Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

luckygirl, Aleksin H&M vihdoin löytyi sopivat mammapöksyt. :) Stocmanniltakin yritin kurkkia, mutta ei siellä hulluissa päivissä mitään löytänyt ja ahdistus iski isossa ihmismäärässä. Kun en ollut hulluja päiviä ihmettelemässä vaan ihan vaan housuja normisti etsimässä. Pitää ehkä piipahtaa joskus myöhemmin, jos tulee tarve ostaa lisää. Kesälle ehkä jotain kevyempää..

KoiruuZ, kuulemma kampin vero modasta ei enää saisi, vaan mamalicious mallistoa saisi kyllä netistä. Mutta en tiedä onko todella näin, en itse käynyt eilen kurkkimassa sieltä kun kahdet sopivat pöksyt ehdin ostaa jo.
 
Kävin alkuviikosta työpaikalla ilmoittamassa osastonhoitajalle, että en tule töihin elokuussa vaan jään äitiyslomalle. Oh onnitteli jasanoi, että olenko tietoinen, että saan täyden palkan kolmelta ekalta kuukaudelta. Tehy lehdessä oli juttua asiasta, että palkan saa vaikka ei olisi ollut väkissä lainkaasn töissä.

Myt nukkumaan, väsyttää :)
 
Manducaa oon miettiny, moni kehuu sitä mut en oo raaskinu tilata. Kallis ostettava ja kun en oo mikään kaupoilla innokkaasti kävijä niin siksikin toivoisin et messuilta löytyis ja pääsis kokeilemaan. Otan tuon lapsen mukaan sinne niin pääsee testaamaan ihan kunnolla. Rankka päivä tiedossa siis lauantaina näillä näkymin. Odottajan maailma kiinnostaa kans, siellä pääsee kokeilemaan raskaushierontaa! Innokkaasti jonoon ;)
 
Hei! Vieläkö mahtuu mukaan joukkioon? Oon käynyt kurkkimassa täällä mutta jospa nyt uskaltautuis mukaan porukkaan. Viikko sitten oli np-ultra ja kaikki näyttäis olevan hyvin toistaiseksi. Itsellä oli kovin vahva fiilis että ultrassa ei näy ketään elävää, joten helpotus oli suuri kun siellä oli pieni eläväinen kaveri. Taustalla ei ole keskenmenoja vaan kaksi hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä, mutta juurikin sen takia on vaikea luottaa ja uskoa että yhtä hyvä tuuri kävisi vielä kolmannenkin kerran.

Odotan tosiaan siis kolmatta, ennestään perheeseen kuuluun mun ja miehen lisäksi 10/06 ja 12/08 syntyneet tytöt. Iltatähteä tässä siis ikään kuin odotellaan, kovin odotettua ja toivottua sellaista. Raskaus alkoi vasta puolentoista vuoden yrityksen jälkeen, kun taas isommat lapset ovat saaneet alkunsa heti.

Itä-Uudellamaalla asustellaan ja vatvon vielä Hyvinkään sairaalan ja Kättärin välillä. Tekis mieli Kättärille kun molemmat tytöt syntyneet Haikaranpesässä, mutta ilmeisesti Haikaranpesä on kiinni Naikkarin remontin ajan?

Ensi viikolla tokassa neuvolassa pääsee vihdoinkin kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. :)

Jekaterina/ikä 33/3./17.10/HYS tai KOS

Katja ja iltatähti 13+1
 
Heips, heips! :wave:

Minä olen ollut vähän hissuksiin tässä viime aikoina. Kaikki raskauden kannalta oikein hyvin, työelämä vain potkii päähän ja vaatinut vähän ekstra-energiaa. Eli olen ihan pihalla tämän ketjun tapahtumista taas kerran, joten pahoittelen!

En ilmeisesti ole käynyt edes ultrakuulumisia kertomassa. Se oli siis 27.3. ja kaikki hyvin. Niskaturvotus oli alle sen mitä se vielä saisi olla. Laskettua aikaa siirrettiin vielä päivällä eli nyt se on 9.10. Seuraava käynti onkin sitten 23.4. jolloin saadaan vihdoin kuulla sydänäänetkin. :heart:

Vaunuja ollaan tässä aika aktiivisesti alettu etsiä ja se suosikki on jo löydetty, vielä kun löydettäisiin jostain liikkeestä mallikappale!

Sairaslomalla olen ollut nyt viikon. Selän vuoksi ja lisäksi olen tarvinnut töistä hermolomaa...

Grill & Täplä 14+1
 
Ja tattadadaa! Työsuhteen purkaminen koeajalla. Kiitoos, Kiitooos. Eihän tässä paskassa olossa ja isän saattohoidossa nyt vielä tarpeeksi ollut. Saiskos jostain vielä lapiollisen niskaan, niin tietäs elävänsä?
 
Mun paras ystävä sai kolmannen lapsensa viikko sitte ja hänelle meinas käydä siinnä hieman huonosti. En halua kertoa tätä pelotellakseni ketään vaan et näin voi oikeesti käydä. Hän sai reilu kaksi ja puolivuotta sitten esikoispojat sovitulla sektiolla ja toipui siitä ihan hyvin. Nyt tätä kolmatta ruvettiin sitten käynnistämään kun ei herraa kuulunu pihalle. Ne yritti käynnistää sitä 5 päivää kunnolla onnistumatta, kalvojen puhkaisu sitten vissiin vasta käynnisti synnytyksen kunnolla. Vuorokausi vesien menosta synnytys päätyi hätä sektioon kun kohtu oli revenny ja vauva oli vatsaontelossa. No onneksi kaikki päättyi hyvin ja äiti ja vauva pääsivät nopeasti kotiin.

( . ) Ei olis pitäny vissiin hehkuttaa omaa vointiaan, et ei ollu enään pahoinvointia eikä väsymystä, paskat sitä kesti tasan joku kolme päivää ja sit ne tuli takasin. Ja nyt olen ollu vielä koko kipeä :( no muuten ei kummempaa, luulen että olen muutamaan otteeseen tuntenut pieniä potkuja mutta ei voi varmaks sanoo :)

Manducaa joku mietiskeli, ni mä ainakin voin suositella. Erittäin helppo käyttää ja on erittäin ergonominen. Ja niitä saa kyllä hyvin käytettynä esim. Huutonetistä jos ei raaski uutena ostaa.

Madde+bebis 14+2

Ja jei maanantaina tulee 30 vuotta täyteen!
 
maijac: Voi eiii! :O Pahoittelut! :hug: Itsellä suunnitelmissa vähän päinvastainen koeajan "hyödyntäminen" eli puran itse sopparin. Ehkä.

Madde: Hui, onneksi kaverisi ja lapsi ovat kuitenkin molemmat kunnossa!

Grill & Täplä 14+2
 
Hei kaikille!

Tällä ollaan hieman hiljaiseloa vietetty tämän palstalle kirjoittelun suhteen, mutta olen käynyt lukemassa kaikkien kuulumisia säännöllisesti, ja ollut hengessä mukana :)

Täällä sujunut kaikki hyvin, oireetkin olleet varsin vähäiset. Kävimme np-ultrassa torstaina viikoilla 11+0. Kaikki oli masussa oikein hyvin! Niskaturvotus oli noin 1mm, ja verikokeita otettiin. Ja kyllä oli pikkuinen viime kerrasta kasvanut! Pituutta 47mm ja oikein terhakalta vaikutti :) heitti kuperkeikkaa ja kääntyili ja vääntyili. Saimme rauhassa ihastella pikkuisen jumppailua. Saimme mukaamme hienoja 4D kuviakin. Kannattaa kyllä käydä 4D ultrassa jos siihen mahdollisuus, oli sen verran hienoa nähdä pikkuinen niin aidon näköisesti. Meillä sattui olemaan äitipolin kätilöllä mahdollisuus käyttää lääkärin ultralaitetta, niin mahdollistui tuokin.

Meillä muuten vastasi pikkuinen jo viikkoja 11+4 koon mukaan. Jäi mietityttämään lasketaanko raskaus tästä lähin noista päivistä katsottuna, vai 11+0:sta, mikä on hedelmöittymisestä katsottu ajankohta? Tietääkö kukaan? Jäi kätilöltä kysymättä. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty noin pienellä muutoksella muuttamaan.

Sitten olen ajatellut belly beltin tilaamista netistä, onko jollain siitä kokemusta, mistä saa tilattua ja onko hyvä? Kyseessä siis tuollainen tavallisiin housuihin kiinnitettävä kuminauhan pätkä, jolla saa hieman lykättyä mammahousujen ostoa. Vaikutti ihan kätevältä, barsinkin tässä vaiheessa kun tavalliset housut kiristävät ja äitiyshousut taitavat olla vielä liian isoja.

Mutta sellaista meille, tsempitykset kaikille!

Llilja 11+2
 
Grill: Mäkin olen ollut töistä tosi väsynyt. 5päivää ennen töiden alkua mun isä joutui teholle. Annettiin muutama päivä elinaikaa. No, tällä hetkellä isä on saattohoidossa ja edelleenkään mitään elinajan ennustetta ei voida antaa. Tosi raskasta kun välillä isin kunto romahtaa ja joutuu valmistautumaan pahimpaan. Parantumisen mahdollisuutta kun ei ole.
Sitten taas 5päivää töiden alkamisesta sain tietää raskaudesta, joka siihen kohti oli täysin odottamaton, vaikka lapsella olikin ollut melkein kaksi vuotta lupa tulla. Ja tietenkään ei voinut olla helppo ja oireeton raskaus, vaan kärsin huimauksesta ja oksentelusta. Jouduin olemaan sairaslomalla pari viikkoa pahoinvoinnin ja huimauksen takia. Huonoin mahdollinen kuvio töiden suhteen. :( Eilen sitten tylysti herra Toimitusjohtaja länttäsi työtodistuksen ja irtisanomispaperin kätöseen ja ilmoitti, että mun työskentely loppuu tähän ja voin poistua samantien. Huoh. :(
 
maijac: on sulla ollut vastoinkäymisiä, ikävä juttu :(

Äitiysvaatteista jutustelitte. Itsellä on paljon tallessa edellisestä raskaudesta. Suosittelen kiertelemään kirppiksiä ja katsomaan huuto.netistä vaatteita. Äitiysvaatteet on suhteettoman kalliita verrattuna siihen, kauanko niitä käytetään. Ikävä kyllä myös laatu on monissa vaatteissa ollut huono :/. Itsellä on vaatteita h&m mama mallistosta, mamalicioukselta (myydään mm. Stokkalla). Lisäksi netistä oon tilannut äitiysvaatetta ellokselta, asos.comista ja espritiltä siistimpää vaatetta. Olen toimistotyössä, niin joudun hankkimaan myös toimistokelpoiset siistit vaatteet raskausajalle.

Ainakaan h&m:n housut ei kestä koko raskautta. Tosin käytössä oli max 3-4 housut kerrallaan, niin tuleehan niitä pidettyä. Ikävä kyllä viimeksi jouduin ostamaan lisää vaatetta loppuraskauteen, kun maha kasvoi jättimäiseksi...

Vielä löytyy onneksi parit housut, mitkä mahtuu hyvin. Otin jo jemmasta yhdet mammamallin pillifarkut ja pari paitaa. Yritän kuitenkin peitellä raskautta vielä töissä ainakin rakenneultraan asti, joten en ota vielä mammavaatteita käyttöön. Monet korostaa niin selvästi vatsaa ;)
 
Tervehdys kaikille! En oo jaksellu kirjotella oikeen viimepäivinä, ollut kaikkea muuta touhua, ja se hetki kun saa istahtaa niin nukahdan pystyyn :D väsymystä on..

Niiskuneidille onnittelut tuplista! Varmasti ihana ylläri :heart: :heart:

Tähtitomulle pahoittelut sokerikäryistä. Mulla kans 22. Päivä edessä tuo ällötys. Ja jos siinä ei ihmeitä, niin toinen vielä myöhemmin edessä.. Ei kiva.

Maijac Voimia! Ompas sulle nyt käynyt kaikkea ikävää :(

Madde Onneksi äiti ja lapsi selvisivät säikähdyksellä! Huh, varmaan ollut kauhea kipu kun lapsi menee jossain ihan muualla, kuvailemattakaan sitä pelkoa kun tilanne ollaan tajuttu.. :/

Lapsimessuilla tuli eilen käytyä, eihän siellä mitään kovin kummallista ollut, mutta silti sieltä sai kassillisen tavaraa kotiinkin tuotua :) Eipä tänne mitään erikoista. Viikot vaan matelee :)

Ärsyttää kun paino vaan junnaa samassa, viikkoon liikkunut mihinkään, vaikka mitään herkkuja en ole syönyt ja liikkunutkin jonkin verran.. 24.päivä ois neuvola ja olis kiva saada vielä edes kilo pois ennen sitä. Nyt lähtöpainosta -8 kg ja viime neuvolasta -5kg.

Hyviä vointeja <3 willarose & 13+3
 
Kukkeliskuu.

En taida sitä manducaa käytettynä hankkia, jotenkin en vaan osaa luottaa et ihmiset olis pitäny yhtälailla huolta ku itse pidän tavaroista. Tai sellaisista mitkä on käytössä päivittäin tai viikoittain.

Telkkari pitäis kieltää raskaus aikana, vollotin taas kyn jotai ohjelmaa katottiin tallesta pois :D

(.) ei suurempia, maha kasvailee omaa vauhtiinsa, rasituksen tulokset mietityttää edelleen mut maanantaina selviävät. Oon nähny unia kaksosista kans parina kertana nyt sit kauhulla oootan rakenneultraa et mitä sit jos semmoset tuleeki. Kolme pientä... Olis rankkaa.. Enkä tiedä olisinko valmiskaan sellaseen..
 
PÄIVITETTY

Tervetuloa taas kaikki uudet :wave:

En oo pahemmin äitiysvaatteita ostellu, yhdet housut löysin kirppikseltä ja muuten sain kaverilta yhdet mammaleggarit ja paljon väljiä yläosia!
Vinkkinä muuten kaikille, että hain henkka&maukalta perustoppeja, niitä pitkänmallisia, ne menee tosi hyvin vatsankin kanssa ja riittää pepun alle reippaasti! Hinta oli ruhtinaaliset 4,90e/kpl! =)

Belly belt on mulla ollut käytössä enemmän ja vähemmän. Sain kaverilta lainaan, mutten ehkä itse raaskisi ostaa. On kyllä kätevä kun saa jatkoa normihousuihin, ainoo että joutuu sitten käyttämään pitkiä yläosia, kun mulla ei ainakaan myöskään vetskari mene kiinni :)

Väsymys on myös täällä! Iltaisin en jaksa millään valvoa kymmentä pidemmälle ja aamusin väsyttää. Noo ehkä tämä tästä, kun kesäkin tulee..

Mulla enää puoltoista kuukautta töitä, sitten jäädään pojan kanssa kotiin! Mun määräaikanen soppari päättyy toukokuun loppuun ja päätin etten haekkaan mitään kesäksi. Ollaan ja velmuillaan liiton rahoilla kesä ja nautitaan Suomen suvesta täysin rinnoin :heart: Ja tietysti kerätään voimia kiireiseen ja uudenlaiseen syksyyn ;)

Ens viikolla toinen neuvola ja parin viikon päästä neuvolalääkäri!

dolly 16+1
 
Jee, musta tuntuu että pahoinvointi alkaa vihdoin vähän helpottaa ja herään taas henkiin! Nyt tietty oon kohta pää pöntössä, kun näin kirjoitin...
Äitiysvaatteista mun maha vastaa sellaista rv 20 mahaa. Tykkään henkkamaukan äitiysfarkuista ja leggareista. Ja sitten jo viime raskaudessa vannoin mamaliciousin hihattomien toppien nimeen. Ne ovat huippuja paitojen ja mekkojen alla.

Huomenna taas ultraan. Niitä on onneksi kahden viikon välein :). Täällä ovat muuten alkaneet liitoskivut ja lonkkasäryt. Onko muilla?

Uusiäippä78 ja öttiäiset x3 14+2
 
Heipä hei kaikille!

Huomenna np-ultra (11+5) ja näkisi pikkuiset naperot kuukauden tauon jälkeen. Sen jälkeen ultrat ovatkin kahden viikon välein, aivan kuten Uusiäippä78lläkin :) Jo saakin ravata sitten kodin ja sairaalan väliä! Mutta hyvä, että seurataan.

Oloja ei ole minkäänlaisia. Elämä tuntuu kulkevan normaalilla painollaan! Pääsiäistä odotellessa :) Hyvää pääsiäisen odotusta myös muille!

Nenäpäässä ja 2 nassikkaa (rv 11+4)
 
Täällä nopsaa omanapaisesti ).(
Toinen neuvolakäynti takana, paino ei vieläkään ole noussut, pudonnut kilon. Vaikkakin nyt on hiukan huonovointisuus helpottanut ja ruoka alkanut maistumaan, enkä kyllä ole nyt sitten säästellyt vaan syönyt just mitä tekee mieli. Lauantaina kesken kauppamatkan todella irstasta rasvasta vanilijakreme viineriä ( minä joka en ikinä syö viinereitä, jos makeeta niin pullaa) ostin ja söin kesken matkan, nam :)
Muuten kaikki oli kivasti ja sydänäänetkin kuultiin <3
Hippunen vain oli kovin aktiivinen, muksi ja potki dopleria ja karkasi aina alta pois <3
Lukemaksi kuitenkin saatiin 150.
Mulla muuten vaihtu neuvolatäti ja uusi on aivan ihana, iloinen siitä :)
Ihanaa viikkoa kaikille, onneksi tämä on vain puolikas työviikko, torstaina minilomalle esikon ja murun kanssa. Kohteena Sveitsi missä pitäisi olla jo lähes kesä :)
ChocolateBox ja Hippunen 14+3
 
Heips :) onkos täällä muita selkäkipuisia? Siis onko ketään kenellä selkäongelmia ilman raskauttakin? Mulla on kolme välilevyn pullistumaa ja nyt olisi ostoslistalla selkätuki. Tk:sta sain sellasen, mutta se on niin ruma, epäkäytännöllinen ja vaikea käyttää että tiedän nyt jo että se jää kaappiin.. Eli onko antaa vinkkejä, että selviäis mahdollisimman pienellä lääkityksellä..
Ninni12345 ja Sissi 14 + 0
 
Musta tuntuu, että mä en vaan jaksa odottaa rakenneultraa, 20.5. ei tuu ikinä. :D Oon välillä miettinyt, jos pistäisi rahaa ja kävisi yksityisellä ylimääräisessä. Mutta sitten taas, ehkä senkin käynnin haluaa tehdä myöhemmin... en tiedä, tuntuu että oon ihan hömppä. :LOL:
Huomenna neuvola. Mulla on varmaan sata ja yksi asiaa, jotka haluaisin päästä kysymään. Ei varmaan aika riitä, mutta saapa vastausta edes johonkin..

senya ja vauvis 15+5
 
Kuikkelis vaa tänne!

Neuvola takana. Sydän äänet kuultiin hyvin mun sydämen paukkeen kans yhtäaikaa. 150 sai terkka vauvan sykkeiksi. Liukas kaveri on ku ei meinannu antaa kuuluu itestäön ja mä aloin vähä säikähtää jo. Painoo + kg, RD tulla tupsahti rasituksesta ja nyt sokereita mittaillen sit. Pitää taas ottaa arvot ylös ja laittaa äippäpolille ja varaa aika diabeettes hoitajalle.
Tätä osasinki ootella ku onnsuvussa diabeettes. :)

Addo ja snadi 15+2
 
Täällä myös yksi selkä vaivainen. Olen nuorempana ollut moottoripyörä onnettomuudessa jossa meni myös kolme alinta nikamaa/välilevyä. Alin on leikattu, kaksi muuta kuntoutettu ja ne vaivaavat aina välillä.
Viime raskaus meni kutakuinkin puolesta välistä kera tukivyön (ihan jatkuvassa käytössä) jumppaamisen ja hyvän sängyn.
Nyt olen pikkusen jo huomannut että selkä nostaa päätään, ei kiva :( Tsemppiä vain muillekkin samasta kärsiville!
Manducasta joku kirjoitteli, SUOSITTELEN :) Mulla oli esikon kanssa kun oli vastasyntyneestä asti sylihiiri , eikä missään muualla viihtynyt. Manducassa kun voi pitää ihan vastasyntyneestä asti. Siinä kaveri olla köllötteli, veti päikkärit ja kaikki. Isompana siirtyi sitten selkäpuolelle ja matkas siinä vielä muistaakseni lähes pari vuotiaana kun oltiin reissussa.
Harmi että olen laittanut repun kiertoon, nyt saa hankkia uudestaan.
 
Mulla piti tänään olla neuvola, mutta siirrettiin vkolla kuopuksen nielu -ja kitarisaleikkauksen vuoksi. Alkaa kyllä jännittää, lähinnä paino, kiloja tullut ihan törkeästi ja ei voi muuta kuin itseään syyttää. Pahoinvointi vaivaa edelleen päivittäin ja ainoa mikä sitä helpottaa on suolaisen/makean syönti vuorotellen. Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa karkki/herkkulakon! Rakenneultraan enää alle kuukausi (13.5.) eli sitten saadaan kuulla onko kaikki hyvin tulokkaalla ja myös pääsee vihdoin ostelemaan vaatteita kun kuulee tulokkaan sukupuolen.
 
jos vaihteeks tännekin ilmottelis itestään :)
Nenäpäässä, hassua että sulla alkaa nyt jo kahden viikoin välein ultrat. Sillon pari vuotta sitte ne alotettiin vk20 :eek:

addoda, mitenkähän noissa rasituksien jatkoissa on noin paljon eroja. mnä nyt vaan mittailen kotona sen 6 päivää. Jos ylimeneviä arvoja tulee niin sit toiset 6 päivää ja vasta sen jälkeen katellaan josko jollekin diapeteshoitajalle tie käy. Millaset sulla nuo rasitusarvot oli?
En tiedä mistäpäin oot mutta ainakin tälläpuolen pirkanmaata tuntuu kaikki toimivan toisin kun muualla suomessa :D

Täällä alkaa väsymyskin jo taittua pois ja tuntuu että energiaa on pian yli omien tarpeiden. kokoajan mielessä pyörii kaikkee mitä "pitää" tehdä. ja silti istun vaan tänne raapustamassa :D
Siitä punasesta vierailijasta en uskalla sen enempää puhua ettei taas käy köpelösti jos kehumaan alkaa ;) Sydänäänet kuuluu dopplerilla hienosti ja pikkunen köllii tuolla aikalailla oikeella puolen. On vaan vähän haastellista välillä kun tämä elohopea sujahtaa istukan taa piiloon. Sehän mulla on mukavasti tuossa edessä.
Näin jo untakin, että vauva oli jo kotona ja nukku eka yön niin hienosti että piti aamulla herättelemään mennä :)
Niiiin ja torstaina on neuvolalääkäri ja päästäisen jälkeen äippäpoli taasen. Varmaankin mennään sinne josko ne miitais turvotuksen kun kuulin että korkeet sokeriarvot nostaa turvotusta. Tämä vahvisti entisestään päätöstä ettei tuota lapsivesipunktiota tehdä. Meillä iän ja taustan takia on niin suuri mahis keskenmenoon, suurempi kun siihen että saadaan kromosomivikainen lapsi. ja jos niin huono tuuri käy että vikaa syntyessä on niin lapsi on ihan yhtä rakas, tuskinpa pystyisin kaiken kokemieni jälkeen tätä enää keskeyttämään vaikka vika ilmenis jo nyt.

Tämmöstä tänne. oon jo uskaltanu jopa fb ryhmään liittymistä miettiä :D

kultainen keskitie kaikista annetuista 14+2 (alkuperäinen 14+1)
 
No niin, hieman omanapaista tekstiä mutta: Np-ultrassa käyty ja pikkukavereilla kaikki hyvin :) Sydämet sykki ja kovin olivat vilkkaita, tasajalkaa hypähtelivät siellä vierekkäin :) Toiselle saatiin mittaa 49mm ja toiselle 50mm eli hyvin samankokoiset nassikat siellä nyt on :) Tämä äiti on hyvin, hyvin iloinen! Oma painoni on nyt -1kg ennen raskautta olevaan painoon, mutta ei mikään ihmekään, kun tuossa oli tuo tauko, ettei mitään tehnyt mieli syödä! Kahden viikon päästä uudelleen moikkaamaan kavereita! Ihanaa! Kyllä nyt voi hyvillä mielin irrottautua pääsiäisen viettoon!
 

Yhteistyössä