Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Ja nurmo: Mä en ole omistanut vaakaa kymmeneen vuoteen. Syömishäiriön sairastaneena en seuraa painoani. Mutta huomaan kyllä, että mun mukavat korkeavyötäröiset farkut vähän puristaa, joten ainakin tohon mahalle on tullut vähintään kunnolla turvotusta.

Olenpas tänään ollut aktiivinen kirjoittamaan :)
 
Mullakin on tullut se + 2kg jo ja viikkoja nyt 7 + 2, najs! ;) No ei se ole vakavaa, kyllä se siitä tasaantuu ja lisääntyy =) Heti vaan tuntuu tuo pienikin määrä lisää painoa kun on aina ollut hoikka ja olo tulee jotenkin raskaaksi. Pitäisi tosiaan muistaa tuo liikunta alusta asti, niin olo pysyisi hyvänä.
 
no4
Heippa taas!

Ekaks iso hali[/B]anu84:lle!! Saman kokeneena voin sanoa, että se ottaa tosi koville, mutta joskus ja ajan kanssa sen kanssa oppii elämään. Vieläkin mietin, että meidän vauva olisi nyt 6 ja eskarissa...

Eka neuvola mulla oli vasta viikolla 10, joten aika myöhään, tosin meille jo neljäs tulossa, joten vaikuttaisko se asiaan?? Samalla terveydenhoitaja myös ultrasi, joten en ole käynyt missään yksityisellä. Tosin en ehkä raskisi maksaa 100 euroa, kun kuitenkin sinne ajan kanssa pääsee.

suuhygienistille täällä saa varata maksuttoman ajan. Jos siellä jotain korjattavaa hampaissa ilmenee, pääsee hammaslääkärille jonojen ohi ja ne käynnit on sitten maksettava itse.

Onko kaikki menossa np-ultraan?? Me ei haluttu np:tä tehtävän, ei ollaa missään raskaudessa käyty missään seulonnoissa, joten ei nytkään. Mennään kuitenkin alkuraskauden ultraan, joka on sitten kahden viikon päästä eli sillon viikot on 13+1.

Olen IMN:n kanssa samoilla linjoilla noista ruokajutuista! Kahvia olen pahoinvoinnin takia joutunut vähentämään, eli nykyisin juon 1-3 kuppia päivässä entisen 7kupin sijaan. Muuten syön aikalailla samoin kuin muutoinkin. Maksamakkaraa teki mieli ihan kamalasti ja pikku pötkön sitä ostin. Luin jostain, että sitä saa syödä enintään 200 g viikossa, joten hyvällä mielellä vedin pahimpaan himoon pari siivua leivän päällä.

nurmo kyseli tuosta painonnoususta. Mulla oli alkuun tosi paljon turvotusta ja silloin paino oli pari kiloa alkupainoa isompi, mutta nyt kun turvotus on vähentynyt, on painokin melkein samoissa, kun alussa.

Masu on kasvanut niin paljon, että olen paljastunut jo! Ehkä raskauksien määrän takia maha on pullahtanut esiin tosi aikaisin. anoppikin arvasi jo viikolla 6. Mutta eipä meillä olekaan tarvetta peitellä tätä onnea! Vauva on erittäin toivottu ja paljon ollaan saatu onnitteluja tulevan perheenjäsenen johdosta!

no4 ja hilla 11+0
 
Viimeksi muokattu:
anu84:lle lämmin osanotto keskenmenosta. :hug: Niin kurjaa, että kävi näin. Paljon jaksamista ja toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen!

minbebis No jo oli terveydenhoitaja sulle! Eipä ole inhimillisestä suhtautumisesta tietoakaan... Huh.

Animelle isot onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)

Paino on mullakin noussut jo monta kiloa. Esikoisesta tuli 10kg ja nyt varmasti enemmän. Lähtöpaino oli sama, mutta esikoista odottaessa mulla oli paljon lihasmassaa joka sitten muuttui läskiksi raskauden aikana. Nyt on lähtötilanteessakin lihaksen tilalla löysää. :D Mutta imetys laihdutti kyllä niin tehokkaasti, etten ota mitään stressiä painon noususta tällä kertaa.

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli oikein mainiosti. Pieni oli 5cm pitkä ja taisi pitää rokkibileitä - sen verran kova meno oli päällä. Välillä piti vaan pysähtyä imeskelemään peukkua. :heart: Niskaturvotusta oli 0,9mm ja kaikki muutenkin kohdallaan. Kävin myös antamassa verinäytteet seulaa varten samalla reissulla. Oli muuten hauska sattuma, että ultrannut kätilö oli sama, joka auttoi meidän esikoisen maailmaa 1v 8kk sitten. :) Vauva muuten oli edelleen hieman isompi kuin LAn mukaan. Ovuloin tosi aikaisin tärppikierrossa, mutta LA:aa ei kuitenkaan muutettu. Vastas siis viikkoja 11+6.

Nyt muksun kans iltapuuhiin. Voikaahan paksusti!

Lumi & rokkimuru 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: minbebis
MirameiÄlä vielä maalaa kaikkia piruja seinille!!Niin ku täällä on puhuttu niin voi olla ihan limakalvoista tulevaa vuotoa tai hematooma vuotoa,ei välttämättä kerro keskenmenosta mitään. Tiedän,helppo alkaa täältä heitteleen et take it easy mut muutakaan et nyt voi.Jos vuoto runsastuu ja kivut alkaa niin sit voi jo olla vähän huolissaan,mut älä vielä,vaalenruskea on huomattavasti parempi kuin vaaleanpunainen koska ruskea kertoo vanhasta verestä ja punainen tuoreesta.
 
Niin joo sitä siis tarkoitin että kaikki muut on tuntuneet käyneen siinä varhaisultrassa, mä päätin jättää sen väliin kun se ultraaja oli siellä lomalla ja olis menny sitten aika pitkälle. Ja sain neuvolasta sitten tuohon np-ultraan ajan jo. En käynyt esikoisestakaan kun vasta tuossa np-ultrassa niin jospa kestäisin sinne asti=) Enää pari viikkoa kuitenkaan.

Painoa ei ole tullut yhtään vielä, oon kyllä syönyt usein mutta osa tulee tietenki pois. Paino on -5kg siitä kun esikoista aloin odottamaan, jee. Vaikka ehtii vielä nousta. Mutta housut ei mahdu enää kiinni, ainakaan iltaisin, yritänkin pitää äitiyshousuja tai muuten vaan joustavia.

Tsemppiä miramei, jospa ei ole mitään syytä huoleen:hug:
 
Me ollaan Miramei ihan samoilla viikoilla, mulla kans 7 + 2 nyt =) Eilen oli järkkyjä menkkamaisia kipuja ja polttelua, huolestuin kunnolla, mutta tänään ollu parempi päivä. Mulla ei oo ollu mitään vuotoja. Mikä sun laskettu aika on? Olin katsovinani ettei kellään muulla ollut samaa laskettua aikaa kuin mulla. Tsemppiä, toivottavasti ei oo mitään kummempaa!
 
no4: Mä en osaa päättää tuon np-ultran suhteen. Mielelläni kävisin niillä viikoilla ultrassa, että näkis, onko pikkuruinen vielä kyydissä siinä vaiheessa, kun pahin keskenmenoriski alkaa olla takana. Mutta sitä niskaturvotusta en välttämättä haluais mitattavan, en seulontoihin haluais osallistua. Mutta meillä on tässä vielä hetki aikaa pohtia asiaa.
 
Jo
Anu84 Virtuaalihalaus. Jaksamisia sinne!

Noista ruokasäännöistä - oon ottanut sen linjan, että syön kaikkea mitä tavallisestikin, jos ainoana välttämisen syynä olis vaan bakteeririski. Eli siis mulle maistuu itsetehty sushi (tai luotettavan oloisista ravintoloista), kaikki juustot, kylmänäkin (paitsi nyt ehkä kaikkein epäilyttävimmät, mutta semmosia ei varmasti edes Suomessa ole laillista myydä, mitä täällä pidetään suurena herkkuna), parmankinkku, kasvikset (no kyllä mä ne pesen, niin kun aina ennenkin), minttutee (en tiiä onko vältettävien listalla, mutta yrttiteet ainakin on) ... mitähän vielä. Ainoat muutokset on ollut oikeestaan alkoholin poisjääminen (tietty) ja mies siivoaa nyt kissojen hiekkalaatikon. Lääkäri oli sitä mieltä, että järkevää näin. Se oli jopa sitä mieltä, että ainoa ravintolisä mikä on oikeasti todistettu tarpeelliseksi, on foolihappo - aika luonnollinen linja sillä vitamiineihin ja syömisiin. Tykkäsin siitä :)

Täällä on mun mielestä vähemmän säännöksiä kun Suomessa - mutta niihin yhtenä kuuluu, että raskaana ei saa mennä saunaan. Juustoista viis, mutta sauna on kuolemaksi! Että eiköhän tässä ihan maalaisjärjellä pärjää, kulttuurieroja kunnioittaen.

Niin ja painoa on tullut pari kiloa. Tissit kasvaa... kerroin eilen työkaverille ja se sano, että vähän meinasinkin, että etuvarustusta on tullut. Ei se ollut kyllä tätä syytä arvannut :LOL:

Eilen oli ultra. Ja mikä helpotuksen huokais, kun lekuri sano heti anturin mahan päälle laitettuaan, että "Congratulations"! Vauva oikeassa paikassa, oikean kokonen, aivot, korvat, silmät, kädet, nenä... ja vahva sydämenlyönti :heart: Niskaturvotus normaalia kanssa. 3D-kuvaakin vähän yritettiin katella (vai 4D? Mikä se 4. ulottuvuus on?) Seuraavan kerran sitten 6 vkon päästä. Lääkäri meinas, että melkeen 12 vkoa täynnä, eli oliskohan muutama päivä lisää - nyt kun olis omien laskujen mukaan vasta 11+2.

Ja nyt sitten uskallan kertoa projektinimenkin:

Jo & Biini 11+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Ann-ie
Jo
Ai niin vuodoista piti vielä sanoa, että varmasti on limakalvot tosi herkät raskauden aikana ja saattaa vuotaa vähän sen takia. Otti multa eilen papa-kokeen ja kun nousin siitä tuolilta niin koko suojapaperi ihan helakan punasessa veressä. Ei mulla ole koskaan ennen tullut verta tossa! Tänäänkin vielä tullut ruskeeta kuivunutta verta... Että toivotaan väärää hälytystä Miramei.
 
Miramei mullakin on laskurin mukaan 29.10, neuvolan täti laski tänään 30.10. Mikä synnytyssairaala sulla on? Voin kuvitella paljon pelottaa, mä oon vieläkin hieman peloissani noiden kipujen vuoksi. Kamalaa olla epätietoisuudessa :( Koska oot menossa ultraan? Mä odotan soittoa, pitäisi noin viikon sisällä päästä.
 
Sitä ekaa varsinaista ultraa ei ole varattu, mutta neuvolan täti sano, että voidaan kokeilla
ultrata neuvolan yhteydessä ens viikon perjantaina.. voipi olla että soitan sinne huomenna!
Synnytyssairaala LKS. Mikä sinulla minbebis?
 
Soita ihmeessä jos pääsisit vaikka aiemmin siihen ultraan. Tuleekohan sellasta aikaa ettei tarvii murehtia ja olla peloissaan jostain? Menis nyt edes nämä ensimmäiset 12 viikkoa vähän nopeammin. TYKS on sairaala täällä.
 
Moroo taas kaikille!!!

Odottelen niin innolla ens viikon ar ultraa... veljen vaimo totesi tänään että masu pompahtanut... elisiis inota puhkuen katsomaan ollaanko täs pidemmäl ku on laskettu ja tietysti onko elämää <3

Painosta kun puhutte niin jooh... painoa oli ekas neuvolas (rv7+0) tullut pari kiloa lissää eli 55kg 57kg eli siis mullakin tullu painoa :D toivon vaan et olis tissit kilon kappale suurentunu kun oon niin tarkka siitä että lihoanko :/
 
minbebis varmaan sitä aina joku huoli päällä..ensin onnistuuko raskaus ja sitten synnytys ja sitten muuten vaan onnistuuko :D Kävin juuri tarkistamassa niin nyt vaikuttaa kuivalta eikä sitä paljon tullutkaan..ainoastaan se pieni nokare ruskeaa limaa sai niskakarvat nousemaan pystyyn.. huhhuh..jännittävää.
Kyllähän tuo laskettu aika on nimenomaan laskettu, eikös se ensi synnyttäjällä saata mennä kirkkaasti ohikki?! :)
 
Mulla on ollut hiiva (tai siksi sen ainakin tulkitsin). Soitin neuvolaan ja sanoivat, että Canestenia voi käyttää, joten sitä hain apteekista. Asetinta ei saa käyttää (sellainen oli esim voiteen mukana), mutta muuten ihan normaalisti.

Joo eiköhän aina riitä jotain huolen aihetta, kun nyt pääsis ensimmäisestä huolesta ensin eroon :) Niin kai niillä on tapana monesti mennä ylikin ja sitten taas esim kaksosraskauksissa syntyy kai yleensä etuajassa. Onneksi sulla ei ole enempää vuotoa Miramei! =)
 
Aurinkoista torstaita! =)

Mää tulin vaan ilmottamaan, että tänään poksutaaan 10+0 !! :heart:

Tuosta hiivasta, olen kans miettinyt itseni kohdalla sitä, kun on lähinnä sitä kirvelyä. Oon käyny VTI-kokeet ja klamydiat antamassa.. Onko muilla sitä, että limakalvot vaan kuivuvat niin paljon alapäässä, että vessassakäyminen tuntuu inhottavalta useimpina kertoina ja on semmonen kirvelyn tunne siellä? Ja mitä niille kuiville limakalvoille nyt vois tehhä? Kokeilin Ceridalia, mutta aiheutti mulle vain jumalattomia tukkeutuneita ja kipeitä talirauhasia :D
 
Viimeksi kun kirjoitin taisi sivuja olla 3 ja nyt 15 :LOL:
En millään ehdi tai jaksa lukea kaikkien kuulumisia...
Paha olo on saanut ihan mökkihöperöksi, en jaksa tehdä mitään enkä mennä mihinkään... :/ Mutta kai se tästä kohta helpottaa!

Tsemppiä kaikille ja voikaa paksusti :)

Hömpi 9+1
 
no4
Sabrinafair: Täällä pääsee synnytyssairaalaan alkuraskauden ultraan vaikkei haluaiskaan sitä niskapoimua tehtävän!!! Sain neuvolasta sellasen "Sikiöseulonnat"-oppaan ja siinä oli hyvin selitetty millaisia vaihtoehtoja on!
 

Yhteistyössä