Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

emmaoo, ei syytä huoleen! Ihmettelin itse samaa esikoisen aikaan, ja lääkärisetä totesi että kun on ns. taaksepäin kallistunut kohtu, kestää kauemmin ennen kuin maha pullahtaa esiin kuin niillä joilla on kohtu ihan pystyssä tai edessä. Kyllä se masu sieltä tulee, ja neuvolassa juuri tuota kasvua seuraillaan.
 
Plääh, tunnen itteni niin laiskaksi, käyn täällä kyllä lähes päivittäin lukemassa teidän juttuja mutta se kirjoittaminen aina jää :)

Mulla toi masu "pullahti" rv 16, ennen sitä vaan tutut näki että masu on kasvanu, nyt sitä ei pysty enään edes piilottamaan.. :D Mulla on kyllä tosi iso masu jo nyt, tosin neuvolasta sanottiin että mun pieni koko (oon vaan 157cm "pitkä") vaikuttaa paljon asiaan ja kohtu on mulla edessä niin maha kasvaa ulospäin. Onhan tää aika ihanaa että näkyy jo nyt selvästi, mutta toisaalta pelottaa että jos oon nyt jo tämän kokonen niin mites sitten loppuraskaudesta :D Liikkeitäkin aloin tuntee tosi aikasin, just sillon rv 16. Nyt tuntuu jo potkut kunnolla että mieskin tuntee mahan päältä ihan kunnon "treenejä" ;D
Puuh, täällä epätoivoisesti pakkaillaan viikonloppuna tapahtuvaa muuttoa varten, mies ja mun äiti ovat molemmat ihan huolissaan että siirtelen kaikkea " mulle liian painavaa" :D Tiedän kyllä omat rajani ja totean vaan aina etten oo sairas vaan raskaana ;>
Monet on sanonu että mulla on ihan "poikamaha", en vaan ite jaksa uskoa että vois poika tulla kun mun ja miehen molempien suvuissa on aika akkavalta :p Ei oo ollut mitään oloja kumpi se vois olla, mutta rakenneultra on meillä 8.6, toivottavasti siellä selviääpi kumpi ois tulossa :)

Helsingissä jälleen aivan upea ilma, niiiiiiiin ihanaa! :)

deedee- & sintti 19+1
 
Täällä puhkutaan ja puhistaan :( neuvola oli eilen ja kaikki muuten hyvin, mutta painosta.
Liikaa on kuulemma noussut, eli nyt on tullut 8 kiloa ja raskausviikkoja se 22. Noh, onhan se aika
paljon, mutta liikun joka päivä ainakin tunnin ja en omasta mielestäni ole syönyt mitenkään erilailla.
No, nyt lopetan kaiken herkkujen syönnin ja lisään liikuntaa entisestään. Tätä tahtia kun mennään
niin kuulema voin lihoa jopa sen 30 kiloa. Tiedän, että ei se hoitaja pahalla tarkoita sitä, sen työhän se on
huomauttaa asiasta, mutta tässä tilassa kun muutenkin on valas-olo, niin sen ottaa jotenkin
todella raskaasti. Nestettä on osa aivan varmasti.
Sokerirasitukseen sitten kesäkuun lopulla, kuulema otetaan täällä päin melkein kaikilta.
Lähden nyt rauhoittumaan :)

Masu12 ja Tirriäinen 22+4
 
Tuosta nesteen kertymisestä tuli mieleen turvotus ja siitä, että miten sitä pystyy hillitsemään/hallitsemaan?! Sen tiedän että suolaista ruokaa pitää välttää, ja syödä nestettä poistavia hedelmiä, mm. ananasta, mansikoita, kiiviä ja liikkua pitää.. Mutta onko mitään salaista keinoa, jota en vielä tiedä?

Viime viikolla alkoi turvotus, ja ärsyttää niin maan perusteellisesti! Kihlasormus ei mahdu yhtäaikaa vihkin kanssa sormeen ja sukista jää raidat jalkoihin..

Perjantaina pitäis hoitaa anopin muutto, kun muuttaa nykyisestä miehestään erilleen. Mies vaan eilen illalla sängyssä paljasti, että saattaa olla että ainoat muuttajat ollaan minä, mies ja anoppi! Miehen sisko hoitaa meidän ipanaa, eikä tuo anoppi ole saanut aikaiseksi kysellä muualta muuttoapua, tai ei se oikeestaan ees tunne ketään.. Se on nyt vähän tuo ukon harteilla hommata muuttoon apua, etten minä joudu huonekaluja kantamaan. Alkuperäinen ajatus kun oli, että minä oon kuskina kun oon ainut jolla on C-kortti ja osaan ajaa isoja autoja. Muuttoautonkin mummo vuokrasi VAIN 4 tunniksi, eikä kuulemma ole edes pakannut vielä... Mielenkiinnolla odotan mitä perjantai tuo tullessaan :D

Mahassa pidetään aika railakasta elämää :D Eilen nukkumaan mennessä heitti sellaisen voltin että ihan sattui, kohtuun ja rakkoon! Liikkeetkin tuntuu paljon terävempinä, mitä esikoisesta. Nyt on istukka takana vasemmalla, kun se esikoisesta oli edessä. Silloin liikkeet tuntui todella vaimeina!

-Minki ja pikkusisko 21+4-
 
Masu12 Mulle on tullu 7kg lisää painoa ja neuvolantäti vaan sano et kyllä sitä pitääkin jonkun verran tulla:D Itse olisin ennemmin huolissani jossei tulis,koska reenaan vielä ihan täysillä joten lihasmassa kehittyy ja jos mun paino ei nouse niin se tarkottaa sitä et vauva vie kaikki ravinteet ja mulle ei jää mitään urheiluun yms.käytettäväks joten en myöskään jaksakkaan reenata täysillä.Joten rv 22 en ole lainkaan huolissanii itsestäni.Nesteitä ei oo vielä alkanu kertyyn mut tukisukkia ne kovasti suosittelee!Ite käytän pitkillä lenkeillä compressiosukkia jotka toimittaa samaa virkaa ja samoin kovien reenien jälkeen huuhdon jalkoja kylmällä vedellä jolloin nesteiden kierto tehostuu ja palautuminen nopeutuu.Vettähän kans pitäis litkiä ainakin se pari litraa päivässä,auttaa nesteiden poistumiseen Minki

nurmo ja tyyppi-Typsykkä 21+5
 
Emmaoo: Mulla tänään 19+4 ja mahaa ei oikeastaan ole. Sellainen aavistuksen pieni pömppis, jollainen nyt vois olla vaikka menkkaturvotuksena tai just syöneenä. Ja puolet aina häviää siitäkin, kun saan suolen välillä tyhjennettyä :) Tässä toissapäivänä yhdelle kaverille selvis, että olen raskaana, kun kuuli kun puhuin asiasta toisen kaverin kanssa, ja se oli ihan etä ethän sä voi olla. Mutta silti gyne sanoi lauantaina ku tunnusteli, että kohtu kasvaa nätisti. Että kai se vain enemmän kasvaa tuolla sisällä. Oikeaa mahaa mäkin kovasti odottelen.

Maha12: Uskon, että tuntuu pahalta. Mutta en usko, että on syytä huoleen. Tässä on nyt vähän eroa myös hoitohenkilökunnan suhtautumisessa. Mulla oli neuvolassa puhetta painon noususta viimeksi ja sanoin, että kunhan ei ihan 30kg nousisi, niinku mun äidillä molemmilta lapsilta. Terkkari siihen sanoi, että se painon nousu on niin yksilöllistä ja joillain nousee sen 30kg tuosta noin vain, vaikka söis ja liikkuis normaalisti. Että ei pitäis aina vain tuijotella sitä numeroa. Pääasia on, että syö terveellisesti ja liikkuu säännöllisesti.
 
IMN
Minkille tsempit muuttoon! :D Tuli heti mieleen kun meillä oli sama tilanne kaverin neljän tunnin muuton kanssa n. vuosi sitten kun käytössä oli vain pieni viistoperäinen Skoda Felicia ja meitä oli muuttoapuna vain kaksi ei-niin-riskiä tytteliä :D

Painonnoususta Mulla on tähän mennessä paino noussut n. 6kg. Tarkkaa lukemaa en tiedä koska paino oli ollut jo pitkään laskemaan päin ennen plussausta. Esikoista odottaessa oli tähän mennessä tullu 4kg. Pitäis varmaan heittää tuo vanha äitiyskortti roskiin ettei tulisi aina kaikkea verrattua edelliseen.

Huomenna ois sitten se rakenneultra. En oo varmaan ikinä jännittäny ultraa näin paljon :D
 
Kiitos kaikille vastauksista!

Nyt en enää ole niin paniikissa. :)
Hoikka minäkin oon aina ollu ja alkuraskaudessa oksentelun takia vielä entisestään tuo paino putosi, ja jotenkin oletin että jos on hoikka niin masu näkyy heti. :D
Kyllä mulle pikkuinen masu kelpaa, kyllähän sen kanssa on helpompi toimia kun suurensuuren, vaikkakin olishan sitä kiva päästä jo esittelemään. :)
Nyt painoa tullut n.2kg siitä mitä oli ennen raskautta ja itse ainakin oon siihen ihan tyytyväinen. Torstaina selviää mitä neuvolantäti on mieltä.

Kovasti toukka tuolla myllertää mikä on jotenkin niin ihanaa ja lohdullista. Nyt liikkeet tuntuu jo selvästi istuessakin, välillä jopa kävellessä eikä enää tarvi niin kovin kuulostella kun vielä pari viikkoa sitten.

Täytyy lähteä tästä kelaan viemään saitsulappua. Meinasin ensi viikolla lähteä kokeilemaan onnistuisko työnteko. onhan tässä jo kotona maattukkin se 11vk.
Sais sitä rahaakin sitte varmemmin ilman odotteluja.

Siispä Kelaan ja apteekkiin.

emmaoo ja toukka 18+2
 
Pikaisesti ultrakuulumisia.
Tänään oli se kauan odotettu rakenneultra. Kauan lääkäri syynäsi vauvan rakenteita, kaikki oli ok, viikkoja vastaava, vilkkaasti liikkuva vauva siellä möyri. Yllärinä saatiin katsella myös 4D-kuvaa, en edes tiennyt että äitipolilla on sellaiset laitteet.
Tyttöfiilis muuttui poikalupaukseksi :)

stressihiiri 20+3
 
Moi pitkästä aikaa. KardemummaJust samat fiilikset! Toinen rask.menee jotenkin tässä "sivussa"on niin hirveästi kotitöitä esikon kanssa. Käyn kuitenkin laittamas jotain kuulumisia välillä tänne. Ultra oli tänään, noh...sydämessä vauvalla näkyi vaalea piste, kalkkikertymäksi kai sitä sanotaan tai "golfpalloksi", jos niitä on useampia se voisi olla merkki suurentuneesta riskistä saada downvauva. Siitä yhdestä löydöksestä ei kuulema tarvi stressata ja voi hävitä itsekseen. Kuitenkin mä vähän stressaan ja mies myös, mutta yritämme ottaa iisisti. Yksi piste ei kuulema ole hälyttävä ja kaikki on muuten hyvin onneksi. Meille voi päivittäätyttölupauksen :) eli otimme sit kuitenkin selville sukupuolen.

Se pitää laittaa tänne, että monissa oppaissa kehotetaan rasvailemaan masuaan, ettei tuu rask.arpia. No edell.rask.rasvasin joka pv ahkerasti apteekin ko.tarkoitukseen olevalla voiteella ja olen silti juovikas kuin tiikeri, arvet tulivat esiin vasta synn.jälk. en rasvaa enää niin usein paitsi jos on välillä kuiva iho.

Lilyanna 20+6 kohta puolivälissä ollaan :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Stressihiirelle ja Lilyannalle onnittelut poika- ja tyttölupauksista! Ja toivottavasti Lilyannan tulokkaalla on kaikki hyvin :)

Noista raskausarvista. Taitaa olla aika yksilöllistä että miten niitä tulee ja mikä niihin auttaa tai auttaako ollenkaan :) Mulla tuli esikoisen aikaan ekat arvet jo ennen rv20 kun en oikein jaksanut rasvailla ja nyt mahaa koristaakin melkoinen maailmankartta.. Nyt oon rasvaillu alusta asti joka päivä suihkun jälkeen Nivean peltipurkkirasvalla eikä yhen yhtäkään arpea oo tullu :) Toivottavasti ei tulekaan, vaikka nuo ensimmäisetkin vaalenivat tosi nopeasti.
 
Mää oon kans rasvaillu pari kertaa viikossa vatsan ja rinnat ja lantion ku sillo murrosiässä ku rinnat pomsahti niin tuli vaaleita juovia ja oletan että niin käy nytkin joten oon alusta asti rasvailu mut en tosiaan joka päivä.Rasvoina tai siis öljynä oon käyttäny Ceridalia ja kylmäpuristettua kookosöljyä,toivotaan et ne piisaa,jossei niin täytyy hakee Apteekista sitä BioOilia

mainoksen uhri-nurmo ja tyyppi-Typsykkä 21+6
 
Heipähei vaan tasapuolisesti kaikille!

Oon viettänykki varsinaista hiljaiseloa viime ajat, johtuen omasta henk.koht. elämäntilanteesta ja näillä näkymin nyt otetaankin tulokas vastaan yksin :) Mulla oli eilen rakenneultra ja kaikki rakenteet oli täydelliset, lisäksi kätilö antoi mulle tyttölupauksen ! <3 Mulla oli niin poikaolo, jotta heitti kaikki suunnitelmat ihan häränpyllyä :D
 
nurmo Mullekin tuli teini-iässä raskausarpia reisiin ja rintoihin vaikka en missään vaiheessa lihonut kovasti. Olin ihan varma esikoista odottaessa, että maha tulee täyteen arpia, muttei tullut yhden yhtä. :) Rasvailin silloin useamman kerran viikossa ihan perus Nivealla. Saas nähdä, miten tällä kertaa käy.

Little precious Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja paljon tsemppiä haastavaan elämäntilanteeseen!

Onnittelut myös muille ultrassa käyneille. :)

Painoa mulla oli rv22 neuvolassa tullut yhteensä noin 4-5kg. Eli suunnilleen saman verran kuin esikoisesta samoihin aikoihin.

Lumi & murunen 22+2
 
Heippa pitkästä aikaa=)
En ole muka kerennyt täällä käymään edes lukemassa... Häät on ohi ja onnellisesti ollan naimisissa,tosin suurin muutos on varmaan sukunimen muuttuminen:D

Ultra oli tänään aamulla ja kaikki ok. Kysyi halutaanko sukupuolta tietää, mutta ei haluttu joten se jäi vielä yllätykseksi. Kehui että näkyi todella hyvin vauva ihan painamatta anturia kun kohtu on ihan edessä. Näkyikin kyllä tosi selvästi kaikki. Voi olla että vielä käydään yksityisellä ultrassa rv30-35 välillä, toivottavasti ei selviä sukupuoli sillon. Ja voi olla että loppuraskaudessa saatetaan päästä myös neuvolan kautta vielä ultraan, sen näkee sitten.

Liikkeitä ja potkuja oon tuntenut joka päivä jo rv17 saakka, vaikka en niitä vielä odottanut kun istukka on edessä. Nyt tuntuu jo tiuhaan tahtiin, vaikka istukka niitä jonkun verran vaimentaakin kyllä.

Mahan koosta, mullakin se on jo iso. Ja alkoi näkymään aikaisin. Osasin kyllä odottaakin kun oli myös esikoisesta, oon vaan 155cm ja kohtu on edessä niin vauva kasvaa mun mahan päälle tavallaan. Sf-mitta otettiin neuvolassa mutta en huomannut sitä kysyä eikä korttiin sitä merkitty niin en tiedä mitä se oli. Varmaan paljon kun mittasi sen monta kertaa.
Esikoisestahan mulla oli sf-mitta rv 38+0 jo 40cm. Mutta säästyin kaikilta kolotuksilta ja liitoskivuilta, ihme kyllä. Tietenki vauva painoi ja mahan kanssa oli hankala öisin kääntyä ja laittaa kenkiä jalkaan, mutta muuten jaksoin ihan hyvin.

Painosta mulla on noussut paino lähtöpainoon, suurilta osin herkuttelun takia:) Ihan ok, mullahan on jonkun verran ylimäärästä (n10kg) ja nyt puolenvälin jälkeenhän se saattaa lähteä enemmän nousemaan. Esikoisesta tuli vaan 8kg joten toivon kovasti ettei tulis enempää. Mutta sillehän ei mitään voi jos syö terveellisesti ja normaalisti ja painoa silti kertyy.
Oksentelu on vähentynyt 1-2 kertaan päivässä. Ja siitä tietysti ruokahalu lisääntynyt.

Pyöräilyn oon myös aloittanut, mummopyörällä se onnistuu hyvin,omalla maastopyörällä en pysty ajamaan kun tuntuu huonolta etunoja-asento mahassa. Esikoinenkin tykkää, viime syksynä ei pyöräillä vielä ehditty ollankaan.

Vauvanhoitoa ollaan päästy tytön kanssa jo "harjoittelemaan", musta tuli täti 2vk sitten pienille kaksospojille:heart: Oon kyllä huokassut helpotuksesta että vauva ei meille ole syntymässä ihan vielä, tietenkin kotona se onnistuis varmaan helpommin, kylässä on kaikki kielletyt tavarat esillä ja kiehtovat portaat ja muut paikat mihin ei sais mennä. Kotona vois onnistua tosiaan helpommin vauvanhoito ja taaperon paimentaminen yhtäaikaa, kun ympäristö on kuitenki luotu taaperon mukaan. Ainakin toivottavasti, nyt tuntuu että 1v3kk ei ehdi kauheasti kasvaa ennen vauvan tuloa niin ei voi muuta kuin toivoa että onnistuu:D
En jaksa siitä kauheasti stressata, sittenhän sen näkee miten sujuu. Ja voi sitten yrittää keksiä eri ratkaisuja ja luovia sen mukaan että sais asiat sujumaan jos ei suju.

saraheinä&pikkukakkonen rv 20+5
 
IMN
Tänään oli rakenneultra ja rakenteiltaan terve pienokainen tulossa! :) 20 minuutin aika venyikin n. kolmeen varttiin koska vauva oli niin hankalassa asennossa että piti ultrailla kyljellään, yskiskellä, aivastella ja vaikka mitä. Saatiin kuitenkin lopulta katsottua että sydänkin oli ok :)
Siro vauva jälleen tulossa ja sen takia joudutaankin painokontrolliultraan heinäkuussa. Vihdoinkin oli lääkäri joka "myönsi" että vauvan pienuus johtuu geeneistä ja sanoikin että ei ole mitään huolta kun kerran olen jo reilusti alle kolmikiloisen saanut. Vauvan koko oli siis nyt noin viikon verran alakanttiin, painoarvio 299g.
Tyttöolokin muuttui varovaiseksi tyttölupaukseksi :heart: Sattuikin sopivasti olemaan rahapäivä niin heti tarttui vaaleanpunaista kampetta mukaan :D Toivottavasti siis pysyykin tyttönä tuonne heinäkuun ultraan asti.

IMN & Tuutikki 20+5
 
Piti ihan tulla poksumaan, 20+0!
Ensiviikolla on sitten odotettu rakenneultrakin, alka jännittää. Pitäisikin ennen sitä muistaa täytellä nettiin KYS:in pikkuhaikaran jutut.

Saraheinälle onnittelut ja avio-onnea! Sukunimen muuttuminen vei miultakin tovin tottua:vastailin varmaan puoli vuotta puhelimeen väärän sukunimen. Allekirjoitusta en muuttanut yhtään silti. Sama vanha sotkusyherö tulee raapustettua, koska ei siitä saa mitään tolkkua etunimen alkukirjaimen jälkeen muutenkaan:)

Vatsan koosta: on täälläkin jo mielestäni melko iso kumpu, mutta minimahaksi on muutama pidemmällä odottava äiti sanonut. Jokatapauksessa entiset housut ei mene päälle itkemälläkään, ja äsken mallasin kesäksi vaatetta, eipä löydy mitään kotoa mihin vatsa mahtuisi nytkään. Edellisiä odotin aina suurimmillani talvella tai siten, että hamekelejä ei vielä ollut. Kauppaan siis, jospa raskisin ostaa jotain itsellekin. Yleensä päädyn kantamaan kotiin jotain lapsille, mutta itselle en sitten saa ostettua mitään:stick:.

Raskausarpia minulle ei ole raskauksista tullut, teininä kyllä tuli persauksiin kun lihoin tosi nopeasti (kilpirauhanen petti ja nestettä keräsi), mutta ne arvet on jo vaaleat.
Molemmissa raskauksissa olen myös rasvaillut vatsaa, liekö sillä tosiaan vaikutusta?

Muuttohommiin sympatiani, joilla sitä riemua on. Itse muutin ekan raskauden aikana kahdesti (silloin yksin). Nyt viimeisin ja toivottavasti viimeinen muutto oli heti toisen synnytyksen jälkeen. Kamalaa hommaa... muutimme miehen kotipaikalle riitaisan perinnönjaon jäljiltä, kun saimme alkoholisoituneen anopin ensin pois narisemasta. Muutto ei sujunut miltään osin hyvin, vaikka osasin odottaa joitain hankaluuksia...talo jonne muutimme piti olla tietty tyhjä, mutta kaikki anopin ja osa yhden aikuisen tyttärensä kamoista ja roskat oli vielä siellä, tikkuakaan ei oltu siellä päässä laitettu ristiin eikä mitään ollut pakattu(oli reilusti 3 kk aikaa)! No, anoppi sentään oli hävinnyt. Eli ensin piti siis muuttaa anoppi ulos ja heivata ne tavarat pois. Siihen ylläriin menikin eka päivät, ja omat kamat laatikoissa saimme just ja just mahtumaan johonkin nurkkaan. Anopin tavaroiden alta paljastui n. 10 vuoden siivottomuus. Eli ei muuta kuin paljon luuttuja, kumihanskoja, tolua, kloriittia ja maalia. Pääsi kyllä itku ja epätoivo pintaan useaan kertaan... Meni n.viikko, ennenkuin pääsimme uuteen kotiin ekaa kertaa yöksi , punkattin sillä aikaa mummolassa kun vuokrakämppä oli siis jo pitänyt muuttopäivänä luovuttaa. Huone kerrallaan siivous ja pikaremppaa, sitä mukaa pääsimme vasta tavaroita asettelemaan ja ylipäätään normaalisti asumaan. Meni pari kuukautta vauvan hoidon ohessa että pystyin olemaan yleiseen siisteyteen tyytyväinen, ja pystyimme rauhoitumaan muutosta pois. En tiedä olisiko homma ollut yhtään helpompi raskaana ollessaan vielä tehdä, mutta ei se herkkua ollut vastasyntynyt sylissäkään.


Lilyanna, mullakin tämä kolmas raskaus tuntuu menevän vähän rutiinilla, eikä tästä ole päässyt/ehtinyt niin nauttimaan ja fiilistelemään. Vatsa kasvaa siinä sivussa, todellakin. Kaksi lasta pitää ajatukset jo heissä niin paljon, että tulevaa lasta ei paljon osaa ajatella arkeen mukaan. Tiedän siis olevani raskaana, mutta jotenkin en nyt tajua sitä täysin...osasinkohan selittää sinnepäinkäään tuntemusta...en ole vielä edes vauvakamoja käynyt hipelöimässä, tuolla ne varastossa laatikoissa vielä on.

Tulevaa synnytystä olen kyllä jo vähän ajatellut. Jotenkin se hiipi tajuntaan, että ai niin tosiaan, pitää taas synnyttää. Edellinen lapsi ei tullut kovin "luistavasti" ja häntäluukin poksahti kovaan ääneen tieltä piiiiiitkän ponnistusvaiheen jäljiltä. Tietysti mielessä käy kauhuskenaarioitakin, kuten jos repeän niskaan asti tai vauva vammautuu tai jotain. Toivon todella, että tämä menisi vähän paremmin ja saisin nyt kerrankin sen "oppikirjasynnytyksen", ja päästäisiin vauvan kanssa yhtäaikaa parissa päivässä kotiin.
Mutta mitäpä tuota nyt miettimään tarkempaa, ei varmasti mene kuvitelmien mukaan. Pitää vaan luottaa että hyvin se menee!

Miten muuten selviätte siitepölyajasta, joka kuuluu olevan tavallista kamalampi? Meinaan vaan, että kun niitä allergialääkkeitä ei saa kovin kattavasti käyttää raskausaikana? Itse ihmettelen että nyt kun piti olla kamalat oireet, olenkin oireettomin vuosikausiin. En kaipaa mitään lääkettä, henki kulkee, ihottumaa ei ole tullut nimeksikään ja silmät ainoastaan vähän kirvelee. Kumma juttu:D!


ruuvih ja nyttynen 20+0
 
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille :) omaa ultraa pitää vielä viikko odotella... Noh, onneksi viikkoon mahtuu paljon tekemistä joten kokoaikaa en ehdi stressata.

Liikkeitä on alkanut tuntumaan, mutta niitä ei tunnu joka päivä. 2-3 päivän välein tuntuu sellaista todella pientä ”kuplintaa”. Ei varmaan pidä huolestua vaikken liikkeitä joka päivä tunnekaan?

Lena & Onni 19+1
 
Moikkarallaaaa!

Ihana kuulla teidän Ultrakuulumisia ! Tsemppiä muuttajille ja erityisesti Little Precious:lle :hug:

Terkkuja ulkomaan löhölomalta, masu on jo sen verran iso, että kärähti auringossa heti eka päivänä ( en ikinä normaalisti pala ;) )..tänään poksahti 20 rikki ja just tsekkasin esikoisen kortista, että painoa on samanverran kuin silloin viikolla 26... Toi 6 kg mulla on tullut nyt lähtöpainosta lisää tähän päivään...

Onko teillä ollut ruokahimoja ? Mä eilen vedin paljaaltaan munavoita... AI että se on HYVÄÄÄÄÄÄÄÄ! Normaalisti ällöän voin makua, mutta nyt tuntuu, että sitä ei saa tarpeeksi!

Tarvikkeista, mies toi eilen meille Cracon turvaistuimen telakalla, oli ostanut kaverilta sen ( heillä lapsoikainen oli mahtunut niihin puolivuotta vain?! ). Todella siisti istuin onkin, mutta näyttää jotenkin ISOLLE?! Istuinosa pieni, mutta muuten - painava, kömpelö kauppaan?! Muuta tarvikkeita en sitten ole hankkinutkaan.. Rakenneultrakin on vasta 12.6., ei jaksa odottaaaaaaaaa... Ulkomaillakin oli niiiiiiin ihania lastenvaatteita, että olisin halunnut jo ostaa niitä, mutta en sit halunnut ostaa ollenkaa, edes vauvavaatteita..

Potkuja satelee täällä jo kovasti, mies tunsi ja näki viikko sitten eka kunnon potkut :)

Justhan mä hokasin, joko "meillä" on kesäkuun ketju?!?

Tsemppistä kaikille, mä alan täytteleen työkkärinlappua kun lomautus iski päälle...näin kesän kunniaksi, ei kait se niin paha juttu ole ;)

Pakkastyttö & murupapu 20 + 0
 
Omaa napaa nyt taas vallan, kun muka on niin kiire, ettei ehdi lukemaan.. :/

Tänään oli rakenneultra ja siellä oli kaikki hyvin :) Vastasi viikkoja ja mitään poikkeavaa ei löytynyt. Mulle voi myös päivittää TYTTÖLUPAUKSEN <3

Hömpi ja möykky 20+2 (täytyy keksiä joku muu nimi :D )
 
Tänään oli rakenneultra ja POIKALUPAUS sieltä tuli :) Tätsy sano että jos sieltä tulee yllätystyttö niin ei tiedä sitten mikä paikka oli turvoksissa ultratessa kun niin selkeästi pippeli näky :D Kaikki rakenteet oli kohdillaan...nyt voi vaan huokasta ja odottaa lokakuun tuloa :)
 
Eipä oo tullut tänne kirjoiteltua. jos sitä yrittäis reipastua, lukemassa oon kyllä käynyt. Meillä oli rakenneultra ja poikalupaus saatiin:) Lapset oli mukana joten ei lienee enää kellekkään salaisuus kumpi tulee. Kaikki oli kunnnossa joten jos sitä pikkuhiljaa rentoutuis nauttimaan raskaudesta :)

Fantteli 22+1 (tekonimi pitäs keksiä uusi :))
 

Yhteistyössä