~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Uusille tervetuloa! :flower:

masutuubeista Mulla on H&M:n masutuubit esikoisen ajoilta ja mä kyllä ainakin silloin tykkäsin. Monen paidan käyttöikä piteni niiden avulla ja sitten synnytyksen jälkeen käytin niitä ulkoillessa suojaamaan rintoja kylmältä. Yleensä pistin kaulaliinan rintojen päälle ja sitten masutuubin sen päälle niin pysyi kaulaliina paikoilla. Eipä nuo miksikään ole menneet yhden raskauden aikana, näyttävät edelleen lähestulkoon uusilta, luulen että jatkan niillä taas sitten paitojen käyttöaikaa tässäkin raskaudessa.

Linea negra Tuli tässä mieleen tuo linea negra, joka joillekin tulee raskausaikana. Onkohan näin varhaisessa vaiheessa kenelläkään havaittavissa sitä? Mulla nimittäin näkyy edelleenkin esikoisesta tuo viiva, ei tietenkään niin tummana kun raskausaikana ja navan yläpuolelta on haalistunut niin ettei sitä enää meinaa erottaa. Oli tosi tummana ja paksuna napaan asti ja siitä sitten melkein rintoihin vähän kapeampana ja vaaleampana. Nauroin että jos se olisi jatkanut kasvuaan niin pian se olisi ollut otsassa asti. :D

Rakenneultra Ei kai rakenneultraa voi tehdä kuin vasta sitten silloin puolen välin kieppeillä. Kun siinähän tutkitaan niitä rakenteellisia asioita, jotka minun käsitykseni mukaan näkyis silloin. :O

Ja kiitos noista ultrakommenteista. Uskon nyt ettei ne voi viedä multa np-ultraa vaikka kertoisinkin käyneeni yksityisellä varhaisultrassa, eri asiahan se onkin. Ainakin osaan vaatia että nyt kuuluu päästä np-ultraan ja rakenneultraan vaikka kävisin joka viikko yksityisellä ultrassa. ;)

Sydänäänet
esikoisesta suostuttiin kuuntelemaan vasta viikolta 17!! Nyt ajattelin pyytää vähän aiemmin jo...

Pahoinvointi Se sitten on rantautunut tännekin. Yökin ja etoo koko ajan. Onneksi ei ole vielä mitään tullut, mutta tää kestokrapulainen olo on koko ajan päällä. Asiaa ei helpota tää flunssa ja esikoisen flunssa. :( Väsyttäis koko ajan mutta eipä tuo tenava anna lepäilyyn oikein mahdollisuutta. :(
"Kamalinta" oli tänään huomata että mulle tulee suklaasta sama juttu kuin esikoisen aikaankin tuli. Eli mun tekee kyllä mieli makeaa ja sitten suklaata ja kun syön sen niin siitä jää aivan älyttömän paha maku suuhun mikä pistää yökkyyttään. Tuota kesti esikoisesta laitokselle asti. Mulla olikin suklaalevy heti valmiina odottamassa kun sain synnytettyä, halusin heti testata onko se pahamaku poistunut ja olihan se! Mutta että nyt sitte ehkä lokakuulle asti suklaa maistuu pahalle!!!! :O

Sain muuten tänään tähän mun flunssaan nenäsuihketta missä lukee ettei suositella raskausaikana. No lääkäri kyllä sanoi että voi sitä vähäisissä määrin käyttää, silti vähän tuntuu typerälle. :( Mutta haluaisin kyllä tämän flunssankin jo pois. Olis kirjoittanut lääkekuurin poskionteloihin jos en olis ollut raskaana. Nyt pyysi hoitamaan tuolla suihkeella ja huuhtelemaan sarvikuonolla, että toivotaan nyt että auttais. Esikoisella todettiin ensimmäinen korvatulehdus. Että tosiaan nyt meillä sairastellaan kun äiti ei oikein jaksais. :(

Mutta nyt tuon pienen korvatulehduspotilaan perään. Ei siitä ainakaan huomais että on kipeänä kun on koko ajan pahanteossa...

- Hapsiainen
 
Tervetuloa taas uusille :)

Lisäravinteista
Minäkin olen käyttänyt Multivitan raskaus ja imetys -versiota, ja lisäksi Möllerin Pikkukalat -rasvahappovalmistetta, joka onkin aivan loistava keksintö! Se on hedelmän makuinen, luontaisesti makeutettu "karkki", eli ei kapseli ollenkaan eikä siis jää vatsaan pyörimään eikä aiheuta röyhtäilyä. On kyllä lapsille suunnattu mutta mitäs siitä... :D Sitten oon käyttänyt Biofiluksen maitohappobakteerivalmistetta. Raskauden aikana käytettynä maitohappobakteerit vahvistaa lapsen immuunipuolustusta ja ehkäisee esimerkiksi allergian ja atopian riskiä. Minä olen atoopikko ja mies allergikko, joten nyt kaikki keinot käyttöön!

Unista tuli mieleen, että ite en tuommoisia unia oo nähnyt mutta muuten tunnun panikoivan ja stressaavan aivan kaikesta... nytkin olen soitellut neuvolantätille ja tarkistellut voinko tehdä töissä jotain tiettyjä juttuja. Altistun töissä lääkkeille ja kemikaaleille, mutta ihana täti sanoi heti että kun suojaudun asianmukaisesti ja huolehdin puhtaudesta niin ei hätää! Siis olen pohtinut lähes yötä päivää kaikkia teoreettisiakin mahdollisuuksia, mitä voi mennä pieleen ja minä saan myrkyt käsille... Ja kaikista muistakin asioista maan ja taivaan välillä saan kehitettyä ties mitä draamoja. Mietin, vatvon, analysoin, hätäilen, itkeä tirauttelen... Ääh! Ja kuitenkin samalla tajuan, että tämä on niin tätä :D Onneksi mies on tullutkin nyt superymmärtäväiseksi ja jaksanut lohduttaa ja rauhoitella. Kun töissäkään en ole vielä kertonut, muuten kyllä varmasti saisin jättää epämieluisat tehtävät muille.

Ituo 7+4
 
Hei!

Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan. Jonkin aikaa olen juttujanne seurannutkin. Siis esittäydyn: Kolmatta odotan viikoilla 8+3, yksi keskenmeno marraskuussa...siksi nyt aika herkillä mennään. LA 8.10 ja sairaalana PHKS. Ikää minulla 39.

Oireita: Rinnat kasvaneet ja aiemmin aristavat, nyt ei enää. Lievää pahoinvointia ja yökötystä erityisesti iltaisin, mutta ei mitään niin karseaa kuin muutamilla täällä. Tsemppiä heille!

Äitysvaatteista: Muut housut menee vielä tässäkin turvotuksessa, mutta farkut vaihdoin tänään äitysmallisiin. Jotenkin noloa...jo näillä viikoilla.

Tänään oli eka neuvola, ei mitään ihmeitä. Maanantaina kävin yksityisellä ultrassa, kun tää oli clomeilla avustettu raskaus ja pelotti, että onko ketään paikoillaan ja jos on niin kuinka monta. Yksi viikkoja vastaava pikkuinen siellä heilui ja sydän pompotteli. Lääkäri ei meinannut saada mitattua, kun tyyppi käänsi selkää kuvaan koko ajan =).

Unista piti kommentoida: Äärinoloa, mutta minä, keski-ikäinen kolmatta lasta odottava onnellisessa parisuhteessa oleva täti olen nähnyt unia Aku Hirviniemestä :ashamed: No, Harjakainen olisi mennytkin jo painajaisen puolelle!

Mitäs muuta: Neuvolasta sain ison pinon paperia ja käskyn syödä kaikenlaisia vitamiinejä ja kalsiumia. Ja sokeritesti odottaa. yh.

Sirususanna + pömppö 8+3
 
Moikka moi!:wave:
En oo moneen moneen viikkoon käynnyt täällä ja oon nyt parin päivän aikana kahlannut läpi koko pinon:) Ihanan aktiivinen pino meillä!

Paljon voimia ja halauksia niille, jotka ovat saaneet suru uutisia :'( :hug:

Tervetuloa uudet!:)

Täällä ollaan nyt sairaslomalla. Päätin, että en väkisin yritä olla töissä, oma ja pikku sintin hyvinvointi on nyt tärkeämpää. Miulla siis on pahoinvointia välillä tosi voimakkaasti, tuntuu ettei mikään pysy sisällä. Joinakin päivinä en saata oksentaa kertaakaan tai kerran vaan. Tosi ailahtelevaa! Huomenna miulla on neuvolalääkäri aika, just tuon pahoinvoinnin takia. Mitä neuvolalääkärillä yleensä tapahtuu? Ultraako se tms.? Jännittää, kun se on mies lääkäri ja miulla on aina ollut naislääkäri. Harmittaa kun mies ei pääse töiden takia mukaan, täytyy mennä yksin:( Eilen sitten tulikin itkettyä illalla ihan kunnolla. Hiukka hormoonit vaikuttaa:D Miulla on neuvola vasta maanantaina ja ultra 22.3.

Mammavaatteista; Itse ostin kirpparilta yhden tunikan ja farkkuhaalarit. Noi haalarit oli ihana löytö! Pakko oli ostaa vaik ei niitä vielä tarviikkaan;)

Unista; Mie ainakin oon nähnyt tosi paljon unia! Yhtenä yönä näin unta, että synnytin heti ensimmäisen ultran jälkeen kotona kaheksikon, jotka oli kissanpentuja!:D Sitten viimeyönä näin unta ekasta ultrasta. Tyttö meille unen perusteella olisi tulossa;)

Jaksamisia kaikille!:)

cala+sintti 9+5 (ensin maha-asukas oli nyytti, mut mies on nyt vaakasti päättänyt hänen olevan sintti:))
 
Heippatirallaa tänne! Onneks mun alakulo oli varsin ohimenevää :) Tänään kävin shoppailemassa mun rakkaan ystävän kanssa ja oli kyl niin piristävää vaik tuntuikin koko ajan olevan ilmapallo mahassa :D Lisäks ostin Bistro-crocsit, jospa ei olis jalat enää niin kipeät keittiöpäivän jälkeen..

Muutenkin tuntuu, että sumuverho on väistymässä - eli väsymys helpottaa hiukan. Toki olen väsynyt mutta en niin tuskaisen kuin ennen. Nää viikot on tuntunu kyllä aika pitkiltä.. Tervassa juoksemiselta. Saas nähdä, onko pahempaa luvassa :LOL:

fannie ja erkkiörkki 8+2
 
Tervetuloa uudet :flower:

rakenneulltrasta voi olla että käsitin sen neukkatädin puheet väärin... Sanoi, että ultra viikolla 12+ ja kysyin että onko siinä sitten molemmat samassa niin se sano että on? Kai se sitten väärin sanoi :) oon niin uuno vielä näissä asioissa kun esikoinen vasta matkalla.

Taitaa tää tyttö tulla kipeeksi. Kurkku kipeä ja nokka tukossa. Kaikenlisäksi töissä jyllää vatsa/oksennustauti, puolet potilaista ja puolet henkilökunnasta sairaana. Se vielä puuttus kun muutenkin pahaolo ja oksentelen :D

Niiskuneiti ja 6+5 :heart:
 
RR
Gabrielle: Voi ei, voimia :hug:

Heipat uusille :wave:

Täällä me mammat vaan masuja kasvatellaan :D Eilen kävin jo katsastamassa lastenvaunuja, turvakaukaloita ja sänkyjä :p En tosin tiedä haluanko ostaa kaiken uutena, mutta tiedänpähän nyt millaisia alan etsimään. Meinaan laittaa ton tulevan vauvan huoneen kuntoon jo kesälomalla, kun tuntuu, että muuten ei aika riitä.

Täällä edelleen nippailee ja viulii mahaa, varsinkin öisin, siellä se vaan kasvaa :heart:
Muuten ei edelleenkään mitään ihme oloja, nälättää ja nälättää. Tasan 1kg tullut lisää raskautta edeltävästä ajasta.

Jaksuja kaikille =)

RR ja Pähkinä 8+2 (9+0)
 
Heippa hei!

Ensiksikin pahoittelut Gabrielle suru-uutisista! Voimia :hug:

Linea negrasta: mäkin olen miettinyt että koska ilmestyy. Mulla oli se esikoisen kanssa mutten muista koska ilmestyi, täytyis kuvista katsoa. Nyt näyttää ainakin ihan kun alkais navatsa alaspäin hahmottua jotain ihan hailakkaa. Mun mielestä esikoisen kanssa ei ollut kuin vasta joskus puolivälin tienoilla.

Äitiysvaatteista: Mulla on varastossa kaikki mammavaatteet pakattuna. En niitä niin hirveesti ostanut vaan ostelin tunikoita ym. joita voi muutenkin käyttää ja teen varmasti niin nytkin. Aika paljon mulla on sellasia vaatteita joita voin käyttää ison mahankin kanssa. Jotain äitiysvaatteita joudun ostamaan ihan sen takia että mun työni vaatii "pukeutumista" esim. palavereissa asiakkaiden kanssa, pidän koulutuksia jne. Mieluiten kyllä kulkisin jossain legginseissä ja tunikassa tms. mukavissa vaatteissa. Esikoisesta on tallessa h&m:n äitiysfarkut mutta ne olivat tosi huonoa laatua ja ovat aika aikansa eläneet. täytyy varmaan hommata uudet äitiysfarkut ja sen lisäksi ajattelin hommata mustat suorat äitiyshousut noihin virallisiin tilaisuuksiin. Näin jossain nettikaupassa myös äitiysmallisia paitapuseroita ja bleisereitä joten täytyy katsoa jos sellaiset hommaisi. tuntuu tyhmältä laittaa rahaa tollasiin kun niin vähän aikaa tarvitsee mutta nehän voi sitten myydä vaikka huuto.netissä niin saa edes vähän takaisin.

Olotila: Täällä voidaan hionosti. Aamulla kun silmäni avaan, eka tunne on pahoinvointi ja se jatkuu kunnes nukahdan illalla. Oksentelen välillä utten pidä sitä niin pahana koska tuo hetkellisen helpotuksen. Töissä on nyt todella raskasta kun on niin oksettava olo ja joudun välillä käydä oksentamassa. työpäivät on sinnittelyä, yritän saada jotain aikaiseksi ja kun pääsen kotiin olen ihan kuollut sen takia että joudun töissä niin paljon tsempata pahoinvoinnin kanssa. Kaupassakäynti on vaikeaa kun kaikki ruuat ällöttää. teen ruokaa ihan sen mukaan mitä nyt voin kuvitella syöväni. Ruuanlaitto on yhtä tuskaa kun sekin ällöttää ja on vaikea saada sitä alas sen jälkeen. Eilen laitoin uunissa kanaa ja riisiä, kaikki ainekset vaan vuokaan äkkiä ja uuniin ettei alkais ällöttämään. No, se meni hyvin niin kauan kunnes uunista alkoi tulla tuoksuja ja sekössitten taas ällötti niin ettei tehnyt enää mieli syödä. Kai tää tästä, pahemminkin vois olla.

Mietin tässä että maanantaina alkaa jo kahdeksas viikko ja silloin päästään ekaan neuvolaan. Jännää. Toivon että yritettäisiin saada sydänäänet kuuluviin vaikka luultavasti eivät edes yritä. Ymmärrän kyllä että on suuri todennäköisyys etteivät kuulu. Esikoisen kanssa kuului hienosti viikolla 8+2 joten haluaisin kokeilla. Seuraavaan kertaan on kai sitten niin pitkä aika ennen kuin pääsee sydänääniä kuuntelemaan ellen pääse ultraan siinä välissä. Saapi nähdä.

Matilda ja vaavi 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Siljanvuori ja Sirususanna, lisäsin teidät listalle :) Ja muutenkin nyt pitäisi olla listan ajan tasalla, eli jos olen jotain skipannut, niin nyt saa huudella :) Pyydän vielä, että laittakaa vaikka punaisella muutospyynnöt, niin huomaan varmasti. Täällä on niin aktiivista porukkaa, että menee vielä muuten jotain ohi :flower:

Vitamiineista piti kysymäni, että mitä noista omegoista sanotaan? Kalaa tulee syötyä vähän niukanlaisesti… Täytyy Ituo kokeilla noita pikkukaloja :)

Villany Onhan tuolla jo se marraskuistenkin pino ;) Mutta ymmärrän kyllä tunteesi, olin esikoisen aikaan itse ihan häntäpäässä ja tuntui, että kaikki muut ovat jo niin kauhean pitkällä. Onneksi sitten oli useita, jotka osasivat vastata mieleen tuleviin kysymyksiin ja tuntemuksiin, kun olivat ne jo itse käyneet läpi :)

Verenpaineesta on ollut juttua. Mittasin eilen itse 97/62… Hiukka on heikko olo ja huippaa :D

Linea negra ei hävinnyt kunnolla esikoisen jälkeen, haaleni vaan. Nyt on sellaiset pari vuotta ollut ikään kuin sukkahousun sauman painauma tuossa mahalla. Vielä en ole huomannut, että olisi tummunut uudestaan.

cala meillä neuvolalääkärissä on otettu paino ja sitten on tehnyt sisätutkimuksen eli katsonut, kuinka pitkä kohdunkaula on ja onko kohdunsuu kiinni. Sitten jotain yleistä höpinää. Ultralla ei ole päässyt katsomaan kuin nt- ja rakenneultrissa. Jos viikkoja on riittävästi, niin dopplerilla on kuunneltu tuosta mahan päältä sydänäänet.

niiskuneiti tuo rv 12+ ultra on np-ultra eli se, missä mitataan niskaturvotus ja otetaan verikokeella seula, jos siis osallistutte noihin seulontoihin. Sitten rv 20 jälkeen on rakenneultra.

Omaan napaan ei ihmeitä, pahoinvointi on väistynyt, ja väsymys vähitellen helpottaa. Vuodot tietty kiusaavat, mutta täytyy vaan yrittää levätä.

Branwen ja sissi 9+5
 
Flunssa senkun jatkuu (jo viikon verran ollut)
joku mainitsi nenäsumutteista joita ei periaatteessa suositella käytettäväksi raskausaikana. Itse olen tyytynyt kärvistelemään tukkoisena ja yrittänyt vaan ahkerasti niistellä. Apteekeista lienee saatavilla keittosuola tms liuosta jota voi raskausaikanakin turvallisin mielin käyttää, pitää varmaan harkita itsellekin..

Salainen toive taisi kysellä nelly.comista. En huomannut toimitusehdoissa mitään ihmeellistä?

Tilasin Raskauskeijusta tuollaisen Angel Sounds- dopplerin, pitäisi olla samaa tasoa neuvolan laitteiden kanssa. Toivottavasti ei ollut turha ostos!

Sydänäänistä meidän neuvolassa kuunnellaan vasta 12 viikosta eteenpäin. Itse aion kyllä heti kuunnella kun saan tuon laitteen kotiin. :p

minimuu ja pieni 9+1 (8+5?)
 
Pahoinvoinnista , täällä kyllä oksennellaan, etenkin aamuisin ja iltaisin, joskus jopa yöllä joutuu käymään. Esikoisesta ( eli tuosta 1v poitsusta) ei raskauden aikana ollut pahoinvointia juuri ollenkaan, joten tämä on ihan 'uutta' minulle :) Kahdella siskolla on pelkästään tyttöjä ja heillä on ollut kovat pahoinvoinnit, tuliskohan tännekkin nyt sitten tyttö ;) Vai onko teillä kenellä useampi, ollut eroa pahoinvoinneissa tytöllä ja pojalla ? :)

Minähän olen Lugesteron -kuurilla, nuo hormonit pistää kyllä olon entistä huterammaksi.. Mutta hematooman vuoksi niitä on syötävä tässä muutama viikko, maaliskuun puolessa välissä on sitten ultra ja katsotaan että mikä tilanne sitten.. Vuotoa on päivittäin, kipuilua myös. Mutta kaiken sen kyllä kestää jos tämä raskaus vain jatkuisi :heart:

andante rv 9+1 (kai :) )
 
Uusille tervetuloa :flower:

Vitamiineista tällä hetkellä on käytössä ladyvita mama ja sitten vitaplexin omega3, jossa ei ole A-vitamiinia ja josta on epäpuhtaudet poistettu (toivottavasti tarkoittaa elohopeaa ym). Itsellä tulee niin harvoin syötyä kalaa, että parempi napsia purkista. Lisäksi noissa on rasvahapot puhtaammassa muodossa kuin itse kalassa niin senkin takia mieluummin syön niitä.

Linea negraa on alkanut jo vähän muodostumaan. Lisäksi maha on ihan tuhottoman karvainen. Siis sellaista tummaa lyhyttä karvaa koko maha täynnä! Tällä menolla voin pian liittyä sirkukseen parrakkaaksi naiseksi :LOL:

Verenpaine minulla pyörii kotona kutakuinkin 110/70-lukemissa. Valkotakkiverenpainetta kyllä on sitten muualla mitattuna :ashamed:

Tuli tuossa juuri yrjöin olo koko raskausaikana :x Vähän aikaa piti miettiä, laitanko pääni roskikseen vai selviänkö kahvihuoneeseen ylimääräiselle aamupalalle. Pääsin syömään ja onneksi tuntui helpottavan oloa ainakin toistaiseksi.

Sedna + toukka 9+0 POKS!
 
Sirususanna: Siis tuo siun uni tarttui ilmiselvästi minuun :D Mie näin viime yönä myös unta Aku Hirviniemestä!!!! Vähänkös nauratti aamulla, ku tajusin että eilen just luin tuon siun tekstin täältä... Ja siinä vielä mie juttelin sen kanssa että kaksplussan palstalla naiset on nähneet siitä unia!! :LOL:

Mie eilen testasin että toimiiko miun Angelsounds doppleri ja toimii!! Mie jännitin et lähteekö se päälle mut lähti :) Nyt siis vain odotellaan pari kolme viikkoa että sydänäänet alkaisi kuulumaan. Tilasin sen tosiaan www.amazon.com.uk sivustolta ja postikuluineen sille jäi hintaa 28€ ja oli nopea toimitus, vaan 4päivää meni kun oli kotona. Niin siis ja kavereilta oon kuullut positiivista palautetta. Sydänäänet kuuluneet osalla jo 10 viikolla, vaikka siinä lukeekin että 12 viikon jälkeen kuuluu :) Eli herkkä laite on.

Mimmu ja pikku-apina 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Ultrakuulumisia!

Masun suojissa kasvaa pieni ihmisenalku ja sydän löi vimmatusti :heart: Lääkäri sanoi, että kaikki näyttää tällähetkellä niinkuin pitääkin ja alkio oli muutamia päiviä pienempi mitä rv on nyt, mutta se on kuulemma normaalia :)

Lääkäri oli todella mukava eikä teilannut mua vaikka olenkin ylipainoinen odottaja vaan rohkaisi enemmänkin!

Iloisin mielin eteenpäin ja seuraava etappi onkin sitten ensimmäinen nla 16.3.

Muutosta & Helvi 7+5
 
Muutosta onnittelut ihanista ultrakuulumisista! =)

Sain aikaiseksi varattua varhaisultraan ajan, se on (vasta) kun mennään 8+4, muuten ei olis mies päässyt mukaan. Mutta saapahan mielenrauhan kuitenkin aikaisemmin kuin vasta sitten viikolla 12. Hui, en malttas oottaa! :)

Niiskuneiti ja 6+6
 
Linea negra
Esikoisesta tuli rv.15+ ja näky vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin...

Tervetuloa Sirususanna :wave:

cala
Ultraaminen riippuu varmaan lääkäristä. Esikoisesta mulla ultrasivat ja toivosin et nytkin ultraisivat :)

Matilda
Henkkamaukalla näytti olevan mustia mammahousuja :)

Muutosta
Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin :)


Salainen toive ja Torsti rv.10+6 (9+6) :heart:
 
Andante: mulla on ennestään kaksi tyttöä ja mitä nyt muistelen, niin mulla oli "kestokrapulaolo" aika pitkään. Eli kuvotti, mutta en oksentanut kertaakaan. Samankaltaiset raskaudet oli ja molemmat syntyivätkin samana tasan samana rv eli 38+4. Nyt mulla on ollut vaan välillä kuvotusta, mutta väsymys on pahempaa kuin aikaisemmilla kierroksilla (tai sitten olen vaan tullut vanhaksi, oon 37). Monta pitkää viikkoa vielä sellaiseen ultraan, että sen näkisi, kumpi sieltä on tulossa...

Kaikki lastenvaatteet + tarvikkeet on aikanaan lahjoitettu eteenpäin, joten olenkin nyt ahkerasti kiertänyt kirppiksiä ja löytänytkin siistejä tavaroita. Äitiyspakkauksenkin ajattelin tällä kertaa jättää ottamatta, sillä 140 eurolla saa kuitenkin jo aika paljon kaikkea :)
 
Apuaaa; farkut ahdistaa jo nyt ja takin napit huutaa hoosiannaa! :) Miten niin turvoksissa :p Onneksi olen muutenkin enempi legginseissä ja tunikoissa viihtyvää tyyppiä! niillä varmasti pärjäilee pidemmällekin ja kesällä tarvii katsoa, että mihin mahtuu, tarpeen mukaan sitten muutama hellejuttu hankkia, sekä ehkä farkut olis kivat, kattoo nyt miten raaskii ostella. Pääasiassa ajattelin jos yrittäis pärjäillä tunikoilla yms. mitä pystyisi käyttää sitten myös myöhemmin!

Ihanaa kun olette osa jo päässeet kurkistamaan masuasukkia :heart: me ei kyllä itse lähdetä yksityiselle ultraan, ison rahan maksaa ja hetkellisesti toisi vain rauhan mieleeni!
Kuukauden päästähän sitä jo pääsee sairaalalle ekaan ultraan, joka meillä kulkee varhaisraskauden ultra nimellä ja tehdään vkolla 11-12 ,tässä selvitetään laskettu aika, mahdollinen monisikiöisyys ja halutessaan mitataan niskaturvotus.
Itseni tuntien en kuitenkaan osaisi iloita ja luottaa raskauteen, ennen toista kolmannesta, vaikka olisinkin nhnyt vauvan voi van hyvin alussa. Joten odotellaan nyt sitten rauhassa tuonne asti!

Ruokavalioni koostuu tällä hetkellä; ruisleivästä jossa on juustia ja kurkkua päällä, mustikkakeitosta ja salmiakista! Muu ei uppoa! :x Tänään aamulla iski ensimmäinen KUNNOLLINEN pahoinnvointi kohtaus, en vaan päässyt sängystä ylös niin paha olo oli! :x Puolille päivin lepäilin sängyssä, ja nyt pääsin ylös. Ei olossa ole nytkään kehumista, mutta sentään tolpilleni pääsin!
Muutenkin on ollut nyt viime päivät sellainen tunne että varmempi muurautua sohvan nurkkaan kuin lähteä liikkeelle. Eilen kävelin taas töistä kotiin ja taas oli palkintona helvetilliset vatsan repimiset! Jotka rauhoittuivat kun kotona lepäilin, mutta illemmalla lähdin pojan kanssa pulkkamäkeen, ja vaikka vain seuraneitinä seisoskelin mäenjuurella, niin alkoi taas vihloa. Tänään kun olen tosiaan ollut kotona lepäilemässä, niin ei ole ollut vihlonnasta tietokaan! Ihmettelen vaan, että ovatkohan normaaleita kasvukipuja!? Mutta kun tuolleen yltyvät liikkuessa? :confused:

Miina ja möntti 6+4
 
Hei!

Uusi odottelija ilmottautuu mukaan:
Mireille, 29, la 20.10., 2. lapsi, Jorviin menossa.
Esikoisen kanssa ikäeroa tulee 1v8kk. "Valmiiksi venytetty" vauvamaha on pullahtanut jo näkyviin niin että tätä odotusta tuskin pystyy töissäkään pitämään salassa pitkään. Ensimmäisen kanssa maha rupesi näkymään tosi myöhään, n. 14. viikolla, mutta nyt on ihan toinen meiniki!

Kiva kun on näin aktiivinen porukka lokakuulaisia!
 
Pikaisesti mammahousuista.

Itseltä meni hermot tuossa viikko sitten tähän turvotukseen ja menin ja astelin ostamaan itselleni äitiyshousut. Eihän siinä mitään mutta viikkoja kasassa oli tuolloin 4+4 :O . Ei mahda mitään, turvotus on siitäkin kasvanut ja nyt tätä ei pidä piilossa enää edes aamuisin. En tiedä mihin telttaa itseni käärin kun pitäisi käydä ties missä kerhoissa yms. lasten kanssa. Sukulaisille kertominen on vielä suht ok mutta en välttämättä haluaisi kylän kaikkien naisten tietävän raskaudesta ennenkuin edes varhaisultraan (16.3.) olen päässyt. Kyllähän tämä on tuttua edellisistä raskauksista. Tuntuu vain että noihin äippähousuihin saa aina siirtyä aina vain aikaisemmin. Ehkä tämän jälkeen (4.) lapsikulu on sitten täynnä. Muuten siirryn äippähousuihin jo ovulaation aikaan :LOL:.

Irmeli ja Eila 5+4
 
Tervetuloa Marianne ja Mireille!

Täällä oksennetaan toista päivää oikein kunnolla. Mikään ei maistu ja kaikki yököttää. Alkaa pikkuhiljaa raivostuttamaan! :kieh:
Esikoinen myös kipeänä, joten onneksi saa olla töistä pois tämmösinä päivinä...

Ihania ultrakuulumisia teillä! Itse joudun vielä pari viikkoa jännittämään kuinka siellä masussa oikein jaksellaan. Onneksi ensi viikko on melkonen hulabaloo-viikko, joten se menee nopeesti ohi... Mun vanhemmatkin on tulossa ensi viikolla tänne, joten voipi olla, ettei tätä saa enää salassa pidettyä. Isäntä onkin vitsaillut, että jos en halua äiteelle vielä kertoa, niin mun pitää muistaa vältellä katsekontaktia, sillä äiteehän arvaa heti silmiin katsottua miten on asian laita, ihan kuten edellisestäkin :LOL:

Hemmi ja katkarapu 10+0 POKS
 
Marianne ja mireille tervetuloa, lisäilin teidät listalle :) Ja RR päivitin tiedot.

Pahoinvoinnista Esikoinen on tyttö, ja oli tosi paha olo jonnekin rv 10 asti. En kuitenkaan oksentanut kertaakaan. Tästä toisesta ei vielä tietoa kumpi, mutta olot ovat olleet oikeastaan normaalit. Ihan pientä etomista vaan silloin tällöin.

Muutosta Ihana juttu :heart:

Marianne Osa täällä on käynyt omalla kustannuksella varhaisultrassa. Meillä ultrataan eka neuvolassa, muuten ihan vaan dopplerilla vissiin seurataan. Nt-ultra-aikoja on osa jo saanut, pari viikkoa pitäisi jaksaa vielä sitä odottaa :)

Keskenmenon riski luultua vähäisempi - Tuollaiseen törmäsin sattumalta. Tutkimuksessa todetaan, että jos ensimmäinen ultra rv 6 ja 11 välillä (etenkin rv 8 jälkeen) on normaali eikä äidillä ole keskenmenon oireita, keskenmenon riski on 2% :)

Branwen ja sissi 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on käyty neuvolalääkärillä, kirjoitti kaks viikkoa saikkua. Muuten lääkäri ei tehnyt mitään! Luulisi, että nyt ois jotenkin tutkinut, että siellä edes joku mahassa asuu. :/ Kävin kyllä myös verikokeissa, saan huomenna tietää niistä. No, täytyy sitten vain odotella sinne ekaan ultraan.. ei sinne onneksi enää ole kuin reilu pari viikkoa.

Voi että, kun olis ihana mennä kiertelemään kaupoille ja kattelee mammavaatteita! Meillä on vaan n.30km päässä lähimmät kunnon vaatekaupat ja näillä oloilla ei sinne kyllä lähdetä. Toisaalta, enpä mie täällä kotona ollessa mitään ihmeellistä tarvitsekkaan:)

Ihana kun äiti soiti tänään ja kyseli että meinataanko käyttää kestovaippoja. Oli löytänyt halvalla kirpparilta tosi hyvä kuntosia. Kyllähän myö meinattiin käyttää, mites te muut?

Hyvä että en oo ainut tän oudon ruokavalion suhteen. Miulla vaihtuu päivittäin mitä "voin" syödä ja mitä en. Eilisen söin melkeinpä vaan hedelmiä ja yhden pihvin! Tänään taas ei oikein mikään pysy sisällä.. Toivottavasti tämä helpottuisi pian!
 

Yhteistyössä