Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Hengessä mukana ollaan vaikka en juurikaan kerkee kirjoittelemaan :) Töissä aika härdelliä ja sitten kun yrittää tän ellotus-olon kanssa perässä, jäljelle jäävä aika menee lepoon ja uneen. Väsy on siis edelleen kova. Mitään ruokaa ei tekis mieli, mutta en valita, oireet on hyvästä :)
Neuvola-aikaa olen yrittänyt saada parisen viikkoa, että voin vihata sitä niiden takaisinaoitto palvelua, murr :/
Np olisi jo sitten ensi viikolla 19.3
Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä oloihin :) Ihanaa kun aurinko paistaa, kevättä ilmassa.
 
Sokerirasituksesta esikoisesta koe tehtiin melko myöhään olisiko ollut viikon 25 tienoilla kun mitään rasitetekijöitä ei ollut. Silloin keskellä talvea kun tein paaston jälkeen lumityöt auton ympäriltä oli aivan tuskanhiessä kun pääsin terveysasemalla ja jouduin odottamaan tunnin ekaa lasillista sokerilitkua vaikka aika oli varattu etukäteen. En ollut ymmärtänyt edes ottaa eväitä mukaan niin matka kaupan kautta takaisin töihin oli todella tuskainen. Eli tällä kertaa taksilla matkaan eväiden kanssa ja mahdollisuuksien mukaan etätöitä kotona loppupäivä niin ei tarvitse toistaa ekan kerran virheitä ?

Etova oli jatkuu aamusta iltaan ja vie voimia kaikelta muulta. Pari päivää sitten en saanut edes auto tankattua kun bensan haju teki niin pahaa. Maha pömpöttää niin et kaivoin jo äitiyshousuja esiin ja ilmeisesti joudun siirtymään niihin jo ennen rv 10 kun tällä hetkellä normihousuista menee päälle kahdet mitä kehtaa pitää töissä.

Onko kukaan käynyt yksityisellä ultrassa Vantaalla? Matka Helsingin keskustaan ei kiinnosta yhtään ja en oikein tiedä mihin sitä menisi. Tosin paha olo indeksillä mitattuna kaikki lienee kunnossa ja voisihan sen sairaalan kutsun toivoa saavansa pian kun neuvola on huomenna.

Koiruuz
 
Terveiset ultrasta! Pikku killiäinen oli 29 mm päästä kantapäähän ja sydän löi tasaisemmin kun äitillä :) 9+1 oli viikkoja siis. Nyt voi olla aika huoleti, ihana lääkäritätsy selitti, että keskenmenon riski vähenee huomattavasti ja alkiolla kaikki tärkeät elimet paikallaan, nyt vaan kasvetaan :)

Sain kuitenkin antibioottikuurin kun kohdussa oli iso hyytymä, mikä imeytyy kyllä kehoon hiljalleen. Johtuu varmaan kun oli ns. valemenkkavuotoa...:(

Isi on saanut kokea kaikki ihmeet, nakkikastikkeen syömisestä kello kolme yöllä aina mitä kummallisimpiin itkukohtauksiin :) Ja mitä vielä tulee kokemaankaan..
Nyt on pahoinvointi helpottanut ja ehkä osallistun täällä keskuisteluihinkin niinkuin suunnittelin..olen ollut vaan niin väsy ja pääkin ihan hattaralla|O

Aurinkoista kevätpäivää kaikille <3

Ps. laittakaa hedelmäsalaattia ja lempijugurttianne pakkaseen muovirasiassa ja syökää kun on pahoinvoitia

terveisin, Maajussinmorsian ja "Fanni-täti" 9+1
 
Maajussinmorsian Onnea ihanista ultrakuulumisista! :)

#Exec Voi ei! Otti varmasti päähän paastota ja sitten saakin kuulla, ettei koetta voikaan tehdä, kun ei ole lähetettä.

Np-ultra on varattu ja se on 7. huhtikuuta. Kivaa mennä katsomaan taas pikkuista. Vielä ei jännitä, mutta pelkästä ajan varaamisesta tuli hyvä olo, koska ajanvaraaja oli superkiva.:)

Väsymys on aikamoista, vaikka hemppa oliki 128... Olenkin ihan kohta menossa pienelle levolle, kun esikoinen lopulta nukahti päiväunille kovan taistelun jälkeen.


Luckygirl & Vekara 8+5
 
Heips, pientä viikonlopputaukoa oon pitänyt. Vähän pidempääkin sellaista.

Mutta eipä tänne mitään ihmeellistä. Huomenissa ajattelin käydä antamassa uuden virtsanäytteen, siinä ensimmäisessä kun kuulemma jotain pientä kasvustoa näkyi. Mutta tälläisenä vt-tulehdusten "suurkuluttajana" en hirveästi huolestu, varsinkin kun terveydenhoitoja sanoi heidän testin olevan todella herkkä.

Dopplerin haluaisin, mutta ei ainakaan tällä hetkellä ole varaa sitä ostaa. On muutakin järkevämpää hankintaa tiedossa.

Hiuksia en aio värjätä nyt raskausaikana, mutta muuten olen käyttänyt esim. hiuslakkaa ihan normaalisti. Eipä tässä mitään hirveäsi noita kosmetiikka-kemikaaleja tule edes käytettyä.

Monet ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia, hienoa! =)

Grill & Täplä 9+6
 
Ärrmurr. Neuvola-aikaa on siirretty jo kaksi kertaa ja taas tänään siirrettiin. Nyt eka neuvolakäynti on viikolla 9. Siitä voikin tulla hoppu ehtiä varata ultra-aikaa ja verikoeaikaa... Toivottavasti ei enää siirretä, onko kellään näin myöhään eka neuvola?

Kosmetiikasta ym. Pyrin vähentämään hiuslakan ym. käytön minimiin. Kynsilakkaa pyrin välttämään myös. Normimeikkini on aika kevyt, hajuveden käytön lopetin jo edellisessä raskaudessa. Hiuksia tuskin tarvitsee värjätä, ehkä raitoja otan ;). Muistakaas kesää kohti myös, että aurinkorasvoja ei suositella raskaana oleville.

Olot edelleen ihan ok, uni kyllä maistuu hyvin ;). Sovittelin eilen jo vanhoja raskaushousuja, kun mullakaan on enää kahdet sopivat housut... Leggareilla ja sukkiksilla mennään. Raskaushousut oli vielä aika reilut, joten vielä hetki täytyy sinnitellä. Tai sit haen kokoo pienemmät kaupasta ;).
 
maajussinmorsian, ihania ultrakuulumisia :)

koruharakka, mulla oli eka neuvola 9+5. Varasin jo ennakkoon ajan verikokeisiin netistä, kävin siellä sitten 10+2. Mutta np-ultraa oli jo hankala saada hyvään aikaan, ajat oli aika vähissä kun viime viikolla soittelin. Nyt se on sitten 28.2, menee ihan sinne raskausviikolle 13 + jotain. Mutta ihan varmasti kerkiät kaikissa käydä ihan ajallaan. Ärsyttävää toki kun tuolla tavalla peruuntuu, ja vielä useamman kerran!
Ja hei, siellä neuvolassa kuunneltiin täällä jo sydänääniä kun meni tuo eka kerta niin myöhäiselle :heart:

Venetsia ja pömppis 10+6
 
koruharakka: mulla on eka neuvola niin että on menossa 8+4. Oman varasin jo tosi aikaisin ja ei ne siellä edes ehdottaneet aikaisempaa aikaa. En oo edes ajatellut että olisi jotenkin myöhäisillä viikoilla. Uskon että ultrat saan oikeisiin aikoihin vaikka isossa kaupungissa asutaankin!

maajussinmorsian: ihania uutisia, onnea!

Täällä eilen ekaa kertaa koettu oikeasti pahaa oloa. Siitä viisastuneena tankkasin aamulla tänään kunnon ruokaa heti herättyäni ja olo pysyi koko päivän hyvänä. Sympatiat kyllä teille jotka tästä kärsii koko ajan. Koirakin katsoi kun hullua kun puklailin pusikkoon eilen aamulenkillä :D

Täällä odotetaan innolla perjantaina olevaa neuvolaa. Jännää mennä ekaa kertaa sitten oman lapsuuden!

Beanna ja Hessu 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Koruharakka Mulla on eka neuvola 9+2. Ekakertalaisena en kyllä tajunnut edes toivoa muuta kuin töiden jälkeen osuvia aikoja. Luulisi, että neuvolasta olisi sanottu aikaa varatessa, jos vetäisi tiukille ultran ym kanssa.
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista!

Koruharakka: mulla oli kans eka neuvola joskus 9+4 tai jtn. Nyt kävin maanantaina 10+2 (?) Verikokeissa ja ultran varasin sillai et o ennen esikon 6kk neuvolaa jolloin on munki neuvola. :) en oo viikkoja laskenu mut muistaakseni terkka sano et kuhan käy ennen rv 16 nii on hyvä. En mee valalle mut muistelisin noin. Eli ei oo kyllä kovin tarkka jos väli 12-16. :D

Katotaa tuliko tästä mun värjäyksestä mittää tänää, haenko huomenna uuden kaupasta ja siihe saakka kävelen pipo päässä. Koneilin sitä uutta värjäys systeemii et latvat vaan värjätään mut oli aika pyllystä laittaa. Mulla ei oo ees pitkät hiukset.. möh. Nyt tuomiolle eli suihkuun! Kerron tuloksista myöhemmin. :D
 
Moikka! Olen raskaana 7+3 ja laskettu aika on 25.10. Tämä on kolmas lapseni. 2 aiempaa ovat poikaa. En ole kärsinyt pahoinvoinnista ainakaan toistaiseksi lainkaan. Tällä hetkellä ainoat oireeni ovat kainaloiden ja päänahan kutina. Aiemmissa raskauksissa en ole kärsinyt kutinasta lainkaan. Omituista. Lisäksi vatsani on kasvanut huimasti eteenpäin, näyttää jo tässä vaiheessa raskaanaolevan mahalta. Aiemmissa raskauksissa ei vatsanseutuni ole levinnyt tällä tahdilla. Johtunee ehkä kun kolmas lapsi jo tulossa.
Henma85/28/3/K-HKS
 
Joku kyseli noista yksityisistä varhaisultrista.. Vantaalla omia kokemuksia on vaan tällainen tuore tapaus Mehiläisestä... Eipä löytänyt eilen lääkäritäti elonmerkkejä/sydämen sykkeitä 9+ viikkoisesta sikiöstä (otteet vähän epäilyttävät ja laitteet antiikkiset). Pahoitteli menetyksestä ja laittoi lähetteen sairaalaan tyhjennykseen. No, tänään käyty sairaalassa toteamassa että kaikki sittenkin (ainakin toistaiseksi) niin kuin pitääkin.. sydän sykkii ja jäsenet vispaa! Voi sitä ihminen näinkin rahansa ja aikansa käyttää... ja voi sitä itkua ja huolta! Muut ultrat tehty aina Aavassa (kai niitäkin vantaalta löytyy) eikä huteja kertaakaan! Huhhuh.. ihan varmasti vika kerta ku käyn varhaisultrassa - ainakaan toista kertaa!:-D

Olot ihanat.. yrjöttää ja ällöttää mut ei yhtään niin paljoa kuin pari viim. viikkoa! Olo on sellanen sopivan krapulainen jotta tietää raskaana olevansa.. tykkään!
 
Ntikesäheinä: luoja miten noin voi käydä kellekään.... tietääpähän kyllä ettei kaikki yksityisetkään oo ihan rahansa arvosia.onneks ne tarkasti siellä ja elämää löytyki! :D <3 tsemppii jatkoon ja oloihin voimia ! :)!

Joo ei taida tää tyttö enää värjätä tukkaansa itte. :D ne harvat kerran ku oon uskaltanu kokeilla nii on menny hyvin ja väri tasanen nii tää uusin kokeilu on ööööööööööö erilainen. Onneks ei huomaa tästä kuontalosta eroja juurikaan ja vaaleet raidat pohjalla joten yks epäonnistunu liukuvärjäys ei pilaa koko päätä. Hih tulipahan kokeiltua ! :D
 
Viimeksi muokattu:
luckygirl: Mulla on np-ultra samana päivänä, kuin sulla! :)

Tänään haettu suosiolla sairaslomaa. Tosi surkea olo koko ajan. Oksettaa, pyörryttää ja VÄSYTTÄÄ. Ei välttämättä nukuta, mutta tuntuu, ettei istualleenkaan jaksa olla kuin hetken ja sitten pitää päästä pötköttämään. No, nyt lomailen tämän viikon ja kerään energiaa, jotta jaksan seuraavat kaksi viikkoa, joiden jälkeen pääsenkin viikoksi espanjan aurinkoon. <3

maijac + seppo ( :D ) 9+3
 
Mites teillä muilla... onko alkanut kohtu jomotella jossain vaiheessa. Mulla on nyt 9 viikkoa kasassa ja viimeyönä alkoi jomotus. Ei mikään menkkakramppi vaan jatkuvahko jomotus. Toivottavasti olis nyt vaan niitä kasvukipuja ja venymistä, eikä mitään pahempaa. Kokoajan olen ollut kovin oireeton kun muiden teksteihin vertaa... kohta alkaa ahistaa... vihdoin on myös hulluin turvotus vähän helpottanut. Nt ultraan olis viel 2 viikkoa kärvisteltävänä. Hitsi kun olis kristallipallo...
 
Ntikesäheinä, hurja ultrakokemus ja voin vaan kuvitella sun tunteet :( Edesvastuutonta, murr! Onneksi kaikki oli hyvin <3
Addoda, kiitos liukuvärikokeilusta, ei tarvitse ite siihen lähteä :) Oon muutamaan otteeseen miettinyt että onnistuukohan mutta en ole vielä uskaltautunut ja mulla on vielä pitkälti ja paljolti tukkaa niin olen hiukan toppuutellut kokeilua. Nyt ei tarvi :)
Täällä yritetään edelleen saada neuvola aikaa. Kun on se himputin takaisin soitto, ollaan tässä neuvolan kanssa soiteltu parisen viikkoa ristiin, nice.
Noh, voin samalla nyt sitten tilata esikonkin viimeisen neuvolan :( kun itselle ekan. Meillä poitsu täyttää ensi viikolla kuusi eli neuvola hänen osalta loppuu.
Mulla taitaa olla tuo np-ultra ja verikoe ennen neuvolaa mutta eikai se mitään haittaa??
Onko teillä muuten verikoe eriaikaan ultran kanssa, meillä kun ovat samana päivänä??
Ja haluatteko te tietää kumpi on tulossa, jos siis mahdollisesti näkyy vielä tuossa ultrassa?
 
ChocolateBox mulla on np-ultra samana päivänä kun sulla, 19.3 :) viikkoja kasassa sillon kyllä vasta 10+1 mut siihen päivään se setä sen puhelimessa laitto :D

NtiKesäheinä, hyi, ei noin saa käydä!! Kamalaa, ihan hirvee kokemus :eek: onneks kaikki oli kuitenkin hyvin!

83yrittäjä mul on ainakin just nimenomaan jomotellu tuolta kohdun suunnilta, ei kylläkään mitenkään jatkuvasti mut eilenki illan ihan kunnolla. Oon ainakin itelleni koettanu vakuutella et kasvukipuja.. :p

Täällä tänään verikoe, se mikä ois pitäny ottaa ekassa neuvolassa (SPR:lle ja johonki (thl?) lähtevät), kun Neuvolatäti ei saanu suonia esiin ni pitää mennä labraan.. :D samalla viedä eka pissanäyte. Vielä viikko ultraan, mulla ei oo varmaan sit enää yhtään tukkaa päässä kun jännitän nyt jo niin paljon.. :p

Muoks. ChocolateBox, mulla aikakin se down-verikoe otetaan samalla kerralla kun ultra, jos siitä verikokeesta puhuit? Ja me ei haluta tietää, säästetään ylläri synnytykseen :) tai mä en oikeen tiedä haluisinko tietää vai en, mut mies on sitä mieltä et ehdottomasti ei kysytä niin jätetään ylläriks :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä se down-verikoe piti ottaa ehdottomasti 10+ eli kävin jo viikko sitten, tuloksissa kestää 1-2 vkoa eli nyt jännätään ettei tule soittoa. Np-ultra ma, joten siellä viimeistään varmaan saa tulokset, jos ei sitä ennen tule.

Kaverille oli kerrottu sukupuoli jo Np- ultrassa mut kävi yksityisellä. Meilläkin sairaalassa käytetään 4d-kuvaa jo np-ultrassa.

Nti kesäheinä: ihan kauhea kokemus!
 
Viimeksi muokattu:
Chocolatebox: juu ei tää kovin vakuuttava värjäys sessio kyllä ollu, mietin et vetäiskö päälle blondin.. vai jonku muun värin, jotain tälle on tehtävä. :LOL:

Oon täs lueskellu ja miettinyet miten voiki olla niin erilaiset käytännöt eri paikkakunnilla. Meillä down verikokeet on ehdottimasti 10+viikollaja np- ultra pari viikkoo sen jälkeen, sieltä saa tulokset jos ei oo neuvolaa välissä. Hassua. :) luulin et joka paikassa olis suunnillee samat käytännöt. :) sukupuoltakaan eivätkerro np ultrassa vaikka näkyiski kun voi olla väärä.joten rakenne ultraa ootellessa, kysytän kyllä. :)

Addoda & snadikakkonen 10+3
 
NtiKesäheinä: Voi apua, miten noin voikaan käydä?! :O Ihan hirveetä... Onneksi kuitenkin kaikki hyvin!

Chocolatebox: Mulla otettin kaikki verikokeet samalla kertaa eli meillä ne otetaan 10-11 viikoilla. Eli siis spr, thl ja se down. Nuo kaksi ekaa siis lähetetään eteenpäin ja down menee kuulemma pakkaseen siihen nt-ultraan saakka tai siis ultraan saakka kunnes kerrotaan halutaanko osallistua seulontoihin vai ei. Ja en halua vielä tästä ekasta ultrasta tietää kumpi olisi tulossa, en luota siihen tietoon tippaakaan joten miksi sitä turhaan ihmettelemään. :) Emmekä ole vielä ihan 100% varmoja halutaanko tietää lainkaan, vaikka tod. näk. halutaan.

Grill & Täplä 10+0 Poks! :heart:
 
NtiKesäheinä Hyi mikä kokemus! Voin vaan kuvitella miten itse olisin koko illan itkua tihrustanut ja vaipunut epätoivoon. Olipas huono ultraaja! No mutta onneksi kaikki hyvin! <3

Maajussinmorsian ja kaikki muut jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia, onnittelut! :)

Täällä käyty tänään neuvolassa. Sokerirasitukseen varasin ajan raskausviikolle 14. Ja luultavasti täytyy käydä myöhemmin uudestaan reilun ylipainon takia! :( hyh. Samoin ultran ajattelin varata tänään. Jos muistaa, näin radesta kärsineenä :D neuvolatäti antoi hyvät ohjeet, ettei paino saisi nousta raskausaikana ollenkaan. Tiesin sen kyllä jo, kun tosiaan ylipainoa löytyy, mutta asettaa kivasti paineita. :( tähän loppui herkuttelut!

Willarose 8+5
 
Tervetuloa uusille! :)

maijac Kivaa, sitten voimmekin jännittää np-ultraa yhdessä.:) Paljon voimia, ihanaa, että on lomareissu tulossa. :)

Verikokeista Terkka laski, että minun on mentävä verikokeeseen viikon sisällä ensi viikon keskiviikosta eli rv 9+6-10+6, täälläkin se on tarkkaa. Np-ultra on 12+4. Esikoisen kohdalla sain myös tietyn aikasuosituksen, mutta silloin todettiin, että olin kuitenkin mennyt liian aikaisin ja menin sitten uudelleen verikokeisiin np-ultran jälkeen, sekin oli rv12+ jotakin. Näin ne käytännot vaihtelevat!

NtiKesäheinä Aivan kamala ultrakokemus! Minäkin mietin, että miten noin voi käydä...? Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, huh.:hug: Minäkin kävin varhaisraskauden ultrassa Aavan toimipisteessä ja palvelu oli todella hyvää ja asiantuntevaista.

willarose Aika hassua, että sinulle on sanottu, ettei paino saisi nousta ollenkaan raskausaikana, eihän se ole ihan realistista, koska ainahan se vauva, istukka ja lapsivesi yms. jonkin verran painavat ja tuovat painoa. Minulla on hieman ylipainoa, jota en saanut karistettua viime vuotisen jalan murtumisen ja liikuntakiellon jäljiltä karistettua, mutta terkka ei asiasta mitään sanonut, totesi vain, ettei raskausaikana saa laihduttaa.

Tieto sukupuolesta Haluan ehdottomasti tietää, että saammeko tytön vain pojan. Se tieto helpottaa kummasti tällaisen uteliaan, kaikkeen valmistautuvan elämää. Huomasin viimeksikin, että vauva tuli ihan eri tavalla "tutuksi", kun tiesi puhuvansa tytölle ja pohti tytön nimiä ja vaatteita jne. Nyt meillä se vaikutta oikeasti vain siihen, että pojan kohdalla pitää hankkia lisää "poikamaisia" vaatteita, sillä mies ei halua, että poikavauva puetaan pinkkiin, kun me saamme vielä asian päättää (lapsi saa kyllä pinkkiä, jos niin itse haluaa). Onneksi hankin sinistä, vihreää ja muita pojallekin hyvin sopivia väriyhdistelmiä senkin jälkeen, kun väärän sävyiset punaiset on siirretty syrjään.

Matkailusta Pitkän pähkäilyn jälkeen olemme lähdössä lomareissulle toukokuussa. Silloin äitini täyttää vuosia ja hän toivoi kovasti sukupoppoon yhteisreissua. Panikoin syömistä ja rakenneultran päivämäärää, mutta eiköhän kaikki kuitenkin järjesty hyvin. Syntyy niitä lapsia Itävallassakin!

Luckygirl & Vekara 8+6
 
Moikka!

Taas vähän taukoa kirjottelusta kun en ole koneella joutanut käymään. Lukemassa käyn kyllä puhelimella, mutta sillä ei jaksa mitään näpytellä..

Uusille tervetuloa :)

NtiKesäheinä onneksi kaikki on hyvin :) kamala kokemus varmasti!

Kosmetiikasta tulee kyllä värjättyä hiuksia ja meikattua ihan normaalisti. Eli tulee tässä raskauden aikana värjättyä varmaankin vielä pari kertaa..

Sukupuoli halutaan kyllä tietää, mutta se taitaa tosiaan selvitä vasta sitten myöhemmin.

Oma olo on onneksi jo melko normaali. Väsymyskin vähän helpottanut. Masu kasvanu ja ihmettelen kyllä että kukaan ei ole vielä tullu kysymään oonko raskaana. Tuntuu kyllä siltä, että koulussa kaikki välillä tuijottaa minun mahaa:D Ehkä ne ei kehtaa vaan kysyä..

Ärsyttävää kun yöllä pitää ravata vessassa ja sen jälkeen en meinaa saada unta vaan jään miettimään kaikkia asioita. Nyt oon öisin stessannu siitä, että opiskelut jää kesken ja pelkään laiskistuvani etten enää ikinä jaksa jatkaa koulua sitten joskus..

Perjantaina on np-ultra, vähän jo jännittää :)

Sunniva 11+1
 
Moi kaikille! Mahtuisiko vielä mukaan? :p Laitan pyyntöä myös tuonne FB-ryhmään jos sinne vielä onnistuu päästä! Sain plussan vajaa viikko ennen parin viikon häämatkaa ja oon ollut koneen ulottumattomissa, tänään kotiuduttiin. Vaavi on ehtinyt jo käyä ulkomailla, matkustella lentokoneella ja olla mukana snorklaamassa turkoosissa merivesissä :D

LA on 29.10. eli nyt viikkoja 7+0, oon 24-vuotias, 1. lapsi, sairaala OYS.

Aika kovia pahoinvointeja on täällä kanssasisarilla! Mun raskausoireet on ollu menkkakivut, jotka oli aluksi niin kovia, että jouduin käymään sairaalassa ultrassa 4+5, kaikki oli kunnossa. Nyt kerran pari päivässä nippailee. Sit TISSIT (yks sana riittänee), tekee mieli erityisesti sitruunaa, itkuherkkyys. Johan siinäkin ihan riittävästi itselle ja miehelle kestettäväksi :kieh:

Mullakin on neuvola sit yllättävän myöhään, 28.3. jolloin viikkoja 9+2. Toivottavasti seulat ja nt-ultra kuitenkin ehditään järkkäämään :O

Mää kävin värjäämässä tyvikasvun kasviväreillä. Onko muut kokeillu? Olin lopputulokseen tyytyväinen ja kokemuksesta positiivisesti yllättynyt, vaikkei ihan tummanruskeeta aikaiseksi niillä saakaan. Ne värit ei kuulemma imeydy ollenkaan verenkiertoon? Muuta kosmetiikkaa aion käyttää normaalisti.

Tsemppiä nt-ultriin kaikille, jotka niihin on lähiaikoina menossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Itse olen kauneusalalla ja mies kampaaja. Mun hiuksia on värjätty joka ikisessä raskaudessa lukemattomia kertoja, kun tarvittu mallipäätä koulutuksiin ym ja täysin terveitä lapsia syntynyt. Oma henkilökohtainen mielipide on, että jos ihon läpi pystyttäisiin imeyttämään aineita niin hyvin, niin kylläpä kauneudenhoitotuotteilla pystyttäisiin tekemään ihmeitä. Mäkin taitaisin siinä tapauksessa olemaan työtön ;-) Mut tottakai jokainen päättää itse :) mä olen kyllä joskus miettinyt säteilyjä, esim tosi moni pitää läppäriä melkein mahassa kiinni tunteja päivästä toiseen ja langattomat yhteydet koko ajan ottaa signaalia. Mut kai se on niin, ns tuntematonta jännittää. Itselle kosmetiikan inci on niin tuttua ettei tulisi mieleenkään pelätä sen käyttöä...
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkurinappi

Yhteistyössä