Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

Lisää vauvoja lokakuisille!!! Onnea kaikille tasapuolisesti ja todella todella paljon!!! :flower:

Täs ollaan kaikki jo niin loppusuoralla ettei enää mee älyttömän pitkää aikaa kellään siihen että on oma pieni sylissä :heart:

Ja kiitos synnytystarinoista, niitä on ihana lukea :)
 
Onnea jokaiselle omasta nyytistä, ja tsempit vielä yhdessä koossa oleville :heart:

Onko joku jatkopaikka jossa vauvautuneet jatkavat höpöttelyä vai siirryttekö kaikki vaan facebookkiin? Minä kun en siellä ole.. Jos näin on niin kiitos kaikille vertaistuesta raskauden joka hetkessä, olette jokainen ollut 9kk matkan rinnallani :)

Taatu&Hippunen 2 vko
 
Hurjan paljon Onnea kaikille tasapuolisesti, jotka ovat jo vauvan saaneet! Ja tsemppiä meille mahan kanssa vielä pyöriville ja voimia koitokseen, kun sen aika tulee!

Täällä vielä odotellaan ja varmaan vielä ainakin sen kolme viikkoa, jos saa tulla itsestään. Mutta pelottaa kovasti, et perjantaina uhkaavat käynnistyksellä, kun menen sinne äitipolille kokoarvioon. Kovasti yritän ainakin vielä päästä sieltä kotiin, saas nähdä sit päästävätkö.
Tyyppi pitää mahassa ihan kamalaa möyrimistä, maha hytkyy ja tunkee itseään jokapuolelta, et ei ainakaan oo liikkeet täällä rauhoittumaan päin. Iltaisin varsinkin innostuu ja unta saa ootella monta tuntia, ei puhettakaan et vois nukkua, ennenku vähän rauhoittuu.
On se vaan jännä, et koko kesän ja alkusyksyn supisteli, niin nyt sit ne on rauhoittuneet, pientä kiristelyä ja mahan kovettumista on tietysti, mut ei kipeitä supistuksia. Muuten on kyllä varsinaista odottamista tämä aika, ei tee mieli lenkkeillä, eikä ylimääräisiä touhottaa, sen verran ikävältä tuntuu sit kuitenkin.
Kaikki on vauvalle valmiina, sairaalakassinkin pakkasin, jos joutuu perjantaina jäämään. Synnytys pelottaa ja hirvittää ja varsinkin, jos joudun käynnistykseen. Normaalin synnytyksen niin tahtoisin...
Huomenna ois vielä aika kulmien siistimiseen ja torstaina kampaaja, kelpaa sit synnyttää :)

tänään on väsyttänyt ihan kamalasti ja sain jopa päiväunet nukuttua eka kertaa koko syksynä, aiemmin ei oo vaan uni tullut.

poikatyttö ja tyyppi 37+1
 
IMN
Äippäpolilla käyty ja voi kauhea paikka.. Kaikki hyvin, pienen kokoarvio 2,8kg, virtaukset ok ja sitä rataa. Käyrätkin näytti oikein hyviltä ja parit kunnon supparitkin saatiin piirtymään. Kohdunsuu oli jo 3cm auki, kanavasta ei ollut mitään puhetta. MUTTA, huomenna pitää kymmenen aikoihin aamusta soitella synnärille mikä siellä on tilanne ja jos ei kauheaa ruuhkaa ole niin päästään aamupäivästä kalvojen puhkaisuun, muuten sitten myöhemmin päivällä. Eihän tää ihan suunnitelmien mukaan mennyt kun en käynnistystä olisi halunnut, mutta mieluummin näin kuin lääkkeellinen käynnistys. Sisätutkimus sai kyllä sellaisia supistuksia aikaan, että elättelen vielä vähän toiveita siitä että lähtisi itsekseen tulemaan. Mutta jokatapauksessa, huomenna on meilläkin pieni sylissä :heart: Lääkärin puheiden mukaan ei pitäisi olla pitkä toimitus tulossa kun vauva on jo niin alhaalla, paikat hyvin auki ja kohtu supistusherkkä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Nyt pitääkin alkaa miettiä mitä laittaa valmiiksi ennen huomista ja suunnitella esikoiselle loppuviikoksi hoitopaikat jne. Ihme kun ei jaksa yhtään jännittää, lähinnä väsyttää ajatuskin huomisesta :D

IMN & Tuutikki 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: marsali
Huhhuh, nyt on kummallinen olo, tai sellainen tukala. Vatsa on kipeä! Tai siis kosketusarka :O heräsin ja yritin tunnustella et missä asennossa vauva on, niin piti ihan ääneen älähtää kun vatsaan sattui. Kummallista. Onkohan mulla sit supistellu yöllä että sen takia olis kosketusarka tuo vatsa? Vai mistähän johtuu?

Nyt aamukahville ja kahvin kanssa pala eilistä omenapiirakkaa :p nammm.

Lena & Onni 37+6
 
ail
Tsemppiä IMN.Eilen oli äippäpoli ja siellä lääkäri totesi että perjantaina osastolle ja käynnistysyritys.APUVA.Ei uskois et viides lapsi jo tulossa kun pelottaa nin toi synnytys.


ail ja saaga 38+3
 
Onnea edelleen kaikille synnyttäneille!

IMN sinänsä varmaan ihan mukava, että sulla on ollut jo eilen paikat sen kolmekin cm auki, onhan sekin jo selvästi jotain! Toivottavasti käynnistystoimet tekee tehtävänsä. Ja muuten meidän esikoinen oli syntyessään 2 750 grammaa, eikä mitään epätavallista ole ilmennyt - hän nyt on vain tuollainen pikkuhippula. Siis tuli vain mieleen sanoa, jos joku noita painoarvioita tykönään makustelee.

lena- kuulostaa ihan loogiselta, että supistelut voisi tehdä tuota arkuutta. Tai voisiko vain olla jotain perus vatsanpuruja? Toivottavasti ei jatku, eiköhän näitä erilaisia kivistyksiä ihan kylliksi ole.

Meillä on nyt viikko laskettuun aikaan ja täällä sitä vain Odotetaan, isolla alkukirjaimella. Taitaa tämä tyyppi viihtyä niin hyvin letkuruokinnassa, ettei ole kiire ulos tai sitten se ei viitsi tulla, kun on kuullut mun karjuvan esikoiselle ja miehelle. Liikkeet on hiljentyneet tai tavallaan harventuneet selvästi. Välillä olen jo miettinyt, että pitääkö tässä jotain liikelaskentaa tehdä, mutta pelkään vähän, että kaveri sitten nukkuisi juuri sen tunnin ja sitten olisi paniikki päällä. Tarkkailen nyt sit muuten vaan haukkana jokaista pepun punkeamista ja jalan liikahdusta.

Pakko kait vaan yrittää ajatella, että raskaus on vääjäämättä ohi viimeistään kolmen viikon päästä. Kun vaan olisi onnellinen loppu, tälläkin palstalla useimmilla on mennyt kaikki tosi hyvin, mutta välillä pelottaa, osuuko omalle kohdalle sitten jotain huolta ja pulmaa...
 
IMN
Sainpa nukuttua ihmeen hyvin, vieläkää ei oikein osaa jännittää :) Supistellut on eilisestä sisätutkimuksesta asti ja tänään vielä vähän napakammin. Kohta pitäisikin jo soitella synnärille :) Mutta ensin taida pyöräyttää vielä koneellisen pyykkiä, laittaa loppuviikon telkkariohjelmat tallennukseen ja niin pois päin :D

Melko hauskaa että itseä ei tosiaan jännitä, mies on ollut eilisestä asti ihan omissa maailmoissaan ja esikoinen ei oikein välitä kun yritän selittää että tänään se pikkusisko tulee. Varmaan viimeistään autossa alkaa syke nousta :D

IMN & Tuutikki 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Mihin ovat kaikki kadonneet? Synnyttämässä..?

IMN:lle tulin toivottamaan onnea synnytyksen käynnistykseen! Kohta sulla on Tuutikki rinnalla...

Itellä äippäpoli klo12...

Ei nyt enempään pysty, kädet ei vaan toimi..

Crocus ja pikkumies 38+2
 
Crocus se on kyllä kumma ne käsisäryt että ne oikeasti jo pienestäkin rasituksesta pahenee tosi palon. Mut on varmaan tässä toisessa raskaudessa pelastanut niiltä vain se että en ole ollu töissä vaan kotona esikoisen kanssa. Voimia, onneksi sullakaan ei oo enää kuin pari viikkoa ja synnytys varmasti ainakin helpottaa niitä kipuja jos ei kokonaan poista.

Kaksi päivää seuraavaan ä-poli käyntiin.... eli täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä rästihommat pois. Ikkunat pitäis pestä, yks koulutehtäväkin vielä tehdä ja palauttaa, tarkistaa sairaalakassin sisältö ja esikoisen reissukamat vielä kerran. Ja sit normaalit vessan ja lattioiden pesut... jos näillä eväillä ei synnytys käynnisty niin ompahan ainakin puhdasta ja siistiä lähteä käynnistykseen.

Viime yönä havahduin puolittais siis en edes kunnolla herännyt jonkinlaiseen maha kipuun... mietin että oliskohan ollut pari supistusta, no nukahdin kuitenkin heti kunnolla niin ei niitä ainakaan sen enempää tullut. Ma

ail ai ne rupee perjantaina käynnistään? Ku mullakin on pe äippäpoli klo 13 ja ne sanoi sillon viimeks että katsotaan sitten että ruvetaanko käynnisteleen. Mä kun olin ihan varma ettei perjantaina ne mitään käynnistyksiä enää aloittais vaan siirtäis seuraavan viikon alkuun, riippuu varmaan tietty sairaalasta ja niiden tavoista.

Sannuli 39+5
 
ail katsoin että sä meet naistenklinikalle? Tietty siellä saattaa olla eri käytäntö ku tuolla keskussairaalassa, ainakin neuvolantätikin oli sitä mieltä ettei ne käynnistäis enää perjantaina yhden jälkeen ku mulla on se aika. No pitää siis valmistautua siihenkin vaihtoehtoon etten pääsekään viikonlopuks kotiin.
 
Äippäpolilta palattu ja rouvalta nousee savut korvista...
Kohdunsuulla KAIKKI ennallaan eli tilanne sama kuin rv29 ja rv36 eli pehmeä, ulkosuu sormelle auki ja kanavaa 3cm jäljellä (tosin viimes oli 2cm) eli tilanne epäkypsä ku vaan uudelleen synnyttäjällä vain voi olla...no ei ainakaan yläpäässä...Siis yhdenkään aikasemman lapsen kanssa ei alapään tilanne ole ollut näin epäkypsä näin myöhään ja isoin lapsi tulossa.
Viikon päästä uudelleen ja katotaan sitte voidaanko alkaa käynnistelemään ku lapsi tosiaan on ISO (arvio 3,8kg)! Ja mielellään ei päästetä yliaikaseksi. Ja ilmeisesti ei ole ihan heti itekseenkään tulossa..

Käsistä kysyin kätilöltä ja lääkäriltä enkä MITÄÄN apua saanu (sisko asuu Norjassa ja siellä heti annetaan apua esim. akupunktiota ku vastaavaa vaivaa tulee). Lääkäri "lohdutteli" että kivut yleensä laantuu pari vkoa synnytyksestä...sanonko mitä..

Pahoittelen jää omanapaiseksi tää viesti ku potuttaa niin kamalasti...
 
Mä oon kyllä laiskistunu tällä viikolla aivan totaalisesti, en oo oikeen mitään tehny. Nukkunu päiväunia ja ehkä korkeintaan pyykit saanu pyöritettyä... Alkaa vähän tylsistyttämään tää oleilu, mut silti ei vieläkään oo sellanen malttamaton olo että haluis että lapsi syntyy. Vaikka laskettu aika on jo ensi viikolla, kamala!

Noh, tänään vähän vaihtelua arkeen. Hyvät musat päälle ja meikkaamaan, mennään työkavereiden kanssa syömään illalla. Toivottavasti nyt en matkalla sit poksauta lapsivesiä, matkaa 30 km ja työkaverin kyydillä oon liikenteessä ;) Ei kyllä oikeen mikään vaate näytä päällä enää hyvältä ja olemuskin on luokkaa ryhävalas mut en mä nyt sen takia kotiinkaan jää istumaan. Lähtekööt ne pois joita hirvittää :LOL:

Anime 38+4.
 
Tulinpas kertomaan, että poika 3260g syntyi tänä aamuna (38+6):heart:

Synnytys käynnistyi eilen illalla säännöllisillä suppareilla ja limatulpan irtoamisella. Iltayöllä supistukset tuli neljän minuutin välein ja menimme synnärille puolen yön jälkeen. Olin auki vasta 2 cm mutta lapsivedet hölähti tutkimushuoneessa. Siitä tietysti suoraan saliin.
Supistukset kestin häthätää aamuun asti ilokaasulla ja ammeella, jotain mömmöä sain vielä piikillä lisäksi. Auttoivat yllätän hyvin. Epiduraalin ronguin aamulla kun supistukset oli viedä tajun-vaikka nihkeän epäilevästi sen sain, kun olin vielä aamullakin auki vasta 3 cm. Epiduraali yllättäen nopeuttikin synnytystä niin paljon, että avauduin kivuttomuuden turvin 10 minuutissa täysin auki ilman oksitosiinia, ja ponnistusvaihe kestikin sitten vain 12 min. sattuihan se silti lajinsa, vaikka epid.auttoikin paljon. Itselle osumaa tuli vain yhden tikin verran, joten positiivinen mieli jäi. Voin hyvin, ja istuakin kärsii:)

Vauva tuhisee vierihoidossa ja on jo ottanut ensi-imut. Hyvin meni!

Tsemppiä vielä odottaville!

ruuvih ja vastapuserrettu nyttynen
 
Crocus onpa tosi tympeä tilanne! Ja kurjaa, ettei mitään apua edes tarjota.

Anime mulla on ihan samalainen fiilis. Siis kauhea väsymys. Oon nukkunut ihan kunnon yöunet ja vielä päiväuniakin päälle. Tiskikone ja pyykkikone on ainoat, joista oon edes vähän jaksanut huolehtia. Odotin hulluja päiviä muka ihan innoissani, mutta en sitten jaksanut edes sinne tänään lähteä.

Tänään oli neuvola. Paino oli noussut viikossa 1,5kg!!! Mun ihana neuvolatäti vain sanoi, että turvotusta ja varmaan myös ummetuksesta. Just olin sille valittanut kauheasta ummetuksesta. Mutta mä luulen kyllä, että niillä suklaalevyilläkin on vaikutuksensa asiaan :LOL: Pitäis nyt varmaan vähän ryhdistätyä (tämä sanoo Domino-keksejä syödessään)

Tänään on ehkä tullut limatulppaa. Tai sitten jotain supervslkovuotoa. No eihän se mitään ennusta, mutta voi nyt edes ajatella, että ehkä se sieltä joskus tulee :) Terkkari sanoi vauvan olevan kyllä jo kiinnittynyt, että siinä mielessä on valmis tulemaan.

Onnittelut ruuvih!
 
:heart: Paljon Onnea Vauvautuneille!!!

Helikopteri mulla on LA 12.10. ja sulla 16.10.? KYS:llä siis synnytys eli saas nähdä törmätäänkö me siellä? :) Mulla ei ole mitään merkkejä, että synnytys alkais, enemmän oli esikosta jo tässä vaihees ennakoivia suppareita ja hänkin syntyi vasta vkoilla 41+0. Mun LA:ta menivät esikosta silloin muuttamaan aikaisemmaks, mun mielestä se myöhäisempi olis pitäny paikkaansa kyl. 5 pvää siinä oli vain eroa, mut anyway.

Mut jos vointi pysyy näinkin hyvänä niin ei se yliaikaisuuskaan haittaa, kun ei ole jättivauvaa tuloillaan. Kamala närästys vaivas monta vkoa, mut nyt se on onneks helpottanut.
Lilyanna 39+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä