***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***




20.9
Liina81.......Kolmas.........................................LAS

26.9
pienimato ..Esikoinen....................................JS

28.9
auts..................Toinen

29.9
FPI....................Esikoinen...................................JS..............Tyttö
SadButTrue

30.9
Miuku79............Esikoinen........Espoo.............3. Clomit........Tyttö
marimilla...........Esikoinen...............................

1.10
Nanna81....Esikoinen....................................LKS................. Poika
Eka............Esikoinen....................................Kät.................. Poika
flipi.............Esikoinen....................................JS.................... Poika
zizilisko.......Kolmas......................................Kät................... Poika
Silleri..........Kolmas
pumppernikkeli...Viides.......Oulu....................OYS

2.10
Adett e............Esikoinen................................SeKS
Cristiina............Esikoinen..Clomit apuna........K-HKS............Tyttö
Katiapatia........Toinen.....................................Kät
ASTIS...............Toinen
Naurukohtaus..Toinen

3.10
Katriz...............Esikoinen..................................TAYS
Helmi72............Toinen......................................TAYS

4.10
Onerva.............Esikoinen............................EKKS
Kaneli-07..........Esikoinen............................TAYS... Poika
Emppu80..........Toinen.................................HYS....Tyttö
pinkwawe.........Neljäs.................................EKKS

5.10
Hippu84Espoo..Esikoinen.................................JS
Vividina............Esikoinen
Keltsi...............Esikoinen
Mitcha..............Kolmas..........Lohja...................LS.. Poika
Taotao -...........Kolmas.........

6.10
Nush81.............Esikoinen...........Helsinki..
Norde...............Esikoinen
Emilyn...............Toinen......................................KOKS
Onnimanni84.....Kolmas.............

7.10
Miikkis...............Esikoinen..1.IVF, 3 km takana..PHKS
japynmami........Esikoinen..................................SAS
Hipsuli...............Toinen......................................OYS...Tyttö?
KerroTokiLisää..Kolmas.....................................Kät..... Poika
kuusikon äiti.....Seitsämäs.................................OYS
j3nni


8.10
miimu86............Esikoinen...........Espoo.............NKL....Tyttö
töhö..................Esikoinen.................................SEKS
Ihaa81..............Toinen (miehelle 1.).................TAYS
ovikello .............Toinen.....................................MKS
mamma22.........Toinen
mari75...............Kolmas (1.yhteinen)................TAYS
kuusis76............Kolmas.....................................VKS
Anni-äiti ............Kolmas & neljäs.......................KYS

9.10
maatritti............Esikoinen...........Oulu...............OYS
äiti030406........Neljäs.......................................SeKS

10.10
maisakaisa........Esikoinen.................................Kät............Tyttö
jasmara............Kolmas.....................................TAYS.......... Poika

11.10
hobitti2003 .......Toinen...................................SEKS
Kielo81...............Kolmas..................................LAS

12.10
Novelle78..........Esikoinen...............................K-SKS
Paukkuli.............Esikoinen..............................OYS
triple88..............Kolmas..................................VKS

13.10
kurnis................Toinen................................Tyks
haniböö.............Toinen..........................................Tyttö


14.10
toiveikasodottaja..Esikoinen......................SeKS
Jen-...................Toinen
Angel Eyes ........Neljäs.................................EKKS

15.10
tizma...............Esikoinen................................NKL.... Poika
tapsu85..........Toinen.....................................MKS
jagi

16.10
fanny-80............Esikoinen.............................NKL
veetoheto.........Toinen..................................K-HKS
nannu................Kolmas................................K-PKS
apila87..............Kolmas

17.10
Siiri-82.............Esikoinen.............................K-PKS
kukkis2............Toinen..................................LUS.......... Poika
Suklaahirmu....Kolmas.................................TYKS
kirppiina...........Esikoinen.............................K-SKS

18.10
Ransu.............Esikoinen...............................LKS
Irene81..........Esikoinen & toinen.................NKL
möhköfantti-83..Kolmas................................TAYS

19.10
AinoAmanda.......

20.10
geri..................Esikoinen..............................EKKS
Kopakapana....Esikoinen

21.10
mansikka-83...Esikoinen................................OYS
MiHLa..............Toinen....................................PS

22.10
Annimaria72....Esikoinen...............................LS
ninnis86..........Esikoinen...............................JS
Eijukka............Esikoinen
Amelia3...........Esikoinen
äitiliini85..........Toinen...................................OYS

23.10
kulti......................Esikoinen..........................KSKS
Rölli ja Milli............Esikoinen.........................JS
Amelia3................Esikoinen & Toinen.....
elämänperhonen..Esikoinen.
Kirsikka83.............Toinen..................................Kät...Tyttö
gibbon .................Toinen.................................SatKS

24.10
Taralee..............Esikoinen.............................LKS
mimmali..............Esikoinen..............................
Hopeakaisla.......Toinen
peikkojen perhe..Kolmas................................JS
leijona80............Viides...................................SKS

25.10
jaffa80...............Esikoinen
Tiihu..................Kolmas.................................KYS

26.10
helmiyllätys08....Esikoinen.............................SeKS
Ulpulummukka....Esikoinen & Toinen..........

27.10
meela..............Esikoinen
memmy............Esikoinen...............................KYS

28.10
Pyllis-Pyllis.......Toinen..................................K-SKS
huitshapeli.......Kolmas.................................K-SKS
salsai...............Kolmas.................................SAS
petunia JA tellervo

29.10
amalia81 .....................Esikoinen..................LS/LUS
Tove-81.......................Esikoinen..................KOKS
Säde82........................Toinen
Tyllerö08......................Kolmas.....................TAYS

30.10
Kristiina81...................Esikoinen...................PS
Sarvilda.......................Kolmas

31.10
nirppu83.....................Esikoinen
touhupeppu................Kolmas.....................OYS

2.11
Pöppiäinen82.............Kolmas.......................PS




Ei tarkkaa laskettua aikaa:

Jenni87...............Kolmas
kesakarkki..........Kolmas
Cinderella22
Duudlari
sgäige.................Toinen
CorpseBride........Toinen


SYNTYNEET:
2.5 höplömmöö, enkelipoika (rv17)




Meitä lokamammoja on yhteensä 121!


Tyttöjä: 9

Poikia: 10










Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Linkit aiempiin keskusteluihin:

tammikuu 2008 : http://keskustelu.kaksplus.fi/t954971,50
helmikuu 2008 1/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t956488
helmikuu 2008 2/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t971064
maaliskuu 2008 : http://kaksplus.fi/keskustelu/t984846
huhtikuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011386


 
Liitän mun edellisen viestin tähän:

4D-ultra.. :wave:
Mä en ymmärrä sitä.Pääseekö siihen vaan yksityisellä?Ja jos siihen mennään niin onko siihen joku syy mennä,näkeekö siinä jotkut sairaudet hyvin vai mitä kun ei kyllä neuvolassa olla semmottesta mitään puhuttu eikä neuvolan oppaassa..

Eilen oli KAI suppareita,tosi kivuliaita ja se kipu alko alamahasta ja "tuli pois" alapään kautta.Mut rauhottu kun itekin rauhotuin.Huh.

Mimmali ja pikkuruinen rv 15+0 (UÄ 14+3)
 
kauhukseni totesin etten ole käynyt kun kerran täällä koko viime kuun aikana :eek: täytyy skarpata...
Mukavaa toukokuun alkua kaikille ja ihanan aurinkoista olllut koko vappu ja ikkunasta kun ulos kattoo niin ilmeisesti sama jatkuu tänään :D lämpösessä kelissä ei oo mitään muuta kun se että eilenkin kun kävin lenkillä niin oli sormet kun nakkimakkarat sen jälkeen että täytynee varata ananasta ja mansikoita kaappi täyteen kesäksi että ei pääse nesteet kertymään...
pari viikkoa tarvii vielä ootella että pääsee ultraan kurkkimaan...kovasti sitä odotellessa =) koskas teillä muilla on ultra tiedossa??
täytyy tästä lähteä hieman toitä paiskimaan...koitan palailla pikaisesti takaisin :D
Cristiina ja masu-asukki 18+1 :heart:
 
Tove-81
Kivaa! Uusi ketju ja uusi kuukausi!
Enää neljä kuukautta äitiysloman alkuun ja sitä ennen vielä 4:n viikon kesäloma, eli töitä tarttis tehdä enää 3 kk!!! Mahtavaa! :LOL:

Cristiina kyseli ultrasta, mulla rakenneultra kesäkuun puolessa välissä.

nanna81 mulle voi päivittää tietoihin esikoinen ja sairaalaksi KOKS.

15. viikko lähti käyntiin keväisessä säässä, Tove + muuminen 14+1
 
Näin ne kuukaudet vaihtuu, aurinkoista toukokuuta kaikille!! =)

mimmali: 4d-ultrassa sikiöstä saa paremman kuvan eli näkee selvemmin kasvonpiirteitä ym. Sukupuolikin voi selvitä helpommin. Harvalla varmaan on mitään muuta erityistä syytä käydä 4d:ssä kuin tuo kuvan selkeys. Yksityiset on ainoo vaihtoehto missä sen saa ja hinnat tuntuu vaihtelevan reilusta 100? jopa yli 200? riippuen paikkakunnasta. 4d tehdään yleensä samoilla viikoilla kun perinteinen rakenneultra ja muistaakseni jossain sanottiin, et n.rv20 olis paras aika. Tää on sitä nykytekniikkaa ja varmaan ilman sitä myös pärjää. :) Itse en siihen ajatellu mennä kun saan tuon kunnallisenkin ultran.

Mulla on rakenneultra tasan 3 viikon päästä eli 23.5. Pitkältä tuntuu aika... =)

jasmara ja masuasukki 17+0 (uus viikko alkoi meilläkin)
 
Aurinkoista ja ihanan lämmintä toukokuuta vain kaikille =)

Vappu meni täälläkin herkutellessa ja auringosta nautties ja tuol keskustas oli ohjelmaa, bändit soitteli ja motskareita oli tuhatkunta perinteisesti, riitti kahtomista ja hyvin väsytti pitkän päivän jälkeen..

Aika menee tosiaan ihan vauhdilla ja masukin kivasti kasvaa, selvästi jo näkyy vaatteitten alta ja ihana kesävaatteissa paistatella :D Ei tosiaan omat vaatteet enää mahu, mut onnes sain ton ison äitiysvaatesatsin huutonetistä huuvettua niin tuli kyllä ihania vaatteita kesään.

Vauva liikkuu kovasti, päivittäin tunnen potkut ja liikkeet. Varsinkin kun aloilleni asetun istuun tai pitkälleen lepäileen ni heti melkein alkaa jumputus et liikkeelle liikkeelle :LOL: On se tämä vaan ihanaa aikaa :heart:

Minäkin kovasti haaveilen 4D-ultrasta, mut täällä siitä ilmeisesti jää maksettavas vähä vaille 300 ?, et aika kallista tosiaan on. Saas nyt nähä onko sit varaa käyvä niin kovasti ku haluaisikin. Onnes rakenneultra on jo muutaman viikon päästä niin pääsee veijarin näkemään ja sukupuolen varmistaan, vaik meil ky melko varma käsitys jo on kumpi on tulossa.. :whistle: ;)

Tytölläkin on niin kivaa ku melkein saman ikänen poika pihassa ni tuolla ne viilettää mennä ja touhuta yhessä niin sulosen näkösenä, kovasti vaan saa seurata etteivät tielle mee. Onnes on aijatut alueet, mut äkkiäkös ne kiertää jo niikseen tulee B)

Kauniita päiviä kaikille ja kuulumisia lisää ens viikon neuvolan jälkeen.

Hipsuli ja nappula 17+3.
 
Moi

uuteen pinoon ...vaput meni grillatessa ja ulkoillessa ja huomasin tossa saman kun Cristiina kun kävin kävelemässä niin sormet oli yhtäkkiä ihan tönköt nakit..vesipulloa kaipasin myös kovasti kävelyllä..vaikka vauhti ei tosiaan ollu kova kun noita suppareita tulee herkästi...

mulla on ultra joskus tossa toukokuun puolen välin jälkeen...

eipä muuten ihmeitä, ihana auringonpaiste ulkona ja mennään terassille nyt syömään lasten kanssa jäätelöä...

hyvää viikonloppua kaikille!

pw 18 tasan :heart:
 
Ja hyvää toukokuun alkua kaikille :)

Meillä meni vappu ihan mukavasti, vappuaattona olin tytön kanssa ensin puiston vappujuhlissa, ja illemmalla sukulaisten luona, kun mies oli firman bileissä, vappupäivänä oltiin sitten koko perhe anoppilassa grillaamassa. Tyttö on tykännyt, kun on saanut ulkona möyriä :)

Huomenna lähdetään varmaan aamupäivästä mökille. Vähän jännittää, että mitenkä menee, kun mä vielä oksentelen, ja vessassa pitäisi monta kertaa yössä käydä. No, eiköhän se yksi yö ihan kunnialla selvitä :)

Nyt tyttö taitaa heräillä unilta, joten heippa!

Kirsikka rv 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja flipi:
mitä luulette maksaiskohan sossu tuon 4d ultran kun eiks sekin kuitenkin oo sairaala käynti?
Minulla ei mitään tietoa sossun käytännöistä ole kun en siellä ikinä ole asioinut mutta luulen että ei taida maksaa kun ei siitä käsittääkseni saa edes kela korvausta kaikissa paikoissa. Ainakin olen kuullut että kela korvaukset menee läpi vain jossain päin suomea :/
Niin tuskin sitten sossukaan tuollaista "turhuutta" alkaa maksaa. Jos oikeasti on jotain jonka takia 4d ultran tarvii niin silloin on tietty eriasia mutta eihän silloin tarvitsekkaan mennä yksityiselle.

Itselläkin taitaa tuo 4d jäädää väliin on meinaan 300? liikaa yhdestä ultrauksesta. Kyllähän tuo tietty olis varaa maksaa jos olis pakko mutta en taida raskia kun ei ole mitään oikeaa syytä. Tuolla rahallahan saa jo vaikka mitä.
Tuntuu muutenkin että odottajat on noiden yksityisten hintojen ja kunnallisten ultrien vuoksi aivan eriarvoisessa asemassa riippuen siitä missä päin suomea sattuvat asumaan :/

Tänne ei mitään erikoista kuulu. Shoppailemassa kävin aamupäivällä mutta eipä tuota mitään oikein tarttunut mukaan. Pareja capreja kävin sovittamassa mutta kun olen tällainen pätkä niin eihän ne minun jalassa enään mitään capreja ollut joten jätin sitten kauppaan.

Ihana ilma täälläkin. Pitää nyt nauttia kun tuskin tätä kauan jatkuu

pumppernikkeli ja niilo 18+2 tai jotain sinnepäin ;)
 
Minäkin pölläytän itteni tänne. :wave:
Menossa rv tasan 17. Yks lapsi entuudestaan aiemmasta suhteesta (poika 8v).
Mulla hirveä stressi kun viikon päästä ois vihkiminen enkä löydä mitään inhimillistä päälle. Kaikki mammavaatteet korostaa tota julmettua kumpua entuudestaan niin et näyttää kuin ois viimesillään raskaana. Toi on mulle varmaan jotenkin luontaista; pojasta kaikki luuli et odotan vähintään kaksosia vaikka olin vasta 7-8 kuulla... :whistle: Mitään valkoista en halua (ei mun tyyliäni). Ja kuvauksen oon ehdottomasti kieltänyt. Tällä mahalla ja naamalla en todellakaan halua mitään muistoa tästä nykytilastani. |O
Plääh, kyllä miehillä on helppoa toi pukeutuminen...


 
Eli siis tuo 4D on sitä varten jos vanhemmat haluaa nähdä lapsensa?Ok. :whistle:
Ei me kyllä sitten taideta mennä..a)ei oo rahaa b)kyllähän sen sitten näkee kun se syntyy.. :)
Luulin että sillä etitään jotai sairauksia tms..

Mimmali ja pikkuruinen rv 15+0 (UÄ 15+1)

Niin tosiaan oltiin tänään sairaalassa kivuista ja ultran mukaan olisi rv 15+1 eikä rv 14+3 niin kun edellinen ultra väitti.Kipujen syy löyty munasarjoista joten lapsella ei hätää mutta äidin täytyy nyt kestää nää kivut..Ei ollu kuulemma kauhean usein sellaista nähnyt..No minä sitten pelästyin mutta hienosti lääkäri rauhoitteli.. :heart:
 
flipi: ei varmaan edes kannata sossusta pyytää korvausta 4d-ultrasta. Sehän on omavalintainen eikä siis pakollinen meno. Yksityislääkärikäynnitkin korvataan vain jos kunnalliselta puolelta sinne määrätään eli aina ensin kunnalliseen hoitoon niin myös ultran kohdalla. :)
 
Nanna päivitätkö mulle että esikoinen tulossa ja sairaala on K-SKS....Thanks! =)

Joo tuskin sossu tota 4D-ultraa maksaa, ei mun mielestä kyllä kuuluiskaan, sitten jos on jotain terveydellistä syytä senhän saa kunnalliselta puolelta.....

Kyllä 4-D ultra tarjotaan nimenomaan siksi että siellä näkee rakenteet jos haluaa, onko vikaa tms, mutt taitaa se niin olla että suurimmalla osalla tärkeintä siinä on pikkuisen näkeminen ja sukupuolen selvittäminen. Itsekin haluan pienen nähdä ja sukupuolikin halutaan tietää........Toki myös rakenteiden tarkistaminen meille tärkeää, jos oiskin jotain ongelmaa saa tietää ajoissa ja voi varautua mahd ongelmiin jatkossa, esim lääkärit voi suunnitella hoitoa jo etukäteen. Ja saahan siitä ihanan muiston kotiin viemisiks......

Kirppiina ja masukki 16+0
 
Huoh! Niin se vappu meni vauhdilla ja paluu arkeen koitti taas tänään.. Oli kyl kiva vappu ku oli lämmin sää. Aattona oltiin kavereiden luona grillaamassa ja iltaa istumassa. Eilinen päivä menikin mukavasti mökillä auringossa. =)

Mulla ei oo vielä masu kasvanu vaikka kovasti ootan että jo alkais kunnolla näkyy tää raskaus. Sit varmaan moni työkaveri ymmärtäis mun voivotteluja ja väsymystä. En mä oo kovin monelle vielä viittiny kertoa tätä mun ihanaa salaisuutta, jotenki tuntuu et sit kaikki menis heti pieleen ku rupee hehkuttaa..

Jepulis, nyt pakko alkaa vähän venytteleen niin pääsee aamulla sängystä ylös. Duunipäivä myös huomenna!
Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! =)

T: petunia JA tellervo 14+3
 
Huomenta!
Meillä se rakenneultra taisi olla 21.5. Eli ei enää onneksi montaa viikkoa. Ajattelin siellä sitte katsoa, että lähdenkö siihen 4D ultraan. Kun se tosissaan on todella iso raha mikä siihen menis. Toisaalta sitten taas olishan se kiva varmasti.

Tuskin tosiaan kannattaa edes yrittää sossusta saada siihen 4D:n rahaa. Tuo rakenneultrahan se on ilm. se minkä ne korvaa jos korvaa ja 4D tehdään yleensä yksityisellä. Julkisella puolella kuulemma tehdään jos on epäilystä että vauvalla olisi jotain rakenteellista vikaa ja halutaan sitä tarkemmin katsoa.

Nanna +P rv 18+3

Niin juu ja tervetuloa CorpseBride ja onnea myös vihkimisen johdosta :flower: !
 
Enpä ole vähään aikaan kirjoitellut, on kulunut aika ultrissa ravatessa. Meillä tosiaan 4d-ultraakin tehdään, kun tarvitsevat tarkkaa tietoa siitä, operoidaanko vauvelia kohtuun ja missä vaiheessa tarkalleen (vauvan virtsaputkessa ilmeisesti läppä, jonka ohi pitää asentaa putki, jotta virtsarakko pääsee tyhjenemään ja keuhkot kehittymään). Mutta varasin silti ajan omalle gynelle Felicitakseen Helsinkiin 4d-ultraan, ja soittelin jo Kelaankin ja sanoivat sieltä, että kun on tällainen "paperilta löytyvä" syy hakeutua ultraan, niin kyllä he sen oman osuutensa siitä korvaavat. Menisin kyllä muutenkin, vaikkeivät korvaisikaan. Nimittäin luotan omaan gynekologiini ja sairaalassa puolestaan on joka kerta eri naama vastassa ja tuntuu olevan joka kerta vähän eri jututkin.

Teillä oli tuolla aiemmin puhetta masullaan nukkumisesta... Mä pystyin esikoisesta olemaan hetkittäin masulla ihan kalkkiviivoille asti, mutta nyt tuntuu, että pahaa tekee. Niinpä olen nukkunut pääasiassa kylkiasennossa.

Joku kyseli myös taannoin, että vieläkö kenelläkään on pahoinvointia. Täällä on edelleen ja pahalta näyttää, että taas on edessä 40 viikon pahoinvointi. Mitähän kohtalotoverilleni Kirsikalle kuuluu? Vieläkö pahoinvointilääke on auttanut? Mulla on myös ärsyttäviä heikotuskohtauksia, jotka varsinkin töissä ärsyttää, kun iskevät juuri silloin kun ei pitäisi. Olo on aika avuton silloin. Mutta en millään viitsisi koko ajan olla sairaslomallakaan, kun töissä on sekin hyvin puoli, että saa välillä vähän muuta ajateltavaa.



Kukkis ja pikku-Piko 16+1
 
Hyvää toukokuuta kaikille pallomasuille =)

2 viikon päästä on rakenneultra ja sitä nyt kovasti odotellaan. Täällä on ollu puhetta tosta 4D-ultrasta, ite ollaan menossa kesäkuun alussa kyseiseen ultraan. Oon niin utelias ton tiitin sukupuolen suhteen.

Täällä kanssa huomattu jonkinmoista liikehdintää masussa :heart:

Hyvät sunnuntain jatkot kaikille :wave:

miimu ja tiitiäinen rv 17+5
 
Ihana ilma, tuli tuossa tovi otettua aurinkoa ja kohta lähden jatkamaan vielä viimesiä haravointeja.. ei passaa näin aluksi vaan maata auringossa puolta tuntia kauempaa ettei kärähdä, kuten yleensä joka kesä on päässyt käymään! Pompin pienet shortsit ja bikinit päällä ja oli itsellä sellainen olo, että maha on jotenkin pienentynyt (paino yhä 7kg enemmän kuin alussa) ja sitten kun sanoin sen ääneen niin mieskin sanoi katsoneensa ihan samaa. Miespolo tosin joutui tämän ihanan kesäsään keskellä menemään iltavuoroon joten nautiskelen pihalla loppupäivän auringosta tytön kanssa.

Enää kolme viikkoa ja alkaa kesäloma, jippii!!

rv18
 

Moi kaikille! Hetken kesti, että tajusin tulla uuteen ketjuun. Täällä aurimko lakkas paistamasta ja alkoi sataa. Pihahommat jäi kesken...

4 D ultrasta ollaan näköjään juteltu. Toden totta se on tarkempi kuin tavallinen ultra, joten myös rakenne viat näkyvät tarkemmin. Osaan äitiyspoleista on kuulemma myös hankittu sellainen, että kannattaa myös kysyä onko omassa sairaalassa sellaista, ei mene turhia kuluja.

15 päivää töitä, sit 5 viikkoa lomaa:)

Irene & pikku veijarit 16+1
 
Tuosta 4D ultrasta...itse olen vähän kahden vaiheilla että mennäkkö sinne vai ei...toisaalta ennen odotus aikaa ajattelin kun joku kävi siinä että se on ihan typerää mutta nyt kun omassa masussa kellii ensimmäinen lapsi niin oon hieman muuttanut mieltä et ehkä se olis kokemuksena ihan kiva...
Meillä mies ei oo yhtään kiinnostunut lähtemään mutta eiköhän sen pään saa käännettyä :D
On se kuitenkin kun seuraavan ultran jälkeen ei oo yhtään ultraa enään ja vielä puolet ajasta jäljellä niin kyllä siinä varmasti tulee kuitenkin ultraan mentyä ja perus ultra on kuitenkin jo sen 60-70e...täällä hämeenlinnassa se 4D ultra on yksityisellä on 130e kelan korvausten jälkeen...
Cristiina ja masu-asukki 18+3 :heart:
 
Moi, en ookaa pitkään aikaan kurkkinu tänne. Ollu kaikenlaista...
Ihana ilma ulkona! Ollaan koko viikonloppu oltu ulkona, grillattu herkkuja jne...
Rakenne ultra oli perjantaina, lääkäri meinas et siirtää la:ta viikolla ellei kahdella. Niin arvelinki, meen uudestaa ultraan 19.5. ni sit tiedetään la. Kaikki oli kuitenki hyvin, ne se tutki jo nyt. Sukupuolta ei sanonu vielä, se sano et katotaa sit ens kerralla B) Söpön kuvan sai napattua vauvasta meille mukaan, vauva imee juur peukkua siin kuvassa :heart:
Kauhistuttaa ku raskaus on vasta puolessa ja mä oon jotenki ihan kypsä tähän mahaan... ja se kasvaa tietysti vielä iha julmetusti. En tiedä mikä mua vaivaa... hermostun melkee ku ihmiset ihastelee masua... :ashamed: Olis kiva olla oma hoikka itsensä, mut syksymmällä sitte. Kaipa tääki vaihe menee ohi ku tottuu tähän palloon taas. On vaan koko aika jotenki ruma olo, vaikka mies muistaa kehua kovasti eikä mulla painoo ja turvotustakaa viel on paljoa tullu. Painoa vissii tullu 3-4 kg... Nää kelit varmaa saa tän kans aikaseks ku olis kaikkia ihani kesärimpsuja jotka ei nyt mahdu päälle, tai näyttää typeriltä nyt. Luoja lykky et nyt on kaupat pullollaan paljon kaikkia nättekä tunikoja ja rinnan alta leveneviä mekkoja. Ei tarvi pelkillä mammavaate osastoilla asioida :)
Tulipas taas vuodatus.... :D

Mut hyvää sunnuntain jatkoa kaikille :wave:

Liina ja ilmari 20+1 (toistaseks)
 

Yhteistyössä