Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

MiNalo todella iso :hug: ja paljon voimia! Itse tuon 2 kertaa peräkkäin kokoneena tiedän todella miltä susta tuntuu.....

Itsellä tänään neuvola sokereiden takia kun paastoarvo oli 0.1 korkeempi ku ois saanu olla. Samalla neuvolatäti koitti kohdun, jonka koko kyllä hiukan kummastutti, nimittäin se oli lähes napaan asti :eek: Eihän se näillä viikoilla kuuluis olla paljon häpyluun päälle ees vielä, mutta kaipa siellä joku kasvaa,jos kohtukin on jo noin suuri.... Ääniäkin yritti kuunnella ja meinas et hetken ois sen kuullutkin, mut ite en kyl kuullu sitä. Yritän nyt kuitenkin nojata tuohon kokoon ja siihen et neuvola täti eessaatto kuulla jotain ja pitää itseni kasassa perjantain ultraa varten ja toivoa kädet kyynärpäitä myöden ristissä et kaikki ois hyvin. Kolmatta peräkkäistä kkm mä en kyllä enää kestä...

ikiäiti ja pikkuinen 10+2
 
MiNalo Voimia suuren surun keskellä!!! :hug:


Voikohan tämä olla raskausoire, toisen tissin nänniä nyt kutittanut paripäivää!! :D Mullahan ei oo tissit olleet edelleenkään arat tässä raskaudessa, mutta tosin tuntuu paljon painavimmilta ja tuo että kutittaa! :D
 
Voimia MiNalolle :hug: Tiedän myös kaksi kertaa tuon kokeneena miltä se tuntuu, meillä myös viimeksi sikiön kehitys pysähtyi viikolla 9 ja sydän ei nää lyönyt vaikka 7 + 4 ultrassa kaikki oli ollut kunnossa :'( Jaksan silti uskoa, että kyllä se vauva tännekin saadaan ennemmin tai myöhemmin, tsemppiä sinne!

Eivät ne keskenmenot ole mitenkään harvinaisia, päinvastoin, sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti eikä se tarkoita etteikö koskaan vauvoja saisi vaikka useammankin km:n kokisi. Itseäni helpottaa tieto jonka lääkärikin kerran mainitsi, että voin ainakin tulla raskaaksi ja se on jo paljon se. Kaikille sekään ei ole itsestäänselvyys.
 
Moikkarallaaaa!

Tänne eksyi ihanan ultrapäivän jälkeen ekat yrjöilyt..onneksi jäi siihen, mutta väsy ja etominen on jotain aivan hirRRRRRRRweetä..

Joku joskus kysyi miten kerrotte asiasta..me halutaan kertoa miehen vanhemmille jo näinkin aikaisin, koska velipojalle tosiaan narahdamme nyt tulevana vkl.. Tein kortin jossa alla on kuva murupapusesta ja teksti menee näin ( itkuvaroitus =) :

Nyt salaisuuden suuren,

kuiskaamme mukaan tuulen:

Kosketti kohtalon kulkua enkelin siipi,

onnen ovesta hiljaa kun luoksemme hiipi.

Kauneinta keinoa kaikista käytti,

hartaimman toiveemme todeksi täytti.

Tekee toive tullessaan ------- isän

ja antaa -------kkin sisko- nimilisän.

On masussa pienet sormet ja varpaat,

nyt jo varmaan kohta arvaat:

on ilomme aivan rajaton,

meille kun tulossa vauva on!

Jos kaikki hyvin menee ja onnistuu,

vauvan aikaa on lokakuu!


T. pakkastyttö ja murupapunen 7+ 2/4

muoks. MiNalolle suuuuuret halit, itketti niin kovin kohtalosi!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ann-ie ja Jipsu
MiNalolle hali, kokemuksesta voin lohduttaa, että aika auttaa...

Mä olin tänään ultrassa, tarkistettiin raskauden kesto, kun ei oo niistä edellisistä menkoista mitään muistikuvaa...

No, laskettu aikani on nyt sitten 2.10.
Esikoiseni on syntynyt 1.10. saas nähdä tuleeko lapsille sama synttäripäivä ;) Eli tänään on viikkoja 10+1. Syke oli voimakas ja 161. Uusi ultra kahden viikon päästä, missä sitten katsotaan niskapoimu ja otetaan veriseula.

Millainenkos se teidän Face-ryhmä on, onko salainen? En oo nimittäin vielä kertonut asiasta irl...

-Milk ja nimetön 10+1-
 
MiNalo, Suuresti voimia sinulle! Täälläkin kohosi kyyneleet silmiin.. :hug:

ruuvih, Kyllähän se löydös hieman yllätti. Ihmettelin illalla, että mistähän sain moisen rauhallisuuden itse tilanteeseen :) Aivan kuin olisin ollut asiasta tietoinen ja olisin tiennyt heti, että mitä se käytännössä tarkoittaa.. Vaikka olenkin joskus vuosia sitten huomannut tähän viittaavia "asioita" tunnustelemalla, en kuitenkaan ole ollut moisesta millään tavalla tietoinen. Ja ihmettelen, etteivät aiemmat lääkärit/gynekologit ole huomanneet saatikka sanoneet mitään. Eilinen lääkäri oli sitä mieltä, että minulla olisi kaksi kohtua vierekkäin. Hänen sanojensa mukaan: "en käyttäisi nimitystä väliseinä". Omat kuukautiset alkoivat jo ala-asteella ja siitä lähtien ne ovat olleet kyllä runsaat ja pitkäkestoiset, mutta ovat tulleet pääasiassa aika säännöllisesti. Hieman ennen täysi-ikäisyyttä kuukautiset olivat poissa 9kk, mutta se saattoi johtua suuresta alipainosta, huonosta ruokavaliosta, stressistä, tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä. Jälkiehkäisypillerit ovat laittaneet kierron myös aivan sekaisin, mutta tilanne on korjaantunut ehkäisypillereillä- tai laastareilla ennalleen. Toiveajattelua vai ei.. mutta aina kuukautiskivut ovat olleet todella suurena ja kipeinä vasemmalla puolella, munasarjan lähettyvillä. Ja toive tulee siitä, että pikkuinen on tosiaankin oikean puoleisessa kohdussa kasvamassa. Toivon siis suuresti, että tämän puoleinen kohtu on se vahvempi - jos jomman kumman on oltava. Eilen illalla tutkin netin ihmeellisyyksiä tästä asiasta ja tietenkin asiasta löytyy vaikka jos jonkinlaista tietoa, mutta kaikkea ei pidä ottaa niin tosissaan saatikka murehtia turhaan tulevaa :) Omat riskinsä on tässäkin raskaudessa. Mutta vielä ihanempaa oli kuulla, että sinulla ruuvih on raskaudet menneet oikein hyvin kaikesta huolimatta! :) Se tieto antaa itselleni toivoa tulevaan!

Harmi, että tässä taloudessa ei vielä ole skanneria (on seuraavana hankintana listalla). Olisin voinut skannata nuo ultrakuvat koneelle ja jakaa teille tämän ihmeellisen löydöksen kuvin ;) Kaiken "tarpeellisen" näkee noista kuvista todella selvästi.

Lääkemääräyksistä. Onko kenellekään käynyt niin, että lääkäri on määrännyt sellaista lääkettä, jonka valmistetiedoissa kuitenkin lukee, että "Ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen eikä imetyksen aikana"? Täytyy tästä jokatapauksessa olla yhteydessä huomenissa lääkäriin päin. En todellakaan uskalla moisen tekstin jälkeen alkaa itseeni pumppailemaan mitään ylimääräistä.. :x

Ann-ie ja pikkuinen 7+5
 
Heippa hei!

En ole väsymykseni takia jaksanut kirjoitella.... |O mutta sitä on ilmassa näköjään aika monella muullakin.

Tän viikon perjantaina pääsen vihdosta viimein ultraan katsomaan onko tuolla masussa joku. Välillä oon ihan varma että on mennyt kesken ja välillä taas varma että raskaana oon.... no väsymys ja huonovointisuus ainakin kertoo asian puolesta.

Täällä oli muutama joilla oli kans SATKS/VAS vaihtoehtoina, oletteko jo päättäneet kumpaan meette? Mulla esikoinen syntyi satks:ssa ja tykkäsin kyllä paikasta. Mut toisaalta vas olis lähempänä mutta sitten se kun sinne ei voi mennä viikonloppuna, tuntuu jotenkin hankalalta miettiä että mihin aikaan synnytys alkaa niin se määrää sit paikan minne mennään eli kuitenkin se satks olis taas siitä parempi että sinne voi mennä oli sit vuorokauden/viikon aika mikä tahansa. HMM....

:hug: kaikille jotka ovat pikkuisensa menettäneet.

Sannuli ja pikku2 8+5
 
Ihan ekana MiNalo osanottoni ja paljon voimia tulevaan!

Milk FB-ryhmä on salainen, eli ei löydy edes haulla ja kaikki jutut näkyvät vaan ryhmän sisällä, kukaan ei siis tiedä sun olevan jäsen, jos päätät liittyä! :) Mukaan pääsee laittamalla mulle tai Hömpille yv:n täällä, siihen nimi ja vähän kuvausta profiilikuvasta tai suoraan linkki omaan profiiliisi. Ensin täytyy olla jokun ryhmäläisen kaveri, ennenkuin voidaan lisätä jäseneksi ryhmään! :)

Mulla oli tänään se kontrolliultra ja näkymät oli tällä kertaa loistavat! Turhaan siis panikoin.. Siellä pötkötteli 28,1mm pitkä masukki ja vastasi viikkoja 9+5, eli la on nyt 5.10. Nt-ultraan sain samalla ajan, ja se on 27.3. ja nlalääkäri 10.4. Ensviikolla täytyy käydä antamassa verinäytteet sikiöseuloja varten.. Sokerirasituksen "saan" varata rv 12-16 :/ YÖK! Viimeksi siitä tuli niin hutera olo, että jouduin sen pari tuntia pötköttelemään sängyllä, oksennuskin oli lähellä..

Nyt päikkäreille, kun pikkuneiti lähti mummolaan yökylään! :)

-Minki ja ylläri 9+5-
 
On mullakin pitkä muisti, tajusin just, että olet varmaan Minki laittanut kaveripyynnön mulle fb:ssä kun halusin liittyä siihen fb ryhmään. Muistan vaan ihmetelleeni kuka mua pyytää kaveriksi kun en tunne eikä meillä ole yhteisiä kavereitakaan =) No hyväksyin sen äsken =)

Ihana teksti Pakkastyttö =) Täällä on kerrottu omille vanhemmille niin, että on ostettu pienen pienet vauvan tossut, pipo tms, paketoitu ja annettu kortin kera. On näkemisen arvoista ne ilmeet kun ovat paketin avanneet =)
 
MiNalolle Olen todella pahoillani puolestanne :hug:, jaksamista ja voimia sinulle suureen suruun.

olen eilen neuvolassa, mutta en jaksanut tulla enään kirjoittamaan. On huono olo koko ajan : /, mitään ei jaksais tehdä kun etoo.

Pitäis pystyä tekemään n. 10 limppua viikonlopuks :O, miten mä saan ne tehtyä, kun jaksaa olla vain hetken pystyssä??? Kakkukin tarvis väsätä viikonlopuks... Tuli kyllä niin huonoon aikaa tää olotila :mad:.

No neuvolassa siis kaikki mitä katsottiin niin oli hyvin, paitsi että sydänääniä ei kuunneltu. Verenpaineet oli kuulemma kuin nuorella tytöllä :D 112/66 ja hb oli yllättävän korkeella (normaalisti 132-135) 143 :D.
Ensi viikolla olis sitten lääkäri.
Laskettu aika muuttu, mutta on valheellinen mitä todennäköisin. Neuvolan laskuri laskee vain ja ainoastaan 28 kierron mukaan, mikä on kyllä ihan älytöntä! Mulla kun kierto on ainakin sen 36vrk. Eli annan olla tuon aikasemman niin kauan että kuulen mitä utra sanoo.

Calumet + toivo 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi että miten paljon täällä tulee tekstiä :O En pysy millään mukana!

Esikoisen alkava uhmaikä ja pahoinvointi sekä väsymys on sellanen yhdistelmä, että tuntuu päivät täyttyvän vaan siitä, että pääsee kaatumaan sänkyyn... Harmittaa, kun kaikki tuntuu menevän vaan ohi, ei vaan jaksa paljon mtn ylimääräistä... :/

Monella täällä vielä pahempaakin kyllä, että tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapauolisesti!! Yritin lukea kaikki kirjoitukset, mutta mitään ei jää päähän, kun on monta sivullista rästissä.. : / Ajatuksissa ootte kyllä silti! :)

Hömpi 8+0 <3
 
Heippa!

Täällä edelleen aivan järkky väsymys.. mua pelottaa miten jaksan ensiviikon, kun on tavallista enempi töitä. Öklötys jatkuu myös eikä oikein muu tunnu menevän alas kuin omppumehu. Mies onneks osti kolmen litran hanapakkauksen ihanaa tuorepuristettua omppumehua :D. Nyt se meinas tulla mäkkärin kautta kotiin ja mä täällä netin kautta selailin menua, että mikähän menis alas. En kyllä muista, että olisin näin "kurjana" ollut aiemmissa raskauksissa.

Mies jo välillä valittelee sotkusta täällä kotona, mutta mä olen vaan todennut että kyllä hänkin voi asialle jotain tehdä, jos häiritsee. Ja myös huono äiti-fiilikset kiusaa. Tänään en ole jaksanut edes lähteä tyttöjen kanssa ulos :/

Missäköhän vaiheessa tässä alkaa piristymään..

Minalolle voimia ja jaksamisia!
 
minibebis mielestäni laitoin sulle täällä viestiä, että laitoin kaveripyynnön... Voin toki olla väärässäkin :D Ei tämä muisti ole nyt mitenkään vahvoilla :D

Mun oli tänään saatava kaupasta tortillatarpeet mukaan, ei todellakaan houkuttele mikään muusi+soosi tällä hetkellä! :D
 
Ar-ultra varattu ensi viikon maanantaille. Pelottaa. Vielä aivan liian monta päivää! Silloin viikkoja 7+3, joten toiveet on korkealla että sydämen sykkeen jo sieltä löytäis =)
Tänään on ollut aivan kamalan huono olo, oksennus on tullut kaksi kertaa eikä mitään ruokaa tee mieli. Toivon todella että tämä pahoinvointi ei tästä enää pahenis...
Mulla jo haluttais kertoa äidille että olen raskaana, mutta aion vielä malttaa mieleni. Varmaan odottelen sinne nt-ultraan (jos siis sinne asti päästään..) ja jos siellä on kaikki ok niin sitten kerrotaan sukulaisille. Mun vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi joten vähän jännittää se kertominen. Vaikka äiti on kyllä jo koko viime vuoden vihjaillu että hänestä olis kivaa olla mummo :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kata89 ja Ann-ie
Ann-ie Lääkemääräyksestä. Lääkäri ei välttämättä tiedä tuosta lääkkeestä vaan ohjaa sinut soittamaan teratologiseen palveluun. Mulle käyttämästäni lääkkeestä, jossa oli tuo sama teksti, kerrottiin vaan että näin lääkeyhtiöt vetäytyvät vastuusta vaikka mitään syytä ei olisikaan... Eli kilauta lääkärin lisäksi tuonne niin saat varmasti ajantasaisen vastauksen

Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
 
  • Tykkää
Reactions: Ann-ie
Heipsis taas!

Meillä oli tänää eka neuvola.. sanoisinko että pienoinen pettymys mut eihän näil viikoil oikeen parempaan pystytä. Yllätyksenä tuli että meillä lääkäriajat on yhdessä ultrien kanssa ja viikol 36 tietenkin lääkäri tutkii kohdunkaulan tilanteen. Esikoisen kanssa oli ultrat ja neuvolalääkärit erikseen joten siinäkin pienonen pettymys :(

Nyt olis sit parin viikon päästä mentävä sinne alkuraskauden ultraan... voiko joku kertoa näkyykö siellä viikolla yhdeksän jotain ja mitä siellä tutkitaan?? Tiedän vaan sen että meillä keskussairaalan niskaturvotusultra on liukuhihna toimintaa (ainakin ollut) ni miten on mahdollista siihen raskauslääkäritarkastus päälle?? :/

Oli tosi mielenkiintoinen yö... en tiedä että yrittääkö tänne meille kotiutua mahatauti.. vähän väliä heräsin yöllä mahan kourasuun ja oksettavaan oloon...täyty kääntää aina silloin kylkeä jotta sai oloa edes hippasen paremmaksi ja mahdollisuuden nukahtaa uudelleen :/

Tänää on neuvolan lisäksi uitu ja luisteltu joten ihan tehokas päivä vaikkakin yön takia väsyttää!

malttamatonta ultran odottelua :D

Iit84 ja masukka 7+1

Iit84 toinen LA 24.10 EKKS
 
no4
Heips!
Löysin teidät kanssasisaret juuri! Vieläkö mahtuu mukaan neljättä odottava?
Huomenna ensimmäinen neuvola ja siellä tarkistuu sitten myös laskettuaika, mikä näillä näkymin on 3.10.

no4. ja hilla 10+0
 
iit84 minä olin tänään ultrassa ja viikkoja siis 9+5, alkio näkyi tosi selvästi sykkeineen, pienet käsien ja jalkojen alutkin näkyivät :) Eli noilla viikoilla näkyy jo paljonkin! Eipä siinä yleensä pahemmin mitään tutkita, tarkistetaan että raskaus on kohdunsisäinen ja että alkio/sikiö on elävä + katsotaan tietenkin miten vastaa viikkoja ja mittaillaan alkiota.

Tervetuloa mukaan no4, tottakai tänne mahtuu mukaan! :) Jos haluat tietosi listalle, laitatko ne punaisella..? Eli la/nimimerkki/ikä/monesko/synnäri :)
 
MiNalo: :hug: Ei taida olla sanoja, jotka helpottaisivat. :( Pidä itsestäsi huolta ja ajan myötä tuska lientyy, vaikkei menetys unohdu.

).( Huomenna eka neuvola eli hoidetaan alun paperibyrokratiaa... ensi viikolla jänskätään näkyykö kontrolliultrassa eloa. Kuvotus/närästys jatkuu lähes koko hereilläoloajan.

unelma 3 & papunen 8+2
 
Iso hali MiNalolle:hug:

Lääkemääräykset: Valveutunut lääkäri tietää kyllä mitkä ovat haitat lääkkeestä raskauden suhteen ja sillä perusteella tekevät päätöksen riippuen mikä on hoidettava vaiva, eli kummasta syntyy isompi riski. Lääkeselosteissa lukee lähes kaikissa vähintään että ei tule käyttää ekan kolmanneksen aikana, vaikka mitään haittaa lääkkeestä ei olisi tutkittu tai tiedossa. Tämä tutkimattomuuskin sen tekstin sinne jo pakottaa jos asiaa ei ole ihmisillä tutkittu tai peräti ollenkaan.

verenvuodoista: Täällähän on muutamalla ollut lievää vuotelua, oliko teillä muutamalla syy selvinnyt jos olitte käyneet tarkastamassa tilanteen!????? Itse huomasin aamulla että eilen laittamani canesten (puolikkaan) emätinkapselin jälkeen oli tullut pieni lorahdus melko punaista verta ja osa oli värjännyt lääkemömmöt vaaleanpunaiseksi. Mielestäni kohdunsuulta ei tullut enempää mitään sillä hetkellä mutta hieman säikähdin!:O Toki oli dopplerilla kuunneltava sydänäänet ja siellä ne kyllä kuuluivat, sykkeen laskin olevan 166-170. Oma pulssini oli verenpainemittarilla 82, joten minun sykkeeni tuo dopplerilla saatu ei lienee voinut olla.

Pitääpä nyt tarkkailla, liekö uskaltaa jumppaankaan mennä jos tiputtelua tai lorahduksien tuloa jatkuu tänään. Taidanpa siinä tapauksessa painua lähimmälle yksityiselle vaikka NP ultraankaan ei ole enää kuin reilu viikko.


hieman huolestunut Jensar kera asukin 9+6
 
IMN
Terveiset mökiltä keskeltä ei mitään! Kaveri ymmärsi ottaa läppärin mukaan niin en iha tylsisty ku muut on pilkillä :D Onhan tää melkosta juosta huussissa pissalla puolen tunnin välein, onneksi sentään yövessailuja ei ole vielä ilmaantunut koska pelkään pimeää aivan tuhottoman paljon. Olen myös yrittänyt miettiä mihin oksennan jos tulee huono olo, huussin pönttöön en kyllä päätäni tunge! :D

MiNaLolle iso halaus ja paljon voimia! Toivottavasti saatte vielä pienen nyytin syyliin.

Lääkemääräyksistä Raskausaikana ei ole tuollaisia määrätty, mutta kun tätä pikkukakkosta vielä yritettiin niin määrättiin lääkkeitä jotka pakkausselosteen mukaan vaikeuttavat raskaaksi tulemista (estävät ovulaation). Ja juteltiin kyllä lääkärin kanssa asiasta joten ei ainakaan voisi sanoa ettei tiennyt.. Kyllä pisti v*tuttamaan kun huomasin tuon vasta neljän kuukauden yrittämisen jälkeen!

Eilen oli siis se eka neuvola. Onneksi siellä meni vain tunti, en olis jaksanut yhtään kauempaa :D Viimeksi kun meni ensimmäisellä kerralla kaksi tuntia. Sydänääniä ei ees yritetty kuunnella. En ollu ottanu varmaan karkauspäivää huomioon viikkoja laskiessa eli LA 13.10 ja viikot nyt 8+5. Verenpaine 111/72 ja hB 125. Nt-ultra taisi olla huhtikuun alussa ja lääkärineuvola joskus huhtikuun puolessavälissä.
Raskausmyrkytystä ei kuulemma tarvi pelätä, mutta ei osannut oikein sanoa johtuiko viimeksi ensiraskaudesta vai olenko vain jotenkin altis raskausmyrkytykselle. Eli tilannetta seuraillaan, koska esikoinen oli niin pieni korkeiden istukkavirtauksien takia.. Myös varoiteltiin siitä että vti tulee varmasti vaivaamaan tässäkin raskaudessa.
Oli kiva nähdä sitä neuvolantätiä pitkästä aikaa (oli hoitajani myös esikoista odottaessa) ja kuunnella kun hän ihmetteli sitä kuinka nopeasti aika on mennyt kun yli 2,5 vuotta sitten viimeksi nähty :) Kyseinen th oli myös ala-asteen terveydenhoitajani :D
Seuraava "raskausmeno" ois sitten tosiaan maanantaina se ilmainen ar-ultramme. Viimeksi ei nähty vielä sydänääniä niin saatiin samaan laskuun toinenkin käynti.

Mutta kai se pitää alkaa tekemään mökkiporukalle ruokaa, jos nuo joskus tuolta järveltä eksyis takaisin.

IMN & Tuutikki 8+5
 
no4
Kiitos Minki! Löyttäydyn joukkoon ;)
Tänään oli siis eka neuvola ja sielläpä terkkari/kätilö ultrasi ja vauvahan sieltä löytyi. Voi sitä onnen hetkeä. Kaikki näytti olevan kunnossa, vauva liikkui tosi paljon ja sydän sykki komeesti.

LA 3.10.12, no4, 32, neljäs, SekS

Nyt päikkäreille, että jaksaa yöksi töihin.

no4 ja hilla 10+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä