Lokakuun Lutuset 2014

Terveiset neuvolasta :) Kaksi tuntia mennä humpsahti kuin vettä vaan ja nyt on olo hiukan viisaampi. Kaksi kirjaa saatiin mukaan ja kehotus soittaa aina, jos jokin mietityttää. Todennäköisesti saan verensokerin seurantaa varten laitteet kotiin, jotta metforemin annosta voidaan vahtia. Paljon tuli tietoa ja monta helpotuksen huokaustakin. Eilen ei ollut mitään oireita ja sekin on ihan normaalia. Tänään tosin ollut pahoinvointia ihan koko ajan... Viikolla 10 on verikokeet ja 12 np-ultra. Pitää siis olla täällä 12 viikkoa täynnä eli menee kalenteriviikolle 13. Seulontoihin osallistutaan. Kovasti korostettiin, että normaali raskaus on ja seurataan kuten muillakin. Ihan hyvät fiilikset siis on. 4D-ultrasta kysyin ja sain vinkin, että viikot 20-22 on parhaat :)

Äitiyspakkaus otetaan ja odotellaan nyt uuden ilmestymistä.

Tyttö vai poika-teemaan ei ole mitään kommentoitavaa :D En tiedä yhtään olon perusteella kumpi on tulossa...

Ihania uutisia toivon kaikille nyt ultrasta! Yritetään nauttia.

Vauvis ja pieni 7+5 (kunnes toisin todistetaan)
 
Tähtitomu Toivottavasti vuoto pysyykin poissa! Ja tottakai olet raskaana juuri niin kauan kunnes joku toisin väittää! Ja mä uskon että ihan onnellisesti loppuun saakka! :heart:

Väreistä Mä rakastan värejä lasten vaatteissa (paitsi sitä perus pinkkiä, yök!) ja harmittaakin kun poikien vaatteet on usein niin värittömiä : / On vaan sitä tylsää sinistä ja harmaata.. Juuri kävin pojalle Lindexiltä hakemassa uusia sopivan kokoisia housuja ja mukaan tarttui oranssia ja ihanan räväkkää vihreää. Tykkään myös paljon musta-valkoisesta ja vanhanajan keltaisesta =) Jos tämä tulokas sattuisi olemaan tyttö, niin pinkit vaatteet jäisi kyllä kauppaan :LOL:

Onko kukaan päässyt vielä ajatuksissaan niin pitkälle, että miettisitte vaunuja, turvakaukaloa ym tarvikkeita?

Itsehän olen siis jo varmaan parin viikon ajan päivittäin selannut huuto.net:iä ja toria näiden hankintojen osalta :LOL: Mähän tiedän jo tasan tarkkaan minkä merkkiset vaunut meille hankitaan ja turvakaukaloa heräsin viime yönä klo. 04 mietiskelemään :headwall: Mä olen niiin sekasin! :D

Eilen oli mulla kyllä pahin olo tähän asti :x Välillä eto, sitten taas nälätti, väsytti, turvotti, mahaan koski ja yksinkertasesti ahdisti koko oma fyysinen olo! Tänään kuitenkin jo parempi onneks.
Mä tässä mietin, että kehtaisinko kysyä neuvolasta sitten kun se eka aika siellä on, että voiskohan se yrittää edes saada niitä sydänääniä kuuluviin? :ashamed: Kun mä niin kovasti tahtoisin saada edes jotain varmuutta tähän, kun ei sinne vu:kaan mennä. Sillon olisi viikkoja kasassa 9+5..

dolly 8+1
 
Äitiyspakkausta me ei oteta tälläkään kertaa. Kahdesta ekasta otettiin ja muista sitten se raha. Me kun ei oikeesti tarvita enää oikein mitään. Tietty se olis kiva se koko laatikko säästää aina jokaselle lapselle, mutta kun niitä alkaa jo olemaan aika paljon niin pitäs olla erillinen varastorakennus pelkästään lapsille jemmattavia tavaroita varten muutenkin.

Jodista luin muuten just saman asian kuin Tähtitomu! Koitin nimittäin etsiä jonkinlaisen väitteen, joka pistäisi stopin mun vissyn lipittämiselle niin törmäsin samalla tohon jodi-asiaan. Meillä myös käytetään suolaa tosi vähän, mutta maitoa, juustoa ja kananmunia menee, että ehkäpä meille ihan semmonen keskivertoälykäs kaveri sitten tulee näilläkin eväillä.

Mulla on semmoinen olo, että olis poika tulossa, mutta kun katson kalenteria ja tiedän oikeestaan, millon on ovulaatio ollut niin sen puolesta veikkaisin kuitenkin tyttöä. Mä olin kans ennen meidän nuorimmaista varma, ettei meille tule kuin poikia, mutta jo varhaisultrassa kun sen pienen katkaravun kuvan ruudulla näin, tiesin, että nyt tämä on tyttö. :) Saa nähdä tuleeko oloja ultrassa sitten ensi viikolla.

Tsemppiä munkin puolesta kaikille ultriin! :)

Uimisesta se vielä, että mä päätin alkaa käymään kerran viikossa uimassa. En mikään vesipeto ole koskaan ollut, mutta kun tämä kropanrämä ei kävelyä tunnu kestävän niin uimaan sitten. Ekassakin raskaudessa kävin säännöllisesti uimassa ja se teki kyllä hyvää. Ja uimista saa harrastaa ihan siihen asti kunnes limatulppa irtoo, näin mä muistan kuulleeni joskus. Sen jälkeen on sitten infektioriskiä ilmassa.

Facebookiin mäkin liityn kunhan ultra näyttää hyvältä. Tai siis siihen ryhmään joka sinne nyt on jo toistamiseen perustettu. :D Miten se tommosessa muuten sitten on, että näkyykö muille se, jos on liittynyt johonkin ryhmään vaikka se ryhmä oliskin suljettu? Mä en oo mikään ekspertti ton facen kanssa...


Morrisson & Hilpiäinen 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Aaapua miten paljon tullut teksiä!! :O Miten tässä muistaa kommentoida kaikille? :D

Eli siis kiitokset kaikille! :) Todellakin kiva olla täällä mukana.

Hempsuli: Luinkin sinun tilanteesi ja omani tuli tosiaan mieleen. Toivotaan parasta myös teille! :hug:

Iippari herran jestas! :O No muistanhan minäkin sinut, mikä sattuma! =) Vai että kakkosta teille jo tulossa, mahtavaa! :heart:

Mielenkiintoisia synnytystarinoita. Niitä nopsaan lukaisin läpi. :)

Äitiyspakkaus: Todellakin se aiotaan ottaa, ei sitä tarvitse kahta kertaa miettiä! :) Onhan se niin mahtava etu. Toki ymmärrän jos joku päättää olla ottamatta syystä tai toisesta. Ja tiedän että tämä on tosi tyhmää, mutta olen haaveillut tuosta 2012-2013 pakkauksesta sitä saakka kun se julkistettiin ja nyt toisaalta harmittaa kun en taida saada sitä... : / Siinä on ihan ehdoton suosikki se itse laatikko, mutta siellä on myös monta todella kivaa vaatetta! Toivon vain että jatkossa Kela ei palaa siihen tylsään valkoiseen laatikkoon vaan jatkaa tällä samalla linjalla. Vaatteita tulee varmasti käytettyä oli ne millaisia vain.

Sovellukset: Lumiaan ei näytä olevan mitään kovin kivaa sovellusta... : / Englannin kielisiä ja sitten sellainen mikä maksaa, mutta latasin siitä nyt kokeilun ja ostan sitten jos tykästyn siihen.

Tähtitomu: No olipas sulla tympeä vastaanotto polilla... :(

Grill & Täplä 7+1
 
Tähtitomu Kiitokset sovellusvinkistä!:) Latasin saman heti omaan Lumiaani ja vinkkaan asiasta miehelle illemmalla. Nyt tiedän, että mitä minä teen seuraavana unettomana yönä: täytän uutta sovellustani! ;)

Dolly04 Ymmärrän oikein hyvin, että keskellä yötäkin hankinnat voivat olla mielessä! Minä stressasin vaunuasiaa esikoista odottaessa ihan kunnolla ja koska silloin LA oli elokuussa, moni kauppa pelotteli, että vaunut kannattaa tilailla ajoissa, ettei kesätauko venytä vaunujen saamista. Lopputulos oli, että marssimme hyvissä ajoin kauppaan, löysimme hyvät vaunut, jotka toimme kotiin samana päivänä. Ja oli todella hyvä, että näin teimme, sillä sitten olinkin vuodelevossa sen verran pitkään, että olisin ollut loppuraskauden todella stressaantunut, jos emme olisi näin tehneet. Lopulta siis meikäläisen "hankitaan kaikki hyvissä ajoin"- asenteesta oli pelkästään hyötyä.:)

Uusäippä78 En toivo kivuliasta odotusta kenellekkään, mutta hieman lohdutti, etten ole ainoa, joka pohtii odotuskipua. Onkin kivaa kysellä VU:ssa, että mistä on kyse. Ihan loogisesti ajateltuna jossakin vaiheessa kohdunkasvukipujen joukossa varmaankin tuntuu, kun saavutetaan sektioarpi, mutta muuten ei ole harmainta aavistustakaan, että miksi tässä toisessa raskaudessa kipuja on huomattavasti enemmän.

Ansukka Laitoin viestiä Facebook- ryhmään liittymisestä. Laitathan viestiä, jos viestini ei saapunut perille, niin laitan tiedot uudelleen. :)

Vaunut ja muut tarvikkeet Meillä on edessä mitä suurimmalla todennäköisyydellä uusien vaunujen hankinta, sillä epäilen, ettei neiti jaksa tepastella vaunujen vieressä kaikkia asioidenhoitoreissuja ja kävelyitä. Neiti on n. 2v2kk, kun Vekara syntyy. Olenkin käynyt jo pari kertaa ihastelemassa kahden lapsen vaunuja ja nyt olen ihastunut Phil&Teds Navigator- vaunuihin, joita löytyy lähimmästä lastentarvikeliikkeestämme. Ennen kuin ostamme vaunut, käymme aiemman tavan mukaisesti kiertämässä pari muutakin pääkaupunkiseudun liikettä.
Muiden tarvikkeiden suhteen tilanne on aika hyvä: turvakaukalo on, pinnasänky on, vaatteita löytyy. Sen sijaan esikoiselle on hankittava isomman tytön sänky ja keittiöön toinen syöttötuoli.

Muutoksia Oletteko jo pohtineet, että mitä muita muutoksia on elämään tulossa? Meillä on kodissa hyvin tilaa, ei hätää, ja jos tulokas on tyttö, pikkuiset voivat jakaa huoneen vielä pitkään. Akuutimpi muutos koskee autoa, joka menee vaihtoon, sillä saisimme vielä turvakaukalon ja turvaistuimen kiinnitettyä taakse, mutta sen jälkeen tavaratilassa ei ole tilaa vaunuille tai muille tavaroille.

Vaatteiden väristä Olen huomannut, että värillä tuntuu osalla vanhemmista olevan väliä. Minäkään en ole pinkistä erityisemmin innostunut, mutta neidillä pinkkiä löytyy, kun molemmat isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat sen värisiä asuja neidille ostaneet. Minä sen sijaan olen suosinut lilaa, sinistä, purppuraa, valkoista kuvioilla ja jopa mustaa neidiltä löytyy. Eli samoja värejä, joista tykkään itsekin. Vihreää ja oranssia olen välttänyt, mutta siinä on kyse omasta preferoinnista; jos löytäisin kivan asun, jossa on kivoja kuvioita ja pohjavärinä oranssi, niin kyllä sen voisin neidille ostaa. Vain ulkoiluasuissa on tullut sellainen tunne, ettei tytölle "saa" ostaa muuta kuin jotakin punaisen sävyä, hassua, eikö vain? Mutta kyllä lasten asun väristä tehdään päätelmiä sukupuolesta; 6 äitiä ja 6 lasta neuvolatapaamisessa lähes kaikki luulivat, että lapsi, jolla oli musta housupuku, on poika, mutta tyttö oli, eli sielläkin äiti oli ajatellut samalla tavalla kuin minä: kyllä tytölläkin voi ihan hyvin mustaa olla.:)

Uimisesta En tiedä, että mikä virallinen ohje on, mutta minulla se oli kielletty vuodelevon alkamisesta koko loppuraskauden, koska olin jo 2cm auki eli olisin voinut saada helpommin tulehduksen.

Neuvolakäynneistä Minusta on todella fiksua tehdä neuvolakäynnille lista kaikista niistä asioista, joita mielessä liikkuu ja kannattaa kirjoittaa lista paperille ja käydä tyynesti kaikki kohdat terkan kanssa läpi. Näin tein esikoisen kanssa ja niin aion tehdä myös nyt. Minua jännitti jokainen neuvolakäynti (samoin kuin ultrat, neuvolalääkärit, yms.) sen verran paljon, että olisin aivan taatusti unohtanut kaiken, mitä piti kysyä ilman listaani.

Luckygirl & Vekara 5+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ansukka
Hei. Meillä juuri muutettiin pikkaisen isompaan kaksioon ajatuksena tietty se että tänne mahtuu helposti myös se pieni sitten aikanaan :).
Väreistä olen sitä mieltä että jos tulee tyttö niin saa punaista ja vaaleanpunaista, tietty myös muitakin värejä esim. keltainen on ihana! Ja pojalle sitt sinistä, vihreää ja sellasta. Pidän pastelliväreistä paljon ja saattaa niitäkin sitten tulla hankittua pienelle vaatteissa. Enemmän pidän sellaisistä vaatteista joissa on jotain kuvioita, kuten nalle tai kukka tai tutti yms.
Eikös se ollu nii ett loppuraskaudessa ei suositella uimista kylmässä vedessä, koska saattaa aiheuttaa supistuksia?
 
Tähtitomu mulla oli edellisessä raskaudessa paljon vuotoja. Johonkin viikolle 18 asti. Ihan hyytymiäkin mutta kaikki meni hyvin. Koskaan ei selvinnyt mistä johtui... Pelotti tosi paljon, koska edellinen raskaus meni kesken. Ilman vuotoja. Keskeytynyt keskenmeno rv.9.

Muutenkin edellinen raskauteni hyvin tapahtuma rikas. Eka vuodot--> heti alusta liikunta kielto. Sitten rv.25---> jäätävät päänsäryt josta seurantaan ja josta huomattiin,että lapsi on pieni viikkoihin.
Sitten kuukautta ennen raskautta puhkesi raskausmyrkytys ja viimeiseksi kuukaudeksi kätilöopistolle osastolle seurantaan. Koko ajan oli riski,että leikataan milloin tahansa. Lapsi oli myös perätilassa rv.32---> loppuun asti.
Rv.39+1 sovittiin suunniteltu sektio. Leikkausta pitkitettiin myrkytystilasta huolimatta, koska lapsi edelleen pieni kokoinen.
No synnytys alkoiko päivää ennen rv.39+0 jolloinmut kiidätettiinkin naistenklinikalle. Siellä tehtiin päätös koska synnytys alkanut spontaanisti niin yritän alateitse synnytystä perätilasta huolimatta. No vauvan sydänäänet romahti ja eikun lääkäri huusi, että nyt on kiire 20 min ja lapsi pitää olla ulkona. Eikun leikkuriin... Lapsi syntyi pienikokoisena. Joutui alhaisen verensokerin ja hengitysvaikeuksien takia valvontaosastolla 5 päiväksi. Sai myös nenämahaletkun kun ei jaksanut syödä itse. Sairaalassa oltiin viikko josta päästiin kotiin. Sen jälkeen onkin kaikki mennyt loistavasti:)
Pientä draamaa!
Tämän takia tämä raskaus jännittää/pelottaa. En tiedä miten toivoisin voivani synnyttää ja varmaan pakko mennä keskustelemaan johonkin ennen sitä.

Kiva kun täällä ryhmässä vaikuttaa olevan niin hyvä henki!!!

Pääkaupunkiseudulta minäkin :)

Tietääkö kukaan muuten pääseekö kunnalliseen alkutaskaudenultraan miten, kun minulla ei mitään hajua millon edelliset kuukautiset ovat olleet. Olleet niin epäsäännölliset, koska vielä imetän...
 
Luckygirl, en usko että uimisesta on varsinaista virallista ohjetta mutta siis niin kauan kun paikat on kokonaan kiinni nii voi mennä. Kylmään veteen kuumasta saunasta mentäessä voi joidenkin mukaan aiheuttaa supistuksia. Luonnonvesissä kun on niin pitää vain katsoa että vesi on puhdasta eli ei sinilevää jne.

Asioiden muuttuminen jännittää kyllä mua. Kohta niitä on neljä jaloissa pyörimässä ja me tarvitaan minibussi. Mä olen ainatykännyt siitä että talo on täynnä porukkaa ja lapsia ja niiden kavereita ja ties mitä kaikkea. Uskon siis tavallaan että siinä tämä seuraavakin menee kuin edellisetkin. :) me tarvitaan kyllä isompi talo. Mutta ei ole vielä varmaa muutetaanko kokonaan toiselle paikkakunnalle niin ei hoppuilla asian kanssa.
 
Asioiden muuttumisesta ym. Mulla on jotenkin yllättävän rauhallinen olo kaikesta, ehkä kun on lukenut niin paljon kaikke mitä netistä löytyy. Eikä sitten ole oikein mitään kysymyksiäkään sinne neuvolaan ja sellainen olo että kaippa ne kertoo kaiken oleellisen siellä.

Vaatteista Ite en tykkää että tytölle on pelkkää pinkkiä ja vaaleanpunaista tai pojalle vaaleensinistä. Tarkoitus on hankkia värejä oli kumpi tahansa. Sit mulla on tällanen oma juttu et en tykkää kun vauvoja puetaan niinku aikuisia, haluun et vauva näyttää vauvalta et en ehkä tuu ostaan mitään farkkuja ja tuntuu et on kai ne epämukavatki pienelle. Sillä on sit aikaa käyttää kaikkee epämukavaa koko loppu elämä ;D.

Äitiyspakkauksesta Haluun sen ehottomasti sehän on vähän niinku joulu tulis :D.

Noita synnytystarinoita oli kiva lukea :)

Ehkä on pikkusen enemmän tyttöolo mut johtuu osaks varmaa siitä et oon aatellu et saisin ekana tytön. Mut sit tuntuu tavallaa et ku kaks mun kaveria ja miehen kaverin vaimoki saa ilmeisesti tytön et riittääkö mulleki :D
 
Asioiden muuttuminen... oon tots päivän verran täs miettiny ja tullu siihen tulokseen et ei kai me vielä vuoden päästäkään tarvita mitään isompaa, hankittiin jo 7hengen auto kun pitää kaks isoo koiraa häkin kanssa saada mukaan jos reissuun mennään ja siihe pälle vaunut ja matkatavarat niitodettiin et tossa on meijän menopeli seuraaviks vuosiksi, tuli sit lapsia viis tai kuus :D tosin tää asunto asia ratkennee tässämyöhemmällä mitä tehään, kytätään uutta asuntoa nyt seuraavaksi kun alkaa nää "käytetyt" kyrsiä kun aina on jotain vikaa.. mutta senon vuoden pääsä, siihen saakka pärjätään kyllä tässä ihan hyvin. :)

Vaunuista ja kaukalosta puhuttiin kans, meiltä taitaa puuttua vaan tuolle isomalle sisaristuin vaunuihin ja sit isompi turvaistuin. Siinäpä meijän hankinnat taitaa olla ainaki alustavasti, toi ensimmäinen muksu vei rahaa ihan hirveestu kun haluttiin ostaa hyvälaatusia tavaroita että kestää seuraavillwki sitten joten muuten ei kyllä oo huoltamistään. Mietin myös tuplsia, hankkisko sellaisen mihin saa lapset sillai kerroksittain kun mein ovesta eileveitä vaumuja saa sisälle millään muotoo. Mut täytyy miettiä, jokatapauksessa vaunut säilytän sisällä joten sen mukaan ne on oltava tosin lienee ajankohtasta syksymmällä sitten enempi. :)

Tää väsymys ei kyllä katoa koskaan, huokaus, oon ihan kuitti ennenku mies tulee edes töistä.. pakko ehkä jossain välissä laittaa koirat ja ukko l0mukulan kans kartanolle pariks tuntia ja mä nukkumaan... en vaan osaapäivällä nukkumista vieläkään... et esikoista odottavatnkun kaikki jankkaa nukkumisesta nii se tosiaan pitää paikkaansa.. pahimmillaan ette saa nukkua vuoteen ja jos käy näin hyvä tuuri ku mulla nii tuutte raskaaksi ennenku se on ees 6kk,voin sanoo et en ihan vielä olis kakkosta toivonu, mut yhen keskeytyksen tehneenä tiedän et en toista tee ja jos niin päätän nii sit ei tuu enää lapsia mulle vaan menee putket poikki heti... ehkäpä tää tästä, vituttaa vaan kun tuo ukon retale kitisee et se on väsyny.... olis hiton helppoo jos kävis töissä eikä tarttisku viikonloppusin vähä leikkii ton ipanan kans ja mä hoidan sen muuten.... tekee se tokikotijommat mut silti.. oon ilkee ku sanon näin. :/
 
Ompas taas tullut tekstiä! Hetki aina menee, kunnes pääsee vastaamaan sivujen lukemisen jälkeen :D hienoa! :)

Addoda Kurjaa on todellakin tämä väsymys.. Eikö sun mies sitten iltaisin töiden jälkeen hoidaa vauvaa, että sä saisit levättyä? :/
Olin muuten tänään esikoisen kanssa neuvolassa ja siinä kun tädin kanssa tuli höpöteltyä, niin mainitsin, että olen täällä odotuspalstalla törmännyt toista lasta odottavaan äitiin joka myös luultavasti käy tuossa samassa neuvolassa ja että saattaapi olla myös samalla neuvolatädillä. :D Sanoin, että en tiedä nimeä, enkä muistanut sun ikää, mutta että esikoinen vielä vasta reilut 4kk, ja nyt tulossa toinen lokakuussa, niin tää neuvolatäti siihen vaan, että "Juu taitaa olla hänellä :D" ei sen kummemin tietenkään ruvennut puhumaan enempää, mutta hassu sattuma ;D

Ja hieno juttu Tähtitomu, että vuodot loppunu! Toivotaan, että pysyis mokoma poissa loppuraskauden! Tsemppiä huomiseen ultraan!

Kaikille muillekin ultratsempit, ketkä huomenna tai lähipäivinä menossa! Ite meen huomenna klo 10! Jännää :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä ultraan kaikille jotka sinne pääsee! tiistaihin on vielä piiiitkä aika.. :D

Tähtitomu mahtavaa että vuoto on pysyny poissa, toivottavasti ei tuu uudelleen kiusaamaan.

Turvakaukaloista ja vaunuista oli puhetta, kyllä me jo kaukaloita viime vuoden vauva-lehdestä kateltiin.. Halutaan sellanen mikä on telakalla, viime vuoden öö joku c:llä alkava merkki oli sellanen ja vielä hieno puna-musta! :D noh ehkä niitä kerkee vielä myöhemminkin vertailla, mut jos nyt ostaisin ni se olis se. Yhdistelmät meiltä löytyykin jo kun tosiaan sisarusten lapsia varten (ja tietysti omaa tulevaa mikä oli sillon melkein yritysasteella :D) hommattiin käytetyt kun halvalla saatiin. Katotaan miten pitkään pärjätään niillä.

Onko teillä muilla ollu sellasta että joku ruoka-aine ei enää sovi? Tai siis kun söin yks ilta valkosipulipatonkia, niin tuli ihan älyhuono olo ja maha sekasin, tänään söin valkosipulidippiä niin sama juttu. Vessassa saanu istua. Tänään oli tosi lähellä ettei saanu työntää päätä pönttöön, selvisin ilman mut lähellä oli. Että voiskohan muka johtuu siitä valkosipulista (näin aikasessa vaiheessa?) vai oisko vaan sattumaa? (Toisaalta oli mulla eilenkin illalla tosi paha olo enkä syöny mitään valkosipulia. Jotta ehkä se on sit kumminki vaan sattumaa.)

Muoks vielä, Turusta päin ollaan ja 23vee tuli juur mittariin :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelinkin jo tuolla fb:n puolella, mutta mulla on paha aavistus että tää raskaus ei kestä. Eilen alkoi verensekainen vuoto ja tänä aamuna tein yhden yli jääneen raskaustestin joka näytti enään haaleaa plussaa. Nyt näköjään juilii alaselkääkin, ehkä se kunnon vuoto siis alkaa. :( mut saa kuitenkin poistaa listalta ja jos kävisi niin onnellisesti että tää raskaus jatkuisi niin palaan tänne! Tsemppiä muiden odotukseen :)
 
hei naiset! Mä oon kovin harvoin täällä selailemassa mutta nyt tarvittais vertaistukea :)

Miten teillä on menny tissioireet... Minähän en ole kärsinyt lainkaan pahoinvoinneista ja juur ennen kun seitsemäs viikko pääsi alkuun hävisi tissit... Ennen sitä oli vahvasti kipeät ja turpeat tissit ja nännitkin alkoi jo hiukan kummua, mutta sitten se vaan hiipui pois. Ei vieläkään ole ihan kivuttomat tissit mutta aivan selkeä muutos neutraaliin suuntaan...

Kävin eilen ostamassa digitestinkin ja sekin perkula meni ketuiksi. on se jumankauta 5 vuotta on testattu urakalla ja NYT mä en muka osaa?? Näytti mulle kirjankuvaa ja kehotti tekemään uuden... PRKL!! (tein vieläpä purkista sen jotta varmasti onnistuu)

Keskiviikkoon asti pitäisi jollain konstilla jaksaa koska silloin olis ultra.

Minä en todellakaan ole uskaltanut miettiä sekuntiakaan mitään lumppuja, huoneita, kärryjä tai mitään muutakaan. Äitini on ostanut ehkä 8 vuotta sitten minulle silvercrossit nahkajousilla. Siis sellaset antiikkivaunut jotka on täysin kolhuttomat... ihan tehtaalta vedetyn näköset... Ne on äidin kellarissa olleet vuosia peiteltynä ja se riittää mulle "tavoitteeksi". Ultran jälkeen voin uskaltaa käydä vuosien tauon jälkeen katsomassa niitä.
 
Voi Adenna, halaus!

Muutoksista, kyllä ne mietityttää. Mies haluais tietty heti vaihtaa auton ja varmaan pitääkin jossain välissä kun tuossa nykyisessä on niin onneton takakontti ettei siellä kyllä vaunuja kuljetella, vaikka muuten mahduttais hyvin. Asuntoasia on vähän kysymysmerkillä vielä, hyvin kyllä mahduttaisiin tässä nykyisessä asustelemaan, mutta saattaa taloudellisista syistä olla uuden halvemman etsintä edessä. Mulla on itsellä sikäli hyvä tilanne että todennäköisesti saan opinnot kasaan ennen pienen syntymää, joten niistä ei tarvitse sitten enää huolehtia. Korkeintaan yksi tentti jää syntymän jälkeen, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Eipä ainakaan tartte työllistymistä tässä alkaa vielä stressaamaan :)

Hankinnoista, yhdet yhdistelmät on esikoisen ajoilta tallessa, mutta niiden kangasosat on niin huonossa kunnossa että tekisi mieli vaihtaa. Yritinkin jo etsiskellä saisiko noihin esim. pelkkää istuinosaa uutena kun runko on kuitenkin kunnossa mutta huonolle näyttää. Ehkä yritän vielä pestä nuo jollain voimakkaalla pesuaineella ja jos ei auta niin sitten huutonettiä ja kirppiksiä. Turvakaukalo aiotaan hankkia isofixinä, siihen varmaan eniten rahaa menee, en käytettynä uskalla ostaa jos ei joltain tutulta löydy. Kantoliinat ja kestovaipat mulla on kaikki vielä säästössä ja saadaan miehen siskolta vielä lisää, joten ne on kyllä iso säästö. Vaatetta sit tietty pitää ja kaikkea pientä muuta. Yöllä just heräsin ja aloin pohdiskella minkälaisen rintapumpun hankin :)

Väreistä, meillä tyttö käyttää kaikkia muita värejä paitsi ruskeaa. Vihreä on ehdoton suosikki ja kaikki muutkin menee. Itse hän (4v.) jo usein valitsee mitä päälleen laittaa ja äiti sitten varmistaa että on säänmukaista. Ulkohaalari on tällä hetkellä tummansininen ja viimeksi kaupassa kun sai valita yhden paidan itselleen, hän valitsi poliisiautopaidan. Ja on silti niin prinsessa kuin olla voi. Eli meillä ei ole tyttöjen ja poikien värejä/vaatteita, kaikille käy kaikki.

Oliko teistä muuten jollain ollut jo supistuksia? Musta tuntuu että pidemmän päivän jälkeen tulee jo supistuksia, ihan kivuttomia harkkasupparin tyylisiä, joten tuskin mitään vakavaa, mutta aika outoa.
 
Adenna :hug:

83yrittäjä, en usko,että kannattaa huolestua ihan heti tuosta. Oireet tulee ja menee koko ajan. Mullakin välillä on vaikka mitä kaikkea ja sitten taas ei mitään. Tasaantuu se joka tapauksessa jossain vaiheessa niiden oireiden kanssa. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta ei kannata alkaa maalailemaan piruja seinille.

Katsoitteko sattumalta eilen sitä Valheen vangit -ohjelmaa? Eipä olis munkaan kannattanu.. Itkuhan siinä väkisinkin tuli kun lopputulos oli mitä oli.

Väreistä mä pidän kirkkaista selkeistä väreistä. Pastellisävyt ei oo mun juttu. Mä myös tykkään, että on ihan ok jos lapsella on mustaa päällä. Meilläkin on tytöllä aika paljonkin mustia vaatteita. Tosin suurin osa tytön vaatteista on perintöä veljiltään ja sukulaisilta ja sitten olen kirppareilta ostanut paljon. Tästä tuli mieleen kun yks kaveri kymmenisen vuotta sitten sai pojan. Oli sitten josain pihalla ollut lapsen kanssa ja pojalla oli päällään tummansininen haalari, sininen pipo ja siniset hanskat. Jalassaan vaan oli sitten kirkkaan punaiset kengät ja yks mummeli tuli siinä sanomaan, että voi kun onkin kaunis tyttö. Kaveri kiitti kovasti ja totesi, että kyseessä on kuitenkin poika. Mummo katsoi epäuskoisena kaveriani ja totesi, että "joo vai? Vaikka sillä on ihan punaset kengät?". Jep, että kyllä sillä on joskus väliä, minkä värisiä vaatteita lapsilleen laittaa. :D Tuosta muuten kun joku mainitsi, että ulkovaatteen pitää olla tytöllä punainen tms niin olen samaa mieltä osittain. Meillä on tytöllä kyllä poikien vanhoja sinisiä ja vihreitäkin käytössä, mutta jos niitä käytetään niin sitten pipo ja hanskat ja kengät laitan ne "tyttömäisimmät" mahdolliset mitä löytyy. :)

Mulla on edelleen flunssa tuloillaan. Aivan hirveä nuha päällä ja pää tuntuu kipeeltä koko ajan. Ja enää nelisen päivää niin on ultra! Mitä lähemmäs tullaan, sitä enemmän mä jännitän. Aivan kuten joka kerta. Ne samat kysymykset pyörii päässä aina. Ikuiset mitä-jos-kysymykset...

Iisuli aika jännä, jos nyt jo on supistuksia. Edes harkkasellaisia. Toivottavasti ei ennakoi sitten mitään myöhemmässä vaiheessa, että alkaisi kunnon supistukset liian aikaisin tai mitään sellaista. Mulla ei ole mitään semmoista ollut nyt. Ootko neuvolasta kysyny asiasta? Mulla on tavallisesti harkkasupistuksetkin alkaneet vasta joskus puolivälissä suurinpiirten.

Morrisson & Hilpiäinen 6+0 POKS!! :D
 
Adenna :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa ja olet pian taas täällä.

Ruoka-aineista Olen huomannut sellaisen asian, että vältän kananmunia kokonaan. Ennen saatoin syödä keitetyn kananmunan tai munakkaan aika usein, mutta plussan jälkeen ei ole tehnyt mieli.

Omaa napaa Tänä aamuna se sitten tapahtui: aamupalan jälkeen oksensin. Sen jälkeen tuli hieman parempi olo.

Luckygirl & Vekara 6+0 POKS! :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Adenna :(

Ja voi minä :( Ultrasta saadut uutiset olivat pelkojeni ja epäilyjeni mukaiset. Kasvua ei ollut tapahtunut viime viikosta, eli raskaus oli keskeytynyt rv 6+0. Tämän voi päivittää listalle :(

Pohdintaa ja ajatuksia tapahtuneesta:
Vaikka olin tähän varautunut, niin toki tämä oli pettymys ja harmittaa. Toisaalta taas se, että näin tapahtui, on sille varmasti luonnon puolesta olemassa syy. Ja se, että tämä kävi ilmi nyt eikä vasta nt-ultrassa on myös positiivinen asia. Ja se, että olen tullut raskaaksi kerran, tuo uskoa siihen, että näin tapahtuu toistekin - ja toivon mukaan paremmalla onnella.
Oireista, rinnat ovat edelleen arat, mutta paha olo loppui eilen kuin seinään. Tai tuli "erilainen tunne". Tämänkin johdosta aloin jo eilen epäilemään tätä. Sain myös farkut vedettyä jalkaa ilman puristuksen tunnetta, eli turvotuskin oli poissa. Mietin myös sitä, että juuri kun oli tuo rv 6+0, minulla alkoi se elohiireksi kuvailema supistelun tunne alapäässä (lähinnä peräaukon kohdalla). Ehkä tämä olikin oire tapahtuneesta, mutta jostain syystä keskenmeno ei lähtenyt kunnolla käyntiin... Tiedä häntä.
Sain lääkärillä otettavaksi jo ensimmäisen pillerin, ja huomenna sitten neljä pilleriä emättimeen. Näiden pitäisi saada kohtu supistelemaan ja tyhjennyksen alkamaan. Tämä osio tuntuu ehkä nyt raskaimmalle koko hommassa. Mutta siitä kun selvitään, niin tietää tarkemmin mitkä ajatukset uuden yrittämisen suhteen ovat. Kolmen viikon päästä katsotaan verikokeella onko raskaushormoni laskennut alle 100. Toivottavasti edes tämä osio menee niin kuin pitäisi...
Kauhean pitkä selostus asiasta, mutta kai tästä kertominen on terapeuttista. Vielä ei ole itkua tullut, mutta epäilen että miehen näkeminen käynnistää kunnon vollotuksen! Surulliseksi tekee myös se, että huomenna olisi poksunut jo 8+0... Huoh!

Nyt hetki hiljaisuutta, ja ajatusten siirtämistä kohti tulevaa ja uutta alkua - kunhan nyt saadaan ensin tämä tyhjennysruljanssi suoritettua kunnialla!

Ihanaa jatkoa teille ihanaiset naiset! Nauttikaa raskaudesta täysin rinnoin, niin minäkin teen sitten kun sen aika taas koittaa <3
 
Voi Hempsuli82, voimahalaus sinne :(
Samoin Adenna :( (hitto kun ei muut merkit onnistu kuin naama ylös tai alas)
Omaa napaa, juuri kotiuduttiin ultrasta ja voin kertoo että taju meinas lähteä, niin kovaa jännitin :0
Hippunen siellä köllötteli omassa pikku yksiössään, sydän pamppas hurjaa vauhtia ja kaikki juuri niin kuin pitää <3
Kokoa Hippusella oli 8,5mm ja vastasi juuri viikkoja :) LA vahvistui ja olisi nyt 10.10 <3
Olen niin onnellinen ja toivon sydämmestä että tätä onnea ei kukaan vie pois <3
Minä ja masumatkalainen Hippunen 7+0

Ps. Ei väsy haittaa kun tuo viime yö meni pojan oksentelussa. Raasu toinen mutta onneksi hänkin voi jo paremmin <3
 
Viimeksi muokattu:
Voi Hempsuli :( <3 hurjasti jaksamisia kamalaan tilanteeseen <3 aika hienosti oot pohtinu läpi kaikkea. Varmasti raskain osuus on tulossa. Voimia teille molemmille <3

Kasvaa ihan liian pitkäks tuo menetettyjen lista.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Adennalle ja hempsulille voimahaleja täältäki. Voimia myös jaksamiseen ja toivotaan että seuraava tärppää kunnolla kiinni eikä tipaha kesken matkasta. <3

Hempsuli, hatun nosto ajatuksista. Raskasta on varmasti mutta noistakin selviät varmasti, otat miehen ja möngit kainaloon vaikka väkisin ja sitten kun aika koittaa niin kohta ootte uuden alun kanssa liikkeellä joka menee varmasti paremmin kuin tämä. :) <3

Willarose, sepäs kiva että on sama nvla tätsy. :)

(.) Kylmiä lihapullia ja kylmiä keitettyjä pottuja kiitos. :)
 

Yhteistyössä