~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Nopeasti kerron tuota hammashoidosta miten se täällä meillä olis järjestetty. Eli esikoisen aikaan tosiaan pääsin nopeasti ilmaiseen suuhygienistin tarkastukseen kun kerroin että olen raskaana. No nyt soittelin taas että josko tarkastukseen pääsis, niin eipä se olekaan enää ilmainen eikä olisi päässyt seuraavaan puoleen vuoteen. Odotusaikana tarjotaan ilmaisiksi suuhygienistin ilmainen infopaketti raskausajan hampaiden hoidosta. Totesin siihen että no en mä sitä tartte kun vasta sellaisen kuulin ja en mä enää kuuden kuukauden päästä ole edes raskaana - toivottavasti. :D
 
RR
Eikös tuo SF-mitta oli kohdunpohjan korkeus? Eli mitataan kuinka iso kohtu on.

Hammashoidosta, Helsingissä ei enää pääse jonojen ohi, vaan ihan normaalin jonon kautta pitää mennä raskausaikana. Mulla kävi hyvä tuuri, kun olin varannut ajat jo viime syksynä ja sain kaikki tehtyä viime kuussa :) Seuraavan kerran käyn vielä syyskuussa ennen synnytystä putsauttamassa hampaat suuhygienistillä.

Täällä on nyt alkanut liikkeitä tuntumaan päivittäin. Aamulla poika pyöri niin maan pirusti :D Tuntuu tosi hassulle. Samoten on nyt ultrasta lähtien särkenyt kohtua, välillä tuntuu kuin puukolla iskisi. Varmaan kasvukipuja tai sitten toi pikkuinen yrittää kaivautua sieltä ulos...

RR ja Viljami 20+2 :heart:
 
Ksylofoni,kiva kuulla etten ole ainoa "rakkaudenjanoaja":) Toi on just kun mulla,aivan älytön hellyyden kaipaus koko ajan. Mullakin on mies paljon töissä ja tuntuu että vielä ylikuormitan kaikella piipittämiselläni....Koko ajan pitäis saada rakkaudentunnustuksia ja kosketuksia.....Nyt taas rupes posket punottaa nolostumisesta.....eilisen takia. Kyllä mun miespolo varmaan miettii mistä tälläinen "she devil" yhtäkkiä ilmestyi....
 
Mua väsyttää kokoajan:|
en pysy tajuissani yhtään :ashamed: nytkin 2 puhelua tullu, puhelin päänvieressä äänet päällä enkä ole edes heränny:( Rautaa syon jo, mitä hittoa, kuuluuks tää nyt asiaan...? (ei aikaisemmista ole koskaan ollu väsymystä)
 
Pirpanat Tuskin sun käsivaivat on niitä "vanhuus ei tule yksin"-juttuja. Mulla on ollut jo kohta 10 vuotta ranteiden kanssa ongelmia, eli tosi kipeät ja jäykät välillä. Rannetuki löytyy ja oonkohan nyt nopeesti laskettuna syönyt ton melkein 10 vuoden aikana 4 eri tulehduskipulääkettä tähän vaivaan. Muutama vuosi sitte todettiin, että ranteissa kasvaa ns. hyytelörakot eli gangliot. Lääkäri päätti, että niitä ei tyhjennetä, koska on niin pienet, että ei pitäisi olla haittaa.. Ja oon moneltakin eri lääkäriltä kuullut, että sähän oot vielä niiiiiiiin nuori, että ei sussa mitään vikaa ole tai sehän nyt on ihan normaalia, jos sormet välillä vähän puutuu. Nyt nyt raskausaikana oon huomannut, että nää mun patit on kasvanut entisestään ja kädet kipeytyy herkemmin, mutta en tiedä viittinkö lääkäriin mennä, kun ei mua kuitenkaan oteta tosissaan.. :/

Gin Tervetuloa mukaan :flower:

Painosta mulla on tullut koko raskauden aikana 5kiloo lisää painoa ja tällä ruokahalulla varmasti tulee vielä enemmän :LOL: lähtöindeksi oli 23,1. Olin itseasiassa viime neuvolassa aika järkyttynyt tosta mun painonnoususta.

sokerirasitus MÄ EN HALUU MENNÄ!! jotenkin kauheesti stressaa ajatus siitä :( Ei siis se litkun juominen vaan koko tapahtuma.. En mä varmasti pysty olee yli 12 tuntia syömättä, kun tuntuu että 4 tuntiakin tekee pahaa.. Ja ainoa syy miksi mun tarvii mennä sinne on se, että mun isällä oli diabetes, mutta kun sanoin terkkarille, että se oli sillä enenmmänkin sellanen hmm.. miten sen nyt sanoisi "elämäntapasairaus". Niin silti joutuu menee..

Niin ja vielä osmiinalle Täälläkin on kummallisia itkupotkuraivareita. :LOL: Välillä tuntee itsensä jälkeenpäin niin tyhmäksi että!! Tuntuu myös, että oon paljon mustasukkasempi kun ennen, mikä on ihan kauheeta, koska en koskaan aikasemmin ole juurikaan ollut.. Ja oon huomannut, että on paljon suurempi tarve saada huomioo ja hellyyttä.. Ja välillä seksiäkin :whistle:

Ainiin lukiko kukaan muu esim. iltalehdestä, että jonkun jenkki hihhulin mukaan huomenna tulee maailmanloppu!! Hemmetti mitä idiootteja :headwall:
 
Osmiina: Kuule tuo kuulostaa just niin tutulta! Varsinkin esikoista odottaessa olin ihan mahdoton ja kävi jo miestä sääliksi. Nyt oon ollut rauhallisempi mut muutamat itkupotkuraivarit täälläkin on vedetty. Ja tosiaan miehellä aamusta iltaan kädet täynnä töitä niin eipä sillä ole paljon aikaa mua silitellä. Oon vaan raskaana ollessa niin huomion- ja hellyydenkipee...

Kodinrakennusvimmasta: Se löytyy täältäkin. Me just rakennetaan omaa taloa ja odotan että saadaan valmiiksi että pääsee sisustamaan ja laittamaan. Saa nähdä keretäänkö saada valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. Mulle ei oikeestaan väliä muutetaanko vauvan syntymää ennen vai jälkeen. Miehelle tuntuu olevan nyt tärkeetä saada valmiiksi ennen...

Mahakivuista:Mulla jomottelee molempia kylkiä tosta alhaalta. Tää istumatyö on aika rankkaa tän mahan kanssa. Saattaa olla että eilen tuli supistuksiakin kun tukka putkella juoksin palaverista toiseen ja stressasin.

Neiti-81: Muakin väsyttää ja huimaa. Veikkaan et sekä hb että verenpaineet on laskenu. Lisäks tää muin maha on ihan valtava. Yhtäkkiä kasvanu ihan älyttömästi ja se jotenki vaikuttaa tohon jaksamiseen kanssa.

Liikunnasta: Mä en oikeen tiiä noista sykerajoista, oon kuullut niin eri versioita. Mä luulen että omaa kroppaa kuulostelemalla voi liikkua. Jos tuntuu hyvälle niin antaa mennä. Esikoista odottaessa kävin bodyattackissa johonki puoleen väliin asti ja lisäks juoksin, sen jälkeen spinningissä ja bodypumpipssa vielä samana päivänä kun lähdin synnyttämään. Olen himoliikkuja ja aina ollut hyvässä kunnossa. Nyt meillä on se elämäntilanne että kun rakennetaan niin se vie kaiken vapaa-ajan ja voimat niin liikunta on niin minimissä että. En oikeen tykkää tästä liikkumattomuudesta mutta tää on nyt tätä ja kerkeen treenata koko loppuelämäni kun talo on valmis. Tietty nytkin yritän kävellä mahdollisimman paljon paikatsa a paikkaan b, pyörä pitäisi laittaa kuntoon niin pääsen tytön kanssa pyöräilemaan jne. ja ajattelin jotain jumppaa tehdä kotonakin iltaisin. Sitä vaan tulee oltua tontilla kaikki illat niin eipä ole tullut jumppailtua...
 
Onnea ultrakuulumisista!

Gin tervetuloa!

Mielialoista esikoista odottaessa olin tosi herkkä, itkin milloin mistäkin syystä ja suutuin helposti. Nyt olen ollut paljon tasaisempi luonne :D Ehkä miehellekin paljon helpompaa :D Välistä kyllä tuntuu että pinna on tiukalla, esikoisen kiukuttelut käy välillä hermoille vähän liiankin herkästi. Mä pistän sen osittain väsymyksen piikkiin. Väsyttää normaalia enemmän vieläkin, mutta ehkä ei niin voimakasta väsymystä kuin alkuraskaudessa?

Kodinrakennusvimmasta tekisi mieli järjestellä koti uuteen uskoon. Keittiöremppaa meille on tulossa kesäkuun loppuun mennessä. Pitäisi varmaan siivota noita kaappeja sitä ennen. Ja ikkunanpesu odottaa ja vaatekaapit tekis mieli käydä läpi ja järjestellä uudelleen. Se saa odottaa siihen että tilataan uudet vaatekaapit makkariin tässä kesän aikana. Samalla mietin seinien maalausta yms. :ashamed:

Käytiin tän'ään esikoisen kanssa kaupassa ja uimassa jo. Nyt jomottelee täälläkin vähän mahaa, outoa. En mielestäni kyllä rasittunut tuosta, mutta ehkä sitten kuitenkin vähän. Täytyy mennä varmaan pitkäkseen vähäksi aikaa, kun tyttökin unilla.

Nessu ja pieni 21+1
 
Osmiina ei ole kauaakaan, kun miehelle itkin, että tuo uhmaikäinen ei enää rakasta minua :D no joo, siis järkihän sanoo, että uhmaikäinen kiukuttelee ja pistää vastaan kaikessa ja niin pitääkin ja kuuluu normaaliin kehitykseen, mutta silti rankan päivän jälkeen iski ihan tyhjistä tuollainen kohtaus. Mies ensin oli ihan pihalla, että mikä sulle tuli, mutta onneksi pääsi nopeasti jyvälle. Samaa kun oli esikoista odottaessa. Onneksi lauhdun yhtä nopeasti kun suutunkin ja mies ymmärtää, että kunnon riitoja ei näistä saada aikaan. Ihanat hormonit… :headwall:

Sf-mitta on kohdunpohjan korkeus, eli mitta tuolta häpyluun tuntumasta siihen kohdun ylimpään kohtaan. Mitataan yleensä selällään jalat koukussa, mutta eri mittaajat voivat saada tosi eri mittoja samaltakin henkilöltä.

Neiti samanlainen väsymys minullakin. Sen lätkäfinaalin aikana mies tosiaan kävi kolmesti kiskomassa jalasta, että maali tuli, ja ei mitään reaktiota. Lapsen käninään sitten kyllä havahduin helposti… kai sitä vaan nukkuu nyt sikeämmin.
 
Onnea ultrassa käynneille ja tervetuloa Gin :wave:


Neuvolakuulumisia :wave:
Verenpaineet 120/71, p.83
Pissa puhas.
Hb 145! Tähän asti ollu pikkusen matalampi, jotain 139 keskimäärin. Voi olla että ku en aamulla ollu juonu kauheesti niin oli noin korkee. Mut hyvät arvot :)
:heart:-äänet 140
Liikkeet ++
Painoa tullu yhteensä 4kg. Ihan sopiva kuulemma.
Sf-mitta 21cm, hienosti meni sitten heti yläkäyrille. Esikoista oottaessa rv.22+1 oli 18,5.

Esikoisen synnytyksestä sanoin ja itku meinas taas siellä päästä :( Neuvolantätikin ihmetteli kun ei se kätilö tullu osastolle tuosta synnytyksen kulusta puhumaan... Yleisessä aulassa (jossa kuka tahansa olis voinu kuulla!) sano pääpiirteisesti jotain ku vei mut osastolle, mut enhän mä siinä vaiheessa mitään tajunnu ku olin niin tillintallin vielä synnytyksen jäliltä...
Meillä järjestetään semmosia priva tutustumisia synnärille, minkä kaupunki sitten maksaa ja hänkin oli sitä mieltä et voi olla varmaan ihan hyvä mennä vaikka sinne, niin saa siellä kysyä asioista. Meillä muutenki on synnytyssalit ja kaikki eri paikassa nykyään ku mitä sillon ku esikoisen sain. Jollekki ylilääkärille kuulemma tuosta kätilöstä voi sanoa mut en tiiä kehtaanko...

Talvicci ja Torsti rv.22+0 :heart:
 
Terveisiä rakenneultrasta! :wave:

Kaikki oli niin kuin pitikin ja vauva vastasi hyvin viikkoja. Istukka sijaitsee takaseinässä, vauvalla painoa 393g, syke 143 luokkaa, sukupuolikin selvisi, näkyy viimeisessä kuvassa ;)

minimuu ja pikkuruinen 20+3




 
minimuulle ja kaikille muillekin onnea ihanista ultrauutisista :)

Kodinrakennusvimmasta tai pesänrakennusvietistä, mulla se on iskenyt yleensä vasta muutamia viikkoja ennen laskettua aikaa. Täällä sille vimmalle olisi kohta tarvetta kun tuo autotallin muuttaminen makkariksi on nyt alkanut. Kunhan saavat miehet ensin tehtyä nuo sähkö-, iv- ja muut perushommat kuntoon niin sitten pääsee valkkaamaan seinien maalisävyä ja tapettia ynnä muita sisustusjuttuja =)

Väsymyksestä, olen nyt jonkun aikaa ottanut päivittäin nestemäistä rautalääkettä ja ihan kun tuo väsymys olisi alkanut helpottaa. Hyvä niin.

Mahakivuista, täälläkin niitä tuntuu, yleensä työpäivän jälkeen. Tuntuu alavatsan molemmin puolin kuin puukolla pistelisi. Mutta onneksi menee melko pian ohi.

Nyt on muutamana päivänä iskenyt ihan hirmuinen hellyydenpuuska tuota mahassa köllivää kohtaan, toivoisi jo saavansa sen syliin ja rinnalle :heart: On pitänyt purkaa sitten tuota puuskaa isompiin lapsiin, joista murkku ja esimurkku jo vähän hermostuvat halimisesta, pienin 5-vuotias on onneksi vielä sellainen ihana syliteltävä.

Kiva kun on perjantai, taidan käydä puutarhakaupassakin ostoksilla, jos taas istuttaisi vähän lisää kaikenlaista pihamaan kaunistukseksi :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Gin
Hei Dreamer,kiitos kiva kuulla -mitäs ikähaitaria siellä on? :)

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Kävin muuten itsekin neuvolassa tällä viikolla ,sillon oli 17+6
ja siellä meni näin:

Toinen neuvolakäynti takana rv 17+6

Rr 133/88
Pissa ok
Hemppa 134
Sf 14
Sykkeet 150+
liikkeet ++

Painoa oli tullut 10 viikon aikana 1,3 kg
vatsa tosin on kauhiast pullahtanut että tosissaan näytän siltä kuin olisin pidemmällä
johtuen elokuisesta synnytyksestä- ainakin osittain :)

Seuraava neuvola 20.6

Tosin painoin silloin 10.2 testin tehdessä 63kg (samassa ollut sitten viime syyskuussa) ja se ei sitten tippunut enempiä kun painoin edellistä alkaessa odottaa 59,3 ja lopussa raskautta 76 kg,eli laihduin ihan kivasti mutten kaikkea.Siihen 63 se jäi ja nyt siis 66,3..yhhyh.

Ketkäs on harrastaneet vesijuoksua?
Mä alotin tänään ekaa kertaa ja juoksin 45 min.
Oisko kellään kokemusta vaikka edellisestä raskaudesta että pystyikö juoksemaan kuinka pitkään?
Olen vain 157 pätkä että tässä varressa tää paino on paljon.:LOL:


Mulle vois muuten laittaa sen tyttö olon
Katotaas sitä sitten parin viikon perästä olinko oikeassa :heart:

Niin ja kättärille olen menossa synnyttämään muuten ...;)

Psst:

Ihania ultrakuvia !!!
 
Ultrakuulumisia pikaisesti, tänään käytiin ja kaikki oli hyvin :) sikiön arvioitu paino 337g, ja tyttöolo sai vahvistusta tyttölupauksella :heart: Ei nyt 100% varma mutta kuitenkin :) kyllä piti suihkasta ultran jälkeen kauppaan ostaan pari mekkoa :)


andante 20+1
 
Gin: tyttö 95, poika 97, tyttö 03 ja tyttö 05

Meillä esikoinen laski jo monta vuotta sitten, että seuraavat lapset syntyvät 11 ja 13, itse olen kyllä erittäin vahvasti sitä mieltä, että tämä saa olla viimeinen!!

Dreamer75
 
Gin
Tää on aivan varmasti mun viimeinen Dreamer!!!:)
Ei paikat kestä enään ja ikääkin on :)

Mikäs sulla on tuntemus kumpi tulee?
Ja mistäs oireista tms.Niin päättelet ? :)

Mulla taas oli 24 h oksu olo+ närästys niin siitä päättelen että tyttö:)
Niinkuin näistä muistakin tytöistä:)
Ainoo että pari näppyä on ollu sillon tällön aina kaulalla tai jossain että nuista tytöistä ei ole iho kukkinut kyllä..mut ei se kukkinut 21 vuotta sittenkään pojastakaan ;)
 
Gin: Paino on laskenut, makeaa ei tee mieli, iho on kunnossa -> vaikuttaisi pojalta ;)
Mut sitä ei toki voi muille vielä ääneen sanoa, olkoon sitten ylläri miehelle ja pojalle, kun ovat niin pahasti alakynnessä.. Mies ei suostu siihen, että ultrassa kysyttäisiin sukupuolta. Täällä on kyllä sairaalalla 4d-ultra ja jotkut on siihen päässeet normaalin rakenneultran sijaan.. Minä haluaisin tietää, jos sukupuoli näkyy.
 
Painonnousu viisi kiloa on tullut, alkuun se ei niin noussut, mutta nyt se nousee terveellisestä ruokavaliosta ja liikkumisesta huolimatta, aivan mielettömän raivostuttavaa :kieh:

Eilen oli rakenneultra ja kaikki osaset olivat kohdallaan. Painoa oli 390 g ja minun silmään näytti tytöltä, vaikka kätilö ei siihen sanonut juuta tai jaata. Siellä se vauva makasi hassussa linkkuasennossa ja liikkui kovasti. Vieläkään ei ole intoa hankkia vauvalle tavaroita, eiköhän jossain vaiheessa pidä aloittaa.

Esikoinen täytti juuri kaksi vuotta ja olen tässä pari päivää leiponut synttärijuhlia varten. Kirpparia varten tyhjennän myös kämppää, ihana päästä rojusta eroon.

Lisse ja Ilona 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa!

Kiva kun niin monella on jo rakenneultra takana! Meillä se on 1.6, joten vielä pitäis hetki jaksaa odotella. Toivottavasti sukupuoli selviää sillä kovasti halutaan se tietää :)

Neuvola mulla oli viikolla ja siellä kaikki hyvin! Nyt saatiin sydänäänetkin kuulumaan aika pian vaikka vauva olikin erittäin vilkas ja liikkui anturin alta pois. Painoa on tullut nyt yhteensä 4kg, johon olen ihan tyytyväinen sillä lähtöpainoa oli jo niin hurjasti ettei painoa sais tulla juuri lainkaan.

Hentosia liikkeitä olen tuntenut noin 2 viikkoa ja ihania ovat :heart: Välillä lonkissa tuntuu jos on ollut liikkeellä koko päivän ja joskus myös niitä repäisykipuja, jotka ilmeisesti liittyy kohdunkannattimiin?! Rinnat on on kasvaneet, kunnon boobsit :LOL:, mutta mies se vaan tykkää.

Ihanaa viikonloppua ja masun kasvattelua!

Muutosta & Helvi 19+0 Poks, poks
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: paljon oli lupauksiakin tullut tytöstä/pojasta, joten niistä myös onnittelut. Mulla on ootettavana vielä 10 yötä! Äääääh :D No kait sekin toivon mukaan nopeasti menis. Ja toivottavasti tääkin vähän suostuis näytteleen että kumpaa sukupuolta on, että sais vähän ostella oikeen väristä tavaraa! :D

Muutosta: Meillä siis samana päivänä rakenneultrat. ;)

Mulla on ollu nyt muutamana päivänä inhottavaa vihlontaa alapäässä. AIAI! Ei se kerrallaan kestä kauaa, mutta kyllä se sitten aika paljon sattuu sen pienen hetken. Varsinkin kävellessä se tuntuu.

Ja nyt niistä LIIKKEISTÄ!!! Mä tunsin niitä torstai iltana eka kertaa! sillon tuntu muutamia pieniä töytäisyjä kun olin käymässä nukkumaan. (rv sillon 20+2). Perjantaina tuntu taas töytäisyjä ja yks iso muljahdus! :D Ja eilen taas vasta nukkumaan mennessä tunnustelin ja muutama hipaisu sieltä tuli. Ihanaa!! :heart: Näitä mä olenkin ootellu!

Mulla on ollu vähän jännä viikonloppu. Mun paras ystävä oottaa nyt kans vauvaa, ja musta tulee kummitäti. Sillä on laskettuaika 1.6. Perjantaina se laitteli viestii et oli muutaman tunnin kipeesti ja säännöllisesti supistellu et lähti synnärille. Mutta kas kummaa, siellä ne olikin sit loppunu ja sentin oli kohdunsuu auki, joten eilen se jo passitettiin kotiin. Nyt pitää siis vielä ootella. On tää jännää! :D Ehkä se syntyy 26.päivä kun sillon mun yks kummipoika täyttää 4v! :D

-Cinderella ja Nuutti 20+5 :heart: (kyllä ne viikot vaan juokseee!!!)
 
Gin tuolla kyseli vesijuoksusta. Harrastin esikoisesta muistaakseni viikolle 35 tai 36. Sitten se ei tuntunut enää hyvälle. Synnytin viikolla 38 joten lähestulkoon loppuun asti tuota harrastin.

Nytkin on tarkoituksena ollut että kävisin vesijuoksemassa, mutta ei yksinkertaisesti ehdi toteuttaa kaikkea. On työt ja tuo taapero, niin ei millään raaski lähteä illalla uimahallille, siihen reissuun menee aina koko ilta kun ei ihan vieressä ole uimahallia. :(

Mut jumpat olen nyt muuten taas aloittanut. Kolmen kuukauden tauko tuohon tuli, mutta viime viikolla kävin jo sellaisessa kiertoharjoittelussa ja kyllä voi sanoa että tuntui hyvälle! Pumppiin mieli halajaisi, ehkä tulevalla viikolla. Tänään on luvassa vaan kevyempää liikuntaa bodybalancen muodossa.

Liikkeet
Nyt on mieskin tuntenut vajaan viikon verran vauvan potkut. :heart:

Äh, en ehdi enempää kirjoittelemaan nyt. Parin tunnin päästä alkaa M&I -kutsut joita emännöin joten pitäis pistää paikat kuntoon vieraita varten. :)

- Hapsiainen ja Lyyli 17+6
 
Sunnuntaita!

Mielialasta: mä oon pitänyt itseäni kovinkin rauhallisena, kunnes eilen... Itku tuli ruokapöydässä kun 2,5-v tyttö heitti lusikan, ja mieskin oli mennyt tekemään niin kamalan synnin että oli varannut meille viikonloppumatkan meren rannalta. Olo oli väsynyt ja yhtäkkiä tuntui että miksei kukaan kuuntele minua ja mä en ainakaan mihinkään rannalle jaksa, haluan maalle... No, mies hetken ihmetteli ja sitten oikein varovaisin sanakääntein ehdotti päiväunia, kun "rakas sä oot vähän uupuneen näköinen" (lue: räjähtänyt rasvatukkainen räkäitkua vääntävä hormonikimppu). Nukuin 3 tunnin päiväunet, niiden jälkeen tuo rantaviikonloppu rupesikin (yllättäen) tuntumaan ihan hauskalta idealta.

Liikkeet tuntuu täälläkin viimein, mies ei tosin niitä vielä tunne. Viikkoja siis tänään tasan 19.

Painoa on tullut nyt sellaiset 3,5kg. Tuntuu paljolta, kun jostain olen saanut päähäni että 10kg:n kokonaisnousua en haluaisi ylittää, vaikka siis ihan normaalipaino oli aloittaessa. Ranskalaiset lääkärit on vähän tiukempia tuon painon kanssa kuin suomalaiset näyttäis olevan, täällä sais varmaan kamalia pyyhkeitä jo 15 kg:sta. Mutta siis aika omanpäänsisäistä pähkäilyä tää kyllä on, lääkärin mielestä paino oli viime tarkastuksessa ihan ok.

Vauvan varustelua olen alkanut hiljalleen miettimään. Rattaat, sänky, hoitopöytä jne on esikoiselta tallessa, varmaan jotain vaatetäydennystä lähinnä omaksi iloksi hankitaan, sekä ainakin hoitolaukku rikkoutuneen tilalle. Oon iskenyt silmäni ihanaan, mutta aika kalliiseen laukkuun : tahtoo tälläisen Biarritz-nahkalaukun ! Koochu.com A Diaper Bag For The Glamorous Mum
Vähän olen myös kutonut, tällainen peitto on tulossa : Lankakauppa FiinaNeule - Vauvan peitto
 
Aurinkoiset terveiset puolivälin rajapyykiltä!

Torstaina oli rakenneultra, ja kaikki masuasukilla hyvin. Kolmatta sydämen suonta ei vaan tahtonut näyttää 1,5 tuntia(!) yrittäneelle kätilölle, joten mennään vielä sen asian tiimoilta uusiksi parin viikon päästä. Samalla katsotaan uudelleen istukan välimatkaa virtsarakkoon, on kuulemma nyt nippanappa siinä rajoilla, ettei huolta. En osannut tällaista kyllä edes murehtia ennakkoon...

Vauvan koko vastasi tarkasti viikkoja, mutta painoarvio meni meiltä molemmilta ohi. Poikaolo sai pienen vahvistuksen, sillä jonkinmoinen uloke sieltä jalkovälistä pilkotti. Tämäkin tarkistetaan sitten vielä uudestaan.

Olo on nyt viikonloppuna ollut mitä mainioin - väsyttää kyllä aikaiseen, ettei tahdo jaksaa telkkarin ääressä enää valvoa. Parina yönä viikolla oli melkoisia venymiskipuja - ensin lonkissa ja sitten häntäluun tienoilla. Tyynyillä tollattuna sain kuitenkin jotenkin nukuttua ilman särkylääkkeitä.

Liikkeitä tunnen jo jotenkin säännöllisesti - aina aamulla herätessä ja illalla maate mennessäni. Perjantai-illalla sai isäkin jo pari kunnon potkua kämmeneensä. Ihkua :heart: Ne oli kyllä voimakkaimmat potkut tähän mennessä, sen jälkeen on ollut taas rauhallisempaa menoa.

Seuraavaksi pitäisi varmaan alkaa miettiä jo hankintoja. Meillä on vasta imetystyyny eikä juuri muuta vauvalle. Halusin odottaa tuota sukupuoliselvitystä ennenkuin alan mitään vaatepuolta hankkimaan. Vaunut ja sänkykin tarvittaisiin...onneksi täällä on ainakin ekoista ollut kovasti keskustelua - eikun pinoa penkomaan.

Mukavaa viikkoa kaikille lokamammoille!

F 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia, onnea niistä :flower:


Tänne ei kyllä kummempia kuulu :)
Kelan paperit sain neuvolasta, kaipa me rahana otetaan se äitiyspakkaus vaikka toisaalta haluttas ottaa sittenki pakettina ku se arvo on paljon suurempi ja sais hypistellä sitä :D
Mut ei kyllä oikeesti ole järkee ku esikoisen paketista on haalari ja makuupussi ja kaikki niin hyvässä kunnossa niin sitten niitäki olis tuplat kaikkia...
Ääh, en mä tiiä mitä mä enää teen tän kanssa??? :confused:

Meillä poika päätti herätä tuossa viiden jälkeen ja painu jo takasin nukkumaan. Ite en vaan saanu enää unta. Ja sitten vauvaki alko potkimaan mahottomasti niin piti alkaa sitä ihastelemaan :)


Talvicci ja Torsti rv.22+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää maanantaita kaikille!

Tosi monella on ollut jo rakenneultra ja ihania kuvia:) Itellä vasta 10.6. ja ei jaksais odottaa enää.

Mielialasta edelleen: Eilen kyllä mullakin alko heilahtelee taas oikeen kunnolla. Olin väsyny ja suutuin kun mies oli just tullu suihkusta eikä ollut ottanu tyttöä mukaan jotta mä saisin kerrankin käydä ihan yksin rauhassa. Valitin ja itkin sitten kaikesta ja mies väsyneenä tiuski takas joten päätin etten puhu sille niin pitkään aikaan kun mahdollista. Sitten tuo juttu meni siihen että mes valittaa että hänkin on väsynyt kun menee raksalla niin myöhään joka ilta. Suutuin kahta enemmän siitä, että mä hoidan lapsen ja kodin ihan yksin nyt ja sen lisäks autan totnilla sen minkä kerkeen. Mies nyt "vaan" rakentaa ja saa tehdä sen kaikessa rauhassa kun kaikki muut asiat on sille valmiiks passattu. Ja jos ollaan koko perhe raksalla niin se olen minä joka katsoo lapsen perään aina ja yritän saada jotain aiakseks. Mies saa vaan ekskittyä omaan tekemiseensä. Eli mulla on mielestäni oikeus olla nyt vihanen ilman mitään raskaushöyryjäkin joten en aio puhua sille ennenkuin pyytää anteeks:kieh::kieh: Mä oon kyllä maailman huonoin pitämään mykkäkoulua mutta nyt mulla ei ole sille mitään asiaa. Tuntuu että vaan sen tekemiset on tärkeitä ja se mitä mä teen meidän kaikkien eteen ei ole mitään merkitystä. Mies nyt kutienkin meidän kotia rakentaa ja oon ajatellut että koska mä en osaa/kykene (varsinkaan kun tää maha kasvaa) tekemään samoja asioita niin voin ainakin pitää sen ruuassa ja vaatteessa ja koidn kunnossa ja auttaa sen minkä pystyn. Pitäis kai lopettaa passaaminen kun ei sitä yhtään arvosteta.

Liikkeistä: tuntuu että vauva on ollut melko rauhallinen eilen ja tänään. Odottelen tässä että jotain pientä elonmerkkiä tulisi.

Matilda ja pikkuvauva 18+0
 

Yhteistyössä