~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Mitäs Salaisen toiveen nt-ultraan kuului? :)

Seuloihin osallistutaan mekin. Kävin viime viikolla antamassa verikokeen ja torstaina on nt-ultra, toivottavasti verikokeiden tulokset ehtisivät siihen...

cinderella En osaa sanoa tuosta SeKSin polimaksusta nt-ultrassa, torstaina olen viisaampi sen suhteen :)

Iloista viikonloppua :wave:

Branwen ja sissi 11+0 poks :)
 
Uusille tervetuloa myös minulta :heart:

Aika menee mukamas nopeaan ja kuitenkin niin kiduttavan hitaasti. Keskiviikkoon pitäisi malttaa odottaa ultraa, jotenkin on nyt niin epäuskoinen ja skeptinen fiilis raskauden kanssa. Lähinnä onko siellä ketään elossa ja kunnossa.
Pahoinvointi on helpottanut, oksetusta on edelleen aaltoina, mutta ei enään jatkuvaa kuvotusta. Rinnat eivät ole enään arat, mikä tietenkin on pohdinnan arvoinen seikka.
Uutena on alkanut yöllinen vihlonta kohdun suunnalla, asentoja joutuu vaihtamaaan koko ajan. Olen loistavaa uniseuraa kun pyörin koko yön, vaan minkäs teet:whistle:

Onko muilla tunnetta jo näillä viikoilla, eikä vatsakaan ole valtavasti kasvanut, ettei mahdu oikein itseensä? Istuessa, juu ja olen koneella aina kummallisessa mykkyrässä, tuntuu että jokin ottaa vastaan? Autossa istuessa sama juttu. Hassua.
Neuvola muuten laski syntymäajan jotenkin oudosti niin, että he saivat 2.10. En ymmärrä millä kaavalla se siihen meni? Eli nyt minulla on kolme aikaa, 2.(nla), 3.(laskuri) ja 5.10 (varhaisultran perusteella) lasketut. Onhan se hyvä olla vaihtoehtoja, ja kun olen kärsimätön, tykkään erityisesti tuosta 2.10 :LOL:

Seuloihin osallistutaan, vaikka siitäkin saan varmaan kivan pienen stressin. Muutenkin tunteet ja mielialat flippailee tällä viikolla, olen siis loistavaa seuraa myös päivällä...
 
Viimeksi muokattu:
Huoh mikä aamu..onneksi ukko otti koiran ja pojan ja lähti käymään porukoillaan, on nimittäin taas sellanen jyrän alle jäänyt-olo..

Yöt ovat jotain aivan kauheita..pyörin vaan, enkä saa unta..pissalla joudun käymään pari kertaa, ja siinä välissä nukun vaan pieniä pätkiä.. : / mikä vaihe tämäkin sitten on.. Päivät oon ihan pihalla, kun ei saa yöllä kunnolla levättyä.

Pahoinvointi ei hellitä yhtään. En ole monta kertaa joutunut oksentamaan, mutta siis tää etova olo on ihan jatkuva..enkä saa paljon mitään syötyä.

Turvotusta on myös kummallisen paljon. Esikoista kun odotin, niin oli turvotusta vaan vatsan alueella, mutta nyt turvottaa myös käsiä ja välillä kasvojakin.. :confused: onko muilla samaa ongelmaa? Olo on todella paisunut.. Vettä olen mielestäni saanut juotua suht hyvin, mutta ei sillä mitään vaikutusta. Ensi viikolla ois eka neuvola, jos sen jälkeen ois taas vähän viisaampi..

Esikoista kun odotin, niin oli olo todella hyvä melkein koko raskauden, mutta nyt tuntuu että tämä vie voimat kokonaan.. Toivon mukaan rupeaa olo helpottamaan jossain vaiheessa =)

Leyah ja pikkuinen 7+1
 
Hei!

Mahtuuko vielä yksi uusi odottaja mukaan porukkaan?

Olen Kvilla, 34v, 2.lapsi, KOS ja LA 27.10

Kävin jo plussatestin tienoissa vähän kurkkimassa teitä, koska ykkönenkin oli "nettivauva" ja vertaustuki oli kullan arvoista. Esikoinen on nyt jo 7-vuotias ekaluokkalainen ja me pidämme edelleen tuon odotusajan porukan kanssa päivittäin yhteyttä.

Mahavauvan ikäero tulee olemaan esikoiseen 8 vuotta, joka on todella paljon. Alunperin ajattelimme, että sellainen 4-5 vuotta olisi sopiva ikäero, mutta näin ne vuodet vain menivät, koska olen viimeiset 5 vuotta odottanut työelämältä vakiintumista - olen siis roikkunut vuosi toisensa perään työsuhteessa, joka "vakinaistetaan vuoden päästä". Nyt joulukuussa sain sitten tietää, että mun duunit loppuukin sitten ihan kokonaan, joten kävin samantien poistamassa ehkäisykapselit ja se tärppäsikin sitten jo toisesta hormonittomasta kierrosta.

Ultrassa kävin tämän viikon maanantaina yksityisellä, koska minulla oli ennen esikoista v. 2002 yksi kohdunulkopuolinen raskaus, joka oli todella rankka juttu - mutta parasta etten nyt peloittele teitä sillä... :) Masussa oli kaikki kunnossa, sydän sykki.

Neuvolaan pitäisi soittaa, mutta en ole sitä saanut aikaiseksi. Mä en erityisesti pidä meidän neuvolatädistä ja tiedän, että se on tosi hapan, jos soittaa joskus muulloin kuin puhelinaikana - ja mulle on oman työni puolesta ihan mahdotonta soittaa klo 12-13.

Raskausoireet olin jo ehtinyt 8 vuodessa iloisesti unohtaa, mutta kyllä täällä aika reporankana ollaan. Etominen alkoi melkein heti ja sitä ei yhtään helpottanut kamala flunssa, jonka on edelleen mulla, erityisesti aivan järkyttävä yskä - arvatkaas mistä keksin nickin... ;) Yskä ja pahoinvointi ei ole kamalan kiva yhdistelmä...

Omituisinta musta on jatkuva elohiiri kohdun alueella, sitä ei todellakaan ollut ykkösen kanssa. Koko ajan nykii ja vetää suonta siellä. Siitä oikeasta alkoin ensin epäilläkin, että nyt ei kyllä kaikki ole ihan niin kuin normaalisti.

Väsymys on ihan järkyttävää ja kun toi työtilanne on nyt tuollainen, että roikun töissä se kuuluisa elin otsassa kun tiedän, että mun paikalleni on jo valittu joku toinen henkilö, ei ole ollut kovin ruusuisia ajatuksia täynnä tämä meikäläisen alkuraskaus, mutta kaipa tämä tästä. Pitäisi vielä keksiä mitä tehdä noiden työkuvioiden ja ennen kaikkea työnhaun suhteen kun äitiyslomakin häämöttää jo siellä siellä syyskuussa.

Kvilla ja murunen 7+2
 
Täällä iski joku ihan kaamea tauti. :(

Kuumetta ei ole kuin vähän päälle 37 astetta, mutta ihan järkyttävät lihaskivut, joihin ei Panadol auta yhtään! :kieh: Yskä on kaamea ja hengitys alkaa olla vähän vaivalloista. Sain onneksi työterveyteen ajan iltapäiväksi. Terveysneuvonnasta sanoivat heti, että voi olla influenssa ja siinä tapauksessa pitäisi aloittaa Tamiflu. :( Toisaalta, täällä on myös mykoplasma-bakteeriepidemia, ja oireet pätee siihenkin. Lääkärissä se sitten selviää, toivottavasti.

Minä vaan toivon, ettei mies tai poika saa tätä tautia. Olo on niin kamala, etten kyllä jaksa huolehtia tähän päälle kenestäkään muusta.

-Pantsu ja möykky rv 10+4
 
Pantalaimon tsemppiä tautiin! Toivotaan että menis pian ohi!

Kvillalle tervetuloa!

Täällä muuten yks yöllä pyörijä kans! Mies mulle mainitsikin jo tuosta että on tosi kiva nukkua mun vieressä kun pyörin ihan koko ajan. : / Mutta kun tuntuu että joka asennossa on paha olla.

Eilen muuten laitoin yhden Primperan supon, oli niin ällöttävä olo illalla ja mitään en saanut menemään alas. Sen supon jälkeen helpotti vähän. Aion kyllä taatusti käyttää noi supot mitä on jos vielä jatkuu tuollaisena olot.

Mua kauhistuttaa ihan kamalasti viikon päästä pidettävät esikoisen 1 vee -synttärit. Jos mun olo jatkuu tällaisena niin miten ihmeessä saan ylipäänsä tehtyä mitään synttäreiden eteen saati miten selviän siitä päivästä tai paremminkin viikonlopusta. Ei mitään isoja synttäreitä nyt pidetä, mutta kuitenkin on tulossa sellaisia joille ei haluais kertoa tätä uutista. Täytyy vaan toivoa että tapahtuu ihme ja olo helpottuu viikossa. :O

- Hapsiainen 7+4
 
Tervetuloa uudet :wave: Ja Pantsulle paranemisia. Neiti-81, mukavaa kun pahoinvointi hellittää =) Täälläkin on ollut sen suhteen helpompaa. Pikkuaterioilla ja suolakeksejä napostelemalla mennään päivä kerrallaan.

Seulonnoista, niihin olen siis tälläkin kertaa menossa. Verikoe on luvassa ei ens mutta seuraavalla viikolla ja np-ultra sitä seuraavalla viikolla.

Inhokkiruoista ym. mulla oli kahdesta ekasta lapsesta myös kammo jauheliharuokia kohtaan ja eipä nuo liharuoat nytkään ihan hirveästi maita - normaalisti kyllä. Parhaiten välttää ruokailun jälkeisen lievän huonon olon kun syö erilaisia keittoja, esim. kasvissosekeittoa. Suihkussakäynnin yhteydessä mun pitää hengitellä suun kautta, jos hengittelen nenän kautta sitä pesuhuoneen lämmintä ja kosteaa ilmaa niin saattaa ruveta yökkimään.
Suolaista ja rasvaista tekee normaalia enemmän mieli. Ruoan jälkeen on se sama tuttu kummallinen maku suussa, söi sitten mitä tahansa. Menee ihan kummalliseksi tuo makuaisti noiden hormonien takia : /

Nukkumisesta, saan kyllä onneksi nyt kohtuu hyvin nukuttua kun närästys väistyi. Oikeastaan vain kerran yössä herään vessaan ja juomaan ja nukahdan sitten samantien kuin tukki. Olo päivisin turpea, ilmavaivoja, niitä riittää täälläkin :ashamed: No, parempi päästää ulos vaan :D Pakko oli jo tilata parit äitiyshousut, koska osa työhousuista kiristää jo vatsan kohdalta.

Parisuhteesta, oikeastaan plussaamisen jälkeen ei ole kummemmin tehnyt mieli seksiä vaikka sitä on toki sittemmin harjoitettukin ihan mielellään. Mutta niin aloitteellinen en ole kuin yleensä. On jotenkin niin lässähtänyt olo.

Äsken olimme ulkoilutapahtumassa kuopuksen kanssa ja siellä tapasin saman asuinalueen erään äidin jota en ollut pitkään aikaan nähnyt. Hän odottaa myös neljättä ja laskettu aika nyt keväällä. Vielä en uskaltanut omaa salaisuuttani paljastaa, täytyy odottaa vielä muutama viikko ennen kuin laajentaa tätä uutisten kuulijoiden piiriä.

Hapsiainen80, jos olosi tuntuu kovin huonolta, niin voisitteko ajatella että ilmoitatte vieraille että teillä on sairastelua ja siirrätte synttäreitä hieman tuonnemmaksi, jolloin olo alkaa helpottaa. Itse olen aiemmista alkuraskauksistani oppinut sen, että kaikenlainen stressi ja ylimääräinen puurtaminen vain lisäävät pahoinvointia. 1-vuotiasta ei vielä haittaa, vaikka synttäreitä viettäisi vähän jälkijunassa ;) Tai sitten jos sinulla on mahdollista saada joku ystävä tai sukulainen avuksi synttärijärjestelyissä niin et rasitu itse liikaa.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille ja sympatiahalit pahoinvoiville :hug:

kolmenmutsi ja munamies 8+4
 
Tervetuloa uusille!! :wave:

Nukkumisesta: huonosti on menny viime yöt täälläkin. Herään 2 kertaa yössä kuselle, ja herään jo aamuyöllä enkä saa enää unta. Muutenkin nää lisääntyneet wc-käynnit alkaa oikeesti ärsyttää. Mä aina luulin että ne koituu ongelmaksi vasta sitten kun se maha painaa virtsarakkoa tms : /

ON: Talviloma alkoi, mutta ihan krapulainen olo ollut eilen ja tänään. Eilen päädyin vielä menemään zumbaan, ja olo oli OK sinne mennessä mutta heti tunnin alettua mun maha paisui kuin kaasupallo!!Ei tosin naurattanut kun sattui ihan helvetisti , kun en ihan kehdannu päästellä ilmoja pihalle zumbatunnilla :LOL: En näyttänyt raskaana olevalta sinne mennessä mutta todellakin näytin siltä lähtiessä...ja en pystynyt tekemään yhtään niitä liikkeitä, vaikeroin vaan kivuista ja odotin että tunti on ohi.
Yöllä en saanut unta ja heräsinkin sitten klo 6 tähän krapulaoloon ja samoilla linjoilla yhä mennään. Onneksi sain sentään suht pitkän kävelylenkin tehtyä iltapäivällä. Kohta saunaan (mitä olen odottanut viikkotolkulla) , tosin saa nähdä kauan viihdyn tässä nuutuneessa olotilassa. Noh, monilla on miljoona kertaa rankempaa kun mulla joten tyhmältä tuntuu tämä valitus!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!!!! :saint:

Kenzie rv 8+3
 
Terve terve, mukavaa lauantai-iltapäivää!

Uusi ihana vaiva: Peräpukamat! ihan hirveää, ei ole koskaan olleet tälläiset! kävely ja istuminenkin sattuu ja viikkoja hittovie 8!!! Ei edes todellista...
Mutta pahoinvoinnin suhteen on kaksi päivää ollut tosi ok. Ihana fiilis!
Ainoa vaan, että esikoinen 2,5 vee makaa vieressä oksennustaudissa ja kukakohan mahtaa seuraavaksi yrjötä--------

Tässä muuten listalle:
ikä 35 vee ja sairaala tod. näk. TYKS


kiitooos!
Niin jos teillä on hyviä vinkkejä noiden kipeiden pukamien suhteen niin otetaan mielellään vastaan. Mulla on nyt apteekin Hädensalvaa, kun Scheriproctia ei saa käyttää rask ensimmäisen kolmanneksen aikana.... :|. Ei ole olllut kyllä mitään syytä moiseen vaivaan, ei ummetusta, ei ripulia, syön terveellisesti, mitä nyt pahoivoinnilta pystyy siis tietty ;)

ps meillä menossa muumijakso numero 8....
 
Moikka!

Hmm, mitähän olen viimeksi kirjoittanut? Tänne on taas tullut niin paljon tekstiä, etten löytänyt edellistä tekstiäni, noh sorry jos tulee toistoa...

Täällä käytiin ensimmäisessä neuvolassa perjantaina, alunperin piti olla vasta maanantaina, mutta terveydenhoitaja sairastui, joten käynti siirtyi ja jouduinkin menemään sitten yksin, kun mies oli reissussa. Samaa mitä teillä muillakin, papereiden täyttelyä. Neuvolakortin muovitasku on kyl nii ruma, että aion kyllä varmaan ostaa jostakin tai tehdä siihen itse kangaspäällisen. Oottko muut ostanut/tehny ite? Mikäli joo, niin ohjeita otetaan vastaan ja sitten myös nettikauppojen osoitteita missä niitä myydään :) Yritettiin myös kuunnella sydänääniä, niitä en itse vielä tässä vaiheessa odotellutkaan, niin ei jäänyt harmittamaan kun ne ei kuulunutkaan. Neuvolatäti silti varasi uuden ajan parin viikon päähän, jolloin kokeillaan joko sydänäänet ovat ruvenneet kuulumaan.

Svantje: tuo on siis maailman inhottavin vaiva, mulla on niitä jo ennestään, kun tää maha on aina ollu huono toimimaan :( Mulla jouduttiin joskus aukasemaan yks ku sitä pakotti niin paljon, se oli kun ekan kerran sellainen tuli. Nyt oon onneks saanu vältettyä, aina ku ne alkaa oireilemaan niin suihkuttelen käsisuihkulla monta kertaa päivässä ja yleensä se auttaa aika hyvin, en oo noita lääkkeitä käyttäny ikinä..

Seulontoihin aion minäkin osallistua. Voin tosin myös minäkin uskoa, että jännitys tulee ennen niitä olemaan joka kerta huipussaan!

Täällä edelleen muuten kamalaa närästystä koko ajan, onko teillä vinkkejä sen hoitoon? Piimää ja maitotuotteita oon yrittäny käyttää, sekä rennietä, mutta se hammastahnan maku alkaa kyllä jo aika paljon ällöttämään, vaikkakin apua siitä on :(

Pantalaimon: Pikaista paranemista! Panadol hot oli mulle tosi tehokas apu sillon ku ite muutamia viikkoja sitten olin sairaana. Vaikkakin senkin maku on aika järkky :(

Mimmu ja pikku-apina 8+4
 
Mukaan ketjuun ilmottautuu myös manta! Ikää on 29.
Vauvan laskettu aika on 13.10.2011.
Ensimmäinen täyttää 31.10 sopivasti 4-vuotta eli toista lasta odotellaan.
Ensimmäinen raskaus oli fyysisesti helppo, oireena vain arat rinnat.
Nyt olen ollut pahoinvoiva koko ajan, Iskias-hermoa jomottaa, väsyttää ja turvottaa.
Maanantaina on ensimmäinen neuvola käynti tulossa.

Terkuin manta rv 9+2
 
Täällä ollut heikko päivä. Pahoinvointi lisääntyy nyt päivä päivältä. Enää en valita oireettomuutta ;). Hyvin menee vain jos makoilen, pystyasennossa tuo pahoinvointi tulee nopeasti vieraaksi. Rennie auttaa kyllä jonkin verran. Syöminen on huonosta, mutta vaihtoehtona on kauhea nälkä joka ei sekään ole kovin miellyttävä tunne. Lämpötilan vaihtelut ovat todella huono juttu. Jos menee ulos tulee kylmästä huono olo ja kun tulee sisälle tulee myös hirvittävä huonon olon aalto. Meillä on kodinhoitohuone kellarissa jossa on kylmä ja minua inhottaa ihan hirvittävästi mennä sinne pyykkiä pesemään. Tänään oli vain pakko kun alkaa nuo vaatekaapit näyttämään pelottavan tyhjiltä. Pakastimella käynti on myös inhottavaa, meillä vielä vain arkkupakastin jonne saa oikein kunnolla syöksyä sisälle :|.

Irmeli ja Eila 6+6
 
Minulle on tullut huoli jonka tiedän olevan turha, mutta kun kaikki on aina mahdollista. Vuosin eilen tuhnua eli sellaista hailakan ruskeaa vuotoa koko päivän. Ja sitä ei tullut nimeksikään, mutta huolestumaan se silti minut sai. Illalla sitten tuntu että joka paikkaa kolottaa, mutta se taas saattoi johtua kun kävelin niin paljon kierellessäni muutamia kirpputoreja. Illalla sitten nukahdin heti kun oikaisin itseni pitkälleen saunan jälkeen.
 
Svantje, mulla tuli myös esikoisesta aikanaan peräpukama ja ainoa hoito mitä siihen käytin oli juuri tuo salva. Pukama pieneni lapsen syntymän jälkeen. Toisen lapsen odotuksen aikana tuli suonikohju sekä toisen jalan pohkeeseen että alapäähän, häpyhuuleen :confused: Jalan suonikohju jäi mutta häpyhuulen häipyi syntymän jälkeen pois. Kyllä se raskaus sitten kaikenlaista teettää...

Irmeli74, aivan kuten kuvasit, on tämä aikamoista tasapainottelua syömisen ja nälän tunteen kanssa...pahin pahoinvointi on täällä ohi mutta sen torjuntaan olen juuri pyrkinyt syömään usein ja pieniä määriä, suosinut erityisesti keittoja. Ja kyllähän se vatsa sitten välistä kurnii oikein kunnolla, kun on tottunut syömään tuhdimmin. Ja sitten alkaa pelätä että iskeekö se huonovointisuus nälän vuoksi päälle. Eilenkin vähän venähti tuo päiväruoan laittaminen ja ruokakaupassa alkoi vatsaa kurnuttaa. En muutenkaan erityisesti pidä ruokakaupassa asioinnista, olen kai joku ruokamarket-fobiasta kärsivä, ja nyt jotenkin alitajuisesti koko ajan pelkää mennä sinne jos edellisestä ruokailusta on kulunut jo jonkin aikaa ja erilaiset hajut ottavat edelleenkin nenään...

kolmenmutsi ja munamies 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa!

Simpli jospa tuhru olisi vaaratonta. Mulla esikoisen aikaan oli jonkun aikaa sitä alussa, mutta loppui sitten. Mun ymmärtääkseni ei ole mitään hätää jos vuoto ei ole runsasta, kirkasta verta ja ei kipuja.

Imetyksestä Meillä esikoisen kanssa oli hankalaa, loppui sitten jo 8 viikon jälkeen :( Imuote oli jatkuvasti huono, sairaalassa hoitajat auttoivat aina, mutta kotonba en varmaan osannut oikein ohjata ja ote oli surkea, sattui ihan kamalasti. Kokeilin rintakumia, se vähän auttoi, mutta tyttö ei jaksanut imeä siltikään kunnolla ja alkoi saada raivareita. Siinä molemmat hermostui, minä stressaannuin hirveästi. Lopulta päätin antaa periksi ja siirryttiin pulloon. Pullonkin kanssa oli ongelmia kun ei meinannut löytyä sellaista pulloa, jossa oli tarpeeksi pieni tutti-osa. Olisko se ollut imetyksessäkin vikana, tyttö oli pieni syntyessään ja suukin todella pieni. Toivon että nyt onnistuisi imetys paremmin, mutta en meinannut stressata. Pullollakin kasvaa ihan hyvin =) Ja meillä mies sanoi että hän haluaa välillä syöttää vauvaa, että varmaan jonkun kerran pullosta saa vaikka imetys onnistuisi. Se taas helpottaa minua, jos mies haluaa vaikka yöllä jonkun syötön hoitaa =)

Seksi ei vois vähempää kiinnostaa :ashamed: Esikoista odottaessa oli sama juttu ensimmäisen kolmanneksen aikana. On vaan niin väsynyt ja ällö olo. Välillä kyllä ohitan tuon oman laiskuuden, jotta parisuhde voisi hyvin. Mutta kyllä se tästä, ei mee kauaa, niin on halut kohdallaan synnytykseen asti. Sitten taas tulee vähän hiljainen kausi...

Seuloihin osallistutaan. Kävin nyt perjantaina verikokeessa, miellä ne otetaan ennen ultraa. Reipas viikko ultraan, ei malttais odottaa! =) Mies ei varmaan pääse mukaan, kun seuraavana päivänä hän vie tytön lastenpolille astma-kontrolliin, ei varmaan voi kahtena päivänä peräkkäin olla pois töistä :(

Nukkumisesta Mä kyllä nukun kuin tukki :D Esikoinenkin nukkuu onneksi yöt läpi. Ja vaikka nukkuisin 8-9 tuntia yössä niin silti on ihan poikki olo heti herättyä :ashamed:

Täällä ollut tällä viikolla sitä pahaa oloa taas. Tänään oli parempi aamu herätessä :) Jos vaikka lenkille jaksais lähtee pitkästä aikaa! Kohta lähdetään uimaan, esikoinen kaksi päivää sanonut että mennään uimaan :D
Eilen vietettiin tytön 2-vuotispäiviä :heart: Pidettiin juhlat melkein pari viikkoa varsinaisen päivän jälkeen, ei vaan aikaisemmin jaksanut järkätä juhlia. Tyttö ihan onnessaan, kun sai lahjaksi Brion junarataan lisää osia. Tykkää kovasti sillä leikkiä =)

Nessu ja pieni 10+6, huomenna alkaa jo 12. viikko!
 
kolmenmutsi On tuo ajatus esikoisen synttäreiden siirtämisestä käynyt mielessä, mutta isovanhemmat tulee ihan taatusti lauantaina tänne, sanoo niille mitä tahansa. Tai lähinnä anoppi... No, isovanhemmat tietää tilanteen joten se menkööt. Ajateltiin vähän että pidettäis mahd. pienet juhlat, isovanhemmat, kummit (joista vain toinen pääsee paikalle) ja minun veli on kutsuttu lauantaille. Nämä kaikki saa tietää kyllä uutisen, oikeastaan vain tuo kummi (miehen veli) on sellainen joka näistä ei vielä tiedä. Jos perjantaina mun olo näyttää paremmalle niin pistetään sitten miehen tässä lähellä asuville sukulaisille viestiä että saattais saada kakkua lauantaina, mutta sitten vaan jos mun tila sallii sen. Eli tarkoituksella noin viime tingassa nuo sukulaisten viestit että ensinnäkään kaikki eivät taatusti pääse ja toisekseen näkee sen tilanteen. Seuraavana maanantaina on sitten "kaverisynttärit", nekin oikein pienimuotoiset ja jos näyttää tilanne silloin huonolle niin ne voi siirtää tai sitten kertoa näille lähimmille kavereille uutisen.

Lisääntyneet wc-käynnit ärsyttää täälläkin todellakin! Kaikki yöt (ja päivät) ravaan veskissä! Ja öisin tosiaan uni karkaa heti kun käyn veskissä. :( En ymmärrä mistä sitä pissaa edes riittää kun juon todella todella vähän kerta mikään ei meinaa oikein mennä alas. No hyvä vaan että riittää.

svantje
Auts noi pukamat!!! Suihkuttele vaan usein ja käytä sitä salvaa ja jos ei auta niin mars lekurille! Mulla oli maailman kauheimmat pukamat esikoisen odotusaikana, mutta vasta loppuajasta. Tulivat niin kipeäksi etten enää kärsinyt istua, sitten mainitsin niistä neuvolassa ja samantien olinkin keskussairaalassa niitten takia. Puhkaisivat ne pukamat. Ihan kamala toimenpide, olen monesti sanonut että synnytys oli lastenleikkiä siihen verrattuna. :D

mantalle tervetuloa!

Nyt yritän lähteä vähän käymään pihalla, muuten aion kyllä tämän päivän vaan levätä! Pyysin mieheltä tämän päivän mahdollisuutta vain olla ja kuulemma sen sain. Ei ihan niin paha olo ole nytkään, mutta väsyttää...

- Hapsiainen 7+5
 
Tervetuloa Kvilla, lisäsin listaan :) Meidänkin esikoinen on nettivauva, ja tiiviisti ollaan yhteyksissä ja nähdäänkin sen odotusporukan kanssa. Samoin manta laitoin sinutkin listalle. Kerrotko vielä synnärin, jos tiedät?

simpli toivottavasti vuoto on harmitonta :hug: Tuollainen ruskea tuhru on tosiaan todennäköisesti matkalla viipynyttä, voi olla ihan esim. jostain limakalvon nirhaumasta. Kivut ja kirkas, runsas vuoto on ne huolestuttavat. Vaikka varmasti stressaa… Omista vuodoista 3 viikkoa ja vieläkin olen hermoheikko :headwall:

Branwen ja sissi 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille! Oli taas mukavan paljon tekstiä luettava, tervetuloa uusille!

Seuloihin ei aiota osallistua.. Ei oo tarvetta sinänsä eikä haluta turhia stressitekijöitä.

Kaikille tsemppiä pahoinvointiin! Mie oksensin eilen kerran ja oli sen verran uupunutta meininkiä, että.. Hohhoijaa. Tän päivän aion olla kotona ja kerätä voimia kouluviikkoon..

fannie ja örkki 9+6
 
Tänään päivän edetessä on tullut kovia kipuja. Siis itku on välillä päässyt kun on ollut niin teräviä, vuotoa ei ole ainakaan toistaiseksi näkynyt. Väsymys meinaa oikeasti painaa. Jumppapallon päällä olen yrittänyt pyöriä, sillä se auttaa nuihin kipuihin ja selkään. Kivut ovat tois puoleisia ja kohdunulkoista raskautta ei pitäisi olla. Lääkäri tarkasti ultrassa molemmat munsarjat varmuuden vuoksi.

Millaisia ovat ensi kertalaisen kiinnityskivut?
 
Viimeksi muokattu:
simpi Voivat olla ihan kohdun kasvukipuja ja kiinnikkeiden venymiskipuja tuollaiset. Kun kerran ovat toispuoleisia... Supistukset tuntuvat ihan koko kohdun alueella ja joillakin selässäkin. Voivat nuo kasvukivut olla tosi koviakin, itse makasin esikoisesta ihan vaan kippurassa pari päivää sohvalla (juuri noilla viikoilla muuten kun olet) ja tuntui kun olisi puukolla viillelty. Panadoliahan voi ottaa sen gramman, jos tuntuu, ettei kivulle muuten pärjää. Kiinnittymiskivut osuvat siihen noin viikko hedelmöityksestä, eli siitä ei ole kyse.
 
Mulla kans pyörii mielessä nuo kivut, tai paremminkin niiden puuttuminen.
Ihan alussa oli koviakin nipistelyjä.
Nyt viikkoja 9+0 ja mahassa ei tunnu juuri miltään.
Pahoinvointia ja oksennusta kyllä riittää mut muuten ei siis mitään tuntemuksia mahassa.
 
Simpli mulla oli pari viikkoa sitten tosi kovia kipuja, enemmän tai vähemmän joka ilta. Samoihin aikoihin oli myös pientä tuhruvuotoa, ja vielä kirkasta sellasta. Kävin silloin juuri varhaisultrassa ja kaikki oli ok. Kipuja tulee vielä silloin tällöin mutta ei niin pahana. Vuotoja ei enää ole tullut.

ON: mies soitti klo 4 yöllä, ja siihen päättyi muuten hyvin nukuttu yö, ja unta en enää sitten saanutkaan. Nyt aion kuitenkin skarpata ja lähteä ystäväpariskunnan luo kävellen, banaanit taskussa siltä varalta että nälkä yllättää ;)
Masussa kovin hiljaista täälläkin, ja kaikenlaiset turvotuksetkin paljolti kadonneet. Nyt tuntuu että oma lämpötila hyppii kuumasta kylmään ihan sekasin, se on vähän rasittavaa. Krapulaoloa pukkaa yhä muutaman kerran päivässä aaltoina, mutta kestää sen näin lomalaisena varsinkin.
 
Hyvä kuulla, että tuhruttelu on ihan normaalia, sitä on mullakin. Yritän olla huolehtimatta kovasti, kun raskausoireita kuitenkin vielä on. Pahoinvointikin on lisääntynyt, tänään on kyllä sellainen päivä, että mitään ei tee mieli syödä. Mitenköhän pystyy muksuillekaan mitään ruokaa tekemään, kun kaikki hajut tekevät pahaa...

Ja tää vetämättömyys on jotain tosi kaameeta. Nytkin pitäisi jaksaa siivota kun äiti tulossa käymään mutta vaikka ympärillä on kaaos, ei vaan jaksais alkaa keräillä noita tavaroita paikoilleen... Energistä keskiraskautta odotellessa siis :D

Ksylofoni ja väinö 8+0
 

Yhteistyössä