***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

salsai minä ilmottaudun :wave: . onnea taas uusista vauvoista :flower: :heart:

Minäkin sain esikoiselta pukamat, jotka onneks aika pian lakkas vaivaamasta, mutta tietysti sitten tämän raskauden myötä muistuttavat taas olemassa olostaan. Ihanat elämänikäiset kumppanit :kieh:

Tänään sais meidän tulokas syntyä, niin syntyis kuun viimeinen päivä niin kuin esikoinenkin, tosin eri kk. Jos menee huomiselle, niin jääpä myös lapsilisä marraskuulta saamatta :| . Mut eipä tainnu lähtöä tulla niin että ehtis enää tän vuorokauden puolelle, ei tunnu miltään. Paitsi että kivistää niin kun joka päivä joka paikkaa.

salsai: minäkin oon haaveillu sairaalapäivistä! viimeks kaipasin sieltä pian kotiin, en olis millään jaksanu viittä päivää olla, niin kun jouduttiin. Mut nyt olis ihanaa saada olla siellä niin kauan toisten hoidettavana ja ruokittavana. Kotona alkaa sit hullunmylly kkun tuo vajaa puolitoistavuotias viikari olis myös hoidettava...

Onkos täällä enää muita ollenkaan?

StiinaS 40+0
 
Ihana rinsessamme syntyi laskettuna päivänä 28.10 klo.00.45. Täyden kympin tytöllä oli mittaa 48cm ja grammoja 3110. Itse synnytys kesti kaikenkaikkiaan about 22h, että aika rankkaa oli.Varsinkin kun otin vaan sen kohdunkaulan puudutuksen jasit ilokaasua. onneksi ponnistusvaihe oli alle 15min, vauhdilla tämä neiti tuli maailmaan ku kätilö ei meinannu kiinni saada. eilen illalla jo päästiin neidin kaa kotiin ku kaikki oli hyvin.
ONNEA MYÖS MUILLE NYYTIN SAANEILLE ja älyttömästi VOIMIA JA TSEMIÄ VIELÄ ODOTTAVILLE! :flower: :hug: Kyllä teidänkin aika pian koittaa. Ihanaa, täällä sataa lunta!

petunia Ja tellervo
 
Onnea paljon jo vauvan saaneille!
:wave: Täällä myös yhdessä koossa.
Ei pahemmin tuntemuksia, että vielä tulisi. Ennen laskettua päivää tuntui melkoista painetta tuolla masussa, että sillon ajattelin, että lähtö saattaa tulla, mutta ei. Seuraava päivä oli taas normaali. Yhtään kivuliasta supistusta en ole saanut. Kivuttomia tulee sillon tällön. 0-4 päivän aikana. Menkkamaista juilintaa tuntuu vähän... joskus. Eilisen päivän ja illan vauva oli melko rauhallinen, joten aloinkin miettimään josko keräisi siellä voimia :/
Täällä on vähän samoja fiiliksiä joita Mihla kuvasi. Sukulaiset jatkuvasti kyselee, että joko tulee... On melko tympäsevää jo. Tosiaan kyllä varmasti ilmoitetaan kun lähdetään :eek: .

Kristiina ja Onni rv 40+1
 
Tove-81
Täällä edelleen yhdessä koossa. Ei ole ollut vieläkään tuntemuksen tuntemusta.
Kaveri on masussa aika aktiivinen ja potkuttelee päivän aikana moneen otteeseen.

Meillä myös kamut ja sukulaiset pommittavat päivittäin että joko joko, vaikka alusta asti ollaan puhuttu että varmaan menee marraskuulle kun ei mitään oo tuntunut. Noh, huomennahan se marraskuu alkaa niin voi arimmatkin uteliaat alkaa pommittamaan viestein. Ollaan kanssa sanottu, että ihan varmasti kerrotaan kun jotain kerrottavaa on, mutta ei.

Taas maanantaina neuvolaan ja sitten ensi perjantaina katsovat sairaalassa että miltä tilanne näyttää. Saisi tulla kyllä ihan luonnollisin keinoin, mutta viimeistään sitten käynnistyksellä...Se vaan pelottaa enemmän kun en siitä niin tiedä...

Painoa tullut nyt yhteensä 12 kg ja turvotus on kova, mutta verenpaineet onneksi matalat ja hemoglobiini on pompannut kasvuun.

Tove + Papunen 40 +2
 
Taas on tietoja päivitetty. Onnea vauvautuneille..
Kiitos Jasmara! En olekkaan sieltä hoksannu katella =) !

Vielä muutama näyttäis täällä olevan :hug: ja jaksamisia . Toivottavasti ne masukit nyt piankoin päättävät tulla esittäytymään paremmin =) .

Nanna ja poju
 
Aijemmin tuossa mainitsin, että jospa se vauva olisi nyt keräillyt eilisen voimia koska oli niin rauhallinen... Tänään taas jumpataan niin, että tuntuu, että koittaa tuosta mahan läpi päästä maailmaan ja kyllä se tuonne alapäähänkin pökkii jonkin verran :/ . Näin kovat jumppailut ei tunnu kyllä yhtään kivalta :whistle: .
Gabrielle. Mulla on kanssa sama juttu, että illalla ei meinaa saada nukuttua. Yleensä menee 0-2 kunnes kunnolla saa unta. Aamuyön nukkuu aina parhaiten. Tää on aika kumman tuntuista koska voi sanoa, että koko raskauden olen kärsinyt hirveestä väsymyksestä :| nyt on sitten päin vastoin.
 
heippa! ilmoitan nyt minäkin kasassa olemisestani! Tänään on 42+0 ja huomenna mennään käynnistykseen jos ei tänään tapahdu mitään. Kovat on kivut johtuen lantion löystymisestä ja nyt on tullut jo supistuksiakin mutta ne ei ole kyllä johtaneet mihinkään :headwall:
näköjään mentiin sitten hienosti marraskuulle, vaikka jo kuukausi sitten olin jo ihan varma että jakaannun hetkenä minä hyvänsä :LOL: Onneksi tiedän ettei tarvitse enään huomistä pidemmälle kärvistellä
=) =) =)
 
Meidän suuri päivä oli 27.10. klo 10.25 (rv 40+5) kun vihdoin saimme tavata suloisen pienen tyttäremme ensi kertaa. Pituutta tytöllä oli 52 cm ja painoa 3865g. Synnytyksestä jäi hyvä muisto, se oli paljon helpompi, mihin olin varautunut. Epiduraali oli loistava juttu ja ponnistusvaiheesta selvittiin 15 minuutissa - tosin eppari jouduttiin tekemään kun vauvan sydänäänet alkoivat heikkenemään. Mutta se oli pieni juttu tämän suuren onnen ja ihmeen rinnalla! Ollaan niin kiitollisia tästä suloisesta tytöstämme! :heart:

Kaikille muille vauvautuneilla onnea ja teille, jotka vielä odotatte voimia ja positiivista mieltä loppusuoralle! :heart:

Annimaria ja Pikkarainen 5 pv
 
gibbon, elämänperhonen, petunia JA tellervo, Annimaria: Onnittelut prinsessoista!!! :flower: :flower: Tyttövalta lokamassuissa kasvaa... :D

nanna: Yksi tieto lisää.. sweetpearl sai myös pojan 5.10 klo 13.37, rv 39+0, 50cm, 3450g.
Nämä siis ilmoittautuneet vauvautuineiksi tuolla Pipariporras-kerhon puolella... ;)

jasmara ja poika 2vkoa+6vrk (20vrk)
 
Ihana tyttö-vauva syntyi sunnuntaina 26.10 käynnistyksellä (käynnitys lauantaina) klo 8.06. 51cm ja 3785g.
Keskiviikkona tultiin kotiin ja kaikki on mennyt oikein hyvin.

Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä kaikille loppu rutistukseen :)

maisakaisa ja pikku-murmeli
 
Tove-81
Onnitteluja täältäkin :flower:

Itselläni edelleen sama tilanne :LOL: ei voi kun nauraa.
12.11.2008 on sitten käynnistys jos ei itse osaa ulos sitä ennen tuo pieni papunen.

Tove + Papu 40 +3
 
tää on sitten ihan mahdotonta, menin ma tyksiin sisälle ja aloitettiin käynnistys sain 4 pilleriä alapäähän maanantaina ja samoin tiistaina, supistuksia tuli tuntuivatkin hyvin kivuliailta, mutta alapäässä ei ollut tapahtunut mitään, ke oli vuorossa ns. Lepopäivä... Silloinkin supisteli kivasti... To lyötiin sitten tipannokkaan ja tuli tosi kipeitä ja usein supisteluja, mutta kun oksitosiini loppu loppus supistelutkin... Pe aamuna lekuri sitten totesi että alapäässä ei ole tapahtunut mitään sitten maanantain ja että oksitosiini ei tod.näk. edes käynnistä synnytystä, lähettivät sitten kotiin viikonlopuksi, koska ei ollut leikkausaikoja ja koska vauva ja äiti voi hyvin ei ole syytä hätäsektioon, soittavat maanantai aamulla koska haluavat mut leikkaukseen, ellei nyt sitten viikolopun aikana synny itestään...

Arvatkaa vain kuinka turhautunut olo oli eilen kun joutusin kotiin ilman nyyttiä... Mä en kestä, ekaks toinen yrittää liian aikaisin ulos ja sit ku yritetään saada ulos ni sitä ei saada millään...

Elikkä yhessä koossa ollaan täälläkin ja todennäköisesti vielä pitkään!!!! Mutta onnitteluja kaikille jotka ovat saaneet nyyttinsä...

Taidan siis olla ensimmäinen jolta ei synnytys taida käynnistyä lainkaan...

Melena + kiinni liimattu kirppu 4 eva
 
Taas oli vauva uutisia. Onnea paljon :flower:
Melenalla tosiaan oli "hauska" tarina :/ . Uskon, että oli tosi turhauttavaa palata ilman nyyttiä, melkein viikon sairaalassa olon jälkeen :'( . No kyllä hänkin sieltä varmaan ennen pitkää saadaan ulkomaailmaan =)

Täällä ei olossa muutoksia. Ei tunnu pieni haluavan tänne kylmään syysilmaan |O .

Kristiina ja Onni rv 40+2
 
Niinhän siinä sitten kävi että soitin torstaina synnärille ja pyysivät menemään näytille ja olin varma että kotiinhan sieltä lähdetään mutta yllätys oli suuri kun kätilö totesi että olen 4 cm auki =) Ei muuta kun kävelemään ja tunnin sairaalassa olon jälkeen supisteli jo ihan mukavasti. Sairaalassa oltiin aika tasan klo 17 ja klo 19 siirryttiin saliin jossa edelleen sen 4 cm auki ja lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot klo 20. Siitä sitten ilokaasun voimalla sinnittelin loppuun asti ja poika syntyi kahden minuutin ponnistusvaiheen jälkeen klo 21.18. Synnytyksen kokonaiskesto siis 3h 18 min. Ei repeämiä eikä mitään muutakaan. Pojalla mitat niinkin hienot kuin 4038g ja 52cm ja 10 pistettä heti alkuun =)
Sattui sama kätilö kuin mitä 2,5 vuotta sitten kun sain meidän tytön ja hän muistikin että loppu menään ja vauhdilla. Eipä olisi kerennyt taaskaan mitään puudutuksia edes kerennyt laittaa jos olisin halunnut mutta ihan hyvä näin että tuli ilman niitä.
Niin ja eilen päästiin kotiin. Täällä on isoveli ja uunituore isosisko aivan täpinöissään

Nokkis ja pötkö 3vrk :heart:
 
Tove-81
Onnea taas kaikille vauvautuneille :heart:

Täällä edelleen yhtenä palana, on harrastettu seksiä ja saunottu ja siivottu.
Äsken tulin juuri tunnin kävelylenkiltäkin ja vaavi mahassa hikottelee, ei muuta.
Huomenna aamusta neuvolaan taas ihmettelemään mahaa.

Tove + Papunen jälleen 40 +4
 
Onnea Neiti Nokkoselle vauvasta :flower:
Täällä edelleen yhtenä ja ei tuntemuksia, että tulisi.
Olotilakin on niin hyvä, että ei yhtään ahdista. Illat ja yöt kyllä on kieltämättä vähän inhottavia. Eka ei väsytä ja sit kun väsyttää/nukkuu niin saa juosta vessassa vähän väliä.
Huomenna aamulla neuvolaan.

Kristiina ja Onni rv 40+3
 
Onnea vauvan saaneille. =)

Omassa navassa (missä navassa, ku ei ole) ei mitään erikoista. :whistle:
Eilen puunasin lattiatki imuroimisen jälkeen. Kokkasin sapuskan samantien putkeen, laitoin pyykkejä. Ja leivoin leipääki. Jalat kyllä oli muussina, mutta ei mitään mainittavaa muuta. :kieh:
Tänään taas neuvola, ja täti tykkää kivaa ku ei se halua nähä mua enää.. :D
Antaa sairaalaan numeron, ja seuraavaksi sitte mennään sitä kautta..
Ei mikää shokkiylläri, molemmat raskaudet meni kans reippaasti yli 41vkon..
Kahtotaan mitä tuleman pitää.

Rv 40+6
 
tyttö syntyi 30.10.08 klo 01.47 rv 41+3 :heart: 3280g 51cm ja pipo 36cm. synnytys oli suoraan sanottuna aika kamala(ja pitkä) mutta samalla myös hieno kokemus. kotiin päästiin onneksi jo 31.10 kun kaikki ok. kovasti tsemppiä vielä odottaville!!
-Sgäige ja tyttö4pv-
 
Täällä alkaa tuntemukset olemaan sellasia, että saattas olla lähtö lähellä. Tosin niin tuntu eilenkin, mut sit yöks kaikki rauhottu. Oon nyt kuitenkin 1½ h suppareita kellotellu, niin kipeitä, ettei pysty paikallaan makaamaan, mut ei sit oikeestaan kuitenkaan kipeitä. Ja tulppaa lorahtelee. katsotaan, katsotaan... isäntä töissä neljään, en oo vielä soitellu sinnepäin, kun käy pian vanhanaikasesti. vartin välein tulee supparit ja matkaa sairaalaan tunnin verran ja toinen lapsi, joten vaikea arvailla millon olis mentävä. jos olis lähempänä, kävisin näytillä. Jännää :D

Ja onnittelut vauveleista :heart: :flower: !

Stiina 40+3
 

Yhteistyössä