Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Viikonloppuna oli kahteen kertaan melko voimakasta verenvuotoa, eli ei mitään pientä haaleaa paperissa, vaan aika reippaasti verta pöntössä... Viikolla 10+ mennään nyt. Tapahtui kröhöm tietyn toiminnan jälkeen siis tämä...

Reilun viikon päästä pääsee ultraan tarkistamaan tilannetta. Alkuviikosta kuului sydänäänet neuvolassa, joten toivotaan parasta. Mitään suuria kipuja ei ole ollut, joten olettaisin ja toivon, että nää on alkuraskauden vaivoja vaan :/. Nyt ei ole tullut enää mitään ja olo tuntuu nyt niin normaalilta kuin koko raskauden ajan.
 
koruharakka Mullahan tuli ruskeaa tuhruvuotoa viime sunnuntai-maanantai ja olimme edellisenä torstaina harrastaneet seksiä. Kävin kuitenkin neuvolassa tarkastamassa sydänäänet ihan oman mielenrauhan takia :)
Ja sen verran haluan muistutella, että näin raskaana ollessa ne limakalvot on oikeasti paljon kuivemmat, kun normaalisti.

Itse sain tosta juuri muistutuksen hetki sitten. Kävin alkuillasta vessassa ja pyyhkiessä olin huomaavinani paperiin jäävän hieman haaleaa vaalenpunasta. No vähän aika sitten kävin uudestaan vessassa, samantien pöntölle istuessani tunsin kun jotain alkoi valumaan. Verta valui ihan tiputtamalla pönttöön ja koko pönttö värjäytyi hetkessä punaiseksi. Paniikissa ja itkua tuhertaen huusin miestä ja sanoin, että vuoto alkoi taas, mutta todella rajuna. Aiemmin olin kuitenkin tuntenut, että alapää on vähän arka ja ihmettelin kun tähän vuotoon ei liity mitään kipua ja pyysinkin miestä tsekkaamaan tilanteen.

Housut nilkoissa ja verta valuen kävelin sängylle ihanaan "gynekologi-asentoon" ja mies huudahti "sun alakertas on ihan naarmuilla ja veri tulee niistä". Voin kertoo, että mun helpottunut huokaus kuulu varmaan naapuriin asti :D Mä säikähdin niin paljon ja olin jo tyyliin vaatteita pukemassa päälle ja lähdössä sairaalaan!

Nyt viimestään vaihtu noi hiton pitsipöksyt, kunnon pellava-mamma-alkkareihin :LOL: Tuskin mieskään pistää vastaan, sen verran sekin puuskutti asian selviämisen jälkeen :D

Ylihuomenna onneks ultra!! Jänskättää!
Onnea ihan hirveesti kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

dolly 12+4
 
Ompas täällä ketju hiljentynyt! Nyt kaikki tänne takas sieltä facebookista ! :D

Lapsimessuilla oon käynyt kerran aikasemmin, ja tänä vuonna ajattelin mennä myös. On siellä sen verran aina kaikkea kivaa ja yleensä pääsiäisen aikaan sieltä saa ilmaisia suklaamunia! ;)

Toivotaan, että koruharakan vuoto johtuu juurikin tuosta Dollyn mainitsemista kuivista ja herkistä limakalvoista. Teillä on kummallakin jo niin pian ultrat! :)

Aika matelee.. Vielä viikko ja 3 päivää ultraan! Ihankun elämässä ei tällä hetkellä muuta olisikaan, vaikka päivät touhuaa esikoisen kanssa. No sitten rv 12 jälkeen varmasti jo saa ajateltua jotain muutakin, kuin tätä odotusta ja alkaa se pitkä ja "tylsä" keskiraskaus :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin :heart:
Willarose & 10+3
 
Tänään aamulla vetäisin mammahousut ekaa kertaa päälle. Ihan hullua kun olen vasta viikolla 9, mutta toisella kerralla kaikki on erilaista ? Odotettu kutsu ultraan tuli kolmen viikon päähän, mutta sellaiselle päivällä kun en mitenkään pääse. Toivottavasti saan ajan muutettua helposti kun odottavan aika on tosi pitkä jos aika menee ihan sinne rv 13 loppuun. Taidan myös paljastua mahani kanssa ennen kuin uskaltaisin kenellekään kertoa.

Etova olo jatkuu aamusta iltaan ja minua alkaa jo jännittää rv 12 oleva pieni reissu Eurooppaan kun olen lähdössä poikani, ystäväni ja hänen pienen poikansa kanssa. Ylimääräisiä käsiä siis ei ole ja siirtymiset pitää selvittää ihan itse ja rattaatkin on otetettava 3 vuotiaalle mukaan kun kävelyä voi tulla paljon.

Koiruuz
 
Ehkä sitä vois uskaltautua jo mukaan!:) Edellinen raskaus meni kesken 6+0,jonka jälkeen tulin heti uudelleen raskaaksi. Ei ole jotenki yhtään uskaltanut luottaa,et nyt kaikki menis hyvin,vaik kaiketi aika harvinaista,et uusis heti perään.

Pahoinvointi kyllä puhuu puolestaa joka aamu ja välillä muullonkin tulee oksenneltua. Lisäks väsymys on aikamoista,vapailla on pakko saada päiväunet,vaikkei lapset enää niitä nukukaan!:D Joku leffa vaan pyörii siksi aikaa!;)

Elikäs tietoja: SalVe 30v./3./LA 20.10./KOS

LA on vielä arvio ovulaatiotestin perusteella,mut np-ultrassa se sit varmistuu. Labroissa tänään käyty ja lasken päiviä ultraan johon on vielä 2viikkoa ja 3päivää!:)

SalVe ja 10+0
 
SalVe mulle kävi esikon kans niin et ensimmäinen meni kesken joskus alussa ja siitä pari viikkoa kun oli siis jo todettu et oon tyhjä kohdusta olinki uudestaan raskaana ja tuolla tuo töhisee uniaan nyttenki. :D <3 joten ei ole mahdotonta ollenkaan tollanen. :p

Eikö kellään oo tyttö tai poikaoloja? o_O oonko muka ainoa? :D

(.) Ei kummosempia, itkuu tihrustan lähes joka toinen päivä, yleensä vaan liikutun millon mistäki. Tänään päivä kävelyllä orava sai mut tihrustamaan itkua ku meinas jäädä mein koiran tapettavaks.:LOL: Koirat kattoo mua ku idioottia ku itkeskelen aina välilä millon mistäki. Päiväkotien pihalla leikkivät lapset saa aikaan kans itku hepulin. :D

Lisäilin uudet joukkoon, korjatkaa taas jos on korjattavaa!

Nyt ppottujen kimppuun notta saa noiden lihojen kans jotain muutaki syötävää ku itteensä. :)

Addoda ja Snadi 12+2
 
Ei se pahoinvointi kadonnutkaan. Eka kunnon oksu lensi tänään, kun olen sitä tässä pari päivää väkisin sisällä pitänyt.Aaargh! Nyt on rv 12, luulin että tän pitäis helpottaa, ei paheta!

Uusiäippä + öttiäinen x3 11+2
 
Mul oli esikoisen ja kuopuksen välissä myös keskenmeno ja tulin siitä myös heti uudelleen raskaaks. Nyt tulikin sairaalareissun jälkeen sellanen olo,etten malta mitään menkkoja odotella,kun lääkäri totes olevan samanlainen tarina kun vuonna 2009. Ja niin siinä sit kävi!:)

Mä kans liikutun vähän mistäkin ja hermostun myös...mies parka!;D Vauvalehdestä en pystyny lukea juttua,jossa pieni tyttö oli ekaa päivää päiväkodissa,niin paljon alkoi itkettää!:)

Uusiäippä78 toivottavasti sun pahoinvointi helpottais,mut pakko kertoa,et itellä ei oo loppunut joka aamuinen oksentelu kun vasta ehkä viikoilla 32!:/ Et ite en uskalla odottaa,et vielä hetkeen pahoinvointi helpottais. Mut synnytyksen jälkeen sit viimeistään loppuu!:D

SalVe ja 10+0
 
SalVe Tervetuloa mukaan! :)
Luin muuten ihan saman jutun Vauva-lehdestä ja aloin itkeä lohduttomasti, kai koska jutun lapsi oli nuorempi kuin esikoiseni (1v6kk) ja jo päiväkodissa. Mies luuli, että jotakin on vialla tai että luen todella surullista juttua.

ChocolateBox muistelisin, että useammalla näytteilleasettajalla olisi ollut vaunuja ainakin silloin 2012, kun niitä etsimme. En muista sänkyjä, mutta muuta lastentavaraa oli kyllä. Toivon, että vaunuja ja sänkyjä olisi, sillä niitä mekin haluamme nyt katsella ja löytää sopivat.

Koruharakka Minultakin tuli aivan vastaavaa vuotoa esikoista odottaessa puuhastelun jälkeen. Silloin minulle kerrottiin, että se on ihan tavallista, koska limakalvot ovat kuivemmat, eikä huolta pitäisi olla. Toivon kovasti, että sinullakin on kyse ihan harmittomasta vuodosta, eikä hätää ole. Minulla tuli esikoisen kohdalla vuotoa myös pari päivää ennen np-ultraa ja kun kerroin asiasta ultrassa, siellä kätilö sanoi ultran jälkeen, että vaavelilla on kaikki hyvin, eikä mitään syytä vuodolle näkynyt.

Dolly04 Onneksi selvisit säikähdyksellä. Nyt vain "mammapöksyt" jalkaan ja menoksi! :D Paljon tsemppiä ultraan! :)

Tyttöolo/poikaolo Varhaistultrassa tuli sellainen tunne, että onkohan tämä sitten poika, kun vastaa niin tarkkaan viikkoa. Esikoisesta kun laskettua aikaa aikaistettiin ja hän on tyttö. Muuten on "järkeillyt", että onkohan Vekara kuitenkin tyttö, kun suvussa perheisiin on viime vuosina syntynyt vain yhtä sukupuolta... Suurta oloa ei ole kumpaakaan suuntaan, mutta mies tosiaan on edelleen kallistunut pojan suuntaan. Olisihan se kivaa tietää, että eroaako tytön ja pojan odottaminen toisistaan mitenkään minun kohdallani, mutta kumpikin on lämpimästi tervetullut.

Kaksi viikkoa np-ultraan! Näin se aika matelee eteenpäin. :)

Luckygirl & Vekara 10+4
 
Addoda Minulla on vahvasti tyttöolo. Tämä aamusta iltaan jatkuva etova olo on ihan erilaista kun poikaa odottaessa kun oksentelin aamupainotteisesti. Nyt olen käynyt pönttöhalilla vain muutaman hassun kerran. Muita perusteluja minulla ei tähän tyttöoloon kyllä ole :)
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Jos sitä tännekkin päivittelisi kuulumisia kun oon enemmän tuolla naamakirjan puolella ollut. Eli eka neuvola oli perjantaina 21.3 ja heti ensimmäisenä ultrattiin, siellä se pieni köllötteli ja syke näkyi :heart: Oli kuullemma hankala saada tarkkaa mittaa kun oli istukka edessä ja ultrauslaite ei ollut mistään parhaasta päästä, mutta kolmannella kerralla saatiin pituudeksi 20mm. Omien laskujen mukaan viikot olisivat olleet 8+3 mutta pituuden ja terkan koneen mukaan oltiin menossa jo viikoilla 9+1 :)
Terkka jätti verikokeet ottamatta, kun katsoi järkevämmäksi ottaa ne vasta seuraavalla kerralla kun on lääkärineuvola. Saa siinä samalla otettua sen seulaverikokeen. Lääkärineuvola ja np-ultra on 7.4 ja aika sokerirasitukseen varataan myös samalla.

Tyttö/Poikaolot Esikoista odottaessa mun ainoa oire oli väsymys ja alusta asti oli todella vahva tyttöolo ja tyttöhän sieltä tuli. Nyt on ollut oiretta joka lähtöön joten olisko tämä sitten se poika :D Mitään vahvoja oloja ei vielä ole.

Mun LA:n voi muuttaa 28.10 -> 23.10 :)

iikku ja pallero 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Voi pitääpä tulla tännekin päivittelemään!
Vihdoin koitti siis ultra ja ihan jännityksestä täristen etsittiin edes mokomaa ilmoittautumispaikkaa pienen ikuisuuden, kun kummankaan suuntavaisto ei pelannut sokkeloisessa sairaalassa.. :D

Mutta pikkuisella oli kaikki yksiössään loistavasti! Hän siellä mellasti ja esitteli kiltisti kaikki sormet ja varpaansakin sekä komean selkärangan kääntyessään yllättäen selkä laitteeseen päin. Syke oli hyvä, ja nopea! Sen perusteella vaan vahvistui tämä vahva tyttöolo!
Saatiin mukaan monta hyvää kuvaa temppuilijasta ja kyynelehdittiin molemmat, jopa toi mörököllikin heltyi! Olo on edelleen kummallisen höttöinen. :D

Ja joo, LA muutettiin 1.10.

/edit: ja niin tosiaan; RU 20.5.

senya ja pikkuinen 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Tyttö/poikaolo: mulla on tosi vahvasti poikaolo. Molempia raskauksia on takana ennestään, joten kokemuksesta voin sanoa itseni kohdalla, että pahoinvoinnista ei voi päätellä mitään. Pahoinvointi on nyt kamalin tähän astisista raskauksissa, mutta mulla näköjään mitä vanhemmaksi tulee, pahoinvointi lisääntyy. 3:ssa ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointia ei ollut yhtään, näistä keskimmäisestä syntyi tyttö ja muut meni kesken. 4-8. raskaudessa pahoinvointi on joka krt pahentunut ja jatkunut pidempään ja näistä nro 4. syntyi tyttö, nro 7. poika ja tästä 8:sta ei siis vielä tiedä, muut menneet kesken. Mulla tylsää on vaan, että pahoinvointi on jatkuvaa mut en vaan oksenna. Tuntuisi, että se oksentaminen helpottaisi...Sykkeet olleet myös kaikissa 3:ssa loppuun menneessä raskaudessa aina nopeat eli 145-150 tytöillä ja pojalla, joten nekään ei paljasta.

(.) liikkeet tuntuneet tänään eka krt pystyssä ollessakin, ihanaa! Aiemmin vaan selällään maateessa.

Onnea senya onnellisista ultrakuulumisista!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on poikaolo. Tai en tiä voiko sanoa poikaolo kun en sitä perusta mihkään oloihin tai oireisiin :D alusta saakka vaan ollu sellanen fiilis että poika tulee. Mies kyllä veikkaa tyttöä, ja appiukko meinas heti että tyttö sieltä on tulossa :D ja lisäks ystävä oli nähny vaaleenpunasen tyttövauvaunen. Aika yksin oon pojan kannalla mut katotaan kuin käy, molemmat kelpaa :D :heart: sitä joudutaan kyllä odottamaan lokakuuhun asti et nähdään kuka on oikeessa, me ei aiota sukupuolta selvittää ennen :)

Kiitos lapsimessukommenteista, mies ei sinne pääse lähtemään mutta ystävä (tuleva kummitäti joka tosin ei tiedä sitä vielä ;)) olis lähössä mukaan. Ehkäpä me suunnataan sinne sit myös :)
 
Pumbuliini ei se rakenneultrakaan aina paljasta oikeeta sukupuolta, esikon ryhmässä yhdelle äidille oli sanottu et poika tulee ja kas kummaa tyttö tuliki. :D toki oma valinta kysymys, mä en uskonu esikosta sukupuolta vaikka kysyttiinki sukupuoli, silti epäuskoisena ootin synnytykseen saakka, piti kutinsa mut kuitenki. :) mut kivempi varmaan jättää synnytykseen ni säilyy jännitys. :D

Päivittelen tässä ku jaksan avaa koneen. :)

(.) Ei uusia tuulia, lieneekö tulevan yhtä tylsä raskaus ku oli toi ekaki, kaikki jännitys jäi loppuun. Toisaalta mieluummin näin, ku et oksentais tai olis muuta vaivaa. Selkä ny odotetusti menee sököks täs kesään mennessä. :) sitä sit potiessa kun sen aika on. :)

Addoda & snadi 12+3
 
Onnea ihania ultrakuulumisia saaneille! :)

Sukupuolesta Kun kerroimme neidin tulevalle kummitädille, että saimme tyttölupauksen, niin hän sanoi, että odottakaa vaan. Hänen serkkunsa kun odotti kovasti myös sitä luvattua tyttöä, mutta synnytyssalissa poika saapui... Niin voi käydä, vaikkei kai älyttömän yleistä olekaan. Meillekin rakenneultrassa sanottiin, ettei voi varmasti luvata, mutta sen perusteella mitä näkyy ja mitä ei näy, niin antaa tyttölupauksen. Odotan mielenkiinnolla, että miten tällä kertaa käy.

Onko np-ultrassa käyneillä jo rakenneultran päivä tiedossa? Esikoista odottaessa sovimme rakenneultran päivän np-ultran päätteeksi, nyt odotan mielenkiinnolla, että käykö nytkin niin vai pitääkö soittaa varausnumeroon, kuten np-ultran kohdalla oli.

Omaa napaa Neiti on kipeä ja herätti aikaisin. Koska iski pirteyden puuska, niin imuroin heti aamusta, laitoin pesukoneen pyörimään ja tein lihapullia, perunamuussia ja makaronilaatikon. Kun ei voi juuri lähteä ulos, niin voihan sitä käyttää aikaa hyödyksi, kun kerrankin jaksaa. Nyt kaiken sen puuhailun jälkeen onkin väsyneempi olo. Nuhaista esikoistakin pitää kantaa tavallista enemmän ja neiti painaa jo 13kg, joten väsähdän itsekin siinä samalla enemmän kuin ennen odotusta.

Luckygirl & Vekara 10+5
 
13. rv menossa ja pahoinvointi ei sitten halunnut helpottaa.. eilen oli pahin olo pitkään aikaan, eikä usein ole ollut tilannetta että vessaan ehtiminen olisi ollut niin ja näin, mutta eilen piti vähän oikoa reitillä..

Raskauden aikana on tullut vähän reissattua, ja nyt pitäisi viikon päästä lähteä viikon lomalle. Lasketteluloma vaihtui kyllä lennosta kaupunkilomaksi. Pidän.. tai siis pidin itseäni melko varmana laskijana vielä viime helmikuuhun, mutta kun n. pari kuukautta sitten tuli lennettyä riittävän säikäyttävät mahalaskut, niin siinä kyllä romahti naisen mukana itseluottamuskin - sukset/lauta ovat seuraavan kerran käytössä vasta kun yksillä suksilla laskee vain yksi kerrallaan.. Terkkaria kyllä vähän nauratti tuo kertomus, kuulemma tuo maha on suunniteltu suojaamaan aika paljon pientä :)

Huomenna sitten olisikin edessä se ensimmäinen ultra.. sitä odotellessa :)
 
Heippa!
En ole vielä kirjoitellut tänne, mutta olen päivittäin seurannut kyllä keskustelua. Mukava porukka täällä näyttäisi olevan koolla :).

Tänään oli meillä np-ultra. Siellä pieni köllötteli, sai hetkellisen keikkumiskohtauksen ja sitten simahti taas. Hienosti kyllä ehti näyttää sormet ja ja varpaat :). Oli uskomatonta nähdä, että siellä se pieni tosiaan on ja kaikki on hyvin. Minulla kun on koko alkuraskaus vointi ollut loistava, mitä nyt tietysti asiaan kuuluvaa väsymystä. Välillä iskee tunne, että onko siellä edes ketään. Nyt on todistettu, että kyllä vain on. Turvotus oli alle 1mm ja riskit downiin yms. oli matala. Kokoa tinttisellä oli jo 57,7mm ja vastasi viikkoja 12+2. Nyt varmaan loppupäivän ihastelen mukaan saamiamme kuvia :)

Tyttö- tai poikaolosta esikoista kun tässä odotellaan, ei kyllä itselle ole oikein tullut vielä mitään oloja kumpi olisi, molemmat ovat yhtä tervetulleita. Toki sisaruksilla on 3 poikaa, joten yksi tyttö sinne joukkoon mukaan olisi mukava saada. Sukulaiset sen sijaan ovat jo heittäneet arvauksia sekä tytöstä että pojasta.
 
Mulle vois muuttaa lasketun ajan, se muuttui ultrassa. LA 2.10. Mun tiedot siis löytyy siitä la 9.10. kohdasta tällä hetkellä.

Olen lueskellut ketjua, mutta ei oikein itse tule kirjoiteltua. Ei ole minkäänlaisia oloja, hyviä tai huonoja. Mikään muu kuin kuukautisten poisjäänti ei raskaudesta edelleenkään vihjaa. Ultrassa käytiin viime viikolla, oli jännä nähdä eläväisesti liikkuva alkio. Miten voi olla tuollaista riehuntaa kohdussa, mistä itse ei mitään tiedä?! Sikäli ultrasta vähän huonompiakin uutisia, että yhdistelmäseula hälytti, ja lapsivesipunktioon annettiin aika muutaman viikon päähän. Kumman nihkeästi antoivat tarkempia tietoja siitä, mikä sitä riskiä oikein nosti, mutta ilmeisesti veriseulojen tulokset huononsivat jo ennestään iän (37v) rasittamaa ennustetta. En osaa stressata tuosta kiinni jäämisestä. Tai ehkä se ei vain yllätä, kun muutenkin suhtautuu asioihin niin, että kaikki voi mennä pieleen, heti tai hetken päästä. =)
 
Tänään oli täälläkin The Päivä eli np-ultra!
Jännitti niin paljon, ettei ole koskaan varmaan jännittänyt. Vähiten ehkä sen tähden, että eilen viikon lenkittömyyden jälkeen uskaltauduin koiran kanssa tunnin kävelylenkille ja tämähän sitten kostautui veriläntillä housuissa :ashamed:

Ei taaskaan paljoa vuotanut, mutta juuri sen verran että säikäytti kyllä taas perinpohjin. Yöllä nukuin max. 3 tuntia peläten kokoajan vuodon ja kipujen yltyvän.

Esikoinen myös sairastui yöllä ja istuimme parvekkeella hengittelemässä raitista ilmaa tovin ja sen jälkeen oli ihan turha haaveilla nukkumisesta |O

Niin se ultra! Siellähän se pieni veijari oli, pirteä ja elossa :heart:
Kätilön sanat oli ihanat "nyt täytyy kyllä sanoa, että onpa vilkas pentu!" :LOL: Kaveri vastasi vähän isompaa mitä kuukautisista laskettuna, joten laskettuaika siirty 1.10 --> 28.9 eli tänään jo 13+2!

Vuotojen aiheuttajakin löytyi. Pieni hematooma kohdussa, joka siis vuotoa aiheuttaa. Ei tarvitse kuulemma olla huolissaan, pitäisi kadota kohdun noustessa ylemmäs. Oli siis juuri siinä kohdun suulla..
Mitään hikiliikuntaa ei suositellut, mutta normaaleja kävelylenkkejä voi tehdä. Unohdin kysyä, että mites seksin (tai siis yhdynnän) laita, mutta netistä lueskelin että olisi syytä välttää vuotojen aikana tulehdusriskin vuoksi.

Onko kenelläkään teillä ollut tässä tai aiemmissa raskauksissa hematoomaa?

Yritän nyt ajatella positiivisesti ja olla vaan onnellinen ja nauttia tästä raskaudesta. Niin paljon olen saanut nyt viime viikkoina pelätä ja stressata, että enää ei jaksa =)

Niin ja äsken kerrottiin esikoiselle. Rakas oli niin onnellinen tulevasta pikkusisaresta ja kyselikin paljon. Hän myös osasi ohjeistaa mua, että "äiti, se vauva on sitten sun mahassa, eikä kurkussa!" :LOL: Haha, mistä lie tommonen tuli mieleen :D

Silmä lupsaa sen verran, että tänään ei varmaan tarvii hirveesti unta hakea ;)

Niin ja luckygirl, meillä rakenneultra-aika tuli samassa kirjeessä, kun np-ultra-aikakin.

dolly 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Pitäiskö taasen ilmottautua hengissä olevaks :grin:
Joskin laiskasti kopioiden toisaalta sama teksti

Tyttö/poika, hmm, vähän vaikee sanoo. Anoppi joskus sano, että jos tekee suolasta nieli niin tulee poika ja jos makeeta niin tyttö. No kaksosista teki mieli kumpaakin ja masussa oli molemmat. Muta kun nytkin molemmat kelpaa ja ultrien mukaan vaan yks kyytiläinen ois niin mites nyt sit :D
Kaupoissa kyllä ohitan poikien vaatteet aika sujuvasti. kun taas viimeks kattelin enemmän poikien vaatteita.

unista, mie nään ihan sekoja unia nykyään. Ei mitään päätä ai häntää. Aamulla niitä ei edes muista muuten kun sen että jotain yltiö sekopäistä taas kateltiin :D
Niin ja meillä kun ei pahemmin seksiä oo tässä nyt ollu kun tonne alas pitää tunkee jos ja vaikka mitä nappia niin sekstailu unet on aika usein kuvioissa.

).( Neuvola oli torstaina ja kaikki tuntu olevan ihan ok. hiivan tässä podin ja toivottavasti sain sen häädettyä. Nyt huolenaiheena on toi korkee ph-arvo. Ainoo mitä voidaan tehdä on että tungen maitohappolääkkeitä alakertaan. Ei hitto tonne alakertaan enää mahdu kun pitää kokoajan jotain olla tunkemassa :D Tästä tiedosta seuraa se, että olen kokoajan paniikissa millon alkaa tapahtua. Tosta korkeesta ph:sta mm. johtu tuplien km :/
Muuten oon yllättävän hyvä oloinen. Ei pahaa oloa ja väsykin alkaa helpottaa. Nyt vaan pään vaivana on tämä karmea epätoivo tai mikskä tätä sanois kun tuntuu ettei kaikki olekaan hyvin. No onneks ultra ois jo torstaina.

ps.Ei pitäis kehua mutta yli viikkoon ei ole vuotanu.

11+1
 
Vieläkö mahtuisi mukaan??

Olisi ihanaa lukea muiden kuulumisia, kun nyt ei tiettävästi kukaan tuttu ole raskaana. Viimeksi sisko odotti samaan aikaan.

Els-, La olisi 7.10, mun ikä 21, toinen lapsi tulossa ja SEKS sairaalana.
 
Viimeksi muokattu:
Olen lueskellut kaikenlaisia palstoja siitä, kuinka monikkoraskaudessa maha kasvaa ennätystahtia heti alusta alkaen. Itse en ole vielä huomannut mitään, mahaa ei ole vielä tullut eikä ihan hetkeen tarvii tullakaan! :) Iltaisin on turvotusta, mutta päivällä olen ihan yhtä solakassa kunnossa kuin ennen raskauttakin. Kohtu kallistunut taaksepäin, joten johtunee siitä.

Pahoinvointikin on loppunut, nyt on taas sellainen olo, niin kuin ei raskaana olisi ollenkaan! NP-ultra kolmen viikon kuluttua,sitä odotellessa...neuvolassa olen käynyt ensimmäisen kerran jo pari viikkoa sitten.

Miten teillä muilla? Onko kenelläkään pahoinvointi loppunut yhtäkkiä ja kaikki ollut joka tapauksessa kunnossa? Onnellinen olen, jos tämä etominen loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin, mutta toisaalta hieman huolestuttaa... :|

Nenäpäässä ja kohta meillä paukkuu 9+0
 

Yhteistyössä