 / 29 / 2. lapsi / KYS
nuppusuu / 32 / 3. lapsi / OYS
14.10.
Minzel / 25 / 1. lapsi / K-SKS
Annifrid / 30 / 2. lapsi / KOS
Kisukis / 27 / 1. lapsi / TAYS
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
15.10.
SahramiS / 33 / 2. lapsi
Julle85 / 30 / 1. lapsi / Jorvi
16.10.
Luna85 / 30 / 2.lapsi / Jorvi
SellaMaria / 24 / 1. lapsi/ LPKS
17.10.
Oxalis / 33 / 2. lapsi / TAYS
Viskula / 31 / 2. lapsi / Porvoo
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
Pinjuska_1 / 25 / 1. lapsi / HUS
marikkinen / 1. lapsi
Sandymama / 24 / 1. lapsi / KOS / NKL
19.10.
Illantähti / 39 / 4. lapsi / Hyvinkään sairaala
CeNedra / 33 / 1. lapsi / TAYS
Ninjako / 31 / 2. lapsi / KOKS
*stiina / 27 / 2. lapsi
tokkis84 / 31 / 3. lapsi
20.10.
Auramuru / 27 / 3. lapsi
Lisbon / 31 / 3. lapsi / PKSSK
Sannikka1 / 31 / 2. lapsi / TYKS
puhuriina / 28 / 2. lapsi / K-SKS
21.10.
Poro91 / 24 / 2. lapsi
Poppis 75
hillosipuli33 / 2. lapsi / Jorvi
22.10.
mari1980 / 35 / 2. lapsi / OYS
23.10.
wbä / 28 / 2. lapsi / TAYS
CrazyHenLady / 3. lapsi / PHKS
viviankakkonen / 23 / 2. lapsi / OYS
Rouva Pii Poo / 37 / 1. lapsi / K-SKS
24.10.
Pinkiepie / 28 / 3. lapsi / KYS
Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
funny87 / 28 / 3. lapsi / TAYS
26.10.
Liljatan / 31 / 3. lapsi / VKS
Rosmari€ / 26 / 2. lapsi / K-PKS
ieppiys / 26 / 1. lapsi / Kättäri
27.10.
Luisa / 36 / 2. lapsi / Kättäri
mamaemmy / 25 / 2. lapsi / KYS
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
mimmu_/ 22 / 2. Laps/ VKS
Hege / 20 / 2.lapsi / TAYS
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi
30.10.
Susa123 / 34 / 4. lapsi / LKS
Tavallinen äiti / 38 / 6. lapsi / Tays
Aurora4 / 37 vuotta / 4. Lapsi / PKKS
31.10.
Merenaalto / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mrs.80 / 35 / 3. lapsi / PHKS
Päivä avoinna
Rima_89 / 26 / 3. lapsi / OYS
Hämy22 / 25 / 2. lapsi / OYS
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
Vaniilia / 31 / 2. Lapsi / Kpks

Menetyksen kohdanneet ryhmäläiset:

_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
Luppi
Iinaelina
Meaminnis
Riinanen
Kalabaliikki
Vauveli vanhalle

FB-ryhmään liittyvät kysymykset yksityisviestillä Kotikissa@.
Jäsenpyyntöjä otetaan vastaan 1.5.2016 saakka, jonka jälkeen ryhmä suljetaan lopullisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jatkamaan vilkkaasti käynnistynyttä Lokakuisten keskustelua uuteen Maaliskuun ketjuun, toivottavasti kaikki löytävät tänne. :)

Katsotteko pitävätkö tiedot osaltanne paikkansa yllä olevvasta listasta, korjataan jos virheitä on.

Täällä käyty tänään al-ultrassa, vastasi viikkoja eli 9+1. Yksi 3cm kippura löytyi ja syke myös, kaikki vaikutti olevan kunnossa. <3
 
Varasin ultraan ajan ens maanantaille kun en malta ootella kuun loppuun asti neuvolaan. :D Saa vähän selvyyttä viikkoihinkin toivottavasti. Saapa nähä, mulle nuo ultrat on aina vähän kauhun paikkoja ku useammasti on ultrasta saatu ikäviä uutisia. Mut jospa nyt olis kaikki ok!

Väsymystä, palelua, pahaa oloa ja melkoista mahan turvotusta löytyy, et oireita ainakin on.
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Neuvolan täti pyöritteli eilen päätään ja pyysi olemaan onnellinen, kun valittelin vähäoireisuudesta. Sanoi kyllä ymmärtävänsä, että oireettomuus tuo huolia.

Oli muuten ihana neuvolantätsy! Sellainen jo lähempänä eläkeikää ja tehnyt varmaankin työtänsä jo vuosikymmeniä. Tiesi pienen pitäjän asiat ja näytti, miten on ennen laitteita kuunneltu sikiön ääniä. Sellaisella puisella torvella joskus viikolla 20 kuulemma kuului äänet. On siinä saanut ihmetellä aikoinaan, että onko siellä mahassa ketään vai ei.

Onko täällä muita lääkäri- ja piikkikammoisia? Mulla eilinen eka reissu neuvolaan ei ollut kauheen lupaava. Kolmeen kertaan piikitettiin että saatiin veret otettua, koska suonet aina katoaa, kun alan pökräillä. Noh, ainakin toivottavasti ottavat tosissaan kipu- ja lääkärikammon.
 
Joku aiemmassa ketjussa mainitsi mahakivuista syödessä, mulla kans! Viime yönä iski ihan kamala kipukohtaus, veikkasin sappikiviä tms. Mietin jo, että pitääkö sairaalaan lähteä. Ylävatsa oli kivikova, pinkeä ja kipeä. Närästyslääkkeetkään ei auttaneet :( nukahdin lopulta istualleen sohvalle ja ehdin muutaman tunnin torkkua ennen töihin menoa. Tänään on myös maha kipeytynyt kaiken syömisen jälkeen, ainoastaan hedelmät on hyvät. Ne vaan ei kovin pitkään pidä nälkää.. Eilisen takana todennäköisesti oli, kun illalla oli pakko saada mäkkiruokaa..:confused:

Zalando toi tänään äitiysvaatteita, vaan mikään ei tuntunut kivalta! Taidan palauttaa kaikki :cry: suuret on mun murheet, taas tämmöinen matalalentopäivä :censored:
 
Poistelkaahan minut listalta (la olisi ollut 9.10). Tänään ultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Todennäköisesti lääkärin mukaan raskaus alkanut jo joulukuussa, välivuotoa oli tammikuussa - josta aloitin viikkolaskennan. Noh, samapa se viikoilla on - kun ei ole sikiötä, niin ei ole sikiötä. Sinänsä uutinen tuli puskista, ja vähän yllätti. Toisaalta olen aina kaikkeen varautunut enne kun 12-viikkoa ja np-ultra on tehty.. en ehtinyt onneksi pettyä niin pahasti. Odottelen aikaa naistentautienpolilta, jotta saisin lääkkeellisen keskeytyksen.

Toivottavasti vauva suodaan meillekkin vielä tälle vuodelle. Tai siis odotusaika, vaikka vauva meniskin ensivuoden puolelle :) Käyn seurailemassa teidän kuulumisia välillä. Onnea muille loppuraskauteen!
 
Poistelkaahan minut listalta (la olisi ollut 9.10). Tänään ultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Todennäköisesti lääkärin mukaan raskaus alkanut jo joulukuussa, välivuotoa oli tammikuussa - josta aloitin viikkolaskennan. Noh, samapa se viikoilla on - kun ei ole sikiötä, niin ei ole sikiötä. Sinänsä uutinen tuli puskista, ja vähän yllätti. Toisaalta olen aina kaikkeen varautunut enne kun 12-viikkoa ja np-ultra on tehty.. en ehtinyt onneksi pettyä niin pahasti. Odottelen aikaa naistentautienpolilta, jotta saisin lääkkeellisen keskeytyksen.

Toivottavasti vauva suodaan meillekkin vielä tälle vuodelle. Tai siis odotusaika, vaikka vauva meniskin ensivuoden puolelle :) Käyn seurailemassa teidän kuulumisia välillä. Onnea muille loppuraskauteen!
Voi luppi, ikäviä uutisia :( jaksamisia sinne ja onnea uuteen yritykseen!
 
Poistelkaahan minut listalta (la olisi ollut 9.10). Tänään ultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Todennäköisesti lääkärin mukaan raskaus alkanut jo joulukuussa, välivuotoa oli tammikuussa - josta aloitin viikkolaskennan. Noh, samapa se viikoilla on - kun ei ole sikiötä, niin ei ole sikiötä. Sinänsä uutinen tuli puskista, ja vähän yllätti. Toisaalta olen aina kaikkeen varautunut enne kun 12-viikkoa ja np-ultra on tehty.. en ehtinyt onneksi pettyä niin pahasti. Odottelen aikaa naistentautienpolilta, jotta saisin lääkkeellisen keskeytyksen.

Toivottavasti vauva suodaan meillekkin vielä tälle vuodelle. Tai siis odotusaika, vaikka vauva meniskin ensivuoden puolelle :) Käyn seurailemassa teidän kuulumisia välillä. Onnea muille loppuraskauteen!
Hurja on tämä huonojen uutisten määrä, ikävää että teidätkin piti vielä siihen lisätä :( Toivottavasti pääsette tämän yli ja saatte pian parempia uutisia. <3 Tule kertomaan meille kuulumisiasi. Voimia tuleviin päiviin. ❤
 
Mieki voisin liittyä joukkoon iloiseen

tokkis84/31v/3.lapsi

Ihan vielä puulla päähän lyötynä tästä positiivisesta ylläristä.. Tai miten sen ottaa: kesällä jätettiin ehkäisy pois ja oltiin asenteella tulee jos on tullakseen.. Ystävänpäivänä tein selvän negatiivisen testin ja muutaman päivän päästä uudestaan: negaa jälleen. Sovittiin jo miehen kanssa että antaapa nyt asian olla kun ei kerta ota tuulta siipien alle. Sitten jostain kumman syystä päätin tehdä vielä kolmannen testin ja se olikin yllätyksekseni selvä plussa!! Menkkojen mukaan tänään 7+0 mutta 17. päivä menen lääkärille ultraan jossa varmistetaan viikot, tai että onko siellä ylipäänsä ketään...

Paha olo 24/7 ja väsy semipaha.

Jään taustailemaan ja palaan sitten kun on jotain kerrottavaa varmuudella :)

tokkis84&ihmetys 7+0
 
Tänne puolellekin vielä vähän lisää huonoja uutisia. Minä poistun listoilta, ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Toivottavasti nyt oikeesti ois vihdoin viimeiset huonot uutiset lokakuisille. Onnellista odotusta kaikille!!
 
Voi ei mitä uutisia täällä :( paljon voimia menetyksen kohdanneille! Toivottavasti tärppää nopeasti uudelleen

Tän palstan ansiosta muistin juuri varata neuvola-ajan (soittoaikaa on puolisen tuntia päivittäin ja oon jo monesti tuon unohtanut). Eka neuvola on kuun puolivälissä ennen esikoisen 1v4kk neuvolaa.
 
Iinaelina oon pahoillani :( Voimia.

Tuntuu olevan hirmuisesti huonoja uutisia lokakuun kohdalle :cry:

Täällä on nopeaa toimintaa. Maanantaina oli eka neuvola, niin jo tänään tuli postissa kutsu ultraan. Ultra on 11+4. Mää en vieläkään ymmärrä mistä mun laskettu aika on saatu tehtyä. Kaikkien laskureiden mukaan saan eri ajan mitä varhaisultrassa ja neuvolassa saatiin. Mutta viikko sinne tai tänne, ei se loppuvaiheessa ainakaan haittaa. Nyt alkuvaiheessa saisi olla se viikon vanhempi, niin ei tarvisi odottaa niin pitkään :sneaky:

On kyllä miehellä ollut superhitaat nuijapäät, jos on hedelmöittynyt noin myöhään tai sitten ovulaatiotesti antoi väärän päivän. Toisaalta siinä on vain yksi yritys ollut ja selvät ovulaatiokivut, joten ei se testi näyttänyt väärin. Tai sitten mun munis on vaan hidas liikkumaan. Mutta eihän näillä asioilla ole väliä, pääasia että kohtasivat toisensa :LOL::love:
 
Viimeksi muokattu:
Voi iinaelina, pahoittelut myös sinne.. Niin paljon nyt ollut huonoja uutisia, että varasin tähän väliin (ar-ultra ja np-ultra) vielä yhden tsekkauksen. Oulussa eräs kätilö tekee omalla vastaanotolla, hintaa 60€. Sen maksan mielelläni, muuten on niin pitkät viikot odotella. Tuo ultra on 8+4 ja sitten jaksankin odotella kunnallisen tarjoamaan viikoille 11-13.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Hei kaikille, parvorokosta kysyisin! Meillä on sitä päiväkodissa liikenteessä, ja esikoisella on ihottumaa ja punaista poskea. Mutta ei kuumetta. Mä en asiaa edes miettinyt ennenkun mies sanoi että mulle parvorokko voi aiheuttaa ongelmia raskauden suhteen. Joten onko joku täällä teettänyt parvorokon vasta-ainetestiä? Saakohan lähetteen labraan neuvolasta? Onkohan parvorokko joku sellainen jonka todennäköisesti on sairastanut jo pienenä? En mä oikein keksi voinko mä tehdä mitään tai tarviiko mun tehdä mitään. Turha yrittää soittaa neuvolan takaisinsoittopalveluun enää tänään niin pohdiskelen ittekseni vaan :)

Naene 9+1

PS: Kiitos Kotikiss@ uudesta ketjusta! Ja pahoittelut kaikille jotka on kohdanneet epätoivottuja uutisia <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, parvorokosta kysyisin! Meillä on sitä päiväkodissa liikenteessä, ja esikoisella on ihottumaa ja punaista poskea. Mutta ei kuumetta. Mä en asiaa edes miettinyt ennenkun mies sanoi että mulle parvorokko voi aiheuttaa ongelmia raskauden suhteen. Joten onko joku täällä teettänyt parvorokon vasta-ainetestiä? Saakohan lähetteen labraan neuvolasta? Onkohan parvorokko joku sellainen jonka todennäköisesti on sairastanut jo pienenä? En mä oikein keksi voinko mä tehdä mitään tai tarviiko mun tehdä mitään. Turha yrittää soittaa neuvolan takaisinsoittopalveluun enää tänään niin pohdiskelen ittekseni vaan :)

Naene 9+1
Mää olen sairastanut parvon v. 1980. Käsittääkseni sitä oli silloin enemmän, mutta tää on vain mun omaa päätelmää. Luulisi että neuvolasta saisi lähetteen testeihin. Ainakin kuulemma päiväkodissa työskentelevät saavat, jos ovat raskaana ja parvo tulee kylään.
 
Pitäisi kyllä päästä testeihin ihan vain pyytämällä. Tuttava on päiväkodissa töissä ja kun siellä oli epidemia viime keväänä, niin hän pääsi kyllä heti testeihin ja vasta-aineet löytyi, joten oli tietämättään sairastanut. Tsemppiä, ei kyllä tarvis yhtään huolta ja murhetta enempää!
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mää olen sairastanut parvon v. 1980. Käsittääkseni sitä oli silloin enemmän, mutta tää on vain mun omaa päätelmää. Luulisi että neuvolasta saisi lähetteen testeihin. Ainakin kuulemma päiväkodissa työskentelevät saavat, jos ovat raskaana ja parvo tulee kylään.
Kiitos tiedosta Vauveli vanhalle ja Nuppusuu! Mä ehkä yritän päästä neuvolaan läpi huomenna. Helsingissä on takaisinsoittopalvelu, jota VIHAAN. Tosi kiva kun ne soittaa takaisin million sattuu, en ihan keskellä palaveria viitsisi kysellä että mites tuo parvorokko kun olen raskaana.... :D

Äidiltäni taas en halua kysellä koska ei hän aiemman raskauden kohdalla osannut sanoa mitään kun kysyin että sairastinko pienenä vesirokon (sairastin), enkä vielä halua paljastaa olevani raskaana.

Siispä yritän päästä vasta-ainetesteihin loppuviikosta!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Tänne puolellekin vielä vähän lisää huonoja uutisia. Minä poistun listoilta, ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Toivottavasti nyt oikeesti ois vihdoin viimeiset huonot uutiset lokakuisille. Onnellista odotusta kaikille!!
Voi miten ikävä uutinen on teidätkin kohdannut. :( Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudelleen. Parempaa jatkoa sinulle ja jaksuja <3

Tässä tapauksessa kyllä nähtiin taas se, että mikä hyöty olisi kaikille olla tarjota al-ultra ihan kunnallisen puolesta. Ettei se pelkkää haihattelua ole...
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Vauveli vanhalle - Luisalla on kaikki hyvin :) (meillä on ar-ultra vasta tiistaina... miten pitkä sinne onkaan, jännittää!). Testasitko muuten selkeän ovisplussan? Mulla näytti ihan samanlaista tulosta ovistestit muutaman päivän aikana (melkein plussaa) sillä viikolla kun raskauduin, joten mullakin on kyllä viikot vähän arveluiden varassa..(n)

Naene, feel you, tuo neuvolan takaisinsoittopalvelu on oikeasti tosi vaikea... meillä ei töissä yleensä pääse mihinkään itsekseen puhumaan (vähintään viereiseen huoneeseen kuuluu kaikki). Toivottavasti parvorokko -asia selviää, luulis kyllä että saat helposti lähetteen vasta-aineselvittelyihin!

On kyllä oikeasti hurjan monta surullista uutista mahtunut tähän ketjuun, jaksamista kaikille surua kohdanneille :( Toivotaan että kukaan ei enää tipu, tarrasukkia pikkuisille ja hyvää vointia kaikille :love:

Luisa 6+0
 
Voi apua Luisa anteeksi, sekoitin viestit! Ihanaa että kaikki on hyvin! Pakko muokata ko. viestiä, ettei jää kummittelemaan.

Mulla tuli selkeä ovisplussa. Käytössä Cb:n hymynaamatestit. Testasin niitä kp 10-16 kolmen kierron aikana. Hymynaama tuli kp 14-16 ja tärppiovulaatiossa se tuli kp 16 eräänä iltana. Seuraavana päivänä puolen päivän maissa oli kauhea peräsuolikipu ja yhdistin sen ovulaatioon.

Muita yrityskertoja ei tuolla plussasuoralla ehtinyt olemaan kuin hymynaamailtana. Siitä reilun viikon päästä tuli kaksi päivää tuhruvuotoa. Olisi pitänyt alkaa kuukautiset silloin (mulla lyhyt luteaalivaihe) ja itkinkin yhden illan, että siinä meni taas yksi yrityskerta. Mutta vuoto loppui kuin seinään kahden päivän jälkeen ja siitä pari päivää niin tein testin, koska kaikki ärsytti ihan liikaa. En tiedä olisiko se ollut kiinnittymisvuotoa.

Tässä onkin ollut nyt kuukaudenpäivät sellainen kestopännitys että oksat pois :LOL: Väsymyksen lisäksi ei juurikaan muita oireita ole (teen 3-vuorotyötä, joten sekin väsyttää). Eilen huomasin suihkussa, että nännit aristavat vähäsen, mutta esim. ovulaatiossa olivat paljon kipeämmät. Viikonloppuna jouduin pötköttelemään ekaa kertaa sängyssä aamulla n. 10-15 minsaa, kun oli huono olo. Mutta helpolla olen päässyt. Niin ja muutama finni. Turvotuskin tuntuu laskeneen. Neuvolan mukaan painoa oli tullut lisää 800 g, tosin farkuista saa vähentää osan ja paino otettiin päivällä, joten ei kai sitä ole tullut sitten yhtään lisää. Mittasin siis plussapäivästä seuraavana aamuna painon ja kerran viikossa olen käynyt vaa'alla. Oireettomuushan on ihan jees, mutta tuo oman huolensa, että onko kaikki ok.

Nyt on 7+3.
 

Yhteistyössä