Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

Moikka kaikille taas. Kiva että täälläkin tosiaan kirjoitellaan, kun itse en oo fb:ssä ollenkaan.

(.) Täällä olo on hieman parantunut pahoinvoinnin suhteen ja palasinkin töihin pitkän sairiksen jälkeen. Vähitellen tuntuu, että elämä taas voittaa. Masu on vähän kasvanut ja normaalit housut on vähän tukalat, mutta olo on vielä sen verran heikko etten jaksa lähteä shoppailemaan vielä. Liikkeitä en oo vielä tuntenut, varmaan muutama viikko vielä ennen kuin uskallan tuntemuksia olettaa liikkeiksi. Mullakin on vähän semmonen epäuskoinen olo raskaudesta nyt, kuten joku kirjoitti. Np-ultrastakin taitaa olla jo pari viikkoa, seuraava neuvola on sit parin viikon päästä. Mullahan oli tota vuotoakin, ilmeisesti joku hematooma, joka vielä vähän vuotelee ja sen takiakin on vähän kurja olo. Mutta yritän olla luottavainen. Rakenneultraakin jo oottelen, se on mulla toukokuun puolessa välissä, sain ajan samalla kun sain np-ajankin. Tais olla jollain viikolla 20+ jotain sitten se.

Hankinnoista En oo vielä mitään hankkinut, hankittavaa kyllä on vaikka on jo kolmas lapsi kun tossa välissä ehdin jo osasta tavaroita luopua. Varmaan sit rakenneultran jälkeen uskaltaa.

Petipuuhista Ei oo tapahtunut mitään suunnilleen plussauksen jälkeen. Tämä ihan pahoinvoinnin takia, en tosiaankaan pysty eikä huvitakaan. Nyt sain myös yhdyntäkiellon niin kauan kuin on vielä jotain vuotoa.

Sisaruksille kertominen On kerrottu jo pari viikkoa sitten. Esikoinen 4v asian ymmärtääkin, ainakin siis sen että äidin masussa on vauva. Kuopus 2v. ei kauheesti ymmärrä.

Bamboo 14+2
 
]Moikka!

Täällä vielä yksi lisää syksyisiä odottajia. :)
Ensimmäistä odotetaan, LA näillä näkymin 25.10.
Itse tänä vuonna 26v täyttävä ja synnäriksi KOKS


Ultraan ensi viikon pe 13pv.
Kerran on ultrattu rv7+0 kun tuulimunaa epäiltiin, mutta silloin siellä ainakin oli sykkivä papu. <3

Täällä ei ole odotus ollut mitenkään pelkkää onnen aikaa.. Kolmatta viikkoa sairaslomalla ja vielä ainakin 2,5viikkoa olis makoilua edessä.
Oksentelu on ottanut tästä mammasta vallan. KAMALAA!
Olisi ihana hehkua ja nauttia tästä uudesta ihanuudesta, mutta ei.
Oksentaminen alkaa aamulla ja jatkuu nukkumaanmenoon saakka. Vain nukkuessa on hyvä olla. Mutta onneksi edes silloin! :)

Huima huoli on pikkuisesta kun ei taida toinen saada riittävästi rakennusaineita kun mamma vaan laihtuu eikä mikään pysy sisällä.
Täytyy vaan toivoa, että tuo maaginen viikko 12 olisi täälläkin se oireet poistava.

Kai se on niin, että plussauksen jälkeen huoli jatkuu koko elämän..

:)

emmaoo + toukka rv 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Tullut tosi vähän tänne enää kirjoteltua kun siirryin FB ryhmään, mutta joka päivä käyn kyllä lukemassa mitä kaikki kirjotelleet.

Meillä oli kanssa aikasin tuo np-ultra. Viikkoja silloin 11+3.

Petipuuhista: Meillä on ollut todella todella hiljaista, aluksi mua ei huvittanut ja nyt jos välillä huvittais niin on liian väsynyt. Ukko kyllä ihmeen kärsivällinen ollut. Tosiaankin 2 kertaa peittoa heiluteltu koko raskauden aikana. Hui. Ehkä tämä väsymys tästä pikkuhiljaa poistuu niin on ukkokin sitten tyytyväisempi:)
 
Negatiivisen seulontatuloksen raja on 1:250 (joka on 35-vuotiaan äidin pelkästään ikään liittyvä todennäköisyys, saada Downin oireyhtymää kantava lapsi) eli hyviä uutisia tuolta osin kun suhdeluku rajaa pienempi, vaikka eihän tuo seulontatulos takaa, että masuasukki on täysin terve. Todennäköisyyshän siis lasketaan äidin iän, ultrassa määritellyn niskaturvotuksen ja äidin verinäyteistä määritettyjen merkkiainepitoisuuksien perusteella. Labrassa eilen tivasivat la:ta, kun olin näytettä antamassa, että olenko varmasti rv 10+4 - 12+6... liekö olisivat seulontaa lainkaan tehneet, jos rv:t olisi alle tai yli. Tiedä sitten miten tulos vääristyy, jos viikot eivät ole tuolla välillä... tai vääristyvätkö?

Tervetuloa uusille! :)

).( Meille on pesiytynyt epämiellyttävä vieras torstaista asti... oksennustauti. Tähän päivään asti oli vain kuopuksella, nyt liityin itse joukkoon. Puolet perheestä vielä pitää pitansa... saa nähdä miten kauan. Voipi olla aikas ankea pääsiäinen luvassa. Yack!

unelma kolme 12+2
 
Mulle sanottiin ultrassa noista seulonnoista, että jos jotain on niin viikon sisään ottaavat yhteyttä,muuten ei mulle erillistä tietoa mistään tule. Rakenneultraankin olette hirveän ajoissa saaneet ajan, todennäköisesti mulle se varataan ensi neuvolakäynnillä huhtikuun lopulla, tai siis pitää varata! :D
 
Osanottoja menetyksen kohdanneille, tsemppausta epätietoisille ja huolestuneille!

Tänään oli NT-ultra ja kaikki on ok masuasukilla, ihanaa! Upeat 4D kuvat saatiin mukaan ja ultraakin saatiin katsoa pitkään 4-ulotteisena :) siis ihan tavallinen äitiyspolin ultra oli kyseessä. Rakenneultra-aika tulee joskus toukokuussa kutsukirjeellä ja se tehdään kesäkuussa. Nyt esikko vaatii huomiota, joten en voi kirjoitella enempää.
 
Kyselin jo tuol fb:n puolella et onko äidin korkeasta kuumeesta (38,4-38,6)haittaa vauvalle?En haluis syödä särkylääkkeitä koska tiedän et paremmin se kuume sen pöpön tappaa ku saa tehdä töitään rauhassa,mutta jos sittä on jotain vaaraa ni pakkohan sitä Panadolia on napata!

nurmo+tyyppi 13+5
 
IMN
Petipuuhat ei oo täällä juurikaan vähentyneet, pikemminkin päinvastoin kun se ei ole enää semmoista ovulaatioon tähtäävää pakkopullaa :D

Kuumeesta ei mielestäni ole sen enempää haittaa sikiölle kuin äidillekään, kunhan muistaa kuitenkin juoda tarpeeksi. Jos ruoka ei maistu niin sitten ilmeisesti sokerista juotavaa. Näin ainakin muistelen :)

Veriseulonnan tuloksista ei täälläkään päin (ilmeisesti?) ilmoiteta jos mitään poikkeavaa ei löydy. Neuvolassa sitten mainitaan (muistaakseni? :D) tuo riskiluku. Kauhea kun on nämä kaikki raskausasiat pyyhkiytyneet mielestä parissa-kolmessa vuodessa.

Hankintoja on tehty :D :heart: Tänään ostin body-housu-setin ihan 13. viikon kunniaksi. Neutraalit värit, limenvihreät housut ja lime-valko-raitainen body :) Ja hain myös esikoisen vanhat 50-56cm vaatteet varastosta hipelöitäväksi ja viikkasin samantien laatikoihinkin :D En tiedä mitään raivostuttavampaa kuin sen että jossakin on tyhjiä laatikoita/kaappeja. Vihdoinkin sain täyttää niitä jollain! :D

Tänään kävin ylimääräisessä lääkärineuvolassa ja sain kuin sainkin sen lääkärintodistuksen sairauspäivärahaa varten.. Tämän kuun kirjoitti näin aluksi (ihme sinänsä, yleensä ei pahoinvoinnin takia noin pitkään kirjoitella?) ja sanoi että katsellaan loppukuusta uudestaan. Olen aina sanonut ettei opiskelu ole vaikeaa kun on pieniä lapsia, mutta kyllä tämä on kauheaa kun on raskaana! Meillä on poissaoloraja 3 oppituntia/kurssi ja kurssit kestää sen 1,5-3kk, eli pahoinvoivanakin olisi lähes pakko lähteä sinne istumaan evässalkun kanssa. No, onpahan sekin homma hoidettu :) Verenpaineet oli hieman tasoittuneet, korkeat edelleen normaalilukemiini verrattuna, mutta normaalit yleisellä mittapuulla.. Pissa ok ja painoa oli onneksi tullut vain kilon verran. Eli kai tämä maha on sitten täyttä vauvaa :D

IMN & 12+2
 
Huhhuh! Lista on kutakuinkin ajantasalla!

Tervetuloa mukaan Sartsa00 ja emmaoo! :)

Edelleen laatikoiden ja pussukoiden keskellä elellään, tällä viikolla onneksi saadaan loputkin paikalleen, kun mies on vapaalla sunnuntaihin saakka. Pahaa oloa en oo edes ehtinyt miettimään, yleensä se kyllä iskee aamuisin kun vatsa on tyhjä.. Mahallaan pystyn nukkumaan vielä hyvin, vaikka kyllä siellä kaiken vararavinnon alla tuntuukin jo pieni möykky :) Muutossa ilmeisesti rehkin liikaa, sillä viikonloppuna tuli pientä tuhrua, loppui onneksi samantien!

Kovasti tekis jo mieli ostella pieniä vaatteita, tytön vaatteita! :D Mies on niin varma että tästäkin tulee tyttö! :D Vielä oon malttanut mieleni... Ehkä puran tätä ostovimmaani siskon tulevaan lapseen, joka todennäköisesti on tyttö.. Sinne menee myös meidän käytetyt pikkuvaatteet, ja tulevat sitten aikanaan taas meille :D

Petipuuhia on harvakseltaan... Suurimmaksi osaksi syynä on mun väsymys, ja miestä vatuttaa... No, josko tuo piristyis kun siirretään neitikin kohta omaan huoneeseensa..

Sokerirasitukseen on aika varattuna torstaiaamulle, hyi yök!! Pitää muistaa labran tätejä varoittaa että saattaa tulla huono olo.. Viimeksi tutisin tuskanhiestä märkänä sen litkun juonnin jälkeen ja pääsinkin sitten sängylle loppuajaksi makailemaan..

Tulen taas kertoilemaan enemmän, kun on toimiva netti, edelleen pitää kikkailla netti puhelimesta koneelle, ei oo järin nopea.... :D

-Minki ja pikkusisko 13+4-
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Peloista ollu puhetta, voi hyvä tavaton, voisin varmaan aiheesta kirjoittaa kirjan.. Sanoin jo neuvolassakin heti ekalla käynnillä, että opin jo oman vauvan kuolemasta niin paljon niin saatikka se tiedon määrä minkä olen saanut vertaistuen kautta, sanoin että olen aivan liian viisas tähän neljänteen raskauteen ,joten rentous ei ole ehkä se helpoin juttu. Sovittiin tosin että en enää hirveästi lueskele uusia menetystarinoita, jotta mieli pysyisi edes nykyisellä tasolla. Seuraavalla neuvolakäynnillä mukaan tulee neuvolan psykologi, joka arvioi minun vointiani ja asennettani tähän raskauteen ja alan sitten myöhemmin käydä hänen kanssaan kahden keskisiä keskusteluja, jotta saan purettua pelkojani hänelle ja ne eivät jää jäytämään tuonne pään sisään. Niin ja mulle oli laitettu jo lähete äitipolille lisäkontrolleja varten ja sain jo HEINÄKUULLE ajan, tuntu jotenkin niin hullulta kun pitää elää jo sinne asti tässä ku itestä tuntuu jo viikonkin eteenpäin ajattelu kamalan pelottavalta.

Petipuuhat jatkuu ihan normaaliin tahtiin. Silloin kun saatiin tietää raskaudesta, oli muutaman viikon tauko, jotenkin molempia pelotti, mutta nyt kun on ultrassa nähty kaiken olevan ok, ollaan pystytty rentoutumaan ja tiedetään että seksi ei vauvaa mitenkään vahingoita niin antaa palaa vaan kun siltä tuntuu.

Kerrottu ollaan nyt kaikille ihan lähimmille ihmisille, minä kerroin tänään minun siskoille ja veljelle ja lapsille mies kertoi jo pari viikkoa sitten.

Äitiyshousut on ollu käytössä jo varmaan 3-4 viikkoa ja huomenna yritän rohkaista mieleni ja kertoa tilastani pomolle, jotta saisin uudet työhousut, koska ei oo nekään menny kiinni kuukauteen :D Onneksi meidän työhousuissa on niin hyvät vetoketjut että vaikka ei vedäkkään ylös asti niin pysyy kiinni, niin ei valahda housut kinttuun kesken työpäivän :D

piipero86 & pieni matkalainen 11+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mä olen kyllä nyt tosi huono palstailija, en millään pysy jutuissa perässä :( Ei vaan riitä aika tai sitten on liian huono olo koneella istumiseen. Esikoisesta ei kestänyt pahoinvointi näin pitkälle....

Eilen oli ultra ja ei saatu turvotusta mitattua, kun vauvalla oli hassu asento eikä suostunut liikkumaan. Tänään oli uusinta yritys ja suostuttiin yhteistyöhön :) Turvotus oli normaali rajoissa ja pituutta kaverilla viitisen senttiä :)

Täytyy nyt uuden ketjun kunniaksi (taas ) yrittää aktivoitua :)

Tsemppiä kaikille huolestuneille ja onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Hömpi 12+0
 
Nyt viimein saan päivitettyä synnytyssairaalan!:) Eli mun kohdalle voi päivittää: MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari Saattaa kyllä vielä vaihtua mutta päivittelen sitten jos/kun on ajankohtaista;)

Meillä oli ultra viime torstaina ja kaikki oli hyvin!:) Kovasti tyyppi siellä pomppi:D Nt oli jotain 1,5 kieppeillä eli ihan normaalin rajoissa:) Nyt odottelen sitten tuloksia veriseulasta. Jännää!
Viikoiksi vauvan pituuden perusteella lääkäri mittasi 12+4 eli oli se mitä itse olin laskeskellutkin;) Neuvolassa kun rv olivat viime torstain kohdalla muistaakseni 12+2/3. Eli meidän kohdalla tuo itse sumplimani LA pysyy siis 7.10:)


Laara ja Pikkuinen rv 13+3
 
Pahoitteluni pienokaisen menettäneille! :hug: Oikein paljon voimia suuren surun keskelle!

Onnea kuitenkin kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:

Itse kävin tänään np-ultrassa. Pikkuinen pomppi siellä ja hänellä näytti olevan kaikki hyvin. :heart: Niskapoimuksi täti sai 1,4mm yhdessä asennossa, toisessa kehui niskakaarta kauniiksi. Nenäluu löytyi kuten myös virtsarakko, aivot ja kaikki raajat. Oikein ihana ja suloinen pieni. :heart:
Verikokeessa kävin ultran jälkeen eli ovat yhteydessä sitten jos tarvetta on.

Tänään myös toinen isommista lapsista sai tietää vauvasta (esimurkku) ja ihan turhaan olin jännittänyt hänelle kertomista, ihan kivasti hän uutisen otti, siskoa mielummin kuulemma toivoo :)

Täytyy mennä laittamaan lapset yöpuulle!

Crocus ja Pieni 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Perhosia iso hali ja voimia, en pysty edes ajattelemaan, miten pahalle voi tuntua :hug:

Miulla ei muuta asijjaa tännään taas ollu, tulin vaan poksumaan 13+0 ! :heart: (tai 13+3) Mutta pysyn alkuperäisissä viikoissa, kun LA on laskettu niistä :)
 
Perhosia: Suuren suuri halaus myös täältä sinne :hug:

Te ketkä olette jo kertoneet työpaikalla pomolle, nii miten sen olette kertoneet ja mitä pomo siellä sitten alkaa kyseleen? Eli mihin kaikkeen mun pitää tietää vastauksia :D Ja te ketkä ette ole kertoneet, nii milloin aiotte ja onko työ raskasta?
Itsellä on nyt niin että työvuorot on tehty jo huhtikuun loppuun asti ja koska teen kaikkee työtä kaupassa, nii siellä on vielä huhtikuun lopussakin, maito osastoa, hevi osastoa ja liha osastoa. Ja niiden laatikot ei todellakaan ole mitään heppoisia nostettavia, eli mun pomolle kertominen taitaa alkaa lähestyä tuon takia, että voisin sit lopun ajan istua vaan kassalla.

Janzku & pikkunen 13+5
 
IMN
Ensinnäkin pienokaisensa menettäneille paljon voimia ja onnea tulevaan!

Janzkulle henkilökohtaiset onnentoivotuksen kaupan töihin! Olen itsekin kaupoissa työskennellyt, tosin kodintavara ja viihde-elektroniikkapuolella, ja nostan hattua niille jotka jaksavat niitä laatikoita kannella vielä raskaana ollessakin :D Monia teräsmammoja tullut nähtyä, enkä kyllä itse pystyisi samaan.

Itselläni ainoana oireena lievä pahoinvointi aamuisin ennen syömistä, sekä JÄRKYTTÄVÄ väsymys. Olisin koko ajan valmis nukkumaan, liekkö hemoglobiini tippunut entisestään.

Eilen tuli taas shoppailtua pari pikkubodya ja sukat. Lindexiltä löysin melko neutraaleja :)
Body Valkoinen € 8,95 | Lindex online shop | tuotenro:6749280
Body Valkoinen € 8,95 | Lindex online shop | tuotenro:6710828
Sukkia en nyt löytänyt tuolta verkkokaupasta.

H&M:n valikoima (ainakin zeppeliinissä) mielestäni heikentynyt parin vuoden takaisesta. Kaikki vaatteet joko tytölle tai pojalle, ei oikein mitään mikä passaisi kummallekin :/

Mutta nyt täytynee lähteä juhlimaan veljen valmistumista :) Olen himoinnutkin täytekakkua jo muutaman viikon :D
IMN & Tuutikki 12+4
 
Hei vaan kaikille muillekin Lokakuun Onnenmurujen odottajille!

Olen jo muutaman viikon lueskellut keskustelua, mutta töissä ollut sen verran kiirettä, että muuhun ei ole pystynyt ja iltaisin kotona ei todellakaan tee mieli istua koneen ääressä.

Pahoitteluni kaikille pienokaisensa menettäneille. Menetyksenne suuruutta ei voi sanoin kuvailla!

Minutkin siis voisi lisätä tuonne listaan eli
Itsellä 1. Muru tulossa, LA 13.10., ikää kertynyt 34 v., TYKS

Olotila on alkuaikojen HIRVITTÄVÄSTÄ väsymyksestä muuttunut siedettäväksi norminuutuneeksi oloksi. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä isosti pahoinvoinnista. Tällaisen pienen jatkuvan etomisen, kun kuitenkin kestää ilman kummempia keppaskonsteja. Edelleen, jos ruokailujen välit kasvavat liian pitkiksi, yllättää etova olo.

Vielä on kaikki ihanat vaatteet, ym. jääneet kauppojen hyllyille ja nettiin. Kovasti olen kuitenkin surffaillut ja selvitellyt, mitä mikäkin maksaa ja mistä löytyvät ne kauneimmat.

Olen töissä toimistossa, mutta työnkuvaan kuuluu myös työmailla vierailua, joten töissä kerroin jo pari viikkoa sitten. Suurin syy on se, että meille tarvitaan henkilö tekemään työni vapaideni aikana ja koska kesälomatkin osuvat vielä tähän väliin, oli tieto välitettävä johtoportaalle jo näin hyvissä ajoin. Vähän siltikin sijaisen hankinnalle tuli kiire! Olisi kuitenkin tuntunut jotenkin "hassulta" kertoa pomolle kauhean aikaisin, kun ei itsekään ollut oikein sisäistänyt ajatusta. Onneksi pomon suhtautuminen asiaan oli todella ymmärtäväinen. Kommentti taisi olla, että "olihan tämä odotettavissa". :D Paluustakin kommentti oli, että "eihän sitä varmaksi tiedä". ;) Eli minulla ei ongelmia työn ja kertomisen kanssa!

Nyt pääsiäisen viettoon!

Minnuli77 ja Pupu 12+6

Ps. Huomenna siis POKS 13+0
 
IMN
Saavatkos muuten muut vääriä viikkoja noilla netin raskauslaskureilla? Mulla ainakin vau.fi laskuri näyttäs jo 12+5 vaikka nyt menossa 12+4. LA:n mukaan laskin eli 13.10. Menkkojen mukaan taas näyttää oikein. Vai onko tuokin joku karkauspäivän aiheuttama sekaannus? Nuo "oikeat" viikot siis laskettu neuvolan mukaan ja karkauspäivä otettu huomioon. Ihan niinkuin tuosta mitään haittaa olisi että laskurit näyttää eriä, mutta häiritsee vaan :D
 
Perhosia pahoittelut pienen menettämisestä:( niin epäreilua.

Tervetuloa uusille ja onnea=)

Oireina mulla on vieläkin tuo ällötys 24h ja oksentelu, tosin useimmiten enää muutaman kerran päivässä. Ja väsyttää, en nuku päiväunia ja jo viimeistään 20-21 alkaa väsyttää paljon. Oon aina tykännyt valvoa myöhään mutta enää ei jaksais yhtään.

Erot raskauksissa mulla on oikeastaan se että nyt oksennan vähemmän kuin esikoisesta ja silloin aamuisin oli huonoin olo, aamupala piti syödä useampaan kertaan, nyt huonoin olo painottuu ihan iltaan, iltapalat ei pysy tosiaankaan yhtään sisällä. Jotenkin hassua ja mietinkin tarkottaisko se sitä että vois olla nyt poika... Arvailua siksi kun ei varmaan oteta selvää ennen synnytystä.

Petipuuhat on oikeastaan vähentyneet jo tuon esikoisen tullessa, tai oikeammin nyt kun alkaa jotain elämästä ymmärtämään. Ja iltapahoinvointi ja väsymys verottaa myös petipuuhat enää 1-2 x viikko. Eiköhän se tästä kun piristyy ja väsymys poistuu. Esikoisen raskausaikana en muuta ajatellutkaan.

Täällä takana toinen neuvola/eka neuvolalääkäri. Paino oli tippunut 2kg. Vaikka mielestäni syön paljon, sen verran mitä pystyn vaikka osa ei tietenkään pysy sisällä. No onneksi on 10kg liikaa painoa muutenkin niin ei haittaa. Pienet sydänäänet siellä pampatti niin nopeasti, 160 oli syke. Pitiköhän sen (korkean sykkeen) ennustaa tyttöä vai poikaa? Taisi olla tyttö, esikoisesta sanottiin neuvolassa kokoajan että on varmaan poika kun syke oli n140. Mutta eipä ollutkaan.

Raskauslaskurit antaa taas mulle tänään menkkojen mukaan rv 12+4 ja neuvolan (ultrankin) mukaan nyt mennään rv 12+5.
 
IMN
Korkea syke ennustaa tyttöä ja matala poikaa :) Meillä th arvuutteli esikoisesta taas tuon perusteella tyttöä mutta eipäs ollutkaan :D

Nuo laskureiden viikot ja la:t tietenkin riippuu myös siitä laskeeko edellisistä kuukautisista eteenpäin vai la:sta taaksepäin. Sama la voi olla vaikka menkoista olisi eriverran, se kun riippuu ihan kierrosta ja hedelmöityksestä. LA:sta taaksepäin laskettuna tietenkin pitäisi olla sama. No, neuvolan&ultran mukaan mennään. Kalenterista itse laskeskelin lasketusta ajasta taaksepäin niin 12+4 kun tuo karkauspäivä verottaa sen yhden päivän :)
 
Jaksamista menetyksen kohdanneille, joka äidin painajainenhan se on, kun odotetun lapsen menettääkin eikä mitään voi itse asialle:( Onneksi huonot uutiset luulisi tässäkin ketjussa olevan vähenemään päin, alkaa maaginen 12 viikkoa olla suurimmalla osalla takana ja lapsi ultrassa kunnossa olevana nähty.

Kun kuulee toisen epäonnesta, melkein hävettää tulla itse poksumaan, mutta nyt se on tavoitettu, 12+0!!

Ultra oli tänään ja kaikki hyvin. Yksi pieni siellä viuhtoi, haukotteli ja potki kovasti:heart:. Nt oli 1,2 , joten toivottavasti veriseulakaan ei hälytä. Pikkuhiljaa alan uskoa, että saamme vauvan syksyllä! Laskettu aika pidettiin entisellään, vaikka vauva vastasi viikkoa 12+4.

Nyt tässä miehen kanssa neuvotellaan, kelle kerrrotaan perheenlisäyksestä ja milloin. Miehestä tuntuisi olevan kivaa pitää arvuuttelua yllä ja katsoa kauanko menee, että ihmiset uskaltavat kysyä lihonko vaan vain ollaanko pieniin päin. Käy se minullekin, mutta ihan varmasti aion huomenna kertoa esikoiselle. Haluan että kuulee asian meiltä ensin, ennenkuin "kylän juoruakat" ehtivät uumoilemaan: täällä kun riittää että katsoo äitiysneuvolaan päin, niin naapurissa "tiedetään" että on raskaana.

Omat oireet on osin taas helpottaneet: joitain ällötyksen aiheita on ja näköjään pysyy, mutta en enää oksentele, ja väsymys on ehkä hellittänyt vähän. Uutena "oireena" mies huomasi nännien ja kaikkien kehon arpien tummuneen huomattavasti. Vatsa myös näkyy jo selvästi, ei tätä kumpua enää sisäänhengityksellä piiloon saa! Alavatsalla myös nipistelee ajoittain, mutta ei kovin kipeästi kuitenkaan. Yöheräilyt vessaan on myös alkaneet. Niin kuin en heräilisi tämän tastä jo kaikkeen muuhunkin...mutta sitä lienee luvassa vielä piiiiitkään!


ruuvih ja pieni todistettavasti mukana 12+0
 
Perhosia Lämmin osanotto suruun. :'( Toivon sinulle pikaista toipumista ja paljon onnea uuteen yritykseen, sitten kun sen aika on.

Minki Mulle vois päivittää iäksi 31 vee. Vanhenin jo viime kuussa, mutta unohdin koko jutun samantien. ;)

Niin ja ruuvih & muut ultrassa hyviä uutisia saaneet, onnea! :heart:

Lumi & murunen 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Tulin ilmottelemaan että täälä miekin vielä olen vaikka en ole kirjotellu. Meillä oli tänää nt-ultra ja meidän pikku muru oli tosi yhteistyökykynen ja kätilö joka ultrasi todella hellyttävä eli kaikinpuolin todella hyvä mieli jäi!

iit84 ja pikkumuru 11+1
 

Yhteistyössä