Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

Jatkokeskustelu löytyy KERHOT osiosta nimellä Lokakuun onnenmurut 2012. Ryhmä on suljettu ja sinne pääsee ylläpitäjän, eli minun kauttani. Lisäys tapahtuu kerhon puolelta painamalla kyseistä ryhmää, jolloin minulle tulee sieltä pyyntö, jonka hyväksyn! :)

Lisäys vielä. Kerho löytyy Keskustelu Raskaus Synnytys Vauva Lapsi Ruoka Viihde
Pallkin alapuolelta, jossa on mustalla fontilla Kerhot!
 
Viimeksi muokattu:
SP.
Jahas täällä sovittiin käynnistysajaksi maanantai eli rv 42+1 :) Tosin lääkäri sanoi että aika varmasti syntyy ennen sitä, vaikka ite en jaksa siihen uskoo :D Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja kanavaa ei oikeestaan enää ollut jäljellä. Oih ihana aatella että pian tää odotus on itelläki ohi ja vauva sylissä <3
 
  • Tykkää
Reactions: iime
Tervehdys! Oon lukenu tätä keskustelua jo aika pitkään, mutta en oo mitään kommentoinu..nyt sitten yllättäen teki mieli jotain kommata, ku kaikki alko saamaan vauvoja ja ite vielä mahan kanssa painii :D mulla on toinen raskaus ja rv 40plus1..ja ei voi ku todeta miten erilaisia raskaudet voi olla samalla naisella. :) Ekaa oottaessa ekat harkkasupparit tuli paria päivää ennen synnytystä, tyttö synty 39plus3..Nyt tässä raskaudessa oli vauva tuloillaan jo viikolla 34..siitä asti on supistellu, välillä kipeästikin, mutta vielä se tuolla mahassa on. :D poju tais vaan huijata..siis poikaa täällä ootellaan ja oysiin sitte synnyttää. :)
On kyllä jo niiiiin tuohtunu olo ja liitoskivut vaivaa, että sais tulla ja nopesti pois mahasta tuo vauva!:attn:

t.iime ja poju 40plus1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jipsu
Tervehdys! Oon lukenu tätä keskustelua jo aika pitkään, mutta en oo mitään kommentoinu..nyt sitten yllättäen teki mieli jotain kommata, ku kaikki alko saamaan vauvoja ja ite vielä mahan kanssa painii :D mulla on toinen raskaus ja rv 40plus1..ja ei voi ku todeta miten erilaisia raskaudet voi olla samalla naisella. :) Ekaa oottaessa ekat harkkasupparit tuli paria päivää ennen synnytystä, tyttö synty 39plus3..Nyt tässä raskaudessa oli vauva tuloillaan jo viikolla 34..siitä asti on supistellu, välillä kipeästikin, mutta vielä se tuolla mahassa on. :D poju tais vaan huijata..siis poikaa täällä ootellaan ja oysiin sitte synnyttää. :)
On kyllä jo niiiiin tuohtunu olo ja liitoskivut vaivaa, että sais tulla ja nopesti pois mahasta tuo vauva!:attn:

t.iime ja poju 40plus1 :heart:[/Q

iime vähän samat fiilikset...tyttö käynnistettiin 38+5 ja nyt oottelen poikaa, supistellu kans jo viikosta 30 mut mitään ei vaan tapahdu...nyt 40+3...ihan väsynyt jo tähän olotilaan ja ennekaikkea turvotukseen =( verenpaineetkin nousussa...yx yö oli jo melkein lähtö sairaalaan ku paineet 158/98...hemppa edelleen alhainen,viimeksi 92... anteeksi omanapainen kirjoitus...onkohan täällä enää muita odottajia?? =) tuntunut hiljentyvän aikalailla...

Kiitos kaikille taas synnytyskertomuksista ja onnea kaikille ketkä pikkuisen on syliinsä saanut <3

jokohan tää yö...

nyt saunaan =)

tiituli ja turo 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: iime
Täällä ainakin vielä odotellaan, mut viimisten joukossa varmaan aletaan olla. :D

Tänä yönä olis hyvä synnyttää kun poika on mummulassa, mut tuskimpa se vauveli hyvänä hetkenä päättää tulla.. Maanantaina sanoin kyll viel neuvolantädille ihan luottavaisesti et nähdään ens viikolla ja luulen et kyll nähdäänkin. Eipä taida ennen marraskuuta olla vauvaa meillä. :D Ens viikoks oon kaikkee ohjelmaakin sopinu, enkä tosissaa odot vauvaa tulevaks vaik tänää just tajusin et se on enää alle kaks viikkoo ja sit on viimeistää vauva masun ulkopuolella. :heart:

Eilen illalla oli kyll niin kipeitä tuntemuksia ja totaalinen suolentyhjennys et odotin kyll et olis jotain tapahtunut mut eipä tietenkään.

Jipsu & Pömppis 39+5

Ps. Pahoittelen kärsimättömyyttäni kun LA:kin vasta maanantaina ja osa teistä muista on sen jo reilusti ylittänyt. :D
 
Tää nyt jännäillään että saako tänään lähteä vauvanhakureissulle :) Sellasta kummallista jomottavaa kipua, välillä supistaa, aamulla huomasin että tulee sellasta rusehtavanpunasta limasta vuotoa...jännää :D

muhvi ja matkis PoKs 40+0 :heart: olisko tää nyt mun viimenen poks?
 
Jeeeii, muhvilla jännät oltavat ;) toivotaan että pääset vauvanhakureissuun.
Ollaankohan lena- yhtaikaa oyssissa? ;) mullakin ens lauantaina olis laskettuaika, saapa nähdä miten käypi.. Miten muilla "mahakkailla" menee? :)
 
Tiällä tullaan ilmoittamaan vauvan saapumisesta niinhän se meni että kun uhkasin laittaa omat käynnistykset keskiviikkona toimeen,niin lapsetvedet meni sitten tiistai-keskiviikko yönä jolloin päästiin lähtemään synnärille. Pari päivää koitettiin käynnistellä mutta paikat eivät millään kypsyneet synnytykselle,joten kun liäkäri välillä kuunteli ja teki sisätutkimuksen niin huomattiin että lapset vedet on vihreet jolloin alkoi sektion suunnittelu.Jouduin kuitenkin vielä muutaman tunnin kärvistelemään supistuksien kanssa kun tippa niitä aiheutti ennen kuin lääkäri sanoi että leikataan. Torstaina 18.10-12 klo:15.05 rv 40+4 tuli maailmaan sektiolla tasan :D 4kg ja 52cm kokoinen Herra! Äitillä vointi rupeaa olemaan voitonpuolella ja Pieni mies pääsi teholta eilen vieri hoitoon.Teholle joutui heti samana iltana kun syntyi koska sokerit olivat pielessä,minun raskausajan diabeteksen takia. Mutta pikku hiljaa tässä molemmat kuntoudutaan :D

marsali ja pieni mies 3päivää elämää takana
 
Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille!

Täällä kans vielä mahan kanssa! Ollaan lasten kanssa yritetty viettää Hyvästi-Maha-viikonloppua, mutta vauvalla ei oo aikomustakaan tulla ulos. Kaikkia mahdollisia konsteja oon kokeillut, mut ei minkäänlaisia merkkejä oo... Olo on kyllä vähän pettynyt, kun olisin niin halunnut, et tälläkertaa oisin päässyt kotoa synnyttämään, mut ei auta. Aamulla ois aika 8.15 äitipolille ja käynnistykseen jään. Huomenna viikkoja tasan 39, mutta siksi siis käynnistävät, kun mulla RD ja vauva isokokoinen. Tai ultran mukaan reilu nelikiloinen, itsestä ei tunnu isolta, saas nähdä sit, heittääkö ultralla katsottu arvio kuinka paljon tällä kertaa. Edellisestä heitti reilu puoli kiloa, siis oli pienempi kuin arvio. Yliaikaiseksi ois varmaan tämä mennyt, jos ois saanut rauhassa olla loppuun saakka. Ei oo laskeutunut mihinkään, ei ainakaan tunnu, et ois sielläpäinkään, mistä ulos pitäis tulla. On se hassua, kun koko kesän sai vältellä rasitusta, kun pienestäkin alkoi supistelemaan, niin nyt, kun sais supistaa, niin ei tule yhtään mitään, vaikka kuinka oon siivonnut ja lenkkeillyt ym. Edes petipuuhat ei aiheuta mitään...

Täytyy tässä alkaa tekemään järjestelyitä, kun ei tiiä joutuuko sairaalassa olemaan pari päivää vai viikon? Toivottavasti tälläkertaa käynnistys lähtisi käyntiin, eikä tarttis montaa päivää kärsiä kipua ja väsymystä ennen synnytystä.
Eskarilainen joutuu menemään mummolaan ja isompi tyttö sit jo pärjää itsekseen kotona aamut. Mies saa sit ajella kodin-mummolan ja sairaalan väliä siihen saakka, kunnes vauva syntyy :) Täytyy varmaan tarkistaa sairaalakassin sisältö ja hakea turvakaukalo vintiltä valmiiksi. Hullulta tuntuu, mutta ens viikolla meilläkin sit kaiken järjen mukaan, pitäis olla vauva!!! Pelottaa ja jännittää synnytys, mut yritän olla ajattelematta sitä. Kaukana taas luonnollisuudesta todennäköisesti, mut aipä auta valittaa....

Tsemppiä kaikille mahakkaille!

poikatyttö ja tyyppi 38+6
 
nopeaa päivitystä täältä! :)
Tyttövauva syntyi 17.10 klo:5.28, 3990g ja 52cm. Synnytys oli pitkä ja kivulias, vesien menosta meni 27 tuntia ennenkuin typy oli maailmassa. Eilen kotiuduttiin, itsellä alkaa vointikin olemaan jo ihan hyvä, tyttö jakselee hyvin,ruoka ja uni maistuu :)

Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin synnytyskertomusta, nyt päiväunille!

Santsuma ja neiti 4pv
 
  • Tykkää
Reactions: Jipsu
Hei! Vieläköhän yksi tooooosi maijamyöhäinen pääsisi juttuihin mukaan? Äitiysloman ajan olen juttujanne seuraillut ja nyt vauvan kanssa olisi mukava jatkaa mukana tuolla kerhonkin puolella :) Meidän perheeseen siis syntyi tyttö 7.10. rv 40+3, kyseessä perheen kolmas lapsi.

Onnea vauvautuneille ja hyvää mieltä vielä omaansa odottaville!
 
heip. mäki tuun pikaisesti ilmoittamaan, että meille syntyi täyden kympin tyttö silloin 18.10. pituutta oli 51cm ja painoa 3490g (olis ollu maanantaina koko arvio :D ) nopeasti tyttö sitten tuli. vesi meni aamulla 8 ja tyttö oli maailmassa 13.10. synnytyksen kestoksi merkittiin 3h 15min. myöhemmin synnytys tarinaa. nyt nauttimaan pikkuisesta prinsessasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jipsu
Täytyy tulla poksumaan. :D 40+0
Vähän oon ehkä pettynyt vaikka toisaalta tiesin alusta asti et yli menee. Silti jotenkin toivoin pikkasen, mut nyt täytyy kohdistaa toivo siihen et tulis ees ennen käynnistystä. Vaikka viimeks käynnistys meni ihan hyvin niin silti se oli niin nopee ja raju kokemus etten haluis toista. Eihän sitä silti tiedä vaik luonnollisesti käynnistynyt menis ihan samoin tai viel pahemmin.

Neuvolassakin tänään käyty mut eipä siellä mitään uutta (taaskaan). Mitä nyt esikoinen leikki innoissaan terkkaopiskelijan kanssa kun yleensä vierastaa kaikkia melko voimakkaasti. :D

Nyt sais kyll muutkin mahakkaat viel ilmotella itsestään etten tääl yksin kirjottele! :D Vai onko muita enää jäljellä?
 
Päivitys, meille syntyi 19.10. ihana poika 3700g ja 51cm.

Ensimmäinen päivä synnytyksesn jälkeen oli yhtä häsläystä kun tosiaan mitään vauvanhoitokokemusta ei meillä miehen kanssa kummallakaan ole ennestään. Mutta, nyt ruvetaan vähitellen pääsemään jyvälle. Onneksi hoitajat sairaalalla kärsivällisesti viitsivät neuvoa ja auttaa vauvanhoidossa!

Tsemppiä vielä odottaville!
 
Täällä mie joka vielä ainakin kasassa eli keskiviikkona tulis 40+0... oon pääasiassa toiminut tuol facebookin lokmakuun onnenmuruissa. lantiosta alaspäin ollaan päiväpäivältä kipeämpi... särkee kokoajan... saapi nähdä pääseekö tässä tositoimiin ennen laskettua.. keskiviikkona olisi neuvolamittaukset ja perjantaina pääsee sitten tutkaan tosiaan jos tässä ei jakaudu...

Alakerta tosiaan on niin kipeä että pysty kunnolla kävelee saatikka kyykistyä.

Jos Joku ON LOKAKUUN OINNENMURUISSA facebookis ni ilmottakaas sinne ystävällisesti etten suinkaan ole irtautunut ryhmästä vaan laitoin profiilin jäähylle ja palaan kun vauva on syntynyt :D
 
Tulin tsempittämään vielä yhdessä koossa olevia! Hurjasti supparituulia teille kaikille ja kovasti jaksamista vauvan ootteluun!

Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!

Sabinafair: päivitätkö mulle että poika syntyi 18.10 klo19:15 koko 4590g ja 52,5cm pipo 36,4cm rv39+3

Tänään päästään kotiin!! Ootellaan tässä hakioita!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiituli81
Jipsu et oo ainoa, minäkin täällä vielä yhdessä koossa :) Tänään kyllä tullu pari supistusta, mikäli ne nyt niitä oli :x Jotain kipuja mitkä alkaa mahasta ja loppuu selkään. En tiiä millasia niiden pitäis olla, mutta tuskin tässä vielä synnyttämään ollaan menossa. Ainakaan toivottavasti, mulla on huomiselle ja ylihuomiselle järjestetty sen verran ohjelmaa ettei ehi synnyttää :LOL: Huomisen puolelle ku pääsen, ni saan poksuakki :) Sairaalakassiki on vielä pakkaamatta..
Zonde ja Raakis 38+6
 
heippa kaikki!! täälä syntyi poika 16.9.-12 klo 14.50 kokoa 3980g ja 53cm, py 37cm
synnytys lähti itsestään käyntiin supistuksilla =)
poika on kiltti ja hyvin kasvanu.
olinkin yllättynyt miten paljon teitä täälä olin aluksi olin tääläkin aktiivinen, mutta jotenkin hurahdin täysin tuonne meidän FB ryhmään ja unohdin tän kokonaan :ashamed:
mutta pitääkin koittaa kattella viimmeaikasia keskusteluja joku pvä ajan kanssa jos mäkin hiukan pääsisin kärrylle missä mennään :D paljon oli vauvojakin syntynyt :heart:
onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä viimesillään oleville, kohta on teidän vuoro :p
 
Täälläkin ollaan viel yhdes koos!! :wave: laskettu aika ylihuomenna... eikä mitään oireita! No, päivittäin kyllä tulee muutama aika kivuton supistus mut siihen se sit aina jää. Hohhoi, olisin jo niiiiiin valmis synnyttämään! Seuraava neuvolakäynti perjantaina, pääsee taas valittamaan terkkarille kuinka jo kyllästyttää tää iso maha :LOL:

Lena & Onni 39+5
 
Hei kaikille!!! Nyt ollaan kotona koko perhe :heart:

Meille syntyi poika sunnuntaina 21.10, kokoa pojalla 3300g, 51cm ja py 34cm rv 40+0

Synnytys oli todella rankka vauvan virhetarjonnan vuoksi, mutta hyvin meni kuitenkin :) Nyt täälä tutustutaan vauvaan muun perheen kanssa ja ihastellaan ja nuuhkutellaan tulokasta, rakkautta ei tältä vauvalta puutu :heart:

Onnea vauvan saaneille ja kohta on muillakin lokakuisilla oma pieni sylissä :)

erittäin onnellinen muhvi ja ihana pieni matkalainen (kohta) 2vrk
 
Oivoi, ihana lukea vauvauutisia :heart: Tosin vauvajuttuja lueskellessa alan saada jo jotain mielikuvitussupistuksia, kun odotan niin kovasti synnärille lähtöä :LOL: Nyt olis jo sairaalakassiki pakattuna, kärsimättömänä odotellaan siis lähtöä :) aikasemmin meni llat ja yöt lukiessa täällä, mut nyt alkaa olla jo niin hiljasta ku ei meitä mahakkaita oo ku muutama enää.. Ainii, POKS POKS!
Zonde ja Raakis 39+0
 
Kyl on hiljentynyt...täällä edelleen yhdes kasas ja ei mitää tuntemuksia et synnytys alkais...
La koks eka yliaikais kontrolli...voi ku tää nyt lähtis itestää jo tulemaan...
pelottaa jo et kui isokin tää jo on :[

Mä ajattelin purkaa sairaalakassin...auttaisko se =D=D

Olis kiva päästä jo kerhon puolelle vaihtaa ajatuksia...

mut tsemppiä kaikille ketkä viel yhdes kasas ollaan...:hug:
 
hei meidän neitin syntymäpäivä oli väärin tuola etusivulla, jos joku viitsii/haluaa korjata niin se oli: 18.10 paino 3490g pituus 51cm pää 34cm ja viikot 40+2



sit synnytys kertomusta: eli 18.10 aamulla käänsin kylkeä (klo 8.00), kun tunsin et nyt kastu pikkarit. puhelin mukaan ja vessaan. soitin miehelle et meni vesi, mies kerkesi siis juuri työmaansa pihaan, kun sai lähteä takasin kotiin, työkaverit vitsaili miehelle, et sähän ny kauan viihdyit töissä :D no siinä sit odottelin et supistukset tulisi tiheämmin tässä vaiheessa n. 10min välein. (klo 9)
soitin siinä sitten siskolleni joka onneksi sattui olemaan tämän päivän vapaalla että saisi pian lähteä meitä vastaan sairaalalle, ja ottaa siitä meidän lapset kyytiin. olimme sairaalassa klo 11. siitä sit käyrille, kohdun suu auki 3cm. klo:12 menin altaaseen (vaikka kätilö ei meinannut minua ensin sinne päästää... tuo ihana kielimuuri...) no altaassa olin sitten hetken ja siitä suihkuun. kätilö tuli kysymään et joko haluaisit katsoa tilanteen, en meinannut uskaltaa tullla suihkusta pois, kun pelkäsin kipua. minkä tiedän olevan kymmenen kertainen siihen verrattuna mitä se on suihkussa. no sanoin kätilölle vitsillä, että kunhan salissa on puudutteet valmiina :) no salissa sitten olin täysin auki. (klo 13.00) sitten tilattiin se puudute jonka PITÄISI auttaa ponnistus kipuun, mutta eipä mulla kyllä mitään auttanut! no kymmenen minuuttia siinä sit kerittiin salissa olemaan ja tyttö oli maailmassa. en tiedä laskettiinko ponnistusvaiheeksi 10min vai vähemmän, ku siinä oli se puudutteen laitto välissä. ja istukka syntyi 5min tytön jälkeen. ihan hyvä mieli jäi synnytyksestä, vaikka ponnistusvaihe olikin jälleen kerran kauhean kivulias. oli tosiaan yllätys kun oli tyttö, kolmen pojan jälkeen :heart:

nyt ihailemaan prinsessaa, joka on jo 6 päivää :heart:

(sori sekava teksti)
 

Yhteistyössä