Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

Onnea Nellimo! =)

Minkähän ajatuskatkoksen sain kun laitoin kaupungille korkeakorkoiset nilkkurit?? Arvatkaapa onko nilkat turvoksissa ja selkä kipeänä... : / Noh, jostain sain kuitenkin energiaa ja siivosin kodin. Ihanaa kun on puhdasta!
Kaupungilta tarttui mukaan housut ja body koossa 62, vaikka vannoin etten enää vaatteita vauvalle osta... Mutku ne oli niiiin söpöjä! :heart: seppälässä on nättejä vauvan vaatteita. Vaatteita oon hamstrannu ihan kunnolla, mutta muuten alkaa tää tavaran paljous ahdistamaan. En tahtois ottaa tänne mitään ylimääräistä, mutta sukulaiset tunkee vilttejä ja leluja ikkunoista ja ovista kämpän täyteen. Ahdistaa.

Nyt iltakaffen keittoon ja rentoutumaan!

Lena & Onni 35+2
 
lääkkeistä KYS:llä saa jokainen ilmoittamansa reseptilääkkeet kellontarkasti, ei tarvi huolehtia omia mukaan tai jos on kassista unohtunut niin ei haittaa.

vauvan tavaraa ovista ja ikkunoista joo tuttu tunne tuo, että sukulaiset tuovat ylimääräiset kamansa vauvaperheeseen! Meille yhdet toi n.15v vanhoja poikien vaatteita, kun esikko syntyi, ihan kuin olisivat jemmaneet meitä varten! Pari paitaa siitä kuormasta kelpuutin, muut meni srk:n keräykseen. Haluan, että lapsillani on vaatteet 2000-luvulta kuitenkin. En tiiä olinko turhan kranttu, mut joku raja sillä tavaran roijaamisella...en ymmärrä ihmisiä jotka vuositolkulla varastoivat vauvatavaraa ja sit lykkäävät ne vaan joillekin ja huom.kysymättä ensin tarvitsetteko? Sori vuodatus. Tämä perhe ei tod.ollu ainoa, joka sitä tavaraa meille kiikutti...meillä on joitakin vauvan juttuja monia kappaleita ihan turhaan, sit sanovat vaan että no anna eteenpäin jos et tarvii...just.:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla täytyi äitin ja tädin varastosta valkata kymmenen vuotta vanhoja vauvan vaatteita, kun en kehdannut sanoa että ei nuo kelpaa... :ashamed: tuli sellainen kiittämätön olo... Ja äitini ystävä oli ostanu jotain leluja vauvalle kirpparilta ja aikoi myös tehdä tilkkutäkin vauvalle. Eikä meiltä oo kysytty että tarvitaanko edes mitään peittoa! Ja joo - ei tarvita. Äitini oli ostanut kaveriltaan sitterin ja kun sitä sit tarjosi niin loukkaantui kun sanoin että en tahdo sitä. Me hommataan se sitteri sitten jos vauvan synnyttyä tuntuu siltä että sitä vois tarvita.
Huh, helpotti ku sai vuodattaa :D
 
IMN
Meillä varsinkin anoppi on hirveä ostelemaan kaikkea mitä ei edes tarvita.. Esimerkiksi kastemekon haluaisi ostaa, koska mekko jossa esikoinen kastettiin on kuulemma heidän esikoisensa, vaikka samassa koltussa on kastettu esimerkiksi miehenikin ja kaikki muutkin tämän sisarukset.. Mieheni isoveli tuskin (toivottavasti) on lapsia tekemässä ainakaan vähää aikaan, joten mihin hemmettiin hän sitä muka tarvitsisi?! En kyllä varmasti luovu tuosta mekosta tai ota uutta vastaan ennen kuin tämä "oikea omistaja" sitä tarvitsee. Myös toppapuvun anoppi aikoi ostaa, vaikka meillä sellainen on jo. Mutta eihän hän kysele mitä meillä on tai ei, kunhan ostaa kun löytää jotakin. Esikoisellekin on ostanut vaikka mitä turhaa. Miksei oikeasti voi kysyä tarvitseeko jotakin? Meilläkin kuitenkin on aina joku mitä tarvitsisi ja mielellään annettaisiin jonkun muun hommata.. Inhottavaa kun tulee kaikenmaailman vaatteita anopin joka kaupunkireissulta ja sitten vaikka housuja on vinopino kun paitahylly ammottaa tyhjyyttään. Ja nuo tilkkutäkit, niitä tosiaan tulee joka suunnasta! Tottakai pitäisi olla kiitollinen kaikista lahjoista ja siitä että joku auttaa hankinnoissa, mutta eipä niistä paljon hyötyä aina ole.
Eikä tuo anopin ostosvimma todellakaan rajoitus lastenvaatteisiin ja -tarvikkeisiin, vaan hän saattaa ostaa minullekin meikkejä, koruja ja muuta mitä oikeasti en tarvitse. Viimeksi meille tuli oikein "söpö" kalakuvioinen suihkuverho.. Ei taida anoppi enää mahtua toteuttamaan himohamstraustaan omassa kodissaan kun pitää meille asti laajentaa.

Yleensä roudaan kaiken ylimääräisen vauvatarvikkeen omien vanhempieni tai appivanhempieni luokse mummolakamppeeksi. Esimerkiksi ylimääräisen sitterin, turvaistuimen jne. Onpahan sitten mummolassakin kaikki tarpeellinen :) Varsinkin turvaistuin/-kaukalo on olleet meille tosi tarpeellisia mummolassa, jos on vaikkapa menty sinne kävellen ja lähtiessä sataakin vettä ja tarvitaan kyyti kotiin.

Osaako kukaan kertoa raskaushepatoosista? Mulla on nyt viikon verran ollut hirveä kutina käsissä ja jalkapohjissa, sekä rinnassa. Käsien kutinan liitin sitrushedelmiin, rinnan kutinan maidonnousuun, mutta kun tuo jalkapohjien kutina astui kehiin niin en olekaan enää varma. Kuinka nopeasti pitäisi soitella neuvolaan asiasta? Lääkäriä näen kuitenkin torstaisin ultrassa ja voisin silloin mainita.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä mietitään, että lähteäkö näytille vai ei... Onko nää NIITÄ suppareita vai ei... Harjoitussuppareita en ole koskaan tuntenut, vaik lääkärikin on sanonu, et "kyl sua nyt vaan supistaa", mut nyt sit sattuu tuonne tosi alavatsaan ja välillä selän puolelle silleen ikävästi. Oon yrittäny kellottaa ja alux sain vartin välein ja nyt taitaa olla alle 10min välein. Tosin suppareitten kesto ei mahda olla minuuttia. On vähän samanlainen fiilis, kun lähettiin kakkosta synnyttää ja silloin sille reissulle jäätiin. En vain viittis turhaan naapuria herättää tänne lapsenvahdiksi. Jos ois oma äiti kyseessä niin oisin jo soittanu. Sori tällanen purppaus, mutta ihanaa , kun tänne voi omia ajatuksiaan vuodattaa! Mielelläni olisin vielä muutaman päivän kasassa, olin nimittäin maanantaille sopinut vielä yhden työhön liittyvän asiakastapaamisenkin.... tosin varauksella ;)


nalle_puh rv 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ootellaan nalle_puhin kuulumisia :)

( . ) täällä on taas huono olo ja ruoka ei oikein maistu. Onko kenelläkään muulla ollut tällaista loppuraskaudessa? on olevinaan nälkä, mutta sitten kun syö niin ruokailu jää kesken. Ei mitään varsinaista kuvotusta, mutta ei vaan oikein mikään maistukkaan. Ehkä tuo vauva painaa sisäelimiä niin ettei pötsiin mahdu samalla lailla ruokaa kuin ennen. Elokuun jälkeen ei ole tullut painoa yhtään, yhteensä vajaa 12 kg ( eli ihan riittämiin ) sf-mitta kuitenkin on kasvanut koko ajan ja vauvakin mahassa on kasvukontrollin mukaan kasvanut, eli ei sen puoleen hätää. Jännä vaan tää ruuan maistumattomuus ja ällötys - ei ees kahvi maistu, ihan kuin alkuraskaudessa se ällöttää : /

Täällä on esikoisen jäljiltä kassikaupalla vaaleanpunaisia vaatteita joten tulokkaalle ( kunhan se nyt sitten on ultran lupailema tyttö :) ) on vaatteita yllin kyllin. Esikoisesta saatiin kyllä vaatteita aika paljonkin, mutta ei nyt tästä uudesta tulokkaasta. Kaikki vauvatarvikkeetkin melkein on esikoisen jäljiltä tallella... turvakaukalo, vaunut, pinnasänky yms. kalliimmat hankinnat. Uusia matkarattaita olen kyllä kuolannut mihin saisi tuon Britaxin kaukalon helposti adapterilla kiinni... Eilen käytiin sellaisia katsomassakin ja olihan sellaiset Britaxin b-smartit aivan ihanat, mutta arvokkaat :ashamed: - ne olisi niin kätsät mummolareissuilla kun menevät pieneen tilaan ja ne saa ihan "vaunuasentoon" - nuo gessleinin yhdistelmät olisivat kotivaunut, niillä käytäisiin lenkillä, vauva nukkuisi niissä ulkona päikkärit jne... mutta on ne niin isot ja kohlot että reissussa ja kauppakeskuksissa yms. hermot niiden kanssa kyllä menee... äh, katotaan nyt mitä tehdään. Ei tässä ylimääräistä rahaa toisaalta ole... miehen kanssa kyllä molemmat niihin eilen ihastuttiin...
 
Onnea nellimolle! :) Niin se aika käy vähiin..

Ohoh, jännä kuulla että toisilla ei paino oo hetkeen noussu, mulla o nimittäin käynnissä semmonen kasvupyrähdys jotta oksat pois. Vähän jo hirvittää huominen neukka.. Mutta eihän vauva enää kasvakaan muuta kuin painoa enää ja luin että ihan normaalia, tukala vaan vatsalle kun viikossa venähti huimiin mittoihin..

Rahan käytöstä tuli mieleen Killin kirjoituksesta, oli melkeinpä outoa huomata miten ihan täysin ajattelematta edes asiaa sitä rahaa vain löytyi niihin hankintoihin. Toki teinhän hulluna töitä ja sukulaiset auttanu, mutta nekin rahat mitä itte käytin ois varmaan menny baarissa kurkusta alas.. Kun ei mullakaan ylimäärästä ole, mutta pystyin silti tilaamaan uudet pränikät rattaat vauvalle (ainut minkä ostinkin uutena), ja kaukalot sun muut kaikki hommaamaan. Ostin autonkin vielä kesän alussa! Naiset aivot varmaan vaan on nii fiksut että ne järkeilee automaattisesti prioriteetit elämässä ilman ajattelemista ;)
 
IMN
Täällä myös yksi joka kärsii ruokahaluttomuudesta. Lähinnä hedelmiä vaan menee päivän mittaan alas ja ehkä se yksi pieni lämmin ateriakin jotenkin. Nälkäisenä kuitenkin tulee huono olo, mutta niin tulee kyllä myös jos syö vähänkään liikaa. Kahvi on kyllä aamulla saatava vaikka sekään ei meinaa mennä alas, tai ainakaan ei mene puolta kuppia enempää. Ja mullakaan ei tosiaan oo painoa vähään aikaan tullut, mutta yhteensä kuitenkin sen 12kg.
 
Mulla paino nousee koko ajan aivan hirveetä vauhtia... Syön normaalisti ja liikun, mutta silti tulee kilo viikossa :| Ei paljoa hymyilytä ku joutuu vaa'alla käymään. Onneksi terkkari on ollu ymmärtäväinen eikä oo valittanu asiasta ku mulla on jo valmiiks paha mieli. Yritän olla stressaamatta mutta aina se ei onnistu.
 
Onnea Nellimo uudesta perheenjäsenestä! :flower:

Mun on pakko myöntää, et oon tosi huono raha asioiden kanssa.. Kaikki mitä tulee, niin aivan varmasti myös menee.. Nyt yritän pitää lompakon nyörit visusti kiinni, tai katkasen mun pankkikortin :D
Mutkun vauva voi tarvita sitä ja tätä... :ashamed:

Mulla paino on noussut tasaisesti koko ajan. Iso syy siihen on liikuntatottumuksen muutos. Kun aiemmin töissä tehnyt niin rankkaa töitä, että kroppa pysynyt timminä sen vuoksi. Mutta nyt raskauden aikana pitänyt välttää kaikkea raskasta supistuksien takia, niin paino tehnyt hienon nousu pyrähdyksen, ruokavalion terveellisyydestä huolimatta..

Eilen illalla alkoi inhottava alaselän jomotus, joka jatkui pitkälle aamuyöhön. Samantapaista kun menkkajomotus selässä. Nyt meni ohi, mutta jäi mietittyttämään mikä aiheutti.

Mites nalle-puh ja kusma voi?
 
IMN Mä oon kärsiny ny muutaman päivän kutinasta, joka paikka kutisee.. Mulla oli neuvola perjantaina ja siellä mainitsin asiasta ja neukkatäti teki lähetteen labraan maksa-ja sappikokeisiin. Huomenna oon aamulla menossa. Keskiviikkona on synnytystapa- ja kokoarvioultra, jonne ainakin maksakokeiden tulokset kerkee tulla. Välillä tää kutina on lievempää ja välillä on pakko raapia, ainakin reisiä. Oon jättänyt nyt tomaatin pois jos sillä olis jotain vaikutusta ja sitrushedelmiä en oo nyt edes syönyt. Puhuin äitin kanssa asiasta ja sillä oli hepatoosi kun odotti nuorimmaista siskoani ja siskollani oli molemmissa raskauksissa sama juttu. Synnytykset käynnistettiin paria viikkoa aikasemmin.
Nyt on onneks kuitenki menossa jo 36+4..
Muuten neuvolassa olikin kaikki kunnossa ja vaavi yrittää tulla kyljestä läpi. Mikä lie potkunyrkkeilijä tulossa. :)
 
Heippa pitkästa aikaa, ahkerasti olen lueskellut juttuja, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Olo on jo aika muhkea, voisin todellakin lähteä jo synnyttämään ja viikothan siihen olisikin jo riittävät, tänään 38+2. Turvotusta on ihan kivasti, kokonaista yksi kenkäpari mahtuu tällä hetkellä jalkaan... Omaan sairaalakassilistaan lisään vielä vauvan kosteuspyyhkeet, koska ainakin PS:ssä ei ole tarjolla kakkapyllyn puhdistukseen muuta kuin vesipesu. Itse ainakin yöllä kakkapeppua putsaan mielummin pyyhkeillä etten herätä huonekaveria vesipesulla lotratessa. Esikoisen saatuani kommentoi hoitaja ensimmäisen yönä jälkeen, että "ei yöllä tarvitse kakkavaippaa vaihtaa, voi odottaa aamuun asti". Joopa joo, itse en ainakaan haluaisi nukkua koko yötä kakat housussa ja ehkä äidilläkin on mukavampi nukkua ilman haisevaa kääröä kainalossa... Plus että eiköhän se vauvan peppukin pysy paremmassa kunnossa kun ei anna kakan muhia koko yötä...
Verokorttikeskusteluun kommentoisin, että aina kannattaa tarkistuttaa verottajalta veroprosentin oikeellisuus, kun tulot muuttuu. Kela käyttää kyllä 20 %:ia, mutta eihän se mitenkään voi olla kaikille yleispätevä ja oikea prosentti, tulot ja vähennykset kun ovat kaikilla erilaiset. Työni puolesta olen verojen kanssa päivittäin tekemisissä, joten neuvoni kaikille: aina kun tulot muuttuu (menee töihin, jää pois töistä, jää eläkkeelle jne.) kannattaa tarkistuttaa verokortti, prosentti voi olla todellakin jotain ihan muuta kuin se 20,, voi siis olla enemmänkin, täysin tapauskohtaista.
 
IMN
Sanz Pitäneekin varmaan sitten jo huomenna soitella neuvolaan tuosta kutinasta, kun kerran noin nopeasti haluavat otattaa maksa- ja sappikokeet.

Noista sairaalaan otettavista kosteuspyyhkeistä, niin OYSissa ainakaan joka huoneessa ei ollut pyllyn pesuun tarkoitettua lavuaaria tai hoitotasoakaan, vaan hoitohuoneet oli erikseen :) Eli yöllä ei tarvitse naapuria herättää jos tarvii mennä pyllypyykille. Perhehuoneita tosin saatetaan pahimpaan ruuhka-aikaan käyttää normi-potilashuoneina ja niissä on sitten omat "vauvanhuoltopisteet", itse kuuluin viimeksi noihin onnekkaisiin jotka pääsi isompiin huoneisiin :D

Tänään käytiin katsomassa asuntoja. Ei tätä olisi varmaan näin viimetippaan tarvinnut jättää, ei nimittäin kestä jalat ja selkä hirveän kauaa kierrellä. Tavoitteena kuitenkin olisi että viimeistään tammikuussa päästäisiin muuttamaan, joten onhan tässä irtisanomisaikoineen ihan mukavasti aikaa, tosin riippuen siitä onko se lopullinen kohde sitten rempattava vai ei.

Ja pakko hehkuttaa täälläkin, että nyt on tainnut meidän esikoinen viimeinkin oppia potalle :D 2,5-vuotiaana, eli noin puoli vuotta sitten jätettiin vaippa pois, heti kerralla yövaippakin, ja nyt vasta on alkanut kakkakin löytää oikean osoitteensa. Pissalla käymisen oppi kyllä samalla sekunnilla kun vaippa jätettiin pois - korkeintaan kolme vahinkoa sattui - mutta kakkaamaan oppiminen onkin sitten ollut asia erikseen.. No, oppipahan kuitenkin ennen vauvan tuloa, kuten toivoinkin :D

IMN & Tuutikki 37+1
 
Joo, täytyykin ottaa nuo kosteuspyyhkeet mukaan - saas nähdä montako yötä sairaalassa tulee vietettyä. Viimeeksi TAYS:issa käydessä kysyttiin jo kiinnostusta polikliniseen synnytykseen :O öö, mitä?!! En minä nyt sitä vielä tiedä että kauanko olen sairaalassa vauvan kanssa... kai ne haluaa kaikki uudelleensynnyttäjät mahdollisimman pian kotiin sairaalaa kuormittamasta kun on muutenkin niin kamala ruuhka.

Meillä ei ole vielä vaipattomuudesta tietoakaan vaikka tyttö on 2v9kk... en oo jaksanut pitää kiirettä/stressiä asian suhteen. Kesällä oli niin tarkoitus että saa juosta nakkena/pikkuhousuissa pihalla ilman vaippaa, mut kesä oli niin kerrassaan surkea että niillä ilmoilla ei moisesta harjoittelusta tullut yhtään mitään! kakat tulee pottaan melkein joka kerta ja sitten ilmoitusluontoisena asiana kertoo että "pissa tuli" :LOL: Ollaan yritetty että jos sanoisit ensi kerralla ENNEN kuin se pissa tulee niin mennään potalle. Meillä on nyt tarrasysteemi käytössä että saa jokaisesta pissasta/kakasta tarran ja kun tarrasivu on täynnä, niin ostetaan jotain kivaa... No, kohta on talossa kaks vaippaikäistä - no can do :) saas nähdä mikä "taantuma" tuolle tytölle vielä tulee vauvan myötä...

Toivottavasti IMN ja Sanz tuo kutina johtuu vaan venyvästä nahasta eikä ole hepatoosia. Itselläni oli alkuraskaudessa ihan järkyttävä kutina ja mitä enemmän sitä ajattelin, sitä pahemmin kutisi.... jossain vaiheessa jopa kämmenet ja jalkapohjat - vaikka järki sanoikin että se ei voinut niillä viikoilla olla hepatoosia. En sitten tiiä mitä se oli, mutta kamalaa se kutina oli ja oikeasti sain ihan ajatuksen voimalla ne kutinat myös jalkapohjiini. Ihmismieli on kummallinen... Mutta näillä viikoilla se kutina tosiaan voi olla sitä hepatoosiakin :( toivottavasti ei kuitenkaan ja jos on niin viikot on jo niin hyvät molemmilla ettei vauvoilla ole mitään hätää enää ja voivat syntyä koska vaan.

Tänään on ollut suht reipas ja hyvä päivä, pieniä menkkasärkyjä lukuunottamatta... :) pinnasänky on jo melkein pedattu tulokasta varten ja sairaalakassi pakattuna. Iltapalaksi pizzaa lähipizzeriasta ( nyt on ainakin nälkä, toivottavasti kohta myös maistuu ) ja ukon kainaloon soffalle :)
 
IMN
Supistaa, supistaa ja supistaa. Ja samaan aikaan vielä kaiken lisäksi närästää. En usko että tässä olisi vielä lähtö lähellä, vaikka supistelua onkin kestänyt yli tunnin, joten lähinnä ottaa vaan päähän tää kipuilu :mad: varsinkin kun ukko on taas harrastamassa eikä siksi kuule kun puhelin soi, eli oon esikoisen kans kahdestaan.
 
Nyt kyllä jänskättää IMN , kusma ja nalle_puh :) Kohta näitä vauvoja alkaa tosissaan syntyä, hui.

Oma olo on vähän haikee koska tää odotus on mennyt jotenkin ihan ohi iteltä. Koko ajan vaan odottanut että sais tämän vauvan elävänä syliin. No, enää ei tarvi kauaa odotella niin pikkunen on sylissä :heart:

Ja vielä erittäin isot onnittelut nellimolle vauvan syntymästä :flower:

Tänään tuli täyteen rv 36 ja sen kunniaksi sitten imuroin itse, mies osaa toki imuroida mutta ei yhtä hyvin ku mä :cool:

muhvi ja matkis 36+0 poKs :heart:
 
Iltaa leidit!

Ihanaa kun alkaa tapahtua. Jännä miten eri tavalla ei ihmisillä se synnytys alkaa. Mäkin elättelen toivoa et tää alkas syntyä luonnollisesti, vaikken oikeesti siihen uskokkaan. :D Esikoinen käynnistettiin ja samaten mun äidillä on molemmat käynnistetty. Juu, eihän se sitä viel tarkota, mut kun ainuttakaan supistusta tai mitään muutakaan ei oo ni en oikeestaan usko et itekseen syntyy ainakaan viel hetkeen.

Neuvolalääkärissä kävin tällä viikolla mut eipä siellä kummempaa. Verenpaineita komens mittailemaan kun ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys. Paikat oli kuulemma pehmenneet ja kaulaa jäljellä 2cm eli jotain ilmeisesti on tapahtunut mutta eipä tuo vielä kovin paljon. Tosin ei nyt ihan vielä tarttiskaan syntyä. :D

Vaipattomuutta meillä alettiin kokeilemaan tossa pari kuukautta sitten ja nyt alkaa oikeesti sujumaan. Poika on kyllä vasta 1,5v eikä ees puhu sanaakaan mut potalle menosta osaa kyllä viestiä älyttömän hyvin. Pariin viikkoon ei oo muistaakseni sattunut kun ehkä yks vahinko. Yövaippa on kyllä viel käytössä enkä odota et hetkeen ois jäämässäkään poies. Mut oon kyllä onnellinen kun tuo on tajunnut potan idean niin ei tarvi kaksia vaippoja vaihtaa.

Kosteuspyyhkeet oli ihan mielenkiintonen ajatus. Varsinkin kun sitä pihkaa saa oikeesti hinkata ennen kun irtoaa.

Ja tosta tavaroiden tuppaamisesta, ymmärrän et ärsyttää. :D Varsinkin jos kyse on vanhasta rojusta tai muuten vaan tarpeettomasta. Meillä onneks isovanhemmat ylees kysyvät ennen kun ostavat mut ovat silti halukkaita lapsille ostamaan tarpeellisia juttuja. Isomummu välillä tunkee jotain ihmeroinaa mukaan, mut kiitän vaan kauniisti ja sit kotona mietin mitä teen. Hyvää hän kuitenkin vaa tarkottaa. Ja vaatteita lahjottavilta sukulaisilta oon aina saanut vaan valita itelle mieleiset ja loput on sukulainen vienyt mukanaa pois. Toisaalta oon kyllä ilonen siitä et on sukulaisia joilta jotakin tavaroita saa edullisesti, varsinkin esikoista odottaessa. Jos kaiken ois ostanut uutena niin kalliiks olis tullut.

Muutamat on puhuneet et aikovat vielä matkustella vähän pidemmälle. Mekin miehen kanssa pohdittiin parin viikon sisällä ihan pelkkää shoppailureissua, mut kannattaakohan lähteä? Tai siis totta kai ite tiedän parhaiten vointini yms, mut pelkään enempi niitä seuraksia.

Kävin kaupungilla vähän kiertelemässä ja ostin sitten vauvalle kotiintulovaatteet. :) Name It:stä löysin ihanan bodyn, jossa oli sellasseet tumpuiksi kääntyvät hihat ja sit siihen samaa kuosia olevat potkarit. :heart:

Rahan käytöstä oon kyll samaa mieltä kun Little precious. Jostakin sitä tuntuu vaan löytyvän vaikka hankintoja on ollut huomattavasti enemmän kun aiottiin. Ja vielä samaan aikaan on joutunut uudistamaan esikoisen vaatekaappia, kun poika on kasvanut huimasti. Itteenikin oon "hemmotellut" tavallista enemmän. Rasvoja ynnä muuta kivaa oon ostellut. Meinasin myös tilailla viel imetyspaitoja ja muutamat liivit. Ne bravadot kuulosti kauheen kiinostavilta, täytyypi melkeen kokeilla.

Joo.. Tulipas taas höpistyä. :D

Jipsu & Pömppis 35+6 Huomenna poksuu!
 
IMN
Ääh, ei tää supistelu vaan lopu, mutta en siltikään suostu uskomaan että tässä oltaisiin synnyttämään lähdössä. Supistukset tuntuu lähinnä ihan kohdun korkeimmalla kohdalla ja ristiselässä ja kipu tuntuu koko ajan, mitä nyt hellittää välillä jonkin verran joksikin viideksi minuutiksi kerrallaan. Eli kesto n. 1-2min ja välit (alusta alkuun laskettuna) n. 5min. Kuuma (varmaan lähemmäs 50-asteinen :D) suihku auttoi vähän mutta en jaksanut sielläkään kauaa seisoskella..

Älkää jännittäkö mun puolesta, ei kuulu suunnitelmiin synnyttää tänä yönä :D
 
Tsemppiä IMNlle!
nalle_puhista ei olekaan nyt kuulunut mitään tön jälkeen. Jokohan siellä ollaan synnyttämässä.
Ja kusman kuulumisia odotellaan täälläkin.
Jännittävää, kun nyt alkaa pikkuhiljaa useampia vauvoja syntyä.

Mulle tuli imetysliivit postissa perjantaina. Tilasin sieltä brittiläisestä nettikaupasta. Haluan ehdottomasti hyvin tukevat liivit. Hyvä tuki lähtee nimenomaa istuvasta ympäryksestä ja ainakin ku on pieni ympärys, mutta kuitenkin rintaa, ei sellaiset S-L tyyliset koot voi olla tarpeeksi tukevia. Se, mikä riittää rinnoista, on ympäryksestä liian iso. Tilasin yhtä kuppikokoa isommat kuin mitä nyt on käytössä. Tosi hyvältä vaikuttivat nuo liivit! Siellä nettisivulla oli myös ohje, että liivit kannattaa ottaa niin, että menee nyt siihen uloimpaan hakaseen, että on kiristysvaraa, kun turvotusta laskee synnytyksen jälkeen. (Näinhän tosin liivit muutenkin kuuluu aina ostaa)

Mulle ei onneksi ole ainakaan vielä pukattu mitään vanhoja vauvan tavaroita pyytämättä. Yks tuökaveri tosin yritti myydä kaikenlaista 15 vuotta vanhaa kamaa, joista pyysi tosi paljon. 30€ tosi perussitteristä, joka oli rikki! Siis samaan hintaan sais uuden vastaavan. Onneksi saatoin sanoa, että mulla on jo kaikki se, mitä tarjos. Toiselta työkaverilta ostetaan pari vuotta vanha pinnasänky tosi edullisesti ja olen yhdeltä ystävältä saanut paljonkin tavaraa, mutta vain sellaista, mitä olen oikeasti tarvinnut.

Muullakin alkaa olla ruokahalu aika huono. Mutta sitten nälkäisenä tulee paha olo, joten pakko on syödä.

Oletko sä Crocus siis käyttänyt aiemmin harsoja vaippoina? Kun jossain sanottiin, että kannattaisi useamman kerran pestä ennen käyttöä, että olis imukykyisempiä. Että pesitkö monesti?

Mies on nyt muutaman päivän reissussa isänsä kanssa. Lähtivät Norjaan autolla. Toivottavasti tekee hyvää sen mielialalle tuo reissu. Itsestä ainakin on kiva olla hetki ihan yksin. Tosin miehen poissaollessa en meinaa päästä nukkumaan ollenkaan, ku luen ja katson tv:tä yömyöhään, vaikka kuinka väsyttäis. Mutta toivotaan, ettei synnytys nyt sillä aikaa ala. Vaikka ei ole kyllä mitään fiiliksiä siihen suuntaan. Äitipuolelle olen kylläkin ilmoittanut, että on nyt hälytysvalmiudessa, kun sieltä kuitenkin menis miehellä reilu 10 tuntia ajaa tänne, ettei yksin tarvitsisi lähteä.
 

Yhteistyössä