~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Asumisesta Me asutaan tällähetkellä rivarikolmiossa ja hyvin tässä on tilaa vielä kolmannelle muksulle. Kun esikoinen menee kouluun vuoden päästä niin on varmaan ajankohtaista harkita neliötä, että tyttö saa oman rauhan.

Kotidopplerista Te kenellä on semmoinen, millä viikoilla olette kuulleet äänet? Minä en kuule kuin epämääräistä kopinaa ja suhinaa, mutta välillä syke nousee 126-140 ja se tuskin on minun sykkeeni. Siin dopplerissani on semmoinen sykemittari tms. Rekisteröikö se sitten sen sykkeen vaikka minä en sitä oikein erotakaan? Mene ja tiedä.

Nt-ultra on ensi viikolla. Jänskättää, kun mitään konkreettista emme ole tulokkaasta vielä nähnyt/kuullut. Eli meidän eka meetinki :D
 
Finneistä; Minulla ei naama kuki mutta takapuoli siitäkin edestä. Puoliso on nauranut että kun minulla on takapuolessa finnejä niin tietää että akka on raskaana. Joka ei sillä hetkellä tuntunut hirveän hyvältä kun oli molemmat kankut kipeänä...:LOL:

Unista; Olemme molemmat nähneet outoja unia raskaudesta jo aikaisemmin, mutta se on ollut selvää esikoinen joka unessa on ollut on tyttö. Viime aikoina olen nähnyt unta että raskaus paljastuu sellaiselle osa puolelle jolle en vielä haluaisi asiasta kertoa.

Aiomme odottaa että 12 rv tulee täyteen ja sitten hiljakseltaan paljastaa myös muille osa puolille kuten sisaruksillemme ja puolisoni vanhemmille....Minun vanhemmat tietääkin jo, äidistä on ollut suuri tuki kun tuntuu että kaikki menee pieleen. Tänään on ollut lievästi ruskeaa vuotoa mutta syynä on peti leikit, muulloin ei ole enää näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Jatkanpa näin paremmalla ajalla :) Lista päivitetty.

Mites Hemmin ultra? Minä kanssa odotan, että päästään omaan asuntoon ja tuota pesää rakentamaan. Juuri eilen puhuin miehelle millaisen lastenhuoneen haluaisin sinne sisustaa :D Mies oli ensin, että eikös ihan tavallinen huone riitä, mutta totesin vaan, että ei kun sellainen pienille ihmisille sopiva. Eipä tuo vastaankaan väittänyt ;)

minimuu kyllä varmaan antavat uuden ajan jos tarvitsee. Hehän tuon nykyisenkin ovat antaneet… Juuri puhuin tänään kätilön kanssa, niin sanoi, että varsinkin jos haluaa osallistua seuloihin, on parempi, että on ajoissa.

cinderella Laskua en saanut ainakaan mukaan, ja niillä on siellä 4D käytössä! Joskin sillä katsovat vaan mahan päältä ja riippuu istukan sijainnista, saako nt-ultrassa vielä sillä kuvaa. Minulla ei saatu alakautta mitattua turvotusta (laiskuri vaan kölli :D), niin katsoi vatsan päältä ja kun istukka oli takaseinässä, niin näytti sillä 4D:lläkin :heart:

Esikoisen hoidosta olen hoitovapaalla äitiyslomalle asti, joten siten vähän off topic –vastaus, mutta haluaisin esikoisen syksyllä johonkin kerhoon tms. Saisi vähän ikäistään leikkiseuraa pari tuntia viikossa… en vaan oikein tiedä, mistä niitä kyselisi.

viliina raskaus ei lain mukaan ole valintakriteeri, siitä ei tarvitse kertoa eikä tulevista lapsentekosuunnitelmista saa edes kysyä. Eli pitäisin suuni kylmästi kiinni :)

Matilda Ihana pomo sinulla… :kieh: Huh huh, ei voi muuta sanoa.

Liikkeistä esikoisesta tunsin rv 14, tästä toisesta on tuntunut kuplia nyt pari viikkoa. Olen kanssa vähän liiankni hoikka ja istukka onkin kuulemma taas takaseinässä, mikä vaikuttaa tosi paljon.

Pringles onnittelut ultrasta :heart: Miten teillä oli rv11+3 pituus 7cm, kun meille sanottiin 12+0 pituudeksi 5,4 cm? :confused:

Kuulea toivottavasti kaikki on hyvin :hug: Tule sitten kertomaan kuulumisia.
 
Kenzie Finnejä on täälläkin, Diane novat lopetin syksyllä, jonka jälkeen vähän alkoi selkään ilmestyä näppylöitä, mutta nyt viime viikolla ja tällä viikolla on naama alkanu myös kukkimaan. Ei todellakaan voi sanoa että tuntisi olonsa hehkeäksi tällä hetkellä. Toivottavasti olis vaan jotain alkuraskauden hormonaalista juttua, että menis vielä ohi...

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Itsekin vielä olen tosi hyvillä mielin sen voimalla, kun sai alkuviikosta kurkata pikkuista mahassa ja pääsi epätietoisuudesta =)

Kuulealle peukut pystyssä!

Hiukan kyllä tuntuu taas tylsältä, kun tuli melkeen se viikko takapakkia ultran jälkeen kun laskettu aika siirrettiin, tänään alko kymmenes viikko ja neuvolan lasketun mukaan huomenna olis alkanut jo yhdestoista viikko. No ei kai näistä sitten enää välitä myöhemmin, mutta näin alussa kun kaikki tuntuu niin epätodelliselta vielä niin olis niin kiva päästä sinne varmemmille viikoille mahdollisimaan nopsaan!

-Iiris- ja kirppu 9+0
 
Täällähän on taas kivoja ultrakuulumisia!

Kävin neuvolassa tänään ja kamalaa paasausta ylipainosta ja raskausdiabetesriskistä ja vaikka mistä. Toki tuli tietoa ultrista ja verikokeista yms. mutta tuo nyt tuosta jäi päällimmäisenä mieleen, tylsää. Onhan se totta, että ylipaino on riski, mutta ei mulla edellisissäkään raskauksissa ole ollut mitään ongelmia sokereiden kanssa, niin ei se ylipaino suoraan tarkoita, että mulle se raskausdiabetes tulee. Vauvatkin ovat olleet ihan normaalikokoisia. Iskettiin vaan ruokavalio-ohjeet mukaan...

Finnejä on mullakin, ihan kamalia paukamia poskessa.

Ksylofoni 8+4
 
Eilisiä ultrakuulumisia: Niskaturvotus oli 1,7, kuulemma normaali. Muutenkin vauvan mitat oli ihan normaalit ja viikkoja vastaavat (la aikaistu päivällä ja on nyt 30.9.) ja liikkuvainen vesseli.

Mutta oikeasta keuhkosta löytyi nestettä reunasta. :( Saatiin lähete jatkotutkimuksiin naistenklinikalle, josta ne äsken soitteli aikaa ens keskiviikoks. Toivottavasti ei olis mitään vakavaa.. Onks muilla kokemusta vastaavasta? Täti joka ultras, ei osannut sanoa, mitä tää tarkottaa, eikä lääkäri, joka tilanteen tarkisti osannu sanoa myös mitään. On vähän pöllämystynyt olo.
 
Huomenta!:wave:

tuli tuosta ksylofonin neuvolatädin paino paasauksesta mieleen että mullekin kivasti tietty jo muistutettiin ruokavaliosta. Minun ongelma ei ole ylipaino, vaan se että raskausaikana tulee se 30kg:a. lisäksi neuvolantäti on ns. virallisterveellisen ruokavalion kannattaja, minä vhh-ruokavaliolla (tosin, en siis ole karpannut vielä onnistuneiden raskauksien aikana, nyt olisi toiveissa syynätä vähä hiilareita) ja tietysti siellä kauhuissaan sitten ett "kai sinä tiedät että hiilareita pitää olla ruokavaliossa.."
MIKÄ HITTO SIINÄ ON että joka kerta joudun selittämään ettei se ole hiilihydraatiton ruokavalio!!!(ottaisivat edes selvää faktoista ennen kuin alkavat valittaa mun elämäntavoista...) En voi käsittää sitä että paasaavat että kun pitää leipää syödä jne jne. kun ei muuten tule kuituja.. kristus kun piti alusta alkaen taas selitellä että mä vedän reilu kilon kasviksia JOKA päivä, erimuodossa, parsakaaleja, salaatteja,kurkkua,tomaattia... you name it, menee taatusti alas. Kun syön, mun lautasella on perunan/pastan/riisin sijasta reilusti kasviksia ja salaattia.
No taisi mennä tätösenkin päähän vihdoin ettei se ole mitään pekonia sianläskin päälle-syömistä.
miten joku voi väittää että mun ruokavalio on väärä kun
A.) painoa on lähtenyt 40kg:a
B.) verenpaine laskenut normaaliksi
C.) verensokerit ovat täydelliset
D.) migreeni ei vaivaa ollenkaan
Lääkärin kokeiden mukaan olen elämäni kunnossa!
Ja yks alkaa selittää että pitäs vähän jotain kaupan e-koodeilla kyllästettyjäruisleivänkuvatuksia tunkea kurkusta alas närästyksen ja suoliston hoosiannaoireista huolimatta. Ettei VAAN ne kuidut jää... MURR. Sori, tää aihe on niin kosketusherkkä mulle , ja ketuttaa kun ne AINA paasaa painoasioista. Ymmärrän myös että ylipainossa on riskit, eikä tosiaan mulla sitä ole, mutten voi sille mitään et odotusajalla sitä kertyy tahtomatta, liekö hormonaalista sitten???
Katotaan miten nyt vhh-valiolla sitten saadaan puntari huutamaan jalkojen alla :D

Mua yleisesti ottaen vituttaa se että nykyään tarttee olla hoikka, sekä raskaana että tottahan toki heti synnytyksen jälkeen olisi hyvä se sikspäkki siellä näkyä. Se luo kauheita paineita, ja mulla on itsellä syömishäiriötausta (8v sitä kesti) ja olin oikeesti riuduttaa kroppani hengiltä vaan sen takia kun koulussa kiusattiin, ja jotenkin mulla tuo on AINA tuolla korvien välissä kummittelemassa.
kroppa on kohillaan nyt, mutta tiedän kuinka herkästi se alkaa sieltä huudella jos kokoajan luodaan paineita sen suhteen.
Kuitenkin on ihan hyvä tulla sitä rasvaa kroppaan, koska imetys sitä myös vaatii, mutta eihän sellasta tällänen ihminen joka on kroppansa hyväksynyt vasta lähivuosina. Mulla on ollut siis todella vääristynyt kehonkuva koko ala-,ylä-aste ja lukio ajan.
Mulle myös tämä ruokavalio (vhh) on ollut pelastaja tuon syömishäiriön suhteen. Syön normaalisti, kroppa pysyy kuosissa ja mieli on hyvä.

mutta se siitä (sori paasaus) mua vaan ottaa aivoon se ettei saa nykyään olla rauhassa raskaana edes ruuan suhteen...kun ne laihduttamiset yms on sit ajankohtasia ku on lapsi terveenä maailmassa ja imetys hoidettu. Imetys ja raskaus on kuitenkin melkoisia suorituksia kropalle, mun mielestä.

LIIKKEISTÄ: siis kuinkas aikasin niitä oikein voi tulla:confused: Branwen on tuntenut jo:confused: voi miten ihanaa!!!!:heart:
Esikoisesta tuntui mulla vkolla 18 (istukka oli edessä) ja kuopuksesta vkon 16 tienoilla tunnistettavasti (istukka takana) en silleen aikasemmin ajatellut edes et ne vois tuntua niin en edes kuullostellut. olispa hienoa jos jo ennen vkoa 16 tuntis pieniä perhosia masussa:heart:

fINNEISTÄ: Just eilen ilmesty leukaan kunnon paukama :D Mulla ei normisti ole ikinä finnejä, mutta nyt tuon leukakorun viereen, ylläri yllär,i tuli oikein mojova. Ihan ku olis kaks korua:$ ja sattuu ihan pirusti!

Hemmille tsemppiä ultraan :)
ja tietysti kaikille muillekin ultraan piakkoin meneville:heart: Tulkoon oikein ropisemalla hyviä uutisia:heart:



Täällä alkoi aamu taas heikotuksella. Siis ei enää okseta, muttei ole olokaan mikään mahtava.
vein tytöt hoitoon ja menin aamukahville kahvilaan oikein :D Arjen luksusta


Tekemistä olisi: pitäs Kelan henkilökuntaa rasittaa käynnillä, siivota ja pyykätä kotona, ja marsujen häkki siivota :D Viimeksi toinen marsuista livisti olohuoneeseen vahingossa ja sit mä kyykin sitä sängyn alta:LOL: vikkeliä epeleitä:LOL:

mut nyt laittaa ne pyykit ainaki niin saa hommat alkuun


Oikein Ihanaa torstaita Kaikille

kohta on jo viikonloppu
:D

T:Neiti+kihuli 9+3
 
Moikat kaikille!

Ja onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Täällä saadaankin odotella ultraa vielä monta viikkoa, kutsu tuli postissa ja aika olisi 11.4. Piti vapaapäivä ottaa töistä, kun samalle päivälle sattui hammashoitajallekin aika. Oletteko muuten muut käyneet hammashoitajalla? Ja ootteko ensisynnyttäjät saaneet käynnin ilmaiseksi? Mie vielä mietin et millon pomolle kertoisin, ehkä vasta joskus kuukauden päästä? maybe.. millos se viimestään pitää kertoa?

Tänään muuten olin yhdessä kokouksessa ja istuin yhden mahatiirailijan viereen. Se nainen tarkasteli miun mahaa ihan koko ajan, yritti olevinaan olla niin varovainen, mutta varmaan viiteen kertaan yllätin sen töllistelemässä, mitään ei kuitenkaan kysynyt. Jos olisi kysynyt niin olisin varmaan sanonut että ei niissä läskeissä meidän tulevaa vauvaa vielä näe.. Huoh! Turvotusta kyllä on ja hulluna, oon laittanu mammafarkut jalkaan pari kertaa, ku kaikki muut puristaa ja kiristää ja sit on superinhottava olo. Mutta ne mammafarkut valuu koko ajan.... Legginssejä oon töissä pitäny, onneks pystyy ku saa sisällä koko päivän olla :) Ihana tämänhetkinen muoti! ttykkään!

Minäkin oon yrittäny tolla dopplerilla kuunnella, mutta ei vielä mitään muuta ku omat sydänäänet kuuluu. Malttamaton ku oon ni oon kokeillu jo monta kertaa, onneksi kuitenki tietää että ei niiden vielä tarvii kuuluu, ni en oo huolestunu :)

Tänään oon muuten menossa salilla käymään, mulle tehdään henkilökohtainen kunto-ohjelma :) Odotan innolla että saan vinkkejä sellaisista liikkeistä, jotka erityisesti vahvistais odotuksen aikana ja tulevaan synnytykseen :) Ja tää kunto-ohjelma on vieläpä ilmainen, työnantaja maksaa ,kiva! :)

Mimmu ja pikku-apina 9+2
 
Olen muutaman kerran lukenut teidän juttuja ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan.

Eli tein positiivisen testin noin kuukausi sitten, mutta vasta nyt rupee tuntumaan että se olisi totta, olen oikeasti raskaana :D Tällä hetkellä olen 9+2 ja tämä on ensimmäinen lapseni. Kerran on käyty neuvolassa ja reilun viikon päästä on eka ultra, mikä jännittää!!

Olen 26 v. ja synnäri tulee olemaan TYKS ja LA 18.10. Tyttöolo on, mutta välillä epäilyttää että voiko sen nyt jo tuntea ja näin vahvasti?!?:confused:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ihanan paljon tekstiä täällä koko ajan, ja mulle käy jatkuvasti niin, että kerkiin vaan lueka muiden kuulumiset, mutten sitten enää kerkiä kirjotella mitään.

Onnittelut kaikille, ketkä on saaneet hyviä ultrakuulumisia!

Mulla oli ensimmäinen neuvola viime viikolla, ja siellä juteltiin tunnin verran kaikenlaista. Kaikki arvot oli kunnossa, ja painokaan ei ole vielä noussut yhtään. nt-ultraan varattiin aika ja se on 1.4. Sitä nyt siis odottelen kärsimättömänä. Neuvolantäti joka mulla oli edellisessä raskaudessa on jäänyt eläkkeelle, ja nyt on aivan ihana täti, ja neuvolassakäyminen tuntuu paljon kivammalta kuin silloin viimeksi =)

Seulonnoissa aiotaan käydä, mutta vaikka sieltä paljastuisi mitä, niin vauva halutaan joka tapauksessa. Haluan vaan tietää etukäteen, jos on odotettavissa jotain haasteita.

Kerrottu ollaan jo tosi monille kavereille, lähinnä siks että oon joutunut selittelemään pahoinvointia. Työpaikallakin olen kertonut esimiehelle samasta syystä, ja teen nyt töitä kotona, niin voi ottaa vähän rennommin. On myös sovittu, mitkä tehtävistä on tärkeimpiä, ja pitäis vähintään saada tehtyä. Pomokin oli kuitenkin sitä mieltä, että mieluummin teen vähän lyhyempiä päivä täydellä palkalla, kuin oon kokonaan pois täydellä palkalla (=sairaslomalla).

Pahoinvointi on edelleen suurin oireista, tosin tällä viikolla en oo joutunu kovin montaa kertaa oksentaan, viime viikolla oksentelin joka päivä. Koko ajan pitäisi syödä jotain, ettei olis paha olo, mutta ruoka ei kuitenkaan oikeen maistu. Lisäks mua väsyttää ihan hirveesti koko ajan. Meinaan päivällä nukahtaa pystyyn. Ja sit yöllä kuitenkin heräilen tosi monta kertaa.

Hampaiden pesu ällöttää täälläkin. Kertaakaan en oo pestessä oksentanut, mutta yökin joka kerta.

Päivähoidossa meinaa esikoinen meillä jatkaa samaan tapaan kuin nytkin. Tietty varmaan vähän lyhyempiä päiviä. Hän viihtyy niin hyvin siellä ikäistensä kavereiden kanssa, että on mun mielestä parempi. Tietysti mietitään uudestaan, jos rupee tulemaan ongelmia siitä, että hän on hoidossa ja pikkusisarus saa olla äidin kanssa kotona.

Asuminen Me asutaan 99 neliön rivitaloasunnossa. Esikoisella on oma huone, ja yksi huone on nyt työhuoneena, eikä olla vielä mietitty, että saisko lapset siten omat huoneet vai olisko samassa. Oma talo houkuttelis ja kyllä me koko ajan suunnitellaan, että ostetaan tai rakennetaan talo jossain vaiheessa.

Kisulinen ja masu 9+5
 
Täällä ei enää ole mitään pahoinvoinnin tapaista, närästystäkin enää harvakseltaan. Turvotus on aivan mieletöntä, hyvä että housuihin mahtuu. Aika helpolla tullut päästyä tän alun kanssa... kunhan muistaa syödä. Nälästä tulee huono olo.
Paino ei tosin ole noussut yhtään vaikka jatkuvasti jotain syön, tulee sitä noiden koirien kanssa liikuttua. :) Ja kun on noin upeat kelit!!!

Muutama kaveri tietää, mutta ei sen enempää kukaan muu. Kerron sitten, kun epäilykset mahasta heräävät. En mielelläni ennen ultraa, kun sitä ennen on kovin epätodellinen olo, että onko tuo kaveri elossa vai ei.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola. Saa sen Lasketun ajankin sitten varmisteltua.

Carriina ja 8+4
 
kastehelmi ikävä tuo nestelöytö :( En tiedä asiasta mitään, mutta onneksi pääsette jatkotutkimuksiin noin pian. Jaksamista teille, odotus ja epätietoisuus ovat stressaavia :hug:

Neiti Samalta linjalta jatkan valitusta :D Olen kanssasi samaa mieltä, että luuranko ei ole terve ihanne. Tietysti terveyden kannalta se ”normaali” paino on hyvä juttu (tarkoitan siis lsitä, että vaa’an lukemat eivät kerro kaikkea. Esim. bodarituttuni bmi on varmasti yli ”sallitun”…). Olen itse kärsinyt tästä sikäli, että meillä suvussa on valitettavan hyvät geenit, ja vaikka olen 170cm pitkä, 50 kg pysyi pitkään saavuttamattomissa. Minua on sitten yritetty ihan lukioiästä asti lihottaa eri terveydenhoitotahojen suunnilta. Syön kuitenkin paljon, terveellisesti ja monipuolisesti – en ole halunnut siirtyä sipsi ja hamppari –linjalle vaan sen takia, että vaaka näyttäisi enemmän. Nyt olikin mukava yllätys tämä neuvolatäti, joka vaan totesi, että ok, olet hoikka, syö, minkä maistuu. Ei tullut sitä syöttöpossu-fiilistä mikä esikoista odottaessa…

Tuosta Kelasta tuli mieleen, että tietääkö joku, miten saa rahoja, jos on äitiyslomalla ja hoitaa samalla kotona alle 3-vuotiasta? Saako tuosta kaksiveestä kotihoidontukea vai oletetaanko sen menevän siinä ”sivussa” äitiysrahalla? :confused:

mimmu Esikoisen odotusaikana ainakin tuo hammastarkastus oli ilmainen. Olin itse silloin käynyt vasta edellisessä kuussa tarkastuksessa, ja neuvolatäti sanoi, että sen tarkastuksen voi käyttää sitten äitiyslomallakin. Ja äitiyslomasta pitää kertoa työnantajalle viimeistään kaksi kuukautta ennen loman alkamista.

nana tervetuloa, lisäilin sinut listalle :wave: nuo olot on jännä juttu, tiedä sitten, miten hyvin paikkansa pitävät :D

Ei apua, tyttö oppi potalle viikko sitten ja nyt on keksinyt, että huutamalla ”pissi tulee” äidin saa hyppäämään joka kerta :D…
 
Täällä uusi odottaja liittyy joukkoonne ! Eli olen 30 v ja odotan kolmatta. La on 2.10. Synnäri Satks.
kärsin hirveästä pahoinvoinnista jo vkolta 4 lähtien ! Sain muutama vko sitten lääkkeet ja jonkin verran auttaa mutta oksennellaan edelleen. Aamuin ja illoin. ARGG...
Tänään oli jo eka ultra, tulokset np-ultrasta saadaan myöhemmin mutta kovasi oli mukavaa kurkkia sisään hänen yksiöönsä. Täällä toivotaan tyttöä, 2 poikaa jo on ennestään.

Donna80 11+4
 
Pikaisia kuulumisia!

Np-ultra varattu 1.4., joten ei ole pitkälti kun pääsee kurkkaamaan miten Helvi masussa on kasvanut varhaisultraan nähden.

Mulla on ollut nyt jonkinaikaa ylävatsakipua, joka ilmeisesti johtuu helikosta? Kävin verikokeissa ja vasta-aineet oli koholla.. Lääkekuuria en tietenkään voi syödä, mutta onneksi vaivaa voi hoitaa turvallisesti muilla lääkkeillä.

Muutosta & Helvi 9+5
 
Täältäkin pikaisia kuulumisia: Ultrassa käyty, ja siellä uiskenteli meidän pikkukaveri :heart: Niskaturvotus 0,5, pää-perämitta 53, vastaa viikkoja 12+0 (myös omien laskujen mukaan) Syke oli 162. Kaikki ok, joten seulontojen tuloksia odotellaan. Olo on taivaallinen :D

Hemmi ja katkarapu 12+0 POKS
 
Pitkasta aikaa terveisia taaltakin suunnasta! Netti ei ole toiminut viikkoihin ja sitten kannykka ei suostunut avaamaan Kaks Plus -sivuja.

Onnea kaikille hyvista ultrakuulumisista! Toivottavasti kastehelmella ei se neste ole mitaan vakavaa : /

Ja tervetuloa uudet!

Taalla paha olo ei enaa juuri vaivaa, joinakin paivina on enemman nalka jos olen nukkunut huonommin ja sitten etoo. Vasymysta ajoittain. Irlannissa ei harrasteta np-ultria, olisikohan sen takia etta raskauden keskeytys taitaa olla laitonta (tai siis esim abortti on ainakin). En kylla nyt mene vannomaan mika on kaytanto jos ilmenee jotain todella vakavaa rakenneultrassa. Menen seuraavan kerran omalle lekurille kuun loppupuolella ja han kylla yleensa aina ultraa, mukava tati! Luoja tietaa montako kertaa ehdin nakemaan tuon pojan nappulan ennen syntymaa, toivottavasti niista monista ultrista ei ole haittaa..?

Maha on taalla ihan tajuton pallo iltaisin, pidan hupparia jos yritan piilotella mahaa, hyvin peittaa! Toinen on hyvin epaeroottinen kulahtanut fleecetakki...

Danone81 rv 10+4
 
Kiitos kaikille teksteistä, teitä on kiva täällä lueskella. oon kovasti taustaillut. Nyt aattelin kertoa huoleni ja kysyä neuvoa. Mulla on ollut nyt viikon verran valkovuoto rusehtavaa. Normaalit raskaus oireet silti on edelleen eikä mitään ylimääräistä kipua. Onko muilla samanlaisita kokemusta ollut. Mitä tämä voisi olla? onkohan vaaratonta, vai täytyiskö huolestua? rv 10+0
 
Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola.
TH on tosi mukava. Ei alkanu paasaamaan painosta :)
Sokerirasitukseen kyllä joudun.

Kertokaahan, että onko tällainen normaalia. Eilen oli ihan kunnon nipistelyt kohdussa, repäisyjä, vihlontaa.
Tänään ei oo ollu oikein mitään tuntemuksia, myös pahoinvointi pysyny kurissa tänään.
Onko tällaiset vaihtelut normaalia?

Aamuisin on alkanu tulla heti ylös nousun jälkeen kirkasta limaa jonka seassa veriviiruja. Tämä loppuu heti alkuunsa, päivällä ja illalla ei tule mitään. Tämä alkoi rv 7+6 ensimmäisen ultran jälkeen.

Ultra varattu viikoille 11+5, että sitä odotellessa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

-Vilinäiti ja Pulla 9+4
 
Tää kävi tänään ultrassa ja tää on maailman onnellisin :heart: Masusta totta todellakin löytyi pikkuruinen möttiäinen! Siellä sen sydän jumpsutteli ja kaikki oli kunnossa. Kivi vierähti sydämeltä, ja nyt alan pikkuhiljaa uskoa minäkin, että kyllä sieltä vaan vauva on meille tulossa :heart:

Laskettu aika muuttui ja on nyt siis 1.10
Omien laskujeni ja jonkun nettilaskurin mukaan la olisi ollut 2.10 ja neuvolan täti laittoi la:ksi 30.9. Mutta nyt siis tuo 1.10 on se oikea.

Mätky ja pikkukamu 11+5
 
Ksylofoni: Noudatako ihan jotain hiilihydraatitonta, tai siis vähähiilihydraattista ruokavaliota? tyyliin karppaus tai mitä niitä nyt on.
Onko täällä muita karppaajia, vähähililarisella ruokavaliolla olevia? Mä oon ajatellut pitkään alottaa karppausta vähän sillai omana versiona että ainakin alkuun jättäis pois riisit,pastat,perusnat,leivät ja kaikki sokeripitoiset (herkut). Varsinkin nyt pahoinvoinnista kärsivänä puputan koko ajan jotain ja tunnen itteni turvonneeks ja maha sekasin. En oo niin paljon VIELÄ perehtyyt asiaan mutta koko ajan lueskelen asiasta lisää. Menin sitten kysymään neuvolsta että onko ok jos nyt raskausaikana jo alotan ton, koska oon ihan sata varma että olo parantuisi jos jättäis noi "turhat" hiilarit pois. No, vastauksen voi jokainen päätellä. Leipää käskettiin vetää 6 palaa pivässä ja voin sanoa etten siihen kyllä pysty. Nyt ajattelin ite alkaa opetella tota vähähillarista pikkuhiljaa. Laihdutuksen takia en sitä tee enkä sinänsä halua laihtua koska olen normipainoinen, mutta olen kuullut että piristää ja parantaa omaa oloa.
 
MATILDA: mulla vhh-ruokavalio ollut jo kohta 6 vuotta:wave: neuvolassa ainakin täällä oli kauhuissaan asiasta, joten sieltä ei paljoa kannata kysellä. Mutta ainakin mun maalaisjärjellä perunassa, pastassa, riisissä ja sokerissa ei ole MITÄÄN jota ei kasviksilla korvaa. Pitää vaan huolen että hiilareita tulee tarpeeksi kasviksista/hedelmistä/marjoista, ja pitää vitamiinin saannista huolen :)Mä syön itse omega 3 sydämelle (sis. foolihappoa ja b-ryhmän vitamiineja) ja d-vitamiinia.lihaa syön paljon niin hb:kin pysyny hyvänä :) (mä siis olen hiilarirajoja nostanut näin raskausaikana, oleellistahan on vaan että MISTÄ ne hiilarit tulee, että ovat ns. hyviä hiilareita)
Viljat saa minunkin mahan huutamaan hoosiannaa nykyään.


Apua! Nyt viemää lapsia hoitoon! Meinasin unohtaa :D
Ovat olleet niin kilttejä ja hiljasia kokoaamun.... :D

T:Neiti81+Kihuli 9+4
 
donna tervetuloa, lisäsin listalle :wave:

danone ei kai siitä ultrasta haittaa ole, kun nyt ei ihan joka päivä käy… En ainakaan uskoisi. Pääseepä useammin vilkaisemaan pientä :heart:

öttiskä Soittele neuvolaan tuosta vuodosta, josko ultraisivat? Tuollaiseen voi olla niin monta syytä… Mutta kivuton on tietysti hyvä juttu, ja se, ettei ole hyytymiä. Mutta soittele, varsinkin, kun on pitempään jo ollut :hug:

Vilinäiti Ihan normaalilta minusta kuulostaa :) Välillä tosi kipeitä päiviä, välillä taas ei huomaa mitään.

mätky Kuinka sinulla muutettiin laskettua aikaa, kun oli vain päivän heitto? Minulla heitti kaksi päivää, ja ultraaja sanoi, että vasta viikosta lähdetään muuttamaan. Päivitin listaan :)

Branwen ja sissi 11+6
 
Huomenta kaikille!

Vilinäiti minulla on kyllä ollut kovasti vaihtelua. Alavatsakivuista ja järkyttävästä pahoinvoinnista yhdessä yössä muutuin melkeinpä täysin oireettomaksi. Nyt tosin taas oireet palailleet. Mutta vaihtelevaa on ollut, varsinkin vko 6-7 aikana.

Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista taas kerran!! :heart:

Vähähiilarisesta ruokavaliosta : En ole ennen ollut kiinnostunut lähinnä siksi, että urheilin niin sairaasti ja koin että energia ei yksinkertaisesti riitä ilman hiilareita. Ja olen ihan normaalipainoinen joten senkään puolesta ei tarvinnut keventää. Mutta nyt kun liikun tällä hetkellä ehkä 10% siitä määrästä mitä ennen, jos sitäkään, niin mietin että pärjäisin varmaan hyvin vähemmillä hiilareilla. Ainut on vaan se että tällä hetkellä ei saa tulla nälkä yhtään tai pahoinvointi iskee tosi pahasti, joten hiilarit (esim. täysjyväpasta ja leipä) ovat auttaneet.
Mutta aion kyllä kokeilla vähähiilarisempaa elämää kunhan nämä pahoinvoinnit helpottais. Mulle ainakin hiilarit aiheuttaa kovasti turvotusta, ja en muutenkaan usko että hirvee leivänsyönti olis tärkeetä raskauden aikana. Eihän kyse kuitenkaan ole mistään himo-laihduttamisesta vaan pienestä ruokavalion hienosäädöstä!

ON: flunssa yhä päällä ja olo huono. Klo 4 heräsin taas syömään kun paha olo oli iskemässä. Ja flunssa vie ruokahalua entisestään, niin kyllä tää itsensä pakkosyöttö alkaa olla ihan kamalaa. Loma meni aika kurjasti ja maanantaina paluu töihin. Mut enpä valita koska on silti positiivista että aika menee eteenpäin, sairaana tai terveenä!
Odotan loppukevättä niin kovasti, toivoen tietysti parempia oloja ja lämpimiä & aurinkoisia päiviä meille kaikille!!

Kenzie 9+2
 
RR
Oih! Ihania ultrakuulumisia =)
Kastehelmelle on peukut pystyssä, että neste osoittautuisi vaarattomaksi tai että se voidaan hoitaa.

Mulla on nyt repinyt alamasua taas pari päivää oikein huolella, kasvukipuja ilmeisesti.
Kotidobleri ei ole vieläkään saapunut, yli viikko sitten tilasin, tulis nyt äkkiä!
Maanantaina olisi sitten se np-ultra, jaiks, jännittää ihan sikana, että onko kaikki ok ja mihin se laskettuaika nyt asettuu.

Asumisesta: Asutaan kerrostalokolmiossa, joten vauvalle on jo oma huone valmiina =) ei tartte siis ainakaan sen takia heti muuttaa mihinkään.

Oletteko miettineet jo nimiä? Meillä on jo nimet valmiina niin tytölle kuin pojallekin, miten niin ollaan innokkaita :whistle:

Viikonloppuja kaikille :wave: ja voikaahan hyvin ja paksusti :)

RR ja Pähkinä 10+3 (11+1)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä