~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

Täällä kanssa poksuu puoli väli. :) Maanantaina on vihdoin ultra. Jännittää! Mummi tulee hoitamaan poikaa, että mieskin pääsee mukaan. Mulla on vahva tyttöolo, miehellä taas poikaolo... saa nähdä mitä siellä näkyy. 4D:hen ollaan menossa myöhemmin, ihan kiinnostuksesta nähdä murunen. :heart:

Parisuhde: ylä- ja alamäkiä riittää. :) Olen äkkipikainen ja mies on omapäinen. ;) :heart:

Asumme ihanassa omassa asunnossa, kerrostalossa, mutta välillä aina haaveilen rivitalosta. Pääsisi helposti ulos - nyt asumme 2. kerroksessa ilman hissiä.

Tunnen potkuja joka päivä, tosin hentoja vielä. Odotan sitä hetkeä, kun poika saisi tuntea potkut. Hän on 2v. ja nojailee usein mahaani varten. :heart:

ÄitiDino + murunen 20+0
 
Nyt huolestuttaa, mutta tiedän että jos nyt soittaisin päivystykseen ja kysyisin neuvoa niin nauraisivat minulle ihan varmasti.

Äsken kun olin ulos lähdössä, jouduin perumaan lähtöni kun vatsani meni totaalisen sekaisin.
Nyt on ylävatsakipuja ja koko ajan semmoinen tunne että kohta tulee taas kiire vessaan.
Luulen että kyse on tavallisesta vatsataudista, mutta sitten media on tehnyt tehtävänsä ja kävi jopa mielessä Ehec:in mahdollisuus vaikka oireet ei siihen ihan täsmääkään.
Raskaus ja ripulointi ei todellakaan ole kiva yhdistelmä, koska nyt minun tarvitsee itseni lisäksi olla huolissaan myös syntymättömästä lapsesta. Jotkuthan saa löysän vatsan aina kun odottavat, mutta minulla ei tämmöistä ole ollut koskaan 2 aikaisemman raskauden kohdalla.

Entä jos tämä jatkuu vielä tänään? Kuinka monta päivää vai tarvitseeko tätä päivääkään katsella ennen kuin menen lääkäriin? Entä jos tämä käynnistää synnytyksen tai entä jos tämä on ensimmäinen merkki sitä? Eilen tunsin ensimmäistä kertaa supistuksia, mutta ajattelin että ne ovat harjoitussupistuksia, enää en ole niin varma siitä kun tuli tämä vatsaongelmakin. Viikkoja huomenna tasan 20, lapsella ei varmasti olisi mitään mahdollisuuksia jos nyt lähtisi syntymään. Sitä pelkään kaikkein eniten ja siitä syystä haluankin nyt selvittää asian pikimmiten että voin rauhassa jatkaa odotusta, ilman turhia pelkoja. Onko aihetta vielä pelkoon?
 
Susse voitko soittaa teidän äitipolille? Siis sinne sairaalan puolelle? Kyllä minä soittaisin ja kysyisin... ainakin se rauhoittaisi mieltä. Luulisi, että jos sanoo, että on mahatauti, ja se tekee supistuksia, niin eivät pihalle nauraisi. Nesteitä paljon, jos paljon tulee ulos, ja mieluummin jotain muuta kuin vettä (esim vissyä tai mehua vaikka), jossa on vähän muitakin "ainesosia". Sinänsä en olisi peloissani, hyvässä suojassahan se pieni siellä on, mutta on sitä pienemmissäkin huolissa polille soitettu :hug:
 
Neiti: täällä ihan sama homma! ärsyttää tää koko kroppa, tuntuu vaan entistä läskimmältä olo. Tuntuu että kaikki muut on niin hehkeinä raskausaikana ja ite vaan tämmönen sotanorsu! :(

Gin: Ihana ultrakuva! musta tuntuu että mulla tuli rakenneultrasta tosi paljon huonompia ja suttusia kuvia. Nt-ultrassa oli niin ihanan selkeitä. Sillon näky pikkupikku nenukin niin selvästi! :D

Mulla loppu tänään työt tuolla koulussa. Kauhee itku tuli kun piti hyvästellä ihanat työkaverit ja ne lapset. Voi että. Sitten vielä kun yks tyttö sano, et sillä tulee mua kauhea ikävä, niin itkin ku vesiputous. :DD Noo, pakko niitä on joskus käydä kattomassa. :heart:

Cinderella ja Nuutti 22+4 :heart:
 
neiti-81 ja cinderella samaa fiilistä täällä lihomisen suhteen! Nyt se vasta tulikin kun eilen läksin H&M:ään ostelemaan pari kesävaatetta. Hyi hitto! Kaikki housut ja sortsit tuntui pieniltä ja ei siis istu mulle ollenkaan malliltaan. En löytäny kun ne perus pitkät mustat trikoohousut jotka tuntu tosi mukavalta päällä....ajattelin pitää duunissa (mun ei tarvi pukeutua töihin kuin harvakseltaan) niin ei ainakaan enää kiristä mistään.

Kaverin synttäribileisiin ostin sen H&M:n mustan pitkän trikoomekon, ja lisäsin siihen itse rintojen alle satiinivyön ja ruusun koristeeksi. Mutta ei hemmetti miten isolta mä siinäkin näytän!!!! Huh :O

liikkeistä nyt mäkin olen tuntenu potkuja! Tosin ihan vaan tyyliin kerran päivässä 3 edellisenä päivänä. Mutta kyllä mä nyt olen 90% varma että niitä ne oli :D

ON: tiistain ultra lähestyy kovaa vauhtia, joten nyt ei voi valittaa! :xmas: Muuten kyllä tosiaan ollut läski-ahmatti-itkuinen olo, mutta onneksi on kaikkea kivaakin tiedossa tässä kuussa niin tuskin sitä koko aikaa jaksaa riehua ympäriinsä hormoonihirviönä :LOL:

Kenzie 20+3
 
Kropan tuntemuksista on ollut puhetta, kyllähän sitä alkaa aika turpeaksi itsensä tuntea. Mutta toisaalta olen lohduttautunut sillä että nyt mennään jo yli puolenvälin ja synnytyksen jälkeen kaikki ylimääräinen neste ja turvotus poistuu suht nopsaan. Mulla oli viimeksi kolmatta synnyttäessä mm. nilkat kuin tukit, ei edes löysimmät talvisaappaat meinanneet mahtua jalkaan. Mutta jo synnytyksestä muutama päivä pystyi taas käyttämään kaikkia kenkiä normaalisti. Samoin raskausaikana alkoi lopussa vaivata rannekanavaoireyhtymä, eli sormien ja käsien puutuminen sekä pistely, joka johtuu myös turvotuksesta ja ranteen hermojen pinteeseen jäämisestä. Sekin poistui vauvan syntymän jälkeen suht nopsaan.

Näin isovatsaisena en ole kesähelteillä vielä aiemmin ollutkaan, joten jännittää miten siitä selvitään. Täytyy vaan yrittää ottaa lunkisti ja pysytellä enemmän varjon puolella ettei läkähdy. Ja muistaa juoda vettä.

Mieshän tykkää kun vaimon rinnat on kasvaneet ja nännipihat tummuneet. Tykkää myös kasvavasta vatsasta, on hänestä kaunis :) Sitä ei vain aina tahdo muistaa kun liikutaan tuolla ihmisten ilmoilla ja oma kävely on jo vähän vaivalloisempaa ja turpea olo. Eilenkin hermostuin ihan suotta kun mies asioi urheiluliikkeessä nuoren, hoikan ja kovin laitetun myyjän kanssa ja myyjä sitten juoksutti miestäni tarkistamaan hinnan toiselta puolen isoa liikettä...Sanoin kassalla käynnin jälkeen miehelle että miksi ihmeessä suostuit tuollaiseen "asiakaspalveluun", myyjän olisi itse pitänyt käydä tarkistamassa hinta tai soittaa jollekin eikä juoksuttaa asiakasta. Vai johtuiko juoksuintosi siitä että myyjä oli nuori, hoikka ja ok-näköinen naikkonen, kysyin ilkeästi. Isäntä käski laskea kierroksia, en enää itsekään tiedä mistä tuollaiset sammakot välillä pulpahtelevat suusta. Kai se niin on, että vaikka raskausaika on toisaalta ihanaa, toisaalta sitä taas jo kovasti kaipaa normaalikroppaansa :(

kolmenmutsi ja munamies 21 + 4
 
Selvisin säikähdyksellä eilisestä, oli vain tilapäinen vatsa"tauti". Eilen oli kyllä melko kamala olo mutta tänään on taas kaikki hyvin :) Vatsa rauhoittui ihan itsekseen eikä sieltä sitten enää tullut mitään ulos. Huomenna rakenneultra! <3

Susse ja Stuart (20+0)
 
SUSSE, kiva että kaikki oli ok :heart: Mulla oireilee maha välillä vähän samalla tavalla, tosi inhottava tunne! Mulla maha on siis jotenki poikkeuksellisen herkkä ollut odotusajan, on sitten ummetusta tai loysällä niin hyvin pian alkaa särkemään tuskaisesti : / Tsemppiä ultraan:heart:

Hoksasin, että nää lämpimät kelit turvottaa jo nyt, ääK! vettä, vettä ja vettä siis täytyy oikeen todenteolla alkaa juomaan.

Vauva on mahassa aina aamuisin pää alaspäin (potkii napaa) mutta aina kun hiukankin liikun niin... alkaa potkut jyllätä häpyluun seudulla.... viihtyy siis istuskellen kun mä olen liikkeellä... joka yo kyllä kääntyy sitten taas toisinpäin jossain vaiheessa...?:D Liikkeet näkyy mahan päälle jo tosi selkeesti:O:heart: Eilenki nukahdin kun tuijottelin kun maha heilui:D Ja aamulla heräsin kun tunsin miehen pitelevän kättä mun masulla ja pieni siellä jumppasi:heart:
En malttanu heti edes avata silmiä, kun tuntui olevan masukilla ja tulevalla isillä niin kiva oma hetki:heart::heart:
Nyt se isäntä keitteleekin tuolla kahvia ja väsää aamupalaa:heart::heart::heart: Karjalanpiirakoita lämmittää ja munavoita tekee :heart::heart:

Jahas, jos koittais saada jotain vaatetta päälle.. Mä en siis ole ostanut vielä mitään muuta kuin äitiysfarkut.... Yks äitiysfarkkuhame on jonka kaveri antoi.. muuten siis tavisvaatteita kaappi täys.... onneks kaikki topit on pitkänmallisia kun pitkä muutenki... päätin selvitä vähillä mammavaatteilla, niin kun olen omissa mitoissani niin saan uusia vaatevarastoni TäYSIN. Sillä keinolla aikaisemminkin aina repiny kaikki 30-40kg:a synnytysten jälkeen pois:D:LOL: Motivoi kivasti:D
Ja kirpparilla jo myynnissäki kaikki vaatteet joita en ole vuoteen tai yli käyttänyt... :D

T.Neiti+Kihuli 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa moikka :wave:

Viimeksi kirjottelin meidän kuopuksen vaikeista ajoista...kiitos Branwen vertaistuesta :hug: Meillä on nyt tuo kuopus sitten meidän makkarissa, siis hänen sänky meidän sängyn vieressä. Nukuttajan tarvitsee (nukahtaa tosin vajaassa vartissa) ja nukkuu koko yön itkemättä tai heräämättä. Ahdasta alkaa meidänkin sängyssä olemaan, kun esikoinen on keksinyt myös, että hänkin voisi isin ja äidin kanssa nukkua :D No, väliaikaistahan tää on. Ihanaa että kuopuksen itkut saatiin näin pienellä vaivalla hoidettua.

Omaa napaa vielä. Liikkeitä oon tuntenut jo monta viikkoa. Ihanaahan se on :heart: Meillä on parin viikon päästä rakenneultra ja toivottavasti tulokas haluaa myös jalkovälinsä vilauttaa :)
Itellä ei oikeestaan oo mitään hajua, että kumpi masussa majailee. Samanlainen raskaus tää on kun tytöistäkin...mutta...

Ihania ultrakuulumisia moni on kertonut :heart:

Voikaa hyvin, minä jään taustalle roikkumaan ja kommentoin sit taas kun kerkeen.

hertta ja nuppu 19+0 :heart:
 
Se olis sitten niinkuin
RV 20+0
Eli puoliväli saavutettu...

Liikkeistä
Ei pahemmin edelleenkään mutta en ole huolissani kun sydänäänet kuuluu hienosti ja tuntuu ahkerasti potkivan anturiin.

Ensi viikon pe olis sitten vuorossa kättärin ultra.

Vauva on varmaan vaihtanut asento koska sydänäänet kuuluu tosi alhaalta.Felicitaksen ultrassa lääkäri sanoi että vauva istuu mun kohdussa jalat kohdunsuuta vasten ja pää navan luona.

Jotenkin ihanalta tuntuu olla jo näin pitkällä:heart:

Olin pe hammaslääkärissä ja ku lääkäri puudutti niin en tiedä että osuiko hermoon vai mihinkä kun poski on edelleen turvoksissa ja puutunut.

Meillä mies oli vähän sitä mieltä että mun pitäis ruveta laihduttamaan raskaana.Olin jo toivottamassa miestä sinne jonnekkin ja hyvin syvälle.Muutenkin tuntuu aika valaalta tämä fiilis.

Shenda ja muru 20+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Se olis sitten kesäloma :)
Ja menin ja ostin ne Emmaljungan Duo Edget - valkoiset nahkajäljitelmät, hurahdin niihin ihan täysin... Ja kun ovat vielä ihan uudenveroiset niin tein mielestäni loistokaupat!
Tänne on rantautunut ihan totaaliunettomuus, ja sen seuraksi mahdoton lonkkakipu. Yöt menee siihen että ensin nukun noin puoli tuntia ja herään ja sitten nukunkin seuraavan kerran aamulla kuuden jälkeen... Meinaa vähän kuluttaa mammaa tällainen :(

Shenda kannattaa soittaa hammaslääkäriin heti huomenna jos tuo puutuminen ei helpota! Mun äidillä puudutettiin aikoinaan pieleen ja leuka on ollut sitten 26 vuotta puutunut....
 
Kroppatuntemuksista T-O-D-E-L-L-A negatiiviset tuntemukset on. Perjantaina oli neuvola ja kappas kappas kuukaudessa on tullut lisää painoa 3,2 kg :mad:. Mä oon liikkunut tosi paljon ja syönyt terveellisesti ja helvetti sentään ei se auta yhtään. Ihan sama oli esikoisesta, sitä painoa vaan tuli ja tuli. Kaikilla mun suvun naisilla on aina noussut paino paljon raskauden aikana. Mutta mä inhoan tätä leviämistä. Sitten kun vielä joku kehtaa väittää, että syömällä saa nämä kilot. Enkä mä ole edes vielä turvoksissa. Yhteensä painoa on nyt tullut noin 7-8 kiloa :headwall:.

Susse Hyvä, että vointisi on parantunut. Meillä tuli perheenjäsen viime viikolla Saksasta ja alkoi heti ripuloimaan. Muutaman päivän se tauti kesti ja oli tosi kipeä,mutta ohi se meni, ties mikä pöpö oli. Kyllähän raskaanakin voi sairastaa ihan tavan infektiotauteja, kurjaa se kyllä on ja aina voi soittaa äitipolille jos huolestuttaa.

Myrtelle Olikohan se nikkisi noin. No anyway, tosi mielenkiintoista kuulla, miten muissa maissa äitiyshuolto toimii. Joku oli myös Irlannista, en muista nikkiä. Mutta joo, tosi kiva on kuulla, varsinkin kun maiden välillä on tosi isoja eroja.

Parisuhteesta Meillä oli viime syksynä iso kriisi ja esikoisen pikkuvauva-aika oli aika rankkaa. Nyt käytiin justiinsa ensimmäistä kertaa pariterapiassa, kun ei oikein keskenämme saada isoimpia ongelmiamme ratkaistua. Nyt on kyllä mennyt paljon paremmin, kumpikin haluaa saada suhteen toimimaan on valmiita tekemään töitä sen eteen. Mieheni on tavattoman hyvä isä ja mahtava kumppani, enkä siitä eroon halua :heart:.

( . ) Painonnousua lukuunottamatta neuvolassa kaikki oli ok. Hb tais olla 122 ja paineet 114/61, pissa puhdas ja sf-mitta 22. Sain kelan lappuset ja pitäisi niitä alkaa tavata. Vointi on ollut tosi hyvä, ei liiemmin mitään kremppoja. Esikoisen kanssa menee vapaa-aika tiiviisti ja muuten töissä. Nyt on esikoinen ja mies appiukolla leikkimässä, niin mäkin saan välillä hengähtää.

Lisse ja Ilona 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Noista kela-hommista piti kysyä! Eli onko kukaan ottamassa sitä äitiysrahaa sillai viimesen 6kk tulojen mukaan? Eikö sinne kelaan voi laittaa vaan niitä vikoja 6kk palkkatodistuksia, vai onko se pakko täyttää se y17 (??) lomake? Mua ärsyttää, kun vaihan nyt just huomenna eri työpaikkaa ja tuntuu niin monimutkaselta! Melkeen tekis mieli jo tyytyä -09 tietoihin ja minimi rahaan :DD
 
cinderella Minä haen viimeisten 6kk tulojen mukaan (saanu molempia raskauksia ennen palkankorotuksen ja saanu näin korkeampia tukia). Mutta meillä toi toimii niin, että minä vain toimitan työnantajalle palkkahallintoon raskaustodistuksen ja täytettynä sen lapun missä haetaan noita etuuksia, ja työnantaja huolehtii lopusta. Eli täyttää sen Y17-lomakkeen sun muut. En tiedä miten se toimii siinä tapauksessa kun just vaihtaa työpaikkaa... Kannattaa varmaan suoraan kelasta kysellä...

Kroppatuntemuksia: Minä oon jotenkin ottanut sen asenteen, että tämä on normaalia. On normaalia lihota vähän ja nesteitä kertyy ja maha kasvaa. Joten kuta kuinkin mulla on ihan tyytyväinen olotila. Ainoa mikä mua oikeasti pelottaa on se, että kesä tulla hurisee ja helteet myös, että miten tämän kaiken kanssa pärjää kesällä +30 asteen helteissä... (Esikoinen kun syntyi maaliskuussa, niin tämmöisiä "ongelmia" ei ollut...)

Parisuhteesta: Me ollaan tämmönen tavallinen insinööri-pariskunta, jotka ajattelee loogisesti asiasta kuin asiasta. Joten meillä ei hirveämpiä riitoja ole. Esikoisen raskaus- ja vauva-aika lujitti vain parisuhdetta ja tuntuu, että tämä raskausaika lujittaa vielä enemmän. Minä toki välillä kuohahdan nopeasti, mutta nopeasti myös lepyn. Ja isäntä on sellainen, että tietää laittaa tämmöiset hormoonien piikkiin, ettei ota niitä liian vakavasti.

( . ) Liikkeitä tuntuu aina vain enemmän ja enemmän. Iltasin on ihana rentoutua ja kuulostella vauvan liikkeitä. Esikoinenkin pistää korvaa vatsan päälle ja tuumii vain että vauva potkii mua!! :heart: Täällä jänskätään nyt hirveesti ensi viikon sokerirasitusta...

Aika monella tais olla nyt alkuviikosta ultra, joten kaikille tsemppiä sinne!!

Hemmi, jolla on viikot ihan hukassa...
 
kroppatuntemuksista vaihtelee päivittäin. Yleensä on kyl ihan hirvee ryhävalasolo, etenki kun esim. viikonloppuna oltiin pareissa valmistujaisissa ja nää jotkut puolitutut ja kaukaiset sukulaiset tuli selvittään kuinka hirveen kaunis mä olen ja ei ollenkaan huomaa mitään turvotustakaan. Mä siihen meinasin sanoakkin, et ovat mahtaneet sokeeksi tulla. Onneks mies sit suostui lähteen ajoissa, kun mun meni niin hermot siihen teennäiseen touhuun. Kai mä nyt itekki tiedän, että oon helvetisti turvoksissa ja hikoilenkin kun sika. :kieh:

Liikkeistä naureskelin eilen illalla, kun miehen kanssa pötköteltiin ja hän sit päätti kuunnella et onko masussa mitään elämää. Poikakin siitä innostui kovasti ja potkas sitten isäänsä ihan suoraan naamaan. :D Hetken aikaa mun mieheltä meni, että tajusi mikä sitä iski ja sitten ne aloitti hirveen pelin, et ensin tökkäs isä ulkopuolelta ja sitte pikkumies sisältä. Oli se melkosen hellyyttävää katseltavaa. :heart:

pipituuna & ukko 23+4 :heart:
 
Nyt on täälläkin puoliväli saavutettu:) Nyt tuntuu siltä ettei oo enää alkuraskaus menossa vaan että pian käydään kohti loppua:heart:

Parisuhteesta: Meilläkin tuntuu esikoisen vauva-aika ja tää raskaus vaan lujittaneen suhdetta. Samoin tää meidän talonrakennusaika. Monet uhuu että se on parisuhteen kompastuskivi ja monet eroaa sen päätteeks mutta meillä tää on vaan lujittanut meidän suhdetta toisiimme. Mä välillä räjähtelen mutta isäntä osaa sen hyvin ottaa. Nyt menee hyvin pitkälti raskauden piikkiin, muuten mun tulisen luonteen. Isäntä kiukuttelee jos on väsynyt tai nälkänen joten niiltäkin vältytään kun pitää miehen ruuassa=)

Olotilasta: Mullakin on niinpaksu olo että ei koskaan ollut näin paksu olo esikoisen kanssa, ei edes ihan lopussa. Eilen miehen täti kysy että meinaatko oikeesti pysyä yhtenä kappaleena lokakuuhun asti kun nyt jo noin iso maha. Muutenkin oon nyt tuskaillut kun oon yrittäny siivoilla tontilla ja tuntuu että on vaan paksu valas ja saa kohta unohtaa tollaset hommat. ei paljoa tartte kanniskella kun alkaa supisteleen ja muutenkin tuntuu raskaalta. Muuten on ihanaa olla raskaana. Kiloja ei kauheesti oo muualle kertynyt kun mahaan, jonkin verran kylläkin mutta pystyn ihan elämään sen kanssa:LOL: Äitiyslomaa odotan, nyt olin neljä päivää vapaalla ja vietin aikaa tytön kanssa ja totesin että kyllä on ihanaa kun saa jäädä äitiyslomalle ja nauttia omista lapsistaan. Ei normaaliarkena ole samallalailla aikaa touhuta.
Huomenna on neuvola ja perjantaina rakenneultra vihdoin ja viimein. Sitä on kyllä niin odotettu!

Äitiysrahasta:Mä meinaan kans hakea viimesen 6kk ajalta äitiysrahaa. Pitäis kai lueskella kelan sivuja ja tutustua. Esikoisen kanssa neuvola hoiti kaiken, mä vaan toimitin tarvittavat liitteet.

Matilda ja pikkuvauva 20+0
 
Noista kela-hommista piti kysyä! Eli onko kukaan ottamassa sitä äitiysrahaa sillai viimesen 6kk tulojen mukaan? Eikö sinne kelaan voi laittaa vaan niitä vikoja 6kk palkkatodistuksia, vai onko se pakko täyttää se y17 (??) lomake? Mua ärsyttää, kun vaihan nyt just huomenna eri työpaikkaa ja tuntuu niin monimutkaselta! Melkeen tekis mieli jo tyytyä -09 tietoihin ja minimi rahaan :DD
Mulla juurikin näin. Toimitin neuvolasta saadun raskaustodistuksen palkanlaskijalle ja hän hoitaa loput tiedot kelaan.

minimuu ja poikanen 22+6
 
Viimeksi muokattu:
cinderella-: Jos sulla on tässä työssä mikä nyt päättyi, niin sama tai parempi palkka kuin siinä mikä alkaa, niin voit pyytää siltä työnantajalta pelkästään sen laskelman. Koska ajallisesti ollaan jo siinä, että voit ne hakemukset täyttää. Jos taas tämä uusi työnantaja maksaa parempaa palkkaa, niin sitten kannattaa venyttää rahan hakemista sinne ihan viimeiseen saakka, että saisi nostettua äitiysrahaa.. Vaikkei siihenkään kyllä pitkä aika enää ole.

Itseä harmittaa se, että vuoden 2009 tulot ovat olleet huomattavasti pienemmän kuin 2010, mutta ei auta hakea 6kk tulojen perusteella, kun en ole tehnyt tänä vuonna ylimääräisiä töitä juuri lainkaan. En vaan raskaana ollessa jaksanut paahtaa ja nyt sitten menee tässä sairaslomalla ollessa viimeisetkin mahdollisuudet.

Dreamer75, rv 20+3?
 
Huomenna olis vihdoin The päivä! Eli siis rakenneultra! Jänskää! Sen jälkeen olis tarkoitus sitten tosiaan kertoa uutisesta, tosin en mä enää ole tätä salaillut, mutta en ole maininnut jos ei ole tullut puhetta. Kunpa kaikki olis hyvin ja vielä tietysti jänskempää olis jos pikkuinen vähän antais viitettä sukupuolesta vaikka kumpi vaan kelpaa kyllä. :heart:

Ja mullahan poksuu muuten tänään puoliväli!

Parisuhteesta
Aiemmin kirjoittelin meidän parisuhteesta sitä että konflikteja tulee kun ollaan väsyneitä, mutta tosiaan ei ne mitään isompia ole. Sanaharkkaa välillä, mutta en silti vois valittaa yhtään mitään meidän suhteesta. Ja tietysti onhan tuo kahdenkeskinen aika kortilla, mutta aikansa kutakin, nyt ollaan pienen lapsen (kohta kahden pienen) vanhempia ja eletään tätä hetkeä täysillä. Ei tämä loputtomiin kestä, kyllä sitten joskus taas sitä kahdenkeskistä aikaa ehtii tulemaan ja kyllähän ne arjen pienet toisen huomioimisetkin merkitsee paljon. :) Elämässä on tullut niin paljon kolhuja ja kirves on heitetty miesten suhteen kaivoon ties kuinka monta kertaa, mutta niin vaan kävi että vielä se kolahdus tuli ja päivääkään en vaihtaisi pois.

Liikkeet Mulla on kyllä tuo vauva nyt kääntynyt jotenkin eripäin tuolla mahassa. Aiemmin potkut tuli vasemmalle ihan alas, nyt ne tulee oikealle ihan alas. Tänään on ollut taas rauhallisempaa, heräilee ilmeisesti vähän myöhemmin vasta. :D (Paitsi että nyt just tulee potkuja suoraan navan kohdalle. :D )

Kroppatuntemuksista
Mulla on jotenkin olo että tällainen maha nyt vaan kuuluu mulle. :D Niin lyhyt aika tuosta edellisestä raskaudesta etten osaa enää edes ajatella ettei mulla olis raskausmahaa (tai tätä ällömakua suussa). Vaikka ehtihän tuossa treenaaman kropan ensimmäisen synnytyksen jälkeen entiselleen ja muutenkin mahduin entisiin vaatteisiin (paitsi joihin housuihin kun lantio leventyi sen verran), mutta en jotenkin muista sitä aikaa. Tuntuu että ainahan mä näitä äitiysvaatteita olen pitänyt. :O
Ei siis osaa ajatella negatiivisesti kroppaa, tykkään tuosta raskausmahasta, vaikka välillä olo tuntuukin melko pallolle. Ekassa raskaudessa ei tullut turvotusta eikä muutenkaan raskaus näkynyt kuin pallona mahassa, jotenkin odotan ettei nytkään turpoaisi niin, tosin tilanne voi olla toinen kun suolainen ruoka maistuu ja vesi ei...

Mutta nyt taas töiden pariin. Ei tänään vaan osais tehdä mitään kun odottaa niin sitä huomen aamua...

- Hapsiainen ja Lyyli 20+0 POKS!
 
Nyt alkoi vähän jännittämään tämän päivän ultra, kohta menoksi...
En tiedä mitä odottaa vaikka eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun tuommoiseen ultraan menen, mutta jokainen raskaus on erilainen, vaikka äiti ei muutukaan :D
 
Tittirii, rakenneultra takana! Minun vahvaakin vahvempi poikaolo ei sitten pitänykkää paikkaansa, ultraaja tuumasi että MOLEMMAT näyttää tytöiltä :heart: Hihii, oon kyllä tosi onnellinen, kaksi pientä tyttöä, oih :heart:
Muuten ei mitään erikoisempaa näkyny, kuuden viikon päästä taas uudestaan ultraan. Jeij.
 
(.) Neuvolasta kotiuduttu ja viimeinkin sain ne kela-paperit, 23+4 siis tänään.
Painoa oli tullut 1,1kg (4 kg alusta)
paineet oli hyvät 103/63
liikkeistä sai jopa kaksi plussaa :heart:
hemoglobiini oli 126 eli rautaa pitää popsia joka toinen päivä.
Sf-mitta oli 20cm eli keskikäyrällä.

Ainut oli, että pissasta löytyi leukosyyttejä kolmella plussalla… että nyt sitten selvitetään, mikä tulehdus on tällä kertaa päällä : / :headwall: Samalla sain kotiin täytettäväksi sellaisen sairaalan esitietolomakkeen. Ihan hurjaa nyt jo ruveta miettimään jotain hätäkastenimiä ja kivunlievitystoiveita :O Vaikka hyvähän se on ajoissa aloittaa… :)

Onnitelut hyvistä ultrakuulumisista ja puoliväleistä :heart:

herttaliisa kiva, että kuopuksen itkut rauhoittuivat :) Pakko vielä lisätä, että meidän vaikeasti nukutettava neiti käveli eilen illalla suoraan omaan huoneeseen, meni sänkyyn, totesi vaan että hän nukkuu uninallen kanssa ja laittoi pään tyynyyn. Oltiin miehen kanssa ihan huuli pyöreänä että täh :D :heart: Tähän asti siis ollut aika haasteellinen nukutettava/nukkuja. Ja eka täysin kuiva yö mentiin samalla :heart:

Liikkeistä meillä on ilmeisesti porukan hyrrä sitten täällä mahassa :D Potkii ja hutkii milloin mihinkin, parhaillaan niin, että aina seuraava potku tuntuu eri paikassa… Maha on tosi alhaalla, joten kai siellä lantiossa on tilaa hyrrätä…

Branwen ja Sissi 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Nyt taas piiitkästä aikaa minäkin kirjoittelen! ahkerasti käyn kyllä lukemassa mutta en ole itse ehtinyt kirjoitella, nyt yritän kyllä olla ahkerampi kun työtkin on loppu ja kesä- ja äippäloma edessä..! :cool:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista! :heart:

Ja kiitos Branwenille uudesta pinosta!

monella tuntuu olevan rakenneultra huomenna ja minä liityn siis samaan joukkoon eli huomenna aamulla olisi ultra edessä, ihmettelen kyllä vähän että kun viikkoja mulla huomenna on "jo" 22+4 että on melko myöhään tuo ultra mutta väliäkös sillä! :)

Ultraan liittyen mulla olis kysymys Neidille, kun katselin tuolta että sullakin on synnärinä SatKs niin sopiiko udella että kävitkö rakenneultrassa SatKs:n äitipolilla? mä olen nimittäin sinne menossa ja kovasti haluaisin tietää vauvelin sukupuolen jos vaan suostuu jalkoväliänsä vilautteleen, mutta nyt oonki kuullu puskaradioista että siellä olisi sellainen periaate että eivät kerro sukupuolta.. utelisin vaan onko sulla tietoa tästä, että kertovatko vai eivät? :confused: toki muutkin saa vastailla jos joku vaan sattuu tietään! ;)

( . ) liikkeitä on tuntunut jo pitkään ja viime aikoina onkin ollut sellaista jumppaa vatsassa että öisinkin siihen heräilee, onneksi nukahdan nopeasti uudestaan, esikoista odottaessa valvoin aina öisin vaikka kuinka kauan jos kesken unien heräsin! :stick: muutenkin vointi ollut superhyvä, vähän väsymystä mutta sekin on alkanut helpottaa rautakuurin ansiosta. Ainoa mikä kiusaa silloin tällöin on supistukset. niitä tulee melko paljon ja neuvolastakin sain käskyn ottaa rauhallisemmin, onneksi loma alkoi jo! onneksi ei ole varsinaisesti kipeitä nuo supparit mutta paljon tiukempia kuin harjoitussupistukset esikoisen odotusaikana.

ihanaa ja arinkoista hellepäivää kaikille! :heart:

-Omppu ja kirppu 22+3
 
Onnea tyttö ja poika lupauksista:heart:

Huomenna ois täälläkin vihdoin ja viimein rakenneultra, sitä odotellessa! Saa nähä suostuuko tulokas sukupuolta näyttämään vai pitääkö jännityksessä synnytykseen asti=)

Nyt ei muuta ehi kirjoitella kun lapset huutaa äitiä..
 
Gin
Minnuska

Onnea tyttölupauksista :heart:

Onnea kaikille muillekin tyttö & poikalupauksista !! :heart:

(.)
Tulipahan vaan mieleen tuossa kun kättärillä kävin ultrassa niin nyt ei saanut kuvata ,ei nauhoittaa eikä mitään.(sinänsä hassua kun sai ekassa ultrassa kuvata) Ja tää säädös on ollut vuoden!!
Ilmeisesti se /kin on hoitajakohtaista.??

Suhteesta
meillä kyllä riidellään ja huudetaan sillon kun on tilanne päällä.
Itteä ihan hirvittää :(
Mutta mä en vaan oo se joka sen lopettaa -ikäväkyllä.Mies on niin tyhmä välillä että oikein kunnolla provosoi.
Kehtaa sönköttää hormoneista.Ite kysyin että mikäs sulla on selityksenä kun et voi hormoneihin edes tukeutua?

Hankinnat
pikkuhiljaa jotain pientä..varsinkin vaatetta kun edellinen syntyi elokuussa ja tää tuleva lokakuussa...pitkähihaista ja terällistä yökkäriä..ja ehkäpä pienempi toppapuku ja villapuku.
Tutin ostin tänään :heart:

Kroppa
Ahdistaa isontua,mutta masu on silti ihana,kun ei vaan leviäis ihan jokapuolelta ?
Siis pebbu ja reidet :)

Nyt vessan pesuun kun tyty väsähti vaunuihin kauppareissun jälkeen :)

Kaikille mukavaa aurinkoista viikonalkua :D

Gin &myyryläinen 20+ 4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä