Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Willarose Onnea sykkeiden löytämisestä! Oli varmasti hieno hetki löytää itse pikkuisen syke. :)

Onnea ihania ultrakuulumisia saaneille! :) Niitä on kiva lukea omaa ultraa odotellessa. Jotenkin tuntuu, että huhtikuun on iäisyys...

ChocolateBox täytyykin udella sitten np-ultrassa, että minkälaisen sukupuoliveikkauksen saisi. Esikoisen kohdalla ei tullut edes mieleen, että se voisi jo siinä vaiheessa näkyä. Kysyimme kyllä asiaa rakenneultrassa, jossa saimme tyttölupauksen.

Verikoe oli tänään. Olen aika monta kertaa verikokeessa käynyt, mutta koskaan se ei ole yhtä paljon sattunut... Koski vielä, kun lähdin labrasta ja hyvä tovin vielä sen jälkeenkin. Kotona kurkistin laastarin alle ja jälki on hurja. Olikin suuri ero edelliseen seulaverikokeeseen, jonka otti niin taitava nainen, etten edes huomannut, että hän aloitti, kun siellä jo laitettiin laastaria käteen... Niin taitavia verikokeenottajia saisi olla enemmän.:) Nyt jo hieman huolestutaakin, että onkohan tämänpäiväinen nainen paikalla silloin, kun menen sokerirasituskokeeseen. Toivottavasti ei!

Luckygirl & Vekara 9+6
 
Täällä kans tänään nt-ultrassa käyty, mua jännitti kans niin paljon et pelkäsin et taju menee :) kun tän toisen kohdalla tietää niin paljon paremmin mitä menettää jos olis jotain käyny, mut siellä se köllötteli ja heilutteli meille just niinkun pitikin :) eli vastas hyvin viikkoja ja ei ollut turvotuksia. Oli vaan niin hätäinen lääkäri ettei se mulle ees kuvia printannu, et se jäi tietty vähän harmittamaan. No mutta kyllä mulla parku pääsi kun sieltä ulos tulin, oli se niin liikuttavaa. No ei sen puoleen meinasin ruveta jo itkemään enne kuin menin sinne kun osaston puolelta kuulus vastasyntyneen itkua. Et miten niin hormoonit hyrrää :)

Madde ja bebis 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
luckygirl Noissa näytteen ottajissa näyttää olevan kyllä hurjia eroja, että miten onnistuu. :/ Toivottavasti saisit jonkun muun sokerirasitukseen! Mullakin jäi hurja jälki tosta verikokeesta eikä vuoto meinannut lakata millään. Jouduin mennä koputtelemaan labran oveen uudestaan, kun veri tuli jo kaikista tupoista läpi paitaan. Sairaanhoitajakin kummasteli, että tuleepa sitä paljon.

Taitaa ne hormoonit pistää tihrustamaan täälläkin. Katsoin telkkarista luontodokumenttia ja vollotin surullisena leijonan kohtaloa, kun puhvelit kävi kimppuun. ): Ja seuraavassa hetkessä vollotin suloisten pingviinien parissa.

Huomenna poksuu jo 12+0, ihan hurjaa! Aion kyllä nautiskella, kun lähdetään äidin kanssa risteilylle. Rentoutuneena sitten maanantaina ultraan, toivottavasti kaikki olisi hyvin..

senya 11+6
 
Onnea ultrassa käynneille!

Minäkin kävin eilen, pieni vauva liikkui siellä, syke näkyi selvästi, kaksi jalkaa ja kättä:) Ultraaja sanoi, että vielä ei voi tehdä niskaturvotus mittausta, viikkoja pitäisi olla11+ ja ultran mukaan viikkoja minulla oli eilen 10+6, menkoista laskettuna 10+3. Eli uusi käynti tulee. Vähän outoa kyllä että yksi päivä vaikuttaa, mutta ei kuulemma saa luotettavaa tulosta jos liian aikaisin mittaa.

Minulla on nyt siis todettu kilpirauhasen liikatoiminta, joka on puhjennut tämän raskauden aikana. nyt minua tutkii ja seuraa sisätautilääkäri ja äitiyspoli. Ja neuvola käynnit siihen päälle. Oireina mulla on syämen tykytystä välillä, normaalia enemmän hikoilen ja väsyn tosi helposti. Pahoinvointi on kiusallisin oire, onneksi minun kohdalle sattui sellainen terveydenhoitaja joka passitti minut kilpirauhaskokeisiin, koska minulla tätä pahoinvointia on paljon ja jatkuvana. Nyt sitten katsotaan aloitetaanko lääkitystä vai mitä tähän?

Ja riskeinä tietysti tässä on lisääntynyt keskenmenoriski ja kaikkee muutakin varmaan. Yhden keskenmenon kokeneena ei paljon uskalla nauttia. Meillä lähimmät tietää jo raskaudesta ja kilpirauhasvaivasta, kaikki kyllä kannustaa ja on hienosti mukana. Ja jos jotain ikävää sattuu, eihän sille vaan sitten voi mitään. Mutta nyt on kaikki hyvin ja koitan olla ajattelematta ikäviä.
 
Heipparallaa kaikille! :)
Te ette minusta tiedä vielä mitään, mutta minä olen jo kuukauden päivät käyny täällä teidän kuulumisia lukemassa!
Eli raskaana ollaan, viikkoja on kuukautisten mukaan 9+1. Viikko sitten käytiin ekan kerran neuvolassa ja voi että jännitti. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja toki jännitti myös se kuinka paljon tulee tuttuja vastaan neuvolakäynnillä, kukaan kun ei vielä tiedä vauvasta mitään. Yksi tuttavapariskunta siellä sitten odotti vuoroaan meidän jälkeen…. Mutta sovittiin, että ei sitten huudella kun kummallakin niin alussa :)
Terveydenhoitaja oli minulle tuttu ennestään ja halusinkin juuri hänet neuvolatädiksi. Meidän neuvolassa on ultralaite, joten katsoimme heti alkuun että onko siellä ketään ja vauvahan siellä näkyi!! :) Pieni möykky se vasta oli, mutta alku kuitenkin. En vieläkään oikein tajua asiaa, mutta silti jännitän hirveänä kolmen viikon päässä olevaa np-ultraa..

Eli LA 21.10. / 24v/ eka lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Emma77
Tervetuloa mukaan uusile odottajille! :)

Nenäpäässä Onnea kaksosista! :)

Minimammut Aivan mahtavaa, että neuvolassa on ultra ja pääsit jo kurkistamaan pikkuista. :)

Senya Hurjalta kuullosti sinun verikokeesi, onneksi vuoto loppui jossakin vaiheessa. Rentouttavaa risteilyä! :)

malttamaton Sinä olet jo hurjan pitkällä. :)

Luckygirl & Vekara 10+0 POKS! :)
 
Ihania ultrakuulumisia tullut! Ja nyt tuplatkin! Ihanaa! Täällä pekut ja varpaat pystyssä että kaikki saadaan hyviä uutisia kun sinne asti päästään. Meillä aprillipäiväaamuna h-hetki!;-)

Ihan kamala kuumeflunssa päällä.. panadolia kuluu!:-( Toivottavasti ei tauti vaikuta tuonne massun pohjalle!!! Onko muilla ollu raskauksissa pahoja pöpötauteja?

Tällä hetkellä on jotenkin epäuskoinen olo.. isoin pahoinvointi takanapäin ja aika vähän mahatuntemuksia. Sitä miettii vaan että onkohan siellä enää ketään..:-O Nyt mennään 10+4.. No onneksi ei tartte enää kauaa odottaa (12 päiväääää = ikuisuus)!:)
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille! :) ja aivan ihanaa, että nenänpäälle tulloo tuplat <3

Ihana lukea aina noita hyviä ultrauutisia <3

Malttamaton: Aika hurjan pitkällä oot jo! Tuntuu vielä niin kaukaselta että tuntis ite liikkeitä. Esikoisesta aloin tuntemaan jotain rv14, tällä kertaa tunnistaa ehkä jo paremmin :)

NtiKesäheinä: Täällä samanlaista oireettomuutta, mikä on hyvä vain! Doplerilla kuuluu sykkeet, joten sulla myös varmasti kaikki hyvin! :) olkaamme onnellisia kun ei enää tarvitse yrjöillä! Ja noista pöpöistä, mulla oli rv 5 tosi kova norovirus, ja olin varma, että siitä ei voi mikään selvitä. Mutta niin vaan noi pikkuset on sitkeitä ja pitää huolta itsestään :) älä huoli.

Toive<3<3: Kuulostaapa kurjilta noi sydämentykytykset ja pahoinvoinnit :/ toivotaan, ettei tuo kilpirauhasen liikatoiminta nyt enempää vaikuttaisi mihinkään! :)

Tasan 2 viikkoa ultraan! Ja huomenna verikokeeseen, jee.
Willarose&9+6
 
Kiitoksia kaikille :) Kyllä tässä on ollut koko päivän yhtä hymyä...vaikka oli jonkinlainen aavistus, että ei siellä ihan vain yhtä taida olla, niin oli se silti...sellainen "OHO"- olo... :D Oi muuten, unohdin antaa tietoja...mitä tietoja? Olen 30 ja esikoinen on nyt 1,5v. LA 30.10. ja vielä ei kyllä pysty ajattelemaan, että mahtavatko lokakuun asukit olla tyttöjä vaiko poikia :) Raskaus on ollut toivottu ja haluttu <3 Pahoinvointi alkoi rv 6 ja sitä on nyt kestänyt...ja tuo väsymys on jotakin ihan järkyttävää. Voisin nukkua päiväunet ja päiväunien päälle kellon ympäri yöllä!! Muita oireita ei sitten olekaan...pahoinvointikin on pysynyt niissä rajoissa, että oksettaa, muttei okseta :) Seuraava ultra rv 11+5 eli jonkun aikaa tässä nyt sitten odotellaan, että saadaan uusia kuulumisia!

NtiKesäheinä, mulla on ollut tämän raskauden aikana keuhkoputkentulehdus, pelkäsin itsekin, että mitenköhän vaikuttaa sikiöön (sikiöihin), niin onneksi tämän päiväisessä ultrassa ei ollut mitään hätää ja kaikki tuntui olevan kunnossa! :)

Onnea minimammut! Voi ja malttamaton on jo noin hyvillä viikoilla, onnea sinnekin! :) Ja kaikille muillekin, pidän peukkuja ja lähetän tarrasukkia kaikille alkuraskauttaan viettäville...!
 
Viimeksi muokattu:
Onpa mukava lukea teidän ultrakuulumista! Ketjua kun lueskelen, niin tuntuu, että täällä ollaan ihan jälkijoukoissa, vasta ensi viikolla on np-ultra.

Olipa yllätys lukea ChocolateBox, että jo np-ultrassa voisi saada selvää sukupuolesta. Esikoista odottaessa me osasimme udella asiaa vasta rakenneultrassa :whistle: ja silloinkin ultraaja uteli kovasti, että onhan molemmat toivottuja. Varmasti ultraajatkin törmäävät viikottain mammoihin ja pappoihin, jotka niin kipeästi toivovat tiettyä sukupuolta....

ja tsemppiä teille, jotka odotatte kakkosia ja kolmosia :heart:.

Emma ja aika on jo juossut viikoille 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Emma77: yksityisellä voidaan sanoa np-ultrassa sukupuoli arviota, mut en usko että julkisella puolella uskaltavat sanoa mitään. Meillä kun katsottiin 4D:llä mies oli näkevinään jalkojen välissä ulokkeen ja kysäisi että onko tuo se mitä luulen, niin ultraaja sanoi että kaikki näyttävät tässä vaiheessa pojilta. Alla linkki missä missä kuvia tuon ikäisen sikiöiden ulkoisista sukuelimistä ja ovat kyllä niin samannäköiset. Ainoa ero että tytöillä näkyy 3 viivaa ja pojilla 2. Käytiin femedessa 4d:ssä lapsille näyttämässä edellistä tulokasta myöhemmillä viikoilla ja silloin sanoi että on muitakin eroja sikiöillä mistä erottaa sukupuolen, mutta käsittääkseni vasta myöhemmässä vaiheessa.

Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see

Meille ei onneksi ole väliä kumpi tulossa, itsellä tosi vahva poika olo. Tytöt toivoisivat kovasti tyttövauvaa, mutta toteavat sitten heti perään että poika olisi kivempi kuopukselle leikkikaveriksi. Poikien vaatteet olisi valmiina, tyttöjen ei mitään, mutta shoppailukin kyllä tosi kivaa ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä toivutaan influenssa a viruksesta. Hirmuinen tauti oli ja on edelleen. Kuumetta kolme päivää ja pahimmillaan 39,4 eikä laskenu millään. Ensi keskiviikon ultra jännittää siis entistä enemmän. Toivottavasti kaveri on kestänyt lämmön ja muun rasituksen.

saikkarilla sängynpohjalla aika on kyllä menny vauhdilla...
 
Juurikin näin, mekin kävimme yksityisellä ja siellä laitteet on niin paljon tarkemmat, meillä ei vielä 4d näyttänyt juurikaan mitään, suht oli epäselvä. Normi ultralla katsottiin ja kilkuttimet näkyi mutta niistä ei tässä vaiheessa voi mitään vielä arvioida. Esikko veti silloin aikoinaan itsensä kaarelle ja silloin ei voinut erehtyä, sen verran selkeesti pistoolinsa esitteli :)
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki meni kivasti. Kuunneltiin sydänäänetkin ja sieltä ne kuulu, aina yhtä ihanaa <3
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Ai niin 11+0 poks :)
 
Heippa. Enpä ole vähään aikaan kirjoittanut. Jotenkin tämän kolmosraskauden riskit saavat varovaiseksi vaikka ihana ajatus on se, että kolme vauvelia saisi kerralla :). Minimammut hauskaa että täällä on toinenkin monikko-odottaja. Joko teillä selvitettiin istukoiden sikiökalvojen yms. Rakennetta?
Malttamaton aaah, mä olen kade sun viikoista ja liikkeistä! Se on ihana tunne kun joku hipsuttelee siellä masussa.
Nyt tuntuu, että pahin pahoinvointi alkaa hellittää. Olo on ok, kunhan en vain yritä laittaa ruokaa ja välttelen yököttäviä ruokia. Kohdun kasvukivut ovt aika rajuja, mutta ihmekös tuo. Maha on jo samanlainen kuin esikosta rv 18 tienoilla.
Ihanan aikaisin teillä ollut np-ultria. Mulle sanottiin että viikkoja pitää oll kasassa 12, eli jännäyksen paikka on aprillipäivänä.

Uusiäippä ja öttiäinenx3 10+5
 
Tervetuloa uusille :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mukava aina lukea niitä :)

Malttamaton onpas hienoa, että tunnet jo liikkeitä. Olisi niin kiva tuntea jo itsekin. Mulla on istukka etuseinämässä niin voi mennä aikaa että tunnen mitään.

Mulle on tullu energisempi olo ja jaksan taas touhuta kuten ennen raskautta. Välillä tuntuu kuin ei raskaana olisikaan :D

Mukavaa lauantaita kaikille! :)

Sunniva 12+6
 
Kiva kun on vielä saatu lisää porukkaa tänne :) Tervetuloa!

Pidemmällä olevien kuulumisten lukeminen rauhoittaa mukavasti, kun näkee, että monenlaisen alkuodotuksen jälkeen ultrasta on saatu iloisia terveisiä. Mulla ei ole ollut edes ekaa neuvolaa vielä ja aika tuntuu matelevan! Tiedän kyllä, että vähäiset raskausoireet on ihan tavallista. Silti välillä narahdan itselleni epäuskoisista ajatuksista, että mahassa olisi ketään :p

Jebatu 8+4 kunnes toisin todistetaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihanista ultrakuulumisista! :)

Lapsimessut Olen käynyt kahdesti, esikkoa odottaessa 2012 ja viime vuonna koko perheen voimin ja itse tykkään kovasti. Siellä on ainakin aiempina vuosina ollut kivasti lastentarvikkeita, eri vaunu merkkejä, vaatteita, jaettiin tuotenäytteitä ja juuri niitä luentoja:
Odottajan maailma

Miehen olen saanut hyvin mukaan katselemaan vauvatavaroita (esikolle etsimme vaunuja) ja koska samaan aikaan on PetExpo-lemmikkimessut ja pienoismalleja sisältävä ModelExpo, niin se ei ole ollut kovin vaikeaa.;) Me tosiaan menemme lapsimessuille ensin ja sitten kierrämme muut alueet. Tänäkin vuonna olemme menossa.

Luckygirl & Vekara 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pumbuliini
Niin on messutkin muuttunu :)
Siellähän on paljonkin hyvää katseltavaa kuin noin monet on samaan aikaan.
Luckygirl, muistatko löytyykö paljon esim eri vauvuja jos niitä haluaa vertailla, samoin istuimet, sängyt ja muut isommat tarvikkeet?
Täällä taas pahoinvointi nostaa enemmän päätä, hetkeksi jo hiukan helpotti..
 

Yhteistyössä