Lokakuun Lutuset 2014

Ihanaa Tähtitomu, miljoonasti onnea!! :heart: ihania uutisia, mäki sun puolesta täällä jännäilin :heart:

vauvatoiveinen voi ei! :( <3 paljon jaksamisia, itke pois jos helpottaa ees hiukan. Ei voi muuta toivoa kun nopeeta uutta plussaa ja parempaa onnea jatkoon <3 eikö nää huonot uutiset milloinkaan lopu :(

Ja voi majoneesi, en mä oo tajunnu ettei sitä saa syödä!! Hyvä ku sanoitte! Hitto sentään, ja tänään just kebabissa söin valkosipulimajoneesia -.- pitääki olla jatkossa tarkempi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Vauvatoiveinen, voimia <3

Venetsia, älä huoli, riskisi saada toksoplasmoosi on hyvin hyvin olematon, jos tuossa on kontaktisi kissoihin :) toksoplasmoosin saa todennäköisemmin huonosti kypsennetystä lihasta kuin kissan ulosteesta. Saadakseen toksoplasmoosin kissasta, pitäisi käytännössä ensin koskettaa kissan kakkaa ja sen jälkeen laittaa sormet suuhun. Käsiä pesemättä. Kukaan aikuinen tuskin näin toimii ;) toksoplasmoosikakka tarvii myös 24 tuntia aikaa alkaakseen tartuttaa. Eli jos kissojen laatikot siivoaa useammin kuin vuorokauden välein, on tartuntariski hyvin pieni.

Nimimerkillä monta kissaa omistava ja itse niiden hiekkalaatikot siivoava :D

perusteellinen käsienpesu siivoushommien jälkeen. Kissat hyppii pöydillä ja tulee meidän sänkyyn. En toimi niiden kanssa mitenkään normaalista poikkeavasti. Näin myös esikoisen raskausaikana ja terve tyttö syntyi :)

Kännykkäkirjoitan, joten pahoittelut kirjoitusvirheistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Venetsia
Sparkle Sinne varhaisultraan pääsin mä ainakin neuvolan kautta. Mulla on ollut niin sekava kierto, että viikot täytyy varmistaa ultralla. Eli neuvolaan voit vaikka heti soittaa ja varata ajan :) Niinhän ne sanoo, että kun on plussannut niin saapi soitella ja siinä selvitellään jos jotain ongelmaa on. Voithan sanoa että sua häiritsee kun testiin tulee vaan haaleaa viivaa, niin voihan olla että laittaa sut ultraan! :) ja jos ei laita niin varaa yksityiselle aika jos vaan rahaa on ylimääräistä, on aika kallista.
 
Mahtuisiko mukaan vielä yksi onnellinen odottaja? Eilen käyty ultrassa toteamassa pieni viikkoja vastaava ihmisenalku, jolla sydän jumputti!

Takana 3 (!) keskenmenoa eli varovaisella mielellä ollaan.. nyt kuitenki syke todettu niin km-riski "enää" 5%..:)

Kyynel silmässä oon lukenu tämänkin ryhmän km-uutisia.. mä niin tiedän mitä käytte läpi!<3

NtiKesäheinä / 30v / 1.lapsi / HYS? / la 12.10
 
  • Tykkää
Reactions: Emma77
Voi ei, kun on tullut taas niin surulllisia uutisia tänne. Voimia teille kaikille :hug:

Itse ehdin juuri ja juuri lukea teidän kuulumiset mutta aina, kun alan kommentoimaan niin tuo esikoinen vaatiikin huomiota samantien. Nyt väsyttää vielä vietävästi, joten päikkärit on pakkoa nukkua samaan aikaan poitsun kanssa. Varsinkin, kun viime yö meni taas niin hyvin että! Poitsu meinasi, että kolmelta yöllä on ihan hyvä aika herätä ja sitten parin tunnin ajan saikin vähän väliä käydä kaatamassa takaisin makuulle. Pitäs miettiä auttaisiko toiseen huoneeseen nukuttaminen, kun tuntuu etät heräilee mun pyörimiseen, kun vaihdan asentoa jatkuvasti.

Tää on kyllä vieläkin niin epätodellista, kun ei ole samanlaisia raskausoireita kuin esikoisesta. Silloin oli kunnolla pahoinvointia ettei alas mennyt kuin appelsiinimehu hapankorput, turvotusta ja rinnat paisui kaksinkertaisiksi. Nyt tosin viikonloppuna ykäilin kerran ja on sellaista jatkuvaa etovaa oloa ettei tee mieli muuta kuin juoda mehua ja vettä. Mutta ei kuitenkaan selvää pahoinvointia. Turvotusta tuntui tosin olevan eilen illalla, kun vatsa oli kuin pallo. Mutta senkin jotenkin lasken vaan syömieni ruokien piikkiin.

Tänään pitäisi varmistua miten asian laita on, kun mennään iltapäivästä ultraan :)

Syömisistä enpäs ollut minäkään tajunnut tuota majoneesia. En osannut välttää sitä esikoisenkaan kanssa ja nytkin viikonloppuna tein meille coleslawta. Mitäköhän muuta mä en tajua välttää :/ Viime raskaudessa mulla oli mielihaluja, jotka meni ohi tai lieveni heti, kun jääkaapissa oli sitä hankittuna. Ensiksi oli älytön himo cokikseen, sitten lätkäliiga salmiakkeihin ja lopulta hedelmäturkkareihin. Yhessä vaiheessa mun teki mieli vain kanaburritosta tai valkosipulietanoita. Mies kommentoikin silloin, että tulee kalliiksi tää raskaus! En nyt sentään aina mielihaluille antanut valtaa mutta muistan yhden kerran, kun mies kommentoi illalla että mun pitää syödä päivällä kunnolla, ettei tule huono olo. Niin purskahdin itkuun ja nyyhkytin et mutta kun mun ei tee mieli mitään muuta kuin kanaburritosta... Saas nähdä onko edessä vielä tällaisia mielialan vaihteluita :D Sekin oli outoa, että mua suorastaan etoi, kun kuvittelin laittavani suuhuni salaattia. Kaikki vihreä oksetti. En ees voinu syödä meidän vihreiltä lautasilta ku ne etoi niin paljon. Miestä harmitti, kun se teki hienot terveelliset salaatit ja mä en voinu syödä niitä. Sitten jossain vaiheessa loppuraskaudessa alkoi taas salaatitkin menemään alas.


Painonnousua mulle tuli muistaakseni vajaa 10 kg esikoisesta ja ne oli poissa pari kuukautta synnytyksen jälkeen vaikka söin kuin hevonen ja herkkujakin meni kiitettävästi. Hieman pelottaa miten käy, kun imetys aikoinaan loppuu ja oon tottunut tällaiseen. Muistan vain esikoisen ekasta neuvolakäynnistä sen, kun hoitaja kommentoi ettei tuoremehua kannata juoda kun siinä on niitä kaloreita :D Olin siinä vaiheessa elänyt kaksi viikkoa God Morgon appelsiinimehulla, hapankorpuilla ja piltin hedelmäsoseella. Mitään muuta en saanut alas, niin tuntui hassulta silloin tuo terkan kommentti. Ja ylipainoa mulla ei ollut. Myöhemmin ei kylläkään samalta hoitajalta tullut mitään kommentteja ja tykästyinkin häneen vaikka alkuun tuntui oudolta :D

Tänään julkistetaan kuulemma muuten uusi äitiyspakkaus! Täytyy käydä kurkkimassa. Ei otettu sitä esikoisesta, kun meillä oli niin valtavasti sukulaisilta tullut tavaraa (mm. neljä äippäpakkauksen toppapukua ym.). Saas nähdä mitä tehdään tällä kertaa.

Vakuutus otettiin viimeksi ja otetaan seuraavallekin. Mä itse jonotan kyllä terkkarissa mutta en halua kipeän lapsen kanssa jonotella. Ja haluan myös suoraan erikoislääkärille, jos on tarvetta. Ollaan jouduttu käyttämään tota vakuutusta ihan kiitettävästi, kun on ollut korvatulehduksia ja allergiaepäilyjä ihottumien takia. Aattelin aina, että se täysimetys ja maitohappobakteerit auttaa korvatulehduksissa mutta meillä niitä on jo muutamat ehtinyt olemaan. Meillä joutui esikoinen myös lastenosastolle päivä syntymänsä jälkeen, kun hänellä oli joku vastasyntyneen infektio. Että silloin joutui heti ensimmäiselle viiden päivän antibioottikuurille. Mä sain onneksi silloin omaan huoneeseeni rintapumpun, niin pystyin sen avulla myös öisin pumppaamaan, kun poika oli lastenosastolla. Siellä ollessa päiväsaikaan annoin aina ensin oman rinnan ja sitten piti punnita ja katsoa onko painoa tullut. Siihen sitten sen mukaan vielä maitoa pullosta päälle. Tuntui pakkosyöttämiseltä, kun toinen on ihan unessa ja silti piti tuttipullosta truutata suuhun.

Tässä tuli taas tätä ajatuksenvirtaa että parempi nyt lähteä sinne päiväunille! Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Syömisestä Tällä hetkellä menee alas kaikki! Siis mulla on nälkä ihan koko ajan! :ashamed: Tämä jatkuva nälkä oli jo esikoista odottaessa ja näköjään jatkuu myös tässäkin raskaudessa. Mä voisin siis syödä ihan kaikkea. Tällä hetkellä tekee ihan kamlasti mieli pulled porkia :LOL: Samaten kaikki pullat ja muffinsit on ehdoton nams nams tällä hetkellä. Luojan kiitos mä nyt en tunge kaikkea suuhuni mitä mieli tekee, muuten oisinkin jo aikamoinen pulla..

Pakko käydä tänään vilkuilemassa tuota uutta äitiyspakkausta :heart:

Vakuutuksesta Esikoisen aikaan otettiin jo syntymättömän vauvan vakuutus, jota oli tarkoitus jatkaa vauvavakuutukseksi, kun vauva täytti 3 kuukautta. Mehän kuitenkin unohdettiin ihan kokonaan uusia se vakuutus, joten ei tullut sitten otettua :ashamed: Pojalla on ollut korvatulehduskierre ja putket ja pk:n aloitettua on kyllä sairaspäiviä tullut ihan kiitettävästi. Olemme kuitenkin aina saaneet tosi hyvin ajan terveyskeskukseen, pari kertaa viikonloppuna on tullut käytyä yksityisellä, kun ei ole vaan jaksettu lähteä lastenklinikalle. Saa nähdä otetaanko tulevalle vakuutusta..

Painonnoususta Viimeksi tuli +25kg :headwall: Ja neuvolasta pistivätkin mut "dieetille" loppuraskaudesta, kun oli niin paljon kertynyt kiloja.. Kilot karisivat kuitenkin nopeasti, eikä vauvakaan ollut syntyessään normaalia isompi. Nyt on varmaan kyllä tullu jo se pari kiloa näillä syömisillä..

dolly 8+6
 
Uus äp pakkaus miellyytää mun silmää kyllä ehdottomasti. :) otetaan se, laatikko pysyy samana näköjään kun oli tuo aikasempi. :) tästä linkkii:

Äitiyspakkaus - kela.fi

(.) Mua vaivaa ilma vaivat. Oikeesti vedän pahemmat hajut ku mein koirat tai mies. Järkyttävää, kaikista kamalinta täs on se et ku en pysty pidättää missään noita. xD oon alkanu toivomaan et meille tulis tyttö... jotenki varmaan ziks kun oon eläny miesvaltasta elämää aina kun on neljä veljee nii kaipaan nyt vähä jotai nais seuraa jo. :D toivossa on hyvä elää, on kyl vaikee uskoo jos tyttö tuliski kun sitä vaan olettaa et on poika.. no se jää nähtäväks. :)
 
Heti pakko kommentoida tota uutta pakkausta:
Toppahaalari ei oo mielestäni niin kiva kuin nykyisessä paketissa. Kuolakauluri ehdoton plussa, ja näyttäisi olevan kivasti myös pieniä 50 cm vaatteita, joita ei kyl ite raaski kauheesti ostella. Värimaailma ok, turkoosi ihana, oranssi ihan kiva, ruskeet ei iske.
Tässä lausuntoni, eiköhän tuo oteta :LOL:

Miten voi olla, että epäterveellinen ruoka pitää olon parempana kuin terveellinen??
Lii85, ihan samat tunteet salaattia ja muutakin kasvisruokaa kohtaan! Mistä ihmeestä se voi johtua, varsinkin kun muuten tykkää tosikin paljon kevyemmistä sörsseleistä. Makkaraa tänne, kiitos!!

Ventsia 8+6 (huomenna poksuu!)
 
Jaksamisia vauvatoiveinen :hug: Eikö sulla ollu sit mitään oireita tai tuntemuksia? Tääl on kyl ihan liikaa nyt ollu huonoja uutisia :(

Uudesta pakkauksesta: Ei ihan täysin uvonnut kyllä. Ekaa odotetaan mutta siltikään en oo ihan varma otetaanko lainkaan. Tos oli melkee kaikki, valkosta lukuunottamatta, sellaisia värejä joista en tykkää. :(

Syömisestä:Mun tekee kokoajan mieli syödä jotain ja nimenomaan jotain hyvää. Ei maistu mullekaan enää salaatit yms. Ne vaan yököttää.

Vakuutuksesta: Meinattiin ottaa vakuutus sen jälkeen kun sen pystyy ottamaan. En nyt muista niitä viikkoja. Tuntuu et sit ainakin tapahtuu jollei sitä vakuutusta oo. :)

Mini-ihme 8+1
 
Minäkin ehdin töiltäni vilkaisemaan uutta äityspakkausta, pelokkain tuntein sinne sivulle menin, mutta onneksi pelko oli turha! :D

-Laatikon säilyminen ihan ehdoton plussa, jes!
-Värimaailma ihan kiva, ruskea on mun väri joten on myös vauvan väri. ;)
-Turkoosikin sopii mielestäni myös tytölle.
-Tykkäsin enemmän siitä vanhan pakkauksen kevyt toppahaalarista.
-Kiva ettei kestovaippoja ole enää niin montaa.
-Ja se kuolalalppu on kiva uusi juttu!

Grill & Täplä 7+6 (täälläkin poksuu huomenissa ;))
 
Äitiyspakkaus näytti omaan silmään oikein hyvältä. Minulla ei ole niin nuukaa nuo värit muutenkaan, kunhan niitä on. Varmasti siis otamme pakkauksen. Pallokuvioset potkuhousut oli jotenkin äärettömän söpöt :heart:

Vakuutus
otetaan jos vain saadaan. Vaikka julkinen toimiikin hyvin, niin minusta ehdoton plusssa on, että lääkketkin saa sitten vakuutukseen. Paras tilannehan olisi, että kyseinen vakuutus olisi kuitenkin täysin turha. Pitääkin selvitellä missä vaiheessa se pitää viimeistään ottaa. Siihen tosin taitaa olla vielä hetki aikaa, joten ei vielä ajankohtainen.

Omaa napaa: Olot pysyvät täällä edelleen hyvinä, mutta öisin näen unia, jossa minulla on tosi huono olo... Toivottavasti nämä eivät siirry päiväsajalle jossain vaiheessa! Ruoka maistuu hyvin, oikeastaan kaikki. Osaako muuten joku sanoa, että miksi se majoneesi on kiellettyjen listalla?

Eilen käytiin perhetutuilla kylässä ja heille ei ole vielä kerrottu raskaudesta. Kaatoivat sitten minullekin kuohuviiniä ja koitin esittää sitä juovani. Aina kun silmä vältti niin mies kittasi minun lasin huiviinsa. Parin lasin jälkeen piti sitten jo sanoa, etten enää ota, kun huomenna on työpäivä. Muutenhan mies ois ollut jo ihan tuiterissa illan päätteeksi, kun joisi kahden edestä :LOL: Ei siis jääty kiinni suuresta salaisuudestamme vielä.

Ultraa odotetaan jo kuin kuuta nousevaa, että saataisiin varmuutta, että tuolla masussa varmasti on elämää. Jotenkin olen siihen todella luottavaisin mielin ja uskon, että kyllä tässä lokakuulle asti mennään. Ultra on tosiaan viikon päästä keskiviikkona, ja jännittäähän se toki silti. Toivottavasti aika menisi kauhean nopeasti!

beanna ja Hessu 6+2
 
Tsiisus mikä päivä! Ihan jäätävän kamala olo ollu aamusta asti, normaalista poiketen se ei vaan hävinny aamupalan jälkeen vaan on jatkunu läpi päivän! Onneks saanu olla rauhassa kotona.. Ultra parin tunnin päästä, aattelin että oisin saanu fiilistellä ja jännäillä rauhassa tän päivän sitä, mut paskanmarjat (anteeks) päivä menny siinä ku koettanu ettii asentoa missä ei oksettais ihan niin paljon.. Toisaalta aattelin että ehkä se on vaan hyvä merkki siitä että ultrasta tulee hyviä uutisia, ei voi tällanen kamaluusolo olla tyhjästä :D tai siis tietysti VOI olla mut uskoo toivoo. Löysin pakkasesta pyttipannua ja koetan mättää sitä naamariin jos auttais.. :p hops, tulipahan avauduttua!

Äitiyspakkaus oli tietty pakko käydä heti tsekkaamassa vaikka hetken leikittelin ajatuksella et vasta ultran jälkeen.. Hoho. Jotenki kiva et osu samalle päivälle :) tuomio: ihan jees, potkuhousuissa oli sellasia mitkä ei mulle ihan iskeny ainakaan noin kuvassa, mut muuten kyllä tykkäsin vaatteista :) ja makuupussi oli hieno! Kyllä me se otetaan, tosin siitä ei oo missään vaiheessa ollu epäilystä etteikö otettais :D mut ihan kiva on kyllä.

Jollain muullakin oli ultra tänään, (hyviä) kuulumisia odotellessa! :) uusille tervetuloa!!

Ps. Ihan ku tää pyttipannu alkais hiukan helppaan, wuhuu!
 
Mietin tota ultra hommaa... muistan ku esikoisesta nvlas sanottiin et jos haluan niin pääsrn varhaisultraan, en vaan sillon oikein tajunnu et minkä takia menisin kutesti oli plussa. Nyt vähän samoilla fiiliksillä... ei huvittais yhtään. Edellisessä opin inhoamaan ultraamista vaikka oliki ihana kattoo ku pallero pyöri ympyrää mahassa. Ja kuvat oli parasta antia koko hommassa, mut se itse ultraaminen oli ihan syvältä. Tiedän tässä raskaudessa sanoa etten halua et yksikään opiskelija koskee muhun.... sen verran sattu ne edelliset. Toi mihin nyt meen to niin olis ekan kerran koettavissa, hirvittää kyllä ajatiksenaki onko yhtä kamalaa ku ne tulevat.. saas nähä, kärkkäät palautteet tulee kyllä ja edelleen mietin vaihtaisinko sairaalaa kuitenkin... mut eikö se silloin tarkota et mun pitää kaikki mutki tutkimukset käydä samassa ku synnytän vai voinko käydä tutkimuksissa lähellä ja synnyttää kauempana? Jos tietoa löytyy niin otan vastaan! :)

Nyt meen ulkoilemaan tätä ällötystä taas pois päin. Jospa ei tarviis koirii pukee jos ois kuivaa.. :eek:

Addoda & SnadiKakkonen
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet! :)

Vauvatoiveinen Olen hyvin pahoillani, paljon voimia toipumiseen.:hug:

Tähtitomu Ihanaa! Onnea hyvistä uutisista! :)

Äitiyspakkaus Pakkohan sitä oli heti käydä katsomassa, kun linkin näin. Tykkäsin kovasti kaikista turkooseista vaatteista, mutta makuupussi iskenyt. Puhelimella katsottuna toppapuvun väritys näytti jostakin syystä erilaiselta, mutta tietsikalla katsottuna se näytti ihan kivalta.

Salaateista Salaatti on jäänyt syömättä minullakin. Porkkanaa puputan samaa vauhtia kuin ennenkin ja paprika maistuu, mutta salaatti ei vain uppoa. Eiköhän se tästä muutu, mutta nyt ei nappaa, ei. Hedelmiä syön paljon muutenkin ja nyt ne maistuvat vieläkin paremmin.

Luckygirl & Vekara 6+4
 
Ruokajuttuja> Olen myös huomannut että sapuska todentotta maistuu... Olen pienestä asti kaihtanut makeita ja rasvaisia ja rakastanut suolaista ja rasvaista :D Tämä on nyt sitten oikein selvästi esillä, että leipomotyöntekijänä en todellakaan laittaisi mitään herkkuja kitaani vaan söisin kaikkea raskasta ruokaa. Salaatti menee nyt alas yllättävän hyvin. Toisinaan siihen tulee normaalistikin pitkiä taukoja ja stoppeja mutta nyt maistuu... Ja eritoten kaikki hapan ja suolainen. Oliivit, marinoidut valkosipulit, punajuurisalaatti, etikkapunajuuret ja kurkut yms.

Purkista otetut teolliset majoneesit ovat ymmärrykseni mukaan täysin turvallisia, mutta itsetehdyt, seisoneet ja epämääräiset munamössöt pitää jättää syömättä. Sehän on selvä juttu ihan jo ilman raskauttakin :D

Itselläni tekee pahaa kun jää nyt sitten kraavit syömättä. Rakastan kalaa ja lihaa raakana. Laivan seisovassa pöydässä ei ole enää mitään minulle kun mäditkin pitää jättää popsimatta kaiketi... :(

Olen jotenkin tuon varhaisultran huomiselta sivuuttanut. Ensin odotin sitä kuin kuuta nousevaa ja pelkäsin että panikoin ennen kun se tulee, mutta nyt on vaan sellanen olo kun olis hammaslääkärille menossa... Ei vaan kiinnosta jotenkin. Kai tää on itsesuojeluvaistoa tai jotain...

Onnea teille jotka olette ensimmäisistä esteistä jo päässeet yli... Ja pahoittelut niille jotka eivät ole päässeet.

(.) Mun maha oli eilen niin vihulaisen turvonnut että melkeen itku pääsi. Ihan sairaan kamalan hirvee turvotus teki olon jo tuskaiseksi. Olihan sitä toisaalta kiva peilistä katsoa että tolleen se sitten tulee ehkä olemaan parin kk päästä mutta nyt siellä ei ollu muuta kun ilmaa ja muuta turvotusta... Toivottavasti viikonlopuksi vähän laskis kun on isot sukujuhlat tulossa. Pukeutuminen on hieman vielä hakusessa...
 
Teidän kuulumisia on kiva lukea, vaikka hitaana en ole ehtinyt väliin kirjoitella. Täällä on ollut hyydyttävä olo pari viikkoa, väsymys ja pahoinvointi ovat olleet tovereina, joten olen mennyt ajatuksella "pakolliset hommat hoidetaan ja muuten kerään voimia". Aamulla ei ehdi edes syömään mitään, kun jo sappea viskaan pönttöön, anteeksi yksityiskohdat :x Esikoinen on jo oppinut matkimaan äidin yrjöämisääntä, ihan säälittää tuo pieni, kun joutuu ihmettelemään. Mutta tsempillä eteen päin, muutaman viikon päästä olo varmasti helpottaa.

Tähtitomu
Ihania uutisia!
SannaMarko kiitos äitiyspakkauksen ilmestymisen muistuttelusta, pitää käydä kurkkaamassa.
Vauvatoiveinen Pahoitteluni, voimia.

Laskiaistiistaita ja aurinkoa,
Emma ja tänään poksui eli 8+0
 
83yrittäjä: Meilläkin edessä ensi kuussa risteily ja koska nyt sitten en voikaan juoda, niin odotin oikein innolla sitä buffettia ja perhana kun aloin miettiä että sitähän pitää olla oikein tosi tarkkana sielläkin mitä siihen lautaselle ottaa! :D

Mulla ruoka menee alas tosi vaihtelevasti. Tietty jos on huono olo, niin ei tee mieli syödä. Mutta esim. illalla voin syödä jotain ruokaa tosi hyvällä ruokahalulla ja kun otan samaa lounaaksi töihin, niin se voikin seuraavana päivänä vaan tehdä pahaa. :x Pitää kokeilla itsekin jos pieni kävelylenkki ulkoilmassa auttaisi pahoinvointiin, varsinkin vapaapäivinä on helppo kokeilla.
 
Äitiyspakkauksesta Tykkäsin, muuten paitsi niistä muutamasta oranssista ja ruskeasta. ihania ne kaikki turkoosit se onkin yks mun lempiväri. Minä olisin toivonut enemmän niitä kestovaippoja, olis ainakin toiveena kotona ollessa opetella niitä käyttämään.

Pahoinvoinnista Mulla se ei onneks ole ollut kovin pahaa lähinnä ällötystä. Se tuli joskus 7+ muistaakseni.

Onnea kaikille joilla oli hyviä uutisia ja halauksia menetyksen kohdanneille.

Anni00 ja massukka 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Aiotteko muuten käyttää / kokeilla kestovaippoja? Oletteko ajatelleet asiaa?

Minä kyllä kannatan sitä niiden ekologista puolta ja myös rahaa säästyisi niiden kanssa varmasti, mutta ne ei siltikään ole meitä varten. Ei varmasti kärsivällisyys riittäisi.
 
Tulin justiinsa ultrasta ja kaikki oli erinomaisen hyvin! Hilpiäinen löytyi hienosti omalta paikaltaan ja syke näkyi heti. Ja voi se ääni!!! Kyllä siinä tirahti pieni onnen kyynel (taas) kun sen sykkeen ekaa kertaa kuuli. :heart: Kaveri oli sen verran filmattavalla tuulella, että saatiin ihan tarkka kuva ja tarkka mitta ja täten selvisi, että hän onkin kaksi päivää vanhempi kuin menkkojen mukaan laskettuna. Mun tekis mieli mennä ihan heti kaikille kertomaan tästä. :) Oli muuten hyvä kun sinne vastaanotolle pääsyä odottelin niin lääkäri tuli ovelle ja kysyi suoraan että "ihan tarkistuksena, että ootkos sä täällä taas raskausasioissa?". :D Niin onhan tämä sama lääkäri tutkaillut meidän muitakin lapsia tässä vuosien saatossa jo. Nyt mua ei edes haittaa, että voin aivan tolkuttoman pahoin. Koko ajan. En päässyt tänään edes töihin kun aamusta asti olo on pakottanut vaan makaamaan ihan paikallaan. Hyvä, että tonne ultraan edes pääsin. Sekin kun lisäsi pahoinvointia vielä kun sitä jännitin, että mitä sieltä löytyy.. Nyt on niiiiiiiin onnellinen ja helpottunut olo ja voin jopa antaa itselleni kunnolla luvan ihan uskoa, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä me saadaan lokakuussa pieni Hilpiäinen syliin. :heart: Mä oon ihan pelkkää sydäntä tässä nyt... :D

Lasketun ajan voi muuttaa mulla tuohon 15.10 kun lääkäri niin tarkkaan sen nyt päätti, että se näin on.

Mä en äitiyspakkausta vielä ehtinyt vilkaisemaankaan.

Hienoa kun mainitsitte tuon laivan buffetin. Voinette kuvitella paljonko mun nyt tekis mieli päästä semmoisen kimppuun.. Ruoka tosiaan maistuu täälläkin. Pahoinvoinnista huolimatta ja sen takia. Olen nimittäin havainnut, että mulla on kammottava olo aina kun en syö tai nuku. Kun syön kunnolla mahan täyteen niin olo on hyvä noin puol tuntia viiva tunnin ja sitten se alkaa taas. Nukahtaminen on hankalaa kun on niin kurainen olo, mutta kun vihdoin nukahtaa niin sitten on ihan ok olo. Ja mulla myös on koko ajan nälkä. Onneksi mies jaksaa kantaa kaupasta selkä vääränä mulle suolakurkkuja, tuorekurkkua ja lehtisalaattia. Odotan, että kohta mulle iskee taas himo siihen jäätelöön sweet-chili-kastikkeen kanssa...

Hei muuten, kenelle pitikään laittaa viestiä, jos halusi siihen face-ryhmään liittyä?

Morrisson & Hilpiäinen 6+6 :heart: :D
 

Yhteistyössä