Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

IMN
Lapsivesi ei ollut mennyt mutta kohdunkaulaa on enää 1,9cm jäljellä ja jouduin osastolle vuodelepoon muutamaksi päiväksi tai pariksi viikoksi. Korkeintaan rv36 asti. Sängystä saa nousta vain vessaan ja suihkussa saa käydä muutaman kerran viikossa. Kortisonipiikki laitettiin myös kun ennenaikaisen syntymän riski on niin suuri. Käyrät on ajettu pariin kertaan ja on olleet hyviä. Painoarvioksi saatiin 2kg.
Vaikeaa olla erossa esikoisesta :/ vaikka vierailu onnistuukin pari kertaa päivässä.

IMN & tuutikki 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille ja kiitos uudesta pinosta!

Tosiaan nyt voi sanoa, että ens kuussa on LA, aika hurjaa :)

Raskausarpia ei mahaan vielä ole tullut, mutta eiköhän niitä ehdi vielä tulla. Aikamoinen tynnyri tää kuitenkin alkaa jo olla.

Kummeista olitte ainakin puhuneet. Montako kummia on teiän mielestä sopiva määrä? Itse haluaisin ehdottomasti 2 kaveriani kummeiksi ja mies myös 2 omalta puoleltaan. Lisäksi haluaisin pyytää myös veljeäni, mutta en tiedä onko 5 kummia sitten jo liikaa. Tosin ketään ei olla vielä pyydetty, että eihän kaikki välttämättä suostukaan. Toisaalta en kyllä usko, että kukaan kieltäytyisi, kun läheisistä kavereista on kuitenkin kyse.

Liikelaskennasta en ainakaan muista, että olisi ollut mitään puhetta neuvolassa tai mitään lomaketta siihen en ole ainakaan saanut.

Viimeinen työviikko alkaa huomenna, jee! 5 herätystä jäljellä ja sitten aletaan pikkuhiljaa odottelemaan koska meiän perheen uus herätyskello päättää saapua maailmaan :)

Jomppis ja mato 34+0
 
Oho, tänne olikin omien jorinoideni aikana ilmestyny lisää tekstiä. Tsemppiä Kusma ja IMN, toivotaan ettei vielä olisi kummallakaan tosi kyseessä vaan vauvelit ehtisi hetken vielä kasvaa masuissa.

Se unohtui vielä äsken sanoa, että kiloja on tähän mennessä tullut n. 6, mutta niitä oli alkujaankin melkeen 10 liikaa, joten ihan hyvä vaan jos ei ihan kauheasti ehtisi tulla.
 
Kusmalle tsemppiä kipujen kanssa! Toivottavasti ei nyt sentään ihan vielä olisi tulossa, vaikka aika hyvillä viikoilla oletkin.

IMN tsemppiä osastolle! Varmasti tosi kurja joutua noin tiukkaan vuodelepoon ja eroon esikoisesta! Nyt sulla on sitten sille sanajahdille käyttöä, käy varmaan aika pitkäksi välillä. Toivotaan, että noin täyslepo auttaa pientä nyt pysymään kasvamassa vielä joitakin viikkoja!
 
Tsempit täältäkin osastolla hääräilevillä ja jänniä aikoja eläville, toivottavasti pienet pysyis hetken matkassa! Tuntuu hurjalta tollanen kun itse vielä ajattelin parin viikon päästä lähteä itekseni reissun päälle tätiä moikkaamaan 500km päähän.. :O
 
IMN Tiukan määräyksen olet kyllä saanut, toivottavasti sanajahdista on apua tylsiin hetkiin, voin uskoa, että aika käy todella pitkäksi.. Toivottavasti vauva nyt pysyy siellä masussa vielä sen aikaa, ettei syntymän jälkeen tarvitse pitkäksi aikaa sairaalaan jäädä! Voimia! :hug:

Kusma Nuo oireet kuulosti jo aika hurjilta, jospa hän nyt pysyisi siellä viikon pari pidempään. Siskoni synnytti esikoisen 37+4 ja pääsivät tuolloin kolmen päivän päästä jo kotiin. Voimia sinullekkin! :hug:

Yhdeltä on neukkuun aika ja pääsen taas kauhistelemaan mitä lukemia vaaka näyttää :)
 
IMN
Kiitokset tsempeistä! :) ja kusmalle myös peukkuja että pieni jaksaisi vielä hetken odotella! =)
Jälleen ajettiin käyrää ja kaikki näytti olevan hyvin. Pieniä supistuksia on ollut mutta ei mitään normaalista poikkeavaa. Selkäkipuun sain särkylääkkeen, liekkö jo nyt vihoittelee pötköttelystä. Neljältä annetaan myös toinen kortisonipiikki.

Kohta saan esikoisen vierailulle :heart: hassua että kolme vuotta sitten 2.9. tulin tälle samalle osastolle käynnistykseen ja tästä hetkestä tuntia myöhemmin siirryttiin saliin. Tutuksi on siis tämäkin paikka tullut :D

anteeksi että nämä kirjoitukset on näin omaa napaa, mutta en oikein välitä kännykällä näpyttelystä.

IMN & Tuutikki 34+2
 
Huomenta!

Ja vielä yhtenä kappaleena :) yö oli valvomista ja torkkumista. Supistukset ei koventunu yön aikana mutta kyllä niitä tuli. Nyt tulee edelleen mutta ei enää niin useesti. Maha ihan hellänä. Ihan kuralla oon kyllä edelleen. Joten täällä kyllä sperma teki taikojaan :) mies säikähti niin että sano ettei sänkyhommia enää yhtään ennen kun lapsi on tullu. Seuraillaan mihin tämä tilanne tästä muuttuu.

Kusma ja hattivatti 36+1
 
IMN tsemppiä ja toivottavasti vauva jaksais odotella vielä pari viikkoa:hug:
Kusma samat sanat mutta onneksi sulla on jo ihan hyvät viikot kuitenkin

Sf-mitta oli tänään neuvolassa jo 35cm(34+2) mutta menee tasan samoissa mitoissa kun esikoisesta niin yritän olla ottamatta stressiä. Tai en vauvan koosta stressaa vaan tuosta mahan koosta, alkaa olla taas ihan valtava ja kun oon vaan 155cm pitkä niin näytän aika muhkealta:D Takaapäin mahaa ei kyllä edes näy.

Painoarviosta mullekaan ei ole sanottu mitään, esikoisesta arvioitiin neuvolassa kun sitä kysyin. Mutta 2vkon päästä mulla on aika oysiin niin varmaan siinä ultralla katotaan.

Kummeja esikoisella on 4 ja tälle toiselle tulokkaalle tulee ehkä 3. Ei olla päätetty vielä, katotaan.

Mullakin on lorahtanut jotain vesimäistä nestettä nyt 2 kertaa pikkuhousuihin niin että on housut kastunut. Sormissa se on kyllä tuntunut vähän liukkaalta mutta on ollut kyllä ihan vesimäistä. Valkovuotoahan mulla on tullut koko raskauden ajan ihan älyttömän paljon mutta ei noin vesimäistä.
Esikoiselta mulla kyllä tuli samalla tavalla kerran ja valui vähän jalkoja pitkin, silloin mies haki apteekista sellaisen testiliuskan ja sen mukaan ei ollut lapsivettä silloin. Oon kyllä kuullut että jotain muutakin nestettä saattaa tulla kuin lapsivettä tai valkovuotoa, olikohan se jostain kalvojen välistä jotain...

Synnytys on alkanut vähän jännittää, osittain tuon lorahtelun takia kun säikähdin jo että lapsivedet ois menossa. Esikoisen synnytys oli pitkä ja tuskainen, epiduraalilla supistuskivut siirtyi vaan reisiin ja vaikka olivat ihan älyttömän kipeitä käynnistyksen takia, avauduin vaan 32h 5,5cm ja sitten jouduinkin kiireelliseen sektioon. Sektiota en pelkää, vaikken sitä toivokaan. Paranin siitä todella hyvin eikä särkylääkkeitäkään ois tarvinnu enää parin päivän jälkeen. Pelkään sitä että kivut on yhtä kamalat ja synnytys ei edisty... Mutta toisaalta turha murehtia etukäteen, asiat menee kuitenkin omalla painollaan...

Liikelaskentaa ei ole tarvinnut tehdä, vauva liikkuu niin aktiivisesti. Luulisin että jos tuntuu hiljaiselta niin sitten tarvii tehdä, en usko että muuten.

Olo on oikeastaan kaikinpuolin ok, vauva on tuntunut laskeutuvan ja alapäähän vihloo välillä mutta ei ainakaan vielä älyttömästi. Oksentelu ois saanut loppua mutta vielä se vaan pitää 1-2x pv käydä. Sen puolesta oon jo vähän kyllästynyt, haluaisin jo olla normaali ja syödä nin ettei tarvi miettiä pystyykö syömään ja mitä!:) Onneksi ei mene enää kauaa, vaikka menis yli ajan niin lokakuun puolella pitäis kuitenkin syntyä, onneksi=)

saraheinä&pikkukakkonen 34+2
 
Tsemppiä IMN & Kusma! Toivotaan, että molempien pienokaiset malttaa vielä pysyä masussa.

IMN Oliko sulla kohdunsuu jo avautunut vai miksi jouduit noin ankaraan vuodelepoon? Mullahan oli rv 32+2 kohdunkaulaa enää 2cm jäljellä (oli viikossa lyhentynyt yli sentillä) ja kohdunsuu ihan pehmeä. Lääkäri käski vain ottaa rauhallisesti ja välttää seksin harrastamista pari viikkoa. Tsemppiä sairaalassa oloon! Itse olin muutaman yön joskus kuukausia sitten osastolla ja olihan tylsää - ja esikoista kauhea ikävä.

Lumi & murunen 36+0 POKS
 
IMN
Kanttiinissa käydessä laski paineet jälleen kerran ja pyörätuolissa takaisin osastolle. Nyt olen siis vielä tarkemmassa syynissä. Sokerirasitusta harkitaan, muta ei oikein mielestäni sovi kuvioon kun vauva on viikkoihin nähden liian pieni.. Toksemialabrat otettiin ja niiden tuloksia odotellaan.

lumi tulin siis alunperin näytille koska epäilin vesien menneen, mutta ultrassa huomattiin että kaulaa on enää 1,9cm jäljellä. Ulkosuu on ollut sormelle auki jo muutaman viikon mutta se on kuulemma uudelleensynnyttäjille normaalia. Vauvan pienikokoisuuskin ilmeisesti vaikuttaa siihen että tavoite olisi nyt päästä ainakin viikolle 36 levon avulla.
 
Täällähän on jänniä tapahtunut.. Tsemmpiä etenkin Kusmalle ja IMN:lle. Mulle tuli ihan surkee fiilis kun mietein tollasta esikoisesta erossa olemista. Varsinkin kun meillä esikko vasta 1v 5kk. Tsemppiä tietysti myös muille kipujen yms. kanssa kärvisteleville.

Itteä on on synnytys hieman jo ruvennut jännäämään. Varsinkin meen pojan serkun syntymästä kuullessani alko tuntumaan kaikki kovin todelliselta. Siellä oli meinattu vielä laittaa äiti kotiin kun ei ollut edistystä edellisestä tarkistuksesta tapahtunut ja siitä puol tuntia niin vauva oli jo syntynyt... Tekis mieli valittaa sairaalan toiminnasta mut eipä kai se niitten vika ole, kun eivät voineet mistään tietää. Kipulääkkeitä ei ehditty tietenkää antaa ja vauva oli 4,5 kg. No kaikesta huolimatta sekä äidillä että vauvalla kaikki on onneksi hyvin. :)

Kummit on jo päätetty, heiltä on kysytty ja ovat tehtävästä mielissään. :) Esikoisellakin on kaks kummia ja tällekkin tulee vain kaksi kummia juurikin sen takia ettei tuhlata kaikkia vaihtoehtoja yhteen lapseen.

Vauvan tarjontaakin oon vähän alkanu murehtimaan.. Eilen oli taas pää ylöspäin ja nyt tuntuu olevan jotenkin poikittain. Kait se siellä kuitenkin niin hyvin pääsee ilmeisesti liikkumaan et pystyy ja ehtii vielä kääntymään.

Jipsu & Pömppis 33+0 POKS!
 
Hei taas kaikille! :)

Taas on neuvolassa käyty ja ei ollut nuo väsymykset ja ahdistukset ainakaan raskausmyrkytyksen syytä, Hb oli kyllä matalalla ja nyt loppuaika syödäänkin sitten rautaa ja urakalla..

ruuvih:n taulukko sai pelottamaan, ei kauhea, noien käyrien mukaan meille tulisi sellainen sievä 4-4.5 kilon vauva.. aika mötkö jos paikkaansa pitää.. :D

Kummi asioitakin ollaan jo mietitty ja kyselty; ensimmäinen pariskunta ei voi molemmat osallistua kummina oloon sillä mies ei kuulu kirkkoon, ja toisen pariskunnan kanssa kävi toisinpäin; nainen ei kuulu kirkkoon... Voi paska että ärsyttää.. Mä kun haluaisin omien lapsien kummeiksi sellaiset ihmiset jotka pysyy meidän elämässä "läpi elämän", itellä ja miehellä kun kummeja ei ole näkynyt sitten parin ensimmäisen vuoden... No onhan tässä vielä aikaa, mutta ottaa päähän kyllä tosissaan, onneksi alotettiin kyselyt näin hyvissä ajoin! Ja kun täällä on mun käsityksen mukaan pakko saada kahden nimet kirkonkirjoihin?! Meillle niiden kirkonkirjojen kanssa ei niinkään ole väliä.. oltaisiin erottu molemmat kirkosta, mutta lapselle on kumminkin parempi olla kirkossa, olihan se rippikoulu mukavaa aikaa ja pääseepähän kirkossa naimisiin jos haluaa... mutta kummatkaan ei kyllä olla millään lailla uskossa..

Raskausarpia on tullut 4, kummallekkin puolelle kylkeen, selluliittiä onkin sitten tullut perse ja reidet läpeensä, täälläkin toivotaan todella, jotta imetys vie kiloja.. Mutta saa kyllä muutenkin aloittaa kuntokuurin heti kun vaan siihen pystyy ja kykenee! Lievästi ylipainoinen oon ollu oikeastaan aina, mutta nyt jo raskauden aikana tullut kiloja lisää 12,5.... Kivaa! Syö en mienkään erikoisen paljoa ja herkkuja todella vähän siihen nähden että niitä kyllä tekisi mieli vetää taukoamatta.. :D mutta kun nuo lenkit on tuollaisia aivan maksimissaan kilometrin mittaisia ja vauhti aivan matelua, painaa niin lujaa alavattaan ettei yksinkertaisesti voi itkemättä kävellä nopeampaa tai pidempää matkaa.. Anoppi saa tehdä mulle kunnon treenin paperille raskauden jälkeen, personal traineri kun on.. :D

Meillekään ei liikelaskuista ole kerrottu mitään.. :O joka kerta neuvolassa kysytään kyllä tuntuuko liikkeet, mutta ei sen kummenpaa.. Ei kai se sitten niin tärkeää vielä ole.. :O

RT, korkeus: 29cm ja viikkoja 32+2

Jatkukoon tämä kömpelyys vielä hetken. :)
 
IMN:lle stemppiä, toivottavasti makoilu osastolla ei veny kovin pitkälle. Voihan se olla, että vielä yliaikaisena palstalla kukutaan. Kusmalle myös onnea, että vauva vielä vatsassa viihtyisi.

Ystäväni oli aikoinaan osastolla täydellisessä vuodelevossa , kun lapsi oli syntyä jo viikolla 20. Rakenneultran tarkastuksessa huomasivat että paikat on jo auki. Ystäväni makasi pää alaspäin, kertaakaan edes vessaan ylös nousematta 12 viikkoa putkeen osastolla. Tarpeet piti hoitaa alusastialle, suihkuun makuullaan lavetilla, ja sanomattakin on selvää että pohjakunto romahti pitkässä vuodelevossa---rankka synnytys sillä lihaskunnolla…mutta palkintona vauva syntyi vasta viikolla 34, ehtipä kaveri olla pari viikkoa jalkeilla kotonaankin ennen sitä. Itse vierailin hänen luonaan osastolla usein niinä viikkoina, ja rankimpana osuutena hänkin mainitsi juuri lapsistaan erossa olemisen. Eikä lastenhoitoa(kouluikäisiä olivat häthätää) muuten ollut ihan helppo asia järjestää kun perheen isä kävi kellonajoiltaan epäsäännöllisessä työssä. Sekin 12 viikkoa kuitenkin meni äkkiä ja jotenkin he sen kestivät. Jos IMN yhtään lohduttaa, onneksi kellään meistä ei voi olla tuollaista makuutusta enää näillä viikoilla edessään.

Tuohon välilihan hierontahommaan joku kyseli: sain neuvolasta vaan vinkin, tarkemmat ohjeet löysin yllättäen netistä. Pääpointti on vaan se, että hieronta tapahtuu riittävän usein raskauden viimeisillä viikoilla, öljyn kera ja aavistuksen välilihaa venyttäen.

Kummiasiaan: me ollaan kummiksi pyydetty ja suostumus saatu sukulaispojalta, joka vastikään pääsi ripiltä. Pääperiaate kirkolla tosiaan on ne 2 kummia, mutta poikkeustapauksissa ja papin harkinnan mukaan yksikin riittää, siitä oli melko tuore päätös kirkolliskokouksesta tai jostain. En tiedä tuleeko siitä kastavan papin kanssa ongelmaa, mutta ei haluttaisi muita kummeja, kuin vain tämän yhden.
Molemmilla vanhemmilla lapsillamme on 2 kummia, ja hyvin on piisannut. Emme halua kummeiksi ketään ”satunnaiskaveria”, joka sitten elämäntilanteiden muututtua katoaa lapsen elämästä, tai muutenkaan ei ole tarkoitus kenenkään olla vaan velvollisuudesta lahja-automaattina jouluisin ja synttäreillä. Kummivalintamme on sellaiset, että tiedämme heidän pysyvän lasten elämässä mukana tiiviisti. Sellaisia ”sydämestään” kummeja ei näillä näkymin keksitä tälle vauvalle yhtä enempää.

Täällä ollaan käyty miehen kanssa keskustelua siitä, millaista kielenkäyttöä 2-vuotiaan kuunnellessa pidetään. Mies noituu joskus huomaamattaan tavallisen puheen keskellekin, siinä missä minä lipsautan vasta kunnolla suututtuani tai iskettyäni varpaan ovenkulmaan tms tilanteessa.
Minulta paloi eilen hermot, kun tuo pikku sanaimuri toisti v-sanan isänsä perässä- siitä ukko selvisi vielä pikkuhuomautuksella. Myöhemmin illalla pojan apinointi jatkui samalla ilmaisulla sekä prkl-sanalla isänsä perässä, puhuttuaan suu vaahdossa jostain autonkorjausasiasta .
Mitäkö minä tein? No, nohevana kasvattajana hermostuin ja rääkäisin sanailusta hiilestyneenä että ”PRKL, jos ei tuo yletön noituminen lopu!!” Poika toisti siinä vaiheessa uudelleen prkl-sanan minun perässäni…:stick: tytär puhkaisi kuplan ja alkoi nauramaan, että ”Sepäs oli parempi, pata kattilaa soimaa”. Niinpä…toivottavasti ipanalle nuo ei tarttuisi ihan pysyväksi osaksi sanavarastoa, tai osaisi edes lohkaista ”asiaankuuluvassa” tilanteessa sitten, jos on pakko. Ärsyttää:mad:.
Ainakin samalla reseptillä kasvatettuna tytär ei kiroile, jospa nuo opitut sammakot unohtuisivat pojaltakin jos siihen ei kiinnitä huomiota. Ainakin ukkokulta pesee nyt suunsa suovalla…

ruuvih ja nyttynen 33+4
 
Tervehdys kuukausien tauon jälkeen!

Täällä on nyt rv 33+0 ja juuri tänään kotiuduin sairaalasta, kun eilen oli supistuksia niin jouduin seurantaan. Eilen kutsuivatmyös lääkärin tutkimaan kohdunsuun ja tekemään ultran ja ultra ei ollutkaan niin mukava kokemus, istukassa on nimittäin yli 4cm reikä. Meidän historiastahan löytyy edellisen vauvan menetys synnytyksessä istukan irtoamisen vuoksi, joten tämä tilanne ei helpottanut stressiä ollenkaan. Minut ultrasi tänään vielä 2 eri lääkäriä ja uusi ultra on viikon päästä,jotta voidaan seurata reiän kehitystä. Supistuksista huolimatta kanava vielä 4cm ja kohdun sisäsuu visusti kiinni.

Vauva onneksi kasvaa yläkäyrällä, eilen oli rv.32+6 ja painoarvio 2,2kg. Virtaukset ovat olleet hyvät ja vauva liikkuu kyllä onneksi normaalisti. Sain eilen ja tänään myös kortisonipiikit kuitenkin siltä varalta jos vauva lähtisikin syntymään. Mikäli synnytys käynnistyisi nyt lupasin yrittääalatiesynnytystä, meille kun on valmiiksi varattu sektioaika lokakuun alkuun kun en usko kykeneväni alatie synnytykseen ja jopa lääkäri ja psykologi suositteli minun tilanteessa sektiota.

Meillä on onneksi jo kaikki isoimmat hankinnat tehty vauvaa varten, vaunut löysin 6kk etsinnän jälkeen, eli meille lopulta kotiutui brio happy classicit vm2010 ja värinä luumu. Vaunut on erillisellä vaunukopalla ja ratasistuimella ja tuohon malliin ja erityisesti tuohon väriin rakastuin jo2010 kun näin ne ensimmäisen kerran. Kaukalona meillä on maxi-cosi cabriofix ja easy base-jalusta ja sänkykin tuli ostettua jo keväällä. Vielä puuttuu tutteja,tuttipulloja,harsoja ja 62cm toppapuku, kun äitiyspakkauksen puvut on niitä 74cm niin vastasyntynyt hukkuu sinne :)

Tämmöiset pikakuulumiset täältä suunnalta :)

Piipero86 & matkalainen 33+0 :heart:
 
Tsemppiä IMN, toivotaan että vauva pysyisi vielä kohdussa kasvamassa ja voimistumassa!

Onkohan tää joku raskausoire kun mua janottaa ihan koko ajan?! Aivan sama kuinka paljon vettä juon niin silti kurkkua kuivaa ja tuntuu että vois juoda pari litraa vettä yhellä kertaa... Huhhuh. Onpas mukavaa rampata pissalla jatkuvasti! Onko kellään muulla tällaista?

Ja vielä sellainen kysymys, että voiko harsoja pestä 95 asteessa? Kun saatiin käytettynä iso pino harsoja ja tahtoisin pestä ne kuumalla.

Lena & Onni 32+5
 
Lena Mulla janottaa usein. Itsellä närästykseen liittyy sellainen janontunne ja ku koko ajan närästää, niin se on sitten sitä. Mun närästys kun ei polta ja korvenna, vaan se oksettaa ja janottaa. Kesti aikoinaan lääkäreilläkin hetken aikaa tajuta, että mitä nämä oireet on :) Mutta voisko sullakin olla närästystä? Kai se jollain muullakin oireilee samalla tavalla.

Ja ilmeisesti riippuu harsoista, missä asteessa voi pestä. Mulla on sellaisia, joissa lukee 95 ja yks pakkaus, joissa lukee 80. Tosin mietin, että missä ihmeen koneessa on 80.
 
IMN & KUSMA Jaksamista teille, ja toivonpuhallus että vavvat viihtyisi vielä tovin masussa!!

LENA Mua on janottanut koko raskausajan just noin että ei tahdo hanasta niin lujaa vettä tullakkaan että se sammuttais mun janon :) ennen kun meen nukkuu niin uppoo helposti iso tuopillinen vettä, ja sehän tietää entistä enemmän yöllä vessassa ramppaamista :(

Rätit oon esikoisen synnyttyä pessyt 90 asteessa, pakkauksen, IKEAN sekä kodin 1 ostetut. En edes tajunnut sillon katsoa niiden pesuohjeita. Äiti vaan jo sillon sano että pese ne 90 asteessa ja silitä. Tulee pehmeitä :) Ajattelin tämän uudenkin tulokkaan rätit käsitellä samoin, joista siis osa esikoisen vanhoja :)

Huomenna neuvola, vähä jännittää että mitä siellä sanotaan vauvan asennosta.. ja onko tuo masu kasvanut. LYÖKÖ muut mahaa tällä hetkellä joka paikkaan? Itse lyön mahaani jääkaapin ovella, pöytää pyyhkiessä törmään tuolin selkänojaan ja tiskatessa maha kastuu kun "lojuu" tiskipöydän päällä...ei osaa hahmottaa yhtää tietyissä tilanteissa että on tuo maha. Muistan samaa olleen esikon aikana...

Taatu&muksittu Hippunen 35+2
 
SABRINAFAIR ai nii en muista kanssa koneissa nähneeni 80 asteen pesua mutta äiti osti viikko sitten uuden koneen jossa yhtenä pesuvaihtoehtona lukee VAUVANPYYKKI....Hauska että sekin on erikseen kirjoitettu. En sitten sen paremmin tutkinut mitä tuo pesuohjelma sisältää :D
 
IMN
Toksemialabrat ja tulehdusarvot oli ok. Toivottavasti pääsen tänään lääkärille tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanteen. Osasto on aivan täynnä joten lekurille pääsy on melko kortilla.
Hirveän flunssan olen täältä saanut :/ auttaapahan pysymään sängyssä..

harsot olen raikastuspessyt 90asteessa. Pikku piian harsoissa taisi olla tuo ohje.
Meidänkin pesukoneessa on vauvapyykkiohjelma. Muistaakseni siinä on useampi huuhtelu :)

IMN & Tuutikki 34+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä