~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Villany Olipas ikäviä uutisia... Jaksamista sinne teille molemmille! :hug:

Äitiyspakkauksesta pakkohan se oli munkin käydä kurkkaamassa. Ja minä kyllä tykkäsin. Jopa enemmän kuin esikoisen 2007 pakkauksesta. Täytyy kyllä vähän mietiskellä ottaako vaiko ei, se raha ei kuitenkaan mikään suuren suuri ole. Ja mun mielestä pienempiä vaatteita kuin esim. meidän pakkauksessa. Ja me ei luultavastikkaan kestoilla, joten nehän on meille vähän turhia...

Meillä saa työaikana hoitaa neuvola/lääkäri ja ultrakäynnit. Tosin minä oon niitä pyrkinyt sopimaan niin, ettei töistä tarvitsisi olla pois, tai jos tarvii niin mahdollisimman vähän.
 
Pikaisesti kirjoittelen, vaikka kohta pitää jo juosta, kun pääsen pitkästä aikaa kavereitten kanssa viettämään tyttöjen iltaa =)

Pahoittelut Villany :hug: Jaksamista surussa!

Täällä oli muutama viikko sitten keskustelua isokokoisista äitiysvaatteista ja nyt muistin kysyä kaveriltani, joka oman raskautensa aikaan noita netistä tilasi. Tässä kaupassa Maternity Clothes, Women's Maternity Clothing, & Pregnancy Apparel | Motherhood Maternity on tosi hyvin äitiysvaatteita isokokoisille odottajille ja hinnat suht kohtuullisia (vaikka noihin ilmoitettuihin hintoihin tulee verot päälle). Tilaus tuli perille n. viikossa, eli vielä nopea toimituskin.

Äitiyspakkausta katselin tänään netistä, ja harmittaa kun mun mielestä on tosi kivan näkösiä, mutta meillä on esikoiselta niin paljon kaikkea, ettei ole mitään järkeä tuota ottaa...

Neuvolakäyntejä mulla on nyt alkuun kuukauden välein ja lopussa sitten useammin. Neuvolalääkäreitä on muistaakseni kolme, joista ensimmäinen oli jo, toinen on joskus puolenvälin tienoilla ja kolmas sitten joskus loppupuolella.

Omaan napaan kuuluu muuten ihan hyvää, mutta melkein koko ajan väsyttää ja päätä särkee :( Mutta mieluummin näin kuin jatkuva oksentelu, mikä oli esikoisesta...

Kisulinen ja masu 13+6
 
Pahoitteluni Villany! :(

Äitiyspakkausta oon käynyt pariin otteeseen kuikuilemassa ja täytyy sanoo et pääsääntöisesti tykkäsin. Tuo ruokalappu on kyllä kamala!! :D Ja vaikka tuo ulkohaalarikin on väriltään aika tympeä, niin käyttöön se silti tulee :)

Itse tykkään muutenkin voimakkaista väreistä vauvanvaatteissa. Miehen kaa pukeudutaan aika tummasti :D Vauvaa ei haluta nyt ihan mustaan pukea muttei tehdä hattaraakaan. Kieltämättä on se söpöä kun pikkunen on puettu vaaleansiniseen tai -punaiseen, mut omaa lasta ei silti haluta pukea niin :D Ehkäpä tästä meidän mieltymyksestä kertoo sekin, et ollaan ostettu yks vaate vaaville - musta flanellihaalari, johon on painettu luut valkoisella :D Onneks mun äiti ainakin kuunteli mun toiveita kun halus heti raskaudesta kuultuaan kutoa vauvalle jotain, ihana vihreä villatakki ja sit keltaiset villapöksyt odottelee sisältöä tällä hetkellä :heart:

Mulla on jotenkin onnellinen olo.. Vaikka tosiaan mies aikoo ottaa lopputilin. Parempi hänelle ja kyllä me pärjätään taloudellisesti! Yritteliäs ihminen tuo on, saa varmasti pian uuden paikan :) työkokemustakin löytyy lähemmäs seitsemän vuotta.

Jaahas, se taas näistä höpinöistäni. Meille tulee viel illalla vieraita, miun rakkain ystävä miehensä ja tyttösensä kanssa :)

fannie ja örkki 14+4
 
Villany :hug:

Äitiyspakkauksesta, kovin poikamaisiltahan nuo vaatteet vaikuttivat mutta otamme pakkauksen joka tapauksessa. Entisestä kun ei ole jäljellä muuta kuin kylpypyyhe ja makuupussi sekä kulahtanut laatikko (käytetty joulukuusenkoristeiden säilytyslaatikkona :xmas: ). Mistä olette muuten hankkineet siihen äitiyspakkauksen ensivuoteeseen sen kangassuojan laatikon reunojen päälle? Pupujussikoilla niitä ainakin on mutta olis mukava nähdä vähän muitakin vaihtoehtoja.

Lääkäri- ja neuvolakäynneistä, meillä saa käydä työaikana eli leimataan itsensä työterveyshuoltokäynnille niin ei tule miinuksia. Minusta tämä on tosi hyvä juttu, koska itse käyn toisella paikkakunnalla töissä kuin missä asun ja neuvolassakäynti aamuina töihin pääsy tuppaa venähtämään kun siellä joutuu joskus odottelemaan (ainakin lääkäriä). Ultrat onkin sitten samalla paikkakunnalla kuin työpaikka. Nyt jo oikein odottaa tuota rakenneultraa 6.6. :heart: Kyselin jo vähän etukäteen pääsisikö 12-vuotias keskimmäinen lapsi mukaan kun niin kovasti haluaisi. Tiedustelin myös, saisiko 4d-kuvasta videotallenteen kotiinviemisiksi ja mitä mahtaa kustantaa. Meillä kun ei aiemmista lapsista sellaisia ylellisyyksiä ole muistona.

Kesälomista, nyt on sitten tulevan kesän loma anottu heinäkuulle ja samalla laitoin jo kyselyä, mitenkäs toimitaan jäljelle jääneiden lomapäivien ja äitiysloman ajalta kertyvien lomapäivien kanssa, saako ne sitten hakea ja pitää vanhempainpäivärahakauden päätyttyä ensi vuonna. Meillä on pomon kanssa asiasta miittinki parin viikon päästä. Mitenkäs teillä muilla jotka olette työsuhteessa, miten toimitte näiden mahdollisten ensi vuoden lomapäivien kanssa? Meillä ei oikein edellisessä työpaikassa tiedotettu näistä asioista asiallisesti enkä muista miten silloin toimittiin.

Vähän omaa napaa vielä...aamuisin ja työpaivien aikana olo on ollut suht koht ok, mutta heti kotiuduttua ja syötyä tulee iltapäivä- ja iltapahoinvointia, ilmeisesti väsymyksen ja stressin myötä. Olen oikein oksennellutkin ensimmäisiä kertoja kunnolla :x Mutta olo kyllä tokenee jonkin verran kun saa yrjöt pihalle. Vanhoista päiväkirjoista katselin että pojasta mulla oli ollut jonkin verran pahoinvointia ainakin vielä viikolla 15 ja myös kuukautta ennen synnytystä.

Ihanaa kun on lämmin viikonloppu tiedossa. Meillä miesväki lähti jo aamusta koko viikonlopuksi lätkäturnaukseen pääkaupunkiseudulle ja me naisväki ollaan keskenämme kotosalla. Tiedossa siivoilua, pihan siistimistä ja ulkoilua sekä hieman shoppailua ja hemmottelua =) Virpojille täytyy käydä varaamassa herkkuja huomiseksi. Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!

kolmenmutsi ja munamies 14+3
 
On tosiaan tosi mukava porukka täällä kasassa :) Ihanaa kun juttua tulee koko ajan uutta ja muutenkin ollaan aktiivisia :heart:

Kolmenmutsi: Äitiysloman ajalta kertyvät lomapäivät minä varmaan jätän äitiysloman loppuun pidettäviksi, muistelen että minua neuvottiin että ennen hoitovapaata pitäisi olla töissämuutama päivä tai/pitää lomia.. En kyllä muista ollenkaan että miksi näin? Mutta joku tärkeä juttu siihen liittyi..

Fannie : Meillä kans miun äiti jo puikkoja heiluttelee ahkerasti ja tulossa myös vihreä villatakki ja varmaan valkoiset villahousut :) Ihanaa kun se jaksaa kaikkea touhuta.

Oletteko muuten itse ajatelleet tehdä jotakin vauvalle tai tuunata vauvanhuonetta tms? Vaatteita, peittoja, leluja, huonekaluja?Mulla sormet ihan syyhyää et pääsisi jotakin tekemään, mutta vielä olen ollut niin varovainen, ettei ole uskaltanut. Tarkoitus olisi tehdä paljon itse, esim. entisöidä pinnasänky (tämän saa tosin mies tehdä), tehdä pinnasänkyyn reunapehmusteet ja varmaan petivaatteitakin, tilkkupeitto on nyt jo vähän vaiheessa (piti alunperin mennä ystävän vauvalle pari vuotta sitten, mutta taitaa jäädä omalle vauvalle), Joitakin vaatteita haluaisi myös neuloa ja ehkäpä tehdä jotain tildatyylisiä leluja koristeiksi huoneeseen.. nyt kun vielä ohjeitakin löytäisi :)

ON: minä jo ajattelin että tästä pahoinvoinnista päästiin, mutta eilen tuli ainakin todistettua että minun ei tarvitse syödä jäätelöä, sillä se aiheuttaa erityisesti pahoinvointia. Eilisen illan oksensin jäätelönsyönnin jälkeen ja olo oli ihan kamala. MIkähän siinä jäätelössä on ettei sitä pysty syömään?? Ja minä yleensä rakastan jäätelöä!! huoh!

Eilen muuten olin anoppini kanssa vähän aikaa kaupoilla ja siihen sitten sattui joitakin hänen tuttujaan. Esitteli minut minijänä ja sitten taputti miun vatsaa ja sanoi ja täällä se meidän perheen pienin kasvaa.. Eli tätä nähtävästi jatkossakin odotettavissa. Menin vähän hämilleni, mutta kai tuohon mahan taputteluun pitää vain tottua. Ihana on kyllä kun on koko perhe niin ihanasti tukena ja odottavat pientä. Siskoni vasta toi minulle lahjaksi sen meksikolaisen bola-korun ja se on aivan ihana ja kaunis! toivottavasti sillä oikeasti on vauvaa rauhoittava vaikutus. Toinen siskoni nauroi että hän raskauden aikana mietti: entä jos vauva ei tykkääkään siitä äänestä ja stressaantuu kun jotuu helinää kuuntelemaan :)
 
Aivan ihana aurinkoinen kevätpäivä. Minä se alotin parvekkeen siivoamisen, ja varmaan talvivaatteita pitäisi pestä ja laittaa varastoon... mukavaa viikonloppu hommaa =)

Kesälomista Minä olen kanssa laittanut kesälomani heinäkuulle ja viikon vielä elokuullekkin, sitten ei jäisi enää montaa päivää ennen äippäloman alkua. Meillä nuo kesälomien pitäminen on vain sopimusasia, siellä ne säilyy. Esikoisen jäljiltä olevia lomia vietin viimiset viime joulun aikoihin (esikoinen syntyi maaliskuussa 2008) :xmas: Tosin nyt systeemi on vähän muuttunut ja joudun jonkun ihme lappusen kirjottaan, en tiedä vielä kun en oo sitä lomaketta meidän hienosta intrasta löytänyt... Mutta aatoksissa joka tapauksessa oli, että lomat pidän sitten äippäloman jälkeen. Ja mitä sen jälkeen, on vielä arvoitus... Ei onneksi tarvitse vielä päättää =)

Kolmenmutsi Mun veljen vaimo teki omalle pojalleen ihan lakanakankaasta suojan siihen äitiyspakkauksen laatikkoon. Se oli tosi hieno ja kätsy. Saatiin se heiltä vaatteitten mukana meille esikoiselle ja tuolla se odottaa seuraavaa :heart:

Kukaan käynyt lapsimessuilla? Kovasti mietinnässä josko huomenna menisi...
 
Voi Villany :hug:
Maanantaina taas uusi neuvola-aika, jännittää kyllä kuinka paljon paino on noussut.. :) Hassua kyllä olo tuntuu hirmu kevyeltä ja tänään ensimmäistä kertaa koko aikana on ihan uskomattoman energinen ja positiivinen olo :D
Tuo äitiyspakkaus oli tavallaan pettymys ja tavallaan taas ei, mutta melko väritönhän se oli. Jos kaikki meneepi hyvin niin mie taian ottaa niitä sen kaksi ja yhden rahaerän, kun kaksosistahan voi saada 3 pakkausta tai 420e. Kuluis vaan tuo aika äkkiä! Huomenna poksuupi viikot, 15+0 :D
 
Villany todella surullista. Jaksamisia teille oikein paljon :hug:

Uusille tervetuloa!

Äitiyspakkauksesta ootte puhuneet. Me ei oteta sitä. Esikoiselle otin tietty, nyt se tuntuu vähän turhalta...

Omaa napaa...Lääkärineuvolassa olin torstaina. Kaikki on oikein hyvin :) Kohtukin jo hyvällä korkeudella, lähes navan alla. Kai sitä paisuu ihan erilailla ku on kolmas tulossa :heart: Ja voi että se sydämen syke!! Ihan liikutuin kun sitä kuunneltiin. Maanantaina on sitte ultrakin.

Me ei olla vieläkään kerrottu kovin monelle tästä raskaudesta. Ultran jälkeen voikin sitten hyvillä mielin kertoilla, jos on tarvetta :) Kuopuksen raskaus oli mun siskolle kova pala...Kuulin vanhemmalta siskoltani miten rumasti siskoni musta puhui. Masennuin aika rankasti sen jutuista ja olinkin töistä pitkillä sairaslomilla. Itkin vaan koko aika ja tuntui että ei olisi pitänyt tehdä ollenkaan koskaan toista lasta. Satutti siis ihan hirveesti siskoni jutut. Nyt pidetäänkin tää raskaus mun siskolta vielä niin kauan salassa kun mahdollista. En välitä hänelle kertoa...Tiedän että sieltä suunnalta tulee taas kovin negatiivista palautetta. Siskoni on perheellinen itsekin...

Voikaahan oikein paksusti mammat :hug:

PS. Talvicci sulla on kyllä jo ihan mieletön masu! Aivan ihana :heart:

Hertta ja nuppu 11+6 :heart:
 
Äitiyspakkauksesta:
Tuntuu että liikaa oli 50cm vaatteita. Mun esikoinenkin oli 53cm ja 4,5kg.
Tämän lapsen isä 190cm joten tuskin tästäkään ihan pientä tulee.
60cm vaatteeseen vauva kasvaa kumminkin tosi äkkiä.
Aika poikamainenhan tuo paketti tuntuu olevan, mut mieluummin sitä sit yhdistää siniseen vaikka punaista jos tyttö tulee. Muuten kyllä tykkäsin pakkauksesta :)
 
Äitiyspakkauksesta sen verran, kun kävin itsekin kurkkimassa ja samaa mieltä, että neutraali ja aavistuksen poikamainen maku jäi suuhun. Joskus tykkäsin kun oli pikkusiskon pakkaus vuonna 1999. Silloin vielä käytettiin värejä! Samoten ku -96. Oli vihreä puku pienillä punasilla kuvioilla (sopi molemmille) ja sitten oli lilakeltainen nallekuvioinen puku (joka myös sopi molemmille). Ne oli ihania! Oliskohan ne vielä kotona tallella... varmaan annettu sukulaisille tosin. :/

Anopin kanssa juuri juteltiin, kun pyysin, josko voisi lainata punaista huulipunaa ja nutturapinnejä huomiseen tanssiesitykseen. Hän sitten osti sen huulipunan mulle :p En muuten juuri meikkaa, joten katotaan taas mikä sotameikki tulee huomiselle.
Lisäksi höpötti kovasti, että miten he ovat jo suunnitelleet, että kummalle puolelle makuuhuoneeseen heille mahtuu matkasänky kun ottavat lapsenlapsensa hoitoon. Enhän mä tätä ole hoitoon antamassa ensimmäiseen puoleen vuoteen, kun tämä ehkä on tissiriippuvainen! Vähän alkoi ahdistaa.. :| Ja kaikella kunnioituksella, kun ei ole heillä pientä lasta ollut hoidettavana reilu 20 vuoteen, niin ei ensimmäisenä tule mieleen jättää sinne. Jos ja kun rauhaa joskus, niin ei se pelkän lapsen vieminen hoitoon, kun on nuo koiratkin. Siksi omat porukat on siinä etusijalla, kun sinne voi nakata kaikki tarpeen tullen ja äiti varmana tietää mitä tehdä. Ehkä kun on isompi, mutta ei heti kyl. Noh, onneks mulla on aikaa tehdä mielipiteeni selväksi tuosta hössöttämisestä ja, että tämäkin on MEIDÄN ensimmäinen lapsi, että ei me siitä heti eroon haluta.
Lisäksi anoppi on jo ostanut varmaan kaupat tyhjiksi vaatteista vaikka koitin toppuutella, että äläs ihan vielä... Huoh.. sori vuodatus. Vähän vaan ahdistaa.

Vilinäiti: Meneehän nuo 50 cm ihan hyvin 55 cm asti? Ainakin noissa pakkauksissa on aiemmin ollut niin väljiä nuo vaatteet, kuten tuo 70 cm puku, joka on mennyt vielä 80 cm lapselle tai vasta sen kokoiselle...

Tänään on touhupäivä! Energiaa piisaa, kun mies ei ole kotona ärsyttämässä koneella istumisellaan, vaan on töissä :p Olen ollut vähän väsynyt ja kiukkuinen, kun pitää käydä töissä, toinen käy vaan koulussa (ja silloin tällöin töissä) ja silti saan itse tehdä aivan kaiken, ruuasta ja siivouksesta lähtien, pyykkeihinhän tuo ei koskekaan. Eilen ei ukko saanut itselleen ruokaa, söi koko päivän aikana 3 leipää ja vähän munakokkelia. Olis ollut kovin yksinkertaista lämmittää tuolta hernekeittoa... Mutta se angstaamisesta, tänään on hyvä päivä ja siivous jatkuu!

Nyt tosin lenkille. Sain kolmesta kaverista yhden lähtemään lenkittelemään. Kiva kun ei pidä mennä yksin tuonne katupölyyn tallaamaan koirien kanssa.=)

Ainiin, joku täällä mainitsi, että mitä on tehtynnä vauvalle ja itse olen yläasteella joskus jo sen verran ajatellut tulevaisuutta, että itse tehtynä on kastemekko ja aivan ihana minttukirjava vauvanpeitto. Ystäväni (tuleva kummitäti) tosin innostui uutisesta niin, että sieltä tulee tilkkupeittoa ja varmaan myssyäkin. Mutta jos ylläolevaa vuodatusta luitte, niin eihän mun tartte huolehtia tästä kangaspuolesta. Ne taitaa tulla automaattisesti ilman omaa panostustani...

Carriina ja tarrasukkaseni 13+2
 
Villanylle halaus.

Neuvolakäynnit: saan käydä työajalla eikä tarvitse korvata mitenkään.

Äitiyspakkauksen reunasuojan ostin sillon joskus kauan sitten Stockmannilta joten eiköhän niitä suuremmissa tavarataloissa ole lastentarvikeliikkeiden lisäksi. Ja kätevimmät varmaan osaa ihan itsekin ommella, mä en : /

Kesälomista: pidän kokonaisuudessaan ennen äitiyslomaa ja äitiyslomankin aloitan varhennettuna. Sitten tietty jos joutuukin saikulle, niin jää niitä lomapäiviä säästöön. Tarkoitus on sitten jäädä pariksi vuodeksi hoitovapaalle. Ensimmäisestä enkä toisesta en malttanut vaan menin töihin kun lapset olivat vähän yli 1v mutta nyt tämän viimeisen kanssa aion kyllä nauttia kun taloudellinen tilannekin sen tällä kertaa sallii =)

Kävin eilen vanhan kaverini luona, jota tapaan tosi harvoin. Lähdinkin sieltä sitten hurjan ison kasan vauvatarvikkeita kanssa. Pinnasängyn ja syöttötuolinkin sain tuolta. Ostin häneltä myös Ruskovillan villaisen unipussin ja pari muuta Ruskovillan vaatetta. Ja kirppikseltä löysin lisää tavaraa kun siellä eilen vielä poikkesin. Nyt alkaa pian olla aika katsoa, että tarviiko niitä pienimpiä vaatteita enää ollenkaan - kun kuitenkin nämä kaikki ovat tosi sukupuolineutraaleja ja haluaa varmaan sitten pukea muunkin väristä kuin vaaleaa/vihreää/keltaista. Aika hurja ajatella, että melkein kaikki hankinnat alkaa olla valmiina vaikka vauvan saapumiseen on ihan hurjan pitkä aika vielä! Mutta näin on ihan kiva, että kierrätys toimii.

Nyt pihahommiin, ajateltiin laittaa pihakalusteet esille =)
 
Suojukset äitiyspakkauksen laatikkoon ja pinnikseen ompelin itse, tuolla ne odottavat. Ellei tarvitse väriä vaihtaa… ;)

Muutenkaan ei varmaan tule hirveästi tehtyä vauvalle, meillä tulee niin pieni ikäero, että esim. esikoiselle ompelemani lattiapeitto on vielä siisti ja ehjä. Suosittelen muuten tekohaluisille lämpimästi sellaista, n. 150x150 paksulla vanulla täytetty kangastilkkutäkki. Pitää lattialla lämpimänä ja itse on mukavampi istua lapsen kaverina kuin kovalla matolla :) Kirjailin päälle kiinnostavia selkeitä kuvioita, joita vauva tykkäsi katsella. Ja isompana opetteli siitä sanoja :) Ehkä jotain syysvaatetta voisi ommella/neuloa ja Pul-kankaita tuossa kävin ostamassa, josko niistä muutaman kestovaipan ompelisi lisää.

Carriina nauti vaan, kun hössäävät vauvalle kaikenlaista ;) Jos jostain ei pidä, niin sitä ei sitten tarvitse pitää, mutta ei tarvitse ostaa kaikkea itse. Ja vähän kun itse tai miehen kautta vinkkaa, niin värimaailmaankin pystyy ainakin meillä vaikuttamaan ihan mukavasti :) Meilläkin isovanhemmat suunnittelivat yökyliä jo tosi varhain, joskus vuoden ikäisenä annettiin nukkumaan kokeeksi heidän huoneeseensa, kun itse oltiin heillä samalla yötä. Ja nykyään se on jo ihan tapa, tuo reilu 2v nukkuu useampaakin yötä mummin kanssa, ja itse saa kerrankin nukkua ehjän ja pitkän yön :cool:

Branwen ja sissi 16+2
 
herttaliisa
Kiitos :) Isompi tää musta on ehkä ku esikoisesta. Vaikka tänään sain kuulla yheltä tutulta kuinka varmaan tulee tyttö kun on pieni maha. Mitä sekään muka mahasta pysty mitään sanoa ku huppari oli päällä ja istuin ku se tuli siihen utelemaan :headwall: Miks tommosia pitää edes mennä sanomaan? Mä en ainakaan tommosia kommentteja kellekkään laukos :( En tiiä miks tuostaki niin itteeni otin...


Mammahousujen resori pakko vetää alas ku puristaa mahaa... Muutenki tuntuu et maha on herkempi kivulle ku esikoista oottaessa... Nyt pitää painua touhuamaan pojan kanssa...

Talvicci ja Torsti rv.17+1 :heart:
 
Hei!

Viikko on mennyt niin kiireisenä, etten ole ehtinyt tänne kurkkimaan.

Ultra oli viime maanantaina, kaikki kunnossa. Niskaturvotus oli 1 mm ja sen mittaaminen olikin aika pitkällisen odottelun tulos, kätilö laittoi mut välillä hyppimään tasajalkaakin, että saatiin vauva edes vähän vaihtamaan asentoa, sen verran uninen kaveri siellä oli - veti vain sikeitä varpaat ristissä. Tuon tasajalkahyppimisen jälkeenkin kaveri vain käänsi kylkeä ja se siitä. :) Esikoinen veti aikoinaan kunnon kuperkeikkoja, ehkä tämä on sitten se rauhallisempi tapaus...? Hassu yhteensattuma oli, että viikot oli tasan sama kuin päivämäärä eli nla-kortissa lukee 11.4.11, rv 11+4. Ultra ja laskennalliset viikot meni siis täsmälleen, ihan päivälleen, joten la pystyy samana.

Seulan tulokset tulivat jo eilen, ei kohonnutta riskiä ja kaikki kunnossa sielläkin.

Villany Voi itku, surkea juttu. :( Iso hali siihen suuntaan. :hug:

Melkein kaikkialla muualla Euroopassa raskaus varmistetaan ultraäänellä heti alussa, mutta Suomessa "oletetaan", että kaikki on kunnossa ja raskaus on alkanut normaalisti. Just yksi mun alkujaan Virosta oleva ystävä ihmetteli sitä, että eka neuvola ja muut lähtee käyntiin, vaikka ei ole tietoa, että onko sitä edes raskaana. Mun itsenihän kohdalla tämä raskauden varmistaminen - ja sen varmistaminen, että alkio on oikeassa paikassa - meinasi olla kohtalokasta, koska kohdunulkopuolinen raskaus meinasi viedä hengen 10+ viikolla.

Äitiyspakkaus piti käydä jo kurkkimassa, vähän olin hämmentynyt harmaan ja valkoisen määrästä, mutta enköhän sen kuitenkin ota. Mulla on kyllä kaikki tallessa esikoiselta, osaa käytettiin enemmän, osaa vähemmän. Haalari oli sinä vuonna kokoa 80 cm+ (ylireilu)ja siinä oli vyötäröllä röyhelö ja värikin oli lila, mutta kyllä mä sitä silti pojalla pidin, vaikka moni jätti kokonaan pitämättä. Mun lapsi oli vain 80 cm vaatteissa reilun vuoden ikäisenä, joten eipä sillä käyty kuin kauppareissuilla heinostelemassa. Kevytvanu oli kovassa käytössä, kuten myös potkarit, bodyt ja makuupussi. Tässä 2011 pakkauksessa näyttäisi olevan kivan paljon tuota perusvaatetta, tosin toi valkoinen ei ole ihan paras väri, koska siihen jää kaikista porkkanapukluista kivat jäljet.

Maha ei millään tunnu mahtuvan enää normifarkkuihin, joka ottaa mua päähän. Esikoisen kanssa mä siirryin äitiysvaatteisiin joskus rv 30, mutta nyt alkaa tehdä kyllä jo tosi tiukkaa eikä viikkoja ole koossa kuin tuon verran... :O Eikä mulla ole nyt sellaista selkeää kumpua edes, vaan maha on levinnyt ja pullistunut vähän joka suuntaan. Suklaansyönnin seurausta ei ole, koska multa lähti yli 3 kiloa tuon viikkoja kestäneen karsean pahoinvoinnin takia. Ihmiset on jo tuijottaneet töissä mun mahaa, varsinkin kun mun himourheilijan kropassa se näyttää siltä, että olisin tosiaan lihonut kun makkara on farkkujen kauluksen päällä iltapäivästä.

Branwen Jos viitsit ja ehdit, mun iäksi voi päivittää 35 vee. Tuli tossa jo pari viikkoa sitten täyteen...

Kvilla ja muru 12+2
 
Heips taas pitkästä aikaa! En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, mutta olen seurannut jonkin verran ketjua. Meitähän on jo kivasti!! :)

Toinen neuvola takana, kaikki oli hyvin. Syke kuului välltä 139-148. Olen alkanut tuntemaan liikkeitä, itseasiassa just paraikaa tapahtuu jotain masussa. Tekee raskaana olemisen kyllä konkreettisemmaksi kun miettii että olikohan tuo sipaisu pikku jalka vai käsi, uih :heart: Meillä neuvolakäynnit on työaikaa.

Kesäloman pidän kesäkuussa, aloitan jo 30.5. enää 6vk kesälomaan!! :cool:

Paino ei ole vielä noussut, parempi niin päin. Maha on alkanut tälläviikolla kasvamaan selvästi.

Äitiyspakkaus - Aion ottaa äitiyspakkauksen, vaikka ehkä hieman petyin värittömyyteen. Toisaalta materiaalit on laadukkaita ja vaatteet menee molemmille vaikka ehkä olivat enemmän poikamaisia.

Rakenneultra täällä 23.5. - ei jaksais sitäkään odottaaaa!!!

Jäätelö maistuu, äsken meni puolikas paketillinen Ainon karpalo kinuskia.. mm..

Niin ja mulla on ihan tyttöolo.

Aurinkoa kaikkien loppuviikkoon :)

Kerätär + vauva 16+1
 
Viimeksi muokattu:
ISO :hug: kaikille ketkä ovat saaneet huonoja uutisia!!

Tervetuloa uusille!!

Mulla on ilmestynyt masu :heart: Se tuli viime viikonloppuna tai alkuviikosta. Huomasin sen tiistai aamuna kun masu oli heti "turvonnut", niin arvelin ettei se koko ajan voi turvoksissa olla ja että sen on nyt oltava SE masu :) Ihanaa!

ON Muuten on tosi hyvä olo. Ei okseta, ei väsytä mutten jaksa tehdä paljon mitään töitten jälkeen.. : / Paino on laskenut kilon verran. Saatiin pari viikkoa sitten veriseulan tulokset eikä ollut mitään kohonutta riskiä että vauvalla olisi kromosomivirhettä. Eli kaikki on nyt niin hyvin kun voi olla.

En oo viikkoon käyttänyt farkkuja, kun ne puristaa ja on niin epämukavat ja mä oon aina käyttänyt vaan farkkuja. Nyt legginsit on mun juttu ja onneks legginsit ja tunikat on nyt muotia niin niitä on helppo löytää :) Kävin myös viikolla Hennesin mama-osastolla kokeilemassa äitiyslegginsejä, mutta M oli liian isot eikä pienempiä ollut, niin ostin norminaisten osastolta isommat legginsit ja ne on (ainakin vielä :) ) ihan ok.

Äitiyspakkausta kävin katsomassa perjantaina ja vähän kyllä petyin kun oli niin paljon "poikavärejä". Mutta se haalari oli kyllä söpö :) ja värikään ei ollut huono.

Onko kellään toisella sellanen olo että viikot menevät niin nopeasti?!? Mulla on JO 15. viikko meneillään ja vasta äskenhän me tehtiin se plussa testi! Tavallan se on vaan kiva koska sillon masuasukki on nopeasti täällä, mutta haluais sitä ehtiä tajuta kaikki ja nauttia tästä raskaudesta, mitä mä oon vasta viimeisten viikkojen aikana oppinut tekemään...

Lomaan on 11 viikkoa ja silloin on viikko vapaata jonka jälkeen on 2-3 viikkoa töitä ja kaksi viikkoa lomaa ja sitten onkin enää noin 3-4 viikkoa töitä, jos pystyy töitä tekemään. Sen jälkeen alkaa vähän pitempi "loma" :) Ollaan ajatelut että olisin kotona ainakin vuoden, mutta se tarvii tietysti sitten katsoa elämäntilanteen mukaan..

Nana ja larven 14+3
 
Kvilla
Kiva et ultrassa oli kaikki hyvin :) Tosiaan oon joskus miettiny sama ku sä tuosta suomen käytännössä et oletetaan et on raskaana ja alkio on oikeessa paikassa kun taas kuulemma jossain muualla lähetään siitä et varmistetaan se raskaus ensin ja siitä sitten lähtee neuvolat yms. rullaamaan...

Kerätär
Oi ihanaa liikkeitä :)


Mulla on napa alkanu pullahtamaan jo nyt ulos :D Tosin se oli esikoisen odotuksen jäliltä jotenki erilainen ku ennen. Esikoisesta tais pullahtaa ulos joskus rv.30 jälkeen vaikka iso maha olikin... Liikkeitä on tuntunu nyt joka päivä :heart:
Meillä tää toisen lapsen odotus on nyt ihan julkista, ei tätä pystys enää piilottelemaankaan...

Talvicci ja Torsti rv.17+2 :heart:
 
Heippa kaikille! Mullakin on masu jo mukavasti pullahtanut vaikka viikkoja on vasta 13+5.
Esikoisesta meni monta kuukautta ennen kuin kukaan huomasi mitään. Kuopuksesta näkyi paljon aikaisemmin mutta ei kyllä vielä näin pian kuin nyt.... Työskentelen ravintolassa ja siellä asiakkaat ovat ottaneet "oikeudekseen" huomautella lisääntyneistä kiloistani:( Vetoan vielä siihen että makkarat rupesivat kasvamaan kun lopetin tupakanpolton:) Sukulaisille ja ystäville ollaan jo kerrottu vaikka vkoja on näin vähän....mutta kun ollaan niin onnellisia ettei voida olla hiljaa:) Ja jos jotakin on tarkoitettu tapahtuvaksi,voihan se tapahtua missä vaiheessa tahansa.... Nyt ollaan hyvällä,onnellisella ja luottavaisella mielellä että kaikki menee hyvin! Aurinkoista päivää kaikille mussukoille:)
Osmiina ja Osteri-Ossi
 
Branwen: Ehkä siitä höösäämisestä pitäisi yrittää nauttia. Mutta juurikin jos jotain menee vikaan, niin tulee niin paha olo, kun toiset on ostanut säkilliset vaatteita valmiiksi. Ja ehkä se, että tämä nyt on ensimmäinen meille, niin haluaisin itsekin olla ostamassa niitä vaatteita ja hiplata. Eikä vaan olla sivustakatsojana, kun kaapit täyttyy tavarasta, jota ei sitten edes tarvitse tai halua.

nana_1984: Viikot menee täällä taas hitaasti! Tosi hitaasti. Vaikka työtkin aloitin, niin silti. Mutta ehkä se kesällä se aika sitten humahtaa=)

Olis kiva pitää kesälomaa, mutta kun on kesätöissä ja tuuraa toisten kesälomia, niin omiahan ei tietenkään ole. Eli aikaisin loma on äitiysloma. Ellen saa kenkää pyllyseen, kun huomaavat, että olen raskaana tai kun kerron. Tuskin koeajan loppuun eli heinäkuun alkuun saan pidettyä tätä piilossa. Ainakin kätilö sanoi ekassa ultrassa, että tulee varmaan aika nopiaan näkyviin. Nyt jo on tuo alavatsa kovettunut hieman. Turvotus on laskenut vähän, jei!! Eli maha ei löllähä housujen yli, mikä ärsytti kovasti. Vaikkakin iltaisin olen edelleen yksi pallo ja kaikki kiristää.:D

Nyt lähtö lenkille ja sitten esiintymään vauhdikkaiden koputusten säestämänä :)

Carri ja tarris 13+ 3
 
villanylle osantot :/

äitiyspakkauksesta me otetaan kyllä, väriskaala oli mun mieleen, jotenkin ihanan neutraali, 2007vuoden paketti oli esikoispojalle iha ok, haalarit ym oli mun mielestä siinä va jotenki äklön värisiä.. muutenkin se pakkaus on huippu, paljon menny entisen paketin tavaroita hukkaan ja kiertoon ku muutettu välissä, ja kavereille ja sukulaisille annoin paljon vauvakamoja ku oletin etten omaa vauvakuumetta viel moneen vuoteen:LOL: no, onneks tosin paljon on palautunu vaatteita ku tutuille antanu ja miks se ei ole mukava vähä ostella uuttakin, vaunut ainakin hommataan uudet:)
Mulla on huomenna aamulla lääkärineuvola ,täällä taitaa olla kans se 3 kertaa raskauden aikana, esikosta en muista olleeni niin usein kun jouduin käymää loppuraskaudessa polilla ultrassa viikon-2viikon välein kun oli raskausajan diabetes.. nyt joudunkin automaattisesti loppukuusta sokerirasitukseen, toivot. tässä raskaudessa säästyisin siltä, esikko tosin syntyi normikokoisena (368g) vaikka aina moitittii polilla kuinka syön liikaa hyvää kun syntyy lähemmäs 4,5kg lapsi, et eipä ne aina ultra-arviotkaan paikkansa pidä..
 
Villanylle pahoitteluni:hug:

Ja taas oli työpäivä huoh.Vaan noin 3 asiakasta kysyi että millos sä synnytät??
Olin että en kuule pitkään aikaan:LOL:
Tää mun maha on siis ihan järkky.
Sen siitä saa kun on lyhyt yläruumis niin eteenhän se pukkaa.

Hengästyttääkö teitä muita??
Mä puuskutan kuin pikku juna.

Ihanaa kun kohta alkaa jo 13. viikko.Jotenkin uskon päivä päivältä enemmän että meille se pieni lokakuussa tulee.
Kävin ostamassa jo turvaistuimen kun oli tarjouksessa.
Cragon logico s lähti mukaan.
Pinnasängyn ajattelin että jos ikeasta kävis vaikka kesällä ostamassa.

Äitiyspakkauksen otan,musta se oli aika ihana.
Onko muilla muuten vielä tissit kipeet????
Mulla on ihan järkyt...mies saa pysyä hyvin kaukana:p
Tietääkä kukaan mistä löytäisin hyvänlaatuisia äitiysalushousuja????
Kun hm oli vaan sellaisia mitkä jää mahan alle...ja haluun että on kunnon tuli mahan päällä.

Niin ja mulle voi laittaa etusivun listaan että Poikalupaus.

Shenda ja muru 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ylipainoa sen verran, ettei sellaista nättiä pyöreää vauvamasua tule.
Farkut kyllä kiristää jo ja alamahassa tuntuu selvästi kova pyöristyvä kohtu.
Esikoisesta tuntui ekat liikkeet rv 18, että ei läskit estäny aikaisia liikkeiden tuntemuksia.

Jokohan uskaltais riemuita pahoinvoinnin vähentymisestä. Oon oksentanu rv 6 lähtien joka ikinen päivä.
Eilen en oksentanu kertaakaan. Tänään kyllä mut ei oo ollu sen jälkeen huonoa oloa.
Voisko tää muka tosiaan vähetä näin. Esikoisesta oksensin alusta loppuun vuorokauden aikaan katsomatta.

-Vilinäiti ja Pulla 14+0

Tisseistä puhuttiin. Mulla edelleenkin kipeät nännit. Täs pari viikkoa ei kauheesti tuntunu mut nyt viikon verran taas. Nännit muuttunu sellaisiksi kun ois maito nousemassa ja imettäis jo :D
Mieskin jo mainitsi muuttuneista ketunnenistä :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä