Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

Taas on tullut lisää vauvauutisia... Onnea Marjuskainen!:flower:
Saas nähdä kuka lokakuisista on seuraavana vuorossa... joka päivä näitä uutisia tuntuu nyt tulevan :)

Omaa napaa: äsken oli joku virtapiikki ja mankeloin, siivoilin yms. kotihommia sain tehtyä. Sen jälkeen on taas ollut menkkasärkyjä varsinkin selkäpuolella ja jotenkin höntti olo. Plääh....

Mulla on kanssa noita vihlontoja alapäässä...välillä vihloo niin että meinaa tulla vedet silmiin. Terkan mukaan vauva on jo tosi alhaalla, lähtökuopissa kai siis. Sisätutkimus TAYS:issa pari viikkoa sitten oli tosi pikainen, kohdunsuun tilanne oli kuulemma normaali uudelleensynnyttäjän tilanne.

Kiitos kusma noista homeopatiakokemuksista. Mullahan ei ole kuin sitä arnicaa ja ohjeen mukaan alan napsia sitä kun lähden sairaalaan... Ilmeisesti sulla oli siitä caulophylliumista/arnicasta apua avautumiseen kun olit 4 cm auki sairaalaan mennessä.

Taatu
:n kommentista huomasin että TAYS:in tilanteet tosiaan vaihtelee.. saas nähdä mikä tuuri itellä käy kun on lähdön aika. Kunhan sinne saliin pääsis mahdollisimman pian eikä tarttis siellä ankealla SVO:lla hengailla... isät siinä odotushuoneessa ja kaikki toimenpiteet kuuluu vähän liiankin hyvin :(
 
IMN
Mullekin iski äsken siivousinto, mutta ei ollut mitään siivottavaa :D Edes pyykkiä ei löytynyt, joten tyydyin vaan imurointiin. Tosin mulle se ei oo mikään "vaan", en oo koskenutkaan imuriin (rikkaimuria lukuunottamatta) varmaan puoleen vuoteen. Tarkennan tässä välissä, että kyllä meillä siis viikoittain imuroidaan, mutta se on miehen hommaa koska ahdistun siitä hirveästä hurinasta niin paljon että lähden aina pois kotoa kun imuri käynnistyy. Mistä lie johtuu :D

Imurointi sai kuitenkin ihan kivoja suppareita aikaan, sekä myös selkäjumin. Tää on taas näitä päiviä kun toivoisi pääsevänsä jo synnyttämään ja tästä hirveästä mahasta eroon, mutta huomenna taas ajattelen että olisipa kiva pysyä yhdessä kasassa vielä ainakin viikon ajan.
 
IMN: sunhan piti lähteä huomenna synnyttämään? :D eikös se sillai ollut? :)

Mulla on ihan *piip* olo.. huono olo, nälkä, ällötys, vauva möyrii hulluna ja jotenkin ihan epämääräinen fiilis. Tänä päivänä ( rv 38+3 ) meni esikoisesta vedet, vaikka syntyikin vasta 38+5, päästäänkö nyt pidemmälle... Ens viikolla olisin valmis, en vielä... hoitoasiat olis silloin niin paljon helpompi järjestää.

Katon muuten tässä just nelosen uutisia jossa Bangokissa poliisit toimii kätilöinä kun siellä on niin kamalat liikenneruuhkat että äidit ei ehdi sairaalaan synnyttämään :O huh huh, sellaistakin voi olla jossain päin maailmaa.
 
killi12: kun teilläkin vauva oli 2 päivää ilman vettä, niin oliko teillä mitään ongelmia asian suhteen? kun meillä esikoisesta meni vesi 37 ja käynnistettiin vasta 37+2 ja lapsella oli hengitys vaikeuksia. sen takia en toivo että veden menolla alkais, tai että syntyis viel 37 viikolla. joutui oleen 11päivää keskolassa. hyvähän se on et pidetään huolta mutta kyllä se nuorelle ensimmäisen lapsen saajalle oli kova paikka, ettei saanut vauvaa mukaan. (olin siis 20v)

ite olen kans tänään harrastanut isomman luokan suursiivoja. siivonnut pihalla ja sisällä. mutta en sen takia että aiheuttaisi supistuksia (mitä se kyllä tekee) vaan koska meillä juhlitaan nuorimman synttäreitä sunnuntaina. oikea päivä olisi vasta lokakuun lopussa, mutta ei uskalla jättää sinne, ettei tarvi sitten vieraille sanoa, et juhlikaa keskenänne, mä lähden synnyttämään =) ja ei se kiva olisi, et kaikki tulis "synttäreille" vaik oikeesti tulisivat uusinta tulokasta katsomaan.

ihanan syksyistä jo vaikka piha on ihan loskan peitossa, mut ei anna sen häiritä niin voi nauttia. itse olen henkeen ja vereen syksy ihmisiä. syntynyt myös lokakuussa, että sillä voi olla osuutta asiaan =) saa nähdä saanko sitten syntymäpäivä lahjan ;)

mut hyvät illan jatkot. ja oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille ja kestämistä supistusten kourissa oleville. tän vatta asukki sais pysyä yksissään vielä ainakin tämän loppuviikon =)

aavaolivia ja 37+3
 
Moi :)

..todella piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa kirjottelen, vaikka teidän juttuja oonkin kyllä lueskellut ja sivusta seuraillut..varsinkin nyt loppua kohti on ollut kiva taas lukea mitä ajatuksia ja tuntoja tulevat onnenmurujen äipät kokee :)

Jos joku vielä ehtii ja haluaa päivittää, niin tänne poikaolo ja tyttölupaus. Mut toivon mukaan pian sais jo huikata et kumpi tuli ;)

Oli ihana lukea miten monilla on samoja ajatuksia et toisena päivänä on ihan valmis, ja tulee myös hetkiä et kyseenalaistaa onko sittenkään :/ ..ja muutenkin monia juttuja, mistä löysi itseään ja omia ajatuksiaan :)

Jos omaa napaa, niin täällä tosi hyvä olo edelleen, toisinaan menkkamaisia jomotuksia ja pientä vihlontaa..mut en usko et mitään merkkiä vielä pienen ulosmarssista :D ..ja mulla on kulunu kyllä aika hyvin, ettei sen puoleen oo kiire synnyttämään.. Toki iltaa kohden olo tuntuu jo tosi raskaalta, et sillon saattaa mieli olla toinen -aamulla taas eri ääni kellossa ;) Painoa tullut 12kg (lähtöpaino tosi alhainen) ja sf-mitta jo 36cm! :O ..tuntuu itestä julmetulta, muttei nla-tätsä ainakaan huolissaan tuntunut olevan.. 3200-3400g arvioi painoksi (38+2)..

Kovasti Onnitteluja ja Ihania hetkiä pikkuisten kanssa niille, jotka ovat omansa jo saaneet kainaloon <3 ..on ollut ihana lukea iloisia uutisia, ja mielenkiintoista lukea miten eri tavoin pienet ihmiset maailmaan tulee ja siitä "ilmoittaa" :)

Koitetaanhan me odottavat nauttia vielä masuista ja pikkuisen liikkeistä siellä.. Varmasti tulee vielä haiku noita mönkimisiä ja tätä ainutlaatuisuutta..vaikka nyt välillä hermoja vaatiikin ;) Aletaan olla kuitenkin aikalailla loppusuoralla jokainen.. ÜÜ

Piiti ja Tiuku (38+4)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Näitä uutisia tulee tosiaan päivittäin.

Mulla on nyt 3 vk ja 1 pv laskettuun aikaan. Ja mies osti itelleen olutta. Onko teidän puoliskot missä vaiheessa pitäneet päänsä selvänä? Ei toi nyt montaa juo ja hyvin hyvin epätodennäköstä että mä tänään poksahdan mutta... Vähän tuli nihkee fiilis.
 
Anime meillä oli sääntö jonka mies ite kyllä sano ääneen että joskus tossa 35 viikon jälkeen mies ei tainnu juoda edes sitä yhtä jotta hän voisi olla ajokunnossa milloin vain. Koska jos hän on jotain ottanut niin ei taida päästä mukaan synnyttään jos niin olis tarkotus?
 
IMN
Killi Ainiin, unohdin ihan kokonaan että huomennahan oli tarkotus synnyttää :D

Anime Täällä ei mies ole juonut sitten viimeisen mökkireissuni, oisko ollut kesä-heinäkuulla, mutta muuten kyllä oon huolissaan siitä kun aina ei saa yhteyttä.. Ukolta löytyy monenmoista harrastusta joissa ei kiikuta puhelinta taskussa tai kuule kun se soi ja sunnuntaisista supistuksistakaan ei tiennyt kuin vasta muutama tunti niiden alkamisen jälkeen.. Vähän nihkeä fiilis siis täälläkin :/
 
Tälleen gallup-luontosesti kyselen: onko muillakin liikkeet hidastunu mielestänne loppua kohden? Itsellä viikot nyt 38+2 (huomisesta alkaen) ja jotenkin oon aistinut selkeästi sen muutoksen, että liikkeet on harventuneet, ei enää monoteta niin ilkeästi kylkiin joka ilta. Samoin tuo menkkajomotus selässä lisääntynyt. Voisko merkitä lähdön hetken lähenemistä..?
 
Little precious ei kait aina liikkeiden hidastuminen tarkota että lähtö olis lähellä? Vauvat kun on erilaisia. Meidän neiti jylläs kyllä loppuun asti mahassa. Synnärilläki vielä liikku kiitettävästi. Sit terkan oppilaana oli yks kätilö harjoittelija mun vika neuvolassa ni se selitti sille kuinka sukkapuikko supistukset on avaavia ja menkkajomotukset on pehmentäviä suppareita :)

jälkivuodosta tässä vaiheessa sen verran että tänään, eli varsinaisena ekana vuotopäivänä ni mulla on tullu vuotoa vaan normi menkkavuodon verran. Onko se sit normaalia vähemmän sitä en tiedä. Vai onko Arnicalla osuutta asiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!! Ja kusmalle ja pienelle pikaista paranemista!

En ole taas moneen päivään jaksanut kirjoittaa. Lukenut joka päivä ja aina on ollut jotain, mihin olis kiva kommentoida, mutten vain jaksa. Oon nyt oikein sellaista kunnon suursiivousta tehnyt ja se vie kyllä kaikki mehut. Jätesäkkikaupalla lähti eilen tavaraa roskiin ja kellariin. Äiti onneksi oli eilen kaverina ja tulee taas huomenna. Ei tosiaan tuon miehen sairauden aikana ole juuri imurointia ja pölyinen pyyhkimistä enempää tehty ja sen kyllä huomaa :) Voi että nyt näyttää keittiön kaapitkin niin siisteiltä. Huomenna saadaan varmaan kaikki tehtyä ja sitten sais varmaan pieni tullakin.

Eilen sain oikein kunnon itkukohtauksen, kun aamulla tulin keittiöön ja siellä oli mies jättänyt taas kaiken hujan hajan. Tuntui, että turhaan mä mitään tässä yritän, kun toinen perässä sotkee. Mutta illalla käytiin hyvät keskustelut aiheesta ja samalla rahankäytöstä. Sillä on taas tuon masennuksen pahentuessa vähän nettishoppailu meinannut karata käsisistä. Nyt on jotenkin taas kevyempi olo, kun saatiin keskustella aiheista, jotka mua on painanu. Tänään onkin ollut sellainen olo, että olen valmis vauvan tuloon. :)

Jossain vaiheessa puhuitte kauemmas lähtemisestä tässä viime metreillä. Mä meinasin lähteä anopin kanssa 130km päähän Ikeaan tiistaina. Ei vielä ole mitään kipeitä supistuksiakaan ollut, niin ajattelin uskaltaa. Pitää tietenkin vielä katsoa, miltä sitten tiistaina tuntuu.

Little prescious Mulla on ainakin liikkeet kans vähän rauhoittunut. Enemmän vain sellaista myllerrystä tuntuu, ei enää niinkään iskuja. Mutta lääkäri tiistaina sanoi, että se kuuluu sinänsä asiaan, kun ei siellä ole enää tilaa niin liikkua.

Anime Meillä oli miehen kanssa sopimus, että alkoholi jää pois, ku alkaa äitiysloma. No ei jäänyt. Tästäkin eilen keskusteltiin ja kun sanoin, että meidän vauvahan on jo tänään täysaikainen. Siitä mies vasta tuntui tajuavan, miten lähellä oikeasti ollaan ja nyt kuulemma on nollatoleranssi. Tänään sitten pyysi mua keittämään kaakaota iltaherkuksi, kun yleensä on perjantaisin sen viskipaukun ottanut. Tämä tuntui tosi hyvältä. :heart:

Nyt pitää lähteä nukkumaan. Toissa yönä nukuin noin 3 tuntia, kun uni ei vain tullut ja sitten aamulla heräsin kuudelta ihan itsestään. Viime yönä nukuinkin sitten kellon ympäri. Mulla näyttää menevän noin, että aina yks tai kaks ihan kamalaa yötä ja sitten yks, että nukun kuin tukki. Onkohan siis taas sellainen huonompi yön tiedossa...

Sabrinafair + neiti 37+0!!! (Siis vastahan mä plussasin, mihin tämä aika on mennyt)
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!=):flower:

Meilläkin on ensi viikolle sovittu sektio,joten ei ole enää montaa päivää täälläkään h-hetkeen. Nyt vaan toivotaan, että leikkaus menee kaikkien kannalta hyvin ja haava paranisi ongelmitta.

piipero86 & matkalainen 36+5
 
piipero86 - kohta teilläkin on vauva sylissä :heart: Mille päivälle teillä on sovittu sektio?

Mies tulee huomenna reissusta kotiin, ja sovittiin ettei hän enää lähde minnekään pidemmälle reissulle ennen vauvan syntymistä. Niin ja lupasi myös pysyä ajokunnossa koko lokakuun.
 
Näin olen itsekin ymmärtänyt, että kun tila alkaa loppua niin ei enää pysty myllertämään entiseen malliin :) Ja jostain siis vaan tämmösen huhun oon kuullu, että liikkeiden väheneminen ennakois jotenki synnytystä, voi olla ihan huuhaata mutta tässä vaiheessa kaikki toiveajattelu on sallittua! :D
 
Kyllä noi liikkeet on tosiaan semmosta mylläämistä enemmän, eli tuntuu erilaisilta.

Eipä se tuo minunkaan ukko onneks noita oluita juokaan kuin 1 tai 2 illassa, sanoi että haluaa olla koko ajan ajokunnossa. Huh, säikähdin vaan eilen kun näin jääkaapissa 6 olutta.

Jaa, jos menkkajomotukset pehmittää niin mä oon sitten kohta korviin asti pehmeä :LOL: paikat oli nimittäin pehmenneet jo 1,5vk sitten ja jomotukset ovat alkaneet sen jälkeen...

Nyt jos pesis kylppärin. Mies saa kyllä kuurata lattian, en ala enää könyämään.
 
aava olivia: meillä tuli tulehdus sekä mulle ja vauvalle, nousi kuume ja oltiin tipassa. Onneksi ei muuta. Vesien menosta 37 h päästä tyttö syntyi eli aika kauan oltiin ilman vettä... En haluaisi että tääkin synnytys käynnistyisi vesien menolla vaan suppareilla, mut sehän ei oo mun päätäntävallassa... :|

Liikkeet: tuntuu että välillä on hiljaisempia päiviä ( ei ole liikkeitä tarvinnu laskea sentään, onneksi, mut enempi sellaista möyryämistä ) ja olenkin miettinyt että ennakoisko se jotain. Seuraavana päivänä sit taas koko masu heiluu... ei oo siis mulla ainakaan merkannut mitään. Mutta onhan tuolla vauvalla jo melkoisen ahdasta tuolla masussa joten liikkeetkään ei voi olla kovin "isoja"...

Jollain muullakin täällä oli että joka toinen yö nukutaan, joka toinen ei. Täällä sama homma - viime yö oli taas niin pirun katkonainen, nyt kyllä väsyttäis....

Te ootte kaikki kauheen ahkeria ja mä olen jotenkin hirmu saamaton :ashamed:. Siivootte hulluna kylppäreitä lattiasta kattoon ja joillakin on siivoomisetkin loppunut kesken kun kaikki on jo kuurattu :D. Meillä olis kyllä siivottavaa, mut mä en vaan oikein jaksa. Olen jotenkin vaan semmoisella odottavalla kannalla ja kerään vissiin voimia synnytykseen. Ja kai tässä taustalla tosiaan kummittelee sekin että nyt viikonlppuna on lastenvahtimielessä hankala synnyttää... mieluusti siirrän synnytyksen ens viikkoon jos vaan voin ja omalla tekemiselläni/tekemättömyydelläni voin siihen vaikuttaa.

Meillä mies on nyt ollu pari viikkoa juomatta... eikä se nyt muutenkaan oo ottanut paria olutta enempää, mut nyt mennään nollalinjalla siihen asti kunnes vauva syntyy... ja kaikki reissut saa nyt olla pannassa ja puhelimessa koko ajan äänet päällä... sitä kun ei koskaan tiiä koska lähtö tulee.

Pitäis kai tässä itekin reipastua ja tehdä jotain hyödyllistä... nää aamut kun on mulle "hyvää" aikaa ja sit iltaisin se raatovaihe vasta iskee. Mä olen kade teidän kaikkien ahkeruudelle, tarttuispa osa siitä muhunkin :ashamed:

Hyvää viikonloppua - uusia vauvauutisia odotellessa :)
Killi ja Pellervo 38+4
 
Mullekin iski viime hetken siivousvimma, oon pessy kaikki peitot, petivaatteet, hinkannu kylppärin lattiasta kattoon melkein, järjestelly hyllyjä ja kaappeja, pessy talvivaatteet käyttöö varten.. :D Varmaan osittain siksikin ettei sit tarvii alkaa siivooamaan kun on vauva, sit sais vaan olla.. Nii varmaan.. ;)
 
IMN
Tuo on tosiaan sellainen vanha "uskomus" että liikkeet vähenee paria päivää ennen synnytystä, kun vauvakin keräilee voimia h-hetkeen :)
Itse oon kans huomannu liikkeiden vähentyneen ja mainitsin siitä neuvolassa ja kasvukontrollissakin. Oon kans huomannu että maha saattaa heilua vaikka kuinka, mutta en vaan tunne liikkeitä :O En siis enää tunne minkäänlaista liikehdintää niin usein kuin ennen, mutta uskoisin että tuo kymmenen liikettä tunnissa tulee kuitenkin joka päivä jossain vaiheessa päivää täyteen. Kaikki kun ultran mukaan oli kuitenkin pienellä kunnossa :)

Mulla ei jälkivuotoa tullut ikinä normaalia menkkavuotoa enempää, paitsi ehkä heti seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen. Saattoi jopa vuotaa normaalia vähemmän ja muutenkin kesti vain viikon :) Toivottavasti yhtä hyvä tuuri tällä kertaa, kaveri kun liikkui sairaalan jumbositeissä seitsemän-kahdeksan viikon ajan..

Mutta nyt! Viimeinen kirppisreissu ennen vauvan tuloa (sehän tulee tänään :D) ja esikoiselle välikausipukua metsästämään.

IMN & Tuutikki 38+0! POKS!
 
Oi onnea taas! Onpa Lumilla ollut nopea synnytys :O Jos joskus ehitte ja jaksatte niin kertokaa tarkemmin.

Mä voin lohduttaa että yleensä oon tosi laiska siivooja, ikkunatkin pestään max 2 vuoden välein ja imurikin on ennen hurissu yli viikon välein mut jotenkin tää vauvan tulo on saanu mut aktivoitumaan. Plus että olo on hyvä ja mulla ei mitään tekemistä joten tätä uutta kotia on ollu ihan kivakin siivota.

Anime 37 + 0 POKS
 
Meille syntyi 26.9 tyttö, 47,5cm, 3055g

Synnytys oli rankka!!!

Sunnuntaina 23.9 meni lapsivedet klo 21:00, siitä päksiin ja käyrille. Koska oloni oli hyvä, lähdettiin mieheni kanssa vielä kotiin ja 24.9 maanantaina klo 14:00 palattiin sairaalaan. Supistuksia oli yöllä 02:00 su-ma asti ja ne sitten loppuivat.
Jäin sairaalaan, koska minua oli pidettävä antibioottitipassa kuuden tunnin välein. Tosiaan maanantaina ja tiistaina ei tapahtunut mitään!! Elin kuin hotellissa sairaalassa,ruokaa naaman eteen ja nukkumista.. Ei supistuksen supistusta! Annettiin lääkettä, joka avaisi paikkoja, ei mitään!
No.. 26.9 aamulla lääkäri toteaa minulla olleen korkea lapsiveden meno, joka tarkoittaa sitä, että kalvossa on reikä, mutta se sijaitsee korkealla, joka tekee taas sen, ettei synnytys käynnisty aina niin helposti.

Klo 8:30 minä makaan synnytyssalin vuoteella ja minulta puhkaistiin kalvot, tuntui vaan sellaista "natinaa" alapäässä. Lievät supistukset alkoivat samantien. kello 9 asti kestin lämpötyynyn avulla supistukset ja aloitin ilokaasun käytön. Supistukset alkoivat tulla niin rajusti, että niiden väli oli vain sekunttien luokkaa. Kätilö kutsui anestialääkärin paikalle, koska supistukset oli tosiaan todella rajuja!! Klo 10 maissa sain epiduraalin ja kaikki piikkikammoiset, se ei satu muuten kuin, että selässä tuntuu painetta! Ja se kivuttomuus oli ihanaa! Sen hetken tietysti, kun sitä jatkui.. Sain levättyä tunnin ajan suunnilleen ja kätilö tuumasi, että tarkastetaan tilanne. Olin auki 6cm.. 10min päästä pyysin kätilön takaisin, kun tuntui kipua ja oli täysin auki! Klo 11 aloin ponnistelemaan ja ajattelin siinä vaiheessa, että tämähän on helppoa, eikä edes satu, kun olin puuduksissa. Kävi kuitenkin niin, että rajut supistukset oli väsyttäneet kohdun hervottomaksi ja supistukset eivät enään tehneet tehtäväänsä, kohdun ollessa jo täysin väsähtänyt. Puudutus lakkoi ja ponnistaminen oli vaikeaa. Minulle lisättiin oksitiinia, että supistukset voimistuvat.. Voimistuivathan ne, mutta vauva ei edennyt hyvin kanavaa pitkin.
Olin jo todella väsynyt ja kipeä! Lääkäri tuli paikalle ja leikkasi välilihan. Imukuppi vauvan päähän ja kaksi kertaa se irtosi vauvan päästä. Keräsin viimeiset voimani, koska se kipu oli jotain niin kauheaa, että halusin sen loppuvan. Sain ponnistettua pään ulos, kun yksi kätilö painoi kohtua, toinen levitti leikkaushaavaa, lääkäri yritti saada imukuppia ja minä huudan, kuin kuolemaa tekisin.. Se sattui niin paljon!!!
Vauva syntyi 1h10min ponnistamisen jälkeen ja itkin hysteerisesti kivusta ja onnesta.
Synnytys kesti siis 3h ja 49min ja se oli hirveää. Uskon, että kivut ja kaikki olisi ollut helpommin kestettävissä, jollei avautuminen ja supistukset olisi olleet noin rajua, mutta kun kaikki tuli niin rajuina ja nopeasti.

Palkinto on mitä mahtavin, olen niin onnellinen!! Synnytyksestä huolimatta haluan vielä lapsia ja ihan normaalisti uskallan synnyttää, se kipu on hetkellinen ja tulos elämän mittainen!

Super onnellinen äiti ja kaunein asia päällä maan, oma tytär!
 
Pikaiset moikkaukset ja superpaljon Onnea vauvautuneille!:flower:

Mulla ei ole ollu merkkejä synnytyksen lähenemisestä. Yhtenä yönä tuli vähän kipeitä suppareita, mut siitä on jo useampi vrk aikaa. Uimassa olen käynyt normaalisti hallissa, terkan mukaan ei ole estettä, kun ei ole menny lapsivedet eikä limatulppa.

Lilyanna 38+1
 
Onnea vauvansa jo syliin saaneille :heart: Hassua kun tulee tunne, että "kaikki muut" jo synnyttävät, mä vaan täällä ODOTAN. Mutta eiköhän se vaavi sieltä tule, päivänä minä hyvänsä...

Siivousvimmaa on ollut ilmassa täälläkin, nytkin imuri tuijottaa mua vaativasti...kohta, kohta...

En lukenut kaikkia viestejä läpi mitä on viimeisen viikon aikana tullut, eli tästä aiheesta on voitu keskustellakin, mutta onko kukaan kokeillut aiemmissa raskauksissa tai aikonut nyt kokeilla vyöhyketerapiaa, mikäli raskaus menee yli? Mun ystäväni on kosmetologi ja hänen kanssaan tänään aiheesta puhuttiin, että jaloissa on nämä tietyt pisteet ja heille oli aikoinaan koulussa kerrottu, ettei niihin saa koskea ettei raskaus käynnisty....hmm....tuli mieleen, että pitäisköhän mennä hänelle jalkahierontaan :whistle:

Tipitii (38+4)
 
Onnea tuhannesti Janzku Lumi ja Murmeli :heart:

Kuulin hetki sitten sekä hyviä että huonoja uutisia kun soitin äidilleni... pikkuserkkuni oli saanut eilen vauvan ja kaikki oli hyvin, vaikka oli kuulemma ollut sektio lähellä kun äidin voimat olivat olleet jo lopussa, ilmeisesti oli tarvittu imukuppia. Huonoja uutisia oli se, että enoni vaimon syöpä on kroonistunut :'( Oli saanut tietää sairastavansa suolistosyöpää juuri samalla viikolla kun sain esikoiseni ( mulle ei sitä kerrottu ihan heti ja hyvä niin ), nyt kun odotan toista lastani viimeisillä viikoilla, tulee taas huonoja uutisia :( - äsken tuli itku puhelimessa kun juttelin äitini kanssa... viimeiset 3 vuotta on taisteltu syöpää vastaan ja taas on löytynyt uusi kasvain jota ei ilmeisesti voida leikata... :'(

Joo, jospa sitä lähtis kohta miekkosen ja lapsen kanssa vähän ulkoilemaan ja sitten sauna lämpiämään ja iltapalaksi pizzaa... namskis.
 

Yhteistyössä