¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Huomenia täältä!
Mies lähti töihin kuuden maissa ja enhän mä enää saanut unta silmään. Kaikenlaiset asiat pyörii mielessä, kun sänkyyn kaatuu ja eihän se uni tule, ja jos viimein tulee niin sitten lapset just heräävät ja sitten on äiteellä tosi väsy, kiukkuinen olo lähes. Et parempi olla hereillä ja levätä jossain välissä päivällä jos suinkin mahdollista.
JOku tuossa taannoin kyseli millainen vointi on kolmatta tai neljättään odottavilla, no, meillehän tämä on kolmas ja tää raskaus on pahin ollut nyt, moneen viikkoon ei ole voinut pitkiä matkoja kävellä, kun niin kipeäks käy jalkoväli ja joka askeleella muutenkin tietää raskaana olevansa. Yöt menee monien tyynyjen kanssa nukkuessa ja välillä tehnyt mieli teipata ne reisiin kiinni, etteivät luisu pois ja sais nukkua hiukan pidempiä pätkiä ilman, ettei joutuis heräämään särkyyn ja asettelemaan niitä taas uudestaan. Neljättä raskautta en uskalla edes ajatella, silloin varmasti pitäis jo hommata alkuvaiheessa rollaattori, et pääsis liikkumaan. :LOL: Mutta vannomaan en mene, että lapsiluku on tämän jälkeen täysi, mieshän jo puhuu neljännestä välillä, mä nyt lähinnä olen aivan kauhusta jäykkänä, vaikka rakkaita nää lapset on ja mitään estettä en näe isolle perheelle, mutta nyt ei kyllä lähivuosina ehkä lisää lapsia tule. Hieman jännittää miten isommat lapset suhtautuu vauvaan, vanhimmasta, 4v4kk ei sillai tule mitään ongelmaa, kun odottaa kovasti vauvan syntymää ja et pääsis hoitamaan, mutta nuorempi, joka on lähes 2v10kk, kun vauva syntyy niin oikein pelottaa kyllä. Nyt jo komentelee yksivuotiasta serkkuaan niin ja meinaa kopata kiinni, taistelevat leluista ja on niin mustis sitten kaikesta, jos serkku saa liikaa huomiota. Ja pientä uhmaa on havaittavissa ja hän on vielä niiin isin tyttö, iskä antaa periksi kaikessa ja mulle sitten uhmaillaan ja kiukutellaan, kaikessa pistää hanttiin. Et kyllä koetellaan äidin pitkää pinnaa välillä jo nyt... :| Toisaalta ärsyttää, kun mies on lepsu kaikessa ja antaa periks, vaik mä yritän opettaa arjen ohella, et kaikki ei tuu tuosta vain ja jotain sääntöjä mitä jo voi noin pienelle yrittää laittaa, niin ei. Toinen puoltaa ne het ku selkäni käännän. |O Mutta ihana isä lapsille on silti, osallistunut kummankin vauva-ajassa niin paljon, ettei voi enempää pyytää ja osallistuu nytkin lastenhoitoon, eikä rilluttele eikä juo. Ihana mies kaikin puolin ja harmittaa välillä, kun tulee niin marmatettua väsyneenä ja kipeenä sitten hälle kaikesta, vaikkei toinen ole sitä ansainnut. Mutta onneks varmasti ymmärtää, et raskaudesta johtunee kaikki ja ei ota sitä niin pahalla.

Me ostettiin viime perjantaina uusi auto, tai meille uusi, mutta käytettyhän tuo ja ikää jo kymmenisen vuotta, mutta todella siisti ja hieno, 7-hengen tila-auto ja nyt on tilaa sitten reissata ja kaikki mahtuu hienosti mukaan. Tosi tyytyväisiä ollaan. =) Nyt päästään lastenkin kanssa päivisin liikkumaan, kun meillä on vielä toinen auto miehellä sitten, jolla ajelee työmatkat.

Mä olisin kanssa jo valmis nyytin hakuun. Kateeks käy niitä, jotka jo pienen ovat maailmaan saattaneet täällä ja koko ajan kuulee vauvauutisia muutenkin ympäriltä. Tämän viikon on alaselkää pakotellut ja kivuttomat supparit lisääntyneet, mutta muuten vointi onkin sama. Mä jo elättelen toiveita, et vauva syntyisi viikonloppuna, jo ihan sen takia ku miehellä on kolmen päivän vapaa. :LOL: Ei tarttis niin miettiä noita lastenhoitojuttukaan, vaikkei niissä mitään ongelmaa ehkä tulekaan, kun kummatkin mummulat ovat nykyään ihan kivenheiton päässä meiltä ja appivanhemmilla ei ole muuta kuin aikaa, kun kummatkin ovat jo eläkkeellä. Mutta eipä tämä taida viikonlopuksi syntyä, kun aikaa tässä on reilut 2 viikkoa la:n, et toiveajattelua vaan. Mulle kyllä ennustaja silloin veikkas, et syntyis 27.9 ja toinen veikkas 22.10, et saa nähdä kumpiko menee lähemmäksi totuutta. Hirveätä ajatella, et pitäis kärvistellä tuonne lokakuulle noinkin pitkälle, argh! |O Ihan jo näiden liikumisongelmien takia alkaa masentaa, kun kaikki on jo niin vaivalloista ja lapsetkaan ei sitä ymmärrä et äiti on niin hidas ja ei jaksa enää niin touhuta. :(
Perjantaina pitäis lähteä ostoksille, mitään kummoisia enää ei tartte ostella, mutta muuten vaan mennään, kun miehelläkin on vapaata. Vauvalle oon pakannut jo tulovaatteet laukkuun ja itselle kanssa sairaalakassiin sain ostettua kaikki tarvittavat. Tänään ajattelin laitella vauvalle jo petiä valmiiks pinnasänkyyn, ainakin pestä peiton ja lakanat,saa sitten nähdä laitanko ne jo valmiiks tuonne, kun pölyttyyhän ne jos kauankin tässä joutuu odottelemaan pienen syntymää.

Hirveitä asioita täällä Suomessakin vaan tapahtuu, niinkuin eilinen siellä Kauhajoelle. Ei voi ymmärtää ja toivoo vaan moniin perheisiin nyt voimia, ei taida kellään olla oikeita sanoja lohduttaa siinä surussa. Maailma muuttuu ja pelottaa tulevaisuus, kun ajattelee et omat lapset joutuu kasvaa kaiken tän keskellä ja millaiseks elämä vaan muuttuu vuosien varrella. :'(
Mutta muillekin pitää jättää palstatilaa ja nälkä taas iski, joten jaksamisia kaikille ja hyviä vointeja! :hug:

Kielo81 ja 37+4
 
:wave: Edelleen täällä kuinkas muutenkaan.
Viime yö meni ihmeen hyvin en edes vessassa käynyt. Nyt aamusta taas muutama kipeempi supistus ollut mutta antaa olla. En aio kiinnittää niihin enään yhtään mitään huomiota ainakaan niin että alkaisin ajatella että no nyt se synnytys alkaa.
Päätinkin äsken että lähdetään kuopuksen kanssa kävelemään tuonne 2km päähän perhekerhoon noista supisteluista huolimatta. Hulluksi tässä tulee jos kotona vaan kökkii ja odottaa että jotain tapahtuis. Kun ei kuitenkaan tapahdu :/

Pitääpä iltapäivällä tulla paremmalla ajalla lukemaan muiden kuulumisia

pumppernikkeli ja niilo 39+0
 
Pistetääs vielä tuore masukuva maanantailta eli rv38+1



Viime yönä jo toivoin että pääsen synnyttämään, supisteli ja särki selkää. Särkyä olikin koko yön ja nyt aamulla huomasin että nivusten alue on tosi hellän tuntuinen.. kaippa siellä jotain sitten tapahtuu!
 
FPI
Huomenta!

toiveikasodottaja :hug: :hug:

Emilyn, hieno masukuva! :heart:

Turvotuksesta, nilkat ja sormet on turvonneet, eikä turvotus kunnolla enää edes levossa laske, neuvolassa tarkkailevat asiaa, toistaiseksi ainakin ollut ihan normaalia...

Viime yö meni vähän huono unisesti...kädet puutuu ihan tajuttoman helposti...välillä supistaakin, mutta jotenkin tuntuu, että vielä kestää ennen kuin pääsee synnyttämään...

Mukavaa keskiviikkoa! :wave:

FPI+pepe rv 39+2 :heart:
 
huomenta täälläkin...

enpä olis uskonut että täällä vielä olen mutta hei huomenna viimeistään suuri päivä eli aamulla lähdetään vauvan hakuun ja musta ei varmaan kuulu kun ensi viikolla, vauvan tuoksuisia uutisia sitten ja toivottavasti kaikkea hyvää vaan.ihan oikeesti tänään nousi pieni palan tunne kurkkuun kun alkoi vähän jännittää =) ..meinasin yrittää levätä tän päivän ettei tarvis lähteä tänään, eilenkin supisteli jo aika "kivastI"

illalla välähti et ehi munhan pitää pakata kassia itselle mukaan =) ...illalla herkuttelin muuten vielä muuten ananas-kinkku aurajuusto pitsalla kun muutama seuraava päivä menee sit nestelinjalla..vähän on turvonnut oli, heti kun syö suolaista...

mutta nyt silittää pyykkeejä ettei jää miehelle kauhea kasa....

vauvan hakuun lähdössä oleva pw 38+4 :heart:
 
Huomenta

Eilisestä neuvolasta unohtui mainita että terkka arvioi painoksi 2,7 kg. Vauva oli tosin hankalassa asennossa joten naureskeli että nauratte sitten oman terkan kanssa painoarvioita jos syntyy 3 kg vauva lähes täysillä viikoilla =)
Olisi niin kiva päästä vielä ultraan mutta meille ei sitä enään tarjota.

Viime yönä taas näin unta vauvan syntymisestä. Edelleen poika syntyi ja ihan ihme ympäristössä. Kälyni tuli käymään kahvilla ja ihmetteli että teillähän on vauva ettekä ole ilmoittaneet mitään :LOL:

Turvotusta ja käsien puutumista aamulla myös täälläkin :( Yöt saan hyvin nukuttua vaikka vessassa rumppaankin.

Ihana ilma, pitää käydä vähän vaappumassa ulkona :D

rv 35+4
 
Emilyn et varmaan tätä halua kuulla, mutta musta sun vatsa on vielä tosi korkealla. :D
Mites aiemmin, tuliko yhtään alas lähellä synnytystä? Tosin eihän tämäkään seikka mitään ennusta, ystäväni muisteli juuri, että hänen vatsansa "rysähti" alas perjantaina ja lauantaina illalla oli pieni poika maailmassa.

=) Hymykuoppa 36+5
 
Huomenta! äähh!! :headwall: jo kolmasti painanu jotaki nappulaa ni koko teksti poistunu..

Aika o menny ku siivillä nyt ku poika o syntyny. Joka päivä riittää ohjelmaa aamusta iltaan, tai no oikeastaan lähestulkoon kellon ympäri!! :whistle:

Mulla nolotti aamulla niin paljon... Ehkä teistä tää on pieni ja kummallinen juttu, mutta minusta tosi nolo! Heräsin siihen ku mies herätti mut viittä vaille kuusi. Olin nukkua posottanu kuin tukki enkä kuullut olleskaa vauvan kätinöintiä! Siis se ei itkeny vaan kätisi aika tarmokkaasti pinnasängyssään ku heräsin.. mies sanoi herättäessään minua "vaiha sen vaippa, sillä o vissiin kakka housuissa ku se o puolisen tuntia rutjannu tuo sen peräpää kuin sinne pommitettas miinoja"
Paniikin omaisesti nousin ylös ja vaihdoin pojalle vaipan. Hirveät läjät kakkaa ja pissaaa.. :ashamed: Yöllä olin ilmeisesti ollu niin väsyny ku en ees muista kunnolla kaikkia kolmea kertaa ku imetin poikaa!! :D Niin siis yöllä en ilmeisesti ollu ees älynny vaihtaa vaippaa.. raukka, kakka poltellu pyllyä.. Niin mies ois varmasti ite vaihtanu vaipan jos ois osannu/uskaltanu!
Siis se ei pelkää kakkaa tms, vaan sitä että vauva menee rikki. Ihan samanlailla ku minä alussa..
Sovittiin että tänään on se päivä ku opetan miestä vaihtaan vaipan ja peseen kakka pyllyn!
:p Mulla nolottaa vieläki ku olin nii huolimaton äiti.. :ashamed:

Poika tuhisee tuossa keinuvassa kaukalossa..Pitäs hommata se sitteri kun varmasti tykkää siinäki olla sitten.. kaikki mikä keinuu/heiluu/heijaa o pojalle mieleen.. Syli varsinkin..

ja mies on opettanu pojat siihen että ku se keinuttaa jallala tuota kaukaloa ni poika saa luttuuttaa tuttia ihanasti mumisten ja siihen nukahtaen, no minähän jouvun koipi kipiänä vispaamaan tuota kaukaloa että poika o tyytyväinen :LOL: nyttenkin! Lopetan vähäksi aikaa ni kauhea ärinä ja vaativa komentelu kuuluu tuolta.

Kohta pitäs syöttää poika..Sitten lähdetään lenkille vaunuilla ja minä saan katsella ihanaa syys ilmaa.. Meillä on nyt nuo 1998 vuonna valmistetut emmaljungat joissa o ne valkoset renkaat, käytössä vähän aikaa kun ne uudet ilmakumirenkaat oli muuten hyvät, mutta ne hammasrattaat on vähän isot jotka pitää sen jarrun kiinni ku laittaa sen päälle. Niin mies vaihtaa päälykumet ja sisäkumet vanhoihin vanteisiin ja sitte pääsee rullaileen paremmilla vaunuilla.
Nuilla vanhemmilla onki melkone taituroiminen hissiin..Jää enää pikkurako jonne minä ja suuri takamukseni juuri ja juuri sovimme. :D

Suunnittelin ulkonäköni uudistusta.. Aattelin käydä äitiytymisen kunniaksi hemmottelemassa itseäni lokakuun alussa.. Kampaajalle uus tukan malli ja väri.. Ja kulmien värjäytys ja nypitys. (en oo koskaa käyny tuollasesa kulmien värjäyksessä ja nypityksessä). Ja vähän ostelemassa uusia vaatteita..
Ulkonäkö on rapistunu raskauden myötä kun ei jaksanu oikein laittaa eikä huolehtia muustako hygieniasta ja syömisestä :D

ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA KULMIEN VÄRJÄYTYKSESTÄ? SIIS TULEEKO NIISTÄ SELLASET ETTEI TARVI KYNÄLLÄ VÄRJÄTÄ/LAITTAA?? :D

jooh..mutta poika kitisee nälkää..

palaillaan.. heips..

ja Onnea PW:lle vauvan hakureissuun..

:flower:
 
Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista. :heart: Ei tämä vaan vieläkään mene jakeluun. Sitä elää koko ajan jossain painajaisessa josta ei herää. Tajuaa että jotain on tapahtunut, mutta jollain lailla "unohtaa" että se on täällä. kun sitten herää todellisuuteen että se todella tapahtu täällä ja omat ystävät oli vaarassa niin menee pasmat aivan sekaisin.
Yö meni nähdessä todella levottomia unia. Olin jossain kummallisessa paikassa ja musta vuoti verta ja sisältä tuli sanojeni mukaan napanuora ulos ja jalkakin jo pyrki pihalle. Huusin vain että auttakaan eikä kukaan auttanut. sitten siirty uni vanhoille kotikulmille jossa kuljettiin veneellä (???), edessä oli kallio jonka päällä oli pieni vauva jota oli ammuttu... ja voi vaikka mitä lisäksi. ei oo vaikea arvata että paljoa ei tullut nukuttua kun koko ajan heräili ahdistuneena painajaisista. :ashamed:

Taisin tartuttaa vauvaankin tämän stressin ja huolen kun koko eilisen päivän se möyrys ihan kauheasti. Pientä raukkaa. tuntuu pahalta että se voi tuntea äidin pahan olon. :'(

Eilen myös tuli aika paljon noita mahan kovettumis suppareita. Mutta vain unelmissa ne sattui. Koko ajan odotin että alkais nyt sattua mutta ei mitään. Mä en jaksaisi enää yhtään odottaa. argh. :kieh: Mutta kai se on vaan hyväksyttävä että se syntyy kun tahtoo, en mie voi siihen vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi.

Nyt syömään jotain ja sitten takaisin nukkumaan.
rv37+2

*muoks* PW:lle onnea huomiselle. kohta se nyytti on sinunkin sylissä. sniif. :)
 
Satu itse olen tehnyt kotona kulmien värjäystä (ja ripsienkin) ja sen jälkeen ei perjaatteessa tartte kynää tai mitään käyttää. itselläni on lyhyet kulmakarvat jostain syystä joten joudun vähän kynällä niitä "pidentämään" mutta muuten ei tartte. ja kun ripset värjää niin pärjää ilman ripsiväriä kun vain taivuttaa ripset. ihana helppoa, kesällä tykkään yleensä näin tehdä. :) Joskus olen ajatellut että voisi silmiin kestorajauksen ottaa niin ei sitäkään tarttis aina sitten tuheerata kun tahtoo olla ehostetun näköinen. :D
 
Hymykuoppa75 vaikkei kuva ehkä siltä näytäkään, massu on kyllä jo laskeutunut rutkasti, terkkakin tosiaan totesi viimeksi että vauva on tosi alhaalla ja kaveritkin ovat huomanneet että maha on alempana.. :) Ja siltä se todella tuntuukin, välillä on sellanen olo että pitää kävellä lähes haara-asennossa kun vauvan pää painaa :D

Olen niin malttamaton että millon vauva syntyy.. =)
 
pinkwawe: onnea koitokseen. :)

satu: tuo kulmien värjäyksen "teho" riippuu omista kulmista. Jos karvoja on suht tuuheesti pelkkä värjäys riittää, mut jos ovat harvemmat niin se väri ei niitä "koloja" täytä. ;) Itellä esim. on karvoja ihan hyvin, mut ei kauheen tuuheet. Värjäyksen teen kotona, mut meikatessa vahvistan vielä luomivärillä sitä väriä. Normioloissa se värjäys riittää, et on edes sen näkönen et on kulmat päässä. :D

Neuvolassa käyty täälläkin, kaikki ok:
verenpaine: 126/72
pissa: puhdas
paino: +600/vko (yht. 8kg)
turvotus: +
sf: 33cm
syke: +135
liikkeet: ++
tarjonta: rt

Painooon vaikutti varmasti turvotuksen lisääntyminen. On kyllä vaan jaloissa eikä vaivaa sen kummemmin. Muuten kaikki ok, niin ei sitäkään sen kummemmin ruveta tarkkaileen.
Synnytyksestä tää mun oma terkka sano, et saan kyllä lähtee sairaalaan heti ku supparit on säännöllisiä ja melko tiheitä. Meinas, et ku aikasemmat on ollu melko nopeita (7,5 tuntia ja n.4,5 tuntia) ,niin tääkin tulee todennäkösesti nopsaan... :)

jasmara ja masuasukki 37+5
 
toiveikasodottaja Jostaki palstalta lukasin miten voi saada synnytyksen käyntiin :x

Esim: seksi, (spermassa on jotaki ainetta joka vaikutta jonneki tuonne naisen sisälmyksiin joka voi käynnistää synnytyksen KUULEMMA??!??)

Siivoa, rehki oikein kunnolla..Kumartelet,kyykistelet niin että hengästyttää?

Sauno?

Älä ajattele sitä (vaikea olla ajattelematta) :D

Tai sitten vaan kärsivällisesti ootat!!

Nii joo ELÄ mee kokeileen, mutta jossaki sivuilla puhuttiin risiiniöljyn käytöstä, se kuulema käynnistää melko varmasti synnytyksen mutta jotku väittää vaaralliseksi toiset ei.

:D hitto että oli ehana käydä n. tunnin pituisella lenkillä.. Tunnustan, sen verran kävin kaupassa että ostin pikkupullon kivennäisvettä janojuomaksi matkalle..
Vauvakin tuhisi vaunuissa, vaatetuksena oli neuvolatädin ohjeiden mukaisesti pody, sukkahousut,sukat, ja ne tumput mitkä tulee äitiyspakkauksessa siis ne sukan tapaset ei ne toppamallin, aluslakki (ei kypärä lakki) ja semmone ihana nallekorva pipo ja samaan sarjaan töppöset. Ja vanuhaalari ja se äitiyspakkauksen makuupussi. Tuolla o melko raitis ilma mutta vauvalla oli vaunuissa melko lämmin. Raukalla naamaki punotti ja kokeilin niskaa ni vähän oli hikinen. Onneksi oltiin jo kotitaloin pihalla ni päästiin nopiasti sisälle ja riisumaan.
Tuossa se örisee, imeisesti kakkaa vääntää roppa kippuralla..

Kauheeta tuo ammuskelu!! :'( Mutta täytyy olla sen verran lojaali, että kuvitella että tuollanen on amerikassa ihan arkipäivää! Ja kohteena on ollut yleensä pienet lapset. Vaikkei tuota kyllä voi vähätellä enkä vähättelekään. Miksi maailmassa pitää olla sairaita ihmisiä? |O

Ruoan laittoon..

ps: siksi oon menossa sinne kulmakarvojen värjäykseen koska en oo koskaan osannu niitä meikata ite :D :ashamed: !


ja mä oon aatellu roikkua tällä palstalla viimiseen hönkäykseen asti! Oon hengessä mukana teidän kanssa!! :heart: ystävät, mä en jätä teitä!

Niin ja vielä ps: en oo vissiin koskaan maininnu mutta älkää ihmetelkö piste ja pilkku merkkien vääriä paikkoja! En oo niitä IKINÄ osannu laittaa oikein kohtiin *nolostuu*
 
Heipsan!

onpas tullut taas paljon tekstiä. Mäkin ajattelin että kunhan ensi viikolla tuo mieskin kotiutuu niin pääsisin käymään kulmien ja ripsien kestovärjäyksessä. Ei sit oli siana niin räjähtäneen näköinen :LOL: vaikka mulla on omatkin aika tummat niin kyllä se auttaa vähän. Mä kävin ekaa kertaa muutama vuosi sitten kun menin naimisiin niin kosmetologi ehdotti et kun olette ulkomaille lähdössä häämatkalle ja siellä ei sit tartte meikkailla. Ja olihan ne kivat, ja helpot kun näytti ihan siltä et olis ollut ripsarit meressäkin paikallaan...

Mä olen muuten yksin kun kotona oon, niin välillä iha kuin pöllö, tukka sekaisin ja muuta. Vois tuon miehenkin takia vähän käydä paikkoja siistimässä. Ja onhan se omakin olo kivempi kun tietää ettei ihan karseeltä näytä.

Mä jynssäsin aamulla meidän pesuhuoneen, saunan ja kodinhoitohuoneen laittiasta kattoon ja sain aikaiseksi vaan YHDEN kovettumissupparin!!! :kieh:
Viime yö meni kärvistellessä niin huonosti et ajattelin et nyt pistetään hösseliksi.... No eihän se siis auttanut mitään. Ja varmaan olisin saanut kuulla mieheltäkin et oliko se nyt just pakko mennä siivoomaan kun se sitten syntyi eikä hän päässyt mukaan :whistle:

Voi kun ihanaa... Meidän koirat nukkuu päikkäreitä tossa takkahuoneen sohvalla molemmat pienessä kippurassa toisiaan vasten, niin suloisina ja rauhallisina! Varmaan kohta tulee ikävä tätä rauhallista tunnelmaa...
 
herrajumala! kävin tänään äsken puntarilla näin kotioloissa sitten viime vuoden... |O synnytyksessä lähti 12 kiloa pois!!
:p ihmekös onki vähän "keviämpi olo" :D nyt mulle on kova sana tuo vaunukävely...
Alapääkään ei enää kipele niin nopeasti, että kyllä pystyy tuollasia tunnin lenkkejä tekeen..
ennen ei kärsiny kauan seisoa/kävellä..
Jospa illalla ottais sauvat ja lähtis sauvakäveleen ja ukko työntäs vauvaa vaunuissa..hm..
Nyt oikeen tuli sellane innostus kuntoiluun. Ei mulla ikinä ennen oo tämmöstä ollu! Oon muutenkin muuttunu ihmisenä, ainaki oon ite huomannu.. :whistle:
Hormonit kai o pistäny mun nupin sekasin, tai sitten äitiys on muuttanu mua ihmisenä alle kahdessa viikossa! :headwall: :D
 
[/b]Jasmara -Niin!! Perjantaina 2viikkoa..101 painoin synnytyspäivänä aamuna 5 aikaan, muistan ku otettii se paino ennenku siirryttiin synnytyssaliin..
Ja niitä kiloja, lähtöpaino oli ku menin neuvolaan: 74kg, eli painoa tuli raskauden aikana yhteensä:

HERRAJUMALA 27kg.. |O (en oo enne tajunnu..) oon vaa miettiny että "jaa oon vähän lihonu.."

nythän sen huomaa,ku ei sovi talvitakki,ei vanhat vaatteet.. Noh.. äkkiäkös nuo putoaa..(toivottavasti).

Vielä olis jälellä tuoho lähtöpainooni kilojen verran matkaa --> 15kg, ja tavote on pudottaa painoa sinne 55kg. (3 vuotta sitten painoin 55kg. Ja nautin itsestäni, vartalostani ja ulkonäöstäni.. Nyt lähinnä häpeän itseäni, ja vihaan kilojani!)
 
satu: ota kuitenkin ihan rauhassa kilojen pudotuksen kanssa. Katot mitä suuhun laitat ja miten paljon, lisäks liikut sen mitä pystyt. Pikkuhiljaa se paino alkaa tippuun. Vauvan kanssakin on helppo lenkkeilllä ja huomaamatta saada liikuntaa. :hug:
Ite pudotin puoltoista vuotta sitten 13kg melki pelkästään kattomalla mitä söin ja kuinka paljon. Nyt paino lähenee tuota alkupainoa, mut oon päättäny etten liho edes raskauden varjolla samoihin lukuihin. Sit synnytyksen jälkeen yritän pudottaa nää kilot (nyt siis 8kg) ja lisäks ainakin 5kg mitä jäi tavotteesta silloin joskus (silloinkin olisin painoindeksin normaalipainon yläpuolella hiukan) .... Katotaan miten käy, stressata en aio jos paino ei putookaan.
 
jasmara kiitti tuesta! :flower:

Joo oon kuullu että hyvällä imetyksellä ne lähtee 500g viikossa? en sitte tiä pitääkö paikkaansa mutta ei mulla mikään kiire oo.. kuhan kuiteski ens kesänä viittis rannalla kirmailla pojan kanssa bikinit päällä! :D
 
Heips kaikille jakautuneille ja eijakautuneille!!!

Täällä vielä kärvistellään,olisin jo ihan valmis jakautumaan... Pe olis äippäpolil kontrolli ja supistuksia on päivittäin vaihtelevasti...
onko kellään lähteny kesken raskauden paino tippumaan? Mulla on paino tippunu yli 3kiloa viimeisen 4 viikon aikana ja vauvelikin o kasvanu masussa, 2vkoa sitten painoarvio oli 2200 ja mitäköhän se nyt sit o, niin en uskalla ees arvuutella...
satunen: mikä sun la oli kuukautisista?

Mul olis 6.10, mut ultrassa se laitettiin 31.10, mut nyt supistusten ja tulpan tulon jälkeen alan uskomaan tohon aikaisempaan...

Onko se muuten niin että" hikkailu" on niitä hengitysharjotuksia vaavilla...??? Meillä on meinaan useita krtja päivässä hikka...

Mutta nyt meen pihalle haravoimaan, että sais jotakin tehtyä!!!! Aurinkoista syyspäivää kaikille!!!!

Melena ja kirppu 34+5
 
oonnittelut jakautuneille ja kohta jakautuville :flower:

ja lohdutushaleja niitä tarvitseville :hug:

tänne kuuluu viimeviikon jälkeen hyvää, viellähän tuo kissa on mielessä päivittäin :'(
todella toivon että kissa ei kuollut kenenkään vihaajan takia.
niin saihan mun huono viikko päätöksen viikonloppuna kun tuonen alapäähän tuli joku hervoton patti joka esti liikkumisen ja istumisen sattu meinaan kun syötävää. :/
onneksi se puhkesi itekseen vaikka olin jo itse valmis sen "operoimaan"
(kiva kun kerron tälläsistäkin ällötyksistä) :whistle:
no ehkä tuon viimeviikkoisen jälkeen pieni positiivisuus oli siinä että mies halusi viettää laatuaikaa , ennenkuin vauva tulee, siinä sitten oltiin kotona kahdestaan syötiin ja oltiin vaan, mitään intiimpää ei viitsinyt eikä oikein tehnytkään mieli harrastaa kun oli tuo patti ja sitten nää niin mukavat vessassa ravaamiset. yritä siinä nyt jotain tehdä kun kohta pitäis kumminkin sanoa että oota vähän käyn tuolla, sen takia olen kohta päättänyt että muutan tyynyn kanssa asumaan vessaan loppuajaksi, niin ei tarvittis yöllä heratä käymään vessassa sen kun vaan lorottelisi rohkeasti jatkaen unia. :p :LOL:

no joo tänään oli jälleen neuvola,
pissa puhdas,
painoa tullut huima 1kg lisää luulen että johtuu tosta viikonlopun syömingeistä. :/
paineet 112/75
vauvan syke 145 +
liikkeet ++
kohdun pohjankorkeus 36
ei ole kuulemma vielä täysin kiinnittynyt, joten ensiviikoksi on taas aika katsottuna. ja sitä seuraavalle varmuuden vuoksi kun rupeaa tuolla neuvolahoitajalla olemaan oma kalenteri niin täysi että ajatteli ennakoida ajoissa, saahan ne ajat peruuttaa jos tulee lähtö.
mitä itse vähän epäilen :eek: koska mitään supistuksia ei oikein ole ollut.niin rupean epäilemään että yliaikaiseksi menee... no sen näkee sitten.

ei kyllä kai tässä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta imuroimaan, jostain kumman syystä ei kyllä innosta yhtään. B)

leppis & taavi 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
Joo oon kuullu että hyvällä imetyksellä ne lähtee 500g viikossa? en sitte tiä pitääkö paikkaansa mutta ei mulla mikään kiire oo.. kuhan kuiteski ens kesänä viittis rannalla kirmailla pojan kanssa bikinit päällä! :D
Miekin edellisen kanssa ajattelin oikein panostaa imetykseen että lähtöö sitten läskit, kun tuota painoa tuli se 20 kiloa lisää raskauden aikana. Jälkitarkastuksessa taisin painaa 80 eli 10 kiloa jäi sairaalaan, mutta tuon imetyksen aikana onnistuinkin sitten lihomaan tuon 10 kiloa lisää. :kieh:
Eli eipä välttämättä vie painoa pois, mie olin tosi pettynyt kun kaikki kertoi että miten tuo laihduttaa helposti. Enkä siis syönyt tavallista enempää, että ei siitäkään johtunut.


 
melena
Mulla laskettiin kuukautisista lasketuksi ajaksi 8.10, mutta ultran mukaan siirtyi 28.10. :/
Mies eilen tokas että mun mahapallo on suurentunut parissa päivässä järjettömäksi, ja iha ku se roikkuis jo alhaal. Tiedä sitte. :whistle:
Koko ajan on tunne että tää ei mene niin pitkälle kuin kaksi ekaa ( 41+5 ja 41+3), kait sekin on ittensä kiduttamista ku ajattelee noin. :D
Tää raskaus on heittänyt niin paljon häränpyllyä verrattuna edellisiin, että mä en enää tiedä mitä uskois, ja onko nää tunteet ennakoivia..
*polla sekasin*
 

Yhteistyössä