Lokakuussa 2010 syntyneet

1v kuvaus Me oltiin siellä jo, tytön virallisena synttäripäivänä. Just hain koevedokset ja tuli kyllä niin onnistuneita kuvia.

1v neuvola Meillä uudet mitat on 77,1cm ja 10,6kg. Rokotteista nousi aika korkea kuume ja jalat oli tosi kipeet (vaipan vaihto yms sattui paljon). Mpr-rokote haetaan ensi kuussa.

Sanat Meillä osataan muutama sana, mm. kukka, "aaaai" ja vaappa (vaippa). Mutta paljon tulee omaa puhetta siis. Monet asiat tuppaa olemaan kakkaa ja pappaa, mut niinhän se kuulemma usein onkin (kun sanavarasto on pieni niin samaa sanaa käytetään monessa asiassa).

Mä olen kotona hoitamassa neitiä ja toivon mukaan olen vielä jonkun aikaa. Toiveena olis saada pikkukakkonen tässä samassa kotonaoloaikana. Sit opiskelemaan/työelämään.

Meillä päivät kuluu aika pitkälti leikkiessä, nähdään myös vauvakavereita ja käydään muskarissa. Nyt kun nää 1v kiireet, flunssat yms alkaa olla ohi niin ajateltiin aloittaa avoimessa päiväkodissa käyminen.

Hampaista piti vielä sanoa. Meillä niitä on nyt kolme alhaalla ja yksi ylhäällä. Ylös näyttäisi olevan tulossa lisää. Eka hammaslääkäri onkin sitten ensi kuun alussa.

Nallu ja neiti 1v ja vähän päälle :)
 
Nallu meilläkin on pikkukakkonen haaveissa :) Ja meillä tulee omaa puhetta kans kovasti, hauskan kuulosta välillä :D Ja tosiaan samat hokemat käytössä tarkottaen montaa asiaa.

Me lähetäänki neitin mummolaan viikonlopuks koko perhe, pitää mennä vahtimaan mamman koiria :) Neiti on innoissaan kun pääsee leikkimään koirien kanssa, aina yhtä naurua kun juokseen niiden perässä :D
 
Heips!

Pitääpä nostaa pitkästä aikaa tätäkin keskustelua. Mitenkäs tän sais siirrettyä tonne taaperopuolelle kun ollaan jo kasvettu yli tästä 0-12 puolelta?

Meille kuuluu hyvää. Rokotteista ei oo tullu mitään oireita. Neiti kävelee kovaa kyytiä ja juttelee tavuja. Sanoja ei vielä tule, mutta ymmärtää kyllä jo monia sanoja. Kauhea touhu on päällä aamusta iltaan, kävelyä, puolijuoksua... Kiipeilyä vähän vasta reenataan onneksi.

Pikkukakkonen on meilläkin toiveissa ja onneksi nyt myös tilauksessa. LA on kesäkuussa, jei! Ei kyllä vielä uskalla aatellakaan miten arki kahden pienen kanssa sitten luista...

Nyt tuli lyhyt kirjotus, mutta toisella kertaa sit paremmalla ajalla. Oikein ihanaa alkutalvea, nyt ku on saatu nähän lunta ja pakkastakin!

t. suvikinos ja tuleva isosisko 1v1kk
 
Helou! Juu,olis kiva jatkaa keskustelua myös tuolla taaperopuolella. Vieläkö meitä on muitakin? :)

Onnea hurjasti suvikinokselle !! :heart:

Rokotteista ei tullut mitään oireita.Mä en kyl muista koska oon viimeksi tänne kirjotellut.Kurkkailees käyn kyl sillon tällön.

Me siirsimme typyn nukkumaan omaan huoneeseen kun yöt kävi mahottomiksi meidän makkarissa..Tykkäs tulla yöllä pinniksestä mein sänkyyn (pinnasänky oli kiinni meidän sängys). Nyt nukkuu tyytyväisenä huoneessaan ja ei pääse pinniksestä pois kun ympärillä ei ole "paikkaa" mihin laskeutua.

Ruokailut menee vaihtelevasti.Tykkää syödä mieluiten ite.Olenkin antanut ruoan ja lautasen nenän eteen ja lusikan käteen.Syö yleensä sormin ja sotkua tulee mut pääasia et jotain menee suuhunkin :D Puuro on asia jota on turha yrittää mitenkään päin.Se on maailman kamalin asia.

Tuttipullo ja tutti käytössä edelleen.Tosta pullosta tarttis varmaan pikkuhiljaa vierottaa,eivät taida päiväkodissa enää juottaa maitoa pullosta..

Täällä ei oo lunta vielä tullut..Eikä taida lähiaikoina tullakaan.Lupailee viel +7asteisia päivälämpötiloja.Toivottavasti jouluna olisi valkeaa. Kauhia,kuukauden päästä on aatto ja yhtään ainoaa lahjaa en oo ostanut. Mahdanko keretäkään ostoksille :whistle:

Kirjotelkaahan kuulumisia! MUKSU ja typy 1v1kk
 
Mie olen täällä vielä :) Katsotaan löytyykö vielä muitakin kirjoittelemaan?

Mua käy niin kateeksi teitä, jotka ette asu kaksiossa :D Meillä poju on todennäköisesti pitkään vielä samassa huoneessa meidän kanssa.

Meille kuuluu ihan hyvää; poika on alkanut viihtyä paremmin päiväkodissakin. Tässä välissä oli semonen tosi ahdistava vaihe, missä äiti ei saanut mennä minnekään. Liikkeelle ei tuo ole vielä lähtenyt, mutta muutamia askelia otettiin jo viime viikonloppuna :) Ehkä vielä ennen joulua.

Onnea Suvikinos! :flower:

Pojalla on kyllä paljon sanoja jo ja juttelee kovasti "taaperoa" :) Tuttia meillä käytetään vielä. haluasin kyllä vähän jo rajoittaa sen käyttöä, kun hoidossakaan ei enää ole niin pelottavaa.

Anyways, ilmottautukoon, jos joku muukin vielä lukee tätä pinoa, niin voidaan katella, jos saataisiin tonne taaperopuolelle oma pino.

Lavelyn ja poika 1-v.
 
Mäkin käyn täällä lukemassa, vaikken niin usein kirjoitakaan.

Sanoja meillä tulee jo aika hyvin. Uusimmat on tyttö ja lamppa/päppä = lamppu.

Tuttipullosta luovuttiin muutama viikko sitten, tuttia käytetään edelleen unilla. Mistäköhän saisi energiaa tutista vieroittamiseen?

Meidän pitäisi vielä hakea neuvolasta se mpr-rokote. Neidillä vaan oli juuri korvatulehdus ja aika piti perua sen takia. Jospa sitä ens viikolla varailis aikaa.

Nallu ja neiti 1v 1kk
 

Yhteistyössä