Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

Kotiutumisvaatteina mulla on vähän samanlainen setti kuin IMN:llä. Sukkahousut, velourhousut, body, neuletakki, kypärälakki, villasukat, tumpt, lakki ja karvapuku. Ja vielä viltti turvakaukaloon.

Silittänyt en ole mitään lapsen vaatteita, olen vain pesun jäljiltä viikannut kaappiin. En kyllä muutenkaan ole mitenkään kova silittämään.

Murmelille tsemppiä rankkaan tilanteeseen!

nalle_puh ärsyttävä, kun tulee tuollaista ristiriitaista tietoa.

Itselläni on homeopatiasta molemmanlaisia kokemuksia: joihinkin juttuihin on auttanut, joihinkin ei. Mutta niin se on tuntunut koululääketieteenkin kanssa olevan, että välillä saa apua, välillä lääkäri nostaa kädet pystyyn, että tälle en voi mitään. Silloin olen saattanut saada vaihtoehdoista, esim. akupunktiosta apua. Homeopaattiset valmisteethan ei ole aivan sama asia kuin luontaistuotteet. Niinkuin joku mainitsikin, niissä vaikuttavat aineet on tosi laimeita ja sivuoireet lähinnä voi olla allergisia reaktioita niille muille kuin vaikuttaville aineille. Ei niillä helposti maksaansa poksuta. (luontaistuotteet tosiaan tässä mielessä vähän eriasia) Ja miten paljon oikeat lääkkeet sitten rasittavatkaan maksaa (miehen pitää syömiensä lääkkeiden vuoksi käysä säännöllisesti maksakokeissa). Mutta nämä tosiaan on sellaisia juttuja, jotka jakaa ihmisiä, enkä itsekään aina tiedä, mihin suuntaan kallistuisin. En yleensäkään halua kenellekään suositella mitään hoitomuotoja, jokainen tekee niissä omat ratkaisunsa. Mutta harmittaa tämä Suomen selvä kahtiajako koululääketieteen ja vaihtoehtojen välillä. Esim Saksassa ja muuallakin Keski-Euroopassa on samassa apteekissa lääkkeet ja homeopaattiset lääkkeet ja lääkäri saattaa suositella hoidon tueksi jotain vaihtoehtohoitoja. Minusta tällainen yhteistyö olisi ihan hyvä.

ON Oon nyt muutaman päivän touhunnut ihan raivona: pessyt vaatteita, järjestänyt kaappeja ym. Nyt olen tosi tyytyväinen siihen, että kaikki lapsen vaatteet on puhtaat ja kaapissa. Silti vain tuntuu, ettei tämä homma lopu ikinä. Vielä olis paljon järjesteltävää ja siivottavaa. Huomaa, että pari vuotta on vähän laiminlyöty kotia meillä. Onneksi äiti tulee ens viikolla kaveriksi.

Piti tänään lähteä ostamaan sukkia vauvalle, kun tajusin, ettei meillä ole muita kuin ne yhdet äitiyspakkaksen sukat. :) Paljon tietenkin tulee käytettyä varmasti sukkahousuja ja potkuhousuja, mutta on niitä silti varmasti hyvä olla.

Neuvolalääkäri vasta ens viikolla. Silloin onkin melkein 3 viikkoa edellisestä neuvolasta. Jotenkin kumman pitkä väli tässä vaiheessa. Pitää kyllä pakottaa ottamaan hb, viimeksi ei otettu. Jos uskaltaisin minäkin tuota obsidania vähentää, että vatsa toimis useammin kuin pari kertaa viikossa.

Sanoiko joku jossain vaiheessa, että niveliä särkee vai muistanko väärin? Mulla nimittäin on alkanut öisin sormet puutua ja päivällä sitten sormien nivelet tuntuu jäykiltä ja niitä pakottaa.
 
Mulla särkee niveliä, eritoten sormissa ja ranteissa. Neuvolassa sanottiin eilen että se kuuluu asiaan, pienikin turvotus tekee sitä ja saa aikaan puutumista, rannekanavat menee yön aikana tukkoon kun ei liiku. Vaiva katoaa synnytyksen jälkeen.
 
Onnea Lakukissa :heart: ! Ihmeen vähän meitä lokakuisia on vielä syntynyt... vaikka syyskuu kallistuu jo loppupuolelle :)

Täällä vähän uneton yö takana kun ukkonen :O kiusasi - välkkyi ja jyrisi oikein kunnolla... kun unet on muutenkin niin herkässä, niin ei saanut jyrinältä nukuttua. Aamulla sitten uni onneksi maittoi ja tänään on taas ihan hyvä päivä eilisten kipuilujen jälkeen. Pitäisi mennä vähän ulkoilemaan kun ilma näyttää kerrassaan ihanalta.

Mukavaa syyspäivää masun kasvattajille!
Killi ja Pellervo 37+3
 
Onnea kaikille jo vauvautuneille!! :heart:

Kiitos vinkeistä vauvan kotiutumisvaatteista. Nyt osaan varustautua oikein! :)
Eilen oli synnytystapa-arvio ja mukelo oli kääntynyt rt!! :D :heart: En kyllä tajua, että missä välissä on ehtinyt kääntyä, vielä viime viikon neuvolassa täti oli sitä mieltä, että pt:ssa oltiin... Enkä ole mitään isompaa muljautusta tuntenut. No, pääasia että on kääntynyt: nyt ei enää tarvi miettiä kääntämisiä tms. :D
Kohdunkaulan tilanteeseen kyllä petyin: kiinni, kiinteä ja kaulaa jäljellä 3cm! Eli MITÄÄN ei ole tapahtunut!! No, ei kyllä ole supistellutkaan yhtään. Mutta nyt oon kyllä varma siitä, että yli mennään niin että paukahti. Oon jo nyt tylsistymisen partaalla, kun ei ole päivisin mitään tekemistä.
Painoarvioksi saatiin 3kg ja seuraava aika rv 40+1, jos mitään ei sitä ennen tapahdu ja luulempa vahvasti, että ei tapahdu.

Maria ja Mukelo 36+5
 
IMN
Lakukissalle paljon onnea! :) :flower:

Neuvola takana päin :) Oli semmonen vartin pyörähdys siellä kun eilen oli se kontrolliultra ja siellä on kaikki tarpeellinen jo kyselty. Sf-mitta sama kuin vähän reilu viikko sitten, eli 31,5cm. Vauvan pää on jo melko alhaalla ja ulospäinkin näkee että masu on laskeutunut, joten johtuneekohan siitä. Painokin pysynyt samana. Pissassa leukkarit +, viime kerta olikin ainoa kun leukkareita ei ollut.. Paineet ok, hemoglobiinia ei ihme kyllä mitattu vaikka kävivät niin alhaalla.. Niin ja pienen sykkeet 135-140 :) Neuvolantäti toivoi että viikon verran vielä ainakin pitäisin jalkani ristissä niin päästäisiin edes 2,5 kiloon. Ihmeen erilaisia veikkauksia kaikilla siitä kuinka lähellä synnytys on; OYSissa oltiin varmoja että synnytän ennen rv36, eilinen lääkäri sanoi ettei synny vähään aikaan ja oma th toivoo vauvalle vielä viikkoa "kypsymisaikaa". Luotan omaan intuitiooni ja vauva syntyy joko ensi tiistaina, lauantaina tai rv38+3 :D
Seuraavan kerran neuvolaan tasan viikon päästä, huoh. Oon niin kyllästynyt jo tähän joka paikassa ramppaamiseen ettei enää jaksaisi viikoittaisia neuvoloitakin.

Pääsipä pieni helpotuksen huokaus lukiessani ettei kaikki muutkaan silitä vauvanvaatteita :D Tarpeeksi sileitä ja pehmoisia niistä minunkin mielestäni tulee ilmankin :) En kyllä muutenkaan tunne ketään joka niitä silittelisi, joten en ole potenut huonoa omaatuntoa asiasta, mutta tapansa kullakin :)

IMN & Tuutikki 36+6
 
Paljon onnea lakukissalle pienestä prinsessasta! :flower:
Jos jaksat/löytyy kiinnostusta, niin kertoisitko synnytyksen kulusta? Niitä on mukava lukea ja ne jotenkin valmistavat tulevaan! :)

Kiitos tuesta ja ymmärtämisestä. Olen aika loppuun palanut näiden asioiden kanssa ja kun patoan kaiken sisälle, niin kaikki purkaantuu sitten kerralla. Aika herkillä mielialoilla liikuskelen..

Tänään kävin piristämässä itseäni ja tyhjentämässä tiliä. Kampaajalla käyty ja kirppikseltä tein loisto löytöjä! Benettonin uudenkarhea vanutoppapuku 20€, uudenveroisia sukkahousuja, sukkia ja pipo vauvalle :)
Verotoimistossakin tuli käytyä, kun ensimmäisestä äippärahasta meni hurjan paljon veroa, päälle 400€ ja nyt mennäänkin loppuvuosi nolla prosentilla. :)
Vielä kaksi viikkoa ja kolme päivää laskettuun aikaan.. Huoh..
 
IMN
Viimeksi muokattu:
Mä oon maksanut tänä vuonna jo niin reilusti veroja, et sen takia mun piti toimia näin. minimi veroprosentti mitä kela ottaa on tosiaan tuo 20%, mutta kannattaa ottaa selvää, että pärjääkö pienemmällä prosentilla, koska äippärahahan ei ole mikään suuri.
Eli mitään ei tarvitse verojen suhteen tehdä tai ilmoitella verotoimistoon, jollei itse sitä prosenttia halua pienentää ;)
 
Nyt meinaa mennä Kelan kanssa hermot. Tänään tuli päätös ja siinä ei ole otettu mun yritystuloja huomioon. Olen siis yhdeltä työnantajalta laskuttanut y-tunnuksella. Soitin aikaisemmin ja kysyin neuvoja ja silloin sanottiin, että saavat suoraan verottajalta. No tänään sitten soitin, ettei ole otettu huomioon, jolloin täti sanoi, ettei siksi ole, ku haluan viimeisen puolen vuoden ajalta, että siitä pitää toimittaa selvitys, että voinko pyytää työnantajalta. Aloin sitten miettiä, että tarkoittaakohan se viimeiset puoli vuotta niitä tuloja, mitkä mulla kirjanpidossa on tuon viimeisen puolen vuoden ajalta vai niitä työpäiviä, jotka olen sinä aikana tehnyt. Tämä siksi, että joitain päiviä olen tehnyt ennen sitä aikajaksoa, mutta laskuttanut vasta tämän viimeisen puolen vuoden aikana. No soitin sinne uudestaan, jolloin mies sanoi, että pitääkin toimittaa yrityksen verotuspäätös vuodelta 2011. Kun sanoin, että tämä on nyt eri tietoa kun sain aamulla, hän pisti asian eteenpäin jollekin kolmannelle henkilölle, joka sieltä sitten soittaa joskus. :stick: Tuleekohan sieltä sitten vielä joku neljäs erilainen versio asiasta. Tässä on kuitenkin kyse noin 100€ kuussa erosta noissa äippärahoissa, niin haluan oikeasti saada ne nyt huomioitua.
 
Terve vaan kaikille!

Ja hirmuisesti onnea Lakukissa! Olen kateellinen, minä en malttais millään odottaa enää pienen vauvani näkemistä :D

Sairaalakassista: vieläkään en tiedä, minkä kokoiset imetysliivit hankkisin. Rintani eivät ole edelleenkään turvonneet tai kasvaneet, samoja rintsikoita käytän kuin ennenkin. Vähän kyllä harmittaa, jos ostan väärän kokoiset. Riittäisikös joku semmonen toppi-tyyppinen ratkaisu? Sitten haluaisin kysyä tuosta vauvan kotiuttamisasusta. Meillä on vain yksi sellainen kevyt ulkopuku, taisi tulla äitiyspakkauksen mukana. Se on 70 cm, onkohan liian iso? Tai siis totta kai se on liian iso, mutta pystyykö sen lapsen pukemaan niin isoon pukuun ja kuljettamaan n. 5 minuutin autoreissun?

Minä oon melko varma, että oon tässä parina päivänä tuntenut ihan oikeita supistuksia! On siis tuntunut kipua alavatsan ja -selän alueella sekä reisissä. Vatsa on hieman kovettunut, ja on tuntunut sellainen paineen tunne tuolla alhaalla. Voisivatko nämä olla niitä ennakoivia supistuksia?? Laskettuun aikaan on kuitenkin enää kaksi viikkoa, ja vaikka oon kyllä asennoitunut siihen ettei vauva synny vielä piiitkään aikaan, niin nyt on pieniä toivonkipinöitä alkanut syttymään :D

En aio silittää vauvan vaatteita. En silitä ylipäätään mitään vaatteita, koska meidän pyykki ei kerkee rypistyä koneessa, johtuneeko sitten siitä, ettei käytetä täysiä linkouskierroksia, ja ripustetaan pyykki heti ohjelman loputtua kuivumaan. Rupesin nyt ihan miettimään asiaa, ja jopa miehen kauluspaidatkaan eivät tarvitse silittämistä, ehkä siksi kun ne kuivatetaan hengarissa. Tai sitten me vaan luullaan ettei meidän vaatteet oo ryppysiä, ja joku katsoo kauhuissaan miten kehdataan liikkua ryppyisissä vaatteissa :D

Taisi tulla nyt aika omanapaista tekstiä, anteeksi... :/

- Öhkis 37+6
 
lakukissa onnea kovasti pikkuisesta :)

silitys en ole silittäny enkä silitä yhtään mitään, paitsi juhlavaatteet ja verhot ja nekin on sellaisia, että ei vältt.tarvitse.Miehellä on onneks sellainen työ, ettei tartte kauluspaidois kulkea ja jos olis niin sais ite kyllä silittää.

imetysliivit bravadot on mun mielestä parhaat. Ne jotka tuskailee koon kans niin ota sellaiset joustavaa kangasta olevat ja yhtä kokoa isommat kuin tavalliset. Itsellä meni ok se valinta ainakin viimeks, olen runsasmuotoinen immeinen.

ultrakuulumiset Vauva on pää alaspäin, laskeutunu, mutta ei vielä kiinnittyny, paikat pehmenneet, k.kaulaa jäljellä 2,5cm, ei kuulema vielä ole syntymässä. Vauva tällä hetkellä n.2900g. Kaikki on oikein hyvin. Ja tyttö hän on, ihanaa saada pojalle pikkusisko! Vaikka kumpi vaan on tervetullu! Sukulaiset ovat kyl kieltämättä innoissaan kun on sit molempia "merkkejä!" Meidän sukuun syntyy äärimmäisen harvoin vauvoja ja edelliset suvun mukelot ovat poitsuja.

Lilyanna vko 37 POKS!
 
Vauvan kotiutumisvaatteista, mulla on aikalailla samanlainen setti kun Murmelilla, mä laitoin kahta kokoo pitkähihasen bodyn (joissa tumpuiksi kääntyvät hiansuut) ja potkuhousut, pienet ja tosi pienet :) sit semmoset veluurihousut sekä sisälakki. Sit on vielä toinen pipo ja tuon kaukalon mukana tuli semmonen lämpöpussi jonka kuvittelisin pitävän tyypin lämpimänä automatkan. Nämä pakkasin jo kun oltiin viime viikonloppuna pitemmän matkan päässä sukuloimassa, kaiken varalta oli sairaalakassikin reissussa mukana. Ehkä laitan vielä kassiin jonkun nutun tai hupparin jos kaupasta semmosen löydän.

Tota vauvan pukemista muutenkin tässä mietin, hengaileeko ne yleensä päiväsaikaan bodyssa ja potkuhousuissa? Niitä vaatekappaleita tuntuu olevan eniten kaupoissa ja äitiyspakkauksessakin. Laitetaanko siihen päälle yleensä vielä joku potkupuku tai paita+housut-yhdistelmä? Laitetaanko yöllä yöpuku? Entäs kun tyyppi pistetään ulos vaunuihin? Makuupussiin, kerrospukeutumista kehiin ja tarkkaillaan niskasta kokeilemalla lämpötilaa? Hitto mä oon niin pihalla...

Öhkis, kuulostaa kyllä ennakoivilta supistuksilta! Tommosta paineen tunnetta just mullakin tuntuu (+ aivan hienoista kipua) ja sit tekee mieli vähän mennä etukenoon ja hidastaa liikkumista.

Joo en mäkään mitään silitä. Meillä ei oo ees silityslautaa.. Vaikka varmaan pidentäisi kyllä vaatteiden käyttöikää kun silittäminen kuulemma sulkisi kankaiden huokoset niin että estäisi jonkin verran likaa imeytymästä.

skonssi rv37
 
IMN
Vauvan oppii pukemaan kyllä ajan kanssa :) Body-housut/potkuhousut yhdistelmä on varmaan yleisin, ei sisällä kuitenkaan kummempaa tarvi kuin itselläkään. Kyläreissuilla sitten muistaa pitää vaihtovaatetta mukana. Esimerkiksi mun vanhempien luona huoneenlämpö on n. 4-5 astetta vähemmän kuin meillä kotona, joten on hyvä olla vähän lisättävääkin mukana :) Meillä esikoisella oli tosi vähän potkuhousuja kun niitä ei meinannut löytyä mistään, joten ihan housuilla mentiin. Joskus oli sitten bodyn päällä vielä jokin toinen paita.
Ja tottakai kuten aikuisillakin, kylmillä ilmoilla yksi "ylimääräinen" kerros vaatteiden alle, esimerkiksi sukkahousut ja alupaidaksi lyhythihainen body.
Vaunuihin laitettaessa normivaatteiden lisäksi haalari (kaudesta riippuen) ja makuupussikin on hyvä olla lisälämmikkeenä. Sitten vielä vähän kylmemmillä ilmoilla villa-/fleecepuku vielä väliin.

Tajusin vasta nyt itsekin etten ole ikinä edes miehen kauluspaitoja joutunut silittämään :D Verhot ja pöytäliinat taitaa olla ainoita. Oon tosi tarkka siitä että pyykit laitetaan kuivumaan lähestulkoon heti kun kone on valmis, voiskohan johtua siitä.
 
Limatulpasta: Tänään vessassa huomasin jo pikkuhousun suojassa, et valkovuodon sijaan siinä oli jotain läpinäkyvää ja geelimäistä mun mielestä. Sitten kun pyyhin ja katsahdin paperiin, niin siihen jäi selvästi sellainen läpikuultava geelimäinen n. puol senttiä korkea "mato". Kuullostaako limatulpalta??? Itse vaan arvelin... Sitten mä muistelin kans, et jos limatulppa lähtee, niin synnytys mahdollisesti käynnistys 2-10vrk tästä. Muistankohan yhtään oikein?? Ajattelin kuitenkin huomenna viimeistellä kassit kuntoon.

Sikiön sykkeet: Siellä mun edellisessä ultrassa eilen todettiin myös, että sikiön sykkeet notkahtivat supistuksen JÄLKEEN. Hoitaja selitti, että se merkki siitä, ettei sikiö välttämättä kestä supistuksia hyvin. Sitten rauhoitteli minua, että lähinnä kätilöille hyvä tieto synnytystä varten. Onko täsä kellään kokemusta? Huolestuin, et voiko vauva lakata hengittämästä/synnytys olla vaaraksi vauvalle?

nallepuh rv 38+3
 
IMN
nalle_puh Kyllä tuo kuulostas ainakin mun korvaan limatulpalta :) Limatulppahan tulee osissa, harvemmin "kertarysäyksenä", joten oikeastaan se ei ennusta synnytyksen käynnistymistä. Saattaa lähtä irtoilemaan jo paria viikkoakin ennen synnytystä :)
Tänään kun mainitsin limatulpasta neuvolassa niin th:n mukaan ei kannata turhia toiveita herätellä siitä että synnytys lähestyisi. Oman äitini raskauksien aikaan taas limatulpan irtoamista on pidetty yhtä selvänä merkkinä synnytyksen käynnistymisestä kuin vaikkapa lapsivesien tuloa, mutta nykyään ollaan viisaampia. Kannattaa kuitenkin pakata tavarat, eihän sitä tiedä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla särkee niveliä, mut lähinnä polvia ja lonkan niveliä.

Huh kun viime yönä tuli taas sellanen kramppi pohkeeseen ettei tosikaan. Jalka meni ihan jumiin ja väänsi vaan kipeesti toiseen suuntaan. Ei meinannut millään loppua. Kenelläkään muulla näitä? Mistäköhän ne johtuu?

Silitän harsot ja lakanat, että mahtuis pienempään tilaan ja olis siistimmät. Vaatteita en silitä, taittelen laatikkoon.

hortensia 36 ja risat
 
Perjantaita!
Nyt on sitte harjaikaisia vietetty, huh ku oliki niissä hommaa! Vedinki sen jälkeen tunnin päikkärit ku otti niin voimille tuo passaaminen...

Lakukissalle onnittelut tyttösen syntymästä! :heart:

Limatulpasta: viides (tai neljäs) raskaus joka on näin pitkälle päässyt ja vielä en ole saanut kunniaa tutustua kyseiseen tavaraan :whistle: mutta niin kait se nykyään menee ettei sen varaan kannata kauheasti laittaa...

Hortensia: juu kyllä noita yöllisiä suonenvetoja on paljoltikin välillä...aamulla sen viimeistään huomaa ku pohkeet on niin kipeät. Magnesium illalla otettuna voi auttaa (joitaki, itse en ole kokenut saavani siitä apua). En nyt muista mikä se perimmäinen syy oli että noin käy, oiskohan huonoon verenkiertoon yms.
Ja juu nivelet on aivan paskana! Mulla ku on nivelreuma (aika oireeton vielä onneksi) niin kyllä huomaa nyt että kipuja on käsissä varsinkin kovasti, tänä aamuna en saanut käsiä nyrkkiin ollenkaan, ne oli semmoset ku ois näkymätöntä tennispalloa kädessä pitäny...koitappa siinä sitten tehdä esim.aamupalaa...

Silityksestä: No en todellakaan silitä vauvan vaatteita, tai kenenkään muun vaatteita (juhlavaatteet erikseen)! Mulla ei vaan yksikertaisesti riitä tunnit päivässä semmoseen hommaan...Ukkokullalla on semmonen työ että niitä kauluspaitoja menee 2-7kpl viikossa ja mää ne oon aina silittäny...aikoinaan aikani siitä nurisin (ja sillä ku tais jossain vaiheessa paidat käydä vähiin ku rouvalla oli silityshommat jääny vähän huonommalle tolalle) niin hommas semmosen silitysrobotin siihen hommaan eli suoraan koneesta puen paidat robotin päälle ja se on siinä. Mummun vanha mankeli meni rikki vuosi takaperin, uutta ei oo vielä tullu hommattua eikä tuu ennenku päästään uuteen kotiin muuttamaan, tähän ei mahu se minnekkään. Nyt vaan pesen lakanat ja muut pienemmällä linkouksella jollon ne vähän suoremmaksi saa kuivuessaan ku vetää ne ennen sitä hyvin.

Tosiaan kyllä sitä aikanaan oppii oman vauvansa pukemaan. Meillä jokainen on ollu omanlaisensa eli jokaisen kanssa on opeteltu erikseen millä vaatetuksella mennään. Toisilla ku saattaa olla parempi ääreisverenkierto ku toisella ja lämpötilat vaihtelee paljon eri kodeissa. Kaulasta on helppo todeta tosiaan onko vauvalla hyvä kerrasto, mutta jollain meidän babyista oli sormet aina "jäässä" joten se ei riittäny hänen tapauksessaan...

Sairaalakassia ei oo pakattuna, mutta eipä tuossa oo pestynä vauvallekkaan edelleenkään yhtään riepua..rupeaa tulemaan kyllä kiire tässäki asiassa...Kärkkäiseltä jäi äsken käteen liivinsuojuksia, vauvalle tutit ja tuttiketju, ja yks imetyspaita. Pitäs päästä käymään Oulussa ja H&M:llä että sais hommattua noita imetyspaitoja enempiki...Prismasta ostin ma yösiteitä jälkkärivuotoa varten (kuppia kyllä tulee ikävä!), ah niin ihania sloggeja noita siteitä varten (itellä on niin iso perse että jo oman mukavuuden kannalta käytän vain stringejä eikä niihin oikein noita siteitä saa iskettyä kiinni), apoteekista hommasin rela-d-tippoja jo valmiiksi..mutta pitäs hommata ensin joku kassi sairaalakassiksi ku en oo löytäny mitään siihen sopivaa kotoa ja enkä viitti mitään muovikassia siihen tarkotukseen sitte äkkiseltään ottaa tai esikon haisevaa treenikassia :x

Mutta mää niiiiiiiiin kateellisena luen noita teidän pesänrakennusviettejä ja energiaa sen tekemiseen!! Meillä on ihan karsee siivo, kaikki hommat siis tekemättä kuten yllä jo kerroin, pesutilatki ois kyllä pitäny pestä yms.yms. mutta mää en vaan jaksa, mulla ei yksinkertaisesti ole yhtään ylim.energiaa...jo ruuanlaitto joka päivä vaatii ihan niskasta kiinni ottamisen...Lasten lelujen siivoaminen lattialta vaatii aivan hirveästi energiaa ku se sattuu ihan hirveästi siis se kumartuminen! Tuntuu että haarukset repeää justiinsa tai vähintäänkin selkä katkeaa..Nivuset on turkkasen kipeät ei oo hyvä istua, selkä ja jalat ei taas kestä seisomista, makuultaankin on niin vaikea löytää minkäänlaista asentoa etteikö kohta taas vaadi asennonmuutosta..juups tunnen itteni oikein hehkeäksi!
Ja tähän vielä rantautu semmonen flunssa mitä en muista kyllä vuosiin sairastaneeni, nokka ei vuoda mutta kurkku on aivan hirveä kipeä ja ääni ei tietty kulje, koko ajan nousee lima keuhoista kurkkuun..ja nuo vähäsetki voimat on menny tähän sitten...

Mulla tulee 2,5vkoa väliä nlan ja nyt äippäpolin kanssa. Sokeriliuskatki loppu enkä muistanu hakea nlasta niitä lisää ja tarttis viedän tuo päiväkirja diabeteshoitajalle keskiviikkona...saa nähä mitä tuumaa ku nuo aamupaastot ei meinaa pysyä kondiksessa sitte millään, ei oo mitään merkitystä enää miten syön iltapalan (tai syönkö) ja syönkö yöllä jotain (tai syönkö ollenkaan)...koitappa siinä sitte saada arvot kohilleen...tietty insua joutuu viimesillä viikoilla alkaa pistämään ja viimesen vauvan kans...höh!

Sori valivalivirsi...

Joo mutta lehvailta oottaa, luvattiin noille isommille Hungry Games ilta...huomenna ois kummitätin 60v juhlat

Crocus ja pikkumies 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Lakukissalle!

Imetysliiveistä Minäkin vannon Bravadoihin! Ostin Bebesistä kahdet itselleni viikko sitten, semmoset Bravado the body silk seamlessit. Mietin m:n ja l:n välillä ja myyjän mukaan ovat niin joustavat, ettei kannata liian isoja ainakaan ostaa joten m:n otin. Noiden lisäksi saatan hankkia vielä Bravadon yöliivit, jos tuntuu että ois tarvetta. Mutta hyvät liivit ovat kyllä ehdottoman hyvä asia imetyksen kannalta. Bebesin nettisivuilla on noista erilaisista liiveistä hyvin tietoa ja ne voi vaikka netistäkin tilata jos ei kauppaan pääse.

Silittämisestä Minäkään en juuri mitään silitä, en siis myöskään vauvan kamppeita. Minäkin laitan pyykit nopeasti koneen pyörimisen jälkeen kuivumaan ja suoristelen ja asettelen ne aina nätisti, niin ei ne mitään ryppyisiä sitten ole. Sehän on kyllä totta, että silittämisen avulla vaatteet/kankaat kestäis jotenkin paremmin, varsinkin esim. lakanat, mutta en silti jaksa silittää.

Omaa napaa sen verran, että tänään on kivasti supistellut, välillä vähän kellotinkin niin tuli välillä 8 minsan välein, mutta ei nää vielä kauhean napakoita tai kipeitä supistuksia ole, voi varmaan mennä vielä monta viikkoa tai sit tulee ens yönä lähtö, saa nähdä. Mä en välttämättä haluis vielä, voisin vielä ens viikon lepuuttaa, olo on kuitenkin ihan hyvä ja saan nukuttua jne. Jännittää niin hemmetisti! Sairaalakassi on kuitenkin aika lailla pakattu, kun kait se lähtö voi sit tulla vaikka minä yönä tahansa.

Bamboo 38+5
 
Nyt tulee täysin omanapa-avautuminen KELA:sta!

Soittivat eilen just ennen virka-ajan umpeutumista iltapäivästä ja toivoin tietysti, että jotain lisätietoa vaan tahtovat tukiasioihin. No, lisätietoa tosiaan, YKSI työnantaja KOLMESTA oli viitsinyt laittaa mun palkkatiedot etiäpäin sillon 7.päivä kun äitiysloma alkoi!!!

Että maanantaina käydään linjoja pitkin sitten kurkkuun kiinni näihin ihaniin palkanlaskijoihin, kun eivät ole viitsineet palkkojani ilmoittaa! Millonkahan meikäläiset tuet tulee ekan kerran, katellaan vissiin ens vuonna.. Perskule.

Sorry jo valmiiks, käy vaan raivostuttamaan, ootte työ silti ihania! :D :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Anime

Yhteistyössä