Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Noista ruokasäännöistä - oon ottanut sen linjan, että syön kaikkea mitä tavallisestikin, jos ainoana välttämisen syynä olis vaan bakteeririski. Eli siis mulle maistuu itsetehty sushi (tai luotettavan oloisista ravintoloista), kaikki juustot, kylmänäkin (paitsi nyt ehkä kaikkein epäilyttävimmät, mutta semmosia ei varmasti edes Suomessa ole laillista myydä, mitä täällä pidetään suurena herkkuna), parmankinkku, kasvikset (no kyllä mä ne pesen, niin kun aina ennenkin), minttutee (en tiiä onko vältettävien listalla, mutta yrttiteet ainakin on) ... mitähän vielä. Ainoat muutokset on ollut oikeestaan alkoholin poisjääminen (tietty) ja mies siivoaa nyt kissojen hiekkalaatikon.
Hallelujaa, ainakin yhdellä on sama ruokafilosofia kuin mulla! Mä en siis jätä sushia tai juustoja kyllä syömättä, jos nyt olen se tuttavapiirini eka henkilö joka saa elämänsä ekan & vikan listerian kauppahallin sushiravintolasta juuri sen 9kkden aikana koko 31-vuotisesta elämästään, niin so be it. Toki kaikki silmin nähden epäilyttävä jää syömättä (en ostanut Istanbulin katukojuista pitkään seisseitä simpukoita :D ) mutta Suomessa kaikki on niin hysteerisen prosessoitua ja hygieenisesti säilytettyä anyway, että mikään juusto ei kyllä tipu ruokalistaltani, ei kylmänä eikä kuumana.

Alkoholin suhteenkaan mulla ei tosin ole mitään absoluuttista nollatoleranssia: alkoholiannos viikossa pitää äidin mielen virkeänä :D En siis varta vasten kumoa joka viikko saunakaljaa, mutta illallisella voin hyvinkin ottaa puolikkaan viinilasin jos jotain laadukasta on tarjolla. Tätäkin ulkkariystävät repeilee aina, kun selitän, että täällä siis oikeasti viestitään, että yksi kulaus kuohuviiniä aiheuttaa vauvalle kolme kättä tai jotain.. Mutta siis puhun tosiaan yhdestä viikkoannoksesta jos siitäkään, en millisentistäkään enempää (vaikka luultavasti sekin oisi ihan fine, 1-2 viikkoannoksesta noissa mun neuvola-lippulappusissa ainakin puhutaan "turvallisena" määränä).

Ekassa raskaudessa hysterisoin syömisiä paljon enemmän, oikeasti kysyin jotain "onko tämän bagelin välissä yksi teelusikallinen majoneesia vai ei" kahvilassa. Nyt ei kyllä jaksa. Jos joku keskenmeno tulee, niin on melko epätodennäköistä että se liittyy nauttimaani aurajuustosiivuun.

Mutta muut saa kytätä syömisiään niin tarkkaan kuin haluaa, ei siinä mitään! Tein tosiaan itsekin sellasta ekalla kierrokeslla lievänä hysteerikkona.

Jatkan laten litkintää. Minkä verran juotte kahvia päivässä? Mä juon mukillisen päivässä. Eli sitä oon koittanut kyllä rajoittaa, koska onhan kofeiini stydi myrkky kuitenkin. (Eli oonhan mä sittenkin ruokakyttääjä :D )

mites nää viikot merkkailis..
kardemummma + pullakka 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jo
Kahvia en ole saanut alas enää kolmeen viikkoon. Ei tee vaan yhtään mieli. Ennen raskautta olin ihan kahviaddikti.

Alkoholiin mullakaan ei ole täysin nollatoleranssilinja vaan ruuan kanssa voin hyvin ottaa silloin tällöin lasin pohjallisen viiniä. Tosin nyt sekin inhottaa, joten ehkä myöhemmin. Esikoisen odotusaikana join ehkä 3 kertaa 10ml viiniä, eli ei mitenkään tuhottomasti. :D Miehen sisko meinas saada slaagin viime viikolla kun maistoin miehen lasista valkkaria (ehkä 1ml!). Katsoi kuin murhaajaa. ;) Mutta siis tutkimusten mukaan yksikin kunnon känni voi kuitenkin olla haitallinen sikiölle (sanoohan sen järkikin), joten kohtuuskohtuus.

Lumi & muru 11+3 (tai ultran mukaan poksahtais jo 12+0!)
 
kardemumma minua on vaivannut vuosia "kahviriippuvaisuus" eli jos ei vähintään kupillista ole kahvia saanut kello kolmeen mennessä päivällä niin kauhea hedari iskenyt. Nyt raskausaikana on mennyt päiviä ilman kahvia ihan vain sen vuoksi ettei ole maistunut!!! Aamukahvin join tänään ja hädintuskin puol kuppia meni alas.
Normisti menny vähintään kolme mukia (n.1,5 dl) päivässä, usein paljon enemmänkin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja alkoholista vielä: mulla täysin nollatoleranssi. Lääkäriappiukko sanoi, ettei
alkoholi esim yks annos ole vaaraksi, mutta ensimmäisenä 12 viikkona ei pitäisi juoda
sitäkään, sillä juuri silloin kehittyvät kaikki tärkeät elimet!!
 
Miramei, mullakin oli 7-viikolla muutama päivä tuollaista vähäistä ruskeaa vuotoa, äitini sanoi hänelläkin olleen samanlaista aikoinaan raskauksissaan ja kaikki mennyt aina hyvin. Joten ei ole tuon takia mitään syytä huoleen, enkä sinuna aikaistaisi neuvolaakaan, ettei käy esim niin että hedelmöittyminen onkin ollut vähän myöhemmin eikä mahd. Huonommalla laitteella alkoi kunnolla näykään tmv mikä sitten huolestuttaa kahta kauheammin. Tää odottaminen vaatii vaan kärsivällisyyttä kun tähän edistymiseen ei voi itse kauheasti vaikuttaa, mikä on varmaan meille nykyihmisille vaan hyvää vaihtelua vaikkakin vaikeaa:)

Ttty 10+3
 
ttty soitin neuvolaan ja kuulin, että normaalia on! Niin kauan kun verta ei näy ei ole syytä mennä tutkimuksiin :) Eli ensi viikolla ultrataan neuvolassa ja siitä pari viikkoa niin pääsen ekaan seulontaultraan kuulemma :)
 
Anu84:lle voimia!

Mulla on itseasiassa huomenna eka neuvola ja jos oikein lasken, niin sillon olis 8+4. Mun muistin mukaan kans olisin mennyt ekasta paljon aikaisemmin neuvolaan. Nyt vasta viime viikolla sain tämän ajan varattua. Onneksi mies pääsee hoitaa lapsia sillä aikaa, niin ei tarvinnut mun äidillekään vielä paljastaa, kun oltais muuten tarvittua sen apua. Me ei olla vielä kerrottu tästä uusimmasta tulokkaasta kellekään. Ajattelin, että jos ultrassa kaikki hyvin, niin sitten aletaan kertoilla. Tästä on varmaan jo keskusteltu, mutta multa uutena täällä mennyt ohi eli miten teillä muilla, joko olette kertoilleet perheelle ja tutuille?

Painosta. Toistaiseksi ollaan junnattu vielä suht samoissa. Ehkä kilon verran oon lihonnut, mutta se on kyllä ihan omaa syytäni. Olen syönyt pahoinvoinnin keskellä mitä sattuu ja väsymyksen takia liikkuminenkin vähän jäänyt.

Mä olen ollut alkoholin suhteen ihan nollatoleranssilla. Mä en niin pidä esimerkiksi viinin mausta, joten sen poisjääminen ei haittaa ollenkaan.

Eilen iloitsin illalla, että se kestoyökötys oli eilen melkein koko päivän poissa. Jospa tää tästä alkais pikkuhiljaa helpottamaan. Aamulla mun tietenkin tarvitsee yökkäillä, mutta sen nyt vielä kestää ihan hyvin :) Väsymys on jotain aivan älytöntä. En saa mitään aikaiseksi ja pienikin kodinhoidollinen työ vaatii suuria ponnistuksia. Kaamee kämppä koko ajan. No, toivossa on hyvä elää, että se väsymyskin alkais kohta väistymään.

-Marge 8+3 (ehkä ;) )
 
Kahvista. Mulla aluksi vähän ahdisti kun tiesin että pitäisi vähentää kahvin juontia (join todella paljon kahvia) mutta ilmeisesti luonto hoiti tuon asian mun puolesta kun nykyään ei tee kahvia mieli ja parin viikon aikana olen yhden kupillisen juonut.

Ei olla vielä kerrottu sukulaisille ja kavereille. Odotetaan nt-ultraan ja jos siellä kaikki ok niin sitten kerrotaan. Mulla olis jo kova hinku kertoa kun tää olis mun äidin eka lapsenlapsi mutta kunnioitan mieheni toivetta ja odottelen sinne ultraan. :)

Mulla on tullu painoa lisää jo pari kiloa ja se ahdistaa. Olin jo ennen raskautta normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla. Vuoden alusta asti olin liikkunut säännöllisesti ja syönyt hyvin ja painoa olin saanut jo viisi kiloa pois. Nyt en oo pahoinvoinnilta ja väsymykseltä pystyny samalla tavalla liikkumaan ja kaikki terveellinen ruoka saa minussa aikaan oksennusrefleksin... Esimerkiksi kana, vihannekset, raejuusto ja maitorahka ällöttävät aivan kamalan paljon!

Lena- 8+0 !
 
Samoilla linjoilla kuin Kardemumma syömisten suhteen. Olen myös laiska vihannestenpesijä, koitan terästäytyä ja tarkkailla ettei ainakaan multaa menisi salaatin mukana. Eilen himoitsin kylmäsavulohta ja sen verran tutkin asiaa, että vakuumipakattuja tuotteita ei saisi syödä. Paikallisen Sittarin kalatiskiltä sitten kysyin, että onko vakuumipakattua kylmäsavulohta ja sitähän se oli..jäi sinne tiskiin. Välillä tulee kuulemma tuoreesta tehtyäkin, jota nyt sitten kieli pitkällä odottelen. Ruisleipää ja kylmäsavulohisiivu, namskis!!!

Enkä pelkää juustoja, Suomessa kaikki on lähes poikkeuksetta tehty pästoroiduista raaka-aineista. Auraa vetelin jo edellisraskaudessa kaksi käsin..himoitsin myös kuivaa omenasiideriä ja joinkin sitä max lasillisen saunan jälkeen. Juhlissa saatoin myös nauttia puoli lasia punaviiniä, varmaan kahdesti tai kolmesti raskauden aikana..Tässä raskaudessa on ollut toistaiseksi nollatoleranssi kun ei yksinkertaisesti ole tehnyt mieli pahoinvoinnin takia.

Muutoinkin menee aika lailla löysin rantein tällä kertaa. Ensi keskiviikon niskapoimu-ultraa odotan kyllä, mutta esim. nuo viikot ja päivät on hakusessa. Tarkastan aina Lumen viesteistä missä kohtaa ollaan menossa :LOL:

Painoa tullut varmaan parisen kiloa. Tissit on kasvaneet ja maha alkaa näkyä pienesti. Pahin pahoinvointi alkaa väistyä, mutta aamullinen hammaspesu pelottaa aina, ei niinkään se pesuvaihe vaan tahnan ja liman sylkeminen. Se alkaa kakotuttamaan..päänsärkyjä on melkein joka päivä. Luulen että juon liian vähän..pitää yrittää muistaa juoda useammin. Kahvia en juo lainkaan, joten ei ongelmia sen suhteen. Paheena on kyllä appelsiinimehun litkiminen. Olin yli puoli vuotta juomatta ja atooppinen iho korjaantui täysin..nyt oon revennyt taas ja ihottuma palasi. Voihan vattu..mut ei mahda mitään, himo kun tulee niin sitä on saatava!

LumiLinnea ja pikkukakkonen 11+3
 
IMN
Kahvinjuonti on jäänyt täälläkin luonnostaan lähes kokonaan pois.. Ehkä kerran pari viikossa keitän kotona kahvin ja kyläreissuilla sitten sitä mukaan kun tarjotaan (joo, meidän kaveripiirissä vieraat keittää itse kahvinsa :D)..

Alkoholia en juo raskausaikana juurikaan, ryypyn tai pari saatan ottaa ukon saunakaljasta, mutta en juuri muuten.. Ei jotenkin maistu sekään.

Me ollaan nyt kerrottu kummankin vanhemmille ja sisaruksille, lisäksi minun mummo tietää, sekä muutama kaveri :) Tai no, yhdelle kaverille kertoo niin kaikki tietää, mutta eipä tuo minua haittaa :) Kerromme siis ihmisille joille tahtoisimme myös pystyä kertomaan jos jotakin sattuisi, eli ei ongelmaa. Jotenkin tuntuisi inhottavalta itkeä ystävälle keskenmenoa jos en olisi kertonut koko raskaudestakaan.. Myös pojan perhepäivähoitajalle ollaan kerrottu, että osaa varautua siihen kun poika jää toukokuun lopusta pois hoidosta :) Mulla tulee varmaan itku kun viimeisen kerran sieltä lähdetään, on niin mahtava hoitaja ja paikkanakin niin ihanan mummolamainen :)

Omasta olosta.. Jaa, ei paras mahollinen. Eilisen ja toissapäivän oon oksennellu ja tän päivän vielä levähtelen kotona. Ei oikeen maistu mikään ruokakaan, paitsi murot ja hedelmät. Pitsakin saattaisi mennä alas, voisi vähän miehekkeelle vinkata asiasta :D
Eikä pahaa oloa helpottanut yhtään kun olin käyttämässä veljentyttöä hammaslääkärissä. Yök, kun niitä kaikenmaailman kihveleitä ja kahveleita oli suu täynnä :D
 
Viimeksi muokattu:
Peuhana,oltiin laivalla ja syömässä seisovassa pöydässä ja olin ihan et jipii,saan lasillisen punkkua ni pask*t se maistu ihan karmeelle!Ostin kuitenkin pienen pullon suklaakermalikööriä jonka aijon avata jos JA KUN saan uuden työpaikan:)

Juustot ja kaikki muut(söin laivalla myös sushia)niin järkee käyttäen,samoilla linjoila ku moni muukin.

Meillä kaikki tietää jo:) Siis kaikki,joukkue,kiekkokoululaiset,töissä,kaverit...Viime viikon ultran jälkeen ollaan alettu kertoa,siis ei sillai et hei,mä oon raskaana vaan jos puheenaihe ajautui siihen niin myönsin olevani. Ei tässä ois enää ku yks kokonainen päivä ku poksuu 11+0 ja puhekiellellähän se tarkoittaa KAAAAKSIIITOOISSTTAAA!!!JIhuuuuu!!!!!!Pidetään miehen kans bileet ja otan lasillisen kuoharia minkä se toi työmatkalta!!
Sitäpaitsi mää NIIN haluun esitellä tota mun pientä vauvamasuani joten vaatteilla piilottelu ei tod. oo mun juttu!!
 
Tekstiä tullu niin kauheesti lisää, et en enää muista mitä tuli luettua :LOL:
No mutta kahvista ja alkoholista oli juttua? KAhvia en juurikaan juo ja varsinkin nyt seaiheuttaa niin paljon närästystä, et en aio juoda jatkossakaan..Alkoholista sitten, n. kerran kuukaudes oon saattanu ottaa sauna oluen, mut ku ei sekään maistu hyvälle ni eipä tuu houkutuksiakaan elinolla linjalla mennään.
Mä en oo kertonu vastaku ihan muutamalle hyvälle ystävälle ja kun tulokas ois jo seitsemäs, ni en aio kertoakaan ennen ku kunnolla näkyy ja jos joku kysyy... Suhtautuminen tälläiseen lapsimäärään on monilla tosi kielteinen ja siks ei tee mieli hehkuttaa ku niille harvoille jotka ymmärtää. Tosin tänään kuulin jo et kylil kysellään ollaanko me pieniin päin et tuskin tämä salassa kovin kauaa pysyy. Asutaan tosi pienellä paikkakunnalla ja kerran oli yks tuttu neuvolas ku odotin omaa vuoroani,ni siitähän se heti lähti.

Neuvolas kävin eilen antamas verinäytteet taastiittereiden tarkistusta varten ja samalla kuunneltii sydänäänet ja ne KUULU! Että oli hieno fiilis ja kiva varmistus et kyllä vieläkin masussa ollaan matkassa mukana :heart:
Ens ti onkin jo np-ultra et pääsee taas kurkkaamaan mitä pienelle kuuluu, toivottavasti hyvää... Pelko kulkee edelleen mukana vaik perjantaina lääkäri sano et kaikki näyttää tosi hyvältä eikä tarvis enää pelätä, mutta minkäs itselleen mahtaa. Kyllä noi kkm on sen verran syvät arvet jättäneet.

Mutta näihin kuulumisiin tällä kertaa...
ikiäiti ja pikkuinen 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on Miramein tilanne, onko vuoto loppunut? Mulla ei ole onneksi tänäänkään ollut enää kuin pientä jomotusta välillä =)

Huomasin, että kardemummallakin oli samat viikot 7 + 3 nyt menossa, mutta kuitenkin eri laskettu aika =)

Mä oon aika tarkka ruokien suhteen kun on ollut ne pari keskenmenoa, niin en halua tietoisesti ottaa yhtään ylimääräistä riskiä, vaikka tuskin ruoka mikään suurin riski Suomessa onkaan. Joskus on vaan tilanteita kun on jossain paikassa, missä tarjotaan jotain ja huomaa ettei voi syödä sitä tai kun pitäisi tilata ruokaa ja on epävarma onko siinä nyt majoneesia tai onko pastöroitua :p En viitsi alkaa pitämään mitään meteliä ja kyselemään muiden kuullen, että onko tuossa nyt sitä ja sitä kun olen raskaana enkä voi syödä sitä :D Maalaisjärjellä siis.

Alkoholin kanssa nollatoleranssi täällä, mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka ottavat sen lasillisen silloin tällöin, täältä ei niitä vihaisia mulkaisuja kuitenkaan tule :LOL: Kahvia en juonut juuri ollenkaan ennen raskautta, mutta nyt on saatava aamukahvi joka päivä, tiedä sitten mistä johtuu. Vaikka monet tuoksut etovat, niin tuo kahvin tuoksu on miellyttävä ainakin tällä hetkellä.

Mulla on sama mistä joku kirjoitti, että pissa on puhdas, klamydiaa ei ole, hiivalääkkeet syöty, mutta silti pissaaminen kirvelee/ tuntuu silloin tällöin eli johtuisko niistä kuivista limakalvoista sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Minbenis; Kärsin samasta vaivasta aiemmassa raskaudessa ja tein kaikkeni..voitelin alakertaa jopa piimällä :LOL: Syy voi olla yksinkertaisesti siinä että kehon happamuustasapaino menee ihan päälaelleen raskauden myötä mikä sit vaikuttaa limakalvoihinkin. Kannattaa syödä koko ajan maitohappobakteereja. Kokeilin myös apteekista saatavia suoraan emättimeen työnnettäviä maitohappobakteeripuikkoja, mutta itse olin jollekin ainesosalle tosi allerginen ja sain entistä kauheamman polttelun aikaiseksi. Sitten suositellaan sitä Ceridal-öljyäkin jota voi laittaa suoraan limakalvoille.

Tosi ikävä vaiva ja voi vaivata ihan sinne loppuun saakka..
 
Heippa hei, kauhee, kun aina unohdan tulla tänne ja sitten on jo tullut monta sivua lisää :D

Ruuasta: Mä en myöskään oo ruokahysteerikko, mun mies on ravintolakokki (se tekee meillä ruoat, happy me) ja on tarkkana raaka-aineiden laadusta ja turvallisuudesta olin sitten raskaana tai en. Ja jos menen ravintolaan ja pihvin tilaan, niin mediumina sen aion kyllä syödä edelleen.

Alkoholista: Siideri / pieni lasi viiniä silloin tällöin ei haittaa mitään. Vaikka lempisaunajuoma on nyt kyllä Stawford Press Low Alcohol Cider: Alko - Tuotteet - Stowford Press Low Alcohol Cider

Kahvista: Mä oon aina ennen juonu kuppitolkulla kahvia päivässä, nyt mua suorastaan etoo jo kahvin hajukin, vaikka ennen kahvin aromi oli yksi lempituoksuista. Oon kuullut, että kahviällötys tietäisi tyttöä, me ja tiedä sitten...;) Viime kerralla kahvi oli ihan ok ja poika tuli.

Kertomisesta: Mä oon IRL kertonu vain kahdelle kaverille, jotka on luvanneet pitää asian vielä salassa. Ens viikolla tulis 12+0 täyteen, mutta pitää vielä pitää salassa huhtikuun alkuun, koska haluun eka kertoa vanhemmilleni, jotka palaavat vasta sitten reissusta. Vatsa vaan jo tuossa ihmeesti törröttää, miten se voikaan olla noin iso jo?

~Milk ja nimetön 11+2 (muistaakseni)
 
Viimeksi muokattu:
Ruokahysteriasta sen verran, että mä olin esikoisen kanssa aika tarkka. Ja kaikessa muussakin tein "kirjojen mukaan". Kuopuksen odotusaikaan vähät välitin noista ruokaohjeista, ainakin mätiä vedin onnellisena ja muutenkin otin rennosti. Siihen ehkä vaikutti, että odotin yksin ja ajattelin, että jos menee kesken, niin niin on tarkoitettu. Ei sillä että sellasta olisin missään tapauksessa toivonut.

Nyt olen hysteerinen taas :D koska tämä on mun ja nykyisen mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi ja tuntuu pitkälti samalta kun odottaisi esikoista. En halua ottaa mitään riskiä, että mikään menee pieleen. :D

Facebookissa jo sanoinkin, että mä epäilen, että kaikesta hysteriasta huolimatta olen saanut jonkun pöpön jostain syömisestäni, kun yöllä oli kauheat vatsakrampit ja aamulla vatsa löysällä. Täytyy vaan toivoa, että ei ole kuitenkaan vauvaan mitenkään vaikuttanut.

Huh meidän koti on niin sotkuinen, että tämmöstä ei ole ennen nähty. Työnaloitus ja raskaus vaatinut veronsa.. tänään on ollut vähän parempi päivä pirteyden kannalta, joten ajattelin mennä kokeilemaan että miltä toi siivous maistuu..
 
Hellurei. Liittyisin myös keskusteluun mukaan :)
nimim. pikkumyy1, ikä: 24, ensimmäinen, synnytyssair: LS, LA: 27.10
Täällä on neuvolakäyti suoritettu pari viikkoa sitten. Nyt olisi menossa 7+6, eli huomenna siirrytään sitten rv8 :) Varhaisultrassa on käyty yksityisellä lääkäriasemalla ja näkyi jo pieni alku siellä, sekä sydämen syke :) Nyt odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä mikä on 2 viikon päästä. Siihen asti siis piinaavaa odottelua. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 5 vuotta ja viime vuoden elokuusta alotettiin yrittäminen, kun jätin e-pillerit pois. Meni 5 kk, ennen kuin tuli ensimmäiset luomumenkat. Niiden menkkojen jälkeen sitten ei ole tarvinnut toisia odottaa, kun tärppäsi :) Toivon mukaan pikkuinen pysyy matkassa :) Kenellekkään ei olla oikein vielä uskallettu kertoa, tai siis mieheni olisi halunnut kertoa kaikille, mutta itse haluan pitää asiaa salassa ainakin sinne 12 viikolle asti. Omalle siskolleni olen kertonut, sekä kahdelle ystävälle. Muut saavat odottaa vielä :)
Olen töissä 40h/ viikko. Eli se normi 8h/päivä. Työ on elintarviketehtaassa, rankkaa fyysistä hommaa siis :) Onko täällä muita, kenellä paljon fyysistä rasitusta töissä? Missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta töissä? Itse olen ajatellut, että vasta sitten, kun muut alkavat arvata, mikä voi tapahtua aika nopeasti, koska olen aika pieni kokoinen. Tai sitten jos/ kun on pakko muun syyn takia, esim. työnkuva tms.
 
MirameiHyvä, että vuotosi on harmitonta.

Kävin neuvolassa ja dopplerilla saatiin kuuluviin hyvin sydänäänet. Kaikki on kunnossa, ihana fiilis.

alkoholistaKäytän muutenkin harvoin alkoholia, mut pienen saunaoluen olen ottanu joskus raskaana ollessani ekassa ja tässä raskaudessa. Joku holiton kuohari jota maistoin joskus viime raskauden aikana vappuna oli tosi hyvää, kunpa muistaisin mikä se oli, sitä vois ostaa jääkaappiin.

Viikkoja onkin kuulema nyt vasta kasas se 9+6, jos lasketaan LA:n mukaan. No päivä sinne tai tänne ei haittaa.
 
Iltaa pitkästä aikaa! Kauhean paljon on kirjoitusta kertynyt, enkä varmasti kaikkea muista kommentoida...

Voimia menetyksen kohdanneille!

Kahvin juonti on jäänyt lähes kokonaan. Kahteen viikkoon ei ole maistunut ollenkaan. Silloin tällöin olen yrittänyt juoda, mutta muutamaan huikkaan se on jäänyt. Alkoholin suhteen pidän nollalinjaa.

Painoa on tullut n. 1,5kg lisää. Maha alkaa jo näkyä ja töissä jo kaksi uteliasta on uskaltanut asiasta kysyä. Suoraan olen kysyjille vastannut, kun pomokin asiasta jo tietää. Eli töissä tietää yhteensä 6 tyyppiä, sekä omat vanhempani tietävät. Miehen isälle kerrotaan ensi viikolla. Kavereille en ole kertonut. Sellaista tosi läheistä ystävää ei mulla ole ollenkaan ja viime syksyn kkm:n jälkeen kaverit jotka tiesivät suhtautuivat sellaisella tavalla, jota en uudestaan tahdo kokea.

Lumi & LumiLinnea Eikös teilläkin mene viikot kalenterin mukaan? Mulla poksuu näin torstaisin ja nyt viikolla 11 tulee 11+0. Helppo pysyä laskuissa mukana!

Dopplerilla sain pikkuisen sykkeen kuuluviin viime lauantaina, tulipas huojentunut olo! Nyt np-ultran odottelukaan ei tunnu niin piinaavan pitkältä, kun tietää että masussa on kaikki hyvin! Ultra on ensi tiistaina.

Väsymys on ihan kamalaa, mutta onneksi normi ruoka alkaa jo maistua. On mennyt herkutellessa viime viikot, ei hyvä.

Nyt esikoisen kanssa iltapuuhiin ja kohta itsekin sängyn pohjalle.

Tanyaz & Mini 11+0
 

Yhteistyössä